پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی

word 1 MB 32292 101
1394 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  •  

    جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
    در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی

    چکیده:

     

    در پایان­نامه حاضر به بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کم در مجاورت دیواره مایل موجی شکل و تحت میدان مغناطیسی پرداخته شده است. دیواره نفوذپذیر بوده و در نتیجه می­توان سیال را به درون دیواره مکش یا از درون آن دمش نمود. میدان مغناطیسی عمود بر دیواره و به سمت داخل و جریان الکتریکی عمود بر صفحه تشکیل شده توسط میدان مغناطیسی و سرعت سیال می­باشد تا بتوان نیروی مغناطیسی­ای در جهت جریان یا خلاف آن ایجاد نمود.
    جریان آرام و تراکم­ناپذیر بوده و شرط عدم لغزش بین سیال و دیواره برقرار است. برای حل معادلات حاکم ابتدا با اعمال یک تبدیل مختصات در پارامترهای x و y صفحه موجی شکل را مسطح کرده و آنگاه توسط روش انتگرالی معادلات PDE را به معادلات ODE تبدیل نموده و در نهایت دستگاه معادلات حاکم را به روش رانگ کوتا مرتبه چهارم و با استفاده از نرم افزار میپل حل می­نماییم.

    نتایج نهایی نشان می­دهند با افزایش زاویه­ی سطح تنش برشی و عدد ناسلت هر دو افزایش می­یابند. همچنین با افزایش پارامتر مغناطیسی تنش برشی و عدد ناسلت هر دو کاهش یافته و با افزایش دامنه و فرکانس سطح تنش برشی و عدد ناسلت هر دو کاهش می­یابند. همچنین با افزایش عدد پرانتل تنش برشی و عدد ناسلت هر دو افزایش می­یابند. بعلاوه با افزایش قدرت مکش تنش برشی و عدد ناسلت هر دو افزایش یافته و با افزایش قدرت دمش تنش برشی و عدد ناسلت هر دو کاهش می­یابند.          

     

     
    کلمات کلیدی : انتقال حرارت جابجایی طبیعی٬ صفحه مایل موجی شکل٬ مگنتو هیدرودینامیک٬ حل انتگرالی٬ روش رانگ 

    پیشگفتار:

    پدیده­­های فیزیکی خیلی زیادی درگیر و وابسته با جابجایی طبیعی هستند. می­توان جریان جابجایی آزاد و انتقال حرارت مربوط به آن را در گستره وسیعی از سیستم­های طبیعی و صنعتی مشاهده کرد. جریان آزاد در هوا٬ مبدل­های حرارتی٬ جمع­کننده­های انرژی خورشیدی٬ تکنولوژی خشک­کننده­ها٬ تکنولوژی­های فراوری غذا٬ خنک کننده­های سیستم­های الکترونیکی و خنک کننده­های راکتورهای هسته­ای مثال­هایی از جریان جابجایی آزاد می­باشند.

     تفاوت اساسی جابجایی اجباری و آزاد در آن است که در جابجایی اجباری٬ موتوری که جریان را به حرکت در می­آورد خارجی است اما در جابجایی آزاد این موتور درون خود جریان است. اختلاف دمای دیواره- سیال باعث ایجاد چرخه طبیعی و یکنواخت در جابجایی طبیعی می­شود بدین صورت که در مجاورت دیواره گرم بسته­ای از سیال گرم شده و در حین منبسط شدن به سمت بالا حرکت  می­کند. سپس این بسته در مجاورت سیال سرد خنک شده متراکم گردیده و از طرف دیگر به سمت پایین حرکت می­کند تا دوباره به سطح گرم برسد. این چرخه قابلیت انجام کار دارد یعنی اگر پروانه­ای را وارد جریان کنیم در اثر این جریان به چرخش در می­آید. این مساله منشا نیروگاه­های بادی است. ولی اگر وسیله­ای برای استفاده از کار چرخه وجود نداشته باشد سیال به سرعت در چرخه به حرکت در آمده و کار بالقوه آن در اصطکاک با اجسام ثابت تلف می­شود.

