پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی

word 5 MB 31327 192
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۹,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته  مهندسی عمران- سازه های دریائی

     

    چکیده

    در این تحقیق ضمن به کاربردن نتایج آزمایشات SPTو CPTانجام شده در 4نقطه مختلف از سایت پروژه طرح توسعه بندر شهید رجائی و استفاده از روشهای سید ادریس و رابرتسون راید  به ارزیابی پتانسیل روانگرائی منطقه پرداخته می شود.در این ارزیابی  مقادیر بزرگی و شتاب زلزله را به ترتیب 7و  0/37g در نظر گرفتیم .با مقایسه نتایج حاصل از این ارزیابی در می یابیم که به ازای چنین عامل تحریکی خاک منطقه روانگرا خواهد شد ، بنابراین ضروریست جهت جلوگیری از روانگرائی یک روش مناسب جهت بهبود خاک منطقه ساختگاه پروژه ارائه شود.با توجه به اینکه در فازهای قبلی،جهت بهبود خاک  از عملیات تراکم دینامیکی استفاده شده است و تجهیزات لازمه در کارگاه موجود است پیشنهاد میگردد از تراکم دینامیکی استفاده شود .

    مقدمه

    با توجه به اینکه ساختگاه بعضی سازه ها زمین های سست با مقاومت و ظرفیت باربری پایین می باشد لذا مقوله کنترل ساختگاه سازه به لحاظ پدیده هائی همچون روانگرائی و در نتیجه مقاوم سازی سازه با شرایط محل، جابجایی مصالح سست و جایگزین کردن مصالح مناسب بجای آن و یا اصلاح خاک در محل مطرح می شود.

    اولین مرحله در اجرای هر پروژه ای مخصوصا پروژه های ساحلی شناخت کامل لایه های خاک زیرین می باشد. جهت رسیدن به این مهم مطالعات ژئوتکنیکی وسیعی با حفر گمانه های تا 45 متر بیشتر و اخذ نمونه های مختلفی جهت مطالعات آزمایشگاهی انجام می گیرد. با توجه به اینکه در پروژه های ساحلی خاک منطقه اشباع بوده بنابراین اخذ نمونه های دست نخورده جهت به دست آوردن مقاومت برشی خاک با استفاده از آزمایشهای برش سه محوری و برش مستقیم عملا غیر ممکن می باشد، بنابراین در این زمینه روشهائی ارائه گردید که طی آزمایشاتی که به صورت درجا یا صحرائی انجام میگیرد، میتوان مقاومت خاک را به دست آورد. از مهمترین این روشها میتوان به  آزمایش نفوذ استاندارد و نفوذ مخروط اشاره کرد که در آن طی اصلاحاتی که به صورت کامل توضیح داده شده است مقاومت  خاک در عمق های مختلف به دست می آید. در ابتدا ضمن شناخت لایه های خاک، استعداد روانگرائی منطقه بررسی می شود. در صورتیکه خاک منطقه به لحاظ روانگرائی مستعد باشد، محل ساختگاه سازه به لحاظ وقوع پدیده روانگرائی در اثر عامل محرکی همچون زلزله با شتاب و بزرگی  و 7 ریشتر  بررسی و کنترل میگردد. در صورت رخداد پدیده روانگرائی روشهای لازم جهت بهسازی ساختگاه ارائه میگردد. ضمن بهسازی ساختگاه ضروریست با ارائه روشهای آزمایشگاهی لازم نسبت به تقویت بستر سازه و اجرای عملیات اجرائی آن اطمینان حاصل کرد.

    در این تحقیق ساختگاه یک پروژه عملی بنام اسکله بندر شهید رجائی بندرعباس بررسی و به صورت علمی و با اعمال عامل محرک زلزله به لحاظ روانگرائی به عنوان یکی از مهمترین پدیده های لرزه ای ارزیابی شده است. در فصل اول به کلیاتی در مورد تحقیق و روش آن و ضرورت موضوع پرداخته میشود، در فصل دوم علل بررسی این پدیده روانگرائی در اثر عامل محرک زلزله با توجه به تاریخچه آن بیان میگردد، در ادامه این فصل، انواع روشهای بهسازی خاک ارائه میگردد. در فصل سوم به صورت کلی به نظریه ها و روشهای  مختلف ارائه شده در این زمینه پرداخته می شود و با ارائه دلایل و توضیحاتی از میان روشهای ارائه شده، روش لازم جهت ارزیابی پتانسیل روانگرائی به منظور تفسیر کاملتر در فصل چهارم انتخاب میگردد. در فصل چهارم ضمن ارائه کامل دو روش ذکر شده در فصل سوم جهت ارزیابی پتانسیل روانگرائی، به تفسیر کامل آنها پرداخته شده است. در نهایت روشهای لازم جهت کنترل بهبود ساختگاه پروژه ارائه میگردد. در فصل پنجم ساختگاه بندر شهید رجائی با استفاده از دو روش توضیح داده شده در فصل چهارم و با استفاده از آزمایشات در جای نفوذ مخروط و نفوذ استاندارد و سایر آزمایشات آزمایشگاهی به لحاظ پتانسیل روانگرائی ارزیابی میگردد. و نشست در اثر روانگرائی در  عمق های مشخص به دست می آید. با توجه به شرایط کارگاهی پروژه طرح توسعه شهید رجائی و امکانات موجود، بهترین روش جهت بهبود یا تقویت زمین، تراکم دینامیکی میباشد که با  عنایت به ارائه طرح الگوهای کوبش مختلف در فازهای قبلی کار، طی آن انرژی لازم به زمین منتقل و لایه های سست زیرین متراکم میگردند و در ادامه  روشهای لازم جهت کنترل سطح بهبود یافته ارائه میگردد.

