پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان

word 4 MB 31191 255
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۹,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد (M.A)

    رشته مدیریت دولتی

    چکیده

    جهانی شدن موجب می­شود شرکت­ ها و سازمان­ ها در توسعه محصولات به شیوه موثرتری عمل کنند، زیرا به علت وجود تغییرات مداوم و پیدایش فناوری­های پیچیده ، رقابت شدیدی برای دستیابی به فرصت­ها شکل گرفته است. به همین خاطر ایجاد آمادگی برای ارائه واکنش سریعتر به منظور بهره­مندی از فرصت­ها، یکی از چالش­های اساسی سازمان­ها و شرکت­ها در عصر حاضر است. این واقعیت در خصوص سازمان هایی که بر پایه دانش و فن آوری هستند، باعث شده است تا تحقیق و توسعه در این سازمان­ها به یکی از عوامل اصلی برای دستیابی به فرصت­ها و بقا در عرصه رقابت جهانی بدل شود. امروزه سازمان­ های تحقیق و توسعه برای استفاده از فرصت­ها چاره ای جز ایجاد ساختارهای منعطف و همچنین بهره مندی بیشتر از امکانات گسترده بیرون از سازمان، ندارند. بی شک پاسخگویی به این تحولات نیازمند راه حل ها و راه کارهای جدید است. یکی از این راه حل ها برون­سپاری است که هر روز دامنه وسیعتری به خود می­گیرد، به گونه­ای که در سال­های اخیر گرایش به برون­سپاری تحقیق و توسعه از طرف سازمان ها مورد استقبال قرار گرفته است. با توجه به اینکه برون­سپاری مزایای فراوانی به دنبال دارد، ولیکن نداشتن یک رویکرد و متدولوژی علمی در این روش،  ریسک پروژه­های برون­سپاری شده را افزایش داده است. این ریسک­ها می­تواند منجر به از دست رفتن مزایای رقابتی شده و سازمان را تا مرز نابودی پیش ببرد. به این ترتیب کاهش و به حداقل رساندن اثرات نامطلوب ریسک­ها در برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه ضروری بوده و اساسی­ترین دلیل سازمان­ها در پیاده­سازی فرایند مدیریت ریسک است. در این تحقیق، برون­سپاری تحقیق و توسعه و ریسک­های آن مورد بررسی قرار گرفته و با مطالعه موردی سازمان صنایع دریایی اصفهان، ریسک­های برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفته و راه­کارهای پیش­گیرانه جهت کنترل یا کاهش مخاطرات آن ارائه می­شود. امید است نتایج این تحقیق بتواند برای سازمان­هایی که تصمیم بر برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه دارند، به عنوان یک سند راهنما مورد استفاده قرار گیرد.

    واژگان کلیدی: تحقیق و توسعه، برون سپاری، شناسایی ریسک، تحلیل ریسک

     

     

    فصل اول

    کلیات

     

    1-1- مقدمه

    جهانی­ شدن موجب می­شود شرکت­ها و سازمان­ها در توسعه محصولات و فرایندها به شیوه موثرتری عمل کنند، زیرا به علت وجود تغییرات مداوم و پیدایش فناوری­های پیچیده و محصولات جدید، رقابت شدیدی برای دستیابی به فرصت­ها شکل گرفته است. (کوینگ بو[1]، 2008)

    به همین خاطر ایجاد آمادگی برای ارائه واکنش سریعتر به منظور بهره­مندی از فرصت­ها، یکی از چالش­های اساسی سازمان­ها و شرکت­ها در عصر حاضر است. (ثقفی و همکاران، 1387)

    این واقعیت در خصوص سازمان­هایی که بر پایه دانش و فن­آوری هستند، باعث شده است تا تحقیق و توسعه در این سازمان­ها به یکی از عوامل اصلی برای دستیابی به فرصت­ها و بقا در عرصه رقابت جهانی بدل شود. ( شبلی، 1375)

