پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره

word 5 MB 32197 99
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  •   پایان نامه

    مقطع کارشناسی ارشد

    چکیده:

    پیش بینی بار کوتاه مدت، به صورت پیش بینی بار یک ساعت تا چند روز آینده تاثیر به سزایی بر امر بهره برداری سیستم های قدرت دارد. زیرا بسیاری از تدابیر مدیریت انرژی از قبیل تنظیم برنامه مقرون به صرفه  جهت استفاده از نیروگاه های موجود، برنامه ریزی خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، ورود و خروج واحدها، توسعه خطوط انتقال و ترانس شبکه فوق توزیع و همچنین میزان خاموشی ها در صورت کمبود، بر اساس این پیش بینی انجام می شود.

    در این پروژه انواع مدلهای پیش بینی از جمله مدل سری زمانی، رگرسیون، مصرف نهائی و شبکه عصبی بررسی شده است. با توجه به اینکه پیش بینی بار متداول در شرکت توزیع مازندران با استفاده از روش های سنتی بوده است و از آنجایی که این روش قادر به پیش بینی دقیق بار روزهای آینده و روزهای خاص نبوده است، برای دستیابی به مدل مطلوب به بررسی روش فازی پرداخته شده است. در این راستا ابتدا به تشریح منطق فازی و روش پیاده سازی برنامه در محیط مطلب اشاره نموده و سپس با بهره گیری از اطلاعات سالهای گذشته و نمودار مصرف و لحاظ نمودن تاثیر عوامل محیطی، بار کوتاه مدت استان مازندران را پیش بینی شده است. استفاده از روش منطق فازی منجر به افزایش دقت و سرعت پیش بینی، رفع مشکل پیش بینی بار روزهای خاص، کاهش حجم بانک اطلاعاتی توام با افزایش قابلیت تاثیر عوامل مختلف گردیده است.

    اهمیت پیش بینی بار در سیستم های قدرت

    صنعت برق از صنایع زیر بنائی یک کشور و رکنی بسیار مهم در رشد و پیشرفت جوامع امروزی محسوب می شود. با توجه به اینکه از یک طرف پروژه های صنعت برق نیاز به سرمایه گذاری کلان و زمان های طولانی دارد واز طرف دیگر با تکنولوژی موجود هنوز نمی توان ذخیره این انرژی را در ابعاد بزرگ امکان پذیر نمود. بنابراین برنامه ریزی تولید باید به گونه ای صورت گیرد که پاسخگوی تقاضای انرژی الکتریکی باشد. بدین جهت پیش بینی بار به عنوان عاملی مهم در طرح توسعه و بهره برداری از سیستم های قدرت تلقی می شود و در واقع وسیله ای است که به کمک آن می توان در جهت بهبود تصمیم گیری اقدام نمود. برآورد روند تخصیص منابع برای توسعه شبکه برق رسانی الزامی است.

    در برنامه ریزی توسعه آینده یک سیستم قدرت برآورد بار از اهمیت زیادی برخوردار است و اساس و مبنای مطالعات برنامه ریزی را تشکیل می دهد میزان خطاهای پیش بینی بار دارای اهمیت خاص است.

    مشکلات تصمیم گیری در این مورد موقعی بیشتر می شود که با بودجه محدود و هدف حداقل کردن هزینه از یک طرف و فشار متخصصین ومهندسین بخش قدرت برای خرید تجهیزات پیشرفته وگران قیمت از طرف دیگر و نیز گسترش بی رویه در استفاده از انرژی الکتریکی مواجه شود. اگر میزان بار پیش بینی شده کمتر از بار واقعی باشد ضریب اطمینان و در نتیجه کیفیت خدمات کاهش می یابد واین امر ممکن است حتی به خاموش های اجباری بیانجامد. خود این مساله تا حدی کار مسئولین تجزیه وتحلیل قابلیت اطمینان سیستم را مشکل می سازد واز طرف دیگر اگر بار آینده پیش از مقدار مورد نیاز پیش بینی گردد سرمایه گذاری زیادی هدر شده وبه نیاز مالی منجر می گردد.

