پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم

word 1 MB 32110 79
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    در رشته مهندسی برق - گرایش قدرت

    چکیده

    در این پایان نامه، روشی جدید برای برنامه­ریزی نگهداری و تعمیر واحدهای تولیدی در محیط­های تجدید ساختار شده ارائه شده است. در محیط سنتی با ساختار عمودی، بهره­بردار سیستم برنامه­ی تعمیر و نگهداری را برای حفظ قابلیت اطمینان تعیین می کند و همچنین سعی بر کاهش هزینه ها دارد. اما چنین رویه­ای در یک محیط رقابتی قابل قبول نمی­باشد. در محیط تجدید ساختار شده، بهره­بردار همچنان متصدی حفظ قابلیت اطمینان در سطح مطلوب می­باشد. در حالیکه هدف هر تولیدکننده افزایش سود خودش می­باشد، که این ممکن است با هدف حفظ قابلیت اطمینان در تضاد باشد. در این پایان نامه، برای برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری، روشی چندمرحله­ای پیشنهاد شده است. در مرحله­ی اول، تولیدکنندگان با توجه به ارزیابی هزینه/فایده، پیشنهاد خرید تعمیر و نگهداری مربوط به واحد تولیدی مدنظرشان را تهیه و به بهره­بردار مستقل سیستم ارائه می­دهند. در مرحله­ی دوم، بهره­بردار مستقل سیستم با توجه به پیشنهادات ارسال­شده از سوی تولیدکنندگان و همچنین کفایت سیستم، زمان­بندی خروج واحدهای تولیدی را با هدف بیشینه کردن رضایت تولیدکنندگان و حفظ کفایت سیستم تعیین می­کند. در مرحله­ی سوم، با توجه به خصوصیت غیرانتفاعی بهره­بردار مستقل سیستم، یک راهکار بی­طرفانه برای تسویه­ی بازار پیشنهاد شده است.

    واژه‌های کلیدی: برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری پیشنهادمحور، برنامه­ ریزی سیستم ­های قدرت، قابلیت اطمینان، تجدید ساختار.

    تعریف تعمیر و نگهداری[1]

    تعمیر و نگهداری عملیاتی است که در آن یک  وسیله، در بازه­ای معین، مورد ترمیم قرار می­گیرد. تعمیر و نگهداری برای جلوگیری، کاهش یا رفع زوال آن وسیله می­باشد.

    هدف از تعمیر و نگهداری توسعه دادن طول عمر تجهیزات یا افزایش زمان متوسط تا خرابی بعدی می­باشد. گذشته از این، انتظار می­رود که سیاست­های موثر تعمیر و نگهداری بتواند فرکانس وقفه­ی[2] خدمات و بسیاری از نتایج نامطلوب آن وقفه­ها را کاهش دهد. تعمیر و نگهداری به صورت واضحی بر روی قابلیت اطمینان[3] اجزا و کل سیستم اثر می­گذارد. کم­توجهی به تعمیر و نگهداری باعث تعداد زیادی خرابی پرهزینه و کارایی ضعیف سیستم می­شود و بنابراین قابلیت اطمینان تنزل پیدا می­کند. توجه بیش از حد به تعمیر و نگهداری گرچه قابلیت اطمینان را افزایش می­دهد، ولی هزینه­ی آن را نیز به شدت افزایش می­دهد. در یک برنامه­ریزی موثر تعمیر و نگهداری باید بین هزینه و قابلیت اطمینان تعادل برقرار کرد [2].

    در استانداردهای موجود برای سیستم قدرت، تعمیر و نگهداری تجهیزات الکتریکی این­چنین تعریف شده است:

    "تعمیر و نگهداری، حفظ و نگهداری شرایط لازم برای بهره­برداری از تجهیزات الکتریکی در جهتی است که به کار گرفته شده است" [3].

    بنابراین، تعمیر و نگهداری تضمین می­کند که سیستم در زمینه­ای که برای کار کردن در آن طراحی شده است، از نظر الکتریکی در شرایط امنی کار کند.

