پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان

word 1 MB 31156 109
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه  برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی

    گرایش تولید

    چکیده

    تغییرات و تحولات عمده صورت گرفته در سیستم بانکداری ایران، بانک ملت را با چالش های جدیدی مواجه کرده است :تغییر ساختار دولتی به خصوصی ،ازدیاد رقباو رقابت شدید انان برای بدست اوردن سهم بازار بیشتر، گران و هزینه زا شدن چهار سپرده بانکی و ...،این بانک را به سمت افزایش درامد های غیر مشاع (کسب درامد از محل کارمزد ها) سوق داده است بطوری که تامین کلیه هزینه های جاری بانک از محل درامد های غیر مشاع یا کارمزد ها جزء اهداف اصلی بانک ملت گشته است. در این پژوهش محقق اطلاعات مورد نیاز خود رابه دو روش مصاحبه با خبرگان و مطالعات علمی و کتابخانه ای جمع اوری کرده است. در بخش اول تحقیق، برای تعیین ظرفیت درامد های غیر مشاع بانک ملت از مدل برنامه ریزی SWOT استفاده شده است. به این دلیل که در مدل ارزیابی عوامل درونیIFE)) و بیرونیEFE)) ،بانک ملت به ترتیب نمره2.25 و1.75را کسب نموده است بنابر این این بانک در بکارگیری از ظرفیت مناسب خود در زمینه ارائه خدمات و درامد های غیر مشاع موفق نبوده است.در فصل پنجم پایان نامه برای ارتقاء ظرفیت خدمات غیر مشاع بانک ملت چند استراتژی SO،ST،WOو WT به همراه دو استراتژی ترکیبی پیشهناد می گردد.برطبق نتایج ارزیابی عوامل درونی و بیرونی کسب شده توسط بانک ملت،استراتژی تدافعی(WT)بعنوان استراتژی اصلی بانک انتخاب می شود که حدود12عامل اصلی برای استراتژی تدافعی توسط محقق پیشنهاد می گردد در ادامه محقق باکمک مدل تصمیم گیری AHPسعی میکند تا اولویت وضریب اهمیت هر یک از این عوامل استراتژی تدافعی را تعیین کند.

    کلید واژگان: ظرفیت سنجی ،درامد های غیر مشاع،ضمانتنامه،کارمزد ،تکنیک برنامه ریزیSWOT،مدل تصمیم گیریAHP

    فصل های پایان نامه

    فصل یکم: مقدمه و کلیات

     

    2- فصل دوم :مروری بر ادبیات  وسوال تحقیق

     

    3-فصل سوم : روشها و ابزار ها

     

    4- فصل چهارم :تجزیه و تحلیل

                         

    5- فصل پنجم :نتیجه گیری و ارائه راهبرد

    فصل یکم

    مقدمه و کلیات

     

    1-1- مقدمه

    تغییرات اساسی دنیای امروز باعث برهم زدن پارادایم های گذشته در تمامی عرصه ها شده است .تغییرات دربرخورد رقبا بایکدیگر؛ تغییر در چرخه عمر محصولات؛ بالا رفتن سطح اگاهی انسبببانها به واسطه تغییرات در نظام های اموزش و پرورش، رشد ابداعات و نو اوریها همگی بران شده اند تا پارادایم های گذشته نتوانند پاسخگوی نیاز های دنیا امروز باشند(کیقبادی،ص2). دنیای امروز جهان خواسته های نامحدود و منابع محدود بشر است .در این شرایط تمام سازمانها سعی دارند تا بگونه ای عمل کنندکه حد اکثر توان و پتانسیل خود را به فعلیت برسانند.در چنین شرایطی ظرفیت سنجی و برنامه ریزی برای ظرفیت تولید وخدمات به منظور بکار گیری توان موثر خود ،برای تمام سازمانها امری کاملا ملموس و حیاتی بنظر می رسد.بخصوص که سازمانها در این عصر نیازمند داشتن یک مزیت رقابتی جهت پیشه گرفتن از رقبا و کسب سود بیشتر هستند.