    عدم امکان ذخیره سازی انرژی الکتریکی از یک طرف وهمچنین صرف هزینه های هنگفت اقتصادی جهت ایجاد نیروگاه های جدید از طرف دیگر سیاست های کلی تولید انرژی الکتریکی را به سمت وسوئی جدید در ارتباط با مدیریت انرژی الکتریکی سوق داده است. واقعیت اینست که مصرف انرژی الکتریکی ثابت نبوده و همواره بصورت تابعی غیر خطی از پارامترهای مختلف زمانی،‌محیطی، اقتصادی و در نوسان می باشد. تغییرات مصرف بار الکتریکی شرکت های تولید کننده برق را موظف کرده است در زمانبندیهای مختلف اطلاعات مورد نیاز را جهت مدیریت بهتر انرژی در سیستم های قدرت پیش بینی کنند [9] و [13].

     

    افزایش قابلیت اطمینان وکارائی در صنعت برق، کاهش هزینه ها وهزینه معاملات در صنعت برق، تامین
    گزینه های بیشتری برای مصرف کنندگان و... به عنوان انگیزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی مدیریت صنعت برق را به ناچار دچار تحول و دگرگونی کرد که ازآن به عنوان تجدید ساختار صنعت برق نامبرده
    می شود. در محیط سنتی، سیستمهای تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی به صورت انحصاری تحت کنترل دولت ویا یک نهاد انحصاری است که وظیفه نظارت بر بازار انحصاری و حتی قیمتهای انحصاری را نیز دارا می باشد. در سیستمهای قدرت تجدید ساختار نشده، مصرف کننده ها شرکت های توزیع منحصر به فرد بودند که انرژی را به صورت عمده و بر حسب قواعد خاص از تولید کننده های انحصاری  دریافت می کردند. این مصرف کننده ها فقط تحت قیمت های از پیش تعیین شده توسط اپراتورسیستم انرژی خود را دریافت می کردند تولید کنندگان نیز فقط تحت قیمت هایی که توسط اپراتور سیستم وتحت قرار دادها وتعرفه کمی سنتی مشخص می شد انرژی مورد نیاز شبکه قدرت را تولید می کردند. در این نوع اقتصاد تلفات شبکه بسیار زیاد وجود از اینرو هزینه های زیادی تلف می شد.

    با شروع تجدید ساختار صنعت برق و ورود بازارهای رقابتی انرژی الکتریکی قسمت های تولید، انتقال و توزیع اکثرا به قسمت های خصوصی واگذار شدند.

    هر چند که در سطح انتقال این واگذاری به ندرت انجام گرفته است مصرف کنندگان در این نوع ساختار به سیستم انتقال دسترسی مستقیمی دارند و می توانند تولید کننده خود را نیز انتخاب کنند. بازارها از انحصار دولت خارج شده اند و بطور مستقل و همچنین هماهنگ با اپراتور مستقل بازار فعالیت می کنند.

    در بخش توزیع نیز با فراهم کردن زمینه برای مشارکت بخش خصوصی و احداث نیروگاه توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین واگذاری ظرفیت های نصب شده موجود و فراهم آوردن زمینه رقابت با افزایش تولید کنندگان سعی در جایگزین فضای رقابتی بجای شرایط انحصار گردیده که در بسیاری از کشورها این امر موفقیت آمیز بوده است.

    بخش انتقال با توجه به ماهیتی که دارد و این واقعیت که نمی توان دو یا چند شبکه موازی در کنار هم تاسیس کرد تا برای انتقال برق با هم رقابت نمایند تقریبا هنوز به شکل انحصاری اداره شده و تحت عنوان شبکه ملی باقی مانده است.