    در حالت کلی، تعمیر و نگهداری به دو گروه اصلی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه[4] و تعمیر و نگهداری اصلاحی[5] تقسیم­بندی می­شود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به منظور حفظ صحت عملکرد سیستم و تامین قابلیت اطمینان مورد نیاز صورت می­گیرد. برای این منظور عملیات منظمی از قبیل بازرسی عملکرد سیستم، تمیزکاری، تنظیم، روغنکاری و نظایر آن اجرا می­شود و قطعاتی که در شروع مرحله­ی فرسایش می­باشند و یا به عنوان قطعه مازاد موازی از کار افتاده­اند، توسط قطعات نو و سالم جایگزین می­شوند. هدف از این عملیات، محافظت سیستم در اجتناب از وقوع از کار افتادن بیش از حدود مطلوب است. تعمیر و نگهداری اصلاحی در صورت وقوع هرگونه نقصان در عملکردهای سیستم انجام می­گیرد و هدف از اجرای آن بازگرداندن سریع سیستم به شرایط مطلوب برای عملکرد کامل است. این کار با تعویض، تعمیر و یا تنظیم قطعاتی که موجب توقف سیستم شده­اند، صورت می­گیرد [4].

    1-2- راهکارهای تعمیر و نگهداری

    شرکت­های برق به مسئله­ی تعمیر و نگهداری تکیه می­کنند تا تجهیزاتشان را تا جایی که امکان دارد در شرایط کاری خوبی حفظ نمایند. در گذشته، روال اصلی تعمیر و نگهداری بیشتر شامل فعالیت­های از پیش تعریف­شده بود که در بازه­های منظم انجام می­شدند (تعمیر و نگهداری زمان­بندی­شده[6]). ولی، چنین روش تعمیر و نگهداشتی ممکن است مقداری ناکارآمد باشد، زیرا ممکن است در بلند­مدت بسیار پرهزینه باشد و همچنین ممکن است نتواند طول عمر تجهیزات را به اندازه­ای که امکان پذیر می­باشد، افزایش دهد. بنابراین بسیاری از شرکت­ها، برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری با بازه­های ثابت را با برنامه­های انعطاف­پذیر مبتنی بر بررسی­های مورد نیاز و حق تقدم، یا مطالعه­ی اطلاعات بدست آمده از طریق پایش شرایط (تعمیر و نگهداری پیشگویانه[7])، عوض کرده­اند.

    روش­های تعمیر و نگهداری پیشگویانه شامل یک گروه از برنامه­ها می­باشد که تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان­محور[8] نامیده می­شوند. در یک راهکار تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان­محور می­توان روش­های تعمیر و نگهداری جایگزین مختلفی را با هم مقایسه کرد و هر کدام که برای حفظ قابلیت اطمینان تجهیزات به صرفه­تر می­باشند را انتخاب کرد. برنامه­های تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان محور توسط برخی از شرکت­های برق به عنوان یک ابزار مفید به کار گرفته شده­اند.

    بسیاری از نوشته­ها تنها مربوط به جایگزینی[9] در حالت­های پس از خطا و هنگام تعمیرات می­باشند و احتمال انواع دیگر تعمیر و نگهداری را که منجر به بهبود کمتری با هزینه ی کمتری می­شوند را نادیده می­گیرند. قدیمی­ترین روش­های جایگزینی، روش­های جایگزینی براساس عمر تجهیز[10] و جایگزینی انبوه [11] می­باشند. در جایگزینی براساس سن، یک تجهیز در یک سن معین و یا زمانی که دچار خرابی می­شود، جایگزین می­شود. در جایگزینی فله­ای، تمام تجهیزاتی که در یک کلاس می­باشند، در یک بازه­ی از پیش تعیین­شده، یا زمانی که دچار خرابی می­شوند، جایگزین می­گردند. راهکار جایگزینی فله­ای برای اجرا بسیار آسان می­باشد، به خصوص اگر سن تجهیزات نامعلوم باشد، همچنین می­تواند اقتصادی­تر از راهکارهای مبتنی بر جایگزینی یک تجهیز باشد. راهکارهای جدیدتر برای جایگزینی، گاهی مبتنی بر مدل­های احتمالی می­باشند بنابراین می­توانند خیلی پیچیده­تر باشند. در هر صورت، در بسیاری از کاربردهای الکتریکی، تعمیر و نگهداشتی که بهبود محدودی را نتیجه می­دهد، به عنوان راهکار اصلی استفاده می­گردد و مدل­های جایگزینی فقط نقشی ثانویه دارند.

