پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع

word 3 MB 32191 60
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۲,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کار‌شناسی ارشد   رشته مهندسی برق"M.SC. "

    گرایش : قدرت

    چکیده

    استفاده از خودروهای الکتریکی  نظیر خودروهای الکتریکی ترکیبی در صنعت حمل و نقل روز بروز بیشتر می‌شود. باطری این خودروها می‌توانند از طریق سوکت برق خانگی یا از طریق پارکینگ‌های عمومی شارژ گردد. بار اضافی ناشی از شارژ باطری خودروها می‌تواند موجب بروز پیامد‌های زیانبار روی شبکه توزیع گردد که از جمله این پیامدها  کاهش عمر تجهیزات شبکه قدرت می‌باشد. در این پایان‌نامه با بکارگیری مدل حرارتی ترانسفورماتور و محاسبه دمای نقطه داغ ترانسفورماتور، اثرات ناشی از حضور تعداد مختلف خودروی الکتریکی و بازه‌های زمانی شارژ آنها بر نرخ از دست رفتن عمر ترانسفورماتورهای توزیع مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. روش مورد نظر روی یک ترانسفورماتور توزیع نمونه که تامین کننده توان الکتریکی مصارف خانگی است پیاده‌سازی می‌گردد. نتایج بدست آمده از نمودارها بصورت کمی نشان می‌دهد که دوره شارژ شبانه کمترین اثر را بر نرخ از دست رفتن عمر ترانسفورماتور دارد. این در حالی است که شارژ خودروها در بازه زمانی عصر و ابتدای شب که همزمان با پیک مصرف خانگی است، بیشترین اثر رابر نرخ از دست رفتن عمر ترانسفورماتور خواهد داشت .

     در ادامه محاسبات نشان خواهد داد که حضور30% خودروی‌ الکتریکی در بازه زمانی شارژ عصر، در مقایسه با شرایط عدم حضور خودرو، موجب900% افزایش در نرخ از دست رفتن عمر ترانسفورماتور می‌گردد.

     

    کلمات کلیدی: ترانسفورماتور توزیع، نرخ از دست رفتن عمر، خودرو های الکتریکی ترکیبی، شبکه توزیع ، شارژ باطری.

    مقدمه:

    توسعه سریع فنّاوری در بخش حمل ‌و نقل به همراه نگرانی‌های زیست محیطی افزایش قیمت نفت سبب شده تا تلاش‌هایی در جهت رفع وابستگی به سوخت‌های فسیلی در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شود. یکی از تلاش‌های انجام شده در این زمینه، سرمایه‌گذاری جهت طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی است. بر این اساس بسیاری از شرکت‌های معتبر سازنده خودرو  اقدام به تولید تجاری خودروهای الکتریکی نموده‌اند.

    ساخت تجاری خودروهای الکتریکی به دو صورت خودروهای کاملاً مبتنی بر باطری و خودروهای ترکیبی بنزینی- الکتریکی انجام می‌شود. خودروهای کاملاً مبتنی بر باطری، نیروی محرکه خود را از باطری‌های قابل شارژ نصب شده بر روی خودرو تأمین می‌کنند. جهت عملکرد روزانه این خودروها ،باطری موجود در خودروها می‌بایست در ایستگاه‌هایی در سطح شهر شارژ شوند. استفاده از این خودروها به دلیل زمان طولانی انتظار جهت شارژ باطری در ایستگاه‌های شارژ و همچنین عملکرد پائین‌تر از لحاظ سرعت و شتاب نسبت به خودروهای بنزینی با استقبال مواجه نگردید. گرچه با تمرکز بسیاری از شرکت‌های معتبر سازنده خودرو بر بهبود کیفیت خودروهای کاملاً مبتنی بر باطری و استفاده از شارژ سریع برای شارژ آن‌ها انتظار می‌رود در آینده نزدیک این خودروها نیز بازار خود را در کاربردهای خاص پیدا کنند. در مقابل در طی چند سال گذشته تولید خودروهای ترکیبی بنزینی –الکتریکی در دستور کار شرکت‌های سازنده خودرو بوده و عرضه این محصولات به بازار در حال افزایش است. با توجه به کاهش قیمت تکنولوژی بکار رفته در این خودروها انتظار می‌رود استقبال مشتریان از این خودرو در آینده نزدیک افزایش چشمگیری پیدا کند. در خودروهای ترکیبی بنزینی- الکتریکی، نیروی محرکه خودرو از ترکیب کارکرد توام موتور احتراقی بنزینی و موتور الکتریکی تولید می‌گردد. در این ترکیب از طرفی میزان مصرف سوخت در این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر، عملکرد آن‌ها نسبت به خودروهای الکتریکی کاملاً مبتنی بر باطری بهبود می‌یابد.

