پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله

word 229 KB 31593 56
1392 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۱,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی

    چکیده

    هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرات بازخورد خودکنترلی ویدیویی کلی و اختصاصی بخش دشوار بر عملکرد و یادگیری شوت ثابت بسکتبال در پسران 17-15 ساله بود. روش تحقیق نیمه تجربی بود. نمونه تحقیق شامل 56 دانش آموز 17- 15 ساله از یک هنرستان کرمان بود که به روش تصادفی از بین دانش آموزان این هنرستان انتخاب شدند و به طور تصادفی در چهار گروه بازخورد خودکنترلی ویدیویی کلی، اختصاصی بخش دشوار، جفت شده کلی و جفت شده بخش دشوار قرار گرفتند. داده های مورد نیاز در این تحقیق در سه مرحله اکتساب، یادداری با تاخیر و انتقال با تاخیر جمع آوری شد. همه شرکت کننده ها باید در دوره اکتساب 48 کوشش(6 بلوک 8 کوششی)  و یک روز بعد در  مراحل یادداری و انتقال 8 کوشش را بدون حضور بازخورد انجام می دادند. جهت مقایسه میانگین امتیازات بدست آمده در بین گروه های مورد مطالعه در مرحله اکتساب از تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر، و در مراحل یادداری و انتقال از تحلیل واریانس یک متغییره استفاده شد. اگر چه اثر کوشش های تمرینی در مرحله اکتساب معنادار بود  و تمرین باعث کاهش خطا شد اما اثرات متقابل دسته کوشش وگروه و اثر اصلی گروه معنادار نبود. اثر اصلی کنترل بازخورد در مراحل یادداری و انتقال معنادار بود، این نتایج با اغلب مطالعات قبلی موافق بود، اثر اصلی بازخورد اختصاصی بخش دشوار در هیچ کدام از مراحل معنا دار نبود که با اغلب یافته های قبلی مخالف است. بنابراین میتوانیم بگوییم خودکنترلی در این گروه سنی دارای اثرات مثبت می باشد.

    کلید واژه ها: خود کنترلی، آگاهی از اجرا، بازخورد ویدیویی، بازخورد اختصاصی، شوت ثابت بسکتبال

    فصل اول

    مقدمه و طرح تحقیق

     

     

    مقدمه

    مهارتها بخش عمده ای از زندگی انسان را تشکیل می دهند.قابلیت برجسته و ممتاز انسان در اجرای مهارتها، مشخصه ای مهم از هستی او است. شناخت عاملهای اثرگذار بر اجرا، از موضوعاتی هستند که دانشمندان تعلیم و تربیت قرنها سعی در شناخت آنها داشته اند. دانش کاربردهای فراوانی در بهبود  پیشرفت اجراهای ورزشی و فعالیت های بدنی دارد. مربیان هنگام آموزش، از راههای متعددی به دنبال استفاده از این دانش در یادگیری و اجرای مهارتها هستند. مربیانی که فرآیند های موثر یادگیری را بهتر متوجه می شوند،بدون شک در آموزش مهارتها نسبت به ورزشکاران خود امتیاز و برتری دارند (اشمیت، 1386).

    در گذشته یادگیری در زندگی عادی انسان مساله چندان مهمی به شمار نمی آمد وبه گمان بسیاری از افراد غیر فنی و غیر متخصص فرض مسلم بر آن بود که فرد از راه تجربه و شاگردی و کار کردن با استاد کار و علم وهنر می آموزد وجز این هیچ مشکلی وجود ندارد(طاهری، 84).

    اما امروزه یادگیری اهمیت ویژه ای در میان جوامع مختلف پیدا نموده بطوری که یادگیری بهعنوان فرایندی مداوم محسوب می شود که حتی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی،متوسطه و دانشگاه هم پایان نمی پذیرد و به عنوان یک تلاش مادام العمر محسوب می گردد چون افراد در سراسر زندگی تمایل به رشد یافتن دارند(شفیع زاده، 1383).

