پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران

word 10 MB 31442 126
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۱,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه

    مقطع کارشناسی ارشد

    رشته: مهندسی عمران گرایش سازه 

    چکیده

    یکی از پدیده هایی که می تواند در هنگام طراحی، اجرا و بهره برداری ساختمان ها بوجود آید، پدیده گسیختگی پیش رونده می باشد. این پدیده به صورت گسترش خرابی در یک سازه از یک المان به المان دیگر به طوری که در نهایت منجر به خرابی کل سازه و با بخش عمده ای از آن می شود، تعریف می شود. یکی از روش های ارزیابی پتانسیل وقوع گسیختگی پیشرونده، روش APM است که از طریق سناریوی حذف ستون و به طور مستقیم با برداشتن یک یا تعداد بیشتری از ستون ها صورت می پذیرد. در این مطالعه به بررسی گسیختگی پیش رونده در قاب های فولادی طراحی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران پرداخته شده است. بدین منظور پتانسیل گسیختگی پیشرونده سه ساختمان فولادی با سیستم دوگانه مهاربندی و قاب خمشی 4، 8 و 10 طبقه به کمک نرم افزار اجزای محدود ABAQUS به روش APM مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج حاصل نشان می دهد، ستون هایی که از طریق تیر به ستون محذوف متصل هستند بیشترین سهم را در بازتوزیع نیروها در سازه به خود اختصاص می دهند و در این میان تاثیر ستونهای  مجاور نیز در مقایسه با سایر ستون ها بیشتر بوده و چنین برداشت می گردد که وجود اضافه ظرفیت در ستونهایی که در مجاورت ستون واقع هستند، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از وقوع خرابی پیشرونده ایفا می کند.

    واژه‌های کلیدی: گسیختگی پیشرونده- ساختمان فولادی-  مهاربندی – قاب خمشی - بارهای غیر عادی

    فصل اول:

    مقدمه و کلیات

    تحقیق

     

     

     

    مقدمه

     

    از زمانی که برای اولین بار عبارت گسیختگی پیشرونده[1] وارد ادبیات طراحی سازه ای شد، بیش از ٥٠ سال نمی گذرد. در این نیم قرن، سه اتفاق بزرگ سبب توجه مهندسین، به این نوع از خرابی شده است. در اتفاق اول که در سال ١٩٦٨ به وقوع پیوست، یک دهانه کامل از ساختمان آپارتمان رونان منهدم شد. دراتفاق دوم، ساختمان فدرال پی.موررا در سال ١٩٩٥، در اثر انفجار بمب دچار تخریب عظیمی شد و آخرین اتفاق که در ١١ سپتامبر ٢٠٠١ به وقوع پیوست و طی آن دو برج شمالی و جنوبی مرکز تجارت جهانی در نیویورک، در اثر برخورد دو هواپیما، به طور کامل تخریب شدند. این سه اتفاق شاید در نگاه اول متفاوت به نظر برسند، اما در واقع هر سه یک وجه تشابه دارند و آن این که در حالت کلی، حذف یک یا چند عضو اولیه منجر به تخریب همه یا بخش عظیمی از سازه شده است ]1[.

    فروپاشی ها و خرابی هایی که در سالیان اخیر در ساختمان ها رخ داده، موضوع گسیختگی پیشرونده را بسیار برجسته نموده است. درحقیقت در این نوع از گسیختگی که گسیختگی نامتناسب  نیز نامیده می شود نسبت خرابی اولیه به خرابی نهایی زیاد بوده و ایجاد گسیختگی موضعی در سازه می تواند منجر به گسیختگی پیشرونده در کل سازه و یا قسمت بزرگی از آن شود. عوامل مختلفی می توانند باعث خرابی موضعی و نهایتا گسیختگی پیشرونده در سازه ها شوند. از مهم ترین این عوامل می توان به خطای طراحی یا ساخت، آتش سوزی، انفجار، اضافه بارتصادفی، تصادف وسایل نقلیه، انفجار بمب ها و غیره اشاره نمود. طی این نیم قرن، آئین نامه ها و استانداردهای مختلفی سعی کردند که این موضوع را پوشش دهند، اما بیشتر آن ها به بیان عبارات کیفی بسنده کردند و کمتر راه حل های عملی ارائه دادند. در سال های اخیر، دو مؤسسه تلاش کردند که روش هایی برای طراحی مقاوم دربرابرگسیختگی پیشرونده ارائه دهند، این دو مؤسسه استانداردهایی را تحت عنوان  GSA[2] و DOD[3] تهیه کردند که با استقبال مهندسین روبرو شد     ]2و3[.

