پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی

word 6 MB 31407 144
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۳,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران

    گرایش زلزله

    چکیده

    اتصالات نیمه صلب[1] اتصالاتی هستند که سختی آنها بین دو حالت گیردارومفصلی قراردارد وبخشی از لنگر راانتقال می دهند وبه عبارت دیگردرجه صلبیت آن بین 20% تا90% می باشدکه در این اتصالات بویژه اتصالات پیچی از طریق شکل پذیری دورانی مناسب وایجاد مفصل پلاستیک در استهلاک انرژی ناشی از نیروهای زلزله موثر می باشد وبا افزیش میرایی باعث کاهش نیروهای زلزله می شود . دراین پایان نامه به بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب درسازه های فولادی پرداخته شده است که در این راستا ابتدا یک نمونه آزمایشگاهی تحت بارگذاری چرخه ای مورد بررسی قرار گرفته و با نرم افزار اباکوس کالیبره می شود در ادامه برای بررسی مشخصات اتصالات نیمه صلب ، چندین نمونه، مدل سازی شده و مورد بررسی قرار می گیرد و مدل های ساخته شده ، تحت شرایط بارگذاری دینامیکی مختلف مورد تحلیل قرارگرفته و نتایج با یکدیگر مقایسه می شود که بطور خلاصه  می توان گفت که با افزایش ضخامت ورق جان ستون مقاومت قاب افزایش یافته واین افزایش در حدود 7% می باشد ودر نتیجه سختی را در مدل ها افزایش می دهد وبا افزایش فاصله پیچها در جهت افقی افت 2.5 درصدی مقاومت را بهمراه خواهد داشت وبا افزایش مقدار آن بیش از mm50 تاثیر چندانی در مقاومت نخواهد داشت واز سختی مدل ها می کاهد ودر نهایت با نزدیک کردن پیچ ها به هم ودور کردن از لبه ها تا حدودی مقاومت را افزایش داده وسختی را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

    کلید واژه ها: اتصالات ، نیمه صلب ، مفصل پلاستیک ، سختی ، مقاومت ، شکل پذیری

    فصل اول
    کلیات تحقیق

     

     

     

    مقدمه

    1-1-1        تاریخچه سازه های فولادی واتصالات

    استفاده از فلز به عنوان مصالح سازه ای به ساخت یک پل قوسی در انگلستان به دهانه 30 متر با استفاده از اعضای چدنی بین سالهای 1777 تا 1779 برمی گردد. بین سالهای 1780 تا 1820 میلادی پل های چدنی متعددی به همین شیوه ساخته شد.حدوداً از سال 1840 به تدریج آهن کم کربن (چکش خوار) جایگزین چدن معمولی در امرساختمان سازی شد که قدیمی ترین نمونه آن پل چهاردهانه بریتانیا در ویلز[2] می باشد. باتولید ونورد نیمرخ های مختلف از جنس چدن وآهن کربن داراستفاده از این دو فلز گسترش بیشتری یافت ونهایتا" به نورد نیمرخ های I شکل در سال1870 انجامید واز سال 1890 به تدریج فولاد جایگزین آهن کربن داردر امر ساختمان سازی شدودر حال حاضر فولاد از عمده ترین مصالح ساختمانی می باشد که با تنش های جاری شدن (تسلیم) ، 2400 تا 7000 کیلوگرم برسانتی مترمربع به منظورهای مختلف تولید می شود .

    آثار باقیمانده از گذشته های بسیار دور نشانگر این واقعیت است که انسان های اولیه با استفاده از اصول فیزیکی که امروزه اساس جوشکاری مدرن را تشکیل می دهد قطعات فلزی را به یکدیگر متصل    می کردند. در سال 1891 دانشمند روسی بنام اسلاویانیو[3]، روش الکترود ذوب شونده را اختراع نمود. در این روش به جای الکترود ذغالی از یک الکترود فلزی استفاده شده که همزمان وظیفه فلز پرکننده را نیز به عهده داشت. برای برطرف نمودن این عیوب در سال 1905 یک صنعتگر سوئدی بنام اسکارکیل برگ الکترود فلزی پوشش دار را اختراع نمود. پوشش این الکترود را مخلوطی از مواد معدنی مختلف تشکیل   می داد که قادر بود با تولید گاز و ایجاد سرباره، مذاب حاصل از ذوب الکترود را در مقابل آثار نامطلوب تماس با هوا محافظت  نماید (طاحونی,1385).

