پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین

word 9 MB 31463 199
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۷۰,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  •  پایان نامه کارشناسی ارشد (M.Sc)

    رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت

    چکیده:

    صنعت حمل و نقل به عنوان شریان حیاتی و حلقه اتصال مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره مورد توجه بوده است و نقش و حساسیت استراتژیک این صنعت در ارائه خدمات متناسب با نیازهای مختلف بخش های گوناگون جوامع از اهداف کلان سیاست گذاران امروز کشورها است. از این رو، نحوه ی کارگیری تکنولوژی و گردش سیال اطلاعات در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا علاوه بر این که خود، یکی از بخش های مهم و زیر بنایی محسوب می شود بر بسیاری از فعالیت‌های دیگر جوامع تأثیر گذار است و امکان بهره وری مناسب از استعدادهای بالقوه کشورها را فراهم می سازد.

    ضرورت آمایش سرزمین در محرومیت زدایی، توسعه محلی، توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای، توزیع جمعیت، و... در جهت رفاه کشور به یک اندازه موثر می باشد.

    دراین تحقیق با توجه به اهمیت حمل و نقل به بررسی تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین و همچنین به معرفی راه کارهایی جهت توزیع بهتر و عادلانه پروژه های حمل ونقل پرداخته ایم.

    باتوجه به  خروجی های برنامه ی متلب  می توان نتیجه گرفت که سیاست های آمایش سرزمین در این سال ها تقریباً توانسته است به توزیع حمل ونقل در استان های مرزی و محروم بپردازد. بیشترین طول راه ها در مناطق مرکز و شمال و غرب می باشد و کمترین میزان مربوط به مناطق  محروم جنوب و جنوب شرق می باشد. دلایل این امر را می توان در آب و هوای مطلوب و نزدیک بودن شهرهای شمالی و مرکزی و اهمیت سیاسی و اهمیت جاذبه های گردشگری در این مناطق نام برد.

     

     

     

     

    کلمات کلیدی: آمایش سرزمین، متلب، پروژه های عمرانی

     

    فصل 1-      فصل اول: کلیات

     

    1-1- مقدمه

    در جهان امروز صنعت حمل و نقل در کشورهای بزرگ و رو به رشد جایگاه خاصی داشته و همواره قسمت عمده ای ازامکانات و منابع را بطور مستقیم یا غیر مستقیم به خود اختصاص داده است تاجائی که کیفیت سیستم حمل و نقل و ظرفیت آن تأثیرفراوانی بر روی اقتصاد یک منطقه یا یک کشور دارد و داشتن سیستم های حمل و نقلی با کیفیت بالا بعنوان شاخصی برای کشورهای پیشرفته صنعتی مطرح می باشد. امروزه افزایش تسهیلات حمل ونقل به دلیل نیاز به سرمایه گذاری کلان و زمان زیاد جهت اجرا، همواره با محدودیت های گسترده ای روبرو است.

    بر این اساس با توجه به نیاز در بخش های مختلف کشور شاهد اجرایی شدن پروژه های عمرانی مختلف در زمینه حمل و نقل جاده ای می باشیم. وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان بانی امر مسئول برنامه ریزی، طراحی دقیق و با جزئیات کامل مهندسی، ساخت آزادراه ها، بزرگراه ها،راه های اصلی و فرعی و نگهداری راه‌ها را عهده دارمی باشد. ( کمیسیون امور زیر بنایی و تولیدی، 1388)

    اهمیت حمل و نقل جاده‌ای به دلیل سهم حدود 95 درصد در جابجایی کالا و مسافر کشور، انعطاف‌پذیری، ارزانی و پوشش سراسری و گستره‌ی وسیع فعالیت در کشور و تأثیرگذاری آن بر رشد و توسعه‌ی سایر بخش‌های اقتصادی کشور؛ ایجاب می‌کند که در مسیر حرکت به چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران نقش شایسته‌ی خود را ایفا نماید. بر همین اساس زیر بخش حمل و نقل جاده‌ای، دستیابی به حمل و نقل روان، اقتصادی، راحت، ایمن و سازگار با محیط‌زیست را به عنوان چشم‌انداز بلندمدت خود تعیین نموده است. در ادامه ی‌ برنامه ی چهارم توسعه - که اولین برنامه ی پنجساله کشور در قالب سند چشم‌انداز محسوب می‌شود. ارتقاء ایمنی عبور و مرور، ارتقاء سطح خدمات، توسعه، بهبود و نگهداری شبکه ی جاده‌ای کشور، افزایش سهم کشور در عرصه ی حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و گسترش آموزش‌های تخصصی و اصلاح نقش، جایگاه و ارتباط عوامل مؤثر در حمل و نقل جاده‌ای به عنوان اهداف راهبردی و کلان زیر بخش حمل و نقل جاده‌ای در برنامه ی پنجم توسعه تعقیب خواهند شد.