    امنیت سازه همیشه در طراحی پروژه های مهندسی عمران برای مهندسان امری کلیدی بوده است. تخریب پیشرونده رویدادی نسبتا نادر است که در آن بارهای غیرمتعارف آسیب موضعی را ایجاد می کنند و سازه بدلیل کمبود پیوستگی، شکل پذیری و نامعینی آسیب را پخش می کند. درصورتیکه سازه در برابرگسترش گسیختگی پیشرونده از پیوستگی و شکل پذیری لازم برخوردار باشد، تنها خرابی موضعی می تواند رخ دهد، اما در غیر اینصورت گسیختگی پیشرونده به صورت کلی بوده و می تواند کل سازه را در بر بگیرد. در بسیاری از مواردی که گسیختگی پیشرونده گسترش پیداکرده، مشاهده شده است که تلفات جانی که در جریان پدیده گسیختگی پیشرونده به وجود می آید بسیار بیشتر از تلفاتی است که درهنگام اعمال

    بارغیرعادی اولیه به سازه رخ می دهد ]4[.

     

    1-2- اهمیت و اهداف پژوهش

    علیرغم نیاز ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه به سازه های بلند مرتبه در آینده ای نزدیک، هنوز ضعف تحقیقات سازه در کشور محسوس است. اهمیت این موضوع با توجه به کیفیت نامناسب اجرای اکثر ساختمان ها و استفاده از روش های اجرای قدیمی ساختمان سازی در ایران، دو چندان می شود. با نگاهی به تاریخچه فروپاشی ها و خرابی های ناگهانی سازه های با اهمیت و بلند مرتبه در سراسر جهان، مشاهده می شود که عامل تخریب بسیاری از آن ها، خرابی جزئی قسمتی از سازه بر اثر یک حادثه همچون انفجار، بیش بار گذاری، برخورد وسایل نقلیه هوایی و زمینی و گسترش آن به تمام سازه بوده است. نکته جالب توجه آن است که تمامی این فروپاشی ها با هم، در یک موضوع دارای وجه مشترک بوده و آن این است که در تمامی آن ها، جزئی از سازه تحت نوعی بارگذاری قرار گرفته که در مرحله طراحی، توسط طراح سازه قابل پیش بینی نبوده است. تکرار این نوع فروپاشی های تقریبا مشابه باعث گردید تا مهندسین طراح به این گونه فروپاشی ها، به عنوان یکی از دغدغه های طراحی بنگرند و سعی در لحاظ کردن آن در روند طراحی سازه داشته باشند. در این راستا، تحقیقات وسیعی در جهان توسط محققین سازه انجام شده و نتایج آن به صورت دستورالعمل و آیین نامه در کشورهای صنعتی ارائه شده است. از سویی دیگر، با توجه به پیشرفت های تکنولوژی، علم مهندسی سازه با سرعت زیادی در حال پیشرفت و گسترش بوده که نتیجه حاصل از آن ساختمان های سبک تر، با دوام بیشتر و پیچیدگی های معماری افزون تر از پیش می باشد. از طرفی، وجود رایانه ها آنالیز سازه ها را با تقریب های مناسبی نسبت به واقعیت امکانپذیر کرده است. در آیین نامه های مدرن دائماً سعی بر این است که حاشیه اطمینان و به تبع آن، اضافه مقاومت مورد نیاز در طول عمر سازه، کاهش یابد. این پیشرفت در عین حال که می تواند دارای مزایای زیادی از جمله، مسائل اقتصادی پروژه ها باشد، معایبی را نیز در پی خواهد داشت. از جمله اینکه به دلیل عمر طولانی تر سازه، پیش بینی شرایط بهره برداری و یا حوادث ممکن در طول عمر آن برای مهندس طراح، دشوارتر شده است. اینجاست که پیشرفت سریع تکنولوژی عاملی خلاف جهت اطمینان مهندس طراح تبدیل شده است.