    نکته قابل توجه در افزایش بکار گیری خودروهای ترکیبی، این است که فناوری مورد استفاده در باطری این خودروها، امکان شارژ آن‌ها را از هر منبع خارجی فراهم می‌آورد. این منبع قدرت خارجی می‌تواند شبکه قدرت باشد و شارژ خودروهای مذکور می‌تواند در هر مکان ممکن مانند خانه‌های مسکونی که دسترسی به شبکه قدرت به‌راحتی امکان پذیر است، انجام شود.

    امکان شارژ آسان این خودروها سبب می‌شود که صاحبان آن در طی سفرهای روزانه داخل شهری خود، از خودرو استفاده کرده و هنگام بازگشت به منزل، بااتصال خودرو به سوکت برق خانگی، خودرو خود را برای سفر روز آینده آماده نمایند. درطی دوره اتصال این خودروها به سوکت برق،  انرژی مورد نیاز برای شارژ مجدد باطری خودروهای ترکیبی، از شبکه قدرت تأمین می‌گردد. در این زمینه توجه به این نکته ضروری است که استفاده از این خودروها که جهت صرفه جویی در مصرف سوخت توسعه پیدا کرده است می‌تواند سبب ایجاد اثرات نامطلوبی بر روی شبکه قدرت گردد. زیرا انرژی مورد نیاز برای شارژ این خودروها را می‌توان مانند انرژی لازم  جهت تغذیه یک مجموعه بار اضافی برای شبکه قدرت مدل‌سازی نمود که در هر زمان ممکن می‌تواند به شبکه متصل شوند. این در حالی است که طراحی و ساخت بسیاری از شبکه‌های قدرت مورد بهره‌برداری، بدون در نظر گرفتن امکان اتصال این تجهیزات به شبکه انجام شده است. از آنجا که شارژ بدون آگاهی این تجهیزات از طریق شبکه‌های قدرت می‌تواند منجر به مشکلات عدیده‌ای در عملکرد عادی شبکه‌ها گردد، محققین بسیاری به مطالعه اثرات فنی اتصال خودروهای الکتریکی قابل شارژ بر عملکرد شبکه‌های قدرت پرداخته‌اند.

    با توجه به اینکه درک اثرات شارژ خودروهای الکتریکی بر شبکه قدرت و اقدام جهت حذف یا کاهش این آثار مستلزم برنامه ریزی شبکه قدرت و اجرای راهکارهای بلند مدت پیشگیرانه است، لازم است شناخت کافی در این زمینه پیش از استفاده گسترده از آن‌ها به دست آید. به همین دلیل در بسیاری از مراجع]1[–]5[، محققین به مطالعه اثرات گوناگون ناشی از اتصال این خودروها در زمینه‌های تغیر پروفیل بار مصرف کنندگان، افزایش تلفات و افت ولتاژ شبکه قدرت پرداخته‌اند. اما به اثرات شارژ خوروهای الکتریکی بر عمر تجهیزات الکتریکی شبکه قدرت توجه خاصی نشده است. این در حالی است که با اتصال خودروهای الکتریکی به شبکه قدرت، میزان توان عبوری از تجهیزات شبکه افزایش می‌یابد و این مطلب می‌تواند منجر به کاهش عمر آن‌ها گردد. با توجه به اتصال خودروهای الکتریکی به سوکت های خانگی، انتظار می‌رود شبکه‌های توزیع نسبت به بخش‌های تولید و انتقال تأثیر بیشتری را از شارژ خودروهای مذکور بپذیرند. همچنین از مهم‌ترین تجهیزات شبکه توزیع که دارای هزینه‌های بالایی بوده و به ‌وفور در شبکه‌های توزیع یافت می‌شوند، ترانسفورماتورهای توزیع هستند. به همین دلیل، این پایان نامه بر مطالعه عمر ترانسفورماتورهای توزیع در حضور خودروهای الکتریکی متمرکز می‌شود.

