پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق

word 7 MB 32225 133
مشخص نشده کارشناسی ارشد محیط زیست و انرژی
قیمت قبل:۶۲,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- تجدید 

     

    چکیده

    متولیان سیستم­ های توزیع، به­عنوان آخرین زنجیره از زنجیره برق رسانی به مشترکین، در تصمیم گیری های بلند مدت خود با مشکلاتی روبرو هستند. توجه به بازارهای الکتریکی و نرخ­های متأثر از عملکرد بازیگران بازار­های برق، شرکت­های توزیع را که مسئول و مالک سیستم­های توزیع هستند،  در تصمیم گیری­های کلان به چالش می اندازد. از طرفی، تولیدات پراکنده از منابع و گزینه­هایی هستند که در توسعه بمنظور تأمین توان مشترکین و مصونیت در برابر هزینه های اضافی در کنار توسعه خطوط، پست ها و ... مورد توجه تصمیم گیران قرار می­گیرند. از دیگر سو، این منابع در کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان می­توانند مفید واقع گردند. دراین پایان­نامه، منحصراً توسعه منابع تولید پراکنده مورد توجه قرار گرفته و از بین انواع فنآوری ها، مولد گازی را انتخاب کرده و توسعه را بنحوی انجام می­دهیم که زمان، مکان و ظرفیت بهینه منابع مورد نیاز در دوره برنامه ریزی را با توجه به ملاحضات قابلیت اطمینان  مشخص نماییم. انجام مطالعات در چند مدل صورت می­گیرد که در این مدل­ها خرده­فروشان در بازار جایگاهی نخواهند داشت.  بررسی نحوه توسعه منابع تولید پراکنده متعلق به شرکت­های توزیع، بررسی توسعه در حضور تولید کنندگان خصوصی و بررسی توسعه در حالتی که امکان ترانزیت برق در سیستم وجود دارد، از مجموعه مطالعات این پایان­نامه می­باشد. اما پیش از شروع مطالعات طبق مدل­های تعریف شده، در فصل اول آشنایی مختصری با شبکه ­های توزیع خواهیم داشت. در فصل دوم، مروری بر انواع تکنولوژی منابع تولید پراکنده و اهمیت بررسی آنها انجام  می­شود. فصل سوم نحوه مدل سازی مسئله  را ارائه می­کند و در فصل چهار فرمول بندی این مسئله شرح  می­شود. در نهایت در فصل پنجم شبیه سازی و مطالعات عددی برای نیل به اهداف فوق انجام خواهد گردید

    مقدمه

    در جوامع امروزی با رشد شدید استفاده از انرژی الکتریکی، نقش حیاتی این انرژی بیش از پیش آشکار است. سیستم­های توزیع نقش اساسی در فراهم نمودن سرویس با کیفیت و مناسب به مصرف­کنندگان ایفا می­کنند. اهداف متنوعی در سلسله طراحی سیستم­های توزیع انرژی الکتریکی مطرح است. اما با این وجود در این فرآیند ابتدا رشد مشترکین پیش­بینی می­شود و سپس نیاز یا عدم نیاز به توسعه ظرفیت مشخص      می­شود. در نگاه کلی گزینه­های مطرح در توسعه ظرفیت عبارتند از احداث و یا ارتقاء پست­ها و خطوط و منابع تولید پراکنده  که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است.  

    از آنجا که بهره­گیری از منابع تولید پراکنده می­تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد، در این پایان­نامه        به­عنوان تنها گزینه مطرح در توسعه استفاده می­شود. از این رو روند سیر مطالب پایان­نامه مطابق شکل (1) خواهد بود. همانگونه که مشخص است، در فصل اول، مرور مختصری بر شبکه­های قدرت با تأکید بر  سیستم­های توزیع الکتریکی انجام خواهد شد. در فصل دوم، آشنایی مختصری با انواع منابع تولید پراکنده و تأثیر آنها برشبکه های توزیع الکتریکی به­همراه مطالعات انجام شده در این زمینه مشخص می­شود. در فصل سوم، نحوه مدل­سازی مسئله توصیف خواهد گردید. در فصل چهارم، فرمول بندی توسعه منابع تولید پراکنده شرح می شود و در فصل پنجم، شبیه سازی و نتایج در حالات مختلف شرح داده خواهد شد. در نهایت در فصل ششم، نتیجه گیری و پیشنهاداد ارائه خواهد گردید