    برنامه­های تعمیر و نگهداری شامل طیف وسیعی می­شوند و می­توانند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشند. شاید ساده­ترین برنامه، اتخاذ یک زمان­بندی تعمیر و نگهداری انعطاف ناپذیر[12] باشد، که در آن فعالیت­های از پیش تعیین­شده در بازه­های زمانی ثابتی انجام می­شوند. زمانی که تجهیزی دچار خطا می­شود، تعمیر و یا تعویض می گردد. تعمیر و تعویض، هر دو بسیار پرهزینه­تر از یک عمل تعمیر و نگهداری تنها می­باشند. بازه­های تعمیر و نگهداری به طور معمول براساس تجربه­ی طولانی مدت انتخاب می­شوند.

    تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان­محور به شدت مبتنی بر ارزیابی منظم شرایط تجهیز می­باشد و بنابراین، زمان­بندی تعمیر و نگهداری انعطاف­ناپذیر را به کار نمی­بندد. مشاهده شده است که تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان­محور تاحدی مفهومی سیال می­باشد و در منابع مختلف به صورت­های متفاوتی تعریف شده است. تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان­محور همیشه مبتنی بر پایش شرایط[13] نمی­باشد، بلکه به دیگر خصوصیات مانند حالات خرابی[14]، بررسی آثار[15]، بررسی نیازهای اجرایی و حق تقدم ها[16] نیز بستگی دارد.

    بهینه­سازی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه[17]، راهکار دیگری است که ادعا می­شود از تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان­محور کاراتر می­باشد. بهینه­سازی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بیشتر مبتنی بر تجزیه و تحلیل ماموریت[18]، نسبت به تجزیه و تحلیل سیستم می­باشد و دارای قابلیت کاهش موثر تعداد ماموریت­های لازم برای تعمیرات می­باشد.  برنامه­هایی مانند تعمیر و نگهداری قابلیت اطمینان محور و بهینه­سازی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای تضمین بهره­برداری اقتصادی نیروگاه­ها بسیار مفید می­باشند.

    Abstract

    This research proposes a new procedure for bidding-based generation unit maintenance scheduling in the restructured power systems. In a power system with vertical structure, the system operator determines the maintenance scheduling in a way to keep the reliability in desired level while minimizing cost. However, this procedure is not acceptable in a competitive environment. In a restructured system, the operator is already responsible for maintaining the reliability in desired level. It has to be said that the aim of each producer is to increase its profit which may be in contrast with the aim of maintaining the reliability. In this research, a three-step method is presented for maintenance scheduling. In the first step, producers provide maintenance bidding costs regarding to the evaluation of cost/benefit and submit it to independent system operator. In the second step, independent system operator determines the generation units outage scheduling to maximize generation units satisfactory degree regarding the bids from producers and system adequacy. In the third step, considering the nonprofit feature of independent system operator, an impartial approach is proposed for cost settlement. The proposed method is implemented on IEEE 24-bus system and its results are presented.

     

    Keywords: Bidding-Based Maintenance Scheduling, Power System Planning, Realiability, Restructuring

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه ...................................................................................................

    1

    1-1- تعریف تعمیر و نگهداری ...........................................................................................................

    2

    1-2- راهکارهای تعمیر و نگهداری ...................................................................................................

    3

    1-3- برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری در سیستم­های قدرت ..........................................................

    6

    1-4- افق­های زمانی برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری .......................................................................

    7

    1-4-1- زمان­بندی تعمیر و نگهداری کوتاه­مدت ...........................................................

    7

    1-4-2- زمان­بندی تعمیر و نگهداری میان­مدت ............................................................

    8

    1-4-3- زمان­بندی تعمیر و نگهداری بلندمدت .............................................................

    8

    1-5- تجدید ساختار سیستم قدرت و ایجاد بازار برق ..................................................................

    8

    1-6- برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری در سیستم­های قدرت تجدید ساختار شده ....................