    امروزه سازمان­های تحقیق و توسعه برای استفاده از فرصت­ها چاره­ای جز ایجاد ساختارهای منعطف و همچنین بهره­مندی بیشتر از امکانات گسترده بیرون از سازمان، ندارند. (میرعمادی، 1388)

    حرکت از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی، از اقتصاد ملی به سمت اقتصاد جهانی، از تمرکز گرایی به تمرکز زدایی و نهایتا از ساختار سلسله مراتبی به سوی نظام شبکه­ای، از نشانه­های آشکار تحولات اساسی در محیط امروز است. (بیوس و آرموناتیس[2]، 2011)

    بی شک پاسخگویی به این تحولات نیازمند راه حل­ها و راه کارهای جدید است. یکی از این راه­حل­ها برون­سپاری است که هر روز دامنه وسیعتری به خود می­گیرد، به گونه­ای که در سال­های اخیر گرایش به برون­سپاری تحقیق و توسعه از طرف سازمان­ها مورد استقبال قرار گرفته است. (حججی، 1386)

    با توجه به اینکه استفاده از برون­سپاری منجر به کاهش هزینه­ها، افزایش انعطاف­پذیری، تمرکز بر شایستگی ­های اصلی و دسترسی سریعتر به فن­آوری­ها و تکنولوژی­های جدید می­شود، ولیکن نداشتن یک رویکرد و متدولوژی علمی در این روش، ریسک پروژه­های برون­سپاری شده را افزایش داده است. (اوبرت و همکاران[3]، 1999)

    این ریسک­ها می­تواند منجر به از دست رفتن مزایای رقابتی شده و سازمان را تا مرز نابودی پیش برد و گاهاَ به فاجعه تبدیل شود. (چشم­براه و میرمحمدصادقی، 1384)

    به این ترتیب کاهش و به حداقل رساندن اثرات نامطلوب ریسک­ها در برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه ضروری بوده و اساسی­ترین دلیل سازمان­ها در پیاده­سازی فرایند مدیریت ریسک است. (جینگ دانگ و همکاران[4]، 2010)

    در این تحقیق، برون­سپاری تحقیق و توسعه و ریسک­های آن مورد بررسی قرار گرفته و با مطالعه موردی یک سازمان تحقیق و توسعه، ریسک­های برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفته و راه کارهای پیشگیرانه جهت کنترل یا کاهش مخاطرات آن ارائه می­شود.

    امید است نتایج این تحقیق بتواند برای سازمان­هایی که تصمیم بر برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه دارند، به عنوان یک سند راهنما جهت شناسایی و مدیریت ریسک های برون سپاری این پروژه­ها، مورد استفاده قرار گیرد.

    1-2- بیان مساله

    یکی از ویژگی‌های بارز هزاره سوم و به تعبیری «عصر اطلاعات» سرعت رو به تزاید و شتاب سریع تحولات محیطی است. این حرکت تند و شتابنده بر دنیای کسب و کار امروزی نیز تأثیر گذاشته و پارادایم‌های سنتی تجارت و کسب و کار را متحول کرده است.

    امروزه مسائلی چون افزایش فشارهای رقابتی، دشواری‌های کسب و کار، محدودیت منابع، پیچیدگی‌های تکنولوژیک و تخصصی‌تر شدن کارها، شتاب تحولات محیطی، عدم اطمینان به آینده، افزایش هزینه‌ها، بزرگ شدن بیش از اندازه برخی سازمان‌ها به ‌ویژه در بخش عمومی و نیز محدودیت‌های قانونی سبب شده است تا سازمان‌ها در الگوی مدیریتی خود تجدید نظر کرده و برای دست‌یابی به مزیت‌های رقابتی در دنیای کنونی کسب و کار، به استراتژی‌های جدیدی روی آورند.

    یکی از این استراتژی‌ها، تمرکز بر شایستگی‌های اصلی و واگذاری انجام بسیاری از فعالیت‌ها به منابع خارج از سازمان (برون‌سپاری) است.