    1            آشنایی با ساختار شبکه های الکتریکی با تأکید بر بخش توزیع

    1-1      مقدمه

    امروزه به­دلیل وابستگی شدید به انرژی الکتریکی، نقش حیاتی این انرژی در زندگی بر کسی پوشیده نیست. سیستم های توزیع که آخرین بخش از زنجیره برق رسانی به مصرف­کنند­گان این انرژی هستند، نقش اساسی را در فراهم نمودن یک سرویس مناسب، مطمئن و با کیفیت بازی می­کنند. در این بخش، به­دلیل اهمیت ذکر شده، ساختار یک سیستم قدرت را با تکیه بر بخش توزیع انرژی الکتریکی ارائه خواهیم نمود.

    1-2      ساختار سیستم های قدرت

    اهمیت انرژی الکتریکی در زندگی جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست. بدلیل سادگی تبدیل به سایر انواع انرژی، سهولت انتقال، کنترل آسان و ملاحظات زیست محیطی، انرژی الکتریکی بیش از سایر انواع انرژی کاربرد پیدا کرده است. هدف اصلی یک سیستم قدرت عبارت است از تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز مشترکان با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ممکن. در شرایط حاضر انرژی الکتریکی عمدتاً در در    نیروگاه­های حرارتی اعم از بخاری و یا گازی، و همچنین نیروگاه­های آبی و اتمی که معمولاً در فواصل زیادی از مراکز مصرف واقع شده اند، تولید می­شود. انتخاب محل نیروگاه­ها با توجه به ملاحظات زیست محیطی، در دسترس بودن سوخت و معمولاً آب زیاد، نزدیکی به مراکز مصرف و عوامل متعدد دیگر عموماً به­نحوی صورت می­گیرد که هزینه احداث و بهره­برداری با توجه به تمام عوامل، حداقل شود. انرژی تولید شده برای کاهش تلفات، با ولتاژهای بسیار بالا و توسط خطوط انتقال به نزدیکی مراکز مصرف منتقل      می­گردد و پس از کاهش ولتاژ توسط شبکه توزیع به­دست مصرف­کنندگان می­رسد. لذا صنعت برق همواره با سه فعالیت اصلی تولید، انتقال و توزیع همراه بوده است و اغلب مؤسساتی که در زمینه انرژی فعالیت دارند، یکی از فعالیت­های سه­گانه فوق را در یک منطقه خاص جغرافیایی پوشش می­دهند[1].

     

     

    همانطور که پیشتر نیز گفته شد، مراکز تولید معمولاً بسیار دور از شهر­ها احداث می­شوند و دلیل این موضوع می­تواند برای واحد­های آبی دوری رودخانه­های بزرگ از شهر­ها و برای نیروگاه­های اتمی و فسیلی ملاحظات ایمنی و زیست محیطی باشد. بنابراین، ضروری به­نظر می­رسد که برای انتقال انرژی این نیروگاه­ها به مراکز مصرف، سیستم مناسب انتقال انرژی در دسترس باشد. برای انتقال مقادیر بزرگ انرژی در مسافت­های طولانی، به سیستم با ولتاژ بسیار بالا که گاهی از آن به سیستم انتقال اصلی نام برده می­شود، نیاز است. این سیستم­ها با ولتاژ­های بالای 300 کیلو ولت، معمولاً 400 یا 500 و یا 765 کیلو ولت کار می­کنند. معمولاً تعاریف زیر برای سطوح مختلف ولتاژ بکار می­رود. ولتاژ ضعیف یا پایین (LV) به کمتر از یک کیلو ولت اطلاق می­شود. ولتاژ متوسط (MV) ولتاژهای بین یک تا 36 کیلو ولت را پوشش می­دهد و بویژه در در شبکه­های توزیع بکار می­رود و ولتاژ بالا (HV) برای ولتاژهای بالای 36 کیلو ولت استفاده می­شود. البته در هر سیستم انرژی الکتریکی مفاهیم ولتاژ ضعیف، متوسط و بالا، نسبی بوده و الزاماً با آنچه در سیستم دیگری بکار می­رود تطابق کامل ندارد. از ولتاژ بسیار بالا(EHV) معمولاً برای تأکید روی ولتاژهای بالای 300 کیلوولت استفاده می­شود. شبکه­های انتقال معمولاً بهم پیوسته بوده و برای شبکه­های پیچیده حتی اشکالات و خطاهای همزمان ممکن است موجب قطع مصرف­کنندگان نشود. 