    بانک ملت نیز  از این قائده مستثنا نمی باشد و دیر زمانی است که در این راه قدم گذاشته است.براین اساس نیاز است تا در مورد ارائه خدمات بانکی، ظرفیت سنجی صورت گیردتا مشخص گردد ؛ هر شعبه باتوجه به منابع موجود، تعداد و نوع مشتریان ،بکار گیری از توان نیروی انسانی  وباتوجه به وضعیت جامعه و رقباو...به چه میزان می تواند ضمانتنامه بانکی بفروشد، گشایش اسناد اعتباری (LC)داشته باشد، انواع کارمزد ها را دریافت کند؟وغیره.  این بانک با اتکا به سابقه و تجربیات ارزشمند چندین ساله خود، خلق مزیتهای رقابتی در بازار خدمات غیر مشاع  نظام بانکی کشور را دستور کار خود قرار داده و همگام با تحولات مهم دنیای بانکداری، نسبت به طراحی و پیاده سازی سامانه های مربوطه باهدف  تامین هزینه های جاری خود از محل کارمزد ها  اقدام نموده است.

    محقق در این پژوهش سعی نموده است  تا : در مرحله اول؛

    با استفاده از تکنیک برنامه ریزی SWOT[1] بیان نماید که ایا بانک ملت ،توانسته است از تمام ظرفیت خود در جهت کسب بیشتر درامدهای غیر مشاع(انواع کارمزد) استفاده کند؟ ویااینکه ظرفیت بلااستفاده وجود دارد؟ و چنانچه موفق به بکار گیری از ظرفیت مناسب خدمتی خود نشده است چه راهبرد ها و راهکارهایی باید دنبال شود؟

    ودر مرحله دوم ؛ بعد از بیان انواع استراتژی های پیشنهادی توسط محقق و انتخاب استراتژی تدافعی برای بانک ملت، با کمک مدل تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی([2]AHP) ،اولویت و اهمیت عوامل این استراتژی تعیین می گرددودر نهایت محقق به یک الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در بانک ملت دست می یابد.

    در مقدمه این پژوهش لازم است برای درک بهتر مفاهیم درامدی بانک ملت ،به تقسیم بندی انواع درامد ها در بانک اشاره کنیم:

    الف- در امدهای مشاع یا عملیاتی بانک

    منظور کلیه در امد هایی است که نتیجه فعالیت اصلی بانک می باشد . ماننددرامد حاصل از دادن تسهیلات به مشتریان.

    ب- در امد های غیر مشاع یا غیر عملیاتی

    منظور کسب درامد از سایر روشها که نتیجه فعالیت اصلی بانک نیست و این درامدازراه دادن تسهیلات به مشتریان حاصل نشود. مانند انواع  کارمزد های حاصل از صدور ضمانتنامه بانکی و گشایش اسناد اعتباری(LC)و ....

    اجرای اصل 44قانون اساسی و خصوصی شدن بانک ملت ،تغییرات و تاثیرات زیادی بر این بانک گذاشته است که در لابه لای تحقیق به انها پرداخته خواهد شد. همچنین مطالعاتی در مورد برنامه عملیاتی  مدون شده در این بانک ،صورت گرفته است که در خلال تحقیق، به این برنامه عملیاتی و چالشهای اساسی ان پرداخته خواهد شد.

    از انجایی که محقق این پژوهش کارمند بانک ملت می باشد و با نیازها  و شرایط  این بانک تقریبا اشنا می باشد، هدف خود را از انتخاب این تحقیق؛ تلاش در جهت برداشتن مشکلی هر چند کوچک از بانک ملت می داند .و سعی میکند تا ازدانش تحصیلات تکمیلی خود در زمینه ای استفاده کند  که چندین سال است سابقه کاری انرا دارد.همچنین می دانیم که کارمند ان بانک ملت از سهامداران این بانک می باشند  و عواید حاصل از سود سهام این بانک مستقیما به جیب خودشان می رود. و این امر تلاش در جهت ارتقاء بانک ملت  را در نزد محقق مضاعف می نماید.

    1-2- بیان مسئله

    امروزه  سازمان ها نه تنها باید خود را با تغییرات و شرایط جدید منطبق کنند، بلکه باید از تغییرات به نفع خود استفاده کرده و با ایجاد تغییرات جدید تر در محیط کسب و کار در صنعت  پیشرو بوده و از ان بعنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنند(کیقبادی،ص8). این امردر بانک ملت با شعار جدید خود «تغییر را احساس کنیم »کاملا مشهود است. مساله اصلی در بانک ملت با موضوع تغییر ساختار(دولتی به خصوصی) شروع شده وباتغییرات شگرف در تمام زمینه ها من جمله تامین هزینه های جاری از محل درامد های غیر مشاع  ادامه پیدا می کند.