    فصل اول

     

    کلیات

    مقدمه

    با توجه باینکه ساختگاه بعضی سازه ها زمین های سست با مقاومت و ظرفیت باربری پائین می باشد لذا مقوله کنترل ساختگاه سازه به لحاظ پدیده هائی همچون روانگرائی و در نتیجه مقاوم سازی سازه با شرایط محل،    جابجائی مصالح سست و جایگزین کردن مصالح مناسب به جای آن و یا اصلاح خاک در محل مطرح می شود.

    این تحقیق  بررسی وضعیت ژئوتکنیکی تحت اثر عامل محرک زلزله (با بزرگی 7 ریشتر و ماکزیمم شتاب  و چگونگی بهبود خاک در محدوده ساحلی خلیج فارس جهت ساخت اسکله دیافراگمی صورت گرفته است، در این تحقیق سطوح مختلف سایت و کاربردهایشان و نیز موارد مورد نیاز بهبود زمین جهت دستیابی به معیارهای طراحی برآورد شده است ، مبنای طراحی محدوده مورد بحث بر اساس بررسی ژئوتکنیکی خاک منطقه با  ارزیابی پتانسیل روانگرائی تحت اثر عامل محرک زلزله و راهکار لازم جهت کاهش آن می باشد.

    در فازهای قبلی سایت مورد نظر  عملیات مختلفی جهت بررسی  سایت صورت گرفته است که در نتیجه  اطلاعات خوب و ارزشمندی برای قضاوت بر روی شرایط خاک پشت دیوارهای اسکله و محوطه سایت موجوداست . هرچند از اطلاعات فازهای قبلی استفاده کردیم لیکن ضروریست یکسری اطلاعات ژئوتکنیکی جهت مشخص کردن عمق بهبود انجام گردد، بنابراین این تحقیق   بر مبنای اطلاعات فازهای قبلی و حال می باشد. در نهایت یکسری الگوهای کوبش جهت بهبود خاک محل ساختگاه پروژه در راستای جلوگیری از خرابی و نشست ناشی از  زلزله ارائه شده است.

     

     

    اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    نظر به وسعت ایران عزیز و ضرورت جابجائی هرچه سریعتر نیازمندیهای جامعه و ارزان بودن حمل و نقل دریائی و  نیز طبق مطالعات مدیریت یکپارچه سازی سواحل کشور  که در سایت اینترنتی اداره بندر نیز آمده است  طول کل سواحل کشور برابر 5789 کیلومتر می باشد ، احداث بنادر جهت تسهیل ترانزیت کالاها را ضرورت مینماید.

    در راستای این ضرورت و با توجه به اینکه سازه اصلی در بندرها که جابجائی کالا را از کشتی به ساحل و بالعکس  ممکن مینماید سازه دریائی اسکله می باشد هدف از ارائه این تحقیق بررسی ساختگاه یک نوع سازه دریائی به نام اسکله با دیواره های دیافراگمی[1] با توجه به داده های ژئوتکنیکی می باشد. نظر  به ذات این پروژه ها که بیشتر در سواحلی با شیب ملایم و یکنواخت ساخته می شوند و با مشخصات سواحل خلیج فارس مطابقت دارند، در محدوده بندر شهید رجائی بندرعباس نیز که به عنوان نمونه آن را بررسی نموده و شرایط لازم جهت استفاده از این سازه بررسی و تمهیدات لازم جهت اعمال آن ارائه میگردد.

    هدف از تحقیق

    همانطور که ذکر گردید هدف از تحقیق بررسی ساختگاه اسکله های دیافراگمی و بومی نمودن آن  با توجه به داده های ژئوتکنیکی می باشد در فصل اول از این تحقیق ضمن ارائه مقدمه ای از تحقیق و ضرورت آن و نیز روش تحقیق انجام شده به بیان  کلیات فصلهای تحقیق پرداخته می شود.

    قلمرو تحقیق

    قلمرو تحقیق  قسمتی  از بندر شهید رجائی که در امتداد سواحل خلیج فارس و  در جنوب غربی بندرعباس واقع است می باشد.

