پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی

word 1022 KB 31241 102
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» در رشته مدیریت اجرایی

    گرایش مدیریت استراتژیک

    چکیده:

          مدیران اثربخش و موفق به قابلیت های عاطفی افراد توجه دارند و در ارتباطات خود به خوبی می توانند عواطف و احساسات دیگران را درک کنند و متناسب با آن عکس العمل نشان دهند و در یک کلام از هوش عاطفی بالایی برخوردارند و همین توانایی باعث می شود تا یک جو سازمانی مناسب برای پرورش بیشتر استعداد کارکنان ایجاد شود و در نهایت منجر به فراهم شدن شرایطی به منظور پیاده سازی فرهنگ سازمانی یادگیرنده در سازمان هایی گردد که به عنوان مزیت رقابتی در دنیای رقابتی امروز مطرح می باشد.

          هدف از این تحقیق بررسی تاثیر هوش عاطفی مدیران بر فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی است. چهار چوب نظری  مورد استناد در تحقیق حاضر ترکیبی از نظریه آکادمی هوش عاطفی و نظریه میخائیل مارکوارت می باشد که در آن برای بررسی هوش عاطفی از چار مولفه، خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط استفاده شده است.

          برای دست یابی به این هدف یک فرضیه اصلی و چها فرضیه فرعی تنظیم و برای آزمون این فرضیه ها، پرسشنامه ای شامل 54سوال طراحی گردید. پس از سنجش روایی و پایایی، پرسشنامه در اختیار نمونه آماری که تعداد آن 125نفر بود قرار گرفت. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، اطلاعات حاصله تلخیص و طبقه بندی شد و سپس برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده گردید . نتایج حاصل ا ز تحقیق نشان می دهد که از بین  مولفه های چهار گانه هوش عاطفی فقط مولفه خود مدیریتی با فرهنگ سازمانی یادگیرنده  در اداره کل پست استان آذر بایجانشرقی رابطه ندارد.

    کلمات کلیدی: هوش، هوش عاطفی، فرهنگ سازمانی، فرهنگ سازمانی یادگیرنده.

    فصل اول

                                                          کلیات تحقیق

     

     

     

    1-1- مقدمه

            مدتهاست مردم درباره هوش هیجانی حرف می زنند اما قادر نبوده اند آن را کنترل و از آن استفاده کنند. ما بیشترین قسمت از انرژی خود برا ی خود – بهبودی 1 را به کسب معلومات تجربه، هوش شناختی2 و تحصیلات اختصاصی می دهیم. این کار زمانی عالی می شود که بتوانیم هیجان های خود، هیجان های دیگران و تاثیر عمیقی را که بر زندگی روزمره ما دارند به طور کامل درک کنیم. فکر می کنیم که فاصله زیاد بین محبوبیت هوش هیجانی به عنوان یک مفهوم و کاربرد آن در جامعه، دو علت دارد:

    علت اصلی این است که مردم آن را متوجه نمی شوند و نمی فهمند. آنها هوش هیجانی را اغلب با کاریزما و اجتماعی بودن اشتباه می گیرند. علت دوم این است که آنها فکر می کنند انسان ها هوش هیجانی را یا به طور کامل دارند یا اصلا ندارند(برادبری ، 1384).

     

     

     

    1- self-improvemen                       

     

    2-Intelligence                                                                                                                                                     

     

    با توجه به موارد مذکور و اهمیت هوش عاطفی به عنوان یکی از فاکتورهای حیاتی موفقیت مدیران جهانی، در این تحقیق سعی شده است تا میزان این رابطه در مدیران ایرانی ( اداره کل پست استان آذر بایجانشرقی) سنجیده شود تا آن را در جهت رسیدن به اهداف سازمان به کار برد.

    در این فصل ما به بیان مساله، سوال آغازین، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف تحقیق، چارچوب نظری، مدل تحلیلی تحقیق، مدل عملیاتی تحقیق فرضیه های تحقیق، متغیرهای تحقیق، قلمرو تحقیق، محدودیت های تحقیق، تعریف مفهومی متغیرها و تعریف عملیاتی متغیرها اشاره می کنیم.

     

    1-2 - بیان مساله

             سالها قبل ، صحبت از هوش شناختی (IQ) و چگونگی سنجش آن مورد توجه اکثر متخصصین در جهان محسوب می گردید. اما در دهه ی کنونی در تمامی محیط های کاری علی الخصوص سازمان های آموزشی، هوش عاطفی بعنوان پارادایم فکری اکثر متخصصین منابع انسانی گردیده است؛ بطوریکه  اظهار می دارند80 درصد موفقیت های افراد در سرکار به هوش عاطفی آنها وابسته است و تنها 20 درصد آن به بهره هوشی مربوط می شود. با این حساب ، هوش عاطفی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه گسترده ای از مهارت ها و خصوصیات فردی را در برگرفته و معمولا ً به آن دسته مهارت های درون فردی و بین فردی اطلاق می گردد که فراتر از حوزه مشخصی از دانش های پیشین ، چون هوشبهر و مهارت های فنی یا حرفه ای است(سبحانی نژاد،2009).