    1-2 بیان مسئله

    در این تحقیق به بررسی رفتار لرزه ای سازه های فولادی با اتصالات نیمه صلب پرداخته وسپس نتایج بدست آمده را با اتصالات صلب مقایسه نموده و در ادامه با طرح سوالاتی ازجمله اینکه آیا با وجود اتصالات نیمه صلب ازشکل پذیری سازه می توان درجهت بهبود عملکرد آن استفاده کنیم و طراحی اتصالات نیمه صلب در اسکلت فلزی تا چنددرصد می تواند برروی وزن تمام شده سازه تاثیرگذارباشد وهمچنین استفاده از اتصالات نیمه صلب از لحاظ اقتصادی می تواند جایگزینی برای اتصالات صلب باشد ونهایتاً اتصالات نیمه صلب می تواند بررفتار سازه از جمله تغییر درعکس العملهای انتهایی تیر، زمان تناوب ، رفتار لرزه ای سازه وغیره تاثیرداشته باشد.

    1-2-1 طبقه بندی سازه های فولادی

    سازه های فولادی به سه گروه اساسی طبقه بندی می شوند (طاحونی, 1389):

    الف) سازه های قاب بندی شده[4]

    این سازه ها ترکیبی از تیرها وستون ها می باشند که با استفاده از اتصالات صلب ویا ساده به یکدیگر متصل  شده اند و ممکن است بصورت ساختمانهای چندطبقه و یا ساختمانهای صنعتی باشد .این سازه ها از ترکیب دوسری قاب صفحه ای عمود برهم بوجود آمده وتشکیل قاب فضایی را می دهند ،بگونه ای که عملکرد این قابها در هرامتداد تاثیری برعملکرد قابهای امتداد دیگر ندارد وتحلیل قابهای هرامتداد به طورمستقل وبه صورت  صفحه ای انجام می شود.

    ب) سازه های پوسته ای[1]

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

         این سازه ها به شکلهای گوناگون از قبیل منابع نگهداری مایعات وگازهای تحت فشار، سیلوها ، سقف های گنبدی وموارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد .مشخصه اصلی این سازه ها این است که فضاکار می باشند یعنی به علت اندرکنش اجزای موجود در امتدادهای مختلف نمی توان آنها را بصورت ترکیبی از سازه های  صفحه ای در نظرگرفت وبرای تحلیل آن باید سازه رابه عنوان یک مجموعه واحدطراحی نمود. (شکل 1-2)

    ) سازه های معلق[2] 

        سازه های معلق اغلب درپوششها (سقفها) وپل های دهانه بلند مورد استفاده قرارمی گیرند .در چنین       سازه هایی یک اسکلت قاب بندی شده وجود دارد که توسط آویزهایی از کابل های کششی اصلی آویزان است.(شکل1-3)

    -2-2  معایب ومزایای سازه های فولادی(طاحونی,1389-فریدون ایرانی,1377):

    الف)مزایا

    1-مقاومت زیاد:

    مقاومت قطعات فلزی زیاد بوده و نسبت مقاومت به وزن از مصالح بتن بزرگتر است به این علت در دهانه های بزرگ سوله ها و ساختمان های مرتفع ونیز ساختمان هایی که بر زمین های سست قرار میگیرند(بدلیل سبکی وکاهش وزن این سازه ها) حائز اهمیت فراوان می باشد.

    2-خواص یکنواخت:

    با توجه به اینکه فلز در کارخانجات بزرگ تحت نظارت دقیق تهیه می شود وبه یکنواخت بودن خواص آن      می توان اطمینان کرد ، لذا بدلیل این خاصیت با انتخاب یک ضریب اطمینان کوچک می توان در مصرف مصالح صرفه جویی کرد .

    3-دوام:

    دوام فولاد بسیار خوب و مناسب است و اگر در نگهداری آن دقت گردد برای مدت طولانی قابل بهره برداری خواهد بود.

