پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار

word 1 MB 32121 121
1392 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‏نامه دوره‌ کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق- قدرت

    چکیده

    اهمیت مسأله انرژی، نیاز به استفاده از منابع انرژی نو را به عنوان تولیدکننده انرژی الکتریکی افزایش داده­ است. امروزه یکی از گزینه­های مناسب جهت تأمین انرژی الکتریکی، منابع تولید پراکنده می­باشند. استفاده از تولید پراکنده، تأثیرات مثبت زیادی از قبیل افزایش ظرفیت آزاد خطوط، کاهش تلفات توان، بهبود پروفیل ولتاژ و بهبود شاخص‏های قابلیت اطمینان دارد. علاوه بر این، کاربرد کلیدهای جداکننده در شبکه توزیع­ می­تواند نقش مؤثری در بهبود قابلیت اطمینان سیستم ایفا نماید. همچنین بکار بردن همزمان کلیدها و منابع تولید پراکنده، می­تواند سبب افزایش قابلیت اطمینان سیستم از طریق تشکیل جزایر عمدی شود. به منظور بهره‏برداری بهینه از این تجهیزات و افزایش مزایای حاصل از آنها، باید برای آنها مکان و ظرفیت بهینه تعیین شود. تحقیقات گسترده­ای در زمینه جایابی منابع تولید پراکنده و کلیدها صورت گرفته است. در اکثر این تحقیقات مکان یکی از این تجهیزات ثابت در نظر گرفته شده و جایابی بهینه برای تجهیز دیگر صورت می­گیرد. در همین راستا در این پایان­نامه، جایابی همزمان کلیدها و منابع تولید پراکنده در شبکه توزیع انجام می­گیرد. برای این مسأله، تابع هدفی مبتنی بر هزینه معرفی شده و اهداف مذکور، شامل کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان، به صورت هزینه در آن لحاظ گردیده است. با فرض دوره مطالعه چند ساله، از ضرایب اقتصادی برای تبدیل هزینه‏ها به ارزش کنونی در زمان شروع سرمایه‏گذاری استفاده شده است. در طرح پیشنهادی، متغیر با زمان بودن بارهای شبکه با استفاده از منحنی تداومی بار سالیانه و مدل بار چند سطحی لحاظ گردیده است. این مدل بار در انتخاب جزایر و تعیین مکان بهینه نصب کلیدها تأثیر زیادی دارد. جنبه دیگر متغیر بودن بار، مربوط به وابستگی آن به ولتاژ است. در نظر گرفتن مدل بار وابسته به ولتاژ، در محاسبه ولتاژ شین‏ها و تلفات تأثیرگذار است. علاوه بر این، متفاوت بودن هزینه خاموشی برای بارهای مختلف شبکه، سبب ایجاد نوعی اولویت‏بندی در تأمین بارها می‏گردد. در نهایت الگوریتم ژنتیک برای حل مسأله جایابی بکار رفته است. دلیل استفاده از این الگوریتم قابلیت‏ آن در جستجوی موازی از چندین نقطه از فضای جستجو و فرار از گرفتار شدن در بهینه‏های محلی از طریق بکارگیری عملگرهای متنوع می‏باشد. برای کمک به همگرایی الگوریتم ژنتیک و رسیدن به جواب بهینه سراسری، عملگرهای تکمیلی متناسب با نوع مسأله تعریف و پیشنهاد شده است. با طرح موارد مطالعاتی مختلف و انجام شبیه‏سازی، کارایی و کاربردی بودن روش پیشنهادی بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است.

                                                   

    کلید واژه: منابع تولید پراکنده، کلید، جایابی، مدل بار، الگوریتم‏ ژنتیک.

     

    فصل 1-مقدمه

    1-1-پیشگفتار

    در گذشته با توجه به دلایل اقتصادی، اندازه نیروگاه‏ های تولید برق اغلب بزرگ بودند و ظرفیت آنها در محدوده 150 تا 1000 مگاوات بود. واضح است چنین نیروگاه‏های عظیمی نیاز به امکانات زیادی از جمله زمین، پرسنل مورد نیاز برای کار و سرمایه بالا دارند. علاوه بر این، از آنجا که این نیروگاه‏های تولید برق بزرگ را بنابر برخی از دلایل، نمی‏توان نزدیک به مراکز بار ساخت، لذا نیاز به خطوط انتقال ولتاژ بالا[1] یا فوق‏العاده بالا[2] و پست‏های انتقال است. مشابه نیروگا‏ه‏ها، این خطوط و پست‏های انتقال نیاز به سرمایه کافی برای طراحی، ساخت، بهره‏برداری و نگهداری دارند.