    هیدرودینامیک مغناطیسی (MHD)1 شاخه­ای نسبتا جدید ولی مهم از مکانیک سیالات است. از جمله زمینه­های مهم آن در صنعت می­توان به نقش کاربردی آن در خنک کردن راکتورهای هسته­ای با عدد پرانتل کوچک (مانند نقره با پرانتل 0.01 و بیسموت با پرانتل 0.021 ) نام برد  ] 1و2[. مگنتو هیدرودینامیک مطالعه جریان سیالی است که هادی جریان الکتریکی بوده و همزمان یک میدان مغناطیسی نیز  بر آن اعمال شده است به طوری که نیروی مغناطیسی به وجودآمده در جهت جریان یا خلاف آن است.

     

     
     

     

     

    ________________________
    1magneto hydrodynamic

    1-2 مروری بر کارهای گذشته :

    در سال 1989 مولیک و یاﺆ ]3[ جریان جابجایی آزاد را در امتداد یک صفحه موجی شکل عمودی مطالعه کردند و نشان دادند که عدد ناسلت به صورت متناوب در امتداد صفحه تغییر می­کند. طول موج تغییرات ناسلت دو برابر طول موج صفحه بوده و مقدار عدد ناسلت با افزایش لایه مرزی حرارت در پایین دست جریان کاهش می­یابد.

    در سال 1991 بهاوانی و برگلس ]4[  با روش تداخل­سنج نوری ماخ – زندر مطالعه تجربی بر روی آهنگ انتقال گرمای جابجایی آزاد از روی صفحات سینوسی شکل انجام دادند. آن­ها پارامترهایی مانند نسبت دامنه به طول موج صفحه و زاویه صفحه را تغییر داده و تاثیر آن­ها را بر آهنگ انتقال گرما تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند هرچه نسبت دامنه به طول موج صفحه افزایش می­یابد آهنگ انتقال گرما از روی صفحه کاهش می­یابد.

    در سال 2001 چمخا و خالد ]5[ معادله همبسته جرم و انرژی را برای جریان جابجایی آزاد در امتداد یک ­صفحه مایل تخت به روش تشابهی حل کردند و دریافتند با افزایش شدت مکش میزان عدد ناسلت افزایش و با افزایش شدت مکش عدد ناسلت کاهش می­یابد.

    در سال 2002 بل­کادی و همکاران ]6[ جریان جابجایی طبیعی درون یک حفره با صفحه موجی شکل مایل را بررسی کردند و نشان دادند با افزایش زاویه صفحه ناسلت متوسط افزایش می­یابد.

    در سال 2002 وانگ ]7[ مساله جریان جابجایی ترکیبی را برای جریان غیر نیوتونی روی یک صفحه مایل موجی مورد بررسی قرار دادند . آن­ها نشان دادند در پرانتل­های بالا اثر موجی شکل صفحه روی ضخامت لایه مرزی سرعت و حرارت کمتر می­شود.

      در سال 2004 ملاحسین و یاﺆ ]8[ اثرتولید داخلی گرما و جذب آن را در امتداد یک صفحه موجی شکل عمودی را به روش تشابهی بررسی کردند.

    در سال 2005 وانگ]9[ جریان ترکیبی را روی یک صفحه مایل موجی شکل در حضور میدان مغناطیسی برررسی کردند. آن­ها به کمک تابع جریان معادلات حاکم را بازنویسی کرده و سپس به روش تفاضل محدود مساله را حل کردند. آن­ها نشان دادند ضریب اصطکاک و عدد ناسلت با افزایش زاویه زیاد می­شود. همچنین هنگامی که عدد پرانتل افزایش می­یابد نرخ انتقال حرارت افزایش می­یابد ولی ضریب اصطکاک کاهش می­یابد.

    در سال 2006 یاﺆ]10[ به بررسی انتقال حرارت در امتداد یک صفحه عمودی موجی شکل که تغییرات آن حاصل برایند دو موج سینوسی بود پرداخت . نتایج عددی او نشان می­دهد اضافه کردن موج دوم به صفحه باعث می­شود پروفیل دما و سرعت در نزدیکی صفحه به شدت تغییر کرده و میزان انتقال حرارت کاهش می­یابد.  همچنین دریافت نرخ انتقال حرارت به نسبت دامنه و فرکانس موج صفحه بستگی دارد .