    4-خواص ارتجاعی:

    رفتار فولاد بهتر از اغلب مواد دیگر بر فرضیات طراحی منطبق است زیرا فولاد تا تنش بالایی از قانون هوک[3] به خوبی پیروی می کند بعنوان مثال ممان اینرسی[4] یک مقطع فولادی را بدلیل شکل پذیری ویکسان بودن مقاومت آن درفشار وکشش می توان با اطمینان در محاسبه وارد نمود حال آنکه در مقاطع بتنی بعضا"بدلیل عدم هماهنگی بتن وفولاد بویژه در اجرا ارقام مربوطه چندان معین وقابل اطمینان نمی باشند .

     

     

    5- شکل پذیری[5]:

    یکی از ویژگی های مناسب مصالح فلزی شکل پذیری آن است که با توجه به این خاصیت قادرند آثار تمرکز تنش را که در واقع از عوامل موثر در ترد شکنی (یک نوع خرابی فاجعه انگیز) می باشد کاهش داده و در نتیجه از خرابی ناگهانی و خطرات آن جلوگیری نماید.

    6-پیوستگی مصالح:

    قطعات فلزی با توجه به مواد متشکله آن پیوسته و همگن می باشد ولی در قطعات بتنی به دلیل این عدم پیوستگی صدمات وارده در هر زلزله به پوشش بتنی روی سطح میلگرد وارد می گردد و در نتیجه ترک هایی که در پوشش بتن پدید می آید قابل کنترل نبوده و احتمالا ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی ضعیف عمل نموده و تخریب  می شود .

    7-تقویت پذیری و امکان مقاوم سازی :

    اعضای ضعیف ساختمان فلزی ناشی ازمحاسبات اشتباه ، تغییر مقررات و ضوابط اجرا رامیتوان با جوش و یا پرچ و  یا پیچ کردن  قطعات جدید مثل ورقهای تقویتی (بویژه در جان وبال) تقویت نمود .

    8-شرایط آسان ساخت و نصب:

    تهیه قطعات فلزی در کارخانجات و نصب آن در موقعیت شرایط جوی متفاوت ، با تمهیدات لازم قابل اجرا    است .

    9-سرعت نصب:

    سرعت نصب قطعات فلزی نسبت به اجزا قطعات بتنی مدت زمان کمتری می طلبد .

    10-هدر رفت مصالح:

    با توجه به تهیه قطعات از کارخانه هدر رفت مصالح نسبت به تهیه و بکار گیری بتن کمتر است.

     

     

    11-وزن کم:

    با توجه به تجربیات مهندسان محاسب برای سازه‌های فولادی و بتنی، میانگین وزن کل سازه (شامل المانهای سازه‌ای و کف سازی و دیوارها و تیغه بندی و ....و درصدی از بارهای زنده) برای سازه‌های فولادی بین 750 الی 850 کیلوگرم بر متر مربع و برای سازه‌های بتن آرمه، بسته به نوع سیستم مقاوم جانبی، بین 1100 الی 1250 کیلوگرم بر متر مربع زیربنای سازه حاصل می‌شود، در این محاسبات 20% بار زنده لحاظ گردیده‌است (در حقیقت وزن موثر سازه برای بارگذاری زلزله می‌باشد).

    12-اشغال فضای کمتر:

    در دو ساختمان مساوی از نظر ارتفاع و ابعاد ، ستون وتیرهای ساختمان های فلزی از نظر ابعاد کوچکتر از ساختمان های بتنی می باشد سطح اشغال یا فضای مرده در ساختمان های بتنی بیشتر ایجاد می شود .

     

    ب) معایب

    1-ضعف در دمای زیاد:

    مقاومت ساختمان فلزی با افزایش دما کاهش یافته اگر دمای اسکت فلزی از 500 به 600 درجه سانتی گراد برسد تعادل ساختمان به خطر می افتد.

    2-خوردگی و فساد فلز در مقابل عوامل خارجی:

    قطعات مصرفی در ساختمان فلزی در مقابل عوامل جوی خورده شده و از ابعاد آن کاسته می شود و مخارج نگهداری و محافظت آن زیاد است.

    3-تمایل قطعات فشاری به کمانش:           

    با توجه به اینکه قطعات فلزی زیاد و ابعاد مصرفی معمولا کوچک است تمایل به کمانش[6] در این قطعات یک نقطه ضعف به شمار می آید .