    ساختار طولانی این خطوط انتقال، آنها را در مقابل مخاطرات طبیعی نظیر باد شدید، کولاک و آذرخش آسیب‏پذیر می‏سازد. این مخاطرات طبیعی در برخی موارد منجر به خاموشی جزئی یا کامل سیستم قدرت، به سبب خروج برخی از خطوط انتقال می‏شود. در سال‏های اخیر این شرایط به همراه فشارهای محیطی و اقتصادی، روش‏های رایج برای تولید انرژی را تغییر داده است. برخی از معضلات مربوط به استفاده از نیروگاه های بزرگ عبارتند از:

    اثرات زیست محیطی

    مشکلات حق عبور خط انتقال

    سرمایه‏گذاری بالا و برنامه‏ریزی بلند‏مدت

    زمین مورد نیاز برای ساخت نیروگاه

    با توجه به عوامل فوق، یکی از بهترین راه‏حل‏ها برای تغییر در روش‏های سنتی تولید و تحویل انرژی الکتریکی، معرفی تولید پراکنده (DG)[3] است که می‏تواند به راحتی نزدیک به بار قرار گیرد. ذکر این نکته ضروری است که DG یک مفهوم جدید نمی‏باشد. با نگاهی بر تکامل صنعت برق می‏توان دریافت که در ابتدای تکامل این صنعت، انرژی الکتریکی به عنوان یک جایگزین جذاب برای بخار، هیدرولیک، حرارت و خنک‏سازی مستقیم مطرح شد. از همین روی DGها در مقیاس کوچک و در نزدیکی مصرف کننده اقدام به تولید انرژی الکتریکی می‏کنند.

    یکی از ویژگی‏های مهم DG این است که این تولید در مقیاس کوچک است و می تواند به راحتی نزدیک به نقطه مصرف قرار گیرد. در حال حاضر صنعت برق تمایل به حرکت در جهت بازار برق تجدید ساختار شده دارد که در آن رقابت در تولید، انتقال و توزیع برقرار است. در این شرایط DGها تولیدات بسیار مطلوبی در بازار برق هستند. افراد علاقمند به داشتن تأسیسات تولید برق، با احداث و بهره‏برداری از این تأسیسات، می‏توانند نیاز خود را تأمین و حتی تولید مازاد بر مصرف خود را در بازار به فروش برسانند. در این صورت، کاهش بار دولت از سرمایه‏گذاری در بخش تولید، می‏تواند منجر به کاهش در قیمت برق و بهبود کیفیت عرضه شود.

    مزایای مختلف و فضای کسب و کار در صنعت برق، به نفع کاربرد DGها است. با این حال مسائل بسیاری وجود دارد که باید قبل از این که این منابع در سیستم‏های قدرت مورد استفاده قرار گیرد، در نظر گرفته شود. به عنوان مثال DG باید در چه مکانی قرار داده شود تا از حداکثر مزایای فنی آن مانند تلفات کم، افزایش قابلیت اطمینان، افزایش در بارپذیری و بهبود پروفیل ولتاژ بهره‏مند شد. جدای از این، مشکلاتی نیز در ارتباط با کاربرد DGها، نظیر مشکلات پایداری و حفاظتی وجود دارد [1].

    در بعضی از تحقیقات، جایابی DG با در نظر گرفتن شاخص تلفات توان انجام گرفته است. در این موارد از یک تابع هدف تک شاخصه استفاده شده است [2، 3]. در برخی دیگر توابع هدف پیچیده‏تری استفاده گردیده است. در این موارد در کنار شاخص تلفات توان، شاخص‏های دیگری نظیر پروفیل ولتاژ و قابلیت اطمینان نیز مورد توجه قرار می‏گیرد [4، 5، 6، 35].

    قابلیت اطمینان سیستم قدرت مسأله مهمی است که توجه محققان زیادی را به سوی خود جلب کرده است. تعداد خطاها در شبکه توزیع در مقایسه با سایر بخش‏های شبکه قدرت قابل توجه می‏باشد. با بکار‏بردن تجهیزات کلیدزنی نظیر سکسیونرها[4]، بریکرها[5] و کلیدهای بازبست به همراه DGها، می‏توان زمان بازیابی بارهای خاموش شده را کاهش داد. در نتیجه این امر، قابلیت اطمینان سیستم افزایش می‏یابد. با توجه به بالا بودن هزینه این تجهیزات باید با مکان‏یابی صحیح آن، میزان استفاده از آنها را به حداکثر رساند [7].