    یادگیری در حوزه های مختلفی بحث می شود که از جمله این حوزه ها یادگیری مهارتای حرکتی است.یادگیری به طور کلی عبارت است از تغییرات نسبتا پایدار در رفتار حرکتی  انسان که نتیجه فرایندهای مربوط به تمرین و تجربه است(اشمیت و لی، 1387).بدون شک عوامل زیادی بر کارایی یادگیری حرکتی و نحوه اجرای مهارت تاثیر می گذارند،که به یقین یکی از مهمترین آنها، بازخورد است. بازخورد نقش بسیار مهمی  در کنترل حرکتی و اکتساب مهارت حرکتی دارد تحقیقات نشان داده اند که بازخورد مهمترین عاملی است که یادگیری و نحوه  اجرای مهارت را کنترل می کند (رحمانی نیا، 84).

    بازخورد به اطلاعاتی گفته می شود که فرد درباره اجرای مهارت در حین یا پس از اجرا دریافت میکند.بازخورد در دوشکل اصلی وجود دارد.بازخورد درونی (ذاتی) تکلیف، بازخورد حسی است که در حین یا پس از اجرای مهارت در دسترس قرار می گیرد وبخش طبیعی اجرای مهارت است و شکل دیگر آن بازخورد افزوده است بازخورد افزوده اطلاعاتی است که منبع خارجی فراهم می کند و به بازخوردی اضافه می شود یا آن را تقویت می کند که ازاجرای مهارت به وجود می آید(بازخورد درونی).  دو نوع بازخورد افزوده  بر اساس بخشی از مهارت تمییز داده می شودکه اطلاعات بازخوردی به آن مربوط می شود.آگاهی از نتیجه به پیامد اجرای مهارت و آگاهی از اجر ا به ویژگی های اجرا مربوط است که در نهایت به نتیجه منجر می شود ممکن است مربی بازخورد افزوده را هم زمان با اجرای مهارت یا پس از تکمیل ارائه دهد، ممکن است بازخورد افزوده برای اطلاع دادن به شاگرد درباره موفقیتش در اجرا یا خطاهای اجرایش ارائه شود: همچنین، بازخورد افزوده ممکن است در جهت برانگیختن شاگرد به ادامه تلاش برای رسیدن به هدف به کار رود(مگیل، 89).

    با هدایت حرکت به سمت هدف مورد نظر،  می توان بازخورد را به مقدار کافی و لازم ارائه کرد تا هم فراگیر با حجم وسیعی از اطلاعات از سوی مربی مواجه نشود وهم مربی بتواند در کمترین زمان و صرف حداقل انرژی برای آموزش، مطالب را به فراگیر انتقال دهد. این موضوع که اطلاعات نامربوط و زیاد ممکن است توجه فراگیر را تقسیم و نوعی سردرگمی ایجاد کند در منابع مختلف و تحقیقات متعدد مشاهده شده است (اشمیت و لی، 87).

    رویکرد تجربی متفاوتی که درباره بهینه سازی ارائه بازخورد در تحقیقات اخیر در زمینه تمرین بدنی مورد استفاده قرار گرفته است، ارائه بازخورد در زمانی است که یادگیرنده خود آن را طلب می نماید، به این شیوه ارائه بازخورد، خود کنترلی گویند. نتایج تحقیقات اخیر نشان داده اند تمریناتی که از شیوه خود کنترلی استفاده می نمایند، می توانند برای یادگیری مهارتهای حرکتی سودمند باشند(جنل و همکاران، 1997).

    بخشی از فناوری که به طور بالقوه برای افزایش یادگیری در کلاسهای آموزشی و هنگام اجرای مهارت حرکتی استفاده می شود، ویدئو است که دانش آموزان به کمک آن قادر هستند بازخورد صحیح و متواترمهارتهای حرکتی را دریافت کنند ونقش فعال تری در یادگیری دارند (مک موریس، 2004).

    در چند سال گذشته ، مطالعات متعددی اثر بخشی بخشی بازخورد خودکنترلی را برای یادگیری نشان داده اند (چن و همکاران، 2002؛ چیویاکوفسکی و ولف،2002؛ چیویاکوفسکی و همکاران، 2005؛ جنل و همکاران، 1995،1997 ) ولی سید لری 1388 در تحقیقی که در مورد کودکان انجام داده بود وهمچنین باقرلی 1385  در تحقیقی که مهارت گلف را مورد مطالعه قرار داده بود نتایج متفاوتی بدست آوردند. تحقیقات در ایران در این زمینه کمتر در مورد نوجوانان  و بازخورد ویدیویی بوده است،  و تحقیقی در مورد یک تکلیف پیچیده ورزشی رایج در اجتماع کمتر به چشم میخورد و بیشتر به فعالیت های آزمایشگاهی به دلیل کنترل منابع اطلاعاتی و درجات آزادی پرداخته شده است. از این رو در این مطالعه سعی شده است تا حد امکان تاثیر بازخورد خودکنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت ثابت بسکتبال در نوجوانان بررسی شود.