     

     

    4-جوش نامناسب:

    در ساختمان های فلزی اتصال قطعات به همدیگر با جوش ، پرچ و پیچ صورت می گیرد واستفاده از پیچ و مهره  و تهیه قطعات در کارخانجات از لحاظ هزینه بالا بازه اقتصادی ندارد و در کشور ما برای ساختمان های فولادی معمولاً از اتصال جوش استفاده می گردد ودر اتصال با جوش به علت عدم مهارت کافی جوش کاران ، استفاده از ماشین الات قدیمی ، عدم کنترل توسط مهندس ناظر، گران بودن هزینه آزمایش جوش و. ...دقت لازم بعمل نیامده و  بزرگترین ضعف می باشد.

     

    1-3   اهمیت وضرورت تحقیق

    با توجه به اینکه خرابیهای بوجود امده در اکثرسازه های فولادی در اثر وقوع زلزله در اتصالات ویانواحی نزدیک آن صورت گرفته وطرح واجرای اتصالات به عنوان عناصر واسطه همانند عناصر اصلی ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است وهرگونه ضعف در آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد وهمچنین از آنجایی که اتصالات ،رفتاری کاملاً صلب یا کاملاً مفصلی ندارند لذا مسئله اتصالات نیمه صلب مطرح می شود و از آنجاییکه  اتصالات یکی از مهم ترین وحیاتی ترین قسمتهای سازه می باشد ومی بایست رفتار آنها در حین زلزله کاملاً مشخص باشد و استفاده صحیح واصولی از اتصالات نیمه صلب می توان از نظر اقتصادی اتصالات کم هزینه تری را بدنبال داشته باشد، دراین تحقیق برآنیم تا به بررسی اتصالات بویژه اتصالات نیمه صلب بپردازیم ودرادامه با مقایسه این اتصالات با اتصالات صلب به رفتار بهتر این اتصالات از لحاظ شکل پذیری ، جذب انرژی زیاد ، کاهش برش پایه ، کاهش جابه جایی کل قاب وغیره  دربرابر نیروهای زلزله بپردازیم .

     

    1-4   اهداف تحقیق

    1-بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی تحت  تاثیر رکوردهای مختلف زلزله

    2-بدست آوردن تاثیرات اتصالات نیمه صلب برروی سازه های فولادی از لحاظ مقاومت سازه، سختی  ،شکل پذیری وجایگزینی آن به جای اتصالات صلب ومفصلی


    Seismic behavior of semi-rigid beam-to-column connections in steel structures

    Abstract

    Semi-rigid connections are kinds of fittings that their stiffness is between restrained mode and joint mode and transfers a part of anchor. In other words their rigidity is between 20% up to 90% that these connections specially screw connections are so efficient in amortization caused by earthquake throughout their sufficient rotational ductility and making plastic joints and with increasing attenuation will reduce the seismic forces. This paper will study the seismic behaviors of semi-rigid connections in steel structures that in this regard first a sample under cyclic loading have been examined and calibrates by ABAQUS software. Then in order to examine the characteristics on semi-rigid connections several samples have been modeled and analyzed. And the models under various dynamic conditions have been described and the results will be compared with each other. That we can briefly say that with increasing the thickness of John sheets the column of frame resistance will be increased by 7%. And therewith the rigid of models will also be increased. And by increasing the distances of screws in horizontal direction the resistance will drop by 2.5%. And increasing that over 50mm won’t have much effect in resistance. But it will reduce the rigidity of models and finally by closing up the screws and removal from the edges will approximately increase the resistance and substantially increase the stiffness

     

  • فهرست:

