پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS

word 16 MB 31401 158
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۵,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد

    چکیده :

     مقابله با نیرو های جانبی ازجمله زلزله یکی از مهمترین رسالت های مهندسین عمران می باشد. که برای رسیدن به این مهم می توان سیستم قاب سبک فلزی که دارای مزایایی مانند امکان تولید صنعتی،پیش ساختگی وسبکی،فرم پذیری درساخت است را میتواند جایگزینی مناسب برای سیستم های سنتی دانست. پانلهای دیوار برشی متشکل از قاب فولادی سرد نورد شده و پوشش پیچ شده به آن از متداول ترین سیستم های باربر جانبی در این سازه هاست. عملکرد لرزه ای سازه ها نیاز مند روشی تحلیلی ست که یک روش المان محدود همراه با آنالیز غیر خطی می باشد البته در راستای این می بایست از دیواره های برشی مناسب برای مهار نیرو های جانی استفاده نمود. در این پایان نامه پانل های دیوار برشی قاب های ما به کمک بتن های سبک (لیکا وفوم بتن) به جای ورق های فولادی و یا بادندهای ورقه ای جا نمایی و به وسیله نرم افزار المان محدود Ansys تحلیل شدکه برروی نمونه های با مقیاس 120×240 سانتیمتر ارزیابی شد. ضخامت های مختلفی از دیواره­های برشی تحلیل شده وعملکرد جانبی آن­­­­­­ها به وسیله اعمال بارگذاری چرخه­ای روی شش دیوار مورد بررسی قرار گرفت. تمرکز اصلی این پایان نامه روی ظرفیت باربری جانبی حداکثر جانی و حداکثر مقاوت نهایی مورد تحمل دیوار ها و برآورد منطقی از ضریب رفتار (R) قاب ها با دیوار برشی (shear wall Bracing) و همچنین نحوه خرابی آنها می باشد. برای این منظور شش قاب CFS باضخامت ورق یک میلیمتربه صورت تک استاد کناری وتک استاد میانی وتک تراک بالاوپایین قاب ها ودر یک سری از نمونه ها با یک ناگین تک تسمه ای همراه با بتن سبک برای کلیه نمونه ها در نرم افزار مدل وقاب های مدل شده با بتن پر شده و تا لبه قاب ها به ضخامت یک سانتیمتر تسطیح شدند. نمونه ها تحت رژیم بار گذاری چرخه ای جانبی خاص که براساس روش B استاندارد (38)ASTM E2126-07  مورد بررسی قرار گرفت برای هر دیوار منحنی پوش اعمال شده رسم گردید. سپس پرامترهای  محاسبه شدند. ودر نهایت فاکتور R ارزیابی وهم چنین در پی آن نتایج آزمایشگاهی با نتایج نر م افزاری در حالت نمونه شده با بتن وهمچنین نتایج نرم افزاری دیوار ها با بتن با نتایج نرم افزاری دیواره ها با ورق مورد مقایسه قرار گرفت.

     

    کلمات کلیدی: پانل های دیوار برشی، آنالیز غیرخطی، فولاد سرد ساخت، بتن سبک لیکاوفوم بتن

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه

    نیاز مبرم بشر به طراحی وساخت بناهای1- باقابلیت اجرای سریع 2- مقاوم در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله 3- سبک در سازه و جنس و متریال اجرایی 4- توان تحمل کشش بالا وضریب رفتار ایمن 5- کاربری سازه مسکونی با طبقات متعدد ما رابه تحقیق درباره این موضوع انداخت. در ساختمانهای رایج سازه علی رغم طراحی پیشرفته معمولا ازاجرای ضعیفی در ایران برخوردار است به این معنی که رفتار واقعی سازه در مواقع سرویس دهی با آنچه طراحی شده کاملا متفاوت است. لذا نظارت دقیق بر کیفیت اجرا و تطبیق با جزییات محاسبه شده امری کاملا ضروری  می باشد. از این رو ساختمان­های پیش ساخته شده در کارخانه به دلیل طی نمودن مراحل کنترل کیفیت و تولید مطابق با نقشه های محاسباتی رفتار مناسب در موقع سرویس دهی خواهد داشت. در این بین قاب­های سبک فولادی ال اس اف با کیفیت ساخت کارخانه ای واتصالات ساده، مطمئن مستحکم و سریع از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشندهمچنین نیاز روز افزون کشور به سطح زیربنای بیشتر در امر مسکن، آموزش، تسهیلات بهداشتی، درمانی، رفاهی، تاسیسات صنعتی و تجاری که عمدتا از افزایش جمعیت و توسعه ناشی میشود، ایجاب می­نماید که از روش­های جدیدی در ساختمان سازی استفاده گردد. دراین روشها علاوه بر کاهش زمان ساخت، با صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی سنتی، هزینه ساخت نیز با حفظ کیفیت مطلوب کاهش می یابد به منظور دستیابی به اهداف فوق سیستم ساختمانی ساخت سریع با بررسی های فنی و اقتصادی جامعی که در آن امکانات و شرایط موجود در نقاط مختلف کشور  منظور گردیده است طراحی شده و به عنوان سیستم ساختمانی سریع معرفی می گردد. (حاتمی و رحمانی، 1389؛ فلاح و وطنی اسکوئی، 1382).

    دیوار های برشی یکی از اعضای اصلی ومقاوم در برابر بارهای جانبی مخصوصاً زلزله اند که به طور وسیع در ساختمان های کوتاه مرتبه و میان مرتبه فلزی مورد استفاده قرار می گبرد هر پانل دیوار برشی می تواند از یک قاب فولادی با مقطع فولادی سرد باشد که تیرکها و ستونکهای قاب به وسیله پیچ خودکار یا پرچ متصل است. استفاده از قاب های ترکیبی با بتن سبک و فولادی سبک سرد نورد شده جهت بالا بردن میزان مقاومت جانبی در برابر برش اهمیت بسزایی در پایایی سازه و افزایش تعداد طبقات می تواند داشته باشد که در این پایان نامه به آن می پردازیم (AISI.)[1].