    همچنین با ورود به قرن 21میلادی بسیاری از مفاهیم و تعاریف در سازمانهای موفق و پیش رو مفهومی جدید تر و متفاوت یافته اند.با در نظر گرفتن این موضوع که منابع ما محدود ولی خواسته ها ،نامحدوداند .ظرفیت مازاد و ظرفیت بلا استفاده هر دو مغایر پیشرفت سازمانهای امروزی اند.این مطلب نیازمند بکارگیری یک نظام جامع از ظرفیت سنجی در سازمانهای قرن21می باشد.

    در مورد ارائه خدمات بانکی و کارمزد، تحقیقات و مقالات علمی متعددی نوشته شده است. ولیکن، این مباحث به شکلی تازه ونو در این پژوهش مطرح می شوند .منظور محقق از کارمزد بانکی ،مفهوم فقهی ان  یعنی کسب درامد های حاصل از عقود اسلامی ویا مفهوم ربوی ان نیست . و مقصود محقق از ارائه خدمات بانکی ، ارائه کلیه خدمات بانکی نمی باشد  بلکه محقق قصد دارد به ظرفیت سنجی ارائه خدماتی بپردازد که درامد غیر مشاع نصیب بانک می کند . مثل خدمات در زمینه صدور ضمانتنامه و LCو....

     برای درک بهتر این موضوع مفاهیم فوق را تشریح می کنیم:

    درامدی که بانک از مشتریان درقبال دادن تسهیلات (با هر نرخی و تحت هر عقدی )دریافت می کند ،یک درامد مشاع و عملیاتی است. این درامد همان درامدی است که دربانکداری اسلامی به ان کارمزدو در بانکداری ربوی به ان بهره بانکی می گویند. حال انکه مقصود محقق این نوع درامد یا این نوع کارمزد نیست بلکه درامد حاصل از صدور ضمانتامه ، LC،وبطور کلی درامد حاصل از ارائه خدمات به مشتریان (غیر از اعطای تسهیلات )را درامد غیر عملیاتی یا غیرمشاع می گویند.مانند درامد حاصل ازصدور صورتحساب برای مشتریان ویا درامد حاصل از پرداخت وجه چک در شعبه ای غیر از شعبه افتتاح کننده حساب و غیره. مقصود محقق در این مقاله درامد نوع دوم می باشد. در این مقاله درامد های غیر مشاع و کارمزد ها هر دو به یک معنی بکار می روند و هرجاسخن از درامد غیر مشاع به میان می اید منظور کسب درامد برای بانک از محل دریافت انواع کارمزد ها می باشد.

    در شرایط سخت بانکداری ایران و کاهش سود اوری بانکها من جمله بانک ملت ، مانند گذشته،دیگر جمع اوری منابع پولی مردم و اعطای تسهیلات به انها برای سود اوری چندان کارساز نیست و بانکها موظف به اجرای راهکارهای جدید سود اوری می باشند. کسب درامد از محل درامد های غیر مشاع یا دریافت انواع کارمزد از جمله مهمترین راهکار های این موضوع می باشد. در چنین شرایطی بانک ملت تلاش در جهت افزایش درامد های غیر مشاع،را سرلوحه کار خود قرارداده است تا سعی کند کلیه هزینه های جاری خود را از محل درامد های غیر مشاع تامین نماید.

    بدین منظور محقق سعی نموده است تا باکمک تکنیک برنامه ریزیSWOT نقاط قوت و ضعف ، فرصتها و تهدیدات محیطی در مورد درامد های غیر مشاع بانک ملت را شناسایی کند و با استفاده از مدل ارزیابی IFE  [3]وEFE[4] تعیین کند که ایا این بانک در زمینه کسب درامد های غیر مشاع از تمام ظرفیت خود استفاده کرده است یا نه؟ وبا پیشنهاد چند استراتژی و راهبرد مناسب برای تعیین یک الگوی مناسب مدیریت ظرفیت خدمات غیر مشاع تحقیق خود را به پایان برساند. البته ناگفته نماند که در ادامه پژوهش محقق سعی می کند تا عوامل استراتژی تدافعی که برای بانک ملت تعیین شده است را با کمک مدل تصمیم گیری AHP اولویت بندی نماید.