    در بخش توزیع نیز کلیه فعالیت های از نقطه دریافت برق از شبکه انتقال تا تحویل به مصرف کننده نهایی انحصاری است، ابتدا بخش خطوط از بخش مشترکین  تفکیک شده پس این بخش خطوط از بخش مشترکین تفکیک شده، پس این بخش که مشابه به بخش انتقال است یا در تملک دولت باقی مانده ویا در برخی کشورها با رویکردهای اجرائی متفاوت به بخش خصوصی واگذار شده اند در بخش خدمات مشترکین نیز کلیه امور از درخواست و وصول مطالبات و... توسط شرکت های خرده فروش انجام می گیرد. از آنجایی که این بخش از شرایطی متفاوت با بخشهای انتقال و توزیع برخوردار می باشد فعالیت های این بخش از فعالیت انحصاری برخوردار نبوده و بنابراین شرکت های خرده فروش همزمان می توانند رضایت مشتری با هم رقابت نمایند که به بهبود کیفیت و کاهش هزینه های منتهی خواهند شد. لذا واگذاری این امور به بخش خصوصی و ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی کردن این بخش نتایج قابل توجهی به همراه داشته است.

     در اقتصاد برق، شرکت های تولید کننده برق موظفند، مصرف کننده های خود را قابلیت اطمینان زیاد، با کیفیتی بالا و قیمت مناسب با توجه به محدودیت های از جمله حفظ محیط زیست، قرار داد با دیگر شرکا در سیستم های به هم پیوسته وبا در نظر گرفتن قیودی نظیر توان و نوع نیروگاه های موجود میزان ذخیره سوخت مورد نیاز  نیروگاه های حرارتی، میزان آب موجود در مخزن ها برای استفاده نیروگاه های آبی، و غیره تغذیه نماید.

    برای نیل به این اهداف باید از طرفی، تجهیزات مورد نظر نیروگاه ها و شبکه های انتقال و توزیع، به نحو بهینه مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند ( حداقل سرمایه گذاری دراز مدت ) و از طرفی دیگر، انرژی های اولیه موجود برای تولید برق (انواع سوخت ها و آب و.... ) به طرز بهینه، مورد مصرف واقع شوند ]12[.

     

    1-1-1) بررسی اهمیت پیش بینی بارازلحاظ فنی

    ضرورت پیش بینی کوتاه مدت باراز لحاظ فنی را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

    1- تنظیم برنامه جهت استفاده از نیروگاه های موجود، بدین صورت که حتی الامکان از نیروگاه ها بخار بعنوان بار پایه واز نیروگاه های آبی جهت کنترل فرکانس واز نیروگاه های گازی جهت رفع کمبود تولید در ساعات پیک استفاده نمود.

    2- تهیه برنامه جهت ذخیره چرخان وغیر چرخان شبکه ومیزان خاموشی ها در صورت کمبود

    3- تهیه برنامه خروج از واحدها خطوط انتقال ترانسفورماتورهای شبکه توزیع

    Abstract

    Forecasting short-time load, as forecasting load of one hour to next few days, has a significant effect on applying power system; because most of energy management strategies, such as an economical plan for using ongoing power stations, a plan for budgeting the needed fuel for power stations, input and output of units, developing transmission and trans lines of distribution network and increasing blackouts if necessary, are run based on this forecasting. 

    First chapter considers the importance of forecasting load in power systems. In second chapter, different kinds of forecasting models, such as Time series model, Regression, Final consumption, Neural and fuzzy networks are introduced. Since the common method for forecasting load in Mazandaran’s distribution network is Regression, we present this model for forecasting load by SAS software.

    Analyzing the studied model suggests that this model cannot forecast load in some certain days, such as holidays and weekend.

    In the following, we consider fuzzy method for reaching to a desirable model. In this way, chapter 4 explains about fuzzy logic and implementation of the program in Matlab.  In chapter5, we forecast the short-time loads of Mazandaran province according to the past years information and consumption graph and with considering environmental factors.