     

    1-1تاریخچه

    1-1-1تاریخچه و دلایل به کارگیری سیستم های(LSF)

    فولاد فرم داده شده در حالت سرد یاCFS از سال 1850در کشور انگلستان و آمریکا با به کارگیری در ساخت لوازم اتومبیل آغاز شد ولی تا قبل از جنگ جهانی اول در ساختمان سازی بکار گرفته نمی شد از سال 1930 به بعد با بکارگیری قطعات فولادیLSF درساختمان های تجاری و صنعتی شروع شد اما به دلیل ارزانی چوب نتوانست باآن به عنوان سیستم رایج مسکن سازی رقابت اقتصادی کند. از سال 1990گران شدن چوب ومطرح شدن مشکلات زیست محیطی در صنعت ساختمان سازی سبب گردید که سیستم ساختمانی LSF که بااستفاده از قطعات فولاد CFS از نوع گالوانیزه برپا می گردد،برای ساخت واحد های مسکونی بکار گرفته شود.این سیستم ساختمانی تا به حال توانسته در کشور های مختلفی گواهنامه ساخت در چند طبقه دریافت نماید و من جمله در ایران فعالیت های گسترده ای در این حوزه مخصوصاً درشهر پرند و تیران انجام پذیرفته است (وثوقی فر و عدل پرور، 1386؛ حاتمی و همکاران ،1388).

    بکار گیری سیتم ساختمانی LSF برای ساخت وساز مسکن بعد از جنگ جهانی دوم در استرالیا هم آغاز شد. در صورتی که پیش از آن ساخت وسازمسکن عمدتاً با استفاده از قاب چوبی انجام می شد. در ادامه تحولات ساختمانی در آمریکا در این کشور نیز تحولاتی صورت گرفت که عمده ان به کارگیری این سیستم در کشور استرالیا بود. این سیستم به دلیل سرعت بالا و مقاوم توانست رشد قابل توجهی در صنعت سازه کشور استرالیا داشته باشد. و هم اکنون بهترین ماشین الات رول فرم دنیا در انحصار آن کشور قرار دارد. در کشور سوئد چوب رایجترین مصالح ساختمانی بود اما به دلیل کاهش متوسط عمر درختان از دهه 90سازندگان ساختمان اقدام به جایگزین کردن سیستم LSF درآن کشور کردند. در حال حاضر در کشور هلند نیز سیتم LSF در ساخت سازه های مسکونی ومدارس نقش عمده ای دارد. در سال 1989بنیاد تحقیقات ساختمان هلندSBR، پتانسیل استفاده از سیستم LSF را برای خانه سازی مورد بررسی قرار داد ونتیجه بررسی ها مشخص نمود که به کارگیری این سیستم ساختمانی، تسهیل در طراحی وفوائد زیست محیطی را به دنبال دارد ولی کمی گرانتر از سازه های چوبی است. در کشور فرانسه هم در سال های اخیر سبک این سیستم به شکلی محدود به جای سیستم های فولادی و بتونی قرار گرفته است.در کشور کره، آجر وبتن تا سال 1996 به عنوان مصالح اصلی در ساخت و ساز بودند و در ساختمان های بلند مرتبه از سیستم های بتن درجا استفاده می شد تا در فوریه سال 1996شرکت  POSCOبرای اولین بار از سیستم LSF را در شهر فوانگ با احداث700 ویلای دو تا پنج طبقه شروع نمود.

    در سال1995داویس و همکاران استفاده از فولاد جدار نازک را در ساختمان­ های مدولار کوتاه و متوسط بررسی کرده اند در سال 1996 سرته و همکاران عملکرد دینامیکی دیوارهای برشی را در قابهای سبک فولادی مورد بررسی قرار داده است. درهمان سال داویس و همکاران رفتار برشی اتصالات فشرده را در سازه های با قاب سبک فولادی بررسی کرده اند. در سال 1997درایور و همکاران رفتار لرزه ای را در دیوارهای برشی فولادی مورد بررسی قرار داده اند. در سال1998پی وکینی مقاومت برشی را در اتصالات فشرده فولادی مورد بررسی قرارداده اند. در همان سال لنون و همکاران به مقایسه تعدادی از اتصالات مکانیکی در فولاد سرد نورد پرداخته اند. در همان سال الگالی و همکاران به تحلیل رفتار دیوارهای برشی فولادی نازک پرداخته اند. در سال 1999 لاوسون ساخت مدولار را با استفاده از قاب سبک فولادی بررسی کرده است. در سال 2000 لوبل و همکاران عملکرد دیوارهای برشی سخت نشده را تحت بارگذاری متناوب بررسی کرده اند. در سال 2004دوبینا به بررسی عملکرد پانلهای برشی دیوارهای استادی سرد نورد تحت بارگذاری یکنواخت و متناوب پرداخته است. در همان سال تیان و همکاران به بررسی مقاومت گسیختگی وسختی قابهای دیوارهای فولادی سرد نورد پرداخته اند. درسال2005 پاستور و رودریگز به مدل سازی پسماند دیوارهای برشی بامهاربندی ضربدری شکل در دیوارهای نازک سازه ها پرداخته اند. درهمان سال الخراط و راجرز مدل آزمایشگاهی قاب فولادی سبک که بوسیله دیوارهای مهاربندی تقویت شده اند پرداخته اند. در سال 2006 ولکوویچ و یوهانسون مدل طراحی سنتی در دیوارهای با صفحات گچی تک لایه و منبسط شونده با دولایه که در مقابل آتش مقاوم می باشند را بررسی نموده اند. در همان سال گور گلوسکی یک روش ساده را برای محاسبه شاخص یو – والوودر قابهای سبک ارایه نموده است. این روش جدید براساس تحقیقات انجام شده بوسیله بازگشت به اصول اولیه دراستفاده از مدلسازی آلمان محدود در تحلیل سیالهای حرارتی در میان ساخت قاب سبک می باشد. در همان سال کاسافنت و همکاران آزمایشات آزمایشگاهی گره ها را در طراحی لرزه ای سازه های سبک پرداخته اند. در همان سال بلاژبه بررسی آزمایشگاهی وتحلیلی پانل دیوارهای برشی 9 میلی متری قاب فولادی سبک پرداخته اند. در همان سال دبینا و همکاران عملکرد لرزه ای خانه های با قاب سبک فولادی بررسی کرده اند. در همان سال لاندولفو و همکاران به مطالعه آزمایشگاهی و نظری عملکرد لرزه ای قابهای سبک فولادی نورد سرد در ساختمان­های کوتاه پرداخته اند. در همان سال رکاس پانل دیوارهای برشی فولادی سبک را مورد آزمایش قرار داده است. در سال 2007 فیورینو و همکاران آزمایشاتی را برروی اتصالات پیچ شده میان پانلهای برپایه گچ یا چوب و پروفیل­های استد در خانه سازی با قاب سبک فولادی انجام داده است. در همان سال هانگ و همکاران به بررسی آزمایشهای متناوب اتصالات پیچی قاب خمشی فولادی ویژه سازه های نورد سرد شده پرداخته اند. در این نمونه ها پاسخ سه مود گسیختگی – گسیختگی اتصالات، کمانش بال و کمانش ستون مورد بررسی قرار گرفته است. در همان سال لاندولفو و همکاران پاسخ لرزه ای قاب های فولادی نورد سرد را در ساختمانهای کوتاه مورد بررسی قرار   داده اند. درسال 2008 رونق و مقیمی به بررسی مدهای گسیختگی سیستم های  مختلف و ضرایب موثر محاسباتی در پاسخ شکل پذیری دیوارهای CFS پرداخته اند.