    در این راستا همانگونه که در مراجع]8 [- ]6 [نشان می‌دهد ترانسفورماتورهای توزیع عمدتاً تحت تأثیر استرس‌های حرارتی دچار پیری یا از دست رفتن عمر می‌شوند. در این تحقیق تحلیل عمر ترانسفورماتورهای توزیع تحت تأثیر استرس‌های حرارتی، بر اساس دمای نقطه داغ انجام می‌شود. روش‌های متعددی در مراجع ]9 [و]10 [جهت محاسبه این کمیت ارائه شده است. روش ارائه شده در مرجع]9 [از مقبولیت عام برخوردار بوده و در بسیاری از مراجع دقت آن مورد تائید قرار گرفته است. لذا در این پایان نامه از این روش جهت تحلیل عمر ترانسفورماتورهای توزیع استفاده می‌شود. بر اساس این روش تغییرات دمای هوا و بار عبوری از ترانسفورماتور پارامترهای تعین کننده در روند پیری ترانسفورماتورها هستند. به عبارت دیگر هرگونه افزایش دمای محیط و افزایش بار ترانسفورماتور موجب سریع‌تر شدن روند پیری ترانسفورماتور می‌گردد. از طرفی، اتصال خودروهای الکتریکی به شبکه توزیع سبب بالا رفتن بار ترانسفورماتور در بازه‌های خاصی از شبانه روز می‌گردد. لذا می‌توان انتظار داشت که روند پیری ترانسفورماتورهای توزیع، در حضور خودروهای الکتریکی افزایش یابد. اما در مراجع موجود شناخت کافی و مدل ریاضی جهت تعین اندازه عددی تأثیر شارژ خودروهای الکتریکی خصوصاً ضریب نفوذ و بازه‌های زمانی شارژ آن‌ها بر روند پیری ترانسفورماتورهای توزیع وجود ندارد.

    در این پایان نامه روشی ارائه می‌شود که توسط آن می‌توان اثرات شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی را بر روند از دست رفتن عمر ترانسفورماتورهای توزیع از دیدگاه عددی مورد بررسی قرار داد. بر این اساس ابتدا مدل تصادفی جامعی از الگوی مصرف انرژی الکتریکی توسط این خودروها در زمان اتصال به شبکه توزیع ارائه می‌شود. مدل به دست آمده به همراه الگوی بار مصرف کنندگان شبکه توزیع و الگوی تغییرات دمای هوا در روزهای نوعی سال مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تحلیل عمر ترانسفورماتورهای توزیع در حضور خودروهای الکتریکی انجام شود.

    در ادامه با مدل‌سازی سناریوهای مختلف شارژ، اثرات زمان اتصال خودروهای الکتریکی به شبکه بر نرخ از دست رفتن عمر ترانسفورماتورهای توزیع تحلیل می‌شود. نتایج حاصل می‌تواند درک درستی از میزان پیری ترانسفورماتورهای توزیع ناشی از شارژ خودروهای الکتریکی برای متصدیان شبکه ارائه نماید، تا از این طریق برنامه ریزی تقویت ساختار و گسترش شبکه با در نظر گرفتن شارژ خودروهای الکتریکی انجام گردد.

     

    Abstract:

    The use of electrical vehicles such as plug-in hybrid electric vehicles are becoming more and more in transport industry. The batteries of these plug-in hybrid electric vehicles may be charged at home from a standard outlet or car park. These extra electrical loads can cause adverse consequences in distribution transformer like loss -of -life in power system electric equipment’s and distribution transformer. This research apply thermal model of transformer to calculate  hot spot temperature and evaluate the impact of different penetration levels and charging time on distribution transformers loss of life. the method is applied to a sample distribution transformer supplying residential customers. obtained result show that nighttime charging of plug-in hybrid electric vehicles has the least adverse effect on the loss of transformers life. this is while charging during evening peak hours can even cause a %900 increase in transformer loss of life rate for a scenario with only %30 penetration of plug-in hybrid electric vehicles.