    در راستای سیاست‌ها و چشم انداز حمل و نقل جاده‌ای، اهداف کلان و راهبردی زیر دربرنامه پنجم توسعه توسط‌ این سازمان تعقیب وپیگیری خواهد شد:

    ارتقاء ‌ایمنی عبور و مرور

    ارتقاء سطح خدمات

    توسعه، بهبود و نگهداری شبکه جاده‌ای کشور

    افزایش سهم کشور در عرصه حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت

    توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات در حمل و نقل جاده‌ای

    ارتقاء سطح فرهنگ عمومی ‌و گسترش آموزش‌های تخصصی

    اصلاح نقش، جایگاه و ارتباط عوامل مؤثر در حمل و نقل جاده‌ای.( کمیسیون امور زیر بنایی وتولیدی،1388)

    آمایش سرزمین شامل تنظیم روابط و کنشهای متقابل بین عوامل انسانی، اقتصادی و عوامل محیطی به منظور ایجاد سرزمینی مبتنی بر بهره گیری بهینه و پایدار از استعدادهای انسانی و محیطی می باشد. به عبارت دیگر مطلوب ترین، عادلانه ترین و پایدارترین آرایشی که به سهم مولفه مهم جمعیت، سرمایه و منابع طبیعی و محیطی در یک منطقه یا سرزمین داده می شود، برنامه آمایش سرزمین اطلاق می گردد. لذا این تحقیق به منظور تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای بر اساس سیاست آمایش سرزمین انجام می شود. باتوجه به عدم توازن های منطقه ای درپهنه سرزمین ازیک سو و اعمال تئوری قطب رشد در کشورکه میراثی دیرینه است اندیشمندان و متفکران و نخبگان دانشگاهی برآنند تا با بیان عدم تعادل‌ها و توازن‌های منطقه‌ای و رخنمون ساختن آنها برای مسئولین و برنامه‌ریزان کلان، به تبیین پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل مناطق مختلف پرداخته و راهبردهایی را جهت برون رفت از وضعیت پیش آمده ارائه نمایند. (نبوی، 1387)

    در ژاپن، پروژه بهبودشبکه جاده ای با تجزیه و تحلیل هزینه وسود مورد بررسی قرار گرفته. با این حال، روش ارزیابی متعارف در موردگام به گام بهبود در هر بخش، مناسب با توجه به آن برنامه ریزی بلندمدت درطول چند دهه صورت گرفته. درشبکه جاده های منطقه ای برنامه ریزی، بهبود قابلیت دسترسی توسط بخش جاده وهمچنین بهبود ومحل مرکز باید درنظرگرفته شود. (کازاسا 2012)

    کاربرد GIS برای محاسبه مسیر بهینه در یک شبکه امروزه فراگیرمی باشد. به طورکلی، یک شبکه، یک سیستم از ویژگی های خطی به هم پیوسته است که ازطریق آن منابع حمل و نقل و ارتباطات است به دست آورد شبکه مدل داده یک ارائه یک تجزیه از قطعات است و ویژگی های سیستم های شبکه در دنیای واقعی است. شبکه مدل می تواندبه عنوان یک گراف خط، که ازلینک هاتشکیل شده است تعریف می شود. (صادقی 2011)

    1-2- ضرورت تحقیق

    توسعه ی یک سویه، نا متوازن و بدون برنامه ی شهرها، جمعیت و فعالیت ها در پهنه ی سرزمین، بسیاری از ظرفیت های کشور را بدون استفاده گذاشته و مشکلات بسیاری را در سطوح مختلف به برنامه ریزان تحمیل کرده است. تغییر مکان شرکت های خدماتی، تامین کنندگان انرژی و تهدید زیر ساخت های بزرگ سرزمینی، تغییر مسیر شبکه توزیع و همچنین تقسیمات نامتوازن کشوری، تمرکز سرمایه و جمعیت فعالیت ها و تکنولوژی در بعضی مناطق، موجب افزایش نابرابری های فضایی در سایر نقاط کشور و توزیع نامتقارن شبکه های حمل و نقل می شود. (احمدی فروشانی و محمودی، 1389)