    11

     

     

    فصل دوم: مروری بر پژوهش­های پیشین در زمینه­ی تعمیر و نگهداری در شرایط بازار برق ..................................................................................

    14

    2-1- مقدمه ...........................................................................................................................................

    15

    2-2- برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری از دیدگاه واحدهای تولیدی ...............................................

    16

    2-3- هماهنگ­سازی برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری توسط بهره­بردار مستقل سیستم ...........

    19

    2-3-1- هماهنگ­سازی برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری مبتنی بر تکرار .....................

    19

    2-3-2- هماهنگ­سازی برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری مبتنی بر بازار تعمیرات ......

    23

    2-4- هماهنگ­سازی برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری واحدهای تولیدی و خطوط انتقال ........

    25

     

     

    فصل سوم: ساختار پیشنهادی برای برنامه­ریزی تعمیر و نگهداری به منظور حفظ کفایت سیستم ........................................................................

    26

    3-1- مقدمه ...........................................................................................................................................

    27

    3-2- ارزیابی سود واحدهای تولیدی ................................................................................................

    28

    3-2-1- هزینه نوسازی انتظاری واحد تولیدی ...............................................................

    28

    3-2-2- ارزیابی بازه­های خروج براساس سود مولدها ...................................................

    31

    3-2-3- تعیین پیشنهاد خرید تعمیرات (MBC) ..........................................................

    33

    3-3- راهبرد هماهنگ­سازی تعمیر و نگهداری ..............................................................................

    37

    3-3-1- بیشینه کردن رضایت تولیدکنندگان ................................................................

    37

    3-3-2- ارزیابی کفایت سیستم .........................................................................................

    39

    3-3-3- روش حل مسئله­ی هماهنگ­سازی زمان­بندی تعمیر و نگهداری ...............

    41

    3-3-1-1- روش الگوریتم ژنتیک ......................................................................

    41

    3-3-3-2- فضای جستجو ..................................................................................

    42

    3-4- تسویه­ی هزینه­ها ........................................................................................................................

    43

    فصل چهارم: شبیه سازی و مطالعات عددی....................................................................

    45

     

     

    4-1- مقدمه ...........................................................................................................................................

    46

    4-2- سیستم 24 شینه IEEE-RTS ................................................................................................

    46

    4-2-1- بررسی سود واحدهای تولیدی ...........................................................................

    47

    4-2-2- هماهنگ سازی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی...................................

    50

    4-2-3- تسویه ی هزینه ها  .............................................................................................

    54

     

    منبع:

    [1]

    یوسفی، غ. و پدرام، م.، مبانی نظری برنامه ریزی زمانی تعمیر و نگهداشت واحد های نیروگاهی، گزارش شماره 1، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شبکه های قدرت، 1387.

     

     

     

    Asgarpoor and et al., “The Present Status of Maintenance Strategies and the Impact of Maintenance on Reliability”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 16, No. 4, PP. 638-646, November. 2001.

    [2]

     

    IEEE Guide for Maintenance, Operation, and safety of industrial and commercial power systems, IEEE Std 902-1998, Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc, 1998.

    [3]

     

    R. Billinton, R. N. Allan., Reliability Evaluation of Engineering Systems, Plenum Press, 1992.

    [4]

     

     

     

    E. Lin and et al., “An Expert System for Generator Maintenance Scheduling Using Operation Index”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 7, No. 3, PP. 1141-1148, August. 1992.

    [5]

     

    R. Mukerji, J. H. Parker., “Power Plant Maintenance Scheduling: Optimizing Economics and Reliability”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 6, No. 2, PP. 476-483, May. 1991.

    [6]

     

    Chattopadhyay., “A Practical Maintenance Scheduling Program: Mathematical Model and Case Study”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 13, No. 4, PP. 1475-1480, November. 1998.

    [7]

     

    Chattopadhyay, K. Bhattacharya, J. Parikh., “A Systems Approach to Least-Cost Maintenance Scheduling for an Interconnected Power Systems”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 10, No. 4, PP. 2002-2007, November. 1995.

    [8]

     

    R. C. Leou., “A Flexible Unit Maintenance Scheduling Considering Uncertainties”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 16, No. 3, PP. 552-559, August. 2001.