     

     

     

    Abstract 
    Distribution systems as the last chain of electricity delivery to customers are face to many problems. Electricity market prices are influenced by market players and this may cause problem for distribution companies. Distributed generation is an alternative to meet demand, which it reduces the costs of distribution companies. Distributed generations become attractive because of its benefits, such as: loss reduction, improvement of reliability, better voltage profile. In this research, we propose an algorithm which considers distributed generation impacts on expansion planning. In this research, we use gas turbine electricity generation. The illustration of the optimum sitting, timing and sizing the distributed generation with reliability and loss is considered. Our models, impalement no retailer in market model. The research concludes three models. In the first model, the distribution company impalement the expansion planning model with out of any open access permission to the distribution system participants and it minimizes the costs of system. The second model, considers the independent producers in distribution system. The third model, considers the expansion plan with power exchange. In all cases, we consider the system costs and reliability indices for optimization. In case study we use the nine bus distribution system for implementation of three scenario driven optimization. Different optimized generation planning scenarios are compared. The model is formulated and implemented on GAMS software.
  • فهرست:

    1 آشنایی با ساختار شبکه های الکتریکی با تأکید بر بخش توزیع. 3

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 ساختار سیستم های قدرت. 3

    1-3 آشنایی با شبکه های توزیع. 5

    1-4 انواع شبکه های توزیع. 5

    1-5 جزیره ای شدن. 8

    1-6 عوامل مؤثر در طراحی و بهره برداری از شبکه های توزیع. 9

    2 مروری بر منابع تولید پراکنده و اهمیت مطالعه آنها 14

    2-1 مروری بر منابع تولید پراکنده 14

    2-1-1 منابع تجدید ناپذیر 15

    2-1-1-1 توربین های گازی. 15

    2-1-1-2 موتور های احتراق داخلی پیستونی.. 17

    2-1-1-3 تکنولوژی میکرو توربین ها 20

    2-1-2      منابع تجدید پذیر 21

    2-1-2-1 توربین های آبی کوچک.. 21

    2-1-2-2 پیل های سوختی.. 21

    2-1-2-3 انرژی باد 22

    2-1-2-4 سیستم های فتوولتاییک... 23

    2-1-2-5 استفاده از حرارت انرژی خورشید. 24

    2-1-2-6  زیست توده 25

    2-1-2-7 زمین گرمایی.. 26

    2-1-3      مقایسه انواع تکنولوژی ها 26

    2-2 اهمیت تولید پراکنده 28

    2-2-1      مزایای اقتصادی. 28

    2-2-2      تولید مطمئن و ایمن. 29

    2-2-3      مزایای اجتماعی. 30

    2-2-4      مزایای محیطی. 30

    2-2-5      محدودیت های تولید پراکنده 31

    2-2-6      آثار منابع‌ تولید پراکنده‌ بر روی ‌شبکه های‌ الکتریکی. 31

    2-2-7      تأثیر DG بر قابلیت اطمینان شبکه توزیع. 32

    2-2-8      تاثیر DG بر تنظیم ولتاژ در شبکه. 33

    2-2-9      حفاظت.. 34

    2-2-10    اثرات منفی احتمالی   DG در شبکه. 34

    2-3 مطالعات انجام شده 35

    3 ملاحظات مدل سازی در توسعه DG.. 39

    3-1 عوامل مؤثر در مدل سازی. 40

    3-1-1 ساختار شبکه های توزیع. 40