    در همین راستا تحقیقاتی برای جایابی کلیدهای جداکننده[6] انجام گرفته است. تابع هدف این تحقیقات معمولاً شاخص‏های بهبود قابلیت اطمینان و کاهش هزینه را مد نظر قرار می‏دهد. استفاده از این تجهیزات در جهت جدا کردن ناحیه عیب و تغذیه نواحی دیگر صورت می‏پذیرد. تغذیه بارها می‏تواند از طریق اتصال مستقیم به شبکه اصلی یا از طریق نقاط مانور و یا تغذیه بوسیله DGها انجام گیرد [7-15].

    از جمله مواردی که در تعیین جواب‏های بهینه واقعی‏تر برای مسائل جایابی تأثیرگذار است می‏توان به مدل بار اشاره کرد. در ساده‏ترین حالت، مدل بار را به صورت مدل بار پیک و توان ثابت در نظر می‏گیرند [2، 3، 4، 6، 36]. در برخی از تحقیقات جنبه متغیر با زمان بودن مقدار بارهای مصرفی لحاظ می‏شود[12، 16، 17]. در برخی دیگر جنبه وابسته به ولتاژ بودن توان بارهای مصرفی مورد توجه قرار می‏گیرد [9، 12، 18]. در برخی هم هر دو جنبه لحاظ می‏گردد [19].

    یکی از مهمترین تأثیرات بکارگیری DG در شبکه توزیع، کاهش تلفات است. همچنین جایابی کلیدهای جداکننده در شبکه توزیع، در حضور یا بدون حضور DG، در جهت بهبود قابلیت اطمینان صورت می‏گیرد. برای برخورداری از دو مزیت کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان می‏توان همزمان از کلیدهای جداکننده و DGها استفاده کرد. در این حالت DGها به همراه کلیدهای جداکننده می‏توانند در هنگام وقوع عیب، با تشکیل جزایر عمدی اقدام به تأمین قسمتی از بارها نمایند. در چنین شرایطی، بحث جایابی همزمان کلیدهای جداکننده و DGها مطرح می‏شود. در برخی از مطالعات، مکان DGها ثابت در نظر گرفته شده و صرفاً جایابی کلیدها انجام گرفته است [20]. در برخی دیگر از مطالعات مکان کلیدها ثابت در نظر گرفته شده و مکان بهینه نصب DGها تعیین می‏گردد [21]. در دسته‏ای دیگر ابتدا مکان کلیدها ثابت در نظر گرفته شده و مکان و اندازه بهینه DGها تعیین می‏گردد. سپس بر مبنای جواب‏های تعیین شده برای DGها، مکان بهینه کلیدها مشخص می‏شود [22].

    با حل مسأله جایابی کلیدهای جداکننده و DGها در یک الگوریتم واحد و به طور همزمان می‏توان هر دو مزیت کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان را در طی حداقل‏سازی یک تابع هدف تأمین نمود. در یکی از تحقیقاتی که همین مسأله مورد توجه قرار گرفته، جهت جایابی همزمان DGها و کلیدهای بازبست از الگوریتم جمعیت مورچگان استفاده گردیده است. در این تحقیق از مدل بار پیک و توان ثابت استفاده گردیده است. در واقع هیچ‏یک از جنبه‏های متغیر بودن بار مد نظر قرار نگرفته است [23]. جایابی همزمان DGها و کلیدهای قابل کنترل از راه دور با استفاده از الگوریتم ژنتیک بررسی شده است. در این تحقیق از مدل بار متغیر با زمان استفاده شده، ولی جنبه وابستگی بارها به ولتاژ لحاظ نشده است. همچنین در این تحقیق توان راکتیو بارهای مصرفی مد نظر قرار نگرفته است. این چشم‏پوشی در حالتی که DG قادر به تأمین بار اکتیو جزیره باشد ولی بار راکتیو جزیره را نتواند تأمین نماید، مسأله‏ساز می‏شود [16].

    در این پایان‏نامه جایابی همزمان DG و کلید با هدف کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان، با در نظر گرفتن تابع هدفی مبتنی بر هزینه انجام گرفته است. مدل بار چند سطحی وابسته به ولتاژ در نظر گرفته شده است. در نظر گرفتن مدل بار دقیق‏تر، سبب رسیدن به جواب‏های بهینه واقعی‏تر می‏شود. برای حل مسأله جایابی از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. به منظور تقویت این الگوریتم و کمک به همگرایی آن در جهت رسیدن به بهینه سراسری، عملگرهای متعددی تعریف شده است.