    در ساختمانهای رایج سازه علی رغم طراحی پیشرفته معمولا از اجرای ضعیفی در ایران برخوردار است به این معنی که رفتار واقعی سازه در مواقع سرویس دهی با آنچه طراحی شده کاملا متفاوت است. لذا نظارت دقیق بر کیفیت اجرا و تطبیق با جزییات محاسبه شده امری کاملا ضروری  می باشد. از این رو ساختمان­های پیش ساخته شده در کارخانه به دلیل طی نمودن مراحل کنترل کیفیت و تولید مطابق با نقشه های محاسباتی رفتار مناسب در موقع سرویس دهی خواهد داشت. در این بین قاب­های سبک فولادی ال اس اف با کیفیت ساخت کارخانه ای واتصالات ساده، مطمئن مستحکم و سریع از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.

    همچنین نیاز روز افزون کشور به سطح زیربنای بیشتر در امر مسکن، آموزش، تسهیلات بهداشتی، درمانی، رفاهی، تاسیسات صنعتی و تجاری که عمدتا از افزایش جمعیت و توسعه ناشی میشود، ایجاب می­نماید که از روش­های جدیدی در ساختمان سازی استفاده گردد. دراین روشها علاوه بر کاهش زمان ساخت، با صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی سنتی، هزینه ساخت نیز با حفظ کیفیت مطلوب کاهش می یابد به منظور دستیابی به اهداف فوق سیستم ساختمانی ساخت سریع با بررسی های فنی و اقتصادی جامعی که در آن امکانات و شرایط موجود در نقاط مختلف کشور  منظور گردیده است طراحی شده و به عنوان سیستم ساختمانی سریع معرفی می گردد (آرش مستاجران وهمکاران، 1388؛ انوشه آشوری، 1385؛ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن).

    Determining the Behavior Factor and Lateral Strength of LSF Braced Frames with Thin Steel Plate Using Ansys Software to Aid the Analytical Review

    Abstract:

    Contrast (opposition) with lateral powers such as earthquake is one of the most important civil engineers tasks. So for achieving this purpose, light steel framing system can be a good alternative to the traditional systems, because of benefits such as possibility of industrial manufacture, pre-fabrication and being a lightweight system, flexability in structure. Shear wall panels composed of cold-formed steel frame and sheathing materials are of the most common lateral bracing system in these structures. Evaluation seismic performance of structures requires an analytical method that is a finite element method with o non-linear analysis, of course for haltering lateral powers must use suitable shear walls. In this thesis shear wall panels frames by using lightweight concrete ( leca and foam concrete) instead of steel boards locating and using ansys finite element analysis software analyzed that measured on specimens with a scale 120*240 centimeters. Different thichnesses of shear walls were analyzed and their lateral operation was studied by application of cyclic loading on six walls. The main focus of this thesisis on maximum lateral load-bearing capacity and ultimate strength tolerated by walls and logical estimate (R) factor of shear wall bracing frames and also how to fail this specimens. For this purpose six frames of one millimeters thick boards in form of single stud and single middle studs snd low or high individual track frames and in some of specimens with a single belt nuggin mid lightweight concrete for all of specimens in model software and reconstructed frames filled with concrete and till edge of frames were leveled up in one centimeter thichness. Specimens were investigated under a special lateral cyclic loading with the method B ASTM E2126-07 standard for all walls envelope curve of loading are plotted. Then various paramer such as Vs, Ve and Vy were calculated and finally (R) factor was evaluated and also following the laboratoty results were compared with software results in sampeled with concrete and also software results of walls with concrete were compared walls with board software results.

     

    Keywords: Shear wall panels, Non-linear analysis, Cold-formed steel, Leca light concrete and foam-concrete.

  • فهرست:

    چکیده : 1

    فصل اول : کلیات

    مقدمه. 2

    1-1تاریخچه. 3

    1-1-1تاریخچه و دلایل به کارگیری سیستم های(LSF) 3

    2-1-1تاریخچه و دلایل به کارگیری بتن های سبک... 6

    بخش اول فولاد سبک... 8

    1-2 مزایای فولاد سرد ساخت... 8

    1-2- 1انعطاف پذیری.. 8

    1-2-2 قابلیت بازیافت و حفظ محیط زیست... 8

    1-2-4 وزن سبک وحمل ونقل آسان. 8

    1-2-5 مقاومت وسختی بالا. 9

    1-2-6 مقاوم در برابر آتش سوزی.. 9

    1-2-7 ثبات در ابعاد. 9

    1-2-8 قابلیت تغییر شکل پذیری.. 9

    1-2-9 سرعت در ساختمان. 9

    1-2-10 مقاومت در برابر زلزله. 9

    1-2-11 عایق بودن. 10

    1- 3 مزایای سیستم LSF در ساخت و ساز. 10

    1-3-1 برای طراحان و مهندسان. 10

    1-3-1-1 انعطاف در طرح: 10

    1-3-1-2 استرکچر مناسب جهت عرشه ها وسایر اعضا 11

    1-3-2 برای سازندگان وسرمایه گذاران. 11

    1-3-2-1 سرعت در اجرای سیستم: 11

    1-3-2-2 عدم وجود تاخیر های آب وهوایی: 11

    1-3-2-3 سهولت در نصب سیستم های تاسیساتی: 11

    1-3-3 برای ساکنین و بهره برداران. 11

    1-3-3-1هزینه نگهداری کم: 12

    1-3-3برای زلزله ونیروی جانبی: 12

    1-4 تعریف فولاد سرد ساخت... 12

    1-4-1 دهانههای باربر به چهار روش ایجاد می شود که عبارتند از : 14

    1- 5 انواع مقاطع سرد نورده شده و کاربرد های آنها: 16

    1-5-1 اعضای قابی سازه ای منفرد. 16

    1-5-2پانل ها وعرشه ها 16

    1-5-2-1 پانل ها سازه های LSF به صورت پانل تولید شده و اجزای هر پانل عبارتند از: 17

