پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد

word 1 MB 31201 79
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

     

    (M.A(

    گرایش مدیریت بازرگانی-مدیریت تحول

    چکیده

     

     

    یکی از عواملی که نقش مهمی در افزایش بهره­وری ایفا می­کند، فن­آوری اطلاعات است. از عمده دلایل کاربرد تکنولوژی اطلاعاتی در محیط­های اداری، افزایش بهره­وری کسانی است که در این ادارات کار می­کنند. اتوماسیون اداری، ایده نویین است که عمر آن در ایران به بیش از یک دهه نمی­رسد. سیستم اتوماسیون اداری، مشتمل بر تمام سیستم­های الکترونیکی رسمی و غیررسمی بوده که به برقراری ارتباط اطلاعاتی بین اشخاص در داخل و خارج موسسه مربوط می­شود.

    در این مطالعه­ی پیمایشی، تاثیر استفاده از سیستم­ های اتوماسیون اداری بر بهره­وری سازمانی و مولفه­های تشکیل­دهنده­ی آن (کارایی و اثربخشی) مورد ارزیابی قرار می­گیرد.. جامعه­ی آماری تحقیق سازمان برق منطقه­ای یزد است که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده، 100 نفر به عنوان نمونه­ی آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه­­ای سه بخشی بود. پس از جمع­آوری اطلاعات تجزیه و تحلیل نهایی با استفاده از نرم­افزارهایSPSS 16  و Amos 20 انجام شد.

    ضریب مسیر برآورد شده نشان می­دهند که استفاده از سیستم اتوماسیون اداری بر بهره­وری سازمان برق منطقه­ای یزد، تاثیر مثبت و معناداری داشته است. علاوه بر این، تاثیر استفاده از چنین سیستم­هایی بر مولفه­ی کارایی بهره­وری نیز تایید شد. با این حال سیستم­های مذکور بر مولفه­ی اثربخشی بهره­وری تاثیر معناداری نداشته است. از بین متغیرهای جمعیت­شناختی، تنها سن افراد، تاثیر معناداری را بر بهره­وری سازمانی نشان داد. این رابطه بین سن و مولفه­ی کارایی نیز مشاهده شد.

     

    1 فصل اول     کلیات

     

     

    1-1 مقدمه

    در سا ل­های اولیه قرن بیست و یکم، رویدادهایی که از اهمیت تاریخی به سزایی برخوردار بوده­اند، چشم­انداز اجتماعی زندگی انسان را دگرگون ساخته­اند. یافتن منابع رشد و توسعه کشورها، به عنوان یکی از مهمترین مباحث مورد توجه اقتصاددانان و سیاستگذاران مطرح بوده است .در همین راستا انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات[1]، با هدف شکل­دهی مجدد بنیان مادی جامعه با سرعتی شتابان در حال پیشروی است (ماتولا، 2006).

     فناوری اطلاعات و ارتباطات از نقش دوگانه­ای در اقتصاد برخوردار است: نهاده برای صنایع استفاده کننده و ستانده برای استفاده کنندگان فناوری. انقلاب فناوری با شاخص های بهبود سریع کیفیت تجهیزات و نرم­افزار به همراه کاهش بسیار زیاد قیمتها همراه می­باشد (پاجولا، 2002).