    شبکه های حمل ونقل به دلیل آنکه در بردارنده اثر متقابل انسان- سیستم هستند، دارای عدم قطعیت بوده و برآوردهای قطعی از وضعیت آنها دشوار است. وضعیت جغرافیایی ومحیطی پارامترهای ورودی، الگوی فعالیت کاربران وتقاضای سفرها، رفتار رانندگان وتغییر در کاربری زمین از منابع ایجاد قطعیت در شبکه های حمل و نقل هستند و مطالعات وسیعی توسط محققین در این زمینه ها انجام شده و در حال انجام است. (غفاری وکلانتری،1390)

    توسعه زیر ساخت ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می رود. در این میان، زیرساخت های حمل و نقل، به ویژه شبکه حمل و نقل جاده ای، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیر بناهای حمل و نقل، علاوه بر بهبود شاخص های اقتصادی و اجتماعی نقش موثری در رونق دیگر بخش های اقتصادی و ایجاد امکان بهره مندی از قابلیت های ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، فرصت های ارزنده ای جهت اعمال نقش فعال در معادلات بین المللی فراهم می نماید. (معاونت نظارت راهبردی امور نظارت بودجه سرمایه ای، 1388)

    صنعت حمل و نقل به عنوان شریان حیاتی و حلقه اتصال مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره مورد توجه بوده است و نقش و حساسیت استراتژیک این صنعت در ارائه خدمات متناسب با نیازهای مختلف بخش های گوناگون جوامع از اهداف کلان سیاست گذاران امروز کشورها است. از این رو، نحوه ی بکارگیری موثر تکنولوژی و گردش سیال اطلاعات در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا علاوه بر این که خود، یکی از بخش های مهم و زیر بنایی محسوب می شود بر بسیاری از فعالیت‌های دیگر جوامع تاثیر گذار است و امکان بهره وری مناسب از استعدادهای بالقوه کشورها را فراهم می سازد. امروزه اگر چه اهداف اولیه جامعه حمل و نقل مشخصاً تغییر نکرده، اما پیشرفت های تکنولوژیک، آن را با انقلابی بزرگ و پیچیدگی عظیم مواجه ساخته است. همگام شدن با این پیشرفت ها به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر توسعه، به شناخت، بررسی و برنامه ریزی منسجم علمی دست اندرکاران این صنعت در همه ابعاد آن در جهت تدوین، اجراء و ارزیابی استراتژی های نوین نیاز دارد.

    در ایران نیز صنعت حمل و نقل، از دیرباز به لحاظ موقعیت اقلیمی و استراتژیک کشور، بستر و زمینه ساز تحولات بنیادی بوده است، افزایش جمعیت و پراکندگی سازمان های حمل و نقل از یک سو و نیاز به افزایش سرعت، سطح کیفیت و بهره وری و کاهش زمان، هزینه و اتلاف انرژی و شتاب فرآیند کسب مزیت رقابتی در توسعه این صنعت از سوی دیگر، ایجاد سیستم های یکپارچه را به امری حیاتی مبدل ساخته است. (سازمان حمل و نقل وپایانه ها، 1382) و( صالحی صدقیانی و همکاران، 1383)

    حمل و نقل به عنوان زیربنای توسعه پایدار، بخش عمده ای از بودجه های عمرانی کشور را به خود اختصاص می دهد. صنعت حمل ونقل همواره با تکنیک ها وفناوری های نوین در جهت افزایش دانش وکاهش هزینه ها گام برداشته است. و با تلفیق این دو عامل به روند رشد خود شتاب بخشیده است. (پوررضا و همکاران، 1387)