    احتمال اینکه ساختمان ها در طول عمر خود در معرض تهدیدات طبیعی و یا انسان ساز قرار گیرند، بسار زیاد می باشد. دانش مهندسی در مورد تهدیدات پدیده های طبیعی مانند باد، زلزله و ... و نحوه تاثیر این پدیده ها بر ساختمان ها، همچنین واکنش عناصر سازه ای و غیر سازه ای ساختمان ها در برابر این پدیده ها گسترش یافته است. از سوی دیگر طی تهدیدات انسان ساز روز افزون مخصوصاً در دهه های اخیر، کشورهای مختلف با حملات دهشت بار و جنگ های شهری گسترده مواجه شده و در بیشتر موارد وقوع انفجار موجب تخریب ساختمان و یا تلفات زیاد گردیده است. لذا مسئولین در بسیاری از کشورها برآن شدند تا تحقیقاتی برای تدوین ضوابط طرح ساختمان ها تحت اینگونه انفجارات را مورد توجه قرار دهند. از سویی دیگر با توجه به آنکه عملکرد سازه ها در دوران بهره داری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، ضروریست که رفتار سازه ها تحت اثر بارهای غیرعادی نظیر برخورد وسایل نقلیه، انفجار، خطاهای اجرایی و طراحی مورد بررسی قرار گیرد. . در این میان استفاده از ساختمان های فولادی مهاربندی شده بسیار متداول می باشد. ارزیابی رفتار این سازه ها در برابر نیروهای جانبی ناشی از زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته است. باتوجه به اهمیت زیاد گسیختگی پیشرونده و تلفات ناشی از آن در ساختمان ها، لزوم ارزیابی دقیق رفتار این سازه ها در برابر گسیختگی پیشرونده احساس میگردد .از این رو در این پژوهش به  بررسی گسیختگی پیش رونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران پرداخته می شود.

     

    1-3- مروری بر حوادث منجر به گسیختگی پیشرونده   

    در این قسمت خرابی های پیشرونده ای که در چند دهه اخیر رخ داده، مورد بررسی قرار گرفته اشاره خواهد شد و عوامل به وجود آورنده ی آن ها تشریح می گردد.  

      

     

    1-3-1- گسیختگی پیشرونده در ساختمان رونان پوینت

    می توان گفت که تاریخچه مساله گسیختگی پیشرونده به عنوان یک معضل مهندسی ریشه در تخریب ساختمان رونان پوینت در سال 1968 درشرق شهر لندن، دارد. رونان پوینت یک ساختمان جدید 22 طبقه بود که از پنل های باربر پیش ساخته ای که توسط پیچ به یکدیگر متصل می شدند، تشکیل می شد. کمی پس از اسکان ساکنین در ساختمان، در اثر انفجار گاز طبیعی در طبقه 18 تنها یکی از پانل های دیوار باربر در آن طبقه تخریب گردید. این تخریب منجر به از دست رفتن تکیه گاه سقف بالای آن و متعاقباً باعث ریزش سقف های فوقانی برروی کف طبقات تحتانی در قالب یک تخریب پیشرونده گردید و تا تراز پایین ساختمان ادامه یافت. این واقعه منجر به ایجاد تغییرات مهمی در قوانین ساختمانی انگلستان گردید. پس از آن واقعه طبق مقررات ساختمانی انگلستان، اعضای سازه ای می بایست به حد کافی به یکدیگر کلاف می شدند و اعضایی که در پایداری سازه نقش بحرانی داشتند می بایست برای مقاومت در برابر فشار مضاعف انفجار ناشی از احتراق گاز طبیعی طراحی می گردیدند. این فشار معادل KNm2    34 و به صورت استاتیکی فرض می شد ]1[. در شکل (2-8) ساختمان رونان پوینت پس از تخریب نشان داده شده است.