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

     مشکلات وشرایط سخت بانکداری درایران ، با ورود روز افزون بانکهای خصوصی و شرایط تورمی اقتصاد، باعث شده است تا سود اوری بانکها در این کشور با چالش های جدی مواجه باشد)پرتو،ص33،ش82) . می دانیم  که مهمترین روش کسب درامد در بانکهای ایران به این شکل است که : بانکها منابع پولی در دست مردم را جمع اوری می کنند و در قالب انواع تسهیلات به مردم به مصرف می رسانند و از طریق مابه التفاوت  نرخ این منابع با مصارف ،درامد اصلی خود را کسب می کنند. ولیکن امروزه  بانک ها بامشکلاتی زیادی در این زمینه مواجه هستند.اصلی ترین این مشکلات به مسائل مربوط به جمع اوری چهار سپرده اصلی منابع بانکی(سپرده کوتاه مدت ،سپرده بلند مدت، قرض الحسنه پس انداز و جاری) بر می گردد. همراه با مشکلات اقتصادی جامعه وشرایط تورمی اقتصاد ایران ، امروزه تقریبااکثربانکهای ایران مجبورند برای جمع اوری منابع بلند مدت تا حدود 22درصد سود به سپرده گذاران بدهند.  بر طبق دستور العمل جدید بانک مرکزی  در مورد سپرده های قرض الحسنه ، این بانکها باید منابع حاصله از انرا  حتما با تسهیلات قرض الحسنه (4 تا7 درصد) به مصرف برسانند که این امر موجب کاهش ارزش منابع قرض الحسنه در نزد بانکها شده است . درمورد سپرده های کوتاه مدت مشتریان ، وضعیت به گونه ای شده است  که  اکثر بانکها به سمت پرداخت سود بالای 15درصد سوق داده می شوند . حساب قرض الحسنه جاری نیز مشکلات خاص خود(چک برگشتی، بدحسابی مشتری و...) را دارد . اکثرمشتریان نیز متقاضی در یافت تسهیلات با نرخ بالای 20درصد نیستند و یا اگر متقاضی تسهیلات باشند ،توان پرداخت اقساط ان را ندارند.

    مسائل فوق وکمبود نقدینگی نزد مردم و بسیاری از مشکلات دیگر، سیستم بانکی را به سمتی سوق داده است که این بانکها سعی کنند حد اقل هزینه های جاری خود را از طریق کسب انواع کارمزد (منظور درامد غیر مشاع) تامین کنند.  البته یک نکته مهم را در این زمینه نباید از قلم انداخت که مجموع درامدی  راکه بانکها ازطریق انواع کارمزد ها  کسب می کنند ، نمی توان بین سهامداران تقسیم کرد و این نوع درامد تاثیری در سود سهام پرداختی بانک EPS))[5] ندارد  و فقط صرف هزینه های جاری بانک می شود. ولیکن از انجایئکه بانکها ، در صورت عدم توانائی در تامین هزینه های جاری خود از محل درامد های غیر مشاع ، مجبورند از درامد عملیاتی یا مشاع خود (درامد حاصل ازتسهیلات) هزینه کنند ، پس درواقع اهمیت هر دو نوع درامد برای بانکها یکسان نشان داده می شود.

    در این راستا ،بانک ملت نیز نمی تواند ازاین قائده مستثنا باشد .بنابراین این بانک سعی میکند تا از طریق بهبود ارائه خدمت در زمینه افزایش درامد های غیر مشاع، بتواند تمامی هزینه های جاری خود را پوشش دهد و مسلما اگر موفق  به این امر گردد خواهد توانست ، سود اوری خود را افزایش دهد و موجبات رضایت سهامداران  را فراهم کند تا با درخشش در بورس ایران ، به نماد برتر بانکداری تبدیل گردد. ضمن اینکه این شیوه بانکداری مدت زیادی است که در کشورهای دنیا اجرا می شود و بانک ملت سعی می کند در این زمینه پیشرو باشد.

     

    Taken bank's capacity­ to provide services  ­(warranty,­LC,­...)
    With an emphasis on profitability and provide a suitable model for capacity management in the province

    Abstract :

    Major change took place in the banking system of Iran, Bank Mellat has faced new challenges: Government restructuring, privatization, increasing their Rqbav intense competition to obtain market share of more expensive, causing four of deposit, etc. The bank tends to increase the income of non-joint (where earning commission s) has led So that supplies all non communal income from bank fees or fees of any bank's main goals has been. Researchers at the needed information to the scientific studies and interviews with experts and a library to collect said. In the first study, to determine the earning capacity of the bank's non-joint SWOT programming model used. Because the in vivo model of internal factors (IFE) and outer (EFE), score 2.25 and 1.75 respectively, the bank's business has Thus, the bank's use of appropriate capacity in providing services and non-shared revenue has failed. In the fifth chapter of the thesis a strategy to enhance the capacity of non-bank joint SO, ST, WO and WT plus two strategies are combined Pyshhnad. According to the results obtained by the bank's assessment of internal and external factors, defensive strategies (WT) as a main strategy is to select the bank that about 12 major contributor to the defensive strategy is suggested by the researcher. More research Bakmk AHP decision model tries to prioritize the importance coefficient of each of these factors will determine the defensive strategy.