    3-1-1-1 مدل انحصاری. 40

    3-1-1-2 مدل رقابتی.. 43

    3-1-2 نکات قابل توجه در توسعه منابع تولید پراکنده 44

    3-2 انتخاب نوع تکنولوژی. 45

    3-3 مدل سازی مسئله. 46

    3-3-1 تأثیر DG بر تلفات. 47

    3-3-2 تأثیر DG بر قابلیت اطمینان. 47

    3-3-2-1 شاخصهای مورد کاربرد در ارزیابی قابلیت اطمینان توزیع. 48

    3-4 تصمیم گیری چند معیاره 51

    3-4-1 بهینه سازی چند خصیصه ای. 51

    3-4-2 بهینه سازی چندهدفه. 52

    3-4-2-1 روش بهینه سازی ترتیبی.. 52

    3-4-2-2 روش ضرایب وزنی.. 53

    3-4-2-3 روش محدودیت ... 53

    4 فرمول بندی توسعه منابع DG در شبکه های توزیع. 56

    4-1 فرمول بندی پخش بار 56

    4-2 محدودیت های پخش بار 59

    4-3 محدودیت خرید توان از شبکه. 60

    4-4 هزینه خرید توان از بازار عمده فروشی. 61

    4-5 مدل سازی تولید پراکنده 62

    4-6 فرمول بندی توسعه منابع تولیدپراکنده 63

    4-7 هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری  DG.. 63

    4-7-1 هزینه سرمایه گذاری DG.. 63

    4-7-2 هزینه بهره برداری DG.. 64

    4-8 فرمول بندی هزینه تلفات. 65

    4-9 فرموله بندی قابلیت اطمینان. 65

    5 مطالعات عددی و شبیه سازی. 72

    5-1 مطالعه نخست : مدل انحصاری DisCo بدون حضور DG های خصوصی. 72

    5-1-1 سیستم مورد مطالعه. 73

    5-1-1-1 نتایج مطالعه نخست.. 78

    5-1-1-2 جمع بندی. 85

    5-1-2 اثر تغییر نرخ رشد بار 86

    5-1-2-1 جمع بندی. 92

    5-2 مطالعه دوم: حضور توأم DG های خصوصی و غیر خصوصی. 92

    5-2-1      شبیه سازی 1. 96

    5-2-2      جمع بندی. 101

    5-3 مطالعه سوم : توسعه DG در حضور ترانزیت.. 102

    5-3-1      تعیین مکان، زمان و ظرفیت بهینه منابع DG در حضور ترانزیت.. 102

    5-3-1-1 شبیه سازی 2. 102

    5-3-1-2 شبیه سازی 3. 104

    5-3-1-3 اثر تغییر ظرفیت ترانزیت.. 110

    5-3-1-4 جمع بندی. 114

    6 نتیجه گیری و پیشنهاد 117

    6-1 نتیجه گیری. 117

    6-2 پیشنهادات. 118

    7 منابع و مراجع  119

    منبع:

    [1] احمدیان، م.،1376 ، طراحی و توسعه شبکه­های توزیع، جزوه درسی، دانشگاه صنعت آب و برق، تهران.

    [2] صادقی، م. ،1387 ، تعیین مکان و ظرفیت بهینه منابع تولید پراکنده بمنظور کاهش تلفات و افزایش قابلیت اطمینان، پایان­نامه کارشناسی ارشد،دانشکده فنی و مهندسی برق، دانشگاه تربیت مدرّس.

    [3] دفتر بهبود و بهره وری اقتصاد برق و انرژی.،1388، راهنمای جامع تولید همزمان برق و حرارت،وزارت نیرو. موجود در:www.igmc.ir  .

    [4] محمدی، ع.، 1387، جایابی منابع تولید پراکنده در شبکه­های توزیع با هدف  بهبود پروفیل ولتاژ، قابلیت اطمینان وکاهش تلفات، سمینار کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی برق ،دانشگاه صنعت آب وبرق.

    [5] فلقی، ح. ،1387 ، برنامه ریزی بهینه شبکه های توزیع در حضور تولید پراکنده، رساله­ی دکترا، دانشکده فنی و مهندسی برق، دانشگاه تربیت مدرّس.

    [6] لطفی، ع.، 1387، برنامه ریزی توسعه تولید در محیط بازار، سمینار کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی برق ،دانشگاه صنعت آب وبرق.

    [7] اتحاد، م.ت،1387، انتخاب روشی مناسب برای برنامه­ریزی توسعه تولید در ایران، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشکده برق، دانشگاه صنعت آب وبرق. 

    [8]Willis, H. L. and Scott, W. G., 2000, Distributed Power Generation : Planning and Evaluation Power Engineering, by Marcel Dekker, Washington.