    فصل اول  کلیات تحقیق_ 1

    1-1مقدمه_ 2

    1-1-1تاریخچه سازه های فولادی واتصالات  2

    1-2 بیان مسئله_ 2

    1-2-1 طبقه بندی سازه های فولادی_ 3

    سازه های فولادی به سه گروه اساسی طبقه بندی می شوند_ 3

    1-2-2  معایب ومزایای سازه های فولادی_ 6

    1-3   اهمیت وضرورت تحقیق_ 9

    1-4   اهداف تحقیق_ 9

    1-5   متغیرهای تحقیق_ 10

    1-6   فرضیه های تحقیق_ 13

    1-7   تعریف واژه ها واصطلاحات_ 13

    1-8  محدودیتهای تحقیق_ 13

    فصل دوم مروری بر تحقیقات انجام شده 15

    2-1  مقدمه_ 15

    2-2  مبانی نظری تحقیق_ 15

    2-2-1  اتصالات_ 15

    2-2- 2   طبقه بندی اتصالات فولادی_ 17

    2-2-2-1  طبقه بندی اتصالات از نظرسختی_ 17

    2-2-2-2   طبقه بندی اتصالات از نظرمقاومت_ 17

    2-2-2-3  طبقه بندی اتصالات از نظر شکل پذیری_ 17

    2-2- 3  نمودار لنگر – دوران در اتصالات_ 17

    2-2-4  طبقه بندی اتصالات براساس نمودار M-ϴ_ 18

    2-2-5  اتصالات نیمه صلب تیر به ستون_ 19

    2-2-5-1   جزئیات اتصال نیمه صلب_ 20

    2-2-5-2   رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب_ 21

    2-2-5-3   طراحی لرزه ای اتصالات نیمه صلب_ 23

    2-2-5-4   انواع اتصالات نیمه صلب_ 25

    2-2-5-6  معایب ومزایای اتصالات خورجینی_ 27

    2-2-5-7 بررسی رفتار ونیروهای وارد براتصال خورجینی_ 28

    2-2-5-8 مطالعات اتصالات نیمه صلب_ 29

    2-2- 6  مباحث آیین نامه ای_ 29

    2-2-6- 1  تقسیم بندی اتصالات از دیدگاه آیین نامه ها 29

    2-2-6- 2  معیارهای وضوابط آیین نامه ای_ 31

    2-3  پیشینه تحقیق_ 34

    2-3-1  مقدمه_ 34

    2-3-2  مروری بر تحقیقات پیشین محققین: 34

    2-3-2-1  بررسی طراحی وعملکرد لرزه ای سازه های فولادی با سیستم ترکیبی قاب صلب ونیمه صلب_ 34

    2-3-2-2   بررسی رفتار لرزه ای قابهای خمشی مقاوم به ستون با اتصالات نیمه صلب     36

    2-3-2-3  تحلیل وبررسی پارامتریک قابهای دروازه ای مرکب با اتصالات نیمه صلب_ 38

    2-3-2-4  ماتریسهای سختی درجه اول ودوم وبار محوری یک سیستم  تیر به ستون با اتصالات نیمه صلب_ 40

    2-3-2-5  توسعه متدهای طراحی کاربردی برای سازه های فولادی با اتصالات نیمه صلب   41

    2-3-2-6 پارامترهای تقریبی برای بررسی رفتار پیچشی سازه های فولادی با اتصالات نیمه صلب خورجینی_ 44

    2-3-2-7  بررسی وآنالیز قابهای فولادی با اتصالات زانویی نیمه صلب تیر به تیر وتیر به ستون تحت نیروی خمشی ومحوری 46

    2 -3-2-8 ارزیابی اتصالات نیمه صلب در سازه های فولادی با استفاده از تست مودال_ 48

    2-3-2-9  تحلیل پایداری سازه های قفسه ای سه بعدی مسطح با اتصالات نیمه صلب    50

    2-3-2-10 طراحی پایداری سازه ها با اتصالات نیمه صلب   50

    2-3-2-11  بررسی توزیع بار برروی فنداسیونهای انعطاف پذیردر سازه های با اتصالات نیمه صلب_ 50

    2-3-2-12  بررسی خصوصیات دینامیکی وپاسخ زمانی سازه های قابی شکل با اتصالات نیمه صلب وگریز از مرکز 50

    2-3-2-13 ارزیابی رفتارلرزه ای قابهای فولادی با اتصالات نیمه صلب ومهاربندی زانویی با استفاده ار روش 50

    2-3-2-14 بررسی ازمایشگاهی سیستمها با اتصالات نیمه صلب تحت خمش با وبدون نیروی محوری  57

    2-3-2-15 عملکرد لرزه ای قابهای خمشی نیمه صلب تحت رکوردهای ثبت شده دور ونزدیک__ 79