    در سال 2007 کانداسامی و هاشم ]11[  انتقال حرارت و انتقال جرم را برای جریان جابجایی طبیعی روی صفحه مایل در محیط هیدرومغناطیسی همراه با مکش و دمش به روش تشابهی بررسی کردند. آن­ها نشان دادند با افزایش قدرت مکش لایه مرزی سرعت و حرارت کاهش می­یابد. همچنین با افزایش پارامتر مغناطیسی لایه مرزی سرعت و حرارت افزایش می­یابد.

    در سال 2007 ملا­ مامون و انور حسین ]12[ اثر تشعشع در جریان ترکیبی روی صفحه موجی شکل عمودی و به روش تفاضل محدود بررسی کردند و دریافتند عدد ناسلت با افزایش پارامتر تشعشع Rd زیاد     می­شود. همچنین با افزایش Rd ضخامت لایه مرزی سرعت و گرما افزایش می­یابد.

    در سال 2010 شرما و سینگ ]13[ جریان جابجایی طبیعی را در امتداد یک صفحه عمودی هم­دما و در حضور میدان مغناطیسی همراه با رسانندگی الکتریکی متغیر برای سیال با پرانتل خیلی کوچک به روش تشابهی مورد مطالعه قرار دادند. آن­ها نشان دادند سرعت سیال و نرخ انتقال حرارت با افزایش رسانندگی الکتریکی کاهش می­یابد.

    در سال 2011 توحید حسین و ریتا موجومدر ]14[ جریان جابجایی طبیعی را روی یک صفحه تخت افقی متخلخل همراه با دمش و مکش به روش تشابهی بررسی کردند. آن­ها نشان دادند با افزایش قدرت مکش ضخامت لایه مرزی سرعت و حرارت کاهش می­یابد . همچنین با افزایش عدد پرانتل ضخامت لایه مرزی سرعت و حرارت کاهش می­یابد.

    در سال 2011 علیم و همکاران ]15[ رسانش گرمایی سیال در لایه مرزی را برای جریان جابجایی طبیعی روی صفحه موجی عمودی همراه با تولید گرما به روش تفاضل محدود بررسی کردند. آن­ها دریافتند ضریب اصطکاک و نرخ انتقال حرارت با افزایش تولید گرمای سطح افزایش می­یابد. به علاوه با افزایش رسانندگی گرمایی سیال در نزدیکی لبه صفحه ضریب اصطکاک محلی و ناسلت محلی افزایش می­یابد اما در پایین دست جریان این نتیجه معکوس می­شود.

    در سال 2012 رضوی و پورحسین ]16[ به بررسی جریان جابجایی طبیعی روی صفحه موج­دار عمودی تک­دما با مدل جدید شار به روش حجم محدود پرداختند. آن­ها نشان دادند با موج­دار کردن صفحه عدد ناسلت متوسط کاهش می­یابد. همچنین با افزایش نسبت طول موج به دامنه عدد ناسلت متوسط افزایش می­یابد.

    در سال 2013 کبیر و همکاران ]17[ به برررسی اثر اتلاف ویسکوز در محیط هیدرومغناطیسی برای جریان جابجایی طبیعی روی صفحه عمودی موج­دار به روش تشابهی پرداختند. آن­ها دریافتند با افزایش پارامتر اتلاف ویسکوز لایه مرزی سرعت و حرارت افزایش می­یابد. همچنین ضریب اصطکاک محلی و عدد ناسلت محلی با افزایش پارامتر اتلاف ویسکوز کاهش می­یابد.   

    در سال 2013 عبدا... و زقماتی ]18[ به بررسی اثر تشعشع روی صفحه مایل موجی شکل برای جریان جابجایی طبیعی به روش تفاضل محدود پرداختند. آن­ها نشان دادند با افزایش دامنه نوسان صفحه ضخامت لایه مرزی سرعت و حرارت افزایش یافته و میزان انتقال حرارت کاهش می­یابد. همچنین با افزایش زاویه سطح ضخامت لایه مرزی سرعت و حرارت کاهش یافته و میزان انتقال حرارت افزایش می­یابد به علاوه با افزایش پارامتر تشعشع Rd ضخامت لایه مرزی حرارت و سرعت کاهش می­یابد.