     

    Key word: distribution transformer, loss of life rate, battery charge, distribution network, plug-in hybrid electric vehicles

  • فهرست:

    فصل اول : کلیات تحقیق

    مقدمه

    1-1 ضرورت بررسی اثر شارژ خودروهای الکتریکی بر پیری ترانسفورماتورهای توزیع

    1-2 اهداف تحقیق

    1-3 سوالات تحقیق

    1-4  فرضیات تحقیق

    فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه‌ی تحقیق

    2-1 بررسی اثر شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی روی تلفات توان و انحراف ولتاژ در شبکه توزیع

    2-1-1 شارژ غیر هماهنگ

    2-1-2 شارژ هماهنگ شده

    2-2 بررسی اثر افزایش تعداد خودرو بر تلفات و هزینه سرمایه گذاری در شبکه قدرت

    2-2-1 سرمایه گذاری افزایشی در ساعت های پیک

    2-2-2 کاهش سرمایه گذاری در ساعات پیک با راهبرد شارژ هوشمند

    2-2-3 انتقال زمان شارژ به ساعات غیر پیک

    2-2-4 تلفات افزایشی انرژی

    2-3 شارژ بهینه خودرو های الکتریکی با رعایت قیود شبکه توزیغ و انتقال قدرت ماکزیمم

    2-3-1 تابع هدف استاندارد

    2-3-2 قیود مسئله بهینه سازی

    2-3-3 تابع هدف وزنی

    2-3-4 ولتاژ شبکه در حالت شارژ کنترل نشده وکنترل شده خودرو

    2-4 انتقال توان از خودرو به شبکه توزیع و تامین ذخیره چرخان و تثبیت فرکانس شبکه

    فصل سوم : روش تحقیق

    مقدمه

    3-1 اندازه‌گیری و ثبت اطلاعات بار مبنا در ترانسفورماتور تحت بررسی

    3-2 طبقه بندی و مقایسه بار مبنا در ترانسفورماتور

    3-3 شبیه سازی دمای محیط

    3-4 مدل بار خودروی الکتریکی ترکیبی

    3-5 تعیین بازه‌های زمانی شارژ برای خودروهای الکتریکی

    3-6 تعیین ضرایب نفوذ خودروهای الکتریکی

    3-7 استفاده از مدل حرارتی ترانسفورماتور توزیع

    3-8 مدل نرخ از دست رفتن عمر در ترانسفورماتور روغنی

    3-9 چگونگی کاهش عمر ترانسفورماتور‌ها در حضور خودروهای الکتریکی ترکیبی

    فصل چهارم : شبیه سازی و بیان نتایج حاصل از تحقیق

    مقدمه

    4-1 شبیه سازی شارژ خودروهای الکتریکی

    4-2 شبیه سازی دمای محیط برای روز نوعی فصلی

    4-3 شبیه سازی بار مبنا برای روز نوعی فصلی در روز کاری /تعطیل

    4-4 مشخصات ترانسفورماتور تحت بررسی

    4-5 نتایج حاصل از شبیه سازی

    4-6 تحلیل اثر ضرایب نفوذ بر نرخ از دست رفتن عمر ترانسفورماتور‌های توزیع

    4-7 متوسطه سالیانه نرخ  از دست رفتن عمر ترانسفورماتور‌های توزیع در دوره‌های مختلف شارژ

    فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری

    5-1 بررسی فناوری‌های رایج در ساخت خودروهای الکتریکی

    5-2 تعیین بازه زمانی مناسب برای شارژ خودروهای الکتریکی

    5-3 تعیین حداکثر ضرایب نفوذ با شرط عدم وجود روند پیری در ترانسفورماتور

    5-4 تاثیر شارژ خودروهای الکتریکی بر روند پیری ترانسفورماتور

    5-5 تاثیر افزایش ضریب نفوذ خودروهای الکتریکی بر پیری ترانسفورماتور‌های توزیع

    نتیجه گیری و جمع‌بندی نهایی

    منابع و ماخذ

    پیوست‌ها

     

    منبع:

     

    [1] A. Ashtari, E. Bibeau, S. Shahidinejad, and T. Molinski, “PEV charging profile prediction and analysis based on vehicle usage data,” IEEE Trans. Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 341–350, Mar. 2012.