    روند رو به رشد جمعیت، گسترش و توسعه ی روز افزون شهرها ، افزایش مهاجرت ها و سفرهای برون شهری و ارتباطات، ازجمله عوامل موثر در توسعه ی شبکه های ارتباطی هستند که به منظور تأمین نیازهای مختلف و دسترسی به انواع کالا، خدمات، منابع و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی شاهدآن هستیم. نقش و عملکرد راه، تنها در توزیع و انتقال کالا و مسافر و دسترسی به منابع و خدمات محدود نمی شود، بلکه از دیدگاهی دیگر، عاملی برای پیدایش و رشد سکونت گاه ها و توسعه ی مراکز شهری و روستایی محسوب می گردد. تا آنجا که در بسیاری از موارد مکان گزینی فضاهای شهری، اغلب تحت تاثیر آن قرار گرفته و این فضاها با حداقل فاصله از راه و یا در طول آن شکل گرفته اند.( وزارت راه و ترابری، 1387)

    حمل و نقل همواره یکی ازمهم ترین عوامل اثرگذار بر ساختار شهرها بوده است. اما بویژه در یک صده اخیر با گسترش انواع وسایل نقلیه موتوری و تغییرات فزاینده جمعیتی به یکی ازاصلی ترین مشکلات شهرنشینی گردیده است. با توجه به اهمیت حمل ونقل در این تحقیق قصد داریم به بررسی تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین و همچنین به معرفی راه کارهایی جهت توزیع بهتر و عادلانه پروژه های حمل و نقل بپردازیم.

    1-3- اهداف تحقیق

    در این تحقیق قصد داریم نقش آمایش سرزمین و همچنینGIS  را در توزیع و تحلیل پروژه های عمرانی بررسی کنیم و با ارائه روندی محاسباتی به اهداف زیر برسیم:

    ❖  بررسی توزیع پروژه های عمرانی بخش حمل و نقل جاده ای درکشور

    ❖  بررسی علل ناهمگونی پروژه های حمل ونقل جاده ای درکشور

    ❖  بررسی شرایط مساعد سرزمینی در بخش حمل ونقل جاد ه ای در کشور

    ❖  بررسی مقایسه ای تعدادپروژه های عمرانی جاده ای در استان های مختلف کشور

    ❖   بررسی راهکارهای کاربرد‌ی پیشرفت پروژه های عمرانی جاده ای در کشور

    1-4- فرضیات تحقیق

    ❖  توزیع پروژه های عمرانی جاده ای در نقاط مختلف کشورناهمگن است.

    ❖  آمایش سرزمین نقش بسزایی در توزیع پروژه های جاده ای کشوردارد.

    ❖  تفاوت زیادی بین تعدادپروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در استان های مختلف وجوددارد.

    ❖  بررسی ظرفیتهای حمل و نقل جاده ای مناسب ترین روش جهت پروژه های عمرانی جاده ای است.

    1-5- روش تحقیق

    فصل اول تحقیق شامل مقدمه و بیان مختصری در مورد اهمیت حمل ونقل جاده ای و اهداف و ضرورت تحقیق می باشد.

    فصل دوم شامل ادبیات فنی موضوع می باشد و مواردی چون اهمیت راه سازی، تعریف برنامه ی آمایش سرزمین بیان می گردد و در ادامه‌ی فصل مروری بر تحقیقات انجام شده در داخل کشور و خارج می پردازیم و نتایج مهم این تحقیقات ذکر می گردد.

    فصل سوم شامل بیان موضوع و مواد و روش‌های می باشد که در تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد، که شامل بیان کامل نرم افزار MATLAB و همچنین پارامترهای ورودی و موثر بر تحلیل پروژه شامل علل ناهمگونی پروژه های عمرانی و... می پردازیم و مختصری در مورد نرم افزار GIS  توضیح خواهیم داد. در ادامه به توضیح الگوریتم های مفید و کاربردی مانند الگوی فازی و... در برنامه های متلب خواهیم پرداخت.

     در فصل چهارم موارد تاثیرگذار براهداف تحقیق بیان می گردد. شامل حل مسئله و به منظور تجزیه و تجلیل داده ها و ارائه مدلی جهت انجام کار از نرم افزار GIS استفاده شده و پس از رفرنس کردن نقشه های بدست آمده از مناطق مختلف مدیریت داده ها صورت گرفته و به صورت یک مدل کاربردی که گویای موضوع باشد انجام می شود. و اطلاعات حمل ونقل جاده ای وعوامل موثر برتوزیع پروژه های عمرانی حمل ونقل با برنامه متلب بوسیله دیتا ها کد نویسی انجام می گیرد.. نمودار و گراف های مربوطه با استفاده از نرم افزار هایی مانند اکسل و..ترسیم می گردد.