           در برخی از تحقیقات نیز نشان داده شده که توانایی هوش عاطفی باعث می شود تا یک جو سازمانی مناسب بر ای پرورش بیشتر استعداد کارکنان ایجاد شود و در نهایت منجر به  فراهم شدن شرایطی به

     

    منظور پیاده سازی فرهنگ سازمانی یادگیری در سازمان ها می گردد، که به عنوان یک مزیت رقابتی در دنیای رقابتی مطرح می باشد. پس می توان گفت که با وجود اینکه نیروی محرک تحولات در قرن بیستم هوش عقلی یا منطقی بوده است، اما طبق شواهد موجود در آغاز قرن بیست و یکم هوش عاطفی موجب تحولات روزافزون خواهد بود(دیربرن،2003 ).

           امروزه  اصلاح  قانونگذاری ، تجدید  ساختار سازمان ها، کاربردهای  متنوع و روزافززون  فن آوری ، ادارات پست را از بنگاههای  دولتی  به  کسب  و  کارهای  تجاری  با  اهداف  تجاری  و عملیاتی  تبدیل کرده است . پیشرفتهای چشمگیر و پی در پی  در  عرصه  فناوری  اطلاعاتی،  برخی ناظران را به این نتیجه رسانده که  بخش  پستی در حال افول بوده و روزهای  خوش آن گذشته است. اما  باید  به  این  نکته  توجه  داشت که  در حال  حاضر در کشورهای توسعه  یافته مثل آمریکا، آلمان، سوئد، هلند، ژاپن و .... پست ازجایگاه  تجاری  و  ارائه دهنده خدمات خوبی برخوردار می باشد  بطوریکه  پست  کره جنوبی  پنجمین  شرکت  بزرگ  تجاری، بعد از شرکت های سامسونگ، هیوندای، ال.جی و کره تله کوم می باشد.(پورتال شرکت پست جمهوری اسلامی ایران). از سوی دیگر روند رو به رشد جهانی شدن و از بین رفتن موانع  تجاری  باعث  تحریک  رقابتی  فراتر از بازارهای پستی  ملی شده است. مرزهای سنتی و جغرافیایی محو شده و روش های پذیرفته شده  تعامل با  ادارات  پست  هر روز  با  چالش  شدید روبروست و این امر بی شک بی ارتباط با هوش مدیران و فرهنگ سازمانی نیست.

           مدیریت و یا عوامل انسانی مهمترین دلایل تحولاتی است که امروزه بشر در همه زمینه ها و به هر شکل در جوامع گوناگون شاهد آن است که برای حرکت به سوی شرایط بهتر علاوه بر عواملی چون سرمایه ، مواد اولیه و غیره مهمترین و اصلی ترین عامل نیروی انسانی است و لذا هوش عاطفی می تواند شکل تکامل یافته ای از توجه به انسان در سازمان ها باشد و ابزاری نوین و شایسته در دستان مدیران تجاری و تامین رضایت آنها باشد و نیز به عنوان توانایی درک احساسات و نیاز دیگران در جهت آموزش و هدایت آنان در راهی که منتهی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمانی و رضایت افراد در جامعه می شود ، کمک بسیار کارسازی است . مدیران اثر بخش و موفق به قابلیت های عاطفی توجه فراوان دارند و در ارتباطات خود به خوبی می توانند عواطف و احساسات دیگران را درک کنند و متناسب با آن عکس العمل نشان دهند و در یک کلام از هوش عاطفی بالایی برخوردارند و همین توانایی باعث می شود تا یک جو سازمانی مناسب برای پرورش بیشتر استعداد کارکنان ایجاد شود و در نهایت منجر به فراهم شدن شرایطی به منظور پیاده سازی فرهنگ سازمانی یادگیرنده در سازمانها شود. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی است چرا که در سال های اخیر پرسنل اداره کل از عدم توجه مدیران به مسائل پرسنل اظهار نارضایتی می نمایند به طوری که در چند ماه اخیر دهها نفر از پرسنل این اداره کل به سازمانهای دیگر انتقالی گرفته و چندین نفر نیز به دنبال ترک این سازمان می باشند. 

          راهبرد کلیدی  خدمات  پستی، پیش بینی   نیازها  و مهندسی مجدد خدمات موجود و توسعه خدمات جدید جهت برآوردن  نیازهای پیوسته در حال تغییر مشتری است. سازمان های خدماتی مشتری  محور مانند پست جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند تا کلیه فرآیندها ، استراتژی ها و اهداف کلان سازمان را منطبق با خواسته ها و الزامات مشتریان  قرار دهند. بنابراین به این منظور  در این تحقیق به بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی می پردازیم چراکه  در عصر کنونی منابع انسانی تبدیل به سرمایه انسانی شده و از اهمیت  بیستری برخوردار می باشدکه این امر در شرکت پست که سرمایه اصلی آن نیروی انسانی است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

     

    1-3- سوال اصلی

    سوال اصلی تحقیق حاضر عبارتست از:

       هوش عاطفی مدیران  چه ارتباطی با فرهنگ سازمانی یادگیرنده اداره کل پست استان آذربایجانشرقی دارد و کدام بعد بیشترین ارتباط را دارد؟

     

    1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق

           با توجه به اینکه در عصر حاضر تمامی سازمان ها در جهت  نیل به اهداف  از پیش تعیین شده  می باشد . میزان دستیابی  به  این اهداف تحت  تاثیر عوامل متعددی   قرار دارد که یکی  از  این عوامل ویژگی های مدیران می باشد . سالهاست به مدیران می آموزند که  توانایی آنها برای دستیابی به  اهداف ،‌ رابطه  مستقیمی  با توانایی آنها  در برخورد و برقراری صحیح  هوش عاطفی  دارد.