     

    1-2-ساختار پایان‏نامه

    این پایان‏نامه شامل پنج فصل به شرح زیر می‏باشد:

    در فصل اول مقدمه کلی، موضوع تحقیق، اهداف و ساختار پایان‏نامه بیان شده است.

    در فصل دوم، مروری بر تحقیقات انجام شده در رابطه با مسأله جایابی DG و کلیدهای جداکننده انجام شده است. موارد مختلف پیرامون این مسأله از قبیل شاخص‏های تابع هدف، قیود و روش‏های حل مسائل جایابی مطرح می‏گردد. در انتها جمع‏بندی کلی حاصل از بررسی­های انجام شده در یک جدول گردآوری و ارائه شده است.

    در فصل سوم، فرمول­بندی روش پیشنهادی جهت مسأله جایابی همزمان منابع تولید پراکنده و کلید‏ها به همراه الگوریتم پیشنهادی برای حل این مسأله ارائه می‏شود. در این فصل نکات مختلف پیرامون تابع هدف، قیود، مدل بار و تولید پراکنده و روش حل مسأله جایابی بیان می‏گردد.

    در فصل چهارم، با مطرح کردن موارد مطالعاتی مختلف، طرح پیشنهادی بر روی یک شبکه آزمایش شبیه‏سازی شده و نتایج مورد بحث قرار می‏گیرد.

    در فصل پنجم، به جمع‏بندی و نتیجه‏گیری طرح پیشنهادی پرداخته شده و در انتها تعدادی پیشنهاد برای ادامه کار ارائه شده است.

     

    Abstract

     

        Importance of the energy issue has increased the requirement for new energy sources to producing electricity. Nowadays, an appropriate option to providing electrical energy, is distributed generation sources. The use of distributed generation has many positive effects such as increasing released capacity of the lines, reducing power losses, improving voltage profile and reliability indices. In addition, the use of sectionalizing switches can have effective role in improving system reliability. Also simultaneous use of switches and DGs, can increase system reliability through making intentional islands. In order to optimize utilization of these equipments and to maximize the benefits of them, it is necessary to determine optimal size and location. extensive research in the field of placement of distributed generation sources and switches is done. In most of these investigations, the location of one of these equipment is fixed and the optimal placement is done for other one. In this thesis, simultaneous placement of distributed generation sources and switches is done in distribution network. For this problem, introduce a cost-based objective function and some goals included reducing losses and improving reliability is considered in it in form of cost. Assuming a multi year study period, the economic factors are used to convert annual costs to the present value. In the proposed method, the time-varying loads is taken to account by using annual load duration curves and multi-level load model. This model has great effect on islands and optimum location of switches. Another aspect of the load varying is due to its dependence on voltage. Considering voltage dependent load model, effects on calculation of bus voltages and losses. In addition, different outages costs for different loads of network, could make a priority for loads supply. Finally, the genetic algorithm is used to solve the placement problem. The reason of Using this algorithm is its capability of parallel search of multi point of the search space and avoiding being trapped in local optimum provided through use of various operators. In order to improving genetic algorithm to have better convergence complementary operators are proposed. In some case studies and simulations, the efficiency and applicability of the proposed method has been investigated and approved.

     

        Keywods: Distributed Generation, Switch, Placement, load model, genetic algorithm

  • فهرست:

    فهرست جدول‌ها ‌د

    فهرست شکل‌‌ها ‌و

    فصل 1-    مقدمه..... 2

    1-1-    پیشگفتار 2

    1-2-    ساختار پایان‏نامه. 5

    فصل 2-   مروری بر مسأله مکان­یابی منابع تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده در شبکه توزیع....... 8

    2-1-    مقدمه........ 8

    2-2-    اهداف جایابی منابع تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده 9

    2-2-1-     تلفات توان....... 9

    2-2-1-1-  تأثیر تولید پراکنده بر تلفات توان.. 9

    2-2-1-2-  نحوه ارزیابی شاخص تلفات توان.. 9

    2-2-2-     قابلیت اطمینان 10

    2-2-2-1-  تأثیر تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده بر قابلیت اطمینان 10