    در سال 2013 سیدیکا و همکاران ]19[ اثر تشعشع در جریان جابجایی طبیعی برای سیال با پرانتل خیلی کوچک را روی صفحه موجی شکل عمودی به روش تفاضل محدود مورد بررسی قرار دادند و فهمیدند با افزایش پارامتر تشعشع Rd  عدد ناسلت متوسط و ضریب اصطکاک متوسط کاهش می­یابد.

    در سال 2014 سیدیکا و حسین و ساها ]20[ اثر تشعشع در جریان جابجایی طبیعی برای سیال با پرانتل خیلی کوچک را روی صفحه موجی شکل افقی به روش تفاضل محدود مورد بررسی قرار دادند و فهمیدند نرخ متوسط انتقال حرارت با افزایش دامنه نوسان صفحه کاهش می­یابد. همچنین با افزایش پارامتر تشعشع Rd نرخ متوسط انتقال حرارت و ضریب اصطکاک افزایش می­یابد.

    Abstract:

     

    The buoyancy-driven heat and mass transfer in the vicinity of an inclined wavy porous wall under a magnetic field is studied using the integral method.The magnetic field is perpendicular to the wall. Hence, generating an electrical current perpendicular to the plane formed by the magnetice field and the fluid velocity. This results is a magnetic force in the direction of or opposite to the flow field.The fluid flow is assumed laminar and incompressible.
    The no-slip boundary condition is enforced on the wall. In order to solve the governing equations, a co-ordinate transfomation is employed which transformes the wavy plate into a flat one. Susequently, the partial differential equations are transformed into a set of ordinary differential equations using the integral method. The resulting ordinary differential equations are then solved using the fourth-order Runge-Kutta method.The results show that the shear stress and the Nusselt number increase with increasing the angle of the wall with the  horizental direction. Moreover, the shear stress and the Nusselt number decrease with increasing the magnetic field. The reasults also show that, the shear stress and the Nusselt number increase with increasing the Prandtl number.

                      

     

    Keywords:

     Natural Convection, Inclined wavy wall, Magnetohydrodynamic,

    Integral solution, Runge Kutta method

  • فهرست:

    صفحه

    فصل اول: مقدمه

         1-1 پیشگفتار .......................................................................................................................................................2

         1-2 مروری بر کارهای گذشته...........................................................................................................................3

         1-3 شرح مساله....................................................................................................................................................6

         1-4 روش تحقیق..................................................................................................................................................7

    فصل دوم: هیدرودینامیک مغناطیسی

         2-1 تاریخچه­ای از هیدرودینامیک مغناطیسی..............................................................................................9

         2-2 معادلات الکترودینامیک درمبحث هیدرودینامیک مغناطیسی.......................................................10

              2-2-1 میدان الکتریکی و نیروی لورنتز................................................................................................10

              2-2-2  قانون اهم و نیروی لورنتز حجمی............................................................................................11

              2-2-3  قانون آمپر.....................................................................................................................................12

              2-2-4  قانون فارادی................................................................................................................................12

              2-2-5 جمع­بندی......................................................................................................................................13

    فصل سوم: مروری بر چند روش تحلیلی در حل معادلات نویر استوکس

         3-1 روش تحلیل مقیاسی................................................................................................................................15

         3-2 روش انتگرالی.............................................................................................................................................20

         3-3-1 روش تشابهی.........................................................................................................................................23

         3-3-2 اثر وجود جریان از طریق دیواره : (دمش و مکش ) ....................................................................25

    فصل چهارم: همرفت طبیعی روی صفحه مایل و حل انتگرالی معادلات حاکم

         4-1 شرح مساله.................................................................................................................................................28

         4-2 معادلات حاکم...........................................................................................................................................29

         4-3 حل انتگرالی معادلات حاکم..................................................................................................................32

              4-3-1 انتگرال­گیری از معادلات حاکم..................................................................................................32

              4-3-2 حل معادلات انتگرالی ممنتوم و انرژی....................................................................................33   

         4-4 عدد ناسلت .......................................................................................................................................37  