    بر این اساس، به منظور فراهم کردن امکان پاسخ‌گویی موثر، توأم با سطح خدمت مطلوب به مشتریان و توانمند شدن بنگاه‌ها در واکنش به تقاضاهای متنوع امروزی، استراتژی‌های برون‌سپاری به ‌عنوان ابزاری کارآمد توسط بسیاری از سازمان‌های پیشرو به کار گرفته شده است.

    این فضای پرجنب و جوش و بی‌سکون، ایجاب می‌کند که سازمان‌های امروزی نسبت به گذشته دستخوش تغییرات اساسی در ساختارها و راهبرد‌های خود شوند. در واقع، سازمان‌های امروزی به سوی (شبکه- محور شدن) یا به بیانی، رفتار در قالب (هسته‌ی کوچک- شبکه بزرگ) حرکت می‌کنند.

    بدین ترتیب، سازمان‌ها فعالیت‌های محدود را برای انجام کار خود برمی‌گزینند و مابقی فعالیت‌های خود را به شبکه بزرگ تأمین‌کنندگان خارج از سازمان واگذار خواهند کرد.

    کاهش راهبردی هزینه‌ها، ارتقای کیفیت خدمات یا محصولات، افزایش رضایت مشتریان، بهبود عملکرد، افزایش اثربخشی، بهبود پاسخگویی و افزایش انعطاف‌پذیری در مقابل نوسانات بازار و تقاضاهای متنوع مشتریان، آزادسازی منابع برای تمرکز به قابلیت‌های کلیدی سازمان و ... از جمله دلایلی است که سازمان‌ها را به سوی برون‌سپاری فعالیت‌ها سوق می‌دهد.

    برون‌سپاری ابزار قدرتمندی است که در صورت استفاده درست، می‌تواند کامیابی سازمان را در عرصه رقابت تجاری به همراه داشته باشد، اما چنانچه در استفاده از این ابزار قدرتمند دقت و تأمل کافی صورت نگیرد، نه تنها هیچ یک از منافع مورد انتظار حاصل نمی‌شود، بلکه آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری به منافع سازمان وارد می‌کند.

    برون‌سپاری در مقایسه با انجام کار در سازمان نیازمند تصمیم‌گیری آگاهانه و هوشمندانه‌تری می‌باشد، چرا که هر گونه اشتباه در پیشبرد این استراتژی، می‌تواند سازمان را در مواجهه با خطر قرار دهد.

    در تصمیمات برون‌سپاری در کنار مسائل استراتژیک، ملاحظات هزینه و سود، ارزیابی مالی، ابعاد کارایی و ریسک در ارتباط با کیفیت تأمین‌کننده، قابلیت اطمینان زمان‌های پیشبرد و تحویل نیز مد نظر قرار می‌گیرند. زمانی که تمام این فاکتورها با هم در نظر گرفته می‌شوند، تصمیم برون‌سپاری می‌تواند یک تصمیم بسیار پیچیده و حساس باشد که به سودآوری و موفقیت رقابتی تأثیر بگذارد. یک تصمیم اشتباه می‌تواند منجر به صرف هزینه‌های بالا، از دست دادن فرمت‌ها، مشتریان و سهم بازار و حتی زوال یک سازمان شود.

    کشور ما نیز در مسیر پرنشیب و فراز توسعه‌ یافتگی، اکنون در آستانه رخداد تحولاتی بزرگ، به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی است و پیدایش شرایط جدیدی همچون بهبود کارایی و پاسخگویی و گسترش تعامل با اقتصاد بین‌الملل، کشور را به سمت آزادسازی اقتصادی، سازمان‌های دولتی با اندازه‌های عقلایی، توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش خصوصی و حرکت در جهت سازمان‌های شبکه- محور سوق داده است. این امر حاکی از گسترش رو به تزاید برون‌سپاری در کشور ما، با هدف دست‌یابی به مدنیت جدید اقتصادی و صنعتی است. اما آنچه می‌تواند نگران‌کننده باشد، ضعف در شناخت و مدیریت ریسک‌ های برون‌سپاری و فقدان وجود یک الگوی منسجم، هدف‌مند و شفاف برای مدیریت اثربخش آن است.