    1-5-3 طراحی: 17

    1-5-4 نقشه ها به گروه های مختلف به شرح ذیل تقسیم می شوند: 17

    1-5-4-1 سازه های سبک فلزی: 18

    1-5-4-2 سازه های قائم (STUD) 18

    1-5-4-3 سازه های تقلیل دهنده صدا(resillentchanne) 18

    1-5-4-4 سازه های کلاهک (hat channel) 18

    1-5-4-5 ناودانیهای باربر. 19

    1-5-4-6سازه های تقویتی کنجها(corner beand) 19

    1-5-4-7 سازه های تقویتی حاشیه (j Bead) 19

    1-5-4-8- سازه های تقویتی در انبساط (control joint) 19

    1- 6 روش اجرا سیستم LSF.. 19

    1- 6-1پی یا شالوده 20

    1-6-1-1- طراحی پی: 20

    1-6-1-2-کف کاذب: 21

    1-6-1-3-سازه کف: 21

    1- 6-2 دیوار. 21

    1- 6-3 سقف... 23

    1-6-3-1 سقف کامپوزیتی: 23

    1-6-3-2: سقف کامپوزیت عرشه فولادی.. 24

    1-6-3-3سقفهایخرپاییشیبدار. 27

    1- 6-4 اتصالات... 28

    1-6-4-1مشخصات پانل ها 28

    1-6-4-2پیچها 29

    1- 6-5 شیوه نما سازی خارجی.. 29

    1- 7خصوصیات فولاد سرد ساخت... 30

    1- 7-1استانداردهای فولاد سرد ساخت... 30

    1- 7-2 ظرفیت باربری و سختی.. 31

    1- 7-3 طراحی پلاستیک... 31

    1- 7-4منحنی های نوعی تنش-کرنش... 31

    1- 7-5افزایش تنش تسلیم متاثر از شکل دهی سرد. 32

    1- 7-6 روش محاسبه خطی خواص مقاطع. 32

    1- 7-7 فرم منحنی خستگی.. 32

    1- 7-9 خستگی.. 33

    1- 7-10 خواص مکانیکال و اثر فرم دادن سرد به فلز. 33

    1-8 معایب فولاد سرد ساخت... 33

    بخش دوم بتن.. 34

    1-2 معرفی بتن های سبک سازه ای: 34

    1-2-1شرح توضیح مزایا ومعایب بتن سبک... 34

    1-2-1-1 :سبک بودن. 35

    1-2-1-2:عایق گرما 35

    1-2-1-3- :عایق صوتی.. 36

    1-2-1-4- : قابلیت برش... 36

    1-2- 2انواع بتن سبک... 36

    1-2-2-1بتن سبک سبکدانه. 36

    1-2-2-2بتن سبک لیکا 37

    1-2-2-3بتن سبک پرلیتی.. 39

    1-2-2-4بتن های سبک متخلخل یا سلولی.. 39

    1-2-2-5بتن سبک گازی.. 39

    1-2-3کاربردهای سازه ای.. 42

    1-2-4 بتن های وروند استفاده در قاب های LSF سازه ای در این پروژه 43

    1-3- متغیر های مساله : 43

    1-4 فرضیه ها (هر فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شود.) 44

    1- 5 اهداف تحقیق (شامل اهداف علمی، کاربردی وضرورت‌ های خاص انجام تحقیق) 44

    1-5-1هدف اصلی: طراحی سازه هایی بااسکلت فولادی سرد نورد شده مقاوم در برابر بار های.. 44

    1-5-2- اهداف فرعی: 45

    فصل دوم : آئین نامه ها ومطالعات قبلی

    2-1 مروری بر تحقیقات گذشته. 46

    2-2مروری بر آئین نامه ها 50

    2-2-1 (FEMA 450) NEHRP.. 50

    2-2-2 TI 809-07. 51

    2-2-3  AISI و ASCE7. 52

    2-2-4 UBC 97 و IBC 2000. 53

    2-2-5 Australian /New Zealand Standard , AS/NZS 4600. 53

    فصل سوم: مواد وروش ها وبیان مسئله

    مقدمه: 55

    3-1 ضریب رفتار : 57

    3-2  روش طیف ظرفیت فریمن : 60

    3-3 ضریب شکل پذیری یانگ : 61

    3-4  روش نیو مارک و هال : 62

    3-5 ضریب کاهش شکل پذیری، ... 64

    3-2-2 ضریب مقاومت افزون ، ... 64

    3-6 بیان مسئله : 66

          3-6-1 جزییات مقاطع....................................................................................................................................................67