     

    Keywords: expert system - Fuzzy approach short term  

  • فهرست:

     

    1-1) اهمیت پیش بینی بار سیستم های قدرت.......................................................................................................... .5

    1-1-1) بررسی اهمیت پیش بینی باراز لحاظ فنی.................................................................................................5

    1-1-2) بررسی اهمیت پیش بینی باراز لحاظ اقتصادی.........................................................................................6

    1-2) راهکارها..........................................................................................................................................................8

    1-3) پیش بینی بار ازدیدگاه دوره های زمانی........................................................................................................9

    1-3-1) برنامه ریزی دراز مدت................................................................................................................................9

    1-3-2) برنامه ریزی میان مدت.............................................................................................................................10

    1-3-3)  برنامه ریزی کوتاه مدت..........................................................................................................................10

    1-3-4)  برنامه ریزی لحظه ای / چند دقیقه تا چند ساعت.................................................................................10  

    1-4)  عوامل موثر در پیش بینی بار الکتریکی......................................................................................................11

    1-4-1)  عوامل اقلیمی...........................................................................................................................................12

    1-4-2)  عوامل اقتصادی.......................................................................................................................................12

    1-4-3)  تاثیر زمان بر بار مصرفی.........................................................................................................................12

    - جمع بندی و نتیجه گیری....................................................................................................... .........................12

     

    فصل دوم: روش های مدل سازی

    2-1) پیش بینی......................................................................................................................................................16

        عنوان                                                                                                                      صفحه

     

    2-2) دقت پیش بینی...................................................................................................................................................... 16

    2-3) معیار سنجش خطا در پیش بینی....................................................................................................................... 17

    2-4) روشهای پیش بینی..................................................................................................................17

    2-4-1) روش سری زمانی....................................................................................................................................18

    2-4-2) روش رگرسیون..................................................................................................................................... 26

    2-4-3) پیش بینی باربا استفاده ازآمارهای مستقل..........................................................................................27

    2-4-4)روش مصرف نهایی

       28

    2-4-5) روش کاربری ارضی................................................................................................................................29

    2-4-6)  روش عصبی..........................................................................................................................................30

    2-5) پیش بینی بارکوتاه مدت استان مازندران با استفاده از روش رگرسیون................................................38

    2-5-1) برازش مدل رگرسیون در محیط SAS ...............................................................................................38

    2-5-2) تحلیل نتایج حاصل ازمدل رگرسیون...................................................................................................41

    -  جمع بندی و نتیجه گیری............................................................................................................................   44

     

     

    فصل سوم: مدل سازی به روش فازی

    3-1) ضرورت استفاده از سیستم خبره فازی جهت پیش بینی بار....................................................... ......47

    3-2)  توابع عضویت................................................................................................................................. ......49

    3-3) مراحل طراحی یک سیستم فازی..............................................................................................  .........52

    عنوان                                                                                                                        صفحه

     

     

     

    3-4) کاربرد نرم افزار MATLAB................................................................................................... ...........55

    3-4-1) ویرایشگر توابع عضویت (The Membership function editor)......................................... 59

    3-4-2)  ویرایشگر قواعد (The Rule editor).........................................................................................63

    3-4-3)  نمایشگر قواعد( (The Rule viewer..........................................................................................64

    3-4-4) نمایشگر سطوح(The surface viewer)......................................................................................65

     

    فصل چهارم : طراحی مدل  فازی جهت پیش بینی بار کوتاه مدت استان مازندران

    4-1) طراحی  مدل  فازی جهت پیش بینی بار کوتاه مدت.......................................................................68

    4-1-1)  مشخص کردن ورودی ها، خروجی ها و روش مورد استفاده برای غیر فازی کردن...............................68

    4-1-2) تعیین مجموعه های فازی و تابع عضویت برای ورودی ها و خروجی ها..................................................70

    4-1-3) شاخت قواعد با شناخت از مجموعه های فازی..................................................................76

    4-1-4) معتبرسازی و بازنگری قواعد.....................................................................................................................81

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    نتیجه گیری.....................................................................................................................................88

    پیشنهادات.............................................................................................................................................................89

     

    مراجع.............................................................................................................................................92