    گسیختگی ساختمان فدرال آلفرد مورا[4] در اوکلاهاما[5]

    در حادثه دیگری در سال 1995 بر اثر انفجار یک بمب قوی در داخل ماشینی نزدیک به ساختمان فدرال آلفرد مورا تقریبا نصف ساختمان در اثر گسیختگی پیشرونده فرو ریخت. در این حادثه، انفجار بمب ابتدا باعث تخریب تعدادی از ستون های خارجی و دیوارهای خارجی ساختمان شد که در نتیجه آن و با یک مکانیسم خرابی پیش رونده کف طبقات روی یکدیگر آوار شدند و در نهایت منجر به تخریب نیمی از طبقات ساختمان گردید. همانند حادثه ساختمان رونان پوینت، در این حادثه هم عامل شروع گسیختگی، انفجار بود. این حادثه از این جهت اهمیت داشت که تخریب اولیه ناشی از بار انفجار قابل ملاحظه نبوده و در حد تخریب چند ستون محدود بود. ولی تخریب عمده سازه نه به دلیل انفجار، بلکه به دلیل بیش بارگذاری اعضا پس از انفجار بوده است. به عبارتی پس از تخریب ناشی از انفجار، سازه در حالت پایداری قرار نداشته است و به سرعت فرو ریخته است ]5[.

     

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه ..................................................................................................................................................2

    1-2- اهمیت و اهداف پژوهش  .................................................................................................................4

    1-3- مروری بر حوادث منجر به گسیختگی پیشرونده    ............................................................................5

           1-3-1- مروری بر حوادث منجر به گسیختگی پیشرونده    ................................................................6

           1-3-2- گسیختگی ساختمان فدرال آلفرد مورا  در اوکلاهاما................................................................7

           1-3-3- گسیختگی پیشرونده در یک کارگاه پوشاک در بنگلادش........................................................8

    1-4- ساختار پایان نامه    .............................................................................................................................8

    فصل دوم: مبانی گسیختگی پیشرونده و روش های تحلیل آن در سازه ها

    2-1- مقدمه ................................................................................................................................................11

    2-2- تعریف گسیختگی پیشرونده..............................................................................................................11

    2-3- انواع گسیختگی پیشرونده..................................................................................................................12

           2-3-1- گسیختگی دومینویی..............................................................................................................12

           2-3-2- گسیختگی پن کیکی..............................................................................................................13

           2-3-3- گسیختگی زیپی.....................................................................................................................14

           2-3-4- گسیختگی مقطعی..................................................................................................................14

           2-3-5- گسیختگی به علت ناپایداری.................................................................................................14

           2-3-6- گسیختگی ترکیبی..................................................................................................................15

    2-4- روش های طراحی در برابرگسیختگی پیشرونده................................................................................16

           2-4-1- روش کنترل حادثه.................................................................................................................17

           2-4-2- روش طراحی غیر مستقیم.....................................................................................................17

           2-4-3- روش طراحی مستقیم............................................................................................................18

                 2-4-3-1- روش مقاوم سازی محلی ویژه..................................................................................18

                 2-4-3-2- روش مسیر جایگزین................................................................................................19

    2-5- روش های تحلیل خرابی پیشرونده....................................................................................................21

           2-5-1- تحلیل استاتیکی الاستیک خطی.............................................................................................21

           2-5-2- تحلیل استاتیکی الاستیک غیر خطی......................................................................................22

           2-5-3- تحلیل دینامیکی الاستیک خطی.............................................................................................23

           2-5-4- تحلیل دینامیکی الاستیک غیر خطی......................................................................................24

    فصل سوم: مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه گسیختگی پیشرونده

    3-1- مقدمه ................................................................................................................................................26

    3-2- سوکاگلو و همکاران .........................................................................................................................26

    3-3- آستانه اصل و همکاران......................................................................................................................26

    3-4- ویلیامسون و همکاران........................................................................................................................27

    3-5- خاندل وال و همکاران.......................................................................................................................27

    3-6- پاول...................................................................................................................................................28

    3-7- گری ارسون و همکاران ....................................................................................................................28

    3-8- روس و همکاران ..............................................................................................................................28

    3-9- جینکوکیم  و تااِوا کیم ......................................................................................................................29

    3-10- کیم و داوون ...................................................................................................................................29

    3-11- ایزادین  و همکاران.........................................................................................................................30

    3-12- جیان ...............................................................................................................................................30

    3-13- محمد و همکاران ...........................................................................................................................31

    3-14- خاندل وال و همکاران ...................................................................................................................31

    3-15- لی  و همکاران ...............................................................................................................................32

    3-16- یو  و همکاران ................................................................................................................................32