    فصل سوم مبانی مدلسازی و تطابق نتایج تحلیلی و آزمایشگاهی_ 62

    3-1  مقدمه_ 63

    3-2 تخمین میرایی و ضرایب کاهش طیف پاسخ نیاز 63

    3-3 تحلیل اجزای محدود 67

    3-4  مراحل تحلیل المان محدود 69

    3-5  نحوه تحلیل المان محدود 70

    3-6  روشهای تحلیل المان محدود 70

    3-6-1  روش اجزا محدود ضمنی_ 71

    3-6-2  روش اجزا محدود صریح_ 71

    3-7 اعتبارسنجی کار آزمایشگاهی_ 75

    فصل چهارم مدلسازی و تحلیل مدلها 84

    4-1  مقدمه_ 87

    4-2  انتخاب معیار تسلیم_ 87

    4-2-1  معیار ون میسز 87

    4-3  مدلهای مورد مطالعه_ 88

    4-3-1  شتاب نگاشت زلزله طبس__ 89

    4-3-2  شتاب نگاشت زلزله بم_ 90

    4-3-3  شتاب نگاشت زلزله منجیل_ 90

    4-3-4  شتاب نگاشت زلزله السنترو 91

    4-4   نتایج بارگذاری لرزه ای_ 91

    4-4-1  زلزله طبس__ 91

    4-4-2  نتایج لرزه ای دیگر 102

    4-5  مدلهای تیپ دوم 110

    فصل پنجم  نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات_ 123

    5-1 مقدمه_ 124

    5- 2نتیجه گیری 124

    5-3   پیشنهادها 126

    منابع_ 127

     

     

    منبع:

     

    ATC. Report No. 40, ssc96-01, Applied Technology Council, CA. .

    Alfonsas , D. Kestutis ,U. (2008). Analysis of the steel frames with the semi-rigid beam-to-beam and beam-to-column knee joints under bending and axial forces Department of Steel and Timber Structures, Vilnius Gediminas Technical University, Saule˙ tekio al. 11, LT-10223

    Vilnius, Lithuania

     

    Bulent,A. Jay,S. (2003). Seismic Behavior of Steel Building With Combined Rigid And Semi-Rigid Frames. Department of Earthquake and Structural Science Gobez institute of Technology 41400 Kocacli -Turkey

     

    Cabrero, E. Bayo,R.(2005). Development of practical design methods for steel structures with

    semi-rigid connections. Department of Structural Analysis and Design, School of Architecture, University of Navarra, 31080 Pamplona, Spain

     

    Dragan, Z. Slavko, Z. Marina, M.Biljana, M. Tomislav, I.(2010). Redistribution Of  The Influences In Systems With Semi-rigid Joints On Elastic Foundations. The Faculty of Civil Engineering and Architecture, Serbia 

     

    Dario, J. (2010). First-And Second-Order Stiffness Matrices And Load Vector Of Beam-Columns With Semirigid Connections.School Of Mines Nat univ Medellin Colombia.

     

    Feng ,F. Huihuan ,M. Gengbo ,C. Shizhao ,S. (2012).  Experimental study of semi-rigid joint systems subjected to bending with and without axial force School of Civil Engineering, Harbin Institute of Technology, 202 Haihe Road, Nangang District, Harbin 150090, PR China

    HKS, ABAQUS standard user manual, Version 6.9.1,(2009), Hibbitt, Karlsson, and Sorensen, Inc., Providence (RI)

    Kamal, M. Bajoria1, K. Rajshekar, S. (2009). Stability Analysis Of 3-D Conventional Pallet Rack Structures  With Semi-Rigid Connections.

    Department of Civil Engineering, Indian Institute of Technology Bombay, Mumbai, India

    Michael, M. Astaneh-Asl, A. (2003) . Steel Semirigid Column–Tree Moment Resisting Frame

    Seismic Behavior. Dept. of Civil and Environmental Engineering, Univ. of California, Berkeley,

    CA 94720

     

    Namvari,F. Zarfam,P. (2011). Seismic Behavior Evaluation of Semi-Rigid Steel Frames with Knee Bracing by Modal Pushover Analysis (MPA). World Academy of Science, Engineering and Technology 76 2011

     

    Nihan ,D. Aksoylar,A. Elnashai, F. Hussam,M. (2003). Seismic Performance of Semirigid Moment-Resisting Frames under Far and Near Field Records. Dept. of Civil and Environmental Engineering, Univ. of California, Berkeley, CA 94720

     

    Špiro, G. Stanko, B. Ljiljana, Ž. (2011). Dynamic Properties And Time Respons Of  Frame Works With Semi-regid And Eccentric Connections. 2University of Belgrade, Civil Engineering Faculty, Belgrade, Serbia