    در این تحقیق تلاش می­شود ریسک‌های موجود در برون‌سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه سازمان صنایع دریایی اصفهان مورد شناسایی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد ، و در نهایت یک چارچوب تصمیم‌گیری برای مواجهه با ریسک‌ها و مدیریت آنها ارائه ‌گردد.

    1-3- سوالات تحقیق

    این تحقیق به به دلیل ماهیت توصیفی آن، دارای پرسش­های توصیفی به شرح زیر بوده، و در صدد پاسخ­گویی به آنها می­باشد.

    برون­سپاری فعالیت­ها در سازمان صنایع دریایی اصفهان با چه مخاطراتی مواجه می­باشد؟

    ترتیب اولویت و اهمیت این مخاطرات چیست؟

    راه­های پیشگیری (و یا مواجهه) با این مخاطرات چیست؟

    1-4- ضرورت انجام تحقیق

    امروزه سازمان های R&D برای استفاده از فرصت ها و دستیابی به مزیت های رقابتی در دنیای کنونی کسب و کار چاره­ای جز ایجاد ساختارهای منعطف و روی آوری به استراتژی های جدید ندارند. یکی از این استراتژی ها، تمرکز بر شایستگی­های اصلی و واگذاری انجام بسیاری از فعالیت­ها به منابع خارج از سازمان (برون سپاری) می­باشد. بدین ترتیب، سازمان­ها فعالیت­های محدودی را برای اجرا توسط خود بر می­گزینند و مابقی فعالیت­های خود را به شبکه بزرگ تامین کنندگان خارج از سازمان واگذار خواهند کرد.

    برون­سپاری ابزار قدرتمندی است که در صورت استفاده درست، می­تواند کامیابی سازمان را در عرصه رقابت تجاری به همراه داشته باشد، اما چنانچه در استفاده از این ابزار قدرتمند دقت و تامل کافی صورت نگیرد، نه تنها هیچ یک از منافع مورد انتظار حاصل نمی­شود، بلکه آسیب­ها و خسارات جبران ناپذیری به سازمان وارد می­کند. بنابراین ضعف در شناخت و مدیریت ریسک­های برون­سپاری به ویژه در پروژه های تحقیق و توسعه که دارای ماهیتی با عدم قطعیت بالا می­باشد، نگران کننده می­باشد، چراکه می­تواند منجر به از دست رفتن مزایای رقابتی شده و سازمان را تا مرز نابودی پیش برد.

    به این ترتیب کاهش و به حداقل رساندن اثرات نامطلوب ریسک­ها در برون­سپاری پروژه­های تحقیق و توسعه ضروری بوده و فقدان یک الگوی منسجم، هدفمند و شفاف برای مدیریت اثربخش آن کاملا محسوس است.

    1-5- فرضیات تحقیق

    باتوجه به ماهیت این تحقیق که توصیفی می­باشد، لذا به منظور جلوگیری از جهت­گیری ذهنی محقق در توصیف، صرفا به پاسخگویی سوالات تحقیق بسنده می­شود. این سوالات عبارتند از:

    Identification and Analysis of Outsourcing Risks of Research and Development Projects in Isfahan Marine Industrial Organization

    Abstract

    Globalization is causing organizations and companies work more effectively on product development. This is because of the fact that due to continuous changes and complex technologies a severe competition has been made for achieving opportunities. Therefore, nowadays preparation for quick reactions to grasp opportunities is one of the radical challenges of organizations and companies. This has made research and development one of the main factors in achieving opportunities and survival against global competition in knowledge-based as well as technology-based organizations. Today in order to make use of opportunities research and development organizations have to create flexible structures and make better use of the extensive external facilities. It is clear that reacting to these changes needs new solutions. One of these solutions is outsourcing which is widening its range in such a way that the tendency toward research and development outsourcing is increased among organizations. Outsourcing brings huge advantages; however, the absence of scientific approach and methodology has raised the risks of outsourcing projects. Such risks could cause the loss of competitive advantages and lead organizations to be dissolved. Therefore, it is necessary to decrease dramatically the undesirable effects of the risks in outsourcing research and development projects. This is the major reason for initiating risk management processes in organizations. Therefore, the present study aimed at assessing as well as analyzing research and development outsourcing in Marine Industrial Organization located in Iran, Isfahan and suggesting preventive actions on for controlling or decreasing its risks. The findings of this study could provide organizations which have decided to outsource research and development projects with a helpful guide to decrease risks in outsourcing research and development projects.

