پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم

word 5 MB 32299 188
1389 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۸,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد

    گرایش نیرو محرکه خودرو

    چکیده

    در این پایان نامه که تحت عنوان انطباق توربو شارژ مناسب برای موتور EF7 به منظور بهبود راندمان حجمی ارائه می‌گردد، ابتدا به تاریخچه ابداع و استفاده از توربوشارژر پرداخته می‌شود. سپس موتور تنفس طبیعی و توربوشارژ شده مقایسه می‌شود که نتیجه آن روشن شدن هدف استفاده از این سیستم است. پس از آن مرور کوتاهی بر عملکرد، اجزا و انواع سیستم های توربوشارژری انجام می‌شود. سپس تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر به منظور دستیابی به بهترین حالت عملکرد، مشکلات توربوشارژینگ و روش های کاهش آن بیان می‌شود. در بخش های بعدی ابتدا به معادلات حاکم بر توربوشارژر، انتخاب و انطباق توربوشارژر مناسب پرداخته می‌شود و پس از ارائه تئوری لازم، معادلات و روش مدلسازی موتور و توربوشارژر در نرم افزار GT POWER توضیح داده می‌شود که نتیجه آن مدلسازی موتور EF7توربوشارژ شده گاز سوز  با استفاده از عملکرد امواج فشاری بصورت یک بعدی و با استفاده از نرم افزار ذکر شده می‌باشد. این مدل رفتار موتور را در شرایط ورودی متفاوت پیش بینی می‌نماید. سپس برای اطمینان از صحت عملکرد این مدل، نتایج بدست آمده در حالت تمام بار و بار جزئی در زمانی که 25 درصد دریچه گاز باز می‌باشد، کالیبره شده است بطوریکه تمامی پیش بینی های مدل از عملکرد موتور با نتایج تست از تطابق خوبی برخوردار شده است. در همین راستا روش کالیبراسیون توضیح داده می‌شود و نتایج آن با نتایج تست های تجربی مقایسه می‌شود. سپس با انجام برخی تغییرات در مشخصات هندسی و طراحی، توربوشارژری مناسب که در ناحیه ی بازده بالا کار می‌کند و همچنین افزایش توان و گشتاور مورد نیاز را فراهم نماید انتخاب می‌گردد. از آنجا که برای انجام هر گونه تغییرات به منظور بهبود عملکرد موتور و همچنین رعایت محدودیتهای موجود، لازم است تا میزان حساسیت پارامترهای مختلف موتور را نسبت به تغییر اعمال شده بدانیم، در ادامه برای موتورEF7 آنالیز حساسیت انجام شده است که در آن میزان تاثیر هر یک از متغیرهایی مانند شرایط هوای ورودی، تایمینگ سوپاپ ها، زمان بندی جرقه، وجود دریچه تخلیه توربین، راندمان خنک کن، نسبت هوا به سوخت، نسبت تراکم و تغییر هندسه سیستم مکش و تخلیه بر روی پارامترهای عملکردی موتور و توربوشارژر سنجیده می‌شود. در آخر سوپرشارژ کردن موتور توربوشارژ شده به منظور افزایش فشار تقویتی در دورهای پائین موتور که توربوشارژ قادر به تامین آن به دلیل سرعت پائین خود نمی‌باشد توضیح داده می‌شود، سوپرشارژ مناسب انتخاب می‌شود و پس از آن نتایج سوپرتوربوشارژ کردن موتور EF7 گازسوز نشان داده می‌شود

     

    مقدمه

          متوسط غلظت آلاینده هائی مانند منواکسیدکربن، هیدروکربنهای نسوخته و اکسیدهای نیتروژن در بسیاری از نقاط شهر تهران بیشتر از حد مجاز توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی می‌باشد. با توجه به رشد سریع ترافیک، وضعیت در آینده بدتر خواهد شد.

          با توجه به اینکه 89 درصد از منابع آلوده کننده هوای تهران مربوط به خودروها است جایگزینی سوختهای پاکتر که هم از نظر اقتصادی با صرفه تر و هم از لحاظ اثرات زیست محیطی آلودگی کمتری داشته باشند مورد توجه قرار گرفته و بصورت یک ضرورت اجتماعی مطرح گردیده است[1].