     

    Tomislav, I. Slavko, Z. Dragan, Z.Srđan, Ž. Nikola, S. (2010). Stability Design Of Structures With Semi-regid Connections. The Highway Institute, Belgrade, Serbia  

     

    Tehranizadeh ,M. (2003). Approximate parameter for semi-rigid ‘Khorjinee’ connections in

    dynamic torsional response of steel structures Amirkabir University of Technology and IIEES, 37 Salmack St. Vali-Aasr Avenue, Tajrish, Tehran, Iran Received 9 February 1998; received in revised form 1 July 1998; accepted 9 July 1998

     

    Temel,T. Murat, E. Alemdar, B. Murat, M. (2009). Assessment of semi-rigid connections in steel structures by modal testing. a Karadeniz Technical University, Department of Civil Engineering, 61080, Trabzon, Turkey

     

    Vellascoa,d,. deandradec,A.Dasilva,b. delimaa,O. Brito, J.(2005). A parametric analysis of steel and composite portal frames with semi-rigid connections. State University of Rio de Janeiro, Structural Engineering Department, Brazil

     

    Wang, T. Wang, Z.Wang, J.(2013). Experimental Study and Finite Element Analysis of Hysteretic Behavior of End-plate Connection Semi-Rigid Space Steel Frames.- The Open Civil Engineering Journal.

     

    شاهپورطاحونی ،((راهنمای جوش واتصالات جوشی در سازه های فولادی ،دفتر تدوین وترویج مقررات ملی ساختمان))،انتشارات نشر توسعه ایران 1385

    فریبرز، حسین کاظم، یزدانی، ((رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب ))،پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله 1379

    شاهپور طاحونی ،((طراحی سازه های فولادی برمبنای آیین نامه فولاد ایران)) ،انتشارات علم وادب 1389

    طرح واجرای ساختمانهای فولادی (مبحث دهم)، دفتر تدوین وترویج مقررات ملی ساختمان ، وزارت مسکن وشهرسازی 1387

    مک کورمک،ترجمه دکتر فریدون ایرانی،((طراحی سازه های فولادی به روش ضریب بار وضریب مقاومت))انتشارات آستان قدس رضوی 1377

    پروینی، شیرازیان،جعفری،((آیین نامه طرح ساختمانهادر برابر زلزله)) انتشارات سیمای دانش1390

    منصور قلعه نوی،رضارهگذر،ایمان کیانی،(( بررسی رفتار لرزه ای قابهای فولادی دارای بادبندواتصالات نیمه صلب)) دانشگاه فردوسی مشهد 1389

    ((راهنمای اتصالات در سازه های فولادی)) ،دفتر تدوین وترویج مقررات ملی ساختمان ،وزارت مسکن وشهرسازی 1388

    عباس قاسمی ، علی اکبر آقاکوچک، ((مقاله اثرمقاومت افزون بر ضریب رفتارقابهای فولادی با اتصالات خورجینی)) دانشگاه تربیت مدرس 1389

    تهرانی زاده((پارامترهای تقریبی برای بررسی رفتار پیچشی سازه های فولادی با اتصالات نیمه صلب خورجینی)) دانشگاه امیر کبیر تهران

    ((آیین نامه اتصالات در سازه های فولادی ))،دفتر امورفنی وتدوین معیارها وکاهش خطرپذیری ناشی از زلزله ،سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور

     بارهای وارد برساختمان (مبحث ششم)، دفتر تدوین وترویج مقررات ملی ساختمان ، وزارت مسکن وشهرسازی 1387

     ترجمه شاهپور طاحونی  ،((طراحی سازه های فولادی به روش حالات حدی)) ،مرکز مطالعات وتحقیقات شهرسازی ومعماری ایران 1372

    مرتضی نقی پور ، رضا برزگر،(( بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی نشیمن تقویت شده به روش اجزاء محدود)) مجتمع آموزشی عالی فنی مهندسی نوشیروانی دانشگاه مازندران 1389


موضوع پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, نمونه پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, جستجوی پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, فایل Word پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, دانلود پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, فایل PDF پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, پروژه درباره پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات نیمه صلب تیر به ستون در سازه های فولادی