    فصل پنجم به بیان نتایج وپیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی می پردازد ودر انتها منابع کار ذکر می گردد.

    ABSERCT:

    Transportation industry as a vital artery connecting loop are considered the most important political, cultural, social and economic  The role of the industry in strategically sensitivity services tailored to the different needs of different parts of the world today, countries are policy objectives Hence, the the effective deployment of technology and fluid flow in the industry is of particular importance Moreover, because the infrastructure is one of the most important parts in many other activities affect communities and Allows convenient productivity potential provides countries.

    In the research, the importance of analyzing the distribution of transportation projects across the country by road transport policy, land use planning, as well as introducing ways to better distribution, transportation projects have dealt fairly.

    Based on the output of the program matlab can be concluded that the land preparation policies in recent years have partially disadvantaged the distribution of transportation in border provinces pay. Maximum length of roads in the North West is a minimum in the areas of South, South-East is The reasons for this can be found in nearly ideal weather of cities in northern, central, political significance, the importance of tourism in the regions named.

     

    Keywords: Land use, MATLAB, civil engineering projects.

    The Analysis of The Distribution of Way Construction Projects all Over The Country Based on The National Land Policies

  • فهرست:

    چکیده

    فصل اول: کلیات

    مقدمه................................................................................................................................................... 2

    ضرورت ............................................................................................................................................. 4

    اهداف تحقیق....................................................................................................................................... 6

    فرضیات تحقیق.................................................................................................................................... 6

    روش تحقیق.......................................................................................................................................... 6

     

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1-  مبانی نظری تحقیق................................................................................................................................. 9

    2-2-  عناصر اصلی سیستم حمل و نقل........................................................................................................... 11

    2-2-1-  پیوندها........................................................................................................................................... 12

    2-2-2-  وسایل نقلیه..................................................................................................................................... 13

    2-2-3-  پایانه ها.......................................................................................................................................... 14

    2-2-4-  برنامه عملیاتی و نیروی انسانی......................................................................................................... 14

    2-3-  حمل و نقل جاده ای............................................................................................................................ 15

    2-4-  اهمیت روز افزون حمل و نقل جاده ای در جهان................................................................................... 16

    2-5-  آثار اقتصادی برخی از طرح های حمل و نقل زمینی اجراء شده در جهان.................................................. 17

    2-6-  جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد کشور............................................................................................. 18

    2-7-  جایگاه زیر بخش حمل و نقل جاده ای در اقتصاد کشور.......................................................................... 19

    2-8-  بررسی وضعیت حمل و نقل در اتحادیه اروپا......................................................................................... 19

    2-9-  بررسی وضعیت حمل و نقل جاده ای در کشور...................................................................................... 20

    2-10-  برنامه ریزی حمل و نقل..................................................................................................................... 24

    2-11-  آمایش سرزمین.................................................................................................................................. 26

    2-11-1-  برنامه ریزی و اهداف آمایش سرزمین............................................................................................. 26

    2-11-2-  توسعه انسانی و آمایش سرزمین..................................................................................................... 31

    2-11-3-  ضرورتهای یکپارچه سازی برنامه ریزی توسعه سرزمینی................................................................... 32

    2-11-4-  تاریخچه آمایش سرزمین در جهان.................................................................................................. 34

    2-11-5-  تاریخچه آمایش سرزمین در ایران................................................................................................... 35

    2-11-6-  ضرورت آمایش سرزمین در ایران................................................................................................... 46

    2-11-7-  آمایش سرزمین، راهکار توسعه پایدار.............................................................................................. 49

     

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1-  روش تحقیق........................................................................................................................................ 57

    3-2-  قلمرو تحقیق....................................................................................................................................... 58

    3-3-  معرفی سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS).............................................................................................. 58

    3-3-1-  پیشینه GIS در جهان و ایران............................................................................................................ 63

    3-4-  نرم افزار MATLAB............................................................................................................................ 64

    3-5- الگوریتم های مسیریابی بر مبنای تکنیک های هوش مصنوعی.................................................................... 65

    3-5-1-  الگوریتم ژنتیک................................................................................................................................ 66

    3-5-2-  کلونی مورچه ها.............................................................................................................................. 66

    3-5-3-  تئوری بازی..................................................................................................................................... 66

    3-6-  توزیع پروژه های عمرانی جاده ای و پارامترهای مؤثر بر آن..................................................................... 67