    روش تحقیق

    در این تحقیق لایه های خاک موجود در سایت به لحاظ پتانسیل روانگرائی مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی  با استفاده از نتایج آزمایشات ژئوتکنیکی صحرائی انجام شده و با فرض وقوع یک زلزله به بزرگی 7ریشتر و ماکزیمم شتاب  (به عنوان عامل محرک)وضعیت  خاک منطقه  به لحاظ پتانسیل روانگرائی ارزیابی شده است. در ادامه با استفاده از  روابط به دست آمده توسط دانشمندان مختلف  یک معیار لازم جهت ارزیابی پتانسیل روانگرائی به دست آمده است. در این حالت اگر روانگرائی رخ دهد با استفاده از یکی از روشهای بهسازی زمین با نام تراکم دینامیکی (که در پروژه های انجام شده در منطقه مورد بررسی دارای سابقه بوده است) خاک منطقه بهبود یافته و سپس با استفاده از آزمایشات صحرائی  و مقایسه آن با مبنای ارائه شده جهت ارزیابی پتانسیل روانگرائی، عملیات اجرائی بهسازی مورد سنجش قرار گرفته است.

    جنبه جدید و نوآوری تحقیق

    تسلط کارشناسان و فارغ التحصیلان سازه های دریائی بر مطالعات اولیه و نحوه ارزیابی داده های  ژئوتکنیکی مورد نیاز  جهت طراحی اسکله های دیافراگمی، احیای اراضی و بهبود زمین،  باعث بهبود و پیشرفت بسزائی در دانش و فن آوری سازه های دریائی کشور خواهد شد بویژه اینکه این نوع اسکله ها تطابق بهتری با سواحل ایران در جنوب و حتی شمال دارد و اقتصادی هم می باشد.

    روش و ابزار گردآوری اطلاعات

    داده های ذکر شده در این تحقیق حاصل نتایج آزمایشات صحرائی ثبت شده در سایت قلمرو تحقیق می باشد، که توسط اپراتور دستگاه و کارشناس ژئوتکنیک در محل ثبت شده است .

    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

    در این تحقیق با استفاده از روشهای سید و ادریس[2] و رابرتسون و راید[3] داده های حاصل از آزمایشات صحرائی  مورد ارزیابی قرار گرفته است و نتایج حاصله با هم مقایسه شده است. ضمن مقایسه نتایج با استفاده از روشهای کنترلی،  عمق لازم جهت بهبود زمین به همراه روشهای موجود جهت بهبود  محل پروژه مشخص و ارائه شده است.

     

    فصل دوم

     

    بررسی تئوری روانگرائی با توجه به عامل محرک زلزله و روشهای بهسازی زمین جهت ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی

     

    2-1- مقدمه

    بطور کلی هنگامیکه زلزله اتفاق می افتد، خرابیهائی به وجود می آید که مستقیم یا غیر مستقیم عوارضی را با خود به همراه دارد، یک سری از عوارض مانند شکست گسل و تکانهای شدید رخ می دهد، یک سری دیگر بعد از تکانها و در اثر همین تکانها به وجود می آید. به طور کلی می توان خرابیها را به صورت آمده در شکل 2-1دسته بندی کرد.

     

    A Thesis submitted in partial fulfillment of therequirements for the degree of master of science in civil engineering

    Abstract:

    In this research, besides using the results of SPT and CPT tests performed at four different points of the site for Shahid Rajaei Port Development Project and using Seed and idriss & Robertson and Wride methods, liquefaction potential of the area is evaluated. For this evaluation, earthquake magnitude and acceleration were considered to be 7 and 0.37 g, respectively. Comparing the results of this evaluation, we find that with such incentive, the soil of this region will have liquefaction. Thus, it is necessary that a suitable method be provided to enhance the soil of the project region. Given the fact that in previous phases, dynamic operations have been used for soil treatment and required equipment are available in laboratory, it is recommended that dynamic compression be used.                

  • فهرست:

    مقدمه

    1

    فصل اول: کلیات

     

    1-1- مقدمه .......................................................................................................................................

    3

    1-2- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق..................................................................................................

    4

    1-3- هدف از تحقیق ........................................................................................................................

    4

    1-4- قلمرو تحقیق:...........................................................................................................................

    4

    1-5- روش تحقیق:..........................................................................................................................

    4

    1-6-جنبه جدید و نوآوری تحقیق....................................................................................................

    5

    1-7- روش و ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................................

    5

    1-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :..............................................................................................

    5

    فصل دوم: بررسی تئوری روانگرائی با توجه به عامل محرک زلزله و روشهای بهسازی زمین جهت ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی

     

    2-1- مقدمه ....................................................................................................................................

    6

    2-2- بررسی شکل گیری پدیده روانگرائی در اثر عامل محرک زلزله...............................................

    7

    2-3- تحلیل علل کاربرد روانگرائی به عنوان یک پدیده مهم در ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی...........

    9

    2-3-1-زلزله آلاسکا 1347..............................................................................................................

    11

    2-3-2-زلزله کوبه[1](1374)..............................................................................................................