           تفاوت  مدیران اثر بخش و ناموفق در  ارتباطات آنها  تجلی می یابد . بنابراین  مدیران  اثر بخش با هوش عاطفی بالای خود در ارتباطات  بسیار موفق تر از دیگر مدیران عمل می کنند و این  امر را  به  خوبی  به اثبات می رساند که مدیری که هوش عقلی (IQ) بالایی دارد می تواند تنها بر اتکاء  بر هوش عقلی بالای خود رهبری کند ،‌ بلکه مدیری اثر بخش است که شنونده  و سخنگوی خوبی باشد .  رابطه پایدار و مثبت با  دیگران بر قرار سازد.  احساسات خود  و دیگران را به خوبی درک کند و در ارتباطات خود به درستی عکس العمل نشان دهد . با توجه به اینکه امروزه موضوع هوش عاطفی در ایران به عنوان یک نیاز شناخته شده و موضوع جدید می باشد و همچنین به دلیل کمبود پژوهش های انجام شده در این خصوص این موضوع نیاز به بحث بیشتر دارد(گولمن،2001 ). و همچنین با توجه به این موارد یک ویژگی موثر در این زمینه هوش عاطفی است که در تشکیل موفقیت رهبری جهانی، هوش فرهنگی، هوش تحلیلی و رفتارهای رهبری به وسیله هوش عاطفی تعدیل می شوند که برای شناسایی و تعیین فرهنگ سازمانی یادگیرنده آن انجام تحقیق اهداف و ضرورت دارد(هین، 2004).

     

    1-5- اهداف تحقیق

    1-5-1 اهداف کلی

          هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی می باشد.

     

    1-5-2- اهداف فرعی

    1-تعیین رابطه خود آگاهی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

    2- تعیین رابطه خود مدیریتی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

    3- تعیین رابطه آگاهی اجتماعی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

       4- تعیین رابطه مهارت های اجتماعی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در  اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

     

    1-6- چارچوب نظری

             چارچوب نظری تحقیق برای بررسی هوش عاطفی حاضر ترکیبی از نظریه های آکادمی هوش عاطفی دانیل گلمن و برای بررسی فرهنگ سازمانی یادگیرنده نظریه معیارهای نه گانه فرهنگ سازمانی یادگیرنده میخائیل مارکوارت می باشد.

    1-6-1- نظریه آکادمی هوش عاطفی دانیل گلمن

           بر اساس نظریه آکادمی هوش عاطفی دانیل گلمن، هوش عاطفی مشتمل بر 4 بعد می باشد :

    -  خودآگاهی : آیا مدیر می تواند به طور صحیح احساسات خود را در هر زمان که بروز می کند تشخیص دهد؟ شکل خود آگاهی عاطفی ، خودآگاهی صحیح از خود ، اعتماد به خود . خودآگاهی یا تشخیص احساسی در هر زمان که در حال وقوع است ، بخش مهم و کلیدی هوش هیجانی را تشکیل می دهد. توانایی کنترل و اداره لحظه به لحظه احساس ها نشان از درک خویشتن و بصیرت روان شناسانه دارد. مدیران و رهبرانی که درجه ای بالا از خود آگاهی دارند ، با خود و دیگران صادق هستند و می دانند که چگونه احساس هایشان بر آنها ، سایر مردم و عملکرد شغلی شان تاثیر می گذارد .آنها با یک احساس قوی از خودآگاهی ، اعتماد به نفس و در استفاده از قابلیت هایشان  کوشا هستند و می دانند چه وقت درخواست کمک می کنند .

    - خود مدیریتی : آیا مدیر می تواند احساسات خود را به سمت نتایج مثبت مدیریت کند ؟ همانند خود کنترل عاطفی ، وظیفه شناسی یا وجدان کاری، سازگاری، انگیزه توفیق طلبی، ابتکار عمل. کنترل و اداره احساسات مهارتی است که بر پایه خود آگاهی شکل می گیرد . مدیران و رهبران قادرند محیطی از اعتماد و انصاف خلق کنند. عمل خود نظم دهی به دلایل رقابتی بسیار مهم است، زیرا در محیطی که سازمان ها مستهلک می شوند و فناوری با سرعتی گیج کننده تغییر شکل می یابد  فقط افرادی که بر هیجان هایشان تسلط یافته اند، قادر به انطباق با این تغییرها هستند.

    -  آگاهی اجتماعی : آیا مدیر می تواند به طور صحیح احساسات دیگران را در هنگام رو در رویی با آنها یا در حین کار با آنها تشخبص دهد؟ عینیت آن به صورت همدلی، خدمت محوری و آگاهی سازمانی است. توانایی دیگری که بر اساس خودآگاهی هیجانی شکل می گیرد، همدلی با دیگران است که نوعی مهارت مردمی محسوب می شود. رهبران همدل سعی می کنند همه را راضی کنند. آنها با ملاحظه و فکر، احساس های کارکنان را همراه با سایر عوامل در تصمیم گیری ها در نظر می گیرند. امروزه همدلی به عنوان جزئی از رهبری بسیار مهم است، رهبران همدل بیشترین همدردی را با افراد اطرافشان نشان می دهند. آنها دانش خود را برای پیشرفت سازمانشان به روش های ظریف اما با اهمیت استفاده می کنند.