    Keywords: research and development, outsourcing, risk assessment, risk analysis

    236

  • فهرست:

    منابع فارسی و لاتین ---------------------------------------------------------

    208

     

    منبع:

    منابع فارسی:

    الوانی، سیدمهدی، اشرف زاده، فرزاد، 1383، برون سپاری - راهنمایی برای تصمیم گیری مدیران در برونسپاری خدمات، نشر قسیده صرا.

    الوانی، سیدمهدی، 1387، تصمیم گیری و خط مشی دولتی، چاپ سیزدهم، انتشارات سمت.

    الیاسی، مهدی، 1380، برنامه ریزی فناورانه وظیفه تحقیق و توسعه در سطح بنگاه، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

    امام جمعه زاده، محمدحامد، 1383، مقایسه تطبیقی برخی از پژوهش های انجام شده در مورد سیستم اجرای پروژه، اولین کنفرانس مدیریت پروژه، تهران.

    بوشهری، علیرضا، نظری زاده، فرهاد، 1391، مروری بر الگوهای شناسایی ارزیابی و انتخاب فناوری در سازمان، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی.

    بوک، درک، مترجم یدالهی فارسی، جهانگیر، زارع، هادی، مرادی شاد، محسن، 1391، دانشگاه ها در بازار، انتشارات جهاد دانشگاهی.

    بیدالت، فرانسیس، مترجمان شاکری، آرنوش، دره شیری، محمدرضا،1392، قیمت گذاری فناوری از اصول تا راهبرد، انتشارات موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی

    پاشاشریفی، حسن، طالقانی، نرگس، 1381، روش های تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری، چاپ نهم، انتشارات رشد.

    پورمحمد،آیلر، پیمانخواه، صادق، نیلفروشان، هادی، 1389، ترسیم نقشه راه تکنولوژی، انتشارات پژوهشگاه صنعت نفت.

    ثقفی، محمدحسن، 1387، روایتی از الگوی تحقیق و توسعه بومی در صنعت، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.

    ثقفی، فاطمه، نیلی احمدآبادی، مجید، محامدپور، مریم، عباسی شاهکوه، کلثوم، 1387، ارائه مدلی برای برون سپاری پروژه های تحقیقاتی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران، کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک پروژه، دانشگاه صنعتی شریف، تهران.

    جبل عاملیان، سیدحسین و همکاران، 1391،راهنمای تهیه و تنظیم قراردادهای تحقیقاتی، انتشارات حوزه علوم تحقیقات و توسعه فناوریمیگون پوری، محمدرضا، محمدی، محسن، 1391، روش های عملی برای توسعه نظام مند طراحی محصولات جدید، انتشارات جهاد دانشگاهی.

    چشم براه، محسن، مرتضوی، سیدمحسن، 1389، مدیریت برون سپاری اثربخش، نشر کتاب مهربان.

    چشم براه، محسن، مرتضوی، سیدمحسن، 1386، یک مدل اجرایی برونسپاری در بنگاه های کوچک و متوسط، اولین کنفرانس ملی توسعه نظام اجرایی پروژه های عمرانی، صنعتی و شهری.

    چشم براه، محسن،میرمحمدصادقی، سیدعلیرضا، 1384، ارائه الگویی برای مدیریت ریسک های برون سپاری، فصلنامه بهبود.

    چشم براه، محسن، 1383، اصول و مبانی برون سپاری، اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین، مرکز تحقیقات لجستیک، تهران.

    حاج فتحعلی ها، عباس، 1372، توسعه تکنولوژی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.