         4-5 تنش برشی ...........................................................................................................................................38

    فصل پنجم: اراﺋﻪ­ی نتایج

         5-1 صحت سنجی برنامه کامپیوتری............................................................................................................40    

         5-2 تاثیر تغییرات زاویه سطح (  ) ...........................................................................................................42    

         5-3 تاثیر تغییرات پارامتر مغناطیسی ...............................................................................................47    

         5-4 تاثیر تغییرات دامنه نوسان سطح ...............................................................................................52    

         5-5 تاثیر تغییرات فرکانس نوسان سطح .............................................................................................57    

         5-6 تاثیر تغییرات عدد پرانتل .............................................................................................................62   

         5-7 تاثیر تغییرات سرعت مکش و دمش به سطح  ........................................................................67    

    فصل ششم: نتیجه­گیری و پیشنهادها

         6-1 نتیجه­گیری.................................................................................................................................................77

         6-2 پیشنهادها...................................................................................................................................................78

    فهرست منابع

    .......................................................................................................................................................................................80
     

     

    منبع:

    Itaru, M., Osamu, T., & Akimi, S. Natural convection heat transfer from a horizontal cylinder to mercury under magnetic field. International Journal of Heat and Mass Transfer, 19(9), 1021-1029. (1976)

    [2]    Fumizawa, M.-o. Natural convection experiment with liquid NaK under transverse magnetic field. Journal of Nuclear Science and Technology, 17(2), 98-105. (1980)

    [3]    Moulic, S. G., & Yao, L. Natural convection along a vertical wavy surface with uniform heat flux. Journal of heat transfer, 111(4), 1106-1108. (1989)

     

    [4]    Bhavnani, S., & Bergles, A. Natural convection heat transfer from sinusoidal wavy surfaces. Wärme-und Stoffübertragung, 26(6), 341-349. (1991)

    [5]    Chamkha, A. J., & Khaled, A.-R. A. Similarity solutions for hydromagnetic simultaneous heat and mass transfer by natural convection from an inclined plate with internal heat generation or absorption. Heat and Mass Transfer, 37(2-3), 117-123. (2001)

     

    [6]    Adjlout, L., Imine, O., Azzi, A., & Belkadi, M. Laminar natural convection in an inclined cavity with a wavy wall. International Journal of Heat and Mass Transfer, 45(10), 2141-2152. (2002)

    [7]    Wang, C.-C. Mixed convection boundary layer flow of non-Newtonian fluids along vertical wavy plates. International journal of heat and fluid flow, 23(6), 831-839. (2002)

     

     

    [8]    Molla, M. M., Hossain, M. A., & Yao, L. S. Natural convection flow along a vertical wavy surface with uniform surface temperature in presence of heat generation/absorption. International Journal of Thermal Sciences, 43(2), 157-163. (2004)

    [9]    Wang, C.-C. Mixed convection boundary layer flow on inclined wavy plates including the magnetic field effect. International Journal of Thermal Sciences, 44(6), 577-586. (2005)

     

     [10] Yao, L.-S. Natural convection along a vertical complex wavy surface. International Journal of Heat and Mass Transfer, 49(1), 281-286. (2006)

    [11]  Kandasamy, R., Hashim, I., Khamis, A., & Muhaimin, I. Combined heat and mass transfer in MHD free convection from a wedge with ohmic heating and viscous dissipation in the presence of suction or injection. Iranian Journal of Science & Technology, 31(A2). (2007)

     

      [12] Molla, M. M., & Hossain, M. A. Radiation effect on mixed convection laminar flow along a vertical wavy surface. International Journal of Thermal Sciences, 46(9), 926-935. (2007)

     [13] Sharma, P., & Singh, G. Effects of variable thermal conductivity, viscous dissipation on steady MHD natural convection flow of low Prandtl fluid on an inclined porous plate with Ohmic heating. Meccanica, 45(2), 237-247. (2010)

    [14]  Hossain, M. T., Mojumder, R., & Hossain, M. A. Solution of natural convection boundary layer flow above a semi-infinite porous horizontal plate under similarity transformations with suction and blowing. Daffodil International University Journal of Science and Technology, 6(1), 43-51. (2011)