          گاز سوختی ارزان با آلودگی کمتر است و در صورت فراهم شدن امکان دسترسی بیشتر، یکی از بهترین سوختهای جایگزین بنزین و گازوئیل می‌باشد. با گازسوز کردن خودروها، منواکسیدکربن، هیدروکربنهای نسوخته، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق حاصل از احتراق به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابند. علاوه براین سرب بعنوان یکی از زیانبارترین آلوده کننده ها به کلی حذف می‌شود و همچنین از سروصدای موتور نیز کاسته می‌شود.

          در مقایسه موتور های گاز سوز با موتورهای بنزینی، توان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاسته می‌شود. دو علت عمده این کاهش یکی حالت گازی سوخت  CNG در هنگام تزریق به موتور می‌باشد که مقداری از فضای هوای ورودی به موتور را اشغال می‌نماید و باعث افت راندمان حجمی می‌گردد، دلیل دیگر بالابودن نسبت هوا به سوخت در شرایط استوکیومتری گاز نسبت به بنزین می‌باشد که برای گاز این رقم در حدود 17.2 به یک می‌باشد و برای بنزین 14.7 به یک می‌باشد. این عامل نیاز بیشتر موتور گازسوز به هوا را نسبت به موتور بنزینی معلوم می سازد یعنی به زبان دیگر اگر بتوان آن مقدار گازی را وارد موتور نماییم که مقدار انرژی آزاد شده آن معادل مقدار بنزین وارد شده به موتور باشد، می‌بایست هوای بیشتری نسبت به حالت بنزینی وارد موتور گردد.

         چون مقدار هوای ورودی به موتور در حالت گازی حتی کمتر از مقدار آن درحالت بنزینی می‌باشد بنابراین در موتورهای گازسوز برای بهبود عملکرد نیاز به هوای بیشتری می‌باشد. با توجه به مقاومت گاز طبیعی در مقابل خوداشتعالی می‌توان توان کاسته شده را توسط روشهای مختلفی جبران کرد. اگر خواستار تشویق مردم برای استفاده از گاز طبیعی هستیم کاهش توان در زمان استفاده از گاز طبیعی قابل قبول نیست. روشی که در این نوشتار برای بدست آوردن قدرت بیشتر ارائه می‌شود، عبارت است از بکارگیری توربوشارژر به منظور افزایش دبی جرمی هوا و متعاقب آن افزایش راندمان حجمی و قدرت موتور. همچنین با استفاده از پرخورانی می‌توان برخی از آلاینده های موتور را با هوادهی بیشتر یا اصطلاحا فقیرسوز کردن موتور درحد پائین تری نگه داشت.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فصل اول

     

    مقدمه و مرور بر تحقیقات انجام شده در گذشته

     

    1-1- تاریخچه 

          توربوشارژینگ موتورهای احتراق داخلی ایده ای بود که به فاصله کمی از اختراع موتورهای احتراق داخلی مطرح گردید. در سال 1885 دایملر مقاله ای درباره استفاده از یک فن یا کمپرسور برای اضافه کردن هوای ورودی به موتور دریافت کرد. در سال 1902 لوییس رنو برای اولین بار توربوشارژری از نوع سانتریفیوژ ساخت و بر روی موتور نمونه ای نصب کرد. این توربوشارژر توسط تسمه به میل لنگ متصل می‌گشت و با پنج برابر سرعت آن دوران می‌کرد. اولین سوپرشارژ متحرک با دود اگزوز (توربوشارژ) بین سال های  1909 و 1912 توسط دکتر آلفرد بوچی سوئیسی ساخته شد. اولین نمونه موتور دیزل مجهز به توربوشاژر را او در سال 1915 ارائه کرد[2]. در توربوشارژر ساخت بوچی توربین و کمپرسور هر دو از نوع جریان محوری بودند که توسط اتصال مکانیکی به میل لنگ موتور متصل می شدند. امروزه به این نوع موتور، موتور مرکب اتلاق می‌شود. بعد از چند سال بوچی مدل اصلاح شده ای را مطرح کرد که در آن اتصال مکانیکی بین موتور و توربوشارژر برداشته شده بود، ولی اتصال مکانیکی بین توربین و کمپرسور کماکان پابرجا بود. اولین توربوشارژر ساخت بوچی از نوع جریان یکنواخت بود که با موفقیت و اقبال روبرو نگردید. در سال 1925 بوچی سیستم موفق توربوشارژ ضربه ای [1] ارائه کرد، که به مدل بوچی معروف می‌باشد. رونق بیشتر توربوشارژینگ زمانی آغاز شد که توربوشارژرها بر روی موتورهای سیلندر و پیستونی هواپیماها نصب گردید و میزان سقف پرواز را افزایش داد. زیرا در این هواپیما این مشکل وجود داشت که با اوج گرفتن هواپیما به علت کاهش فشار، قدرت خروجی موتور شدیدا کاهش می‌یافت و این امر سقف پرواز را محدود می‌کرد. با بکارگیری توربوشارژرها و افزایش فشار ورودی کمک زیادی به افزایش ارتفاع پرواز شد. تا زمان جنگ جهانی دوم صنعت توربوشارژر توسعه زیادی یافت. بکارگیری توربوشارژر بر روی موتور دیزلی بهترین روش برای کاهش هزینه های مصرف سوخت، کاهش جای مورد نیاز برای موتور و کاهش وزن موتور، افزایش راندمان و کاهش صدا بود. در دهه هفتاد میلادی  استفاده از توربوشارژر برای موتورهای بنزینی بسیار رواج پیدا کرد و کمپانیها خودروهای اسپرتی خود را با موتورهای توربوشارژری ارائه کردند ولی به دلیل تاخیر عملکرد توربوشارژر این موتورها با استقبال مصرف کنندگان روبرو نشدند. توفیق توربوشارژینگ در صنعت خودروهای سواری از زمان ارائه توربو دیزل هایی بود که می‌توانستند با حجم مساوی با موتورهای بنزینی برابری کنند و از لحاظ آلودگی در سطح پائین تری نسبت به موتورهای بنزینی قرار بگیرند[3].