    3-6-1-  تقسیم بندی راه های کشور با توجه به منطقه....................................................................................... 67

    3-6-2-    توزیه جمعیت در کشور................................................................................................................. 72

    3-6-3-  توزیع پایانه ها و سیستم حمل و نقل بین جاده ای.............................................................................. 82

    3-6-4-  وضعیت اقلیم شناسی....................................................................................................................... 87

    3-6-5-  پارامترهای مؤثر بر توزیع پروژه های عمرانی با توجه به آمایش سرزمین............................................... 90

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق

    4-1-   مقدمه................................................................................................................................................. 96

    4-2-  برنامه ی متلب براساس سیاست های آمایش سرزمین.............................................................................. 96

    4-3-  برنامه ی متلب براساس توزیع راه در مناطق 5 گانه................................................................................ 105

    4-4-  برنامه ی متلب براساس دلایل تأخیر در پروژه های راه سازی................................................................. 113

    4-5-  شاخص برخورداری از راه های کشور.................................................................................................. 123

    4-5-1-  شاخص برخورداری از آزاد راه های کشور....................................................................................... 123

    4-5-2-  شاخص برخورداری از بزرگراه های کشور......................................................................................... 126

    4-5-3-  شاخص برخورداری از راه های اصلی کشور..................................................................................... 129

    4-5-4-  شاخص برخورداری از راه های فرعی کشور..................................................................................... 132

    4-5-5-  شاخص برخورداری از مناطق 5 گانه کشور...................................................................................... 135

    4-6-  شاخص توسعه جاده ای از راه های کشور............................................................................................. 140

     4-6-1-  شاخص توسعه آزاد راه های کشور................................................................................................. 140

    4-6-2-  شاخص توسعه بزرگراه های کشور................................................................................................... 143

    4-6-3-  شاخص توسعه راه های اصلی کشور................................................................................................ 146

    4-6-4-  شاخص توسعه راه های فرعی کشور................................................................................................ 149

    4-6-5-  شاخص توسعه جاده ای از مناطق 5 گانه کشور................................................................................. 152

    4-7-  شاخص توسعه حمل و نقل جاده ای در راه های کشور.......................................................................... 157

    4-7-1-  شاخص توسعه حمل و نقل جاده ای در راه های کشور..................................................................... 157

    4-7-2-  شاخص توسعه جاده ای از مناطق 5 گانه کشور................................................................................. 160

    4-8-  بررسی اهداف تحقیق.......................................................................................................................... 165

     

    فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری

    5-1-  نتایج.................................................................................................................................................. 174

    5-2-  پیشنهادات جهت تحقیقات آتی........................................................................................................... 179

    5-3-  جمع بندی نهایی و پیشنهادات نهایی.................................................................................................... 180

    منابع............................................................................................................................................................. 181

    چکیده انگلیسی.............................................................................................................................................. 185

     

    منبع:

     

    1. احمدی فروشانی سید منصور. محمودی، سید محمد."جایگاه فرمداری زمین در آمایش سرزمین" مجله آمایش سرزمین، سال دوم، شماره دوم، بهار وتابستان 1389، صفحه 110-93.

    2. استادی، جعفری. می آبادی، مهدی و حیدری می آبادی، حامد رضا. "ارزیابی حمل ونقل پایدار ملی با استفاده از مدل شاخص مبنا"، یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل ونقل و ترافیک معاونت حمل و نقل وترافیک، تهران، ایران، 1390.

    3. بختیاری، پیمان. استادی جعفری،مهدی .کرم رودی، محمود و وحبیبیان ، میقات.)."جایگاه انرژی های تجدیدپذیر در نظریه حمل و نقل پایدار مسافر، فصل نامه مطالعات مدیریت ترافیک ، 1388.

    4. بهبهانی، حمید. مطالعات حمل و نقل، انتشارات موسسه علمی دانش پژوهان برین، 1388.

    5. پوررضا، محمد. نیکوکردار، محمدحسین. محمدی جو، حسین."موانع بکارگیری تکنیک مهندسی ارزش در مراحل مختلف پروژه های حمل و نقلی"، سومین کنفرانس ملی مهندسی ارزش،1387.

    6. تمرتاش، طاطیان. اسکندرنژاد و قربانی و نوربخش، سیده زهرا.  اولین کنفرانس GIS شهری، دانشگاه شمال، آمل 1389.