     با گسترش روزافزون ارتباطات و پیدایش شکل­های مختلف جریانات ارتباطی، شبکه­های ارتباطی در تمامی امور زندگی افراد سایه افکنده است. اطلاعات یکی از منابع با ارزش و اصلی مدیران یک سازمان است؛ همان طور که منابع انسانی، مواد اولیه و منابع مالی در روند تولید نقش و ارزش خاصی دارند، در عصر اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات نیز دارای ارزش ویژه­ای هستند. در این راستا بایستی سسیتم­ هایی را برپا کرد تا بتوانند اطلاعات را تولید و آنها را مدیریت کنند. هدف نهایی چنین سیستم­هایی کسب اطمینان از صحت، اعتبار و روایی اطلاعات در دسترس در زمان مورد نیاز و به شکل قابل استفاده است. سیستم­های اطلاعاتی، که به عنوان منبعی ارزشمند محسوب می شوند، توانایی مدیران و کارکنان را افزایش داده و امکان تحقق اثربخش اهداف سازمان را با بهره­وری بالا موجب می­گردند یکی از پرکاربردترین انواع سیستم­های اطلاعاتی که مدیران را در کنترل گردش اطلاعات در سازمان یاری می دهد، سیستم اتوماسیون اداری[2] است. اتوماسیون اداری، مشتمل بر تمام سیستم­های الکترونیک رسمی و غیررسمی بوده که به برقراری ارتباط اطلاعات بین اشخاص در داخل و خارج موسسه و بالعکس مربوط می شود (رای و کالمر، 1995).

    با توجه به اهمیت روزافزون استفاده از سیستم­های اتوماسیون اداری، در این پایان نامه تاثیر استفاده از سیستم­های مذکور بر بهره­وری سازمان برق منطقه­ای یزد بررسی می­شود.

     

    1-2 بیان مساله

    گسترش جمعیت و بوجود آمدن زندگی اجتماعی از جمله عواملی است که سبب ایجاد و توسعه پدیده­ای به نام سازمان می­گردند، سازمانها در ابتدا ساده بودند و کلیه عملیات آنها بصورت حضوری (رودررو) انجام می شد ولی به تدریج با افزایش شهرها و مهاجرت روستائیان به شهرها و همچنین پیچیده شدن زندگی اجتماعی، سازمانها کامل شدند و این تکامل در قرن 21 شدت بیشتری یافته است، بطوریکه قابل مقایسه با سازمانهای ابتدایی نیستند. با عمومیت یافتن سریع دسترسی به کامپیوترها و تکنولوژی­های نوین و رسانه های پیشرفته هیچ کشوری نمی­تواند قرن 21 را بدون زیر ساخت الکترونیکی اداره کند (National science and Technology Council, 1999).

    مراحل انجام عملیات در بسیاری از سازمانها به گونه ای است که فعالیت­هایی که قبلاً در طی چند روز انجام می شد، امروز در چند دقیقه و حتی در چند ثانیه همراه با کیفیت بهتر صورت می­گیرند و این نشان دهنده تاثیر فناوری در سازمانهاست، به این ترتیب انجام عملیات با حداقل زمان و هزینه و حداکثر سرعت و دقت به همراه تکنولوژی امن، توجه همه سازمانها را به خود جلب کرده است تا از این طریق یکپارچگی و نظم سازمانها و امکان تبادل اطلاعات فراهم گردد. از عوامل اساسی در توانمندی سازمان در برابر دیگر سازمانها، انجام عملیات با سرعت و دقت بالا می باشد، همچنین برای بقاء و پیشرفت نیاز به فناوری دارند که سیستم­های اتوماسیون اداری (OAS) می توانند از طریق ایجاد تکنولوژی های نوین این هدف را تحقق بخشند.

    از سوی دیگر، از آن جا که منابع یک کشور محدود است، افزایش بهره­وری به عنوان یک ضرورت اساسی برای ارتقای استاندارد زندگی یک ملت اهمیت پیدا می کند. در جهان امروز با توجه به محدودیت عوامل مختلف تولید، نیاز به بهره­وری (چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای در حال توسعه) امری حیاتی و ضروری است. در همین راستا، یکی از مهمترین اهداف هر سازمان، ارتقای سطح بهره­وری آن است. آن چه در سازمان ها مزیت زقابتی ایجاد می کند، بهره­وری و ترکیب موثر منابع موجود در سازمان است. بهبود اثر بخش بهره­وری همانند سایر مولفه ها و فرایندهای نرم افزاری سازمانی از الزامات کار سازمانی است (نوروزیان­قره­تکان و همکاران، 1390).