    1-2- تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز

          فعالیت های انجام شده را می‌توان به دو دسته کلی مدل سازی موتورها و انطباق تقسیم بندی نمود. تا به امروز، بیشتر تلاشها به مدل سازی موتورهای احتراق داخلی محدود بوده است. از اینرو در ابتدا به تاریخچه مدل سازی موتور می پردازیم.

          نخستین قدم جدی در این راه توسط بنسون [2] و آناند[3] برداشته شد[4]. این دو دانشمند مدل شبیه سازی تحلیلی موتور را پایه گذاری کردند. در این مدل هر فرآیند به چند مدل ساده ریاضی تبدیل می شد که برای هر یک از این مدل ها فرم های خاصی از معادلات بقا صادق بود. این زیر مجموعه ها در نهایت به یکدیگر مرتبط می شدند. این مدل سازی علیرغم محدودیت زیاد به علت سادگی و دقت مناسب هنوز از روش های متداول و معتبر به حساب می‌آید.

          چند سال بعد این روش بهبود یافت. بنسون و بورا[4][5] با در نظر گرفتن مدل احتراق دو ناحیه ای با کمک روش عددی رانگ کوتا توانستند به نتایجی بسیار نزدیک به اندازه گیری های تجربی دست یابند. امروزه این روش به دلیل سادگی و جامع بودن یکی از معتبرترین روش های تحلیلی برای آنالیز موتور به حساب می‌آید.

    ABSTRACT

          In this project which is introduced by this title: matching a suitable turbocharger with natural aspirated CNG engine(EF7), A one dimensional model for a turbocharged V type, four cylinder CNG engine has been developed and studied in detail using GT-POWER software in this thesis. Suitable turbocharger is matched by using of model and changing the geometric specifications of engine to preparing high power and torque. the model results are compared with experimental data in two schemes of engine performance full load and part load available where acceptable results with good accuracy has been observed.

          The sensitivity analysis for wide variety of parameters such as BMEP, BSFC, volumetric efficiency, turbocharger speed and compressor efficiency and etc. for different intake, exhaust to and from turbocharging system, also air inlet and engine specification such as valve timings, injection timing  and compression ratio  has been carried out at different engine speeds. For validation purposes The derived results could be used to optimize and predict a favorable performance condition in an SI engine development through improved matching of parameters.

          In this study for boosting the starting torque of SI turbocharged engine, suitable supercharger is matched too and the result of super-turbocharginged engine is shown. 