     

    Key Words: Capacity assessment, Non-shared revenues, Guarantee, Commissions, Planning Techniques SWOT،Decision Model AHP

  • فهرست:

    چکیده. ل

    1-1- مقدمه. 1

    1-2- بیان مسئله. 4

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

    1-4- اهداف تحقیق.. 8

    1-5- سوال تحقیق.. 9

    1-6- قلمرو مکانی تحقیق.. 9

    1-7- قلمرو زمانی تحقیق.. 9

    1-8- طرح تحقیق و روشهای تجزیه و تحلیل. 9

    1-9- تعریف اصطلاحات و واژه ها 10

    1-9-1-ظرفیت سنجی  یامدیریت ظرفیت : 10

    1-9-2-در امدهاو هزینه های مشاع ( عملیاتی) و غیر مشاع ( غیر عملیاتی): 10

    1-9-3-کارمزد بانکی: 11

    1-9-4-ضمانتنامه بانکی 11

    1-9-5-گشایش اسناد اعتباری (LC) 11

    1-10- استخراج مدل مفهومی تحقیق از ادبیات تحقیق.. 13

    1-11-  مراحل اجرایی تحقیق( در قالب یک فلوچارت همراه با توضیحات لازم) 14

    2-1-مقدمه. 15

    2-2- مروری بر مفاهیم و موضوع تحقیق.. 16

    2-2-1-  ظرفیت سنجی یا مدیریت ظرفیت.. 16

    2-2-2- خصوصی سازی و اصلاح ساختار بانک ملت.. 17

    2-2-3-بانک ملت و خصوصی سازی.. 20

    2-2-4-خدمات بانکی.. 20

    2-2-5- در امدهاو هزینه های مشاع ( عملیاتی) و غیر مشاع ( غیر عملیاتی) 21

    2-2-6- سود اوری.. 23

    2-2-7- برنامه عملیاتی وچالشهای بانک ملت.. 24

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                  صفحه

    2-2-7-1- برنامه عملیاتی  در بانک ملت.. 25

    2-2-7-2- چالشهای تعیین شده در برنامه عملیاتی.. 26

    2-2-8-کارمزد بانکی.. 27

    2-2-9- ضمانتنامه بانکی.. 28

    2-2-10-گشایش اسناد اعتباری(LC) 29

    2-3- مروری بر تحقیقات انجام شده 29

    1-3-2- تاثیرسه عامل تعیین کننده ویژگیهای خاص بانکی خصوصیات ویژه صنعت واقتصاد کلان بر سود اوری بانکی   29

    2-3-2- عوامل موثر بر سود اوری بانکها، قبل و در طول بحران مالی(یک مطالعه موردی) 32

    2-3-3- چگونگی تاثیر ساختار مالکیت بر عملکرد اجرایی بانک ها 33

    2-3-4- بررسی عملکرد اجرایی و مالی بانکهای دولتی خصوصی شده 33

    2-3-5- خصوصی سازی بانکها و تاثیرات ان بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد بانکها 34

    2-3-6- تقلب در اعتبار اسنادی تجاری،اعتبار نامه تضمینی وضمانتنامه مستقل بانکی.. 35

    2-3-7- نقش شیوه های نوین ارائه خدمت در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی با تاکید بر هزینه و وقت کارکنان (یک مطالعه موردی) 37

    2-3-8- بررسی فقهی اخذ کارمزد و ارائه تسهیلات  به شرط سپرده گذاری در صندوق های قرض الحسنه. 40

    2-3-9- بررسی تطبیقی نظام پرداخت ایران با اصول دهگانه کمیته بین المللی سیستم های پرداخت و تسویه. 41

    2-10- جمع بندی.. 42

    3-1- مقدمه. 45

    3-2- روش تحقیق.. 46

    3-3- جامعه اماری و حجم نمونه مورد تحقیق.. 47

    3-4- نمونه و نمونه گیری.. 48

    3-5- ابزار های گرد اوری اطلاعات.. 48

    3-5-1- مصاحبه. 48

    3-5-2- مطالعات علمی(کتابخانه ای) 48

    3-6- نحوه انجام محاسبات تحقیق.. 49

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                  صفحه

    3-6-1-ارزیابی عملکرد بانک ملت در زمینه بکار گیری ظرفیت ارائه خدمات  غیر مشاع خود با کمک مدل SWOT. 49