    2-2-2-2-  نحوه ارزیابی شاخص قابلیت اطمینان.. 11

    2-2-3-     پروفیل ولتاژ شبکه. 15

    2-2-3-1-  تأثیر تولید پراکنده بر روی ولتاژ و تنظیم ولتاژ شبکه. 15

    2-2-3-2-  نحوه ارزیابی شاخص پروفیل ولتاژ 16

    2-2-4-     پایداری ولتاژ شبکه. 17

    2-2-4-1-  تأثیر تولید پراکنده بر روی پایداری ولتاژ 17

    2-2-4-2-  نحوه ارزیابی شاخص پایداری ولتاژ 17

    2-2-5-     جریان اتصال کوتاه 18

    2-2-5-1-  تأثیر تولید پراکنده بر روی جریان اتصال کوتاه 18

    2-2-5-2-  نحوه ارزیابی شاخص جریان اتصال کوتاه 18

    2-3-    قیود. 19

    2-3-1-     قیود پخش بار 19

    2-3-2-     قید ولتاژ شبکه. 20

    2-3-3-     قید ظرفیت خطوط.. 20

    2-3-4-     قید ظرفیت تولید توان تولید پراکنده 21

    2-3-5-     قید ضریب نفوذ تولید پراکنده 21

    2-4-    روش‏های مکان‏یابی تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده 22

    2-4-1-     روش‏های تحلیلی.. 22

    2-4-2-     روش‏های عددی.. 23

    2-4-3-     روش‏های محاسباتی تکاملی.. 25

    2-4-3-1-  الگوریتم جمعیت مورچگان.. 25

    2-5-    بررسی چند نمونه تابع هدف برای مسأله مکان‏یابی تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده 27

    2-6-    جمع‏بندی و نتیجه‏گیری.. 35

    فصل 3-   روش پیشنهادی برای جایابی همزمان منابع تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده. 37

    3-1-    مقدمه......... 37

    3-2-    مدل‏سازی مسأله. 38

    3-2-1-     مدل بار............ 38

    3-2-1-1-  مدل بار متغیر با زمان.. 38

    3-2-1-2-  مدل بار وابسته به ولتاژ 39

    3-2-2-     مدل تولید پراکنده 40

    3-2-3-     تابع هدف......... 40

    3-2-4-     قیود  45

    3-3-    روش پیشنهادی بهینه‏سازی.. 46

    3-3-1-     کدگذاری مسأله (تعریف کروموزوم) 47

    3-3-2-     تابع برازندگی   47

    3-3-3-     انتخاب... 49

    3-3-4-     عملگر تقاطع  49

    3-3-5-     عملگر جهش    51

    3-3-6-      تولید جمعیت تصادفی.. 53

    3-3-7-     شرط خاتمه  54

    3-4-    روندنمای حل مسأله. 54

    3-5-    جمع‏بندی و نتیجه‏گیری.. 56

    فصل 4-   پیاده‏سازی الگوریتم پیشنهادی و مطالعات موردی.. 58

    4-1-    مقدمه......... 58

    4-2-    اعتبارسنجی ارزیابی قابلیت اطمینان.. 59

    4-3-    مشخصات شبکه 33 شینه تحت مطالعه. 61

    4-4-    تعیین مکان‏های کاندید برای نصب منابع تولید پراکنده و کلیدها 61

    4-5-    داده­ها و مقادیر پارامترهای مورد استفاده در الگوریتم پیشنهادی.. 64

    4-6-    نتایج شبیه‏سازی برای موارد مطالعاتی.. 67

    4-6-1-      مورد مطالعاتی اول.. 69

    4-6-2-      مورد مطالعاتی دوم. 71

    4-6-1-      مورد مطالعاتی سوم. 74

    4-6-1-      مورد مطالعاتی چهارم. 76

    4-6-2-      مورد مطالعاتی پنجم.. 78

    4-6-3-      مورد مطالعاتی ششم.. 81

    4-6-4-      مورد مطالعاتی هفتم.. 82

    4-6-1-      مورد مطالعاتی هشتم.. 85

    4-6-1-      مورد مطالعاتی نهم.. 87

    4-6-2-      مورد مطالعاتی دهم.. 88

    4-7-    مقایسه و تحلیل کلی نتایج.. 91

    4-8-    جمع‏بندی و نتیجه‏گیری.. 97

    فصل 5-   جمع‏بندی، نتیجه‏گیری و پیشنهادها 100

    5-1-    جمع‏بندی و نتیجه‏گیری.. 100

    5-2-    پیشنهادها 102

    فهرست مراجع  106

    منبع:

    Nadarajah, Than Oo, and Le Van Phu. "Distributed generator placement in power             distribution system using genetic algorithm to reduce losses." Thammasat International Journal of Science and Technology, vol. 9, no. 3 (2004): 55-62.

    [2] Singh, Deependra, and K. S. Verma. "Multiobjective optimization for DG planning with load         models." Power Systems, IEEE Transactions on 24.1 (2009): 427-436.

    [3] Wang, Caisheng, and M. Hashem Nehrir. "Analytical approaches for optimal placement of distributed generation sources in power systems." Power Systems, IEEE Transactions on 19, no. 4 (2004): 2068-2076.