    12

    2-4-پیامدهای  پدیده  روانگرائی در  اثر عوامل محرکی همچون زلزله.................................................

    13

    2-4-1-بررسی کلی شواهد مربوط به نمود پدیده روانگرائی جهت  ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی.........

    14

    2-4-1-1-جوشش ماسه.....................................................................................................................

    14

    2-4-1-2-گسیختگی جریانی.............................................................................................................

    14

    2-4-1-3-گسیختگی جانبی...............................................................................................................

    15

    2-4-1-4-نوسان زمین.......................................................................................................................

    16

    2-4-1-5-از دست رفتن ظرفیت باربری..............................................................................................

    17

    2-4-1-6-نشست زمین......................................................................................................................

    18

    2-5-بهسازی زمین به عنوان یکی از راهکارهای کاهش پتانسیل روانگرائی در منطقه...........................

    19

    2-5-1-روشهای بهسازی ساختگاه پروژه از دید ون  ایمپ و همکاران...............................................

    20

    2-5-2-عوامل موثر در انتخاب روش مناسب جهت بهسازی خاک....................................................

    21

    2-5-3- روشهای مختلف بهسازی زمین با استفاده از تراکم عمیق به روش دینامیکی..........................

    21

    2-5-3-1-تراکم انفجاری................................................................................................................

    21

    2-5-3-2-تراکم ارتعاشی................................................................................................................

    23

    2-5-4-تراکم دینامیکی..................................................................................................................

    24

    2-6-آزمایشهای مورد نیاز جهت کنترل بهسازی خاک....................................................................

    24

    فصل سوم: مروری بر کارهای گذشته

     

    3-1- مقدمه ..................................................................................................................................

    26

    3-2-موثرترین عوامل در روانگرائی خاکها.....................................................................................

    26

    3-2-1-شناخت  عوامل قید شده در بخش 3-1 به صورت اجمالی...................................................

    27

    3-3-بررسی استعداد روانگرائی خاکهای ریزدانه(رس و سیلت).......................................................

    32

    3-3-1-معیار چینی.......................................................................................................................

    32

    3-3-2-معیار اندرو و مارتین(2000)..............................................................................................

    33

    3-3-3-معیار سید وهمکاران 2003...............................................................................................

    34

    3-4-روشهای بررسی ارزیابی پتانسیل روانگرائی............................................................................

    35

    3-4-1-روش تنش دوره ای.........................................................................................................

    36

    3-4-2-روش کرنش دوره ای......................................................................................................

    38

    3-4-2-1-تعیین کرنش برشی دوره ای ایجاد شده در اثر زلزله.......................................................

    38

    3-4-2-2-تعیین ظرفیت خاک......................................................................................................

    40

    3-4-3-روش انرژی......................................................................................................................

    40

    3-4-3-1-روش ..................................................................................

    43

    3-4-3-1-1 –عامل تحریک.........................................................................................................

    44

    3-4-3-1-2–عامل ظرفیت............................................................................................................

    44

    3-4-3-1-3- ضریب اطمینان.........................................................................................................

    45

    3-5- بررسی کلی روشهای ارائه شده .............................................................................................

    45

    فصل چهارم: انتخاب روش ساده شده تنش جهت ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی ودستیابی به معیار لازم جهت  طراحی دیواره دیافراگمی

     

    4-1-مقدمه....................................................................................................................................

    46

    4-2-ضریب تنش دوره ای...........................................................................................................

    47

    4-3-ضریب مقاومت دوره ای......................................................................................................

    49

    4-3-1-محاسبه عامل مقاومت با استفاده از نتایج آزمایشات  عدد نفوذ استاندارد (روش سید و ادریس)

    51

    4-3-2-محاسبهCRRبا استفاده از نتایج تست نفوذ مخروط(روش روبرتسون و راید)2...................

    57

    4-3-2-1-روند نمائی تعیین مقاومت دوره ای  براساس روش یود و همکاران................................

    62

    4-4-تصحیح مربوط به تنش سربار برای CRR7.5 به دست آمده بر مبنای تستهای  نفوذ استاندارد و نفوذ مخروط

    63

    4-5-ضریب اطمینان.....................................................................................................................

    64

    4-6-آنالیز نشست مربوط به روانگرائی..........................................................................................

     

    65

    4-7-تراکم دینامیکی به عنوان یکی از راههای بهبود در صورت وقوع روانگرائی...........................

    65

    4-7-1-  ارزیابی اولیه..................................................................................................................

    65

    4-7-1-1-مطالعات ژئوتکنیکی...................................................................................................

    65

    4-7-2-برآوردی از نیازمندی های طراحی..................................................................................

    66

    4-7-2-1-طراحی مورد نیاز بر مبنای تست نفوذ استاندارد............................................................

    66

    4-7-2-2-طراحی مورد نیاز بر مبنای تست نفوذ مخروط.............................................................