    7. چشم‌انداز حمل‌و نقل جاده‌ای در پایان برنامه پنجم، گزارش هم‌ اندیشی نشست شماره 1. کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی. کمیته حمل و نقل اردیبهشت‌ماه 1388.

    8. حسینی، محمد حسن. روحانی، محمدجعفر. شفیعی، سید غفور و رجبی، سمیه."برنامه ریزی حمل ونقل روستایی".کنگره معماری وشهرسازی وتوسعه پایداری.5 دی ماه، مشهد، 1392.

    9. خنیفر، حسین و ملکی، حمید."مقدمه ای برمدیریت آمایش سرزمین در ایران وجهان"، 1386.

    10.دفتر آمار وتلفیق برنامه راه وشهرسازی، شهریور ماه 1392، وزارت راه وشهرسازی، معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل

    11. ذوالفقاریان، سیامک، حمل و نقل عمومی، انتشارات تولد، 1388.

    12. ذوالفقاری، ع.  حمل و نقل، انتشارات اردیبهشت، 1390.

    13. راهکارهای کاهش هزینه احداث زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، وزارت راه و ترابری پژوهشکده حمل و نقل، 1387.

    14. زندباف، ع. حمل و نقل، انتشارات شرکت انتشارات فنی ایران، 1388.

    15. شاکری ،عباس. مهرآذین، هاشم و فهیمی، ولی الله."راه کارهای کاهش هزینه احداث زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، بخش پژوهشی ، اقتصاد حمل و نقل .1387

    16. شاه محمدی، ز، حمل ونقل، انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان 1391.

    17. شریف زادگان، محمد حسین و دهکردی، سید امیر."ارزیابی فرایند آمایش سرزمین در ایران و راهکارهای بهبود آن  "(گروه شهرسازی، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی) 1389.

    18. شهیکی تاش، بررسی روند پروژه های عمرانی در بخش حمل و نقل، پایان نامه کارشناسی ارشد عمران دانشگاه آزاد اسلامی، 1383.

    19. صالحی صدقیانی، جمشید. علوی شاد،عباس، اخوان خرازیان، مریم. سبحانی فرد، یاسر."بررسی تاثیر فن آوری اطلاعات بر صنعت حمل و نقل در ایران".1383

    20. عبدوس، ح.  ایمنی حمل ونقل جادهای ایران، انتشارات کارا، 1389.

    21. عمیق، م. حمل و نقل، انتشارات افق، 1391.

    22. غفاری، احمدرضا. کلانتری، نوید."ارائه مدل برآورد بدترین حالت شبکه با تقاضای متغیر با استفاده از الگوریتم ژنتیک"، دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک،1390.

    23. قورچیان، نادرقلی. جمشیدی اوانکی، مینا.."از آمایش سرزمین تا برنامه ریزی درسی"، تهران انتشارات فراشناختی اندیشه، 1385.

    24. کاشانی جو، سیر تحول نظریه های مرتبط با حمل و نقل شهری، نشریه هویت شهر/ سال سوم/ شماره 4/ بهار و تابستان. 1388.

    25. گزارش وضعیت طرح های مشارکت در احداث آزادراه ها، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، 1388.

    26. گزارش وضعیت طرح های مشارکت در احداث آزاد راه ها، معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور،1392.

    27. گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس ومسکن، ریاست جمهوری، معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی مرکز آمار ایران،1390.

    28. لعل آبادی، زهرا." نحوه توزیع اعتبارات ملی و استانی و تاثیر آن بر رشد و توسعه منطقه"1391.

    29. نبوی. بررسی نقش عوامل اقتصادی در پیشرفت پروژه های عمرانی، پایان نامه کارشناسی ارشد عمران دانشگاه آزاد اسلامی 1388.

    30. نوری، ح. درآمدی برآمایش سرزمین، انتشارات نگاه دانش، 1389.

    31. ToshinariKozasaa, Makoto Tsukaib, AkimasaFujiwarac,A Development of Dynamic Road Network Planning ModelConsidering Step-by-step Construction of Links and Facility8th International Conference on Traffic and Transportation Studies Changsha, China, August, 2012

    32. AbolghasemSadeghi-Niaraki a, MasoodVarshosaz b, Kyehyun Kim a, Jason J.)Real world representation of a road network for route planning in GIS,Expert Systems with Applications 38 Jung,(2011).