    3-6-1-1-نحوه طراحی جدول EFE. 55

    3-6-1-2-نحوه طراحی جدول IFE. 57

    3-6-2-تعیین اولویت عوامل استراتژی تدافعی به کمک مدل برنامه ریزی AHP. 58

    3-6-2-1- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP): 58

    3-6-2-2-اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 59

    3-6-2-3- مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 60

    4-1-برخی مبانی نظری تحقیق.. 65

    4-2-پیاده سازی مدل تحقیق.. 67

    4-2-1-تشریح عوامل و متغییرهای تحقیق(SWOT) 67

    4-2-1-1-تعیین مقدار ارزیابی عوامل درونی(IFE) وعوامل بیرونی(EFE) 72

    5-1-مقدمه. 76

    5-2-نتجه گیری  تحقیق (مدل برنامه ریزیSWOT) 78

    5-3- راهکار ها و راهبرد های پیشنهادی.. 78

    5-4- تشریح عوامل وگزینه های استراتژی تدافعی با کمک مدل تصمصم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) 84

    5-4-1- تشریح عوامل استراتژی تدافعی.. 84

    5-4-2- تشریح شاخص های مدل (بخشAHP) 87

    5-5- اجرای مدلAHP. 88

    5-6- استراتژیهای ترکیبی.. 98

    5-7-نکته 1. 101

    5-8-نکته 2. 102

    5-9- پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 103

    منابع و ماخذ. 104

    منابع فارسی.. 104

    منابع لاتین.. 107

    پیوست ها 109

     

     

    منبع:

     

    منابع فارسی

    1-خاکی، غلامرضا(1382).روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی،انتشارات بازتاب ،تهران

    2-طوسی،  بهرام (1383).هنر نوشتن و مهارتهای مقاله نویسی:طرزنوشتن مقاله های پژوهشی علمی ادبی، انتشارات ترانه، مشهد

    3-عادل اذر، رجب زاده علی (1389).تصمیم گیری کاربردی رویکردMADM،انتشارات نگاه دانش، تهران،چاپ چهارم

    4-قدسی پور، سید حسن(1389).فرایند تحلیل سلسله مراتبیAHP،انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر،تهران،چاپ هشتم

    5-مهرگان،  محمد رضا(1386).مدلهای تصمیم گیری با چندین هدف،انتشارات شابک،تهران

    6-میرسپاسی، ناصر(1389).مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، انتشارات میر، تهران

    7-جهان، علی (1391).جزوه درسی مدیریت تولیدپیشرفته،دانشگاه ازاد واحد سمنان، مدیریت صنعتی

    8-کیقبادی،علی محمد(1391)«ارزیابی سنجش چابکی زنجیره تامین با استفاده از منطق فازی:مطالعه موردی شرکت کابل مغان »پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر محمد عبد الشاه، دانشگاه ازاد اسلامی واحد سمنان ،مدیریت صنعتی

    9-ملایی، نجمه(1389).«شناسایی و تحلیل استراتژی های بانک ملت »پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر حجاریان دانشگاه ازاد تهران مرکز،مدیریت صنعتی

    10-ناظمی ،شمس الدین و همکاران (1389).«نقش شیوه های نوین ارائه خدمت بانکی در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی با تاکید یر هزینه و وقت کارکنان:مطالعه موردی بانکهای سپه مشهد»پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر مرتضوی،دانشگاه فردوسی مشهد ،دانشکده علوم اداری

    11-اکبری، علیرضا(1390).«مدیریت ساختار سازی و خصوصی سازی بانکها در ایران»تحلیل،شماره91

    12-اداره کل اموزش بانک ملت(1387).«برنامه عملیاتی با رویکرد متوازن به صف و ستاد»انتشارات اداره کل اموزش بانک ملت،تهران

    13-اداره کل اموزش بانک ملت(1391).«بازار یابی خدمات بانکی(تسهیلات ،ضمانتنامه وخدمات ارزی)»انتشارات اداره کل اموزش،تهران،چاپ اول

    14-انبارداران،مریم(1392).«اشنایی با مفاهیم و اصول اجرایی اعتبار اسنادی »انتشارات اداره کل خارجه بانک ملت ،تهران

    15-بناءنیاسری،ماشا الله (1387).«تقلب در اعتبار اسنادی تجاری،اعتبار نامه تضمینی و ضمانتنامه بانکی»مجله حقوقی بین المللی،نشریه حقوق بین الملل ریاست جمهوری،تهران ،سال25،شماره39