    - مدیریت روابط(مهارت های اجتماعی) : آیا مدیر می تواند روابط خود با دیگران را به طور مؤثر و سازنده ای مدیریت کند و به سمت نتایج مثبت هدایت کند؟ همانند پرورش دیگران، نفوذ، ارتباطات، مدیریت تعارضی، تصویر سازی، تحلیل تغییر، همکاری و کار تیمی (سالوی و گریوال، 2005).

    1-6-2- نظریه میخائیل مارکوارت

      میخائیل مارکوارت شاخص های نه گانه زیر را برای فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در نظر گرفته است.

    - جوسازمانی: جو سازمانی از ویژگی های درونی است که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می سازد و روی افراد آن سازمان تاثیر می گذارد.

    - سهیم بودن همه اعضا در یادگیری: سهیم شدن اعضا در ایده های یکدیگر و واکنش نشان دادن به ایده های یکدیگر.

    - اعتماد و خود مختاری: اعتماد احتمال ذهنی است که شخص الف انتظار دارد شخص ب عملی انجام دهد که منجر به شادکامی او گردد و خود مختاری یعنی حق تعیین سرنوشت هر ملتی با خودش.

    - عوامل انگیزش برای نوآوری تجربه آموزش و خطر پذیری: فراهم نمودن امکانات و فرصت های مطالعاتی برای تحقیق و تفحص و شرکت در کنفرانس ها، وجود شرایط صحیح ارزشیابی و وجود شرایط مناسب جهت خلاقیت، نوآوری و بکارگیری توانایی ها و مهارت ها است که باعث آموزش و خطر پذیری می شود.

    -  تعهد مالی نسبت به آموزش و پرورش کارکنان: اعتبارات اختصاصی موسسه که به صورت کمک هر ساله در بودجه آن سازمان برای آموزش و پرورش کارکنان پیش بینی می شود.

    - خلاقیت و تنوع: تنوع مهمترین ویژگی شهرهای بزرگ و مدرن است و این تنوع ریشه اصلی خلاقیت، نوآوری و شکوفایی استعدادهاست.

    - تعهد نسبت به بهبود مستمر محصولات و خدمات: سازمان ها نسبت به بهبود مستمر تعهدی جدی دارند فرهنگ یادگیرنده به دنبال استانداردهای کیفیت و خدمت در سطح جهانی است.

    - پاسخگویی به تغییر و بی نظمی: مدیران می توانند سیستم را به سوی "جاذبه مطلوب" هدایت کنند یا اینکه پارامترهای بحران را که جریان تکامل سیستم نافذ هستند فعال سازند.

    - گفتگو: گفتگو عالی ترین و کیفی ترین شکل ارتباط خلاقانه و دو طرفه بوده و در برگیرنده بیشترین جستجو در افکار و عقاید و همچنین بیشترین توضیح و اظهار عقیده و بیان افکار است(مارکوارت، 1996).

     

    1-7- فرضیه‏های تحقیق

    1-7-1- فرضیه اصلی

    بین هوش عاطفی مدیران و فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی رابطه معنی داری وجود دارد.

    1-7-2- فرضیه های فرعی

    1-  بین خود آگاهی مدیران و فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست  استان آذربایجانشرقی  رابطه   معنی داری وجود دارد.

    2- بین خود مدیریتی مدیران و فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی رابطه معنی داری وجود دارد .

    Abstract:                                                                                                                          

     Effective and successful managers   pay attention to the emotional potential of the people and  in their relations can understand the emotion and feelings of the

     Others andact in a proper way.

    Just in one word  they have  high emotional  intelligence  and this enables them to  create a good atmosphere  in their organization  to train the talented people  which causes the implementation   of the learning organization  culture, considered as a computational excellence nowadays .                                                                                                              

    The aim of this disquisition is to study the effects of the emotional intelligence of the managers of East azarbayjangeneral  post office  , on learning organizational culture. The academic bases of this study is a compound of the academic theory of emotional intelligence and theory of Mikhail Markuart   in which 4 component  consisting self-consciousness ,self-management ,social -consciousness and management of relations are taken into account to study the emotional  intelligence.                                                                                          

    In order to reach the targets of this study one basic theory and 4 alternative theories are considered To check these theories, a questionnaire including  54 questions are designed. After validity and permanence control a statistics group consist of 125 peoples   are asked, to answer   it. After summarization  and classification of the archived  results, descriptive and inferential statistics methods  were used to analyzing them. The results of the researches indicate that among the 4 components of the emotional intelligence only Self-management   doesn't have any relation with the learning organization culture in East Azarbayjan general  post office.                                                                                                                                k 

     

    The key words: Intelligence - Emotional intelligence- Cultureal Organization- Learning organization  culture.                                                                                                                     

  • فهرست:

    چکیده................................................................................................................... 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه...........................................................................................................  2

    1-2- بیان مساله ..................................................................................................... 3

    1-3- سوال اصلی.................................................................................................... 4

    1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق .................................................................................  4

    1-5- اهداف تحقیق..................................................................................................  5

    1-5-1- اهداف کلی..................................................................................................  5

    1-5-2- اهداف فرعی................................................................................................ 5

    1-6- چارچوب نظری..............................................................................................  5

    1-6-1- نظریه آکادمی هوش عاطفی دانیل گولمن.............................................................. 5

    1-6-2- نظریه میخائیل مارکوارت................................................................................ 6

    1-7- فرضیه های تحقیق............................................................................................ 6