    3-17- ایرانی و نجی...................................................................................................................................32

    3-18- باقری پوراصیل و همکاران..............................................................................................................33

    3-19- مین لیو ...........................................................................................................................................33

    3-20- فو  ..................................................................................................................................................34

    3-21- سانگ و همکاران ...........................................................................................................................34

    3-22- فنگ  و همکاران ............................................................................................................................35

    3-23- توکلی و کیاکجوری .......................................................................................................................36

    فصل چهارم: مدلسازی

    4-1- مقدمه ................................................................................................................................................38

    4-2- نرم افزار Abaqus ..........................................................................................................................40

           4-2-1- ABAQUS/Standard ...................................................................................................40

           4-2-2- ABAQUS/Explicit .....................................................................................................40

           4-2-3- Abaqus/CFD .................................................................................................................41

           4-2-4- Abaqus/CAE ................................................................................................................41

           4-2-5- Abaqus/Viewer ...........................................................................................................41

           4-2-6- Abaqus/Aqua ................................................................................................................41

           4-2-7- Abaqus/Design ............................................................................................................42

           4-2-8- Abaqus/AMS ................................................................................................................42

           4-2-9- Abaqus/Foundation ...................................................................................................42

    4-3- مدلسازی ...........................................................................................................................................42

           4-3-1- مشخصات هندسی مدل های سازه ای..................................................................................43

           4-3-2- مدلسازی اجزای محدود قاب ها ..........................................................................................47

           4-3-2-1- تعریف هندسه مدل به کمک ماژول Part .......................................................................48

           4-3-2-2- تعریف مشخصات مصالح به کمک ماژولProperty ....................................................48

           4-3-2-3- تعریف رفتار المان های مورد استفاده ..............................................................................49

           4-3-2-4- انتقال قطعات به دستگاه مختصات کلی به کمک ماژولAssembly..............................49

           4-3-2-5- تعریف روش تحلیل و خروجی های درخواستی به کمک ماژولStep...........................52

           4-3-2-6- تعریف بارگذاری و اعمال شرایط مرزی به کمک ماژول  Load....................................53

           4-3-2-7- مش بندی مدل ها به کمک ماژول Mesh ......................................................................55

    4-4- ارزیابی نتایج حاصل از تحلیل ها .....................................................................................................56

           4-4-1- ساختمان 4 طبقه  .................................................................................................................57

           4-4-1-1- حالت اول (بدون حذف ستون ها، قاب بیرونی)  ............................................................57

           4-4-1-2- حالت دوم (حذف ستون D1 از قاب خارجی سازه)  ....................................................59

           4-4-1-3- حالت سوم (حذف ستون A1 از قاب خارجی سازه)  ...................................................61

           4-4-1-4- حالت چهارم (بدون حذف ستون ها، قاب داخلی)  ........................................................64

           4-4-1-5- حالت پنجم (حذف ستون D2 از قاب داخلی سازه)  ....................................................65

           4-4-2- ساختمان 8 طبقه  .................................................................................................................67

           4-4-2-1- حالت اول (بدون حذف ستون ها، قاب بیرونی)  ............................................................67

           4-4-2-2- حالت دوم (حذف ستون D1 از قاب خارجی سازه)  ....................................................70

           4-4-2-3- حالت سوم (حذف ستون A1 از قاب خارجی سازه)  ...................................................72

           4-4-2-4- حالت چهارم (بدون حذف ستون ها، قاب داخلی)  ........................................................75

           4-4-2-5- حالت پنجم (حذف ستون D2 از قاب داخلی سازه)  ....................................................76

    4-4-3- ساختمان 10 طبقه  .......................................................................................................................78

           4-4-3-1- حالت اول (بدون حذف ستون ها، قاب بیرونی)  ............................................................78

           4-4-3-2- حالت دوم (حذف ستون D1 از قاب خارجی سازه)  ....................................................81

           4-4-3-3- حالت سوم (حذف ستون A1 از قاب خارجی سازه)  ...................................................83

           4-4-3-4- حالت چهارم (بدون حذف ستون ها، قاب داخلی)  ........................................................86

           4-4-3-5- حالت پنجم (حذف ستون D2 از قاب داخلی سازه)  ....................................................87

           4-5- تجزیه و تحلیل نتایج ...............................................................................................................89