    حافظ نیا، محمد، 1387، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت.

    حججی، فضیلت، 1386، ارائه فاکتورهای ارزیابی و مدیریت ریسک برون سپاری IT در حوزه شهرداری، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه، تهران.

    حسینی طباطبایی، مهرداد، 1387، تحقیقات صنعتی در کشورهای در حال توسعه، انتشارات مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران.

    حق نویس، موید، ساجدی، هاجر، 1389، مهندس ریسک برای مدیران پروژه: مدل ها و ابزار، نشر رسا.

    خانزادی، مصطفی، خزائنی، گرشاسب، 1386، انتخاب سیستم اجرای پروژه بر اساس یک مدل چندعاملی ارزیابی ریسک، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه، تهران.

    خلیلی شورینی، سیاوش، 1383، روش های تحقیق در علوم انسانی، انتشارات یادواره کتاب.

    دره شوری، محسن، عابدپور، محمد، دلوی، مسعود، 1384، مدیریت ریسک، نشر دانش پژوهان برین.

    روزبهی، صادق، جدا، خدیجه، 1388، استاندارد عملی مدیریت ریسک پروژه، نشر پندار پارس.

    روزبهی، صادق، جدا، خدیجه، 1387، مدیریت ریسک پروژه با استفاده از نرم افزار Pertmaster، نشر کیان رایانه سبز.

    زاهدی، عبدالحسین، 1368، مجموعه مقالات سمینار تحقیق و توسعه، انتشارات دانشگاه علم و صنعت

    سبزه پور، مجید، 1389، کنترل پروژه به روش گام به گام، ویرایش ششم، چاپ یازدهم، انتشارات ترمه.

    سیماب، احمد، سیروس، علیرضا، کاوه، محمد، 1384، مدل شناسایی شایستگی های محوری در کشورهای در حال توسعه، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران.

    شریف، نواز، اصلانی، رشید، 1367، مدیریت انتقال تکنولوژی و توسعه، انتشارات وزارت برنامه و بودجه.

    عبداله نژاد، محمد، 1384، مخاطرات نوآوری حاصل از برون سپاری استراتژیک، چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی ایران، تهران.

    عوض خواه، حسین، محبی، امیرحسین، 1389، مدیریت ریسک پروژه، نشر کیان رایانه سبز.

    فرهنگی، علی اکبر، صفرزاده، حسین، 1385، روش های تحقیق در علوم انسانی با نگرشی بر پایان نامه نویسی، انتشارات پیام پویا.

    فشارکی، مهدی،کریمی فرد، مجید، جوان کاری، فرزاد، 1391، تعاریف و مفاهیم محیط تحقیق و توسعه فناوری دفاعی، انتشارات موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی.

    فولادی، قاسم، 1391، راهنمای بیان نیاز عملیاتی نیرو، انتشارات موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی مرکز آینده پژوهی.

    کندریک، ت.، مترجم کشفیان، سیدمرتضی، 1388، شناسایی و مدیریت ریسک پروژه، انتشارات جهاد دانشگاهی.

    مرتضوی، سیدمحسن، چشمبراه، محسن، 1384، بررسی مخاطرات برون سپاری و شیوه های مقابله با آنها، اولین کنفرانس ملی توسعه نظام پیمان کاری در ساختار صنعتی کشور، تهران.

    مومنی، منصور، شریفی سلیم، علیرضا، 1390، مدل ها و نرم افزارهای تصمیم گیری چندشاخصه، نشر مهربان.

    میرعمادی، طاهره، 1388، مکانیسم های برون سپاری تحقیقات یا R&D Outsourcing، نهمین کنگره سراسری سه جانبه دولت صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی، تهران.

    نظری زاده، فرهاد، 1384، برون سپاری تحقیق و توسعه، فصلنامه تحقیقات دفاعی، سال سوم، شماره 10.

    ویلیامز، س.، کندریک، ت.، دام هینز، ر.، مترجم ونوس، داور، 1382، مدیریت ریسک، نشر نگاه دانش.