    [9]

     

    M. Shahidehpour and M. K. C. Marwali., Maintenance Scheduling in Restructured Power Systems, Norwell, MA: Kluwer, 2000.

    [10]

     

    R. Billinton and R. Mo., “Composite System Maintenance Coordination in a Deregulated Environment”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 20, No. 1, PP. 485-492, February. 2005.

    [11]

     

    H. Barot and K. Bhattacharya., “Security Coordinated Maintenance Scheduling in Deregulation Based on Genco Contribution to Unserved Energy”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 23, No. 4, PP. 1871-1882, November. 2008.

    [12]

     

    A. J. Conejo, R. G. Bertrand, M. D. Salazar., “Generation Maintenance Scheduling in Restructured Power Systems”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 20, No. 2, PP. 984-992, May. 2005.

    [13]

     

    G. Lu, C. Y. Chung, K. P. Wong, F. Wen., “Unit maintenance scheduling coordination mechanism in electricity market environment”, IET Generation, Transmission & Distribution, Vol. 2, Iss. 5, PP. 646-654, September. 2008.

    [14]

     

    C. Feng, X. Wang, F. Li., “Optimal maintenance scheduling of power producers considering unexpected unit failure”, IET Generation, Transmission & Distribution, Vol. 3, Iss. 5, PP. 460-471, May. 2009.

    [15]

     

    M. K. C. Marwali, M. Shahidehpour., “Long-term transmission and generation maintenance scheduling with network, fuel and emission constraints”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 14, No. 3, PP. 1160-1165, August. 1999.

    [16]

     

    L. Wu, M. Shahidehpour, T. Li., “GENCO’s Risk-Based Maintenance Outage Scheduling”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 23, No. 1, PP. 127-136, February. 2008.

    [17]

     

    J. H. Kim, J. B. Park, J. K. Park, and B. H. Kim., “A New Game-Theoretic Framework for Maintenance Strategy Analysis”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 18, No. 2, PP. 698-706, May. 2003.

    [18]

     

    D. Jhang, W. Li, X. Xiong., “Bidding based generator maintenance scheduling with triple-objective optimization”, Electric Power Systems Research, Vol. 93, PP. 127-134, December. 2012.

    [19]

     

    C. Feng and X. Wang., “A Competitive Mechanism of Unit Maintenance Scheduling in a Deregulated Environment”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 25, No. 1, PP. 351-359, February. 2010.

    [20]

     

    L. Wu, M. Shahidehpour, Y. Fu., “Security-Constrained Generation and Transmission Outage Scheduling With Uncertainties”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 25, No. 3, PP. 1674-1685, August. 2010.

    [21]

     

    Z. Shuangmei, G. Ju., “Study on Generation and Transmission Maintenance Scheduling Under Electricity Market”, Asia-Pacific Power and Energy Engineering Conference, March. 2010.

    [22]

     

    Y. Fu, M. Shahidehpour and Z. Li., “Security-Constrained Optimal Coordination of Generation and Transmission Maintenance Outage Scheduling”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 22, No. 3, PP. 1302-1313, August. 2007.

    [23]

     

    M. K. C. Marwali and M. Shahidehpour., “Short-Term Transmission Line Maintenance Scheduling in a Deregulated System”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 15, No. 3, PP. 1117-1124, August. 2000.

    [24]

     

    H. Pandzic, A. J. Conejo, I. Kuzle and E. Caro., “Yearly Maintenance Scheduling of Transmission Lines Within a Market Environment”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 27, No. 1, PP. 407-415, February. 2012.

    [25]

     

    P. Wang, Y. Xiao, and Y. Ding., “Nodal Market Power Assessment in Electricity Markets”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 19, No. 3, PP. 1373-1379, August. 2004.

    [26]

     

    K. Deb, A. Pratap, S. Agarwal, and T. Meyarivan., “A Fast and Elitist Multiobjective Genetic Algorithm: NSGA-II”, IEEE Transactions on Evolutionary Computation, Vol. 6, No. 2, PP. 182-197, April. 2002.

    [27]

     

    M. Gen, R. Cheng., Genetic Algorithms and Engineering Design, Wiley, 1997

    [28]

     

    Reliability Test System Task Force, “The IEEE reliability test system- 1996,” IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 14, No. 3, PP. 1010–1020, August. 1999.