    33. پایگاه خبری آفتاب، قاسم ایزانل، دانشجوی دکتری اقتصاد  www.aftabnews.ir

    34. پایگاه خبری شهر الکترونیک

    35. سایت اینترنتی  www.moi.ir

    36. سایت اینترنتیwww.aftabir.com  

    37. سایت باشگاه اندیشه ( رضا حجت شمامی)


موضوع پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, نمونه پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, جستجوی پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, فایل Word پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, دانلود پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, فایل PDF پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, پروژه درباره پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل توزیع پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با استفاده از سیاست های آمایش سرزمین

پايان نامه مقطع کارشناسي  رشته استخراج معدن سال 1384 امروزه کليه مسائل مربوط به مهندسي پيوند عميق و تنگاتنگي را با موضوع حفاظت محيط زيست پيدا کرده اند و اين بحث علي الخصوص در زمينه علم

  پايان نامه کارشناسي ارشد دانشکده فني و مهندسي گروه صنايع مهر ???? چکيده: در بعضي کشورها و از آن جمله ايران، موتورسيکلتها و راکبان آنها بخش لاينفکي از ترافيک بوده و در نتيجه امني

پايان نامه تحصيلي در مقطع کارشناسي ارشد مهندسي معماري اسلامي تابستان 93 چکيده بافت هاي تاريخي با توجه به اينکه در روند رو به گسترش شهرها از گذشته تا به امروز، در بردارنده تاريخ مستند هر دوره

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد گرايش : معماري تابستان1392 زندگي صنعتي بااشغال هرچه تمام ترزمين توسط فضاهاي صنعتي،مکانهاي کمتري براي استراحت وتفريح افرادجامعه ايجادکرده است. برا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده: امروزه با گسترش شهرها و رشد آهنگ شهر نشینی ، همچنین افزایش مشکلات و معضلات ناشی از این فرایند و اهمیت یافتن مدیریت یکپارچه و توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار شهر، بحث بهسازی زیر ساخت های موجود شهری بیش از پیش قوت یافته است.در این راستا بهسازی شبکه معابر شهری و همچنین شبکه فاضلاب شهری به عنوان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ( ( M.A رشته : جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده: همانطور که می دانیم با افزایش چشمگیر جمعیت و توسعه مدرن و صنعتی شدن شهرها، مشکلات افراد بیشتر، که در کنار این مشکلات مسئله فراغت افراد مطرح شد با توجه به کمبود امکانات فراغتی در جامعه ما باعث شد دست اندرکاران و برنامه ریزان شهری را به فکر انداخت تا به منظور غلبه بر این مشکل راهکارهایی را ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت صنعتی- تولید چکیده در وضعیت موجود بر اثر افزایش قیمت سوخت کرایه حمل و نقل افزایش می یابد و به دنبال آن قیمت محصولات تولید ی و خدماتی نیز افزایش می یابد که باعث تورم در جامعه می شود وکرایه حمل و نقل و تورم تابع قیمت سوخت می باشند در وضعیت موجود کرایه بار وابسته به قیمت سوخت و مسافت و نوع جاده و ساعت محاسبه می شود و ابن ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "MSC" رشته: کامپیوتر گرایش: نرم افزار چکیده یکی از مسائلی که امروزه در زنجیره تأمین بسیار مطرح است و مطالعاتِ گسترده­ای در زمینه­ی آن انجام شده، مسأله مسیریابی وسایل نقلیه حامل بار برای تحویل کالا به متقاضیان می­باشد. برای حل این مسأله باید تابع هدفی را بهینه سازی کرد به نحوی که معیارهایی از قبیل مسافتِ طی شده، زمان سفر و تعداد وسایل ...

تابستان 1390  کارشناسي­ ارشد رشته : عمران  گرايش : سازه چکيده :    در اين پايان­نامه اثر نانوسيليس بر روي خواص مکانيکي و دوام بتن حاوي الياف پلي­پروپيلن بر

پايان نامه براي دريافت درجه­ي کارشناسي ارشد  « M.Sc» گرايش: راه و ترابري   زمستان  1393 چکيده آناليز ترافيک يک جزء ضروري و پيچيده­ سيستم هاي حمل­

ثبت سفارش