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته عمران- سازه چکیده در کشور ما اغلب سازه ها و شاید تمامی ساختمان های متعارف به طور مستقل تحلیل و طراحی می شوند، بدین معنی که این سازه ها عمدتا" توسط نرم افزارهای متعارف و با در نظر گرفتن یک تکیه گاه صلب و یا مفصلی، تحلیل و طراحی شده و سپس نیروهای بدست آمده در پای ستون ها برای تحلیل و طراحی پی سازه مورد استفاده قرار می گیرند. دراین روند ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد عمران-زلزله چکیده استفاده از مهاربندها به عنوان سیستم مقاوم جانبی در سازه‌ های فولادی یکی از متداولترین روش‌ها برای تحمل نیروهای ناشی از زلزله می‌باشد. یکی از نقاط ضعف این سیستم مقاومت فشاری عضو مهاربندی و کمانش آن در نتیجه کاهش باربری عضو می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مهاربند مقاوم در برابر کمانش این مشکل حل شده‌است. این قاب‌ها نوع جدیدی از ...

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه چکیده امروزه به دلیل محدودیت روزافزون فضا و صرفه جویی های اقتصادی برای جلوگیری از طولانی تر شدن مسیر و افزایش ایمنی راه استفاده از پل های مورب اجتناب ناپذیر است. موضوع مورب بودن پل باعث ایجاد رفتار متفاوت و بعضاً پیچیده در پل تحت اثر نیروهای وارد برآن خواهد شد و با توجه به بحث وقوع زلزله در دهه های اخیر که باب جدیدی ...

پایان­نامه برای دریافت کارشناسی­ ارشد رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده امروزه در کشورهای لرزه­خیز جهت اتلاف انرژی لرز ه­ای وارد بر سازه به استفاده از انواع ابزار مستهلک کننده انرژی توصیه شده است. یکی از این ابزارها، میراگرهای اصطکاکی دورانی می باشد. به دلیل اینکه در آیین نامه­های کنونی مقداری برای ضریب رفتار قاب­های مجهز به این میراگر­ها ارائه نشده، در این پایان­نامه سعی شده ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه فصل اول: مقدمه 1-1.کلیات یکی از مهمترین حوادث طبیعی که همواره زندگی انسان­ها را دچار دگرگونی کرده و گاهی تمدن­های بشری را با تخریب ساختگاه به نابودی کشانده، زلزله است. از این رو، انسان همواره سعی در شناسایی و مقابله با خطرات ناشی از زلزله داشته و هنوز هم موفق به مهار کامل این انرژی عظیم نشده است. حال با وجود آنکه محققین ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي عمران گرايش سازه بهمن 1393 هر چند در طول سالهاي متمادي، روش هاي ساخت و طراحي سازه ها گسترش يافته است اما همچنان اثر زلزله از مهمترين

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - گرایش سازه بهمن ماه‌ 1393 چکیده: عملکرد ساختمان در حین زلزله به عوامل بسیاری بستگی دارد، در نتیجه پیش­بینی عملکرد لرزه‌ای سازه‌ها، به عنوان بخشی از طراحی یا ارزیابی باید چه صریحاً و چه ضمناً مد نظر قرار گیرد. پیش­بینی پاسخ لرزه‌ای سازه بسیار پیچیده است، که این امر نه تنها به دلیل تعداد زیاد عوامل دخیل در عملکرد بلکه به سبب پیچیدگی رفتارهای ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده بررسی تأثیر طول دهانه بر رفتار پل تحت اثر همزمان مؤلفه‌های افقی و قائم در میان انواع سازه­ها، پل­ها به عنوان یکی از ارکان شریان­های حیاتی می­باشند که لازم است بعد از زلزله به منظور راه دسترسی به بیمارستان­ها، ایستگاه­های آتش­نشانی و سایر خدمات مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین می­توان گفت پل­ها بی­تردید جایگاه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : یکی ازروش های مقاوم سازی ساختمان در مقابل بارهای جانبی استفاده از سیستم بادبندی (همگرا یا واگرا) می باشد. کاربرد روزافزون مهاربندهای فولادی برای مقابله با نیروهای زلزله ایجاب می‌کند که عملکرد لرزه‌ای این نوع سیستم‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد. شکل متداول بادبندهای همگرا مشکلات زیادی در تامین ...

ثبت سفارش