           4-5-1- معیار نیروی محوری.............................................................................................................89

           4-5-1-1- معیار نیروی محوری ستون ها .........................................................................................89

           4-5-1-2- معیار نیروی محوری بادبندها ..........................................................................................92

           4-5-2- معیار مقاومت ......................................................................................................................93

           4-5-3- معیار جابجایی .....................................................................................................................95

           4-5-4- کنترل ضوابط تغییر شکل اعضاء...........................................................................................95

     

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1- مهم ترین نتایج بدست آمده .............................................................................................................98

    5-2- پیشنهاداتی برای مطالعات آتی ........................................................................................................100

     

    فهرست منابع و مآخذ ...............................................................................................................................101

     

    منبع:

    41[ مبحث ششم مقررات ملی ساختمان، 1385، بارهای وارد بر ساختمان، دفتر تدوین و ترویج مقررات ملی ساختمان [وزارت مسکن و شهرسازی]، تهران: نشر توسعه ایران.

    ] 42[ مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، 1387، طرح و اجرای ساختمان های فولادی، دفتر تدوین و ترویج مقررات ملی ساختمان [وزارت مسکن و شهرسازی، معاونت امور مسکن و ساختمان]، تهران: نشر توسعه ایران.

    ] 43[آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله، استاندارد 84-2800 (ویرایش سوم)، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، کمیته دائمی بازنگری آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله. 

    ] 29[ محمدی، یعقوب، باقری پوراصیل، میثم، عابدی ایوریق، الهام. 1392، بررسی مقاومت باقیمانده ستون های فولادی آسیب دیده ناشی از انفجار، هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشکده مهندسی شهید نیکبخت، زاهدان 

    [1] R.Shankar Nair,”Progressive collapse basics”, Modern steel construction, pp.1-3, March 2004.

    [2] GSA. 2003. Progressive collapse analysis and design guidelines for federal office buildings and major modernization projects. The U.S. General Services Administration.

    [3] Department of Defense (DoD).2009. Design of Buildings to Resist Progressive Collapse. Unified Facilities Criteria (UFC) 4-023-03،Washington (DC).

    [4] Astaneh-Asl, A. 2007. Progressive collapse prevention of steel frames with shear connections. Department of Civil and Environmental Engineering and Center for Catastrophic Risk Management University of California. Berkeley.

     [5] Corley, W., Mlakar, P. F. G., Sozen, M. A., Thorton, C. H. 1998. The Oklahoma City Bombing: Analysis of Blast Damage to the Murrah Building. J. Perf. of Constr. Fac., ASCE, 12(3), 113-119.

     [6] National Institute of Standard and Technology (NIST). 2007. Best Practices for Reducing the Potential for Progressive Collapse in Buildings. NISTIR 7396.

    [7] Starossek, U. 2007. Typology of progressive collapse. Engineering Structures Vol. 29, No. 9, pp. 2302-2307, Sept.

     [8] American Society of Civil Engineers (ASCE). 2005. Minimum design loads for buildings and other structures (ASCE7-05). Reston (VA).

    [9] Liu, Y.2007. Progressive-Failure Analysis of Steel Building Structures under Abnormal Loads. Waterloo, University of Waterloo.A thesis for the degree of Doctor of Philosophy.

     [10] Lew, H., (2003), “Analysis Procedures for Progressive Collapse of Buildings,” Building and Fire Research Laboratory, National Institute of Standards and Technology.

     [11] Marjanishvili, S., (2004), “Progressive Analysis Procedures For Progressive Collapse”, Journal of Performance of Constructed Facilities, ASCE,18(2), pp 79–85.

     [12] Strom RW, Ebeling RM. Methods used in tieback wall design and construction to prevent local anchor failure, progressive anchorage failure, and ground mass stability failure. Final report, ERDC/ITL TR-02-11, US Army Corps of Engineers; December 2002.

     [13] Sucuoglu, H., Citipitiogu, E., Altin, S. 1994. Resitance mechanisms in RC building frames subjected to column failure. Journal of Structural engineering. 120(3), 765-82.

    [14] Astaneh-Asl, A., Jones, B., Zhao, Y., Hwa, R. 2001. Floor cetenary action to prevent progressive collapse of steel structures. Final Report.