    3-7- مشخصات بتن وفولاد. 68

    3-8تئوری حل مسأله: 69

    3-9 مدل اجزا محدود مسأله : 70

    3-9 نمونه های آزمایش شده در تحقیق: 70

    3-10- آماده سازی جهت انجام آزمایش... 71

    3-10-1مراحل انجام کار در آزمایشگاه 71

    3-11 رژیم بارگذاری : 77

    3-12 جدولی از استانداردهای مختلف در روش ASTM... 80

    فصل چهارم: درباره نرم افزار ansys و روند مدل سازی در نرم افزار

    مقدمه : 83

    4-1- آشنایی با روش اجزا محدود: 85

    4-1-1-روش تحلیل دقیق (Exact Solution) 85

    4-1-2-روش عددی (Numerical Solution) 85

    4-1-3-روش تجربی (Experimental Method) 85

    4-2-روش اجزا محدود: 86

    4-3-انواع المان ها در Ansys و قابلیت های آنها: 86

    4-3-1-المان – combin 7 : 86

    4-3-2-المان – combin 14 : 86

    4-3-3-المان – Link 1 : 87

    4-3-4-المان – BEAM3 : 87

    4-3-5-المان – PLANE 42 : 87

    4-3-6-المان- BEAM 54 : 87

    4-3-7-المان – pipe 16 : 87

    4-3-8-المان – solid 45: 87

    4-3-9-المان –combin 40 : 87

    4-4-10- المان- SHELL 93 : 88

    4-4-11-المان –SHELL22 : 88

    4-4-12-المان- PLANE 2 : 88

    4-4-13-المان – SHELL91 : 88

    4-4-14- المان- contact 12: 88

    4-5-15-المان- PLANE55 : 88

    4-4-16-المان – BEAM 189 : 89

    4-4-17-المان- BEAM188 : 89

    4-4-18-المان – SOLID92 : 89

    4-4-19-المان- SOLID95: 89

    4-4-20-المان –PLANE 82 : 89

    4-4-21-المان- PLANE145: 89

    4-4-22-المان – Link10: 90

    4-4-24-المان – SOLID 82: 90

    4-4- المان مورد استفاده در این تحقیق: 90

    4-5-انواع آنالیزها در نرم افزار Ansys: 90

    4-5-1آنالیز استاتیکی خطی (Static Analysis) 90

    4-6-2-آنالیز مودال (Modal Analysis) 90

    4-6-3-آنالیز هارمونیک (Harmonic Analysis) 90

    4-6-4-آنالیز دینامیکی گذرا (Transient Dynamic Analysis) 90

    4-6-5-آنالیزغیرخطی مادی     ( Material nonlinearity ) 90

    4-5-1-آنالیز استاتیکی خطی: 91

    4-6-1-1- مدول الاستیسیته. 91

    4-6-1-2- بارگذاری اینرسی.. 91

    4-6-1-3- بارگذاری حرارتی.. 91

    4-5-2- آنالیز مودال: 91

    4-5-3-آنالیز هارمونیک: 91

    4-5-4-آنالیز دینامیکی گذرا: 92

    4-5-5-آنالیز غیر خطی مادی : 92

    4-6- انتخاب نوع تحلیل در این تحقیق: 92

    4-7- تحلیل پلاستیک دارای 3 رکن اساسی می باشد: 93

    4-8-1- مدل های تنش- کرنش و معیار تسلیم: 93

    4-8-2-قانون جریان: 94

    4-8-3-قانون سخت شوندگی: 95

    4-8-3-1-سخت شوندگی ایزوتروپیک: (isotropic hardening) 95

    4-8-3-2-سخت شوندگی کینماتیک: (kinematic hardening) 95

    4-9-مدل سازی مقاطع در نرم افزار: 97

    4-10-اتصالات... 100

    4-11-مش بندی : 101

    4-12- اعمال شرایط تکیه گاهی : 104

    4-12 آماده سازی مدل برای تحلیل : 106

    4-13 بارگذاری : 107

    فصل پنجم: نتایج مطالعات و پیشنهادات

    مقدمه : 109

    5-1 انجام آنالیز و مشاهده خرابی ها : 109

    5-1 مقایسه قاب پرشده با بتن باقاب تقویت شده باورق در محیط نرم افزار  ansys: 110

    5-2- بررسی قابها و مشاهده خرابی ها 116

    5-3 منحنی پوش قاب ها : 120

    5-3-1 منحنی پوش قاب های نمونه های تست نرم افزاری با ورق تقویتی.. 120

    5-3-2 منحنی های پوش آزمایشگاهی قاب های پر شده با بتن : 122

    5-3-3 منحنی پوش قاب های نمونه های تست نرم افزاری با بتن: 122

    5-4 محاسبه ضریب رفتار : 125

    5-5 منحنی های دو خطی نمونه ها 129

    5-5-1 منحنی های دو خطی نمونه نرم افزاری با ورق.. 129

    5-5-2 منحنی های دو خطی با بتن.. 130

    5-6 نتیجه گیری وپشنهاد  : 133

          فهرست منابع..........................................................................................................................136

    Abstract............................................................................................................................................................................143

     

    منبع:

       الزامات طراحى و اجرا براى سیستم هاى ساختمانى قاب هاى سبکفولادى سرد نورد شده، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن 1386

     طالقانی، گیتی، صفایی، بتول، خلجی اسدی، مرتضی 1380  اثرات بکارگیری انرژی های تجدید پذیر در بهینه سازی مصرف

      سوخت و تاثیرات زیست محیطی آن، اولین همایش بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان، تهران.

       محمد کاری، بهروز، فیاض، ریما، صدر، فرامرز 1380  ممیزی انرژی در ساختمان مسکونی در تهران، اولین همایش بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان، تهران.

     جوادپور، سیروس، گوشه گیر، سید محمد 1380 ) انتخاب عایق های حرارتی(پشم شیشه ) جهت بهینه سازی مصرف سوخت

     اولین همایش بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان، تهران. ،ASHB در ساختمان ها توسط نمودار های اولین کنفرانس بین المللی بتن های ناتراوا مخازن ذخیره آب شرب، گیلان، ایران، بهمن 1389

    طرح خانه های اقتصادی از نظر مصرف انرژی برای مناطق معتدل، وزارت مسکن وشهر سازی، نشریه شمار ه 165 ، ترجمه

     هوشنگ نجفی امین، سال 1366ریز ساختار، خواص و اجزای بتن (تکنولوژی بتن پیشرفته)، ترجمه دکتر علی اکبر رمضانیان پور، دکتر پرویز قدوسی، دکتر

    اسماعیل گنجیان، سال 1383بخشی، کامران 1380 ارتباط آلودگی هوای شهر تهران با مصرف سوخت، اولین همایش بهینه سازی مصرف سوخت درساختمان، تهران.

    لیکا بتن ( بتن با استفاده از پوکه صنعتی)، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، کامبیز تائیدی، سال 1369

    زندی، یوسف 1384استفاده از پرلیت به عنوان مصالح بومی در سبک سازی وزن بتن همراه با قابلیت افزایش مقاومت آن،اولین همایش بین المللی زلزله و سبک سازی ساختمان، قم.