  • فهرست:

    قدردانی

    چکیده

    فهرست مطالب

    فهرست جداول

    فهرست اشکال

    فهرست علائم

    مقدمه

    فصل اول-مقدمه و مرور بر تحقیقات انجام شده در گذشته

    1-1- تاریخچه 

    1-2- تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز

    1-3-اقدامات انجام شده برای نصب توربوشارژر

    1-4-معرفی پروژه حاضر

    فصل دوم- توربوشارژ کردن موتورهای احتراق داخلی

    2-1- هدف توربوشارینگ

    2-2- روشهای پرخورانی

    2-3-  مقایسه موتورهای توربوشارژ شده و تنفس طبیعی

    2-3-1- انواع سیستمهای توربوشارژری

    2-3-2- توربوشارژر فشار ثابت

    2-4 توربوشارژینگ با سیستم ضربانی

    2-5- سیستم‌های تک توربوشارژری

    2-5-1- سیستم‌های ترتیبی

    2-5-2- سیستم‌های دومرحله‌ای

    فصل سوم-تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر

    3-1- استفاده از توربوشارژر برای موتور گازسوز

    3-2- تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر

    3-3- کاهش مشکلات توربوشارژینگ

    3-3-1- جلوگیری از تولید کوبش

    3-3-1-1- روش های جلوگیری از تولید کوبش

    3-3-2- کنترل افزایش فشار در توربوشارژر

    3-3-3- زمانبندی سوپاپ های ورودی و خروجی

    3-3-6- تأثیر توربوشارژر بر آلودگی خروجی

    فصل چهارم- انطباق توربوشارژر

    4-1- انطباق موتور و توربوشارژر

    4-2- تعیین پارامترهای توربین و کمپرسور

    4-3- انتخاب توربوشارژر

    4-4 نواحی کاری کمپرسور

    4-5- دریچه کنترل توربین

    4-6- تاخیر در عملکرد توربوشارژر

    4-7 تغییر در شرایط ورودی

    4-8- فصل پنجم-مدلسازی موتور

    5-1- مقدمه

    5-2- تحلیل جریان در راهگاههای موتور با استفاده از رفتار موج فشاری

    5--3 محاسبه پارامترهای عملکردی موتور

    5-3- 1- فشار موثر متوسط اندیکاتوری و ترمزی

    5-3-2- توان و مصرف سوخت ویژه

    5-4- مدلسازی بازده حجمی

    5-5- مدلسازی اصطکاک موتور

    5-6- مدل اصطکاک جریان سیال

    5-7-محاسبه ضریب جریان

    5-8- محاسبه دبی جریان عبوری از سوپاپ

    5-9-مدل انتقال حرارت بین سیال و راهگاههای جریان

    5-10-مدلسازی انتقال حرارت در داخل سیلندر

    5-11- مدلسازی پرخورانی موتور با استفاده از عملکرد پرخوران

    5-11-1- انتخاب کمپرسور

    5-11-2-انتخاب توربین

    فصل شش - مدلسازی موتور EF7 با استفاده از نرم افزار GT-POWER

    6-1- مدلسازی پورت های ورودی و خروجی

    6-2- مدلسازی منیفولد و دریچه گاز

    6-3- مدلسازی انژکتور

    6-4- مشخصات سیلندر

    6-5- مدلسازی توربوشارژر

    6-6- مدلسازی خنک کن میانی

    6-7- مدلسازی کاتالیست

    6-8- مدلسازی احتراق

    فصل هفت- نتایج توربوشارژ کردن موتور EF7

    7-1- تغییرات اعمال شده به موتور تنفس طبیعی

    7-2- تعیین هدف

    7-3- نکاتی در مورد انتخاب توربوشارژر

    7-4- مشخصات توربوشارژرهای انتخابی

    7-5- اصطکاک موتورEF7

    7-6- انتقال حرارت در داخل سیلندر

    7-7- کالیبراسیون مدل موتور پرخورانی شده

    7-8- پارامترهای عملکردی موتورEF7 در حالت بار کامل

    7-9- مقایسه عملکرد دو توربوشارژر با استفاده از نتایج مدل

    7-10- تعیین بهینه پارامترهای طراحی موتور پرخوران شده با استفاده از مدل

    (فصل)هشتم-آنالیز حساسیت موتور EF7

    8-1- آنالیز حساسیت

    8-1-1-  فشار موثر متوسط ترمزی

    8-1-2-مصرف مخصوص ترمزی سوخت

    8-1-3- راندمان حجمی

    8-1-4-سرعت توربین

    8-1-5- راندمان کمپرسور

    8-1-6- فشار در پائین دست کمپرسور

    8-1-7-جریان هوا

    8-1-8- جریان سوخت

    8-1-9- گشتاور ترمزی موتور

    8-1-10- دمای پائین دست کمپرسور

    8-1-11- دمای پائین دست خنک کن

    8-1-12- دمای منیفولد