     

    منبع:

     

    ]1[ وحیدی نسب، و.،جدید، ش.،"کاربرد سیستمهای فازی درپیش بینی کوتاه مدت بارالکتریکی روزهای کاری و روزهای تعطیل خاص".هشتمین کنفرانس سیستم های هوشمند، دانشگاه فردوسی مشهد. شهریور 86

    ]2[ کما نکش، سیما. برقی نیا، سعیده. غفار، آزاده."پیش بینی بار کوتاه مدت شبکه برق ایران با در نظر گرفتن شرایط خاص نظیر روزهای قبل و بعد و بین تعطیلی وسالهای کبیسه و تهیه قوانین خبره فازی"، بیست و دومین کنفرانس بین المللی برق

    ]3[ علوی،مهدی.رجبی،مصطفی." کمینه سازی هزینه خرید برق از بازار برق با اعمال یک الگوریتم کاربردی به پیش بینی نیاز مصرف "، دفتربازار برق، شرکت برق منطقه ای خراسان

    ]4[ خلیل بانان،ع.، الهویردی، ر.،"پیش بینی بار کوتاه مدت با استفاده از شبکه های عصبی- فازی"،یازدهمین کنفرانس شبکه های توزیع برق،مازندران،1385

    ]5[یعقوب پور،م.، مدیرشانه چی، م.ح.،"پیش بینی بار کوتاه مدت با سیستم استنتاج فازی تطبیقی"،دانشکدهبرق،دانشگاهفردوسی مشهد

    ] 6[   رحیمی، آزاد. مقدسی، سید مسعود. "پیش بینی بار کوتاه مدت با استفاده از فیلتر کالمن ". دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی

    ]7[رحیمی، آزاد،"توسعه مدل پیش بینی کوتاه مدت بارالکتریکی متاثر از قیمت با اعمال قیمت واقعی بوسیله شبکه های عصبی وسیستم خبره فازی درسیستم تجدید ساختار یافته"،دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،1388

    ]8[نصیری، علی اکبر،"پیش بینی کوتاه مدت انرژی الکتریکی شبکه تهران بوسیله شبکه های عصبی"،ششمین همایش ملی انرژی،1388

    ]9[ اکبری،توحید. پارسامقدم، محسن."پیش بینی بار کوتاه مدت در حوزه برق منطقه ای تهران با استفاده از فیلتر کالمن "، سیزدهمین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق، اردیبهشت 87،گیلان

    ]10[ رحیمی، آزاد. مقدسی، سید مسعود." ارائه مدل پیش بینی کوتاه مدت منحنی بار الکتریکی در محیط حساس به قیمت ". دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی

    ]11[ " کاربرد  sas در تجزیه و تحلیلهای آماری"، تالیف دکتر حسین میرزایی ندوشن

    [12] S. Ahmadi, H. Bevrani, H. Jannaty. “A fuzzy inference model for short-term loadforecasting” ;Conference on Renewable Energy and Distributed Generation. 2012 IEEE.

     

    [13] A. Khosravi, S. Nahavandi, D. Creighton, D. Srinivasan. “ Interval Type-2 Fuzzy Logic Systems for Load Forecasting: A Comparative Study” ;IEEE TRANSACTIONS ON POWER SYSTEMS, VOL. 27, NO. 3, AUGUST 2012.

     

    [14] Q. Wang , B. Zhou , Z. Li, J. Ren. “ Forecasting of Short-term Load Based on Fuzzy Clustering and Improved BP Algorithm” ; 2011 IEEE

     

    [15] V. H. Hinojosa, Member, IEEE, and A. Hoese. “Short-Term Load Forecasting Using Fuzzy Inductive” ; Reasoning and Evolutionary Algorithms.. Feb 2010.

     

    [16] A. Jain, E. Srinivas, R. Rauta. “Short Term Load Forecasting using Fuzzy Adaptive Inference and Similarity” ;NaBIC 2009.world cogress on.