    1-2 بیان مسئله

    اگرچه در برخی تحقیقات اهمیت انواع مختلف طرح های بازخوردی برای یادگیرندگان ارزیابی شده، اما بررسی این حقیقت که آیا بازخورد برای یادگیرنده ضروری است یا خیر نادیده گرفته شده است. در حقیقت در این تحقیقات به یادگیرنده بدون توجه به درخواستش بازخورد ارائه می شود و به نقش فعال یادگیرنده توجهی نمی شود (ولف و شیا، 2002).

    در چند سال گذشته، تحقیقات متعددی اثر بخشی تمرین خود کنترلی را برای یادگیری حرکتی نشان داده اند و یادگیری به شکل خودکنترلی به صورت یک ساختار جدید و با اهمیت در تحقیقات آموزشی ، روانشناسی وجامعه شناسی پذیرفته شده است. تحقیقات نشان داده است که اجازه دادن به فراگیرندگان برای کنترل بخشی از موقعیتهای تمرینی ، به یادگیری موثرتری در مقایسه با موقعیت های جفت شده منجر شده است (چیویاکوفسکی و ولف، 2007).

    مفهوم متداول یادگیری به شکل خود کنترلی در فرایندهای فراشناختی ، انگیزشی و رفتاری متفاوت است (زیمرمن، 1994). فراگیران در زمینه فرایندهای فراشناختی ، طراحی ، سازماندهی و خودارزشیابی  یادگیری خود را در مقاطع مختلف یادگیری بر عهده می گیرند، آنها از طریق انگیزش درونی برانگیخته می شوند و در اظهار نظرهای شخصی به خود کارآمدی بالاتری اشاره داشته اند (دسی و راین،2000).

    بعضی تحقیقات ویدیویی آگاهی از اجرا بیان می دارند که بازخورد ویدیویی ممکن است یادگیرندگان مبتدی را با حجم زیادی از اطلاعات مواجه کند و در نتیجه باعث کاهش اثرات آموزشی شود. زیرا آگاهی از اجرا ویدیویی درباره جنبه های مختلف اجرا اطلاعاتی را ارائه می دهد و تشخیص اینکه کدام جنبه حرکت در یادگیری حرکت موثرتر است برای مبتدی ها می تواند مشکل باشد(آیکن و همکاران، 2012).

    یکی دیگر از جنبه های اثر گذار بر یادگیری، تمرین وشیوه های مختلف برنامه ریزی اجرای یک تکلیف و بخش های مختلف آن است. در زمینه تمرین تکالیف مختلف در نظر گرفتن دشواری آنها سبب افزایش قابلیت یادگیری می شود، به این دلیل است که بسته به دشواری صوری تکلیف و مهارت فراگیر، نرخ بهبود عملکرد از یک تکلیف به تکلیف دیگر متفاوت است. به این صورت که اگرمیزان تمرین مهارتها بدون در نظر گرفتن دشواری آنها برابر باشد، در هر کوشش تمرینی جدید آنچه برای مهارت ساده به دست می آید کمتر از چیزی است که در کوشش قبلی به دست آمده بود. بنابراین میزان بهبود اجرا کم کم به سمت صفر متمایل می شود این در حالی است که عملکرد در یک تکلیف دشوار همچنان ضعیف است و در اثر تمرین پیشرفت می کند (چیویانگن و همکاران، 2008).