    8-1-13- فشار منیفولد

    8-1-14- فشار ورودی توربین

    8-1-15- فشار خروجی توربین

    8-1-16- دمای ورودی توربین

    8-1-17- دمای خروجی از توربین

    8-1-18- راندمان توربین

    8-1-19- راندمان اندیکاتوری موتور

    8-1-20- توان مصرفی کمپرسور

    8-1-21- فشار موثر متوسط اندیکاتوری

    8-1-22- ماکزیمم فشار سیلندر

    8-1-23- درجه ماکزیمم فشار سیلندر

    8-1-24- ماکزیمم دمای سیلندر

    8-1-25- فشار ورودی به سیلندر

    8-1-26- دمای ورودی به سیلندر

    8-1-27- فشار خروجی از سیلندر

    8-1-28- دمای خروجی از سیلندر

    فصل نهم-سوپرشارژ کردن موتور توربوشارژ شده

    9-1- هدف از سوپرتوربوشارژ کردن

    9-2- سوپرشارژر روتز

     

    9-3- مدلسلزی و نتایج سوپر شارژینگ

    پیشنهادات

    لیست مقالات ارائه شده

    نتایج

    ضمیمه

    مراجع

    چکیده انگلیسی

     

    منبع:

     

    www.holset.co.uk/mainsite/files/2_4-history%20of%20turbocharging.php

     

    http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

     

    Benson R., Annand W.J.D., Baurah P .C., A Simulation Model Including Intake and Exhaust System for a Single Cylinder Four-Stroke Cycle Spark Ignition Engine, Int.J. Mech. Sci., pergamon Press, 1975, 17, 97-124.

     

    Benson R., Baruah P.C., Performance and Emission Predictions for a Multi –cylinder Spark Ignition Engine, Proc. Imech E, 1977, 191, 339.

     

    Weeks, R. W., Moskwa, J.J.,Transient Air Flow Rate Estimation in a Naturel Gas Engine Using a Nonlinear Observer, SAE Paper 940759,1994.

     

    Wyszynski, M. L., Wagner, T., Concept of On-board Fuel Reforming, 2nd International conference on Combustion and Emissions Control, Institute of Energy London, U.K., Dec 1995.

     

    Wegzyn. J., Gurenvich, M.,  Liquefied Natural Gas For Trucks and Buses, SAE  Technical Paper

     

    Malm, H. L., Keast L.A., Advanced Control Techniques For Natural Gas Engines And Compressors ,Rem Technology̨ Inc., 2000.

     

    Fukuzawa, Y., Shimado, H., Kakuhama, Y,Endo, H., Tanaka, K., Development Of High Efficiency Miller Cycle Gas Engine, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.Technical Review,Vol. 38, No.3, Oct.2001.

     

    chapman, k. s., Turbocharger center helps advance natural gas compression, pipeline & gas journal, October 2002.

     

    Pelkmans, L., De Keukeleere,D., Lenaers, G., Emissions And Fuel Consumption Of Natural Gas Powered City Buses Versus Diesel Buses In Real City Traffic,Vito-Flemish Institute For Thechnological Research, Belgium,2001.

     

    Gurney, D., The Design of Turbocharged Engines using 1D simulation , SAE Paper 2001-01-057.

     

    فانی، م، فرهانیه ب، حاجیلوی ع، انتخاب توربوشارژر مناسب برای موتور صد در صد گازسوز تنفس طبیعی  OM-355 ایدم، یازدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک، مشهد، 1382.

     

    Chue  s. Advanced Lightweight Turbocharged 2-Stroke Multi-fuel Variable Valve Timing And Variable Compression Ratio Military Engine” Ground Vehicle Systems Engineering and Technology Symposium (GVSETS),pp.1-8,2009

     

    Joyce M. J., Jaguar Superghrged 6 Cylinder Engine Turbochrging And Turbochargers, 94.

     

    Spindler, W., Matching A Turbocharger To A Passenger Car Petrol Engine, Turbocharging And Turbochargers, C56/78, 1978.