    1-7-1- فرضیه اصلی............................................................................................... 6

    1-7-2- فرضیه های فرعی......................................................................................... 6

    1-8- متغیرهای تحقیق................................................................................................ 7

    1-8-1 متغیر مستقل.................................................................................................. 7

    1-8-2- متغیر وابسته................................................................................................. 7

    1-9- قلمروتحقیق...................................................................................................... 7

    1-10- تعریف مفهومی متغیرها..................................................................................... 7

    1-11- تعریف عملیاتی متغیرها..................................................................................... 8

     

    1-12- مدل مفهومی تحقیق.......................................................................................  9

    1-13- مدل عملیاتی تحقیق........................................................................................ 9

    فصل دوم :ادبیات تحقیق 

    بخش اول: هوش عاطفی

    2-1- مقدمه...........................................................................................................  10

    2-2- عاطفه..........................................................................................................  11      

    2-3- هوش...........................................................................................................  12

    2-3-2- نظریه سه وجهی استرنبرگ............................................................................ 12

    2-3-3-نظریه هوش چندگانه...................................................................................... 13

    2-4- انواع هوش...................................................................................................  14

    2-4-1- هوش مصنوعی ........................................................................................   14

    2-4-2- هوش طبیعی............................................................................................... 15

    2-4-3- هوش اجتماعی...........................................................................................  16

    2-5- هوش عاطفی و بهره هوشی..............................................................................  16

    2-5-1- مقایسه هوش عاطفی و عقلی........................................................................... 17 

    2-5-2- رابطه هوش عاطفی و اثربخشی مدیران............................................................  18

    2-5-3- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازدیدگاه مایر و سالووی............................................  18

    2-5-4- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازنظر بار – آن......................................................  20

    2-6- هوش فرهنگی................................................................................................ 24

    2-6-1- تعریف هوش فرهنگی..................................................................................  24

    2-6-2- ابعاد هوش فرهنگی.....................................................................................  25

     

    2-6-3- اجزای هوش فرهنگی..................................................................................  25

    2-7- هوش عاطفی................................................................................................. 26

    2-7-1- تعریف هیجان............................................................................................  29

    2-7-2- تعریف هوش هیجانی دانیل گولمن...................................................................  29

    2-7-3- ابعاد هوش هیجانی......................................................................................  29

    2-7-4- رابطه هوش عاطفی و شخصیت...................................................................... 30 

    2-7-5- جذابیت هوش هیجانی...................................................................................  30

    2-7-6- هوش عاطفی و بهره هوشی...........................................................................  31

    2-7-7- اندازه گیری هوش هیجانی.............................................................................  31

    2-7-8- اهمیت هوش هیجانی....................................................................................  32

    2-7-9- گسترش هوش هیجانی..................................................................................  33

    2-7-10- رابطه هوش هیجانی با هوش فرهنگی.............................................................  33

    2-7-11- آموزش هوش هیجانی.................................................................................  34

    2-7-12- مبانی هوش هیجانی ................................................................................... 34

    بخش دوم: فرهنگ سازمانی یادگیرنده

    2-2-1-مقدمه .......................................................................................................  35

    2-2-2- تعریف فرهنگ...........................................................................................  35

    2-2-3- تعریف فرهنگ سازمانی ..............................................................................  36

     2-2-4- مدل های رایج فرهنگ ...............................................................................  36

    2-2-5- ویژگی های فرهنگ سازمانی ........................................................................  37

    2-2-6- نقش و کارکرد های فرهنگ در سازمان ............................................................ 38

     

    2-2-7- شکل گیری فرهنگ سازمانی .......................................................................  38

    2-2-8- انواع فرهنگ سازمانی ..............................................................................  39

    2-2-9- سطوح فرهنگ سازمانی شاین....................................................................... 40

    2-2-10- مفهوم سازمان یادگیرنده ............................................................................ 42

    2-2-10-1- تعریف سازمان..................................................................................... 42

    2-2-10-2- تعریف یادگیری..................................................................................... 42

    2-2-10-3- تعریف سازمان یادگیرنده......................................................................... 42

    2-2-11- ابعاد سازمان یادگیرنده................................................................................ 43

    2-2-12- ساختار سازمان یادگیرنده............................................................................. 43

    2-2-13- تاثیر ارزش بر فرهنگ سازمانی.................................................................... 44

    2-2-14- مدیریت ساز مان های یادگیرنده..................................................................... 44

    2-2-15- تاریخچه سازمان یادگیرنده........................................................................... 44

    2-2-16- قواعد کلی در سازمان های یادگیرنده............................................................... 45

    بخش سوم: هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده

    2-3-1- مقدمه.......................................................................................................  47

    2-3-2- خودآگاهی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده............................................................  47

    2-3-3- فرهنگ سازمانی یادگیرنده............................................................................  47

    2-3-3-1- ویژگی های فرهنگ سازمانی یادگیرنده.........................................................  48

    2-3-4- تاریخچه پست.............................................................................................. 50

    2-3-4-1- اداره کل پست استان آذربایجان شرقی............................................................. 50

    بخش چهارم:پیشینه تحقیق

     

    2-4-1- مقدمه........................................................................................................  51

    2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل وخارج.................................................................... 51

    2-4-2-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور.................................................................. 51

    2-4-2-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور................................................................  51

    2-4-3- انواع مدل های هوش عاطفی ........................................................................... 52