     

    Abstract:

    The purpose of this study was to comparison of self-controlled general video feedback and specificity hard part on the performance and learning of the basketball shoot in the boys 15-17 years old. Participants were 48 students from Takhti conservatory in kerman , that selected randomly between students of this school. Participants were randomly assigned to the four groups: general self-control، hard part self- control, general  yoked, hard part yoked. Study،s data gathered in three phase:  acquisition, delayed retention, delayed transfer. All participants performed 48 trials during the acquisition phase (6 * 8), and one day after practice they performed retention and transfer, consisting of 8 trials in each test without KR. The mean scores were analyzed in a split plot ANOVA (SPANOVA), for the acquisition phase and in one-way ANOVA for retention and transfer tests. Effect of blocks in acquisition phase was significant. Interaction effects of blocks and group, and main effect of group were not significant in acquisition phase. The main effect of feedback،s control was significant in retention and transfer tests. These results are similar to previous studies .The main effect of specific feedback of hard part was not significant in any stage. These are contrary to previous studies.

    Keyword: Self- controlled, Knowledge of performance, Video feedback, Specific feedback, Basketball shoot

  • فهرست:

    فصل اول (مقدمه وطرح تحقیق)

    1-1 مقدمه                                                                                                                              2

    1-2 بیان مساله                                                                                                                         4

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق                                                                                                  5

    1- 4 اهداف تحقیق                                                                                                                 7

           1-1-4 هدف کلی                                                                                                            7     

           2-1-4 اهداف اختصاصی                                                                                                 7

    1- 5   فرضیه های تحقیق                                                                                                         7

    1-6 پیش فرض های تحقیق                                                                                                     7

    1-7  محدوده تحقیق                                                                                                               8

    1-8 محدودیت های تحقیق                                                                                                     8    

    1-9 تعریف نظری واژه ها                                                                                                        9 

    1-10 تعریف عملیاتی واژه ها                                                                                                  9

    فصل دوم: ادبیات  و پیشینه تحقیق

    2-1 مقدمه                                                                                                                            12                              

    2-2 مبانی نظری تحقیق                                                                                                          12

    2-3یادگیری حرکتی                                                                                                             12

    2-4 نظریه های یادگیری حرکتی                                                                                           12                            13

          2-2-4 نظریه سه مرحله ای فیتز و پوسنر                                                                           13

          3-2-4 مدل یادگیری جنتایل                                                                                           13

          4-2-4 نظریه یادگیری حلقه بسته آدامز                                                                            14

          5- 2-4  نظریه طرحواره اشمیت                                                                                       14

    2-5 مفاهیم و طبقه بندی بازخورد                                                                                          14

         1-2- 5 بازخورد ذاتی                                                                                                      15

         2-2- 5 بازخورد افزوده                                                                                                    15

    2-6 انواع بازخورد                                                                                                                15

    2-7  بازخورد ویدیویی                                                                                                         16

    2-8 نقش های بازخورد افزوده در یادگیری حرکتی                                                                17

    2-9  تواتر ارائه بازخورد                                                                                                        18

    2-10 خود تنظیمی                                                                                                                19

    2-11 مدل حرکتی فرایند خود تنظیمی                                                                                   20

    2-12 نظریه شناختی اجتماعی خود تنظیمی                                                                             20

    2-13 یادگیری خودکنترلی و فرضیه ها                                                                                  20

    2- 14 مکانیسم های اثر بازخورد خودکنترل                                                                           21

    2- 15مکانیسم های خودکنترلی                                                                                             22

    فهرست

    عنوان                                                                                                          صفحه

    2-16 بازخورد بخش دشوار حرکت                                                                                       24

    2-17 ادبیات پیشینه                                                                                                                24

    2-18 تحقیقات داخل کشور                                                                                                  25

    2-19 تحقیقات خارج از کشور                                                                                              26

    2- 20 جمع بندی                                                                                                                  29

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه                                                                                                                            31

    3-2 روش و طرح تحقیق                                                                                                       31

    3-3 جامعه و نمونه آماری                                                                                                      32

    3-4 متغیرهای تحقیق                                                                                                             32

         1-3-4 متغیرهای مستقل                                                                                                    32

         2-3-4 متغیر وابسته                                                                                                          32

    3- 5 ابزار مورد استفاده و نوع تکلیف                                                                                     32

    3-6 شیوه اجرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات                                                                     34

    3-7 روش آماری تحقیق                                                                                                        35

    فصل چهارم: نتایج تحقیق

    4-1 مقدمه                                                                                                                            38

    4-2 آماره های توصیفی متغیرهای اندازه گیری شده                                                               38

    4-3 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف                                                                                   40