    [9]Carmen, L., Borges, T., Djalma , M., Falca,. A, 2006, Optimal distributed generation allocation for reliability, losses, and voltage improvement, Electrical Power and Energy Systems, pp. 413–420.

    [10]Wangdee, W., 2005, Bulk electric system relaiability simulation and application, Department of Electrical Engineering,PhD thesis, University of Saskatchewan, Canada.

    [11]Energy and Environmental Analysis., 2008,Technology Characterization: Gas Turbine Engines, available at http://www.epa.gov/chp/basic/catalog.html

    [12]Energy and Environmental Analysis., 2008,Technology Characterization: Reciprocating Engines, available at http://www.epa.gov/chp/basic/catalog.html,.

    [13] Caire, R., Retiere, N., Martino, S.,  Andrieu, C., Hadjsaid, N.,2002, Impact assessment of LV distributed generation on MV distribution network, IEEE, Power Engineering Society Summer Meeting, vol.3, pp.1423 – 1428.

    [14] Azmy, A.M.,  Erlich, I.,2005, Impact of distributed generation on the stability of electrical power system, IEEE, Power Engineering Society General Meeting, Vol. 2, pp. 1056 – 1063.

    [15] Walmir, F. ,Morelato, A., 2006, Comparative Analysis Between Synchronous and Induction Machines for Distributed Generation Applications, IEEE Trans on Power Sys, Vol. 21, No. 1, pp. 301-311.

    [16] Acharya, N., Mahat, P., Mithulananthan, N., 2006, An analytical approach for DG allocation in primary distribution network, Electrical Power and Energy Systems, Asian Institute of Technology, Thailand, pp. 669–678.

    [17] Setayesh-Nazar,M., Haghifam, M.R.,2009, Multiobjective electric distribution system expansion planning using hybrid energy hub concept, Electric Power System Research, pp. 899-911.

    [18] Cano, E.B., 2007, Utilizing fuzzy optimization for distributed generation allocation, IEEE, Region 10 Conferenc,Taipie, pp.1-4.

    [19] AlHajri, M.F., AlRashidi, M.R., El-Hawary, M.E,2007, Hybrid Particle Swarm Optimization Approach for Optimal Distribution Generation Sizing and Allocation in Distribution Systems, Electrical and Computer Engineering,. Canadian Conference, pp.1290-1293.

    [20] Caisheng, W. , Nehrir,H. ,2004, Analytical Approaches for Optimal Placement of Distributed Generation Sources in Power Systems”, IEEE Trans on Power Sys, Vol. 19, No. 4, pp.2068-2076.

    [21] Kashem, M.A. Le, Negnevitsky,M. Ledwich,G , 2006,Distributed generation for minimization of power losses in distribution systems”, IEEE, Power Engineering Society General Meeting,pp. 1232-1240.

    [22] Alinejad-Beromi, Y. ,Sedighizadeh, M. ,Bayat, M.R. ,Khodayar, M.E., 2007 ,Using genetic alghoritm for distributed generation allocation to reduce losses and improve voltage profile, UPEC, 42nd International Universities Power Engineering Conference.UPEC, pp.954- 959.

    [23] Celli, G. ,Ghiani, E. ,Mocci, S.  , Pilo, F. , 2005, A Multiobjective Evolutionary Algorithm for the Sizing and Siting of Distributed Generation,

    IEEE Trans on Power Sys, Vol. 20, No. 2, pp. 750-757.

    [24] Carmen, L. , Borges, T., Djalma, M. , Falca, A., 2006, Optimal distributed generation allocation for reliability, losses, and voltage improvement, Electrical Power and Energy Systems , pp. 413–420.

    [25] Khattam, W. ,Hegazy, Y. G. ,Salama, M. M. A., 2004, Optimal Investment Planning for Distributed Generation in a Competitive Electricity Market, IEEE Trans  On Power Sys, Vol. 19, No. 3, PP. 1674-1684.

    [26] Khattam, W. ,Hegazy, Y. G. ,Salama, M. M. A., 2005, An Integrated Distributed Generation Optimization Model for Distribution System Planning, IEEE Trans On Power Sys, Vol. 20, No. 2 PP. 1158-1168.

    [27]Haghifam, M. R. , Falaghi, H.  , Malik, O.P.,2008, Risk-based distributed generation placement, Institution of Engineering and Technology, Vol. 2 ,pp. 252-260.