    طی سالیان اخیر استفاده و بهره گیری از سیستمهای اتوماسیون اداری کشور ما را فرا گرفته است و بسیاری از سازمانها، تمایل زیادی برای بهره­گیری و استفاده از این سیستم ها را از خود نشان می­دهند و حتی مبالغ زیادی را جهت راه اندازی و بکارگیری این سیستم ها پرداخت می­نمایند، به همین جهت بحث سیستم­های اتوماسیون اداری که نوعی از سیستم­های اطلاعاتی است روز به روز اهمیت بیشتری می یابد.

    با توجه به اهمیت موضوع در این تحقیق تاثیر سیستم­های اتوماسیون اداری را بر بهره­وری سازمان برق منطقه­ای یزد بررسی می­کنیم. به این ترتیب مهمترین سوالی که در این پایان­نامه به دنبال پاسخگویی به آن هستیم، عبارتست از:

    «آیا از دیدگاه کارکنان سازمان برق منطقه­ای یزد، بین میزان استفاده از سیستم­های اتوماسیون اداری و بهره­وری سازمان ارتباط معناداری وجود دارد؟»

     

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

    قرن بیست و یکم عصر جدیدی از انقلاب فناوری و عرصه نوآوری خواهد بود و در این میان فناوری اطلاعات به نحوی گوی سبقت را از سایر صنایع ربوده و در واقع جلوتر از همه وارد قرن بیست و یکم شده است. همگرایی قدرتمند رایانه و فناوری­های اطلاعات و ارتباطات موجب شکل­گیری مدل­های جدیدی از کسب و کار شده­اند. با آغاز عصر فراصنعتی و ورود به قرن بیست و یکم، کار کردن با داده­ها و اطلاعات لازمه کسب موفقیت است (صحراگردجهرمی، 1384).

    به علت گسترش بیش از حد پیچیدگی کارها، سازمانها در سالهای اخیر توجه زیادی به فناوری دارند. پیچیدگی موجود کارها در سازمانها ناشی از عوامل اقتصادی، رقابت جهانی، پیشرفت­های فناوری و فشردگی زمان است. در همین راستا یکی از روش­هایی که تحولاتی در سازمان­های کشور پدید می آورد بکارگیری سیستم­های اتوماسیون اداری می­باشد تا از این طریق به اثر بخشی کارها در سازمانها کمک گردد. بدین ترتیب شاهد پیشرفت روزافزون و سریع بکارگیری کامپیوتر و ابزارهای گوناگون جهت یکپارچه کردن عملیات هستیم، همچنین رشد روز افزون وسایل ارتباطی سبب تاثیر بسیار زیادی بر توانمندی سازمانها شده است.

    با توجه به این که چنین تحولاتی در سازمانهای کشور جدید است، نقش سیستمهای اتوماسیون اداری در ارائه خدمات مطلوب­تر و توانمند ساختن سازمانها در رویارویی با محیط­های متنوع و در حال تغییر امروزی باید مورد بررسی قرار گیرد. نتایج این بررسی می­تواند در توسعه سیستم های اتوماسیون اداری موثر باشد.

     

    1-4 اهداف تحقیق

    1-4-1 اهداف علمی

    هدف علمی این تحقیق بررسی ارتباط استفاده از سیستم­های اتوماسیون اداری با بهره­وری سازمان­  برق منطقه­ای یزد می­باشد.

    1-4-2 اهداف کاربردی

    در صورت اثبات وجود ارتباط بین میزان استفاده از سیستم­های اتوماسیون اداری و بهره­وری سازمان، اهمیت سیستم­های اتوماسیون اداری بر مدیران سازمان گوشزد شده تا بدین وسیله و با فراهم کردن امکانات لازم موجبات موفقیت سازمان را فراهم نمایند.