    4-4 آزمون فرضیه های آماری تحقیق                                                                                    41

         1-4-4 آزمون آماری اول                                                                                                 41

          2-4-4 آزمون آماری دوم                                                                                               42

         3-4-4 آزمون آماری سوم                                                                                                43

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه                                                                                                                            46

    5-2 خلاصه تحقیق                                                                                                                46

    5-3 بحث ونتیجه گیری                                                                                                         47

    5-4 پیشنهادات برخاسته از تحقیق                                                                                          52

    5-5 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده                                                                                      53

    منابع                                                                                                                                      54

    پیوست ها                                                                                                                              58

    فرم رضایت نامه شرکت کنندگان                                                                                           59 فرم ثبت نمره و بازخورد                                                                                                        60

    منبع:

     

    - اشمیت ، ریچارد ای.(1386). یادگیری حرکتی واجرا از اصول تا تمرین، نمازی زاده مهدی و واعظ موسوی سید کاظم، سمت.

    - اشمیت، ریچارد، لی، تیموتی.(1387). یادگیری حرکتی و کنترل حرکتی، حمایت طلب رسول، قاسمی عبدالله، علم وحرکت.

    - اصلانخانی، محمد علی، عبدلی، بهروز، فرخی، احمد، شمس، امیر، شمسی پور، پروانه

    (1388). تاثیر تداخل زمینه ای و نوع ارائه بازخورد بر عملکرد ویادگیری پارامتر در تکالیف تعقیبی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، 4، 306- 229.

    - حبیبی سید لری ،مرتضی.(1388). مقایسه اثر تواتر بازخورد خود کنترلی بر اکتساب، یادداری وانتقال یک تکلیف پرتابی در کودکان ده ساله، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر.

    - باقرلی، ژاله.(1385). اثر بازخورد افزوده در دامنه دور و نزدیک از هدف وخودکنترل بر اجرا ویادگیری مهارت پات گلف، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی کرج.

    - رحمانی نیا، فرهاد.(1384). مبانی وکاربرد یادگیری حرکتی، بامداد کتاب.

    - زنگانه، آزاده.(1383). مقایسه تاثیر چهار نوع بازخورد آزمودنی مدار، خلاصه وتواتر نسبی 50درصد بر یادگیری مهارت پاس سینه بسکتبال، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

    - شایان نوشآبادی، ابولفضل، حومنیان داود، عابدینی،حسین، فاضل کلخوران، جمال.(1391). اثر تعاملی الگودهی(الگوی ماهر والگوی از خود) ونوع بازخورد بر اجرا و یادگیری مهارت پرتاب دارت، رشد ویادگیری حرکتی ، 10 ، 123- 142 .

    - شفیع زاده، محسن، بهرام، عباس، فرخی، احمد.(1383). تاثیر نوع بازخورد توجهی بر قابلیت تشخیص خطا و یادگیری هماهنگی دو دستی، رساله ی دکتری، تربیت معلم تهران.

    - طاهری، حمیدرضا، بهرام، عباس، شفیع زاده، محسن، فرخی، احمد.(1384). مقایسه تاثیر روشهای مختلف خطا و فراوانی کاهش یافته بازخورد افزوده بر قابلیت کشف خطا، عملکرد و یادگیری یک تکلیف حرکتی پیچیده، رساله ی دکتری، تربیت معلم تهران.

    - عرب عامری، الهه، احسانی نوری، شیدا.(1386). تاثیر بازخورد نوار ویدیویی به صورت خود کنترل و آزمونگر کنترل بر اکتساب ، یادداری و انتقال یک مهارت حرکتی، ششمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه کیش.

    - فارسی، علیرضا، اکرادی، مریم، عسگری، زهرا ، غلامی، مینا.(1389). مقایسه تاثیر بازخورد مسدود، تصادفی وبازخورد اختصاصی بخش دشوار بر اکتساب و یادداری سرویس بلند بدمینتون، رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، 4، 73- 57.

     

    - قره لر، مهدیه، محمدزاده، حسن، محرم زاده، مهرداد.( 1388). مقایسه تاثیر بازخورد آزمودنی مدار و مربی مدار بر عملکرد و یادگیری مهارت حرکتی، پژوهش در علوم ورزشی، 22، 77- 63.