    67

    فصل پنجم: ارزیابی ساختگاه پروژه اسکله شهید رجائی و سیستم سازه ای آن از دیدگاه ژئوتکنیکی

     

    5-1-مقدمه................................................................................................................................

    69

    5-2-سایت مورد مطالعه.............................................................................................................

    70

    5-3-بارگذاری و تغییر شکل......................................................................................................

    73

    5-4-نشست............................................................................................................................

    74

    5-4-1 جرثقیل کشتی به ساحل................................................................................................

    74

    5-4-2- مسیرهای دسترسی........................................................................................................

    74

    5-4-3- محوطه ذخیره سازی کانتینر..........................................................................................

    74

    5-4-4-جرثقیل دروازه ای چرخ لاستیکی..................................................................................

    78

    5-4-5-ساختمان:......................................................................................................................

    78

    5-5-بارهای طراحی..................................................................................................................

    78

    5-5-1-جرثقیل کانتینربر از دریا  به ساحل.................................................................................

    78

    5-5-2-جرثقیل دروازه ای چرخ لاستیکی..................................................................................

    78

    5-5-3- بارهای خارج از اسکله منطقه محموله...........................................................................

    79

    5-5-4- محوطه بار اندازی کانتینرها..........................................................................................

    79

    5-5-5- ساختمان.....................................................................................................................

    80

    5-5-6- بارهای دیگر...............................................................................................................

    80

    5-6- اطلاعات ژئوتکنیکی.......................................................................................................

    80

    5-7- ضرورت تقویت زمین......................................................................................................

    84

    5-8- ارزیابی روانگرایی...........................................................................................................

    85

    5-9- تعیین  نوع خاک مشکوک به روانگرایی..........................................................................

    85

    5-10-نتیجه گیری....................................................................................................................

    86

    5-10-1-ارزیابی پتانسیل روانگرائی با استفاده از روش سید و ادریس..........................................

    86

    5-10-1-1- حفر گمانه و انجام تست نفوذ استاندارد....................................................................

    86

    5-10-2- ارزیابی پتانسیل روانگرائی با استفاده از روش روبرتسون و راید......................................

    87

    5-10-2-1- انجام تست نفوذ مخروط..........................................................................................

    87

    5-10-3-آنالیز نشست در سایت مورد بررسی...............................................................................

    87

    5-10-4-عمق نهائی لازم جهت بهبود زمین.................................................................................

    88

    5-10-5-انتخاب کوبش دینامیکی جهت بهبود زمین...................................................................

    90

    5-10-6- رقوم سطح محوطه قبل از کوبش دینامیکی..................................................................

    93

    5-10-7-تاثیر سقوط وزنه بر روی زمین......................................................................................

    94

    5-10-8-پهنه بندی محوطه جهت کوبش....................................................................................

    94

    5-10-9- کوبش دینامیکی در مجاورت سازه در حال احداث......................................................

    95

    5-10-10- به دست آوردن مبنای مقایسه ای با توجه به آزمایشات ژئوتکنیکی..............................

    95

    5-11-پیشنهادات........................................................................................................................

    97

    5-11-1-تمهیدات لازم جهت تراکم بخش بالائی.......................................................................

    97

    5-11-2-سطح آزمایشی ابتدائی قبل از کوبش پهنه......................................................................

    98

    منابع...........................................................................................................................................

    99

    پیوست الف................................................................................................................................

    104

    پیوست ب..................................................................................................................................

    129

    پیوست پ...................................................................................................................................

    154

    پیوست ت...................................................................................................................................

    176                  

     

    منبع:

    [1] - جلالی ح،(1375)."ارزیابی روانگونگی خاکها در زلزله"،اولین سیمینار  سدسازی ایران ،دانشگاه شهید بهشتی، 30-16خرداد1366،صفحات39-5

    [2]-لیتکوهی س،(1371)."تراکم دینامیکی برای جلوگیری از رمبندگی و روانگرائی در مجتمع آلومینیوم المهدی بندرعباس"،دومین سیمینار بین المللی مکانیک خاک و مهندسی پی،3تا 5آبان 1371،صفحات 106-87

    [3]-معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور،(1391)."راهنمای ارزیابی پتانسیل روانگرائی خاک،پیامدها و روش های کاهش مخاطرات آن"،بخشنامه به دستگاههای اجرائی،مهندسان مشاور و پیمانکاران،نشریه شماره 525

    [4]-Been, K., Jefferies, M. G., and Hachey, J. (1991), “The Critical State of Sands,” Journal of Geotechnique, 41(3), pp. 365-381.

    [5]- Terzaghi, K. (1925), “Modern Conceptions Concerning Foundation Engineering,” Jurnal of Contributions to soil mechanics, pp. 1-43.

    [6]-Casagrande, A. (1936), “Characteristics of Cohesionless Soils Affecting the Stability of Slopes and Earth Fills,” Jurnal of the Boston Society of Civil Engineers , Vol. 23, No. 1, pp.  13-32.