    16- پرتو، نشریه داخلی بانک ملت، شماره های 64 اذر و دی ماه90، شماره8پاییز91، شماره62مهر1390، شماره63ابان90، شماره72مهر91، شماره61شهریور90، شماره81ابان92، شماره71شهریو1390، شماره70مرداد91، شماره67 فروردین و اردیبهشت91، شماره82اذر 1392

    17-خوشنام، خاطره(1389).«برنامه ریزی مدیریت استراتژیک» مدیریت درمان تامین اجتماعی،تهران

    18-کاویانی، زهرا(1390).«کارمزد بانکی:منفی یک ونیم درصد»عصر مدیریت شماره17 و 18

    19-لشکری محسن ،هژبر الساداتی سامان (1389).«خصوصی سازی بانکها و تاثیرات ان بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد بانکها»راهبرد یاس،شماره23

    20-مطلبی اصل ،صمد(1391).«مدیریت بر فرایند خصوصی سازی در نظام بانکی»تدبیر،سال17،شماره175

    21-مقبلان،محمد حسن(1387).«اشنایی با ضمانتنامه های خارجی» اداره کل خارجه بانک ملت،تهران

    22-ملاکریمی،فرشته(1392).«بررسی فقهی اخذ کارمزد وارائه تسهیلات»ویژه نامه بانکداری اسلامی،تهران

    23-نعمتان،حمید رضا(1391).«شکافهای کیفیت در خدمات بانکی»ماهنامه تدبیر،سال14،شماره142

    24-رستمی ،قیور (1390).«بررسی تطبیقی نظام پرداخت ایران با اصول دهگانه کمیته بین المللی سیستم های پرداخت و تسویه» ویکی پدیا دانش نامه ازاد، تهران

    25-فوز مسلمیان، علی(1386).«خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک علی پارسائیان»دریافت فایل از گوگل

    26-کاظمی زاده، رضا (1391).«اعتبار اسنادی یا LCچیست؟»وبلاک تخصصی حسابداری حمید ابو محمدی

     

     

    منابع لاتین

    Abreu J F, Gulamhussen M A.( 2013); The stock market reaction to the public announcement of a supranational list of too-big-to-fail banks during the financial crisis¸ Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, Volume 25,PP. 49-72

    2-Alachandher, Krishnan Guru;  Santha , vaithilingam and other. (2004); Electronic Banking in Malaysia: ANote on Evalution On Evaloution of services and consumer

    3-Alexandru f L, Daniel Zota R, Constantinescu R.(2013); An Analysis of theRomanian Internet Banking Market from the Perspective of Cloud Computing Services ¸ Procedia  Economics and Finance, Volume 6, PP.770-775

    4-Anil Kanwal and  Sujata kapoor.(2008); Determinants of Dividend payout ratios-A Study of Indian information technology sector international research journal of finance and economics¸ pp. 1450-2887 Issu15

    5-Anthony T¸ Allred & H¸ Adams¸(2000);Service quality at bank and credit unions:what do their customer say?  international journal of bank marketing ¸18/4

    6-Chirinko R S elston J A.( 2006);finance control and profitability  the influence of german banks .journalof economic behavior and organization¸PP. 59- 69-88

    7-Cull R, María Soledad Martínez Pería.( 2013); Bank ownership and lending patterns during the 2008–2009 financial crisis: Evidence from Latin America and Eastern Europe Original Research Article¸Journal of Banking &

    Finance, Volume 37, Issue 12, PP. 4861-4878

    8- Dietrich A¸Wanzenried G.(2010);determinants of bank profitability before and during the crisis:evidence from switzerland¸ Elsevier ¸ journal  international financial markets institutions and money¸pp. 307-327

    9-Fan Z, Hui Y, Qin Y L.(2011); Thinking on the development of “Carbon Finance” in Commercial Banks of China¸ Energy Procedia, Volume 5, PP. 1885-1892

    10-Harmen Oppewal¸(2000); Measuring perceived  service quality¸ international journal of bank marketing¸ 18/4

    11-Kamberoglou¸N U.(2004);Cast effiency in greek banking¸ bank of greece¸Working  paper  NO¸9 january 2000

    12-Nerlove M.( 2002); essays in panel data econometric Cambridge University Press newyork¸ international journal of bank marketing¸elsever

    13-Panayiotis P¸Pophocles  N¸Matthaios D.(2006);Bank - specific¸industry-specific and macroeconomic determinants of bank profitability¸ ScienceDirect¸ int. fin.markets¸inst.andmoney¸pp. 307-327