     [15] Kaewkulchai, G., Williamson, EB. 2003. Dynamic behavior of planar frames during progressive collapse. In: 16th ASCE engineering mechanics conference.

     [16] Khandelwal, K., El-Tawil, S. 2005. Progressive collapse of moment resisting steel frame buildings. Journal of Structural Engineering, ASCE.

     [17] Powell, GP. 2005. Progressive Collapse: Case studies Using Nonlinear Analysis. Proceedings of the 2005 Structures Congress and the 2005 Forensic Engineering Symposium. New York. USA; Apr. 20–24.

     [18] Grierson, D., Safi, M., Xu, L., Liu, Y. 2005. Simplified methods for progressive collapse-analysis of buildings.  Proceedings of metropolis and beyond – structures congress, Reston(VA).

     [19] Ruth, P., Marchand, A., Wiliamson, E.b. 2006. Static Equivalency in progressive collapse alternative path analysis: reducing conservatism while retaining structural integrity. Jouranal of performance of Constructed Facilities. 20(4), 349-364.

     [20] Kim, J., Kim, T. 2009. Assessment of progressive collapse-resisting capacity of steel moment frames.  Journal of Constructional Steel Research. 65(1), 169-179.

     [21] Kim, J., Dawoon, A. 2008. Evaluation of progressive collapse of steel moment frames considering catenary action. The structural Design of Tall and Special Building. 18(4), 455-465.

     [22] Izaduddin, A., Vlassis, G., Elaghazouli, Y., Nethercot, A. 2008. Progressive collapse of multi-story buildings due to sudden column Loss-Part I: Simplified assessment framework.  Engineering Structure. 30(5), 1308-1318

     [23] Wei-Jian, Y., Qing-Feng, H., Yan, X., SashiK, K. 2008. Experimental studyon progressive collapse-resistant behavior of reinforced concrete framestructures. ACI Struct J;105(4):433–9.

     [24] Mohamed, T., Khalid, M. 2009. Modeling progressive collapse in reinforced concrete buildings using direct element removal.  Earthquake EngStructDyn;38(5):609–34.

     [25] Khandelwal, K., El-Tawil S., Fahim, S. 2009. Progressive collapse analysis of seismically designed steel braced frames. Journal of Constructional Steel Research;5(3):699–708.

     [26] Lee, C., Kim, S., Han, K., Lee, K. 2009. Simplified nonlinear progressive collapse analysis of welded steel moment frames. Journal of Constructional Steel Research. 65(5), 1130-1137.

    [27] Yu, M., Zha, X., Ye, J. 2009. The influence of joints and composite floor slabs on effective tying of steel structures in preventing progressive collapse. Journal of Construction Steel Research.

    [28] Naji, A., Irani, F. 2012. Progressive Collapse Analysis of Steel Frames: Simplified Procedure and Explicit Expression for Dynamic Increase Factor. International Journal of Steel Structures, Vol 12, No 4, 537-549.

     [30] Liu, M. 2011. Progressive collapse design of seismic steel frames using structural optimization. Journal of Constructional Steel Research, Vol. 67, pp. 322–332

     [31] Fu, F. 2012. Response of a multi-storey steel composite building with concentric bracing under consecutive column removal scenarios. Journal of Constructional Steel Research 70. 115–126.

     [32] Song, B., Sezen, H. 2013. Experimental and analytical progressive collapse assessment of a steel frame building. Engineering Structures .664–672.

     [33] feng

     [34]Tavakoli, V. and Kiakojouri, F., (2013), “Numerical Study of Progressive Collapse in Framed Structures: A New Approach for Dynamic Column Removal,” International Journal of Engineering, Vol. 26, No. 7, (July 2013) 685-692.

     [35] Hernikoff, A. Solution of problems in elasticity by the framework method.J. Appl Mech. Trans. ASME, Vol 8, ppl69-174,1941.

     [36] Courant, R. Variational methods for the solution of problems of equilibrium and vibration. Bull. Am. Math. Soc. Vol 49, ppl-43,1943.

    [37] Turner, M. J. Stiffness and deflection analysis of complex structures. CLOUGH, R. W. J. Aero. Sci. Vol 23, No 9, pp. 805-823,1956. MARTIN, H. C. TOPP, L. J.