    [15]  Alim, M., Alam, S., & Miraj, M. Effects of temperature dependent thermal conductivity on natural convection flow along a vertical wavy surface with heat generation. Int. J. Eng. & Tech. IJET-IJENS, 11(6), 60-69. (2011)

    ]16[   رضوی و پورحسین. فصل­نامه مکانیک هوافضا (انتقال حرارت و پیشرانش) جلد8 شماره 2 صفحات 85 الی 92 (تابستان 1391)

     

    [17]  Kabir, K., Alim, M., & Andallah, L. Effects of Viscous Dissipation on MHD Natural Convection Flow along a Vertical Wavy Surface with Heat Generation. American Journal of Computational Mathematics, 3(02), 91. (2013)

    [18]  Abdallah, M. S., & Zeghmati, B. Effects of the Wavy Surface on Free Convection-Radiation along an Inclined Plate. transformation, 1, 4. (2013)

    [19]  Siddiqa, S., Hossain, M., & Saha, S. C. Natural convection flow with surface radiation along a vertical wavy surface. Numerical Heat Transfer, Part A: Applications, 64(5), 400-415. (2013)

     

     [20] Siddiqa, S., Hossain, M., & Saha, S. C. The effect of thermal radiation on the natural convection boundary layer flow over a wavy horizontal surface. International Journal of Thermal Sciences, 84, 143-150. (2014)

    [21]  Bejan, A. The method of scale analysis: Natural convection in fluids. Natural Convection: Fundamentals and Applications. Hemisphere, Washington. (1985)

    [22]  Bejan, A. The method of scale analysis: natural convection in porous media. Natural convection: fundamentals and applications, Hemisphere, Washington, DC, 548-572. (1985)

    [23]  Bhattacharjee, S., & Grosshandler, W. (1988). The formation of a wall jet near a high temperature wall under microgravity environment. Paper presented at the ASME 1988 National Heat Transfer Conference, Volume 1.

    [24]  Costa, V. A time scale-based analysis of the laminar convective phenomena. International Journal of Thermal Sciences, 41(12), 1131-1140. (2002)

    [25]  Gersten, K., & Herwig, H. Strömungsmechanik, Vieweg. Wiesbaden, Germany. (1992)

    [26]  Herwig, H. Wärmeübertragung AZ. Berlin, Heidelberg, New York ua: Springer Verlag (VDI-Buch). (2000)

     

    [27]  Töpfer, K. Bemerkung zu dem Aufsatz von H. Blasius: Grenzschichten in Flüssigkeiten mit kleiner Reibung. Z. Math. Phys, 60, 397-398. (1912)

    [28]  Pohlhausen, E. Der Wärmeaustausch zwischen festen Körpern und Flüssigkeiten mit kleiner Reibung und kleiner Wärmeleitung. ZAMM‐Journal of Applied Mathematics and Mechanics/Zeitschrift für Angewandte Mathematik und Mechanik, 1(2), 115-121. (1921)

    [29]  Howarth, L. (1938). On the solution of the laminar boundary layer equations. Paper presented at the Proceedings of the Royal Society of London A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences.

    [30]  Da Silva, A., Bejan, A., & Lorente, S. Maximal heat transfer density in vertical morphing channels with natural convection. Numerical Heat Transfer, Part A, 45(2), 135-152. (2004)

    [31]     Crepeau, J., & Clarksean, R. Similarity solutions of natural convection 


موضوع پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, نمونه پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, جستجوی پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, فایل Word پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, دانلود پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, فایل PDF پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, پروژه درباره پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کوچک در مجاورت سطح موجی شکل مایل و نفوذ پذیر و تحت میدان مغناطیسی