    [4] Moradi, M. H., M. Abedinie, and H. Bagheri Tolabi. "Optimal multi-distributed generation location and capacity by genetic algorithms." In IPEC, 2010 Conference Proceedings, pp. 614-618. IEEE, 2010.

    [5] Willis, H. Lee. "Analytical methods and rules of thumb for modeling DG-distribution interaction." In Power Engineering Society Summer Meeting, 2000. IEEE, vol. 3, pp. 1643-1644. IEEE, 2000.

    [6] Ghosh, Sudipta, S. P. Ghoshal, and Saradindu Ghosh. "Optimal sizing and placement of distributed generation in a network system." International Journal of Electrical Power & Energy Systems 32, no. 8 (2010): 849-856.

    [7] Moradi, Adel, and M. Fotuhi-Firuzabad. "Optimal switch placement in distribution systems using trinary particle swarm optimization algorithm." Power Delivery, IEEE Transactions on 23.1 (2008): 271-279.

    [8] Falaghi, Hamid, M-R. Haghifam, and Chanan Singh. "Ant colony optimization-based method for placement of sectionalizing switches in distribution networks using a fuzzy multiobjective approach." Power Delivery, IEEE Transactions on24.1 (2009): 268-276.

    [9] Abiri-Jahromi, Amir, Mahmud Fotuhi-Firuzabad, Masood Parvania, and Mohsen Mosleh. "Optimized sectionalizing switch placement strategy in distribution systems." Power Delivery, IEEE Transactions on 27, no. 1 (2012): 362-370.

    [10] Vahidnia, Arash, Gerard Ledwich, Arindam Ghosh, and Edward Palmer. "An improved genetic algorithm and graph theory based method for optimal sectionalizer switch placement in distribution networks with DG." In Universities Power Engineering Conference (AUPEC) 2011 21st Australasian, pp. 1-7. IEEE, 2011.

    [11] Bezerra, Jose Roberto, Giovanni Cordeiro Barroso, and Ruth PS Leao. "Switch placement algorithm for reducing customers outage impacts on radial distribution networks." In TENCON 2012-2012 IEEE Region 10 Conference, pp. 1-6. IEEE, 2012.

    [12] Tadayon, M., and S. Golestani. "A new method for optimal RCS placement in distribution power system considering DG islanding impact on reliability." In Transmission & Distribution Conference & Exposition: Asia and Pacific 2009, pp. 1-4. IEEE, 2009.

    [13] Jalilzadeh, Elshan, Seyyed Majid Miri-Larimi, and M-R. Haghifam. "Optimal placement of sectionalizing switches in distribution network with presence of  renewable energy resources." CIRED 2012 Workshop: Integration of Renewables into the Distribution Grid, January 2012 page 348.

    [14] Chen, Chao-Shun, Chia-Hung Lin, Hui-Jen Chuang, Chung-Sheng Li, Ming-Yang Huang, and Chia-Wen Huang. "Optimal placement of line switches for distribution automation systems using immune algorithm." Power Systems, IEEE Transactions on 21, no. 3 (2006): 1209-1217.

    [15] Tsao, Teng-Fa, Ying-pin Chang, and Wen-Kung Tseng. "Reliability and costs optimization for distribution system placement problem." In Transmission and Distribution Conference and Exhibition: Asia and Pacific 2005 IEEE/PES, pp. 1-6. IEEE, 2005.

    [16] Raoofat, M. "Simultaneous allocation of DGs and remote controllable switches in distribution networks considering multilevel load model." International Journal of Electrical Power & Energy Systems 33.8 (2011): 1429-1436.

    [17] de Souza, Benemar A., and João MC de Albuquerque. "Optimal placement of distributed generators networks using evolutionary programming." In Transmission & Distribution Conference and Exposition: Latin America, 2006. TDC'06. IEEE/PES, pp. 1-6. IEEE, 2006.

    [18] A.M. El-Zonkoly, “Optimal placement of multi-distributed generation units including different load models using particle swarm optimization,” Swarm and Evolutionary Computation, Volume 1, Issue 1, March 2011, Pages 50-59.

    [19] Khalesi, N., N. Rezaei, and M-R. Haghifam. "DG allocation with application of dynamic programming for loss reduction and reliability improvement."International Journal of Electrical Power & Energy Systems 33, no. 2 (2011): 288-295.

    [20] Mao, Yiming, and Karen N. Miu. "Switch placement to improve system reliability for radial distribution systems with distributed generation." Power Systems, IEEE Transactions on 18, no. 4 (2003): 1346-1352.