    [7]-Seed, H. B. (1979), “Soil Liquefaction and Cyclic Mobility Evaluation for Level Ground During Earthquake,” Jurnal of Geotechnical Engineering, ASCE, 105(2), pp. 201-255.

    [8]-Terzaghi, K., and Peck, R. B. (1948), Soil Mechanics in Engineering Practice, John Wiley and Sons, New York, p. 108.

    [9]-Poulos, S. J. (1997), “Comments on Laboratory Determination of Undrained Steady State Shear Strength,” NSF Workshop: Post-Liquefaction Shear Strength of Granular Soils Work shop , Urbana

    [10]-Castro, G., Poulos, S. J., France, J. W., and Enos, J. L. (1982), “Liquefaction Induced by Cyclic Loading,” Report to National Science Foundation, Washington, D.C.

    [11]-Kramer, S. L., and Elgamal, A. W. (2001), “Modeling Soil Liquefaction Hazards for Performance-Based Earthquake Engineering,” Pacific Earthquake Engineering Research Center.

    [12]-Ishihara, K. (1993), “Liquefaction and Flow Failure During Earthquakes,” Geotechnique, 43(3), pp. 351-415.

    [13]-Youd, T. L., and Idriss, I. M., eds, (1997), “NCEER Workshop on Evaluation of Lique-faction Resistance of Soils,” Technical Report NCEER-97-0022, National Center for Earth-quake Engineering Research,Buffalo, NY.

    [14]-Castro, G. (1969), “Liquefaction of Sands,” Harvard Soil Mechanics Series, No. 81, Harvard University,Cambridge, M.A.

    [15]-Housman,A.,M.R.,(1990): “Engineering principles of ground modification “,Published by MC Graw-Hill.

    [16]-Van Impe ,W . F.,Haegeman,W.,Menge,P.,Madhav,M.R.,(1993):"Dynamic soil improve ment methods":Soil dynamic and geotechnical earthquake engineering. ,Seco  P.,Pinto,E., (ed) (1993)

    [17]-Smoltezyk,U.,(1983):"Deep compaction",General  report .proc.8th.ECSMMFE.,Helsinki, Vol3 , PP-1105-1116

    [18]-Bell,F.G.,(1993):"Engineering treatment of soils",Published by E & FNEpson.

    [19]-Gambin,M.P.,(1984):"Ten years of dynamic consolidation",proc .8th.Regional cons .SMFE,  Africa,PP 363-370.

    [20]-Van Impe,W.P.,(1989):"soil improvement techniques and their evolution",A.A.Balkama, Roterdam

    [21]-Menard,L.and Broise,Y.,(1975):"Theoritical and practical aspects of dynamic consolidation" , Geotechnique,Vol 25,No1,PP 3-17

    [22]-Andrews, D. C. A., and Martin, G. R. (2000), “Criteria for Liquefaction of Silty Soils,” Proceeding of the 12th  World Conference on Earthquake Engineering, Auckland, New Zealand.

    [23]-Seed, H. B., and Idriss, l. M. (1971), “Simplified procedure for evaluating soil liquefaction potential,”Journal of the Soil Mechanics and Foundations Division, ASCE, 97(SM9), pp. 1249-1273.

    [24]-Seed, H. B., and Idriss, I. M. (1982), “Ground Motion and Soil Liquefaction During Earthquakes,” Earthquake Engineering Research Institute, Oakland, CA.

    [25]-Wang, W.(1979), “Some Findings in Soil Liquefaction,” Report of the Water  onservancy  and Hydro-electric Power Scientific Research Institute, Beijing, China, pp. 1-17.

    [26]-Andrews, D. C. A., and Martin, G. R. (2000), “Criteria for Liquefaction of Silty Soils,” Proceeding of the 12th  World Conference on Earthquake Engineering, Auckland, New Zealand.

    [27]-Youd, T. L., Idriss, I. M., Andrus, R. D., Arango, I., Castro, G., Christian, J. T., Dobry, R., Finn, W. D.L., Harder, L. F. Jr., Hynes, M. E., Ishihara, K., Koester, J. P., Liao, S. S. C., Marcuson III, W. F.,Martin, G. R., Mitchell, J. K., Moriwaki, Y., Power, M. S., Robertson, P. K., Seed, R. B., and StokoeII, K. H. (1997), Summary Paper, Proceeding of the NCEER Workshop on Evaluation of LiquefactionResistance of Soils, NCEER-97-0022.