     

    [2] Y. Ota, H. Taniguchi, T. Nakajima, K. M. Liyanage, J. Baba, and A. Yokoyama, “Autonomous distributed V2G (vehicle-to-grid) satisfying scheduled charging,” IEEE Trans. Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 559–564, Mar. 2012.

     

    [3] L. P. Fernandez, T. G. San Roman, R. Cossent, C. M. Domingo, and P. Frías, “Assessment of the impact of plug-in electric vehicles on distribution networks,” IEEE Trans.Power Syst., vol. 26, no. 1, pp. 206–213, Feb. 2011.

     

    [4] P. Richardson, D. Flynn, and A. Keane, “Optimal charging of electric vehicles in low-voltage distribution systems,” IEEE Trans.Power Syst., vol. 27, no. 1, pp. 268–279, Feb. 2012.

     

    [5] K. Clement, E. Haesen, and J. Driesen, “The impact of charging plug-in hybrid electric vehicles on a residential distribution grid,” IEEE Trans.Power Syst., vol. 25, no. 1, pp. 371–380, Feb. 2010.

     

    [6] X. Zhang, E. Gockenbach, V. Wasserberg and Hossein Borsi, "Estimation of the lifetime of the electrical components in distribution networks," IEEE Trans. Power Del., vol. 22, no. 1, pp. 515–522, Jan. 2007.

     

    [7] X. Zhang and E. Gockenbach, "Assessment of the actual condition of the electrical components in medium-voltage networks," IEEE Trans. Reliability, vol. 55, no. 2, pp. 361–368, Jun. 2006.

     

    [8] X. Zhang and E. Gockenbach, "Component reliability modeling of distribution systems based on the evaluation of failure statistics," IEEE Trans. Dielectrics and Electrical Insulation, vol. 14, no. 5, pp. 1183–1191, Oct. 2007.

    [9] Guide for Loading Mineral—Oil—Immersed Transformer, IEEE Std. C57.91-1995 IEEE, 1995.

     

    [10] Working Group K3 (Transformer Thermal Overload Protection), “Adaptive transformer thermal overload protection,” IEEE Trans. Power Del., vol. 16, no. 4, pp. 516–521, Oct. 2001.

     

     [11] Dejan Susa, Matti Lehtonen, and Hasse Nordman,” Dynamic Thermal Modelling of Power Transformers,” IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 20, NO. 1, JANUARY 2005.

     

      [12] Mark F. Lachman, Member, IEEE, Paul J. Griffin, Member, IEEE, Wolf Walter, and Alan Wilson, Member, IEEE,” Real-Time Dynamic Loading and Thermal Diagnostic of Power Transformers,”IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 18, NO. 1, JANUARY 2003.

     

    [13] Giovanni Mazzanti, Member, IEEE,” Analysis of the Combined Effects of Load Cycling, Thermal Transients, and Electrothermal Stress on Life Expectancy of High-Voltage AC Cables,” IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 22, NO. 4, OCTOBER 2007.

     

    [14] Domenico Villacci, Member, IEEE, Gianluca Bontempi, Alfredo Vaccaro, Member, IEEE, and Mauro Birattari,”The Role of Learning Methods in the Dynamic Assessment of Power Components Loading Capability,” IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS, VOL. 52, NO. 1, FEBRUARY 2005.

     

    [15] K. Clement, K. Van Reusel, and J. Driesen,“The consumption of electrical energy of plug-in hybrid electric vehicles in Belgium,” in Proc. 2nd Eur. Ele-Drive Transportation Conf., Brussels, Belgium, May 2007.

     

    [16] P. Denholm and W. Short, An Evaluation of Utility System Impacts and Benefits of Optimally Dispatched Plug-In Hybrid Electric Vehicles, Oct. 2006, Tech. Rep.