    [38] Federal Management Agency. World Trade Center building performance study. FEMA, Federal .Insurance,and Mitigation Administration, Report 403; 2002.

    [39] Weawer, W., “Finite Element for structural Analysis,” (1983), Prentice Hall.

    [40] ABAQUS theory manual. Pawtucket, R.I: Hibbitt, Karlsson and Sorensen, Inc.;2011. Version 6.11.  


موضوع پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, نمونه پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, جستجوی پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, فایل Word پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, دانلود پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, فایل PDF پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, پروژه در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, پروژه درباره پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی گسیختگی پیشرونده در قاب های فولادی مهاربندی شده بر اساس ضوابط طراحی لرزه ای ایران

پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: عمران - سازه فص 1-1-تعریف مسئله: همواره در علم مهندسی سازه، سعی در پیش‌بینی مجموعه رخدادهایی بوده است که در طول عمر مفید سازه، بر کارایی و استقامت آن اثر قابل‌توجهی داشته باشند. این عوامل می‌بایست حین طراحی سازه، مدنظر مهندس طراح قرارگرفته و بتواند پایداری سازه را در مواجهه با آن تأمین نماید. خرابی پیش‌رونده1 از آن دسته از عواملی است که دلیل ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله 1391 چکيده سازه هاي با قاب هاي داراي مهاربندهاي هم محور از جمله سيستم هاي مقاوم در برابر زمين لرزه مي باشند. اين سازه ها به طور گسترده

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده : مقابله با نیرو های جانبی ازجمله زلزله یکی از مهمترین رسالت های مهندسین عمران می باشد. که برای رسیدن به این مهم می توان سیستم قاب سبک فلزی که دارای مزایایی مانند امکان تولید صنعتی،پیش ساختگی وسبکی،فرم پذیری درساخت است را میتواند جایگزینی مناسب برای سیستم های سنتی دانست. پانلهای دیوار برشی متشکل از قاب فولادی سرد نورد شده و پوشش پیچ ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - گرایش سازه بهمن ماه‌ 1393 چکیده: عملکرد ساختمان در حین زلزله به عوامل بسیاری بستگی دارد، در نتیجه پیش­بینی عملکرد لرزه‌ای سازه‌ها، به عنوان بخشی از طراحی یا ارزیابی باید چه صریحاً و چه ضمناً مد نظر قرار گیرد. پیش­بینی پاسخ لرزه‌ای سازه بسیار پیچیده است، که این امر نه تنها به دلیل تعداد زیاد عوامل دخیل در عملکرد بلکه به سبب پیچیدگی رفتارهای ...

پايان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي عمران – گرايش سازه بهار 1394 فصل اول کليات تحقيق 1-1- مقدمه: غالباً سازه‌ها براي زلزله‌هاي شديد و پذيرش سطوحي

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران- سازه زمستان1392 چکیده در سال های اخیر تعداد ساختمان هایی که در اثر از دست دادن اعضای باربر ثقلی خود دچار خرابی شده اند، افزایش پیدا کرده است. بنابراین طراحی سازه ها به طوری که علاوه بر اثرات زلزله در مقابل خرابی پیشرونده نیز مقاوم باشند، اهمیت پیدا کرده است. یکی از عواملی که در طراحی سازه ها در مقابل خرابی پیشرونده بسیار حائز ...

پايان نامه کارشناسي ارشد عمران گرايش سازه بهمن 1391 چکيده: در مهندسي عمران بهينه ­سازي سازه‌ ها براي بارگذاريهاي استاتيکي به طور قابل ملاحظه­اي توسعه داده شده‌اند. ليکن، در

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي‌ارشد در رشته مهندسي عمران – زلزله زمستان1393 چکيده زلزله هاي نزديک گسل به دليل داشتن حرکت پالس گونه با پريود بلند در ابتداي رکورد، اعم

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي عمران گرايش سازه بهمن 1393 هر چند در طول سالهاي متمادي، روش هاي ساخت و طراحي سازه ها گسترش يافته است اما همچنان اثر زلزله از مهمترين

پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه   بهمن 1389 فصل اول: مقدمه   1-1.  کليات يکي از مهمترين حوادث طبيعي که همواره زندگي انسان­ها را

ثبت سفارش