    [28] Falaghi, H., Haghifam, M. R., 2007, ACO Based Algorithm for Distributed Generation Sources Allocation and Sizing in Distribution Systems, Power Tech, IEEE, Lausanne,pp.555-560.

    [29]Ahmadigorji ,M. ,Abbaspour, A.  ,Rajabi-Ghahnavieh, A. ,Fotuhi- Firuzabad, M., 2009, Optimal DG Placement in Distribution systems Using Cost/Worth Analysis, World Academy of Science,pp. 746-753.

    [30] Kirschen, D and Strbac, G., 2004,Fundamentals of  Power System Economics , John Wiley &sons, West Sussex, England.

    [31] Behnke, R. P. ,Cerda J. L.A., Vargas, L. S.  and Jofre, A, 2005, A Distribution Company Energy Acquisition Market Model With Integration of Distributed Generation and Load Curtailment Options, IEEE Trans on Power Sys, Vol. 20, No. 4,PP. 1718-1727.

    [32] Billinton, R. ,Wang, P.  , 1998, Distribution System Reliability Cost/Worth Analysis Using Analytical and Sequential Simulation Techniques , IEEE Trans on Power Sys, Vol.  13, No. 4, PP.1245-1250.

    [33]Billinton,R. , Allan,R.N. ,1996,Relaiability evaluation of Power Systems, Pelenium, New York.

    [34] Coello, C. A. C. Lamont, G. B.  and Veldhuizen, D. A., 2007,Evolutionary Algorithms for Solving Multi-Objective Problems, Springer Science,New York.

    [35] V.H. Quintana,H.K. Temraz,K.W. Hipel,” Two-stage power system distribution planning algorithm”,IEE Proceedings-c, Vol. 140, No. I , Jan 1993, PP. 17-29.

    [36]Web site,: http://energy.ca.gov.

    [37]web site,: http://www.kawasakigasturbines.com.


موضوع پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, نمونه پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, جستجوی پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, فایل Word پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, دانلود پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, فایل PDF پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, تحقیق در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, مقاله در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, پروژه در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, پروپوزال در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, تز دکترا در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, پروژه درباره پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق, رساله دکترا در مورد پایان نامه تعیین مکان، ظرفیت و زمان راه اندازی بهینه مولد های گاز سوز به منظور حفظ قابلیت اطمینان شبکه با در نظر گرفتن مسئله ترانزیت برق

پایان­نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- تجدید ساختار چکیده متولیان سیستم­های توزیع، به­عنوان آخرین زنجیره از زنجیره برق رسانی به مشترکین، در تصمیم گیری های بلند مدت خود با مشکلاتی روبرو هستند. توجه به بازارهای الکتریکی و نرخ­های متأثر از عملکرد بازیگران بازار­های برق، شرکت­های توزیع را که مسئول و مالک سیستم­های توزیع هستند، در تصمیم گیری­های کلان به چالش می اندازد. از طرفی، تولیدات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

پایان نامۀ مقطع کارشناسی ارشد رشته: MBA چکیده حدود دو سوم انرژی جهان در شهرها مصرف می‌شود. در کنار راهکارهای متعددی که برای کاهش تقاضای انرژی ارائه شده است، برخی فناوری و پژوهش‌ها نیز در راستای بهینه‌سازی عرضۀ انرژی بوده‌اند. فناوری‌ تولید همزمان برق و حرارت، جزو فناوری‌هایی است که در چند دهۀ گذشته بسیار توسعه یافته است. مدیریت سامانۀ انرژی شهری در بخش عرضه با استفاده از این ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان‏نامه دوره‌ کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق- قدرت چکیده اهمیت مسأله انرژی، نیاز به استفاده از منابع انرژی نو را به عنوان تولیدکننده انرژی الکتریکی افزایش داده­ است. امروزه یکی از گزینه­های مناسب جهت تأمین انرژی الکتریکی، منابع تولید پراکنده می­باشند. استفاده از تولید پراکنده، تأثیرات مثبت زیادی از قبیل افزایش ظرفیت آزاد خطوط، کاهش تلفات توان، بهبود پروفیل ولتاژ و بهبود ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

ثبت سفارش