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1- مقدمه............................................................................................................. 53

    3-2- روش تحقیق..................................................................................................... 54

    3-3- جامعه و نمونه آماری........................................................................................  54

    3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات.................................................................................  54

    3-5- پایایی و روایی ابزار سنجش...............................................................................  55

    3-6- روش تجزیه و تحلیل داده های آماری....................................................................  56

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات

    4-1-مقدمه.............................................................................................................  57

    4-2- بخش اول: آمار توصیفی..................................................................................... 58

    4-3- بخش دوم: آمار توصیفی....................................................................................  60

    4-4- بخش سوم: آزمون فرضیه ها .............................................................................. 64 

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

    5-1- مقدمه ............................................................................................................ 68

    5-2- نتیجه گیری..................................................................................................... 68

    5-3- پیشنهاد ها......................................................................................................  69

    5-4- محدودیت های تحقیق........................................................................................ 69

    منابع و ماخذ .......................................................................................................... 71

    پیوست ها............................................................................................................... 76

     

    منبع:

    منابع فارسی

    1- آقایار س،شریفی پ.1386.هوش هیجانی سازمانی.اول.اصفهان:سپاهان.ص 324.

    2- الوانی س م.1378.سازمان های یادگیرنده،سازمان های کامیاب و دانش آفرین.مجله مدیریت    دولتی،26:40.

    3- اکبرزاده ن.1383.هوش هیجانی: دیدگاه سالوی و دیگران.اول .تهران:فارابی.ص134.

    4- برادیری ت.1384.هوش هیجانی.ترجمه م گنجی,تهران: نشرساوالان:ص274.   

    5- براهنی و همکاران.1383. زمینه روانشناسی. چ دهم. رشد جلد1.ص 710. -5 

     6- پورتال شرکت پست جمهوری اسلامی ایران :www.post.ir.

     7- توماس د ، اینکسن ک.1387.هوش فرهنگی، مهارت های انسانی برای کسب و کار جهانی. ترجمه ن میر سپاس،   

             ودادی ا، دشتی ا، انتشارات میثاق همکاران، چاپ اول.                                                                                                                                                                                                                            

    8- جارویس پ.1381. آموزش بزرگسالان و آموزش مداوم. ترجمه غ سرمد،تهران: سمت.

    9- خائف الهی ا،دوستار م.1382.ابعاد هوش هیجانی.مدیریت توسعه،18:52-63.

    10-  دوستارم. 1382. ابعاد هوش هیجانی.ماهنامه مدیریت وتوسعه، ش 18، 57-54.

    11- دفت  ر.1392.مبانی تئوری و طراحی سازمان. ترجمه پارسائیان  ع، اعرابی س م،تهران: دفتر پوهشهای فرهنگی،چ هشتم.

    12- دهشیری، به نقل از بار-آن و پارکر.1381،52.

    13-  رابینز، استیفن. 1383.تئوری سازمان. ترجمه س م الوانی ،  ح دانایی فرد ، تهران: صفار، چ هفتم.

    14- رابینز ا. 1385.تئوری سازمان.ترجمه الوانی س م،تهران: صفار،چاپ چهاردهم.ص:418.

     15- رابینز ا.1387.رفتار سازمانی،مفاهیم،نظریه ها وکاربردها.ترجمه ع پارسائیان و م الوانی،تهران: دفتر پژوهشهای                 فرهنگی.

    16- رشیدی س.1387.بررسی رابطه هوش هیجانی با  بهبود سازمانی شرکت مخابرات ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت قزوین.

    17-زارعی متین ح .1380.دوازده ویژگی سازمان یادگیرنده.مجله آموزش عالی قم،10:62-73.

    18- زالی م ر.1385.نظام اداری یادگیرنده موثر بین ابزار دستیابی به توسعه،سازمان مدیریت برنامه ریزی مرکز   مدیریت دولتی.

    19- سبحانی نژاد م ، یوزباشی ع. 2009. هوش هیجانی و مدیریت در سازمان ( مبانی نظری ،روشهای آموزشی و ابزار های سنجش). اول. تهران:یسطرون.ص220.

    20- سجادی،س  م.1378.آشنایی با مبانی پست.اول.تهران:شرکت پست،100.

     21- سنگه پ.1380.پنجمین فرمان:خلق سازمان فراگیر.ترجمه ح ک هدایت و م روشن،تهران: سازمان مدیریت  صنعتی،24-29. س662.

    22- سیاروچی ژ، فورگاس ژ،مایر ج.1383.هوش عاطغی در زندگی روزمره.ترجمه نوری امام زاده ای ا،نصیری ح،    اصفهان:نوشته.

    23- سنتروک. ج د.1385. روان‌شناسی تربیتی. ترجمه مرتضی امیدیان، دانشگاه یزد، چاپ اول. ص 184.

    24- شاین ا،1383.مدیریت فرهنگ سازمانی و رهبری.ترجمه ب فرهی بوزنجانی، ش  نوری نجفی، تهران: سیمای جوان.

    25- عباسعلی زاده م.1386.سازگاری باناهمگونی ها.ماهنامه تدبیر،181:23.

    26- فیاضی م.1385.هوش فرهنگی نیاز مدیران در قرن تنوع.ماهنامه تدبیر،172:55.

    27- فیضی م، رحیمی ا.1390.تئوریهای سازمان و مدیریت.اردبیل: محقق اردبیلی،ص215.