     

    1-5 فرضیات تحقیق

    پژوهش معمولاً با مجهولی که محقق با آن روبرو است آغاز می­شود. یعنی با موضوع نامعلوم و تردید آمیز. هر وقت با مساله­ای نامعین روبرو هستیم و درباره آن سوالات مبهم وجود دارد که پاسخ آن­ها را نمی­دانیم در آن صورت به دنبال جواب های دقیق برای سوالات خواهیم بود. بهترین روش حل این نوع تردیدها، تدوین فرضیه است. از طریق مطرح کردن مساله در قالب فرضیه ها می­توانیم، روش گردآوری اطلاعات را طراحی کرده سپس در جهت پاسخ دادن به سوالات تحقیق داده­های مورد نیاز را در اختیار داشته باشیم تا با تحلیل آن­ها پاسخ­های علمی برای سوالات تحقیق داشته باشیم.

    برای یافتن پاسخ سوال تحقیق، فرضیاتی در قالب دو فرضیه اصلی و دو فرضیه فرعی تدوین شده است. که عبارتند از:

    فرضیه­ی اصلی اول: استفاده­ی کارکنان از سیستم­های اتوماسیون اداری، سبب افزایش بهره­وری سازمان می­شود.

    فرضیه­ی فرعی اول: استفاده­ی کارکنان از سیستم­های اتوماسیون اداری، سبب افزایش کارایی سازمان می­شود.

    فرضیه­ی فرعی دوم: استفاده­ی کارکنان از سیستم­های اتوماسیون اداری، سبب افزایش اثربخشی سازمان می­شود.

    فرضیه­ی اصلی دوم: متغیرهای دموگرافیک بر روی بهره­وری اثرگذار هستند.

     

    1-6 قلمرو تحقیق

    1-6-1 قلمرو زمانی

    تحقیق پیشرو یک تحقیق پیمایشی و مقطعی است که در سال 1392 انجام می شود. لذا قلمرو زمانی تحقیق محدود به همین سال می شود.

    1-6-2 قلمرو مکانی

    این تحقیق با استفاده از نظرات کارکنان سازمان برق منطقه ای یزد به انجام خواهد رسید. بنابراین قلمرو مکانی تحقیق، سازمان برق منطقه­ای استاد یزد می باشد.

     

    1-7 روش تحقیق

    چون از نتایج این پژوهش می­توان به صورت علمی استفاده کرد از نظر مبنای بنیادی، این پژوهش از نوع کاربردی است. همچنین از آنجایی که محقق در شرایط داخلی یک سازمان حضور پیدا می­کند لذا این پژوهش در زمره مطالعات میدانی نیز قرار می­گیرد. علاوه بر این، تحقیق پیش­رو از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است.

    Investigation the Effect Of Using Office Automation Systems On Organization’s Efficiency (The regional electricity of yazd)

     

    Abstract

     

     

    One factor that plays a critical role in increasing productivity is information technology. Increasing productivity of organizations is the main reasons for the use of information technology in the office environment. Use of office automation systems in Iran is less than one year. Office Automation System includes all formal and informal electronic systems which relate to contact information between individuals inside and outside of the institute.

    In this survey, the impact of usage Office Automation System on the organizational productivity and its components (efficiency and effectiveness), be examined. The statistical population is The Yazd Regional Electric from which a simple random sample of size 100 was selected. The data collection tool was a three-part questionnaire. After gathering, data analysis was performed with SPSS 16 and Amos 20.

    The estimated path coefficient indicates that Office Automation Systems have a positive and significant impact on organizational productivity of Yazd Regional Electric. Such impact, Also, have been observed on the efficiency component of productivity. But, Office Automation Systems don’t have significant impact on the effectiveness component of productivity. From demographic variables, only Age has a significant impact on productivity. This relationship, also have been observed between age and efficiency component.