    منابع لاتین:

     

    " A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide)", Fourth Edition, An American National Standard, ANSI/PMI, 99-001-2008.

    " The Project Risk Management Approach (PRMA)", Septembers, 2004.

    Aubert, B. A., Dussault, S., Party, M., Rivard, S.,'' Managing the Risk of IT Outsourcing'', 32nd Hawaii International Conference on System Sciences, 1999.

    Beebe, L., Meyers, B.,' 'Outsourcing'', The Sheridal Press, Available: www.dartmountjournals.com, 1999.

    Beek, J. V.,'' Core Comperency'', Available: www.management.uttawa.ca /daliziel /43122003/session5.pdf, 2004.

    Bell, D. E., Schleifer, A.,'' Risk Management'', Course Technology,2001.

    Bergen, S. A.,"R&D Management", T. J. Press Ltd., Britain, 1990.

    Boehm, B. W.," Software Risk Management: Principles and Practices", IEEE2008;8:32-41.

    Buse, S., Armonaitis, P.,'' Outsourcing of R&D: Chances and Risks'', Institute for Technology and Innovation Management, Hamburg University of Technology, Germany, IEEE 978-1-890843-23-6/11, 2011.

    Chapman, C., Ward, S.,'' Project Risk Management: Processes, Techniques and insights", John Wiley and sons, 2003.

    Colwill, C., Gray, A.,'' Creating an Effective Security Risk Model for Outsourcing Decisiond, BT Technology Journal, Vol. 25, No 1, 2007.

    Daft, R. L.,"Organizational Theory and Design", Third Edition, West Publishing Company, USA., 1989.

    Duncan, N. B.,'' Beyound Opportunism: A Resource-based View of Outsourcing Risk'', Kent State University, Annual Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE 1060-3425/98, 1998.

    Fairley, R." Risk Management for Software Projects", IEEE 2006:5:57-67.

    Gewald, H., Rouse, A.,'' Comparing Business Process and IT Outsourcing Risks'',IEEE 978-0-7695-4525-7/12, 2012.

    Greanver, M. F.,'' Strategic Outsourcing- A Structured Approach to Outsourcing Decisions and Initiatives'', AMA Publications, Inc, USA., 1999

    Haimes, Y.,'' Risk Modeling'', Assesment and Management, John Wiley and Sons, 1998.

    Jingdong, Y., Yinping, S., Liping, L.,'' Study on Risks and Precautions of Enterprises R&D Outsourcing'', IEEE 978-1-4244-5326-9/10, 2010.

    Lacity, M. F., Willcocks, L.'' Outsourcing'', Available: www.umist.ac.uk, construction/internet/teaching/protect/map/comman/lecture9.pdf, 2001.

    Leach, L. P.," Critical Chain Project Management", ARTECH House, 2000.

    Lonsdale, C., Cox, A.,'' The Historical Development of Outsourcing", Industrial Management and Data Systems, Vol. 100, No. 9, 2000.

    Monczka, R., Trent, R., Hanfield, R.'' Purchasing and Supply Management'', International Thomson Publishing, Inc, USA., 2007.

    Oladapo, S., Zavarsky, P., Ruhl, R., Lindskog, D., Igonor, A.,'' Managing Risk of IT Security Outsourcing in the Decision-Making Stage, Department of Information System Security Management, Concordia University College of Alberta, Canada, 2009.

    Pennock, M. J., Hamis, Y.,'' Principles and Guidelines for Project Risk Management'', Systems Engineeing, Vol. 5, No. 2, 2001.

    Power, Mark, Desouza, KevinT Bonifazi, Carol. The Outsourcing Handbook. Kogan pages Press, 2004

    Pritchard, C. L.,'' Risk Management: Concepts and Guidance'', ESI International, 1997.

    Project Management Body Oof Knowledge, PMI, 2004.

    Qingbo, H., Yunxia, S.,'' Outsourcing of R&D by Transnational Corporations'', IEEE 978-1-4244-2108-4/08, 2008

    Roussel, P. A., Saad, K. N., Eryckson, T. J.,''Third Generation R&D", Harvard Business School Press, USA., 1997.