     

    [17] K. Schneider, C. Gerkensmeyer, M. Kintner-Meyer, and R. Fletcher, “Impact assessment of plug-in hybrid vehicles on Pacific Northwest distribution systems,” in Proc. IEEE Power and Energy Soc. General Meeting, Pittsburgh, PA, Jul. 2008.

     

    [18] P. Richardson, D. Flynn, and A. Keane,“Impact assessment of varying penetrations of electric vehicles on low voltage distribution systems,” in Proc. IEEE Power and Energy Soc. General Meeting, Minneapolis, MN, Jul. 2010.

     

    [19] J. A. P. Lopes, S. A. Polenz, C. L. Moreira, and R. Cherkaoui, “Identification  of control and management strategies for LV unbalanced microgrids with plugged-in electric vehicles,” J. Elect. Power Syst. Res., vol. 80, no. 8, pp. 898–906, Aug. 2010.

     

    [20] E. Sortomme and M. A. El-Sharkawi,“Optimal charging strategies for unidirectional

    vehicle-to-Grid,” IEEE Trans. Smart Grid, vol. 2, no. 1, pp. 131–138, Mar. 2011.

     [21] S. Shao, M. Pipattanasomporn, and S. Rahman, “Challenges of PHEV penetration to the residential distribution network,” in Proc. IEEEPower and Energy Soc. General Meeting, Calgary, AB, Canada, Jul. 2009.

     

    [22] J. Taylor, A. Maitra, M. Alexander, D. Brooks, and M. Duvall, “Evaluation of the impact of plug-in electric vehicle loading on distribution system operations,” in Proc. IEEE Power and Energy Soc. General Meeting, Calgary, AB, Canada, Jul. 2009.

     

    [23] W. Kempton and J. Tomic,“Vehicle-to-grid power implementation: From stabilizing the grid to supporting large- scale renewable energy,” J. Power Sources, vol. 144, pp. 280–294, 2005.

     

    [24] K. Clement-Nyns, E. Haesen, and J. Driesen, “Stochastic analysis of the impact of plug-in hybrid electric vehicles on the distribution grid,” in Proc. 20th Int. Conf. Electricity Distribution (CIRED), Prague, Czech Republic, Jun. 8–11, 2009.

     

    [25] L. Pieltain Fernández, “Impact of plug-in hybrid electric vehicles(PHEVs) on power systems,” M.Sc. thesis, Univ. Pontificia Comillas, Madrid, Spain, 2009. [Online]. Available: http://www.iit.upcomillas.

    es/docs/TM-09-008.pdf.

     

    [26] J. Axsen, A. Burke, and K.Kurani, Batteries for Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs): Goals and the State of Technology Circa 2008, Inst. Transportation Studies, Univ. California, 2008.

     

    [27] W. Kempton, V. Udo, K. Huber, K. Komara, S. Letendre, S. Baker, D. Brunner, and N. Pearre, “A test of vehicle-to-grid (V2G) for energy storage and frequency regulation in the PJM system,” Publications of MAGICC (Mid-Atlantic Grid Interface Cars Consortium) [Online]. Available: http://www.magicconsortium. org/_Media/test-v2g-in-pjm-jan09.pdf, Jan. 2009.

     

    [28] K. Shimizu, T. Masuta, Y. Ota, and A. Yokoyama,“Load frequency control in power system using vehicle-to-grid system considering the customer convenience of electric vehicles,” in Proc. Int. Conf. Power Syst. Technol., Oct. 2010, pp. 1–8.

     

    [29] P. Denholm and W. Short, “An evaluation of utility system impacts and benefits of optimally dispatched plug-in hybrid electricvehicles,” National Renewable Energy Lab (NREL), Tech. Rep., 2006

     

    [30] A. Maitra, J. Taylor, D. Brooks, M. Alexander, and M. Duvall, “Integrating plug-in-electric vehicles with the distribution system,” in Proc. 20th Int. Conf. Exhib. Electr. Distrib., Part 1, Jun. 2009, pp. 1–5.

     

     [31] assessment of plug-in hybrid vehicles on electric utilities and regional US power grids Part 2: Economic assessment,” Pacific Northwest National Laboratory, Tech. Rep., 2007.