    - مگیل ،ریچارد ای.(1389). یادگیری حرکتی مفاهیم وکاربردها، واعظ موسوی، محمد کاظم ،شجاعی، معصومه.

     

    - Aiken،C.A، Fairbrother،J.T،Guy Post،P.) 2012).The Effects of Self-Controlled Video Feedback on the Learning of the Basketball،Frontiers in psychology،3،338

    -.Bandura،A.(1993).Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational psychologist، 28، 117- 148.

    -  Bandura، A.( 1997) self-efficacy; the exercise of control. New York: Freeman.

    - Boekaerts، M.( 1996). Self-regulated learning at the junction of cognition and motivation، European psychologist، 1، 100-112.

    - Bryges، R، Carnahan، H، Backstein، D، Dubrowski، A.(2007). Application of motor learning principles to complex surgical tasks: searching for the optimal practices schedule، journal of motor behavior،39،1، 40-48.

    - Bund، A، Wiemeyer، J. (2004) . Self – controlled learning of a complex motor skill: Effects of the learners preferences on performance and self– efficacy ، Journal of human movement studies، 47، 215- 236.

    - Chen، D.D، Hendrick، J.L، Lidor، R.)2002).Enhancing self-controlled learning environments: The use of  self- regulated feedback information، Journal of  human movement studies، 43، 69-80.

    - Chiviacowsky ،S،wulf ، G، Machado،C، Rydberg،N.)2012).Self-controlled feedback enhances learning in adults with Down syndrome، Rev. bras. Fisioter،16،3

    -Chivicowsky، S.، & Wolf، G. ،Self-control feedback: Does it enhancelearning because performances get feedback when they need it?، ResearchQuarterly for Exercise & Sport، 2002، 73،4،، 408-415

    -Chiviacowsky، S، Godinho، M، Tani،G.( 2005) .Self – controlled knowledge of result: Effects of different schedules and task complexity، Journal of Human movement Studies،49، 277- 296.

    -Chiviacowsky ،S،wulf ، G.( 2005).Self-controlled feedback is effective if it is based on the learners performance،Research Quarterly for Exercise and Sport، 76، 1، 42- 48

    - Chiviacowsky ،S،wulf ، G.(2007).Feedback after good trial enhancesLearning، Research Quarterly for Exercise and Sport، 78، ، 1،40-47.

    -Chiviacowsky ،S،wulf ، G، Laroque، F، Kaefer،Wally،R.( 2008(. Self-controlled feedback in 10- years- old children: Higher  feedback frequencies enhance learning،Research Quarterly for Exercise and Sport،79، 122- 127.

    -Chiviacowsky ،S،wulf ، G، Laroque، F، Kaefer، A، Tani، G. (2008(. Learning benefit of self -controlled knowledge of result in 10- years –old children،Research Quarterly for Exercise and Sport،79، 405- 410

    - Choi Younggeun، Qi Feng، Gordon James، Sch Weighofer Nicolas. ).2008)،Performance – based adaptive schedules enhance motor learning، journal of Motor behavior ،40، 4،273-280.

    -Desi، E.، & Rayn، R. (2000.(What is the self-directed learning? Finding from recent motivational research، In G. A. Straka (ED.)، Conceptions of selfdirected learning ، New York: Waxman.75-92

    - Hartman، J، M).  2004).An explanation for the effectiveness of self – control on motor skill learning، Unpublished manuscript، The university of Virginia.

    -Jefery،F، Laughlin ،DD، Nguyen ،T.V.)2012). Self-Controlled Feedback Facilitates Motor Learning in Both High and Low Activity Individuals، Frontiers in psychology،3،323

    - Janelle، C.M.، Barbara، D.A.، Frehlich، S.G.، Tennant، L.K.، Gauraugh، J.H).1997). ،Maximizing performance effectiveness through videotape replay and a self-controlled learning environment. Research Quarterly for Exercise & Sport،68،269-279

    - Janell، C،.M.Kim، J.& Singer، R.N.(1995(. Subject-controlled performance feedback and learning of a close motor skill،  Perceptual and motor Skills، 81،627-634

    - Kirschenbaum، D، S.( 1984.(Self- regulation of sport psychology: Nurturing an emerging symbiosis، Journal of sport psychology،6، 159- 183.