    28- لاوسن ر، زنگ شن.1381. روانشناسی سازمانی، رفتارسازمانی(مبانی و کاربردها).ترجمه ر حسن زاده،تهران:   ساوالان.

    29- مختاری پور م، سیادت س ع، امیری ش. 2008. بررسی رابطه بین هوش هیجانی وبازدهی های رهبری( مدل برنارد باس) مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه اصفهان ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان. 8:45-56.

    30- میرکمالی س م،سبحانی نژاد م،یوزباشی ع. 2008. بررسی رابطه هوش هیجانی با گرایش به تحول   سازمانی مدیران  آموزش و پرورش استان اصفهان . مجله جهاد دانشگاهی، 159:37-187.

    31- مرادی م. 1384.بررسی رابطه هوش عاطفی و رهبری تحول آفرین.دانش مدیریت.70:63-80.        

    32- ممی زاده ج.1374.توسعه سازمان(دانش بهسازی و نو سازی).تهران:روایت،74.284.

    مهردادح،امرایی م، 33

      34 - مشبکی ا، خلیلی شجاعی و . 2010. رابطه هوش عاطفی مدیران و جو سازمانی و تاثیر آن بر پیاده سازی  فرهنگ سازمانی   یادگیر ی ( شرکت ملی نفت ایران ).چهارمین کنفرانس توسعه منابع انسانی،تهران، سازمان گسترش و نو سازی صنایع ایران،(مشبکی و خلیلی شجاعی، 74-51.

    35- مشبکی ا،1379. مدیریت رفتارسازمانی(تحلیل کاربردی، ارزش از رفتار انسانی)،تهران: ترمه.

        36- نوروزی س.1381.بررسی رابطه بین جو سازمانی سه گانه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1381- 1380.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس.

    37-وثوقی کیا ا. هوش هیجانی.دانشگاه الزهرا.خرداد1383.

    38- هیلگارد و مارکیز.1968.شرطی سازی و یادگیری.           

    39- یاسایی م.1384. رشد و شخصیت کودک، چ ششم، تهران: مرکز، ص 374.

     

    منابع لاتین

     

    40-Alon, Iian and Higgins M. James, Global leadership  success  through 

             Emotional and  cultural Intelligence, Business Horizons, vol, 2005.                                                                      

     

    41-Alon, Iian Higgins M.James, Global leadership success through Emotional intelligence, Business Horizons, vol, 48, 2005, pp 502.    and cultural                                                                  

     

    42- Amiri Kermanshahi, M(1992), culture & organization, journal of   tahavol

           edary,Issue 4,5.

     

    43-Bar- on, R.EQI,emotional quotient inventory: Facilitator sresorce manual,

           Toronto Multi- Health systems 1998,pp 49-50.                                                                                                            

    44-Cameron, Kim S and Robert E. Quinn.(2006).Diagnosing and Changing

         organizational Culture:Based of the competing Values Frame work. Jossy-

         Bass.

                   

                                                      

    45-Cox, Judith E.; Nelson, Darwin B.(2008).Quantifying Emotional

          Intelligence: The Counseling Relationship between Thinking Patterns and

          Emotional Skills,American Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. website:http://www.counseling.org.                                                                                                                   

    46- Dearborn, K. (2003). Studies in EI redefine our approach to leadership

    at:www.findarticles.com. development, ble Availa       Personnel Management                                              

    Public.      

    47- Denton,John(1998).organizational learning  and effectiveness London

          :Routleade.

     

    48- Drucker, Peter. Management is new paradigms(1) Forbes, 1998,5 october.

     

    49-Dogson.M(1993).organizational learning: A Review of some literatures.

         Organizational studies.3(14):375-394.

     

    50-Early, P,C,Redefining  interactions  across cultures and organizations:

          Mpving forward   ehit  cultural intelligence. Research in organizational

          Behavior,24,  2003,27.   

     

    51- Early, P. Chrisyopher  & Mosakowski, Elaine, Cultural Intelligence,

          Harvard business  Review,2004,pp139-146. 

     

    52- Early,P.C. Peterson,R.S, The elusive cultural chameleon. Cultural

           Intelligence as anew. Approach tointercultural training for the global

           manager,Academy of  management  learning and  Education, 3(1),2004,pp

           100-155.                                         

        

    53-Fiol,C.Marlene & Iyles,Marjorie A(1998)organization learning, Academy of

          Management  Review, Vol 10,n40.

     

    54- Garvin D.A,(1993),Building a learning organization Harvad business

           review,July-  Agust.

     

    55- Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed. New York: Bantam Books.

     

     56- Gerits, L. et al. (2005). Emotional Intelligence Profiles of Nurses Caring for

            People with Severe Behavior Problems. Personality and Individual Differences .36, 1, 33-43        

     

    57- Goleman,D,(1995).Emotional intelligence. New York: Bantam books.

     

    58- Green L, Anna and Hill Y, Aretha, The use of Multiple intelligences to

           Enhance Team productivity, Management  Decision, Vol 43, No, 3,

           2005 pp, 349-359.    

    59-Hellriegel.Don&Slocam, Jr,John.W& woodma n, Richard.w.(1995).

    organizational Behavior.  New York: west publishing company.       

         

    60- Hein, S.(2004), Short definition of emotional intelligence, Emotional Intelligence, Homepage          

       

    61- Higgs, Malcom, (2002), Do leaders Need Emotional Intelligence

           International.