    [28]-Youd, T. L., Idriss, I. M., Andurus, R. D., Arango, I., Castro, G., Christian, J. T., Dobry, R., Finn, W. D.L., Harder, L. F., Haymes, M. E., Ishihara, K., Koester, J. P., Liao, S. S. C., Marcusson, W. F., Martin,G. R., Mitchell, J. K., Moriwaki, Y., Power, M. C., Robertson, P. K., Seed, H. B., and Stokoe, K. H.(2001), “Liquefaction Resistance of Soils: Summary Report from the 1996 NCEER and 1998NCEER/NSF Workshops on Evaluation of Liquefaction Resistance of Soils,” Journal of Geotechnical and Geo-environmental Engineering, ASCE, Vol. 127, No. 10, pp. 817-833 and  Vol. 127, pp. 297-313

     

    [29]-Seed, R. B., Cetin, K. O., Moss, R. E. S., Kammerer, A. M., Wu, J., Pestana, J. M., Riemer, M. F.,Sancio, R. B., Bray, J. D., Kayen, R. E., and Faris, A. (2003), “Recent Advances in Soil Liquefaction Engineering: A Unified and Consistent Framework,” Proceeding of the 26Th  Annual ASCE Los Angeles Geotechnical Spring Seminar, Keynote Presentation, H. M. S. Queen Mary, Long Beach, California , April. 30, 71 pp.

    [30]-Bray, J. D., Sancio, R. B., Durgunoglu, H. T., Onalp, A., Seed, R. B., Stewart, J. P., Youd, T. L., Baturay, M. L., Cetin, K. O., Christensen, C., Karadayilar, T., and Emrem, C. (2001), “Ground Failure in Adapazari, Turkey,” Proceeding of the Earthquake Geotechnical Engineering Satellite Conference of the XVth International Conference on Soil Mechanics & Geotechnical Engineering, Istanbul, Turkey,Aug. 24-25.

    [31]-Sancio, R. B. (2003), “Ground Failure and Building Performance in Adapazari, Turkey,” PhD Dissertation (in progress), Supervised by Prof. J.D. Bray, University of California, Berkeley.

    [32]-Sancio, R. B., Bray, J. D., Stewart, J. P., Youd, T. L., Durgunoglu, H. T., Onalp, A., Seed, R. B., Christensen, C., Baturay, M. B., and Karadayilar, T. (2002), “Correlation Between Ground Failure and Soil Condition in Adapazari, Turkey,” Soil Dynamics and Earthquake Engineering, 22, 1093-1102.

    [33]-Whitman, R. V. (1971), “Resistance of Soil to Liquefaction and Settlement,”Soils and Foundations, 11(4), pp. 59-68.

    [34]-Dobry, R., Ladd, R., Yokel, F., Chung, R., and Powell, D. (1982),Prediction of Pore Water Pressure Buildup and Liquefaction of Sands During Earthquakes by the Cyclic Strain Method, National Bureau  of Standards Building Science Series, 138, U.S. Dept. of Commerce.

    [35]-Gutenberg, B., and Richter, C. F. (1956), “Magnitude and Energy of Earthquakes,”

    Ann. Geofis., Vol. 9,pp. 1-15.

    [36]-Davis, R. O., and Berrill, J. B. (1982), “Energy Dissipation and Seismic Liquefaction in Sands,” Earthquake Engineering and Structural Dynamics, Vol. 10, pp. 59-68.

    [37]-Liao, S.S.C. and Whitman, R.V. (1986), “Overburden Correction Factors for SPT in Sand”,Journal of Geotechnical Engineering, ASCE, 112(3), pp. 373–377.

     [38]-Castro, G. (1995), “Empirical Methods in Liquefaction Evaluation”,Primer Ciclo d Conferencias Internationales, Leonardo Zeevaert, Universidad Nacional Autonoma de Mexico, Mexico City.

    [39]-Seed, H.B. and DeAlba, P. (1986), “Use of SPT and CPT Tests for Evaluating the Liquefaction Resistance of Sands”,Use of In-Situ Tests in Geotechnical Engineering, ASCE, Geotechnical Special Publication, Vol. 6, pp. 281-302.

    [40]-Robertson, P.K. and Wride, C.E. (1998), “Evaluating Cyclic Liquefaction Potential Using the Cone Penetration Test”,Canadian Geotechnical Journal, 35(3), pp. 442-456.

    [41]-Youd, T. L., and Noble, S. K. (1997a), ‘‘Liquefaction criteria based on statistical and robabilistic analyses,’’Proceedings of the NCEER Workshop on Evaluation of Liquefaction Resistance of Soils,Nat. Ctr. for Earthquake Engrg. Res., State University of New York at Buffalo, 201–215.

    [42]-Day, Robert W. (2002), "Geotechncial Earthquake Engineering Handbook",McGraw ill, ISBN 0-07-137782-4

    [43]-Sowers, G. F. (1962), “Shallow foundations”, Foundation Engineering, ed. G.A. Leonards, McGraw Hill Book Co., New York, N. Y., pp. 525-632.

    [44]-Hsai-Yang Fang,(1996), "Foundation Engineering Handbook", Second Edition,Chapman & Hall, New York, p.p. 905.

    [45]- “Marine structures-Part 1: Code of practice for general criteria”, BRITISHSTANDANRD (BS 6349-1:2000), ISBN 0 580 33169 5.pp. 93-94.