    [29]


موضوع پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, نمونه پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, جستجوی پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, فایل Word پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, دانلود پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, فایل PDF پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, تحقیق در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, مقاله در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, پروژه در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, پروپوزال در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, تز دکترا در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, پروژه درباره پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم, رساله دکترا در مورد پایان نامه برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده در این پایان نامه، روشی جدید برای برنامه­ریزی نگهداری و تعمیر واحدهای تولیدی در محیط­های تجدید ساختار شده ارائه شده است. در محیط سنتی با ساختار عمودی، بهره­بردار سیستم برنامه­ی تعمیر و نگهداری را برای حفظ قابلیت اطمینان تعیین می کند و همچنین سعی بر کاهش هزینه ها دارد. اما چنین رویه­ای در یک محیط ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌‌ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده محدودیت منابع سوختی فسیلی و احتمال اتمام ذخایر انرژی فسیلی، گرمایش زمین، آلودگی‌های زیست محیطی، بی‌ثباتی قیمت و همچنین نیاز روز افزون مراکز صنعتی و شهری به انرژی، مجامع بین الملل را به فکر جایگزین‌های مناسب انداخته است. انرژی هسته‌ای، خورشیدی، زمین گرمایی، بادی و امواج اقیانوسی از این قبیل می‌باشند. ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت چکیده بحث تعمیرات در هر سیستمی و از جمله سیستم قدرت، از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. در ساختار سنّتی صنعت برق، تعمیرات مربوط به بخش تولید و انتقال، هر دو توسّط اپراتور شبکه صورت می‌گیرد. با تجدیدساختار صنعت برق، پیشنهاد زمان تعمیرات مربوط به بخش‌های مختلف سیستم به مالکان بخش‌ها واگذار می‌شود و بهره‌بردار مستقل سیستم، مسئول نظارت و ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت چکیده بحث تعمیرات در هر سیستمی و از جمله سیستم قدرت، از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. در ساختار سنّتی صنعت برق، تعمیرات مربوط به بخش تولید و انتقال، هر دو توسّط اپراتور شبکه صورت می‌گیرد. با تجدیدساختار صنعت برق، پیشنهاد زمان تعمیرات مربوط به بخش‌های مختلف سیستم به مالکان بخش‌ها واگذار می‌شود و بهره‌بردار مستقل سیستم، مسئول نظارت و ...

پایان ­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت گرایش سیستم­های قدرت چکیده: در طی دو دهه اخیر صنعت برق دستخوش تغییرات اساسی در نحوه­ی تولید، انتقال و توزیع گشته است که تحت عنوان تجدید­ساختار از آن یاد می­شود. با تجدید ساختار در صنعت برق، توان راکتیو به عنوان یکی از مهمترین خدمات جانبی برای بهره­برداری ایمن و قابل اطمینان از شبکه قدرت معرفی شده است. در سال­های ...

پایان نامه برای درجه کارشناسی ارشد دررشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده در این پایان نامه به ارائه روشی جدید جهت مکان یابی بهینه نیروگاه ها به منظور بهینه سازی همزمان توسعه تولید وشبکه پرداخته شده است. در مسأله بهینه سازی مورد بررسی، هدف انتخاب نوع و ظرفیت نیروگاه های جدید و زمان و مکان احداث آنهاست به طوری که که کلیه اهداف مسأله بهینه سازی تأمین گردد. در این تحقیق ضمن مدل سازی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش سیستم های قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد درشته برق گرایش سیستمهای قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت چکیده شبکه گسترده سیستم قدرت دارای تجهیزات بسیار گران قیمتی می­باشد که از جمله آن می­توان به ژنراتور، بریکر، کابل­های قدرت و ترانسفورماتور اشاره کرد. ترانسفورماتور قدرت به عنوان قلب تپنده این شبکه بوده که همواره تحت تاثیر شرایط بهره­برداری و محیطی، دچار خطاهای مختلفی شده و در برخی موارد سبب خرابی و خروج از مدار ترانسفورماتور و عدم ...

ثبت سفارش