     

    [32] Anderman, “The challenge to fulfil electrical power  requirements of advanced vehicles,” J. Power Sources, vol. 127, no. 1–2, pp. 2–7, Mar. 2004.


موضوع پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, نمونه پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, جستجوی پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, فایل Word پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, دانلود پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, فایل PDF پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, پروژه درباره پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر شارژ خودرو های الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتور های توزیع

پایان ‌نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت چکیده در این پایان نامه یک سیستم ترکیبی تولید توان با استفاده از پیل سوختی/باتری/ابرخازن برای تغذیه یک خودوری برقی سبک با سیستم درایو موتور الکتریکی تحریک مستقل مورد مطالعه و شبیه سازی قرار گرفت. سیستم خودروی برقی از یک سیستم پیش خور و کنترلی، منابع چندگانه، واحد کنترل قدرت و سیستم مدیریت انرژی، ماشین DC تحریک ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق (M.Sc.) گرایش: قدرت چکیده قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و...مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق (M.Sc.) گرایش: قدرت چکیده قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و...مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌‌ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده محدودیت منابع سوختی فسیلی و احتمال اتمام ذخایر انرژی فسیلی، گرمایش زمین، آلودگی‌های زیست محیطی، بی‌ثباتی قیمت و همچنین نیاز روز افزون مراکز صنعتی و شهری به انرژی، مجامع بین الملل را به فکر جایگزین‌های مناسب انداخته است. انرژی هسته‌ای، خورشیدی، زمین گرمایی، بادی و امواج اقیانوسی از این قبیل می‌باشند. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش : برق قدرت چکیده یکی از چالش های مهم طراحی در شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، طولانی کردن طول عمر سیستم (گره) است، در حالیکه به کیفیت سرویس قابل قبولی برای کاربردها دست یافت. طولانی کردن عمر گره با کاهش مصرف انرژی ارتباط مستقیم دارد . در WSN، هر گره حسگر با توان باتری کار می کند و در اکثر موارد مخصوصا در محیط های دور و خصمانه امکان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش : برق قدرت چکیده یکی از چالش های مهم طراحی در شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، طولانی کردن طول عمر سیستم (گره) است، در حالیکه به کیفیت سرویس قابل قبولی برای کاربردها دست یافت. طولانی کردن عمر گره با کاهش مصرف انرژی ارتباط مستقیم دارد . در WSN، هر گره حسگر با توان باتری کار می کند و در اکثر موارد مخصوصا در محیط های دور و خصمانه امکان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد برق- قدرت آلودگی شهرهای بزرگ سالهاست که به یک مسئله حاد تبدیل شده است. تحقیقات کارشناسی نشان می دهد که علّت اصلی آلودگی شهرها، خودروهایی با موتور احتراق داخلی می باشند. خودروهای احتراقی معایب فراوانی دارند که از آن جمله می توان به مواردی چون وابستگی به یک نوع انرژی خاص (نفت)، تولیدگازهای گلخانه ای مانند ،تولید گازهای سمی مانند،و، تولید آلودگی صوتی، ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان ‌نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت چکیده در این پایان نامه یک سیستم ترکیبی تولید توان با استفاده از پیل سوختی/باتری/ابرخازن برای تغذیه یک خودوری برقی سبک با سیستم درایو موتور الکتریکی تحریک مستقل مورد مطالعه و شبیه سازی قرار گرفت. سیستم خودروی برقی از یک سیستم پیش خور و کنترلی، منابع چندگانه، واحد کنترل قدرت و سیستم مدیریت انرژی، ماشین DC تحریک ...

پایان نامه کارشناسی ارشد برق- قدرت آلودگی شهرهای بزرگ سالهاست که به یک مسئله حاد تبدیل شده است. تحقیقات کارشناسی نشان می دهد که علّت اصلی آلودگی شهرها، خودروهایی با موتور احتراق داخلی می باشند. خودروهای احتراقی معایب فراوانی دارند که از آن جمله می توان به مواردی چون وابستگی به یک نوع انرژی خاص (نفت)، تولیدگازهای گلخانه ای مانند ،تولید گازهای سمی مانند،و، تولید آلودگی صوتی، ...

ثبت سفارش