    - Lai، Q. Shea، Ch. Wulf، G.(2000).and Wright، D.L.، Optimizing generalized motor program and parameter learning،  Research quarterly for exercise and sport، 71،1، 10-24.

    - Lai، Q. and Shea، Ch. (1999(. Bandwidth knowledge of results enhances generalized motor program learning،  Research quarterly for exercise and sport،70،33-40.

    - Mccombs، B.( 1989). Self- regulated learning and academic achievement ; A phenomenological view، In B،J، Zimmerman ،D، H، Schunk ، self- regulated learning and academic achievement ، springer، 51-82.

    - Mcmorris،T.( 2004). Acquisition and performance of sport skills، (1stED)،John Wiley & Sons Canada.

    - Mcckrous، L، Proteau، L.( 2007). Specificity of practice results from differences in movement planning strategies، New York،  183، 2، 181

    - Menichell، J.U. ) 2004(. The effectiveness of videotape feedback in sport;Examiminig In A Self-Controlled learning، A dissertion submitted to a dissertion commite of the Louisiana state university and Agricultural and mechanical college in partial fulfillmwnt of the requiremwnts for the degree of doctor of philosophy inthe department of kinesiology. B.S.، State university of New York at Cortland.

    - Petlich Koff، L، M.( 2003). Self- regulation skill for children and adolescents، In M Rweiss(Ed)، developmental sport and exercise psychology a lifespan، 113-115.

    - Proteau، L،Tremblay، L،Dejaeger، D.( 1998). Practice does non diminish the role of visual information in on-line control of a precision walking task: support for the specificity of practice hypothesis ، Journal of motor behavior ،30، 143-150

    - Robertson ،S، Collins، J، Elliott، D، Strales، J) 1994(. The influence of skill and  intermittent vision on dynamic balance ، Journal of motor behavior ،26 ،333-339.

    - Robin، C، Toussain،L ،Blandin، U، Proteau، L.( 2005). Specificity of learning in  a video- aiming task: modifying the salience of dynamic visual cues Journal of motor behavior،37، 5، 367-376.

    -Shea، C،H، Wulf، G، Park، J، Gaunt، B.( 2001). Effect of auditory model on the learning of relative and absolute timing، Journal of motor behavior، 33، 2، 127-138

    -Starek، J.،McCullagh، P.(1999).The effect of self-modeling on the performance of beginning swimmers ، The sport psychologist، 13، 269-287.Quarterly for Exercise & Sport، 73،4، 408-415.

    - Schunk، D، H.(1999). Self- regulation of self- efficacy ant attributions in academic setting، Hillsdale ، NJ: Erlbaum، 75- 99

    - Titzer، R.،Shea، J. & Singer ، R.N.( 1995).The effect of learner control on the acquisition and retention of a motor task، Journal of Sport and Exercise Psychology،15، 84

    - Whiting، H،T، A، Savelberg، G، J ،P.( 1993). An exception that proues the rule! In G، Stelmach and J، Requin (Eds)، Tutorials in motor behavior II، Amsterdam: North- Holand،  583-597

    - Wulf، G، Clauss، A، Shea، S، H، Whitacre، C.( 2001). Benefit of self- control in dyad practice ، Research Quarterly for Exercise & Sport ،72 ،299-303

    - Wulf، G.، Tool، T.( 1999). Physical assistance devices in complex motor skill learning: benefits of a self- controlled practice schedule، Research Quarterly for Exercise & Sport، 70، 265- 272.

    -Wulf، G.، Raupach، M.، & Pfeiffer، F.(2005).Self –controlled observational practice enhances learning ، Research Quarterly for Exercise & Sport،761،107-111.

    - Wulf، G ، Shea، C.H.( 2002).Principles derived form the studies of simple motor skills do not generalize to complex skill learning، Psychonom Bull Rev ،9،185-211

    - Zimmerman، B.J.(1994) .Dimensions of academic self-regulation: A conceptual framework for education. In D.H. Schunk & B.J. Zimmerman(Eds.)، Self-regulation of learning and performance: Issues and educational applications،3-24.

    - Zimmerman، B.J، Bonner، S، Kovach، R.( 1996). Developing self –regulated learners، Beyond  achievement  to self- efficacy،  Washington ،DC، America Psychology Association.