  • فهرست:

    فهرست جداول.. ‌ط

    فهرست اشکال.. ‌ک

    چکیده. 1

    1 فصل اول کلیات... 2

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 بیان مساله. 4

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    1-4 اهداف تحقیق.. 6

    1-4-1 اهداف علمی.. 6

    1-4-2 اهداف کاربردی.. 6

    1-5 فرضیات تحقیق.. 6

    1-6 قلمرو تحقیق.. 7

    1-6-1 قلمرو زمانی.. 7

    1-6-2 قلمرو مکانی.. 7

    1-7 روش تحقیق.. 7

    1-7-1 ابزار گردآوری اطلاعات... 8

    1-7-2 جامعه و نمونه آماری.. 8

    1-7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها. 8

    1-8 مروری بر فصل های تحقیق.. 9

    2 فصل دوم    مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 10

    2-1 مقدمه. 11

    2-2 تعریف بهره وری.. 12

    2-3 دیدگاه های مختلف در مورد بهره وری.. 15

    2-3-1 بهره وری از دیدگاه سیستمی.. 15

    2-3-2 بهره وری از دیدگاه ژاپنی ها. 16

    2-3-3 بهره وری از دیدگاه تاریخی.. 17

    2-4 عوامل موثر بر بهره وری.. 17

    2-5 عناصر تشکیل دهنده بهره وری.. 18

    2-5-1 کارایی.. 18

    2-5-2 اثربخشی.. 19

    2-6 مدل های بهبود بهره وری.. 20

    2-6-1 مدل گودوین.. 21

    2-6-2 مدل هرشاور و راش.... 21

    2-6-3 مدل کوانتان و وتون.. 21

    2-7 مفهوم اتوماسیون.. 22

    2-8 سیر تکاملی فناوری اداری.. 23

    2-9 اتوماسیون اداری.. 24

    2-10 زیرسیستم های اتوماسیون اداری.. 25

    2-11 تاثیر استفاده از سیستم اتوماسیون اداری.. 26

    2-12 پیشینه تحقیق.. 29

    2-12-1 مطالعات خارجی.. 29

    2-12-2 مطالعات داخلی.. 29

    2-13 مدل مفهومی  تحقیق و ارتباط اتوماسیون اداری و بهره وری.. 34

    3 فصل سوم        روش شناسی تحقیق.. 36

    3-1 مقدمه. 37

    3-2 روش تحقیق.. 37

    3-3 جامعه و نمونه آماری.. 37

    3-4 ابزار گردآوری اطلاعات... 38

    3-5 فرضیات تحقیق.. 41

    3-6 مدل و متغیرهای تحقیق.. 42

    3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها. 43

    3-7-1 آمار توصیفی.. 43

    3-7-2 مدل معادلات ساختاری.. 44

    4 فصل چهارم یافته های تحقیق.. 46

    4-1 مقدمه. 47

    4-2 آمار توصیفی.. 47

    4-3 آزمون فرض.... 49

    4-3-1 آزمون فرضیه های اصلی.. 50

    4-3-2 آزمون فرضیه های فرعی.. 52

    5 فصل پنجم   بحث و نتیجه گیری.. 55

    5-1 نتیجه گیری.. 56

    5-1-1 خلاصه آزمون فرض های اصلی.. 57

    5-1-2 خلاصه آزمون فرضیه های فرعی.. 57

    5-2 محدودیت های تحقیق.. 58

    5-2-1 محدودیت مکانی.. 58

    5-2-2 محدودیت زمانی.. 58

    5-3 پیشنهادات... 58

    پیوست... 59

    پرسشنامه تحقیق.. 60

    خروجی های نرم افزار. 62

    آمار توصیفی.. 62

    آزمون فرض.... 63

    منابع.. 67

    Abstract. 70

     

    منبع:

    آهنگرپور، عادل (1387). بررسی بهره­وری اجرای اتوماسیون اداری (مطالعه­ی موردی شرکت ملی حفاری ایران)، راهبرد، شماره 1، 101-75.

    ابطحی، حسین و بابک کاظمی (1378). بهره­وری، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی.

    الوانی، سیدمهدی و پرویز احمدی (1380). طراحی الگوی جامع مدیریت عوامل موثر بر بهره­وری نیروی انسانی، مدرس، شماره 1، 19-2.

    امامی­میبدی، علی (1379). اصول اندازه­گیری کارایی و بهره­وری، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی.

    تقی­زاده، ابراهیم (1385). بررسی تاثیر مستقیم فناوری اطلاعات بر اثربخشی سازمان، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری.