پایان‌نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی) چکیده در پایان‌نامه حاضر به بررسی انتقال جرم و حرارت نانوسیال آب-اکسید آلومنیوم در محیطی متخلخل دو بعدی و تحت میدان مغناطیسی و در مجاورت دیوار عمودی پرداخته شده است. دیوار مرزی می‌تواند نفوذپذیر و یا نفوذناپذیر باشد. غلظت و دمای سطح دیوار ثابت است و در مجاورت محیطی با دما و غلظت قرار دارد. میدان مغناطیسی ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مکانیک گرایش تبدیل انرژی چکیده: انتقال حرارت جابجایی آزاد یا طبیعی یکی از پدیده­های باکاربرد بسیاردر صنعت و در محیط پیرامون بشریت است. این پدیده به واسطه­ی کاربرد گسترده­ی آن مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است و محققین را بر آن داشته تا جریان جابجایی آزاد را بر روی هندسه­هایی چون صفحه، گوه، بیضی، استوانه، مخروط، کره ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده دست‌یابی به نرخ‌های بالاتر انتقال حرارت با استفاده از تکنیک‌های مختلف که می‌تواند منتج به ذخیره میزان قابل توجه انرژی شده و همچنین منجر به تولید دستگاه‌های فشرده‌تر و ارزانتر همراه با بازدهی حرارتی بیشتر شود مورد توجه محققین قرار گرفته‌است. تولید گردابه یکی از بهترین روش‌هایی است که برای افزایش انتقال حرارت به‌کارگرفته‌ می‌شود. در ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش تبدیل انرژی چکیده : افزایش انتقال حرارت و همچنین افزایش راند مان انرژی با توجه به محدودیت منابع طبیعی و کاهش هزینه­ها همواره یکی از اساسی ترین دغدغه­های مهندسین و محققین بوده است. این امر به خصوص در سیالات به دلیل کوچکی ضریب رسانش حرارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از مهمترین راه­های دستیابی به این امر ،که در سال­های اخیر به آن توجه زیادی ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده : سیستم‌های میکرو و نانو الکترومکانیکی به خاطر ویژگی‌های متمایز و مشخصه‌های منحصر به‌فرد، عمدتاً در دو حوزه حسگرها و عمگرها، در علوم مختلف همچون مکانیک، هوافضا و پزشکی موردتوجه قرارگرفته‌اند. تحریک الکترواستاتیک یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تحریک و راه‌ اندازی این سیستم‌ها بوده که منجر به وقوع ...

چکیده: تحقیقات در زمینه انتقال حرارت سوسپانسیون‌ های با ذرات جامد در ابعاد نانومتر درون سیال پایه در دهه اخیر آغاز شده است. تحقیقات اخیر در زمینه نانوسیالات، نشان داده است که افزودن نانوذرات باعث افزایش چشمگیری در انتقال حرارت سوسپانسیون می‌شود. از راه‌های مرسوم دیگر جهت بهبود عملکرد حرارتی دستگاه‌ها، استفاده از کانال‌ها با ابعاد میلی و میکرو است. با توجه به گستردگی و اهمیت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی مکانیک- گرایش طراحی کاربردی چکیده بلبرینگ ها استفاده­ی زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو و هواپیماسازی دارند. از اینرو بررسی بلبرینگ­ها حائز اهمیت می­باشد لذا در این پژوهش به بررسی ماتریس سختی بلبرینگ تماس زاویه­ای دوردیفه پرداخته شده است. در این پژوهش معادلات حاکم بر ماتریس سختی دو ردیفه توسعه داده شده است و علاوه بر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) مقدمه همواره سوال از عامل پدید آورنده بعنوان یک سوال پویا در تمامی زمینه­های علوم مطرح بوده است. با توجه به پیچیدگی و عوامل پیش­بینی نشده و عدم تسلط همه جانبه بشر بر مسایل فیزیکی، شناخت عامل بوجود آورنده در بسیاری از موارد میسر نبوده است، لذا با توجه به نگاه جدید و پیشرفت اخیر علوم مختلف، محققان و دانشمندان زیادی تلاش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) رشته: مهندسی فرآوری و انتقال گاز چکیده : امروزه یکی از معضلات در خطوط انتقال گاز، پدیده هیدرات گازی است که ترکیبی از گازهای سبک مثل متان، اتان یا دی اکسید کربن با مولکول‌های آب تحت شرایط خاص دمایی و فشاری ماده‌ای شبیه به یخ را تشکیل می‌دهد که حجم زیادی از گاز را در خود جای داده است. هیدارت های گازی عموماً ته نشین شده و در نهایت ...

ثبت سفارش