    [21] Teng, Jen-Hao, Tain-Syh Luor, and Yi-Hwa Liu. "Strategic distributed generator placements for service reliability improvements." In Power Engineering Society Summer Meeting  2002 IEEE, vol. 2, pp. 719-724. IEEE, 2002.

    [22] Popović, D. H., J. A. Greatbanks, M. Begović, and A. Pregelj. "Placement of distributed generators and reclosers for distribution network security and reliability." International Journal of Electrical Power & Energy Systems, vol. 27, no. 5 (2005): 398-408.

    [23] Gomez, J. C., and M. M. Morcos. "Distributed generation: Exploitation of islanding operation advantages." In Transmission and Distribution Conference and Exposition: Latin America, 2008 IEEE/PES, pp. 1-5. IEEE, 2008.

    [24] Chowdhury, A. A., and Don O. Koval. "Application of customer interruption costs in transmission network reliability planning." In Industrial and Commercial Power Systems Technical Conference, 2001. Conference Record. Papers Presented at the 2001 Annual Meeting. IEEE, pp. 53-60. 2001.

    [25] Barker, Philip P., and Robert W. De Mello. "Determining the impact of distributed generation on power systems. I. Radial distribution systems." In Power Engineering Society Summer Meeting, 2000. IEEE, vol. 3, pp. 1645-1656. IEEE, 2000.

    [26] Mahmoud, Karar, Mamdouh Abdel-Akher, and A. A. Ahmed. "Sizing and locating distributed generations for losses minimization and voltage stability improvement." In Power and Energy (PECon), 2010 IEEE International Conference on, pp. 600-604. IEEE, 2010.

    [27] Kansal, Satish, B. B. R. Sai, Barjeev Tyagi, and Vishal Kumar. "Optimal placement of distributed generation in distribution networks." International Journal of Engineering, Science and Technology, vol. 3, no. 3 (2011).

    [28] Abookazemi, K., M. Y. Hassan, and M. S. Majid. "A review on optimal placement methods of distribution generation sources." In Power and Energy (PECon), 2010 IEEE International Conference on, pp. 712-716. IEEE, 2010.

    [29] Keane, Andrew, and Mark O'Malley. "Optimal utilization of distribution networks for energy harvesting." Power Systems, IEEE Transactions on 22, no. 1 (2007): 467-475.

    [30] Billinton, R., and Peng Wang. "A generalized method for distribution system reliability evaluation." In WESCANEX 95. Communications, Power, and Computing. Conference Proceedings., IEEE, vol. 2, pp. 349-354. IEEE, 1995.

    [31] Kashem, M. A., V. Ganapathy, G. B. Jasmon, and M. I. Buhari. "A novel method for loss minimization in distribution networks." In Electric Utility Deregulation and Restructuring and Power Technologies, 2000. Proceedings. DRPT 2000. International Conference on, pp. 251-256. IEEE, 2000.

    [32] Lalitha, M. Padma, VC Veera Reddy, and N. Sivarami Reddy. "Application of fuzzy and abc algorithm for dg placement for minimum loss in radial distribution system." Iran J Electr Electron Eng, vol. 6, no. 4 (2010): 248-256.

    [33] Ghosh, Nibedita, Sharmistha, Sharma and Bhattacharjee Subhadeep. "A Load Flow based Approach for Optimum Allocation of Distributed Generation Units in the Distribution Network for Voltage Improvement and Loss Minimization." International Journal of Computer Applications, 50(15):15-22, July 2012.

    [34] Calderaro, V.; Lattarulo, V.; Piccolo, A.; Siano, P., "Optimal Switch Placement by Alliance Algorithm for Improving Microgrids Reliability," Industrial Informatics, IEEE Transactions on , vol.8, no.4, pp.925,934, Nov. 2012.

    [35] محمد اخوان نیاکی، مسعود علی‏اکبر، "جایابی بهینه منابع تولید پراکنده جهت کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ با استفاده از روش قدرتمند CPSO،" بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی برق، تهران، ایران. 

    [36] مسعود جعفری، حسن منصف، "جایابی و ظرفیت یابی بهینه و همزمان منابع تولید پراکنده و ادوات حفاظتی با استفاده از ترکیب الگوریتم کلونی مورچگان (ACS) و تحلیل سلسله مراتبی (AHP)،" بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی برق، 1389، تهران، شرکت توانیر، پژوهشگاه نیرو.

    [37] حسین افراخته، مجتبی خانعلی‏زاده اینی، صالح نقی‏پور جلیسه، "جایابی منابع تولیدات پراکنده (DG) به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات با استفاده از الگوریتم ژنتیک،" اولین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، دانشگاه بیرجند، 18 الی 20 اسفند ماه 1388.