     

    Yabe, M., Kakizawa A., Sugihara H., Horiuchi H., Turbocharger Matching On Yhe Hino K 13c Charge-Cooled Heavy –Duty Engine, Turbochrging And Turbochargers,94.

     

    Filipi, Z., Investigation of variable valve area strategies for a turbocharged 4-valve SI Engine, Imech E C484/045/94    1994.

     

    Watson, N., Marook, M., Baazaari, Z., Turbocharging system options for vehicle Engines,Imech E C 61/78.

    Einewall., Johanson, B., combustion chambers for supercharged Natural gas Engine, SAE 9702    1997.

     

    Gurney D.C., Sandal, P., Experimental validation of a 1-D cycle Simulation Model of a turbocharged SI Engine, Imech E, C 56/78.

     

    کسرایی ع. "پرخورانی موتور تنفس طبیعی با توجه به پارامترهای عملکردی و طراحی با استفاده از مدلسازی یک بعدی، پایان نامه کارشناسی ارشد" 1385

     

    Watson, N., Janota, M.S., Turbocharging The Internal Combustion Engine, Longman Scientific And Technical Publishing Company, 1982.

     

    Japkise D ., Banies N.C ,, Introduction To Turbomachinery, Oxford University Press 1997.

     

    Heisler Heinz, Advanced Engine Technology,SAE International,1995.

     

    Heywood, J.B., Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw- Hill, 1988.

     

    Concepts NREC Course.,Turbocharging the Internal Combustion Engine,Chapter 3,Centrifugal compressor Technology and Design,Nick Baines 2000.

     

    Backlund G., keen P.R., Rydquist J.E., Giselmok., Sundlin l.,volvo’s MEP and PCP Engines: Combining Enviromental Benefit with High Performance,SAE  paper 910090.

     

    Pflüger, k., Regulated Two-stage Turbocharging kkk’s New Charging System for Commercial Diesel Engine, IMechE C554/035/98.

     

    Klimstra, J., Performance of a lean-burn natural gas fueled Engines on specific fuel consumption, power capacity and Emissions, SAE Transactions, 1990, paper No, 901495.

     

    Shepherd, D.G., Principles of Turbomachinery, Macmillan,  New York,1956.

     

    Brüstle C.,Wagner J.,Tran Van., Burk K.,Turbocharging Techniques For Sports Car Engines, Imech E C 405/055 1990.

     

    Ahmadi M.,Andalibi P.,Turbocharging A Bi-Fuel Engine To Achieve Equal Power In Natural Gas And Gasoline Mode, ICES, Germany May 8/10/2006.

     

    Benson, R. S., The Thermodynamics and Gas Dynamics of Internal combustion Engines, volume1, Edited by J H Horlock and D E Winterbone Clarendon Press, 1982

     

    Gamma technologyies, march 2003,GTPower refrence manual, version 6.

     

    Wave software Reference manual

     

    Chen, F. M., A Mixed Friction Model for Dynamically Loaded Contacts with Application to Piston Ring Lubrication, Proceedings of the 7th Leeds-Lyon Symposium on Tribology, 1980

    Mike Otto., Contact Stress And The Fatigue Life Of A Supercharger Spring, May8/2008

    Hans R., Habermann K., Lang O, Rauscher M., Schernus C.,Boosting The Starting Torque Of Downsized Si Engines,Gt-Suite User‘S Conference 2002.

     

    PEUGEOT MOTOCYCLES-Performance On Supercharged Engine According To Compressor Technology, November 9th 2009, Frankfurt 9/11/2009.

     

     

    James C., Walls C., Analysis of a SuperTurbocharged Downsized Engine Using 1-D CFD Simulation, SAE International2010

     

    Navrátil  J, Polášek M, Vítek O,  Macek J, Baumruk P.,  Simulation Of Supercharged And Turbocharged Small Spark-Ignition Engine,ČVUT v Praze / Výzkumné centrum spal. motorů a automobilů Josefa Božka, Technická 4, 166 07 Praha 6;

     

     

    Kesign U., Effect Of Turbocharging System On The Performance Of A Natural Gas Engine,Energy Conversion And Management 46(2005)11-32.