    14-Press,Irwin; F.Ganey, Rodenly and F.Hall, Melvin. (1997); whats most important to customer satisfaction?; ABA Banking  Journal;PP. 37-40, rebmtpes

    15-Swiss national bank.( 2010); statistical publications  banks in Switzerland ¸banking journal¸elsever¸pp.40-45

    16-Xiao Y.( 2009); french banks amid the global financial crisis . IMF working paper¸pp.20-31

     


موضوع پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, نمونه پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, جستجوی پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, فایل Word پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, دانلود پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, فایل PDF پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, تحقیق در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, مقاله در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, پروژه در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, پروپوزال در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, تز دکترا در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, پروژه درباره پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان, رساله دکترا در مورد پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...) با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت ظرفیت در استان سمنان

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته­ مهندسی مالی این مطالعه از تابع هزینه ترانسلوگ برای برآورد سطوح بهره‌وری هزینه‌ی بانک‌های خصوصی در حال کار در ایران استفاده می‌کند. هم‌چنین این سطوح بهره‌وری، به منظور فراهم‌نمودن درک جزئی از وضعیت مالی‌شان برای توجیه موقعیت حاضر آن‌ها، تحت شاخص‌های کملز[1] تحلیل می‌شوند. نتایج حاصل از یافته های تحقیق این مطالعه با به کار بردن آن روی مدل ترانسلوگ[2] ...

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش داخلی چکیده پایان نامه : باتوجه به رقابتی بودن صنعت بانکداری درعصر حاضر، بانک هابرای متمایز شدن از رقبا ، باید بتوانند رابطه بلند مدت وپایداری را با مشتریان خود داشته باشند .بدین منظور بانک ها باید انتظارات مشتریان وعوامل حفظ این رابطه بلند مدت را شناسایی ودر جهت تعامل پایدار بامشتریان از طریق جلب اعتمادشان ...

  فصل يک کليات پژوهش 1 مقدمه در سراسر جهان، صنعت بانکداري يکي ارکان بسيار مهم اقتصاد هر کشور به شمار مي رود و به دليل ارائه خدمات متنوع مالي و اعتباري، نقش تعيين کننده اي را درتوسعه

پایان نامه تحصیلی جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A.) رشته :مدیریت دولتی گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی سبک تصمیم گیری مدیران و تجزیه وتحلیل رویکرد مالی بانکهای تجاری در سال مالی ١٣92 بوده است. به این منظور96 نفر از مدیران میانی 6 بانک تجاری شامل بانکهای ملت، ملی ایران، صادرات ایران، سپه، تجارت و رفاه کارگران بطور تمام شمار مورد بررسی و تجزیه ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: تحول چکیده : هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و عملکرد مالی شعب بانک ها است. جامعه آماری تحقیق ، مدیران شعب بانک های (سامان ، سپه ، تجارت) استان گیلان است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین آنها نمونه گیری انجام شد. جمع آوری اطلاعات در خصوص متغیر هوش هیجانی با استفاده از ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» گرایش : حسابداری چکیده: در ایران نقش بازارهای پولی (بانک­ها) در تامین مالی بخش های مختلف اقتصادی به مراتب قوی تر و پررنگ تر از بازارهای سرمایه (بورس اوراق بهادار) می باشد بنابراین، با توجه به نقش برجسته بانک ها در اقتصاد کشور، ارزیابی عملکرد آنها می­تواند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار باشد. در قانون عملیات بانکی بدون ربا، تجهیز و ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی موضوع: بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت چکیده هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت به صورت یک مطالعه مطالعه موردی درمدیریت شعب بانک ملت استان سمنان بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بانک ملت استان سمنان بوده است. نمونه آماری تحقیق حاضر در مدیریت شعب ...

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي‌ارشد (M.A ) گرايش: اقتصاد انرژي فصل اول: کليات پژوهش مقدمه عوايد حاصل از فروش نفت درکشورهاي صادرکننده نفت، در افزايش رونق و رفاه عمومي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی گرایش مالی چکیده : از آنجا که عوامل متعددی وجود دارند که در موفقیت موسسات مالی و خدماتی از جمله بانکها نقش تعیین کننده ای دارند و جذب منابع ، سپرده ها و مشتریان از اصلی ترین و مهمترین مسئله هایی است که یک نظام بانکی با آن مواجه می باشد ، لذا هدف از انجام این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب مشتریان شعب ...

ثبت سفارش