    62-Marqurdt,M,(1996),Bilding the learning organization:A system approach to   

          quantum improvement and global success system New York,Mc Graw-Hill.

     

    63-Maning, M.l.Davidson,M.and Maning R.L,Measuring tourim and hospitality

          employee  workplace perceptions.International Journal of hospilaty

          Management,  Volume.

     

    64- Mayer, J.D. & Geher, G. (1996). Emotional intelligence and the

           identification of  emotion. Intelligence, 22, 89-113.

     

    65- Mayer, J.D. & Salovey, P. (1997). What is emotional intelligence? In P. Salovey &  D.J. Sluyter (Eds.), Emotional Development and Emotional Intelligence: Educational  Implications: 3-31. New York: Basic Books.

     

    66- Mayer, J.D., Salovey, P., & Caruso, D. (2002). MSCEIT User's Manual.

          Toronto, ON: Multi-Health Systems.

     

    67- Morgan.G.(1986),Images of organization CA, Sage publication.

     

     

    68- Nisenfeld, A.(1989), Artificial intelligence , Handbook: Principles,   

           Instrument Society  of America.   

     

    69- Miller, Mike, "Emotinal Intelligence Helps succeed", credit union Magazine,       Jul  1999.

    70-Murray, Bridget , "Does Emotional Intelligence Happen in work place ?",

          American  Psychological Association, 1998.

     

    71- Peterson B,(2004), Cultural intelligence: A gude to working with people

          from other cultures, Yurmouth, ME, Intercultural press.

       

    72- Salovey, P. & Mayer, J.D. (1990). Emotional intelligence. Imagination,

          Cognition, and Personality, 9, 185-211.

     

    73-Schein,E,H(1997),organizational culture & leadership,zedjossy

          bass,sanfransisco.

     

    74 -Senge peter and the theory&Practice of the learning organization,

           htt://www.infed.com.

     

    75- Sternburg, R.J. (1996). Successful Intelligence. New York: Simon and

          Schuster.

     

    76- Zhou, J. & George, J. M. (2003). A waking Employee Creativity: The

          Role of leader      emotional Intelligence. The Leadership quarterly, 14,

          45, 545-568.

     

    77 – Ziyary,K(1999),Research on the nommen situation in university society,

            journal of  tahavol edary,Issue 4,5.

       


موضوع پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, نمونه پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, جستجوی پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, فایل Word پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, فایل PDF پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, پروژه درباره پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجان شرقی

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته تحصيلي کارشناسي ارشد :  MBA زمستان 90 چکيده: چابکي به معناي توانايي هر سازماني براي پيش بيني تغييرات موجود در محيط کاري مي باشد. چنين سازماني با

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیک) بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل چکیده مدیریت دانش یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانهای با جدیت به دنبال بهره‌مندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مدیریت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش: بازاریابی چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش اجتماعی و عملکرد تجاری در بین مدیران بانک کشاورزی می باشد. بدین منظور ویژگی های هوش اجتماعی از قبیل پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی، هوشیاری اجتماعی و مطلوبیت اجتماعی به عنوان مولفه های اصلی بر روی عملکرد تجاری شامل عملکرد رفتاری، عملکرد درنقش، عملکرد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش :"منابع انسانی" چکیده هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی با تعهد سازمانی و رضایت­شغلی کارکنان استانداری اصفهان بوده است. جامعه آماری عبارت است ازکارکنان رسمی سازمان که نظرات 254 نفر از آنها به طور نمونه مورد بررسی قرار گرفت. داده های گردآوری شده توسط پرسشنامه ساختاریافته، به کمک نرم افزار SPSS18 مورد تجزیه و تحلیل ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: تحول چکیده : هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و عملکرد مالی شعب بانک ها است. جامعه آماری تحقیق ، مدیران شعب بانک های (سامان ، سپه ، تجارت) استان گیلان است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین آنها نمونه گیری انجام شد. جمع آوری اطلاعات در خصوص متغیر هوش هیجانی با استفاده از ...

چکیده : این پژوهش با هدف بررسی رابطه میان هوش سازمانی و فرهنگ سازمانی با تعهد سازمانی کارکنان با در نظر گرفتن نقش واسطه ای سلامت روان انجام شده است. نمونه آماری این تحقیق شامل 306 نفر از پرسنل شرکت نفت زاگرس جنوبی را شامل می شود ، جهت بررسی این روابط پرسشنامه هایی استانداردی مورد استفاده قرار گرفت که روایی آنها مورد تایید بوده است و پایایی آنها توسط محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: صنعتی و سازمانی رابطه هوش هیجانی و رضایت شغلی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان امور مالی دانشگاه علوم پزشکی فارس چکیده در این تحقیق به بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی، هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان امور مالی دانشگاه علوم پزشکی فارس پرداخته و به نتایجی دست یافت. به منظور بررسی این متغیرها تحقیقی به روش توصیفی از نوع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش- تعلیم و تربیت اسلامی چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه ، اهداف ، روشهای اجرا و نتایج به دست آمده ): این تحقیق با هدف بررسی میزان مطابقت نظریه های مدیریتی عصر حاضر با دیدگاه امام علی(ع) در رابطه با مدیریت منابع انسانی به منظور استخراج موارد تشابه و تفاوت آنها انجام شده است در این مطالعه توصیفی که از ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

ثبت سفارش