     

    www.eaton.com/EatonCom/.../Products/Superchargers/TVS

     

    www.smokinvette.com/.../eaton-tvs-supercharger/


موضوع پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, نمونه پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, جستجوی پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, فایل Word پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, دانلود پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, فایل PDF پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, تحقیق در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, مقاله در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, پروژه در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, پروپوزال در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, تز دکترا در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, پروژه درباره پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم, رساله دکترا در مورد پایان نامه انطباق توربو شارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور کنترل راندمان حجمی و نسبت تراکم

پایان ‌نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت چکیده در این پایان نامه یک سیستم ترکیبی تولید توان با استفاده از پیل سوختی/باتری/ابرخازن برای تغذیه یک خودوری برقی سبک با سیستم درایو موتور الکتریکی تحریک مستقل مورد مطالعه و شبیه سازی قرار گرفت. سیستم خودروی برقی از یک سیستم پیش خور و کنترلی، منابع چندگانه، واحد کنترل قدرت و سیستم مدیریت انرژی، ماشین DC تحریک ...

رساله دکتری گرایش تبدیل انرژی چکیده یکی از مهمترین مباحث مطرح در موتورهای احتراق داخلی، مبحث انتقال حرارت در آن‌هاست؛ چرا که تقریباً یک‌سوم از انرژی تولید شده در داخل محفظه‌ی احتراق از طریق خنک‌کاری موتور از آن خارج می‌شود. انتقال حرارت موتورهای احتراق داخلی از جنبه‌های گوناگونی از جمله محافظت از مواد به کار رفته در بخش‌های حساس موتور در مقابل ذوب شدن و یا تغییر شکل حائز اهمیت ...

چکیده فتوولتاییک یا به اختصار PV، یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشد. در این روش با بکارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود. سلول‌های خورشیدی از نوع نیمه رسانا می‌باشند که از سیلیسیوم یعنی دومین عنصر فراوان پوسته زمین ساخته می‌شوند. وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان نامه کارشناسی ارشد برق- قدرت آلودگی شهرهای بزرگ سالهاست که به یک مسئله حاد تبدیل شده است. تحقیقات کارشناسی نشان می دهد که علّت اصلی آلودگی شهرها، خودروهایی با موتور احتراق داخلی می باشند. خودروهای احتراقی معایب فراوانی دارند که از آن جمله می توان به مواردی چون وابستگی به یک نوع انرژی خاص (نفت)، تولیدگازهای گلخانه ای مانند ،تولید گازهای سمی مانند،و، تولید آلودگی صوتی، ...

پایان نامه کارشناسی ارشد برق- قدرت آلودگی شهرهای بزرگ سالهاست که به یک مسئله حاد تبدیل شده است. تحقیقات کارشناسی نشان می دهد که علّت اصلی آلودگی شهرها، خودروهایی با موتور احتراق داخلی می باشند. خودروهای احتراقی معایب فراوانی دارند که از آن جمله می توان به مواردی چون وابستگی به یک نوع انرژی خاص (نفت)، تولیدگازهای گلخانه ای مانند ،تولید گازهای سمی مانند،و، تولید آلودگی صوتی، ...

پایان ‌نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت چکیده در این پایان نامه یک سیستم ترکیبی تولید توان با استفاده از پیل سوختی/باتری/ابرخازن برای تغذیه یک خودوری برقی سبک با سیستم درایو موتور الکتریکی تحریک مستقل مورد مطالعه و شبیه سازی قرار گرفت. سیستم خودروی برقی از یک سیستم پیش خور و کنترلی، منابع چندگانه، واحد کنترل قدرت و سیستم مدیریت انرژی، ماشین DC تحریک ...

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته مهندسي شيمي سال 1384 فصل اول   شناخت، طبقه ‌بندي و کاربرد روغن‌هاي روانساز     1-1) مقدمه واژه روغن از دو قسمت «

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته پتروشيمي سال 1385 مقدمه : منطقه ب شامل واحدهاي ذيل که به صورت مختصر تشريح گرديده است ، مي گردد   الف) واحد توليد ازت : ازت گازي است خنثي که ميل تر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک تبدیل انرژی چکیده : جهت دهی بردار پیشران سیالی به عنوان یک تکنولوژی مهم برای عملکرد بالا وسایل نقلیه هوایی پدیدار شده است. این تکنولوژی می تواند قدرت مانور هواپیما را با تغییر جریان نازل و انحراف آن از جهت محوری خود بهبود بخشد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیرات جریان مکشی ثانویه در جریان اصلی خروجی از یک موتور جت کوچک ...

ثبت سفارش