    [46]- “Manual for Zonation on Seismic Geotechnical Hazards (Revised Version)”(1999), The Japanese Geotechnical Society, Tokyo, Japan. ISBN 4 88644 809 7

     

    [47] Technical Standards and Commentaries for Port and Harbour Facilities in Japan (OCDI  2002) , Japan, p.p. 600


موضوع پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, نمونه پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, جستجوی پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, فایل Word پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, دانلود پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, فایل PDF پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, تحقیق در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, مقاله در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, پروژه در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, پروپوزال در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, تز دکترا در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, پروژه درباره پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بدست آوردن دیتا های ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال ، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله   اسفند 1392 چکيده خاک مسلح مصالحي ويژه است که از ترکيب خاک و عضو مسلح کننده بوجود مي آيد. مسلح کننده اجزاء مقاوم در برابر ن

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.Sc) گرايش مهندسي مکانيک خاک و پي تابستان1391 فصل اول معرفي ريزشمع ها   1-1 ريزشمع ها بطور کلي در مواجهه با خاک هاي مسئله دار نظي

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران (خاک و پی) چکیده شمع های ماسه ای متراکم بعنوان یکی از مؤثرترین و اقتصادی ترین روشها در مقاوم سازی خاک در جهت پیش‌گیری از رخداد روانگرایی، افزایش ظرفیت باربری و بهسازی خاک های با دانه بندی متنوع، از سال 1950 در کشور ژاپن و سپس در دیگر کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است. روند اجرای شمع های ماسه ای متراکم در ابتدا بوسیله بارهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله چکیده اتصالات نیمه صلب[1] اتصالاتی هستند که سختی آنها بین دو حالت گیردارومفصلی قراردارد وبخشی از لنگر راانتقال می دهند وبه عبارت دیگردرجه صلبیت آن بین 20% تا90% می باشدکه در این اتصالات بویژه اتصالات پیچی از طریق شکل پذیری دورانی مناسب وایجاد مفصل پلاستیک در استهلاک انرژی ناشی از نیروهای زلزله موثر می ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (MA) گرایش: برنامه ریزی شهری چکیده اسکان غیر رسمی ،از پیامدهای نامطلوب شهرنشینی در جهان معاصر است که به ویژه در نتیجه صنعتی شدن شتابان و نابرابری های منطقه ای شکل گرفته و شهرها را با مسائل عدید ه ای مواجه ساخته است. گسترش سکونت گاه های غیر رسمی با گسترش آسیب های اجتماعی نظیر فحشا، اعتیاد، سرقت و... رابطه مستقیم دارد. افزایش این سکونت گاه ها ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)در جغرافیای طبیعی گرایش : اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی چکیده : حوادث طبیعی مهمترین عامل نگرانی انسان در هر زمانی بوده است . یکی از مهمترین حادثه طبیعی ، لغزش زمین بوده که هر ساله خسارتهای مالی و جانی فراوانی را به ارمغان می آورد که این امر مشکلاتی را در اجرای طرحهای عمرانی ایجاد می کند . این پژوهش جهت بررسی عوامل موثر در ایجاد ...

پايان نامه براي دريافت درجه ي کارشناسي ارشد «M.Sc» گرايش : خاک و پي بهمن 1393   چکيده : ظرفيت باربري مجاز يا ظرفيت باربري مطمئن عبارت از يک فشار مجازي است که محدوده اط

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ ی مهندسی عمران گرایش خاک و پی در این تحقیق ظرفیت باربری گروه شمع‌های مخروطی و گروه شمع‌های استوانه‌ای با حجم یکسان محاسبه شده و مورد مقایسه قرار می‌گیرند. با توجه به کم بودن بررسی‌های عددی و مدلسازی‌ها توسط نرم افزار برای شمع‌های مخروطی نسبت به آزمایش‌های آزمایشگاهی در این زمینه، در این تحقیق مدلسازی گروه شمع‌ها توسط نرم‌افزار سه بعدی2012 ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران – مکانیک خاک و پی ‏ چکیده از گذشته تا به حال یکی از روش‌های بسیار اقتصادی جهت بهبود خواص مکانیکی خاک‌های رسی، تثبیت ‏به وسیله‌ی مواد افزودنی همچون آهک و سیمان در پروژه های عمرانی همچون راه سازی و تحکیم بستر ‏ساختمان‌ها بوده است. همچنین با گذشت زمان و به وجود آمدن مصالح مصنوعی و پلیمری همچون ‏ژئوسنتتیک ها و ترکیب آنها با سیمان و آهک در ...

چکیده تأسیسات زیرزمینی جزء لاینفک جامعه مدرن بوده و برای کاربردهای متعددی شامل متروها و خطوط راه آهن، بزرگراه­ها، انبار مصالح و انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می­گیرد. تأسیسات زیرزمینی ساخته شده در نواحی متأثر از فعالیت زلزله باید در برابر هر دو بارگذاری زلزله و استاتیکی مقاومت کنند. با مرور موارد تاریخی اثرات زلزله روی اینگونه سازه ها ملاحظه می­شود که نرخ خرابی آنها نسبت ...

ثبت سفارش