     پروژه تحقیقاتی بتن دانه سبک، گروه عمران جهاد دانشگاهی علم و صنعت،زیر نظر دکتر هرمز فامیلی، سال 1368صدر ممتازی، علی، خداپرست حقی، اکبر، میر گذار لنگرودی، میر علی محمد 1387 بررسی خواص مکانیکی بتن الیافی سبک حاوی پلی استایرن حجیم شده و بدست آوردن نسبت اختلاط بهینه، چهارمین کنگره ملی مهندسی عمران، تهران.

    صیامی، محمد1384 معرفی بتن سبک اسفنجی از نوع کفی یا فوم بتن به عنوان مصالحی با قابلیت های بالا، اولین همایش بین المللی زلزله و سبک سازی ساختمان، قم.

    مهتا، کومار. مونته نیرو، دی. جی، ریز ساختار، خواص و اجزای بتن، ترجمه علی اکبر رمضانپور و پرویز قدوسی و اسماعیل گنجیان. انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 1383.

    حاتمی، شهاب الدین و رحمانی، امیر "تعیین مقاومت و تغییر مکان جانبی پانلهای دیوار برشی در سازه های فولادی سرد نورد شده" روش های عددی در مهندس، شماره2، زمستان 1390

     سوقی، زبیده و زهرایی، سید مهدی و مزروعی، علی "بررسی عددی رفتار لرزه ای قاب سبک فولادی LSF" اولین کنفرانس ملی سازه های سبک فولادی (LSF)، تهران، 1391

    فرحبد، فرهنگ و حکیمی فر، فرهاد. "مدل سازی اجزا محدود و تحلیل غیر خطی دیوارهای سبک فولادی سرد نورد مهاربندی شده تحت بارهای جانبی یکنواخت و سیکلیک". مرکز تحقیقات مسکن، شماره شانزدهم، بهار 1389.

    فلاح، محمد حسین و وطنی اسکوئی، اصغر. "قاب سبک فلزی و افزایش بهره وری در صنعت ساختمان" ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی عمران، اردیبهشت 1382،اصفهان، ایران.

    کاظمی، محمدجواد و حاتمی، شهاب الدین و زارع، عبدالرضا."بررسی عددی رفتار لرزه ای قاب های فولادی سبک بادبندی شده با اعضای فولادی سرد ساخت." ششمین کنگره مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، اردیبهشت1390

    گرامی، محسن و لطفی، محسن " آنالیز المان محدود غیرخطی ساده شده ای برای سازه های فولادی سردنوردشده با دیواربرشی" اولین کنفرانس ملی سازه های سبک فولادی(LSF) . تهران ، 1391

        مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن. "ارزیابی سیستم قاب های سبک فولادی سرد نورد شده"    تابستان 89

    مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، “ آئین نامه- طرح ساختمان ها در برابر زلزله” مجموعه آئین نامه های ساختمانی ایران، شماره استاندارد 2800، ویرایش سوم

    موحداصل، محمد . تعیین ضریب رفتار و مقاومت نهایی دیوارهای برشی نازک فولادی در قاب های LSF با استفاده از تست های آزمایشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نفت، تابستان 1392

    وی- ون یو " طراحی سازه های فولادی سردنوردشده فولادی" ترجمه میرقادری، رسول و باقری صباغ، علیرضا.

    جاهد مطلق، حمیدرضا و نوبان، محمدرضا و اشراقی، محمدامین " اجزا محدود Ansys "

    سلطانی، احسان . تعیین ضریب رفتار و مقاومت نهایی دیوارهای برشی نازک فولادی در قاب های LSF با استفاده از تست های نرم افزاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نفت، تابستان 1392

    نیکو نژاد، داریوش . تعیین ضریب رفتار و مقاومت نهایی دیوارهای برشی بتنی سبک در قاب های LSF با استفاده از تست های آزمایشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نفت، تابستان 1393

     

    [25]McCreless, S.,and Tarpy.T.S (1978). “Experimental investigations of steel stud shear wall

    diaphragms”.;Proc., 4th. Int. Specialty Conf. on Cold-Formed Steel Structures, St. Louis, Mo., 674-72. 1978

    [26]Tarpy, T. S (1980). “Shear resistance of steel-stud wall panels.” Proc., 5th Int. Specialty Conf. on Cold-Formed Steel Structures, St. Louis, 331–348.

    [27]Tarpy, T. S., and Girard, J. D (1982). “Shear resistance of steel-stud wall panels.” Proc, 6th Int Specialty Conf. on Cold-Formed Steel Structures, St. Louis, 449–465..

    [27]Tissell, J. R. (1993). “Wood structural panel shear walls.” Rep. No. 154, the Engineering Wood Association, Tacoma, Wash.                

    Gad, E. F., Duffield, C. F., Hutchinson, G. L., Mansell, D. S., and Stark, G (1999). “Lateral

    performance of coldformed steel-framed domestic structures.” Eng. Struct, 21_1_, 83–95.

     Salenikovich, A. J., Dolan, J. D., and Easterling, W. S (2000). “Racking Performance of Long Steel-

    Frame Shear Walls” Proc., 15th Int. Specialty Conf. on Cold-Formed Steel Structures, St. Louis, 471–480.

     Dubina.D, Fulop.L. (2004). "Performance of wall-stud cold-formed shear panels under monotonic and

    cyclic loading." Thin-Walled Structures., vol. 42, pp. 321-338.

    Pastor.N, Rodriguez.A. (2005). "Hysteretic modeling of x-braced shear walls." Thin-Walled Structures.,

    vol. 43, pp. 1567-1588.

    Martines.J, Xu.L. (2006). "Strength and stiffness determination of shear wall panels in cold-formed steel

    framing." Thin-Walled Structures., vol. 44, pp. 1084-1095

    Landolfo.R, Fiorino.L, Della Corte.G. (2006). "Seismic behavior of sheathed cold-formed structures

    physical tests." Journal of Structural Engineering., vol. 132, pp. 570-581.

     Kim.T.V, Wilcoski.J, Foutch.D, Lee.M. (2006). "Shaketable tests of a cold-formed steel shear panel."

    Engineering Structures., vol. 28, pp. 1462-1470.

     Long.J, Naujoks.B. (2006). "Behavior of cold-formed steel shear walls under horizontal and vertical

    loads." Thin-Walled Structures., vol. 44, pp. 1214-1222.