     

    [17] N. Fakhreshamloo, M. Kaheni, M. Haddad Zarif , L. Ghazizadeh, Z. Asghari. “A fuzzy approach for Khorasan Razavi short-term load forecasting” ; 24th international  power system conference. 2009

     

                      [18] Rastegar.H;Kazeminejad.M;Dehghan.M;Motamadinejad,M; ”A new short term          loadforecasting using multilayer perceptron”; international conference on;15-17.2006 

         [19]  C. Pandian, and et. al., “Fuzzy approach for short term load forecasting” Electric            Power System Research, Elsevier,2006.                                                              

                     

           [20] Gross G;Galiana F;1987;”Short term load forecasting “; IEEE proceedings      

         

           [21] MATLAB, The Math Work Inc.http://www.mathworks.com


موضوع پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, نمونه پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, جستجوی پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, فایل Word پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, دانلود پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, فایل PDF پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, تحقیق در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, مقاله در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, پروژه در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, پروپوزال در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, تز دکترا در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, پروژه درباره پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, گزارش سمینار در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره, رساله دکترا در مورد پایان نامه پیش بینی کوتاه مدت بار استان مازندران با استفاده از سیستم های خبره

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد چکیده: پیش بینی بار کوتاه مدت، به صورت پیش بینی بار یک ساعت تا چند روز آینده تاثیر به سزایی بر امر بهره برداری سیستم های قدرت دارد. زیرا بسیاری از تدابیر مدیریت انرژی از قبیل تنظیم برنامه مقرون به صرفه جهت استفاده از نیروگاه های موجود، برنامه ریزی خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، ورود و خروج واحدها، توسعه خطوط انتقال و ترانس شبکه فوق توزیع و همچنین ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده در این پایان نامه، روشی جدید برای برنامه­ریزی نگهداری و تعمیر واحدهای تولیدی در محیط­های تجدید ساختار شده ارائه شده است. در محیط سنتی با ساختار عمودی، بهره­بردار سیستم برنامه­ی تعمیر و نگهداری را برای حفظ قابلیت اطمینان تعیین می کند و همچنین سعی بر کاهش هزینه ها دارد. اما چنین رویه­ای در یک محیط ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش سیستم های قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.sc " رشته : برق گرایش : الکترونیک قدرت چکیده پایداری ولتاژ به توانایی سیستم قدرت در حفظ ولتاژ های قابل قبول در کلیه باس های سیستم تحت وضعیت عادی و بعد از وارد شدن اغتشاش، مربوط می باشد. سیستم هنگامی وارد حالت ناپایداری می شود که بروز اغتشاش، افزایش در بار مورد نیاز یا تغییر در موقعیت سیستم موجب کاهش فزاینده و غیر قابل کنترل ولتاژ ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.sc " رشته : برق گرایش : الکترونیک قدرت چکیده پایداری ولتاژ به توانایی سیستم قدرت در حفظ ولتاژ های قابل قبول در کلیه باس های سیستم تحت وضعیت عادی و بعد از وارد شدن اغتشاش، مربوط می باشد. سیستم هنگامی وارد حالت ناپایداری می شود که بروز اغتشاش، افزایش در بار مورد نیاز یا تغییر در موقعیت سیستم موجب کاهش فزاینده و غیر قابل کنترل ولتاژ ...

پایان نامه دکتری مهندسی برق - قدرت چکیده جزیره‌ سازی سیستمه ای ‌‌قدرت به هم پیوسته که به جداسازی و شکستن سیستمهای قدرت نیز مشهور است آخرین خط دفاعی برای مقابله با فروپاشی سیستم و جلوگیری از وقوع حوادث سهمگین در شبکه قدرت می‌باشد. جزیره‌سازی سیستمهای قدرت به هم پیوسته به عنوان یک روش کنترل گسترده به صورت یک مساله تصمیم‌گیری جامع با جزئیات بسیار زیاد و به عنوان یک بخش مهم از ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم ­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

ثبت سفارش