    حبیبی، لیلی (1383). سیستم­های اتوماسیون اداری، تدبیر، شماره 154، 42-38.

    خاکی، غ. (1389). روش تحقیق با رویکردی به پایان­نامه نویسی، انتشارات بازتاب.

    رحیمی­کیا، امین، عزت­اله قدم­پور و فاطمه روشن­زاده (1390). بررسی نقش بکارگیری اتوماسیون اداری در بهره­وری کارکنان شهرداری خرم­آباد در سال 1389، مدیریت شهری، شماره 27، 124-99.

    ساعتچی، محمود (1384). روانشناسی کار و روانشناسی صنعتی، تهران، موسسه نشر ویرایش.

    10.

    11.

    12.

    13.

    14.

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    Bain, D. (1982). The productivity prescription: the manager's guide to improving productivity and profits. McGraw-Hill.

    Bucle, R. and Chrisrioancenk, J. (1995). Worker Rights Promote Productivity Growth, Challenge, 39, 8.

    Clegg. S. and Dunkerly, D. (1980). Organization, Class and Control, London: Routldge Kegan Pail.

    Emde, E. (1997). Why Go for Compliance When you Need Commitment? The Journal for Quality and Participation, 20, 1.

    Hershauer, J. C., & Ruch, W. A. (1978). A Worker productivity model and its use at Lincoln Electric. Interfaces, 8(3), 80-90.

    Ourhill, M.J. (1972). The Sociology of Public Administration, London: Weidenfeld & Nicolson.

    Robbins, S.P. (1987). Organization Theory: Structure, Design and Applications, 2nd, Prentic Hall.

    Shermerborm, J.K. (1993). Management for Productivity, New York: John Wiley & Sons INC.

    Roger, M. (1996). Pulling Through with Productivity, Transportation and Distribution, 36, 9.

    Swart, J.C. (1985). Clerical Workers on Flexitime, Personal, 62, 4.

    Walters, R. W. (1985). The City Bank Project, Sanfrancisco: Jossy Bass.


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهروری سازمان برق منطقه ای یزد

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته مديريت بازرگاني چکيده: مادرعصري زندگي مي کنيم که عصرشگفت انگيز دانش و اطلاعات ، عصرشتاب غيرقابل باور فناوري و خلاقيت است .با عموميت يافتن سريع دسترسي به کامپيوت

« پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد "M.A"» در رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده : پژوهش حاضر به « بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری کرمانشاه و حوزه ستادی » پرداخته است . این پژوهش از نظر هدف ، از نوع کاربردی و در این تحقیق روش پیمایشی جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است ، لذا آن را می توان در زمره تحقیق های میدانی قرار داد . در تحقیق ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ((M.A )) گرایش: منابع انسانی چکیده این تحقیق اهدافی را دنبال می‌کند که عبارتند از: بررسی نقش زیر ساخت های لازم در پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری(گردش مکانیزه مکاتبات)درمدارس شهرستان آستارا. برای دستیابی به این اهداف چهار فرضیه مطرح کردیم که عبارتند از: 1- فرهنگ سازمانی مناسب در اجراوپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد. 2- ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده پیش تر و حتی تااواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود.امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان صورت می گیرد.این امر نشان دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهمترین ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده پیش تر و حتی تااواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود.امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان صورت می گیرد.این امر نشان دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهمترین ...

پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت دولتی گرایش تحول فصل اول کلیات تحقیق چکیده ارتباطات سازمانی،همواره از مباحث عمده و مورد توجه در سازمان ها بوده است. با ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات شگرفی در این حوزه در سازمان ها به وجود آمد.طی سالهای اخیر موج استفاده و بهره گیری از سیستم های اتوماسیون اداری، کشور ما را فرا گرفته است، و بسیاری از سازمان ها تمایل ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: فن آوری اطلاعات با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[1] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[2]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبا و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به ...

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

ثبت سفارش