    - Zimmerman، B.J.( 1989). A social cognitive view self- regulated academic learning، Journal of Educational Psychology، 81، 329- 339.


موضوع پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, نمونه پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, جستجوی پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, فایل Word پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, دانلود پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, فایل PDF پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, پروژه درباره پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران 17- 15 ساله

پایان نامه جهت اخذ درجه­ی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش عمومی مقدمه انسان موجودی است که به طور مداوم در حال یادگیری است. در زمینه حرکت موضوع یادگیری آنقدر اهمیت دارد که حتی می­توان گفت زندگی بشر به آن وابسته است. مربیان در زمینه­های ورزشی به دنبال روش­های بهینه آموزش مهارت­ها به شاگردان خود هستند، روش­هایی که هزینه و وقت کمتری صرف آنها شود و شاگردان بتوانند به ...

تربیت بدنی وعلوم ورزشی پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد «. M.A» چکیده هدف از تحقیق حاضر،تعیین تاثیر کفش ورزشی وکفی طبی بر شوت روی پا در افراد دچار صافی کف پا بود .بدین منظور 30 نفر از دانش آموزان فعال در رشته فوتبال با میانگین سنی 16/16 سال دچار صافی کف پا انتخاب و در این مطالعه شرکت کردند. در این تحقیق آزمودنی ها توپ را از فواصل 20 و 30 متری شوت کردند و میزان برد توپ و ...

کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی (گرایش رفتار حرکتی) چکیده هدف و زمینه تحقیق: خودکارآمدی تمرین عاملی است که نقش بسزایی در موفقیت ورزشی داشته و به عنوان عاملی بازدارنده، در رفع عواقب نامطلوب منتج از رقابت ورزشی اهمیت دارد. لذا هدف این مطالعه، مقایسه سازه کارآمدی در رشته های انفرادی و تیمی است. مواد و روش ها: روش تحقیق از نوع پس رویدادی با طرح علی – مقایسه ای است. جامعه ...

فصل اول- طرح پژوهش مقدمه: بهبود در رکوردهاي ورزشي مديون پژوهش هاي متخصصان  در زمينه هاي مختلف تربيت بدني و علوم ورزشي است. يکي از اين زمينه ها که پژوهش هاي بسياري نيز در آن صورت گرفته، علم

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (گرایش روانشناسی تربیتی) تاثیربازخورد معلم (نوشتاری و کلامی)در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی ومیزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر و پسر سال سوم راهنمایی چکیده: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی ومیزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته‌ی روان‌شناسی تربیتی چکیده بررسی رابطه هوش عاطفی و هوش اخلاقی با کیفیت زندگی: نقش واسطه ای همدلی پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی گری همدلی در رابطه بین هوش عاطفی و هوش اخلاقی با کیفیت زندگی در دانشجویان دانشگاه شیراز که در سال تحصیلی93-92 مشغول به تحصیل بودند در مقطع کارشناسی صورت پذیرفت. این پژوهش شامل 298 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: مديريت آموزشي تابستان  1390 چکيده: هدف اصلي در اين پژوهش ارزيابي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي اختصاصي ضمن خدمت تقريرنويسان قوه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی ...

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری (گرایش داخلی – چکیده مقدمه: محیط بالین در برگیرنده شرایط و محرکهای موثر بر یادگیری است ولی انگیزه نخستین و مهمترین عنصر تشکیل دهنده رفتار یادگیری می باشد. یکی از نظریه های مهم در این زمینه تئوری خود تعیین کنندگی است که یک تئوری انگیزش عمومی است. بر اساس این تئوری، ارضاء سه نیاز اساسی روانی: درک از استقلال ،کفایت و شایستگی و ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر (M.Sc) گرایش نرم­ افزار چکیده تلفن­ های هوشمند و دیگر دستگاه­ های سیار در حال تبدیل شدن به یک پلت­فرم ایده­آل برای سنجش مستمر فعالیت­های کاربر بوسیله تعداد زیادی از حسگر های تعبیه شده در آن می­باشد. به این ترتیب مصرف انرژی به مهم­ترین چالش دستگاه ­های تلفن همراه تبدیل شده است. تشخیص فعالیت­های فردی بر روی تلفن­های هوشمند ...

ثبت سفارش