    Adham SA, Avanessian V, Hart GC, Anderson RW, Elminger J, Gergory J (1990). “Shear wall

    resistance of lightgage steel stud wall systems”. Earthquake Spectra;6(1):1-14

     Serrette.L, Encalada.J, Juadines.M, Nguyen.H. (1997). "Static racking behavior of plywood, OSB,

    gypsum, and fiberbond walls with metal framing." Journal of Structural Engineering., vol. 8, pp. 1079-1086.

    Hatami, S., Ronagh.H.R. Azhar.M.(2008). “Behaviour of thin strap-braced cold-formed steel frames

    under cyclic loads”. Fifth international conference on thin walled structure. Brisbane, Australia.

    Tsay, R.J.,Hwang.Y.R (2007). “Dynamic Behaviour of Light Weight Wall”. Second international

    conference Urban Disaster Reduction.

    YU, CHEN (2010). “Detailing recommendations for 1.83 m wide cold-formed steel shear walls with

    steel sheathing”. Journal of Constructional Steel Research

    .M. Anwar Hossain, Khandaker (2006) Blended cement and lightweight concrete using

    scoria: mix design, strength, durability and heat insulation,Characteristics, International

    Journal of Physical Sciences Vol. 1, page 2,10.

    Shchenov, V, N.; and Comb, W, W.; How to obtain – strength concrete using Density

    Aggregate, ACI SP 121-33, P.683, 1990.

    Kilic, A.; Atis, C, D.; Yaser, E.; Ozcan, F.; High-Strength light weight concrete made

    with Scoria aggregate Containing mineral admixtures, Cement and Concrete research,

    2003.

    Malhotra, V, N.; Properties of High-strength Lightweight Concrete Incorporating Fly

    Ash, Silica & Fume, ACI SP121-31, P.645, 1990.

    AISI. ˆStandard for Cold-Formed Steel Framing-Lateral Design,˜ Washington, DC: American iron

    and Steel Institute; 2004.

    Rogers CA., Branston, AE., Boudreault, FA., and Chen CY. ˆSteel Frame Wood Panel Shear Walls:

    Preliminary Design Information for Use with the 2005 NBCC˜. In: Proceedings of the 13th World

    Conference on Earthquake Engineering, Vancouver,BC, 2004.

    Fulop, L., Dubina, D., ˆPerformance of Wall-Stud Cold-Formed Shear Panels under Monotic and Cyclic

    Loading Part I: Experimental Research,˜ Thin-Walled Structures;Vol. 42, pp.321–38, 2004.

    Serrette, RL., Morgan, KA., and Sorhouet, MA.ˆPerformance of Cold Formed Steel-Framed Shear

    Walls: Alternative Configurations,˜ Final Report LGSRG-06-02 Santa Clara University.

    Serrette, RL., Ogunfunmi, K. ˆShear Resistance of Gypsum-Sheathed Light-Gauge Steel Stud Walls,˜ J.

    Struct Eng Amer Soc Civil Eng; Vol. 55, pp. 383-399,1996.

    Hatami, S., Ronagh, HR., and Azhari, M., ˆRacking Performance of Strap Braced Walls in Cold-FormedSteel Buildings.,˜ 5th International conference on thin-walled stractures, Brisbane, Australia, 18-20 june 2008.

    Xu, L., and Martines, J., ˆStrength and Stiffness Determination of Shear Wall Panels in Cold-Formed Steel Framing˜, Thin-Walled Structures, Vol. 44,pp. 1084-1095, 2006.

    Stone, TA., and LaBoube, RA., ˆBehavior of Cold-Formed Steel Built-Up I-Section˜, Thin-Walled Structures, Vol. 43, pp. 1805-1817, 2005.

    Lange, J., and Naujoks, B., ˆBehavior of Cold-Formed Steel Shear Walls Under Horizontal and Association, Tacoma, Wash. Vertical Loads,˜ Thin-Walled Structures, Vol. 44,pp. 1214-1222, 2006.

                    

    AISI. Standard  for cold- formed steel framed- lateral desing. washington, D.C. : American Iran and steel Instiuted

    AISI. North American specification for the design of cold-formed steel structural members. Washington, D.C.: American Iron and Steel Institute; 2001.

    ] FEMA-450. NEHRP recommended provisions for seismic regulations for new buildings and other structures - Part1 Provisions. USA: Building Seismic Safety

    Council; 2003

    UBC. Uniform building code. California, USA: International Conference of

    Building Officials; 1997.

    AS/NZS4600. Cold-formed steel structures. Australian Building Codes Board;

    2005.

    ] ASCE7-05. ASCE 7-05 Minimum design loads for buildings and other

    structures. USA: ASCE; 2005.

    FEMA-P750. NEHRP recommended seismic provisions for new buildings and

    other structures. USA, Washington, D.C.: Building Seismic Safety Council; 2009.

    ] TI 809-07. Design of cold-formed loadbearing steel systems and masonry

    veneer / steel stud walls. USA: US Army Corps of Engineers, Engineering and

    Construction Division; 1998.

    FEMA-302. NEHRP recommended provisions for seismic regulations for new

    buildings and other structures. FEMA 302: Building Seismic Safety Council; 1998.

    ] Abdel-Rahman N, Sivakumaran KS. Material properties models for analysis of

    cold-formed steel members. Journal of structural engineering New York, NY.

    1997;123:1135-43.

    Gad EF, Duffield CF, Hutchinson GL, Mansell DS, Stark G. Lateral

    performance of cold-formed steel-framed domestic structures. Engineering

    Structures. 1999;21:83-95.

    AISI. Standard for cold-formed steel framing – General provisions. Washington,

    D.C.: American Iron and Steel Institute; 2004.

              IBC. International building code. International Code Council; 2006.

    AS1170.4. Structural design actions, Part 4: Earthquake actions in Australia.

    Standards Australia; 2007.

    FEMA-450. NEHRP recommended provisions for seismic regulations for new

    buildings and other structures - Part 2 commentary. USA: Building Seismic Safety

    Council; 2003.

    Uang C-M. Establishing R (or Rw) and Cd factors for building seismic

    provisions. Journal of Structural Engineering. 1991;117:19-28.

    [FEMA-356. Pre standard and commentary for the seismic rehabilitation of

    buildings. USA: Building Seismic Safety Council; 2000.

    Park R. Evaluation of ductility of structures and structural assemblages from

    laboratory testing. Bulletin of the New Zealand National Society for Earthquake

    Engineering. 1989;22:155-66.