    [38] محمد آقا شفیعی، محمدرضا کریم‏زاده، "جایابی و تعیین ظرفیت تولید پراکنده با هدف کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان در فیدرهای 20 کیلوولت بوسیله الگوریتم جستجوی گروهی،" بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق، تهران، ایران،2011.

    [39] داوود صولتی الکران، مهدی صلای نادری، گئورگ قره‏پتیان، حسین کرمی پرزانی، "جایابی و تعیین مقدار بهینه مولدهای کوچک در شبکه‏های توزیع با ترکیب روش تحلیلی و الگوریتم ژنتیک،" بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق، تهران، ایران،2011. 

    [40] فرزانه قائمی، گئورگ قره‏پتیان، مرتضی محمدی اردهالی، حسین معرفی، مهدی صلای نادری، "مدلسازی و تعیین اثر منابع تولید پراکنده بر هزینه خاموشی مشترکین در شبکه توزیع بندرعباس،" بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق، تهران، ایران،2011.

    [41] فرزانه قائمی، گئورگ قره‏پتیان، مرتضی محمدی اردهالی، حسین معرفی، مهدی صلای نادری، " اثر منابع تولید پراکنده بر قابلیت اطمینان فیدرهای 


موضوع پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , نمونه پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , جستجوی پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , فایل Word پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , دانلود پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , فایل PDF پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , تحقیق در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , مقاله در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , پروژه در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , پروپوزال در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , تز دکترا در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , پروژه درباره پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , گزارش سمینار در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار , رساله دکترا در مورد پایان نامه مکان ‏یابی هم زمان منابع تولید پراکنده و کلید ها در شبکه توزیع با در نظر گرفتن امکان عملکرد جزیر ه‏ای و مدل بار

پایان نامه برای درجه کارشناسی ارشد دررشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده در این پایان نامه به ارائه روشی جدید جهت مکان یابی بهینه نیروگاه ها به منظور بهینه سازی همزمان توسعه تولید وشبکه پرداخته شده است. در مسأله بهینه سازی مورد بررسی، هدف انتخاب نوع و ظرفیت نیروگاه های جدید و زمان و مکان احداث آنهاست به طوری که که کلیه اهداف مسأله بهینه سازی تأمین گردد. در این تحقیق ضمن مدل سازی ...

پایان نامه برای درجه کارشناسی ارشد دررشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده در این پایان نامه به ارائه روشی جدید جهت مکان یابی بهینه نیروگاه ها به منظور بهینه سازی همزمان توسعه تولید وشبکه پرداخته شده است. در مسأله بهینه سازی مورد بررسی، هدف انتخاب نوع و ظرفیت نیروگاه های جدید و زمان و مکان احداث آنهاست به طوری که که کلیه اهداف مسأله بهینه سازی تأمین گردد. در این تحقیق ضمن مدل سازی ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد دررشته مهندسی برق- قدرت چکیده: درسالیان اخیر توجه به بهره­وری و راندمان بالا درصنایع مختلف، دامنه کاربرد تجهیزات الکترونیک قدرت را به سرعت گسترش داده است. این تجهیزات بدلیل داشتن مشخصه غیرخطی، باعث افزایش مشکلات کیفیت توان در شبکه­های توزیع شده­اند. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی واستفاده گسترده از کامپیوتر در کنترل سیستم­های صنعتی، ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) گرایش: قدرت چکیده در سالهای اخیر با پیشرفت های بعمل آمده در تکنولوژی پردازش داده و ارسال آن، شرکت های توزیع هر چه بیشتر علاقه مند به استفاده از سیستم های اتوماسیون توزیع شده اند. یکی از کاربرهای بسیار موثر اتوماسیون، تجدید آرایش شبکه توزیع می باشد که غالبا تحت عنوان یک مسئله بهینه سازی برای بهبود اهداف گوناگون مورد تحلیل قرار ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- تجدید ساختار چکیده متولیان سیستم­های توزیع، به­عنوان آخرین زنجیره از زنجیره برق رسانی به مشترکین، در تصمیم گیری های بلند مدت خود با مشکلاتی روبرو هستند. توجه به بازارهای الکتریکی و نرخ­های متأثر از عملکرد بازیگران بازار­های برق، شرکت­های توزیع را که مسئول و مالک سیستم­های توزیع هستند، در تصمیم گیری­های کلان به چالش می اندازد. از طرفی، تولیدات ...

ثبت سفارش