    Smith, P. G.," Proactive Risk Management: Controlling Uncertainty in Product Development", Newyork Productivity Press, 2002.

    Ward, S. C.," Assessing and Managing Important Risks", International Jornal of Project Management, 1999.

    Yan, L., You, Z., Jian, L.,'' Marketing Outsourcing Risk Assessment in The Real Estate Based on Risk Matrix Model'', School of Management, Harbin University of Commerce, P.R.China, 2011.

    Yang, Y., Sun, J., Tang, L.,'' Research on the Model of Risk Identification of Container Logistics Outsourcing Based Factor Analysis'',The National Natural Science Foundation of China, IEEE 978-1-4244-2013-1/08, 2008.

    Zixian, W.,'' The Suggestion on how to Absorb International Service Outsourcing'', Research on Macroeconomics, China, 2007.


موضوع پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, نمونه پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, جستجوی پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, فایل Word پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, دانلود پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, فایل PDF پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, پروژه درباره پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و تحلیل ریسک های برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهان

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: "بازرگاني داخلي"زمستان 1391 فصل اول کليات پژوهش مقدمه : واژه ريسک در لغت به معني خطر و مخاطره مي باشد اما در تعريف

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته MBA گرایش استراتژی چکیده در رقابت‌های جهانی خواست مشتری بر کیفیت بالا و خدمت رسانی سریع، موجب شده تا شرکت‌ها نتوانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند. بر این اساس، فعالیت‌هایی نظیر تهیه مواد، تولید و برنامه ریزی محصول، خدمت نگهداری کالا، کنترل موجودی، توزیع، تحویل و خدمت به مشتری، اینک به سطح زنجیره تأمین انتقال پیدا کرده­است. مسأله کلیدی در یک ...

چکيده پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مديريت اجرايي ارديبهشت1391 همه ساله حجم عظيمي از سرمايه ملي کشور در قالب احداث پروژههاي عمراني وصنايع وابسته مصرف مي گردد،ضرور

پايان نامه کارشناسي ارشد، رشته مديريت صنعتي، گرايش تحقيق در عمليات شهريور 1390 چکيده نحوه و چگونگي انتخاب از ديرباز موضوع بحث فلاسفه و دانشمندان بوده است، لذا حصول نتايج رضايت بخش نيازمند طي

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده: در دنیای متلاطم و متغیر کنونی تنها چیزی که تغییر نمی کند ، تغییر است . در دنیای کسب و کاری که به طور فزاینده تحت الشعاع سه واژه مشتری ، رقابت و تغییر ، هدایت می شود، شرکت ها در جستجوی راه حلّی برای مشکلات کسب و کار خود هستند،بر اساس ادبیات و اطلاعات موجود از شرکت های مؤفّق دنیا چنین برداشت ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی موضوع: بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت چکیده هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت به صورت یک مطالعه مطالعه موردی درمدیریت شعب بانک ملت استان سمنان بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بانک ملت استان سمنان بوده است. نمونه آماری تحقیق حاضر در مدیریت شعب ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته اقتصاد گرايش اقتصاد اسلامي بهمن ماه 1393 چکيده بافت­هاي فرسوده  و ناکارآمد شهري، مناطقي از شهر است که در طي ساليان گذشته عناصر تشکيل دهنده آن اعم از تأ

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه ی کارشناسی ارشد رشته: حسابداری گرایش: حسابداری اطلاعات سودها مبناهایی اساسی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران هستند. در سالهای اخیر ، بدلیل یک سری تقلب های قابل ملاحظه در حسابداری ، موضوع مدیریت سودها توجه بسیاری از دانشگاهیان و دست اندرکاران را به خود جلب کرده است.با این حال ، تمرکز اغلب مطالعات به چگونگی ارزیابی مدیریت سودها ، عوامل تأثیر گذار بر ...

ثبت سفارش