    Maheri MR, Akbari R. Seismic behaviour factor, R, for steel X-braced and

    knee-braced RC buildings. Engineering Structures. 2003;25:1505-13.

    Kim J, Choi H. Response modification factors of chevron-braced frames.

    Engineering Structures. 2005;27:285-300.

    ATC-3-06. Tentative provisions for the development of seismic regulations for

    buildings. USA: Applied Technology Council, National Science Foundation; 1978.

    ] Moghimi H, Ronagh HR. Performance of light-gauge cold-formed steel strapbraced

    stud walls subjected to cyclic loading. Engineering Structures. 2009;31:69-83.

    Serrette R, Ogunfunmi K. Shear resistance of gypsum-sheathed light-gauge steel

    stud walls. Journal of Structural Engineering. 1996;122:383-9.

    Newmark N, Hall W. Earthquake spectra and design: Earthquake Engineering

    Research Inst. Berkeley, CA; 1982.

    Miranda E, Bertero VV. Evaluation of strength reduction factors for earthquakeresistant

    design. Earthquake Spectra. 1994;10:357-.

    ATC-19. Structural response modification factors. USA: Applied Technology

    Council, National Center for Earthquake Engineering Research; 1995.

    E 2126-07A- standard test method for cyclic(revesed) Load test for shear resistance of walls for buildings. Usa 2007 . p. 13.

    SCI, “building design using cold- formed steel section” , publication NO.2609-1998

    Schardt R. Generalized beam theory- an adequate method for coupled stability problems, thin – walled structures 1994; 19(2-4) 161-80.

    Hall, L..’’ computer  verifies  beam desing ‘’ the Iron Age, may 7, 1964

    schar ff, R .and Eds.  Of walls & ceiling magazine ; rsedental steel framing Hnand bok, Mc Grow –Hill new York , 1996

    Zeynalian , M . Ronagh , H . R.. ‘’ A numerical study an seismic characteristics  of  knee- braced cold- formed steel shear walls ‘’ school  of  ciril  Engineering, the university of Queenshand0 2011.

    Moghimi,H. Ronagh , H.R.. “performance of light-gauge cold-formed steel strap- braced subjected to cyclic loading”. Engineering structures. 2009:31:69:83.

     


موضوع پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, نمونه پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, جستجوی پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, فایل Word پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, دانلود پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, فایل PDF پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, پروژه درباره پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تعیین مقاومت نهایی و ضریب رفتار دیوار برشی بتنی سبک با قاب های فولادی سرد نورد شده LSF با استفاده از نرم افزار ANSYS

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده مخازن هوایی ذخیره مایعات، نه تنها برای ذخیره آب، بلکه برای ذخیره مواد شیمیایی و سمی، در اشکال مختلف بکار می‌روند. با در نظر گرفتن کاربرد این سازه­ها در عمران و شهرسازی و شبکه­های صنعتی، اهمیت آن ها، قبل و بعد از وقوع زلزله مشخص می­گردد. اهمیت این سازه­ها از آنجاست که وظیفه مهمی چون آبرسانی، به عهده این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله چکیده اتصالات نیمه صلب[1] اتصالاتی هستند که سختی آنها بین دو حالت گیردارومفصلی قراردارد وبخشی از لنگر راانتقال می دهند وبه عبارت دیگردرجه صلبیت آن بین 20% تا90% می باشدکه در این اتصالات بویژه اتصالات پیچی از طریق شکل پذیری دورانی مناسب وایجاد مفصل پلاستیک در استهلاک انرژی ناشی از نیروهای زلزله موثر می ...

پايان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي عمران – گرايش سازه بهار 1394 فصل اول کليات تحقيق 1-1- مقدمه: غالباً سازه‌ها براي زلزله‌هاي شديد و پذيرش سطوحي

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله   اسفند 1392 چکيده خاک مسلح مصالحي ويژه است که از ترکيب خاک و عضو مسلح کننده بوجود مي آيد. مسلح کننده اجزاء مقاوم در برابر ن

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه چکیده در این مطالعه به ارزیابی و مقایسه تحلیل غیرخطی و عددی تیر های عمیق بتن مسلح دارای بازشو بدون مقاوم سازی با تیرهای عمیق بتنی دارای بازشو مقاوم شده با ورق هایFRP و تیرهای عمیق بتن مسلح بدون بازشو توسط نرم افزار اجزاء محدود Abaqus پرداخته شده است. با استفاده از روش اجزاء محدود غیر خطی، 9 نمونه تیر عمیق با تکیه گاه های ساده تحت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : این پایان نامه ، نتایج یک مطالعه عددی و پارامتریک بر روی تأثیر تقویت دیوار برشی بتن مسلح با کامپوزیت FRP و بکارگیری نتایج حاصل از روش اجزاء محدود می باشد. برنامه اجزای محدود در مقابل اطلاعات تجربی مقایسه و کالیبره شده است . سپس نتایج عددی به منظورارزش گذاری ظرفیت که به کمک منحنی های غیر خطی بار- تغییر مکان ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد عمران-زلزله چکیده استفاده از مهاربندها به عنوان سیستم مقاوم جانبی در سازه‌ های فولادی یکی از متداولترین روش‌ها برای تحمل نیروهای ناشی از زلزله می‌باشد. یکی از نقاط ضعف این سیستم مقاومت فشاری عضو مهاربندی و کمانش آن در نتیجه کاهش باربری عضو می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مهاربند مقاوم در برابر کمانش این مشکل حل شده‌است. این قاب‌ها نوع جدیدی از ...

پايان نامه کارشناسي‌ ارشد رشته عمران گرايش سازه شهريور ماه 1392 چکيده      امروزه با پيشرفت علم در صنعت ساختمان روش هاي زيادي براي بهسازي سازه هاي بتن مسلح ارائه گرد

پایان نامه برای دریافت درجه­ ی کارشناسی ارشد «M.Sc» گرایش: سازه چکیده در ساختمان‌ های بتنی مسلح امروزی استفاده از جداگرهای میانقابی بسیار معمول می‌باشد. میانقاب‌های با مصالح بنایی عمده‌ترین نوع جداگرها می‌باشد که در این نوع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیقات پیش‌تر این جداگرهای میانقابی معمولاً تحت عنوان عناصر غیرسازه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. اما تحقیقات اخیر در ...

ثبت سفارش