پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن

word 1 MB 32351 95
1393 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه

    جهت اخذدرجه کارشناسی ارشد

    در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی)

    چکیده

    در این تحقیق، به تحلیل ارتعاشات، کمانش و انتشار موج نانو تیر پیچیده شده تحت بار محوری بر بستر پاسترناک پرداخته می­شود. ابتدا میدان جابه­جایی و تغییر مکان تیر پیچیده شده به دست می­آید. سپس با استفاده از میدان جابه­جایی بدست آمده، روابط کرنش-جابه­جایی به دست می­آید. از تئوری­های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن برای اعمال اثرات اندازه ناشی از مقیاس نانو استفاده می­شود. در نهایت معادلات حرکت نانو تیر پیچیده شده با استفاده از روش انرژی و اصل هامیلتون به دست می­آید. با استفاده از روش تحلیلی، فرکانس­های طبیعی، بار کمانش بحرانی و سرعت انتشار موج نانو تیر پیچیده شده محاسبه می­شود.در انتها فرکانس طبیعی، سرعت فاز، فرکانس قطع، عدد موج و بار کمانش بحرانی تیر پیچیده شده تحت تاثیر سه پارامتر مقیاس کوچک طول، پارامتر غیر محلی ارینگن، نرخ زاویه پیچش، ضخامت، طول نانو تیر پیچیده شده و بستر الاستیک به دست می­آید. نتایج این تحقیق نشان می­دهد که سرعت فاز در نانو تیر پیچیده شده، با افزایش نرخ زاویه پیچش در نانو تیر پیچیده شده افزایش می­یابد. همچنین عدد موج با ضخامت نانو تیر رابطه معکوس داشته درحالیکه با فرکانس انتشار موج رابطه مستقیم دارد. افزایش نرخ زاویه پیچش باعث افزایش فرکانس طبیعی سیستم می­شود که این افزایش در ضخامت­های بالاتر مشهود­تر است. بار کمانش بحرانی با ضرایب وینکلر و پاسترناک رابطه مستقیم داشته و با افزایش طول نانو تیر پیچیده شده، تاثیر این ضرایب بر روی بار کمانش بحرانی افزایش می­یابد. اثر تغییرات نرخ زاویه پیچش بر سرعت گروه در فرکانس­های کم محسوس بوده، ولی با افزایش فرکانس انتشار، نمودارها همگرا می­شوند. هم چنین با افزایش نرخ زاویه پیچش، فرکانس فرار به صورت ناچیز افزایش می­یابد. مقادیر سرعت فاز و سرعت گروه با استفاده از تئوری گرادیان کرنشی بسیار بیشتر از تئوری تنش کوپل اصلاح شده و کلاسیک می­باشد.

     

    کلمات کلیدی: تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج، نانوتیر پیچیده شده،تئوری گرادیان کرنشی، تئوری الاستیسیته غیر محلی ارینگن، زاویه پیچش

    1فصل اول

     

    مباحث نظری

     

     

     

     

     

     

    1-1- مقدمه­ای بر نانوفناوری

    فناوری نانو واژه­ای است کلی که به تمام فناوری­های پیشرفته در عرصه کار با مقیاس نانو اطلاق می­شود. نانو، کلمه­ای یونانی است و به معنی کوتوله که در ریاضیات معادل ، یعنی یک میلیاردم است ودر فناوری نانو ابعادی در حدود 1 تا nm 100 را شامل می­شود. علم و فناوری نانو، هنر وتوانایی به دست گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانو و علم دستکاری و بازچینی اتم­ها برای ساخت مواد و ابزارها در مقیاس نانو متر است.  در این فناوری ساخت ابزار و اشیا در اندازه­های اتمی است و ملکول به ملکول توسط رباتهای برنامه­ریزی شده در مقیاس نانومتریک انجام می­شود. در این فناوری خواص جدیدی از مواد متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک به کار برده می­شود. نانو فناوری در واقع رویکرد جدیدی در تمام عرصه­هاست ویک علم فرا رشته­ای است که تمام علوم را در بر می­گیرد و می­توان گفت نقطه اتصال علوم در آینده می­باشد. در بیان اهمیت این فناوری گفته می­شود که بخشی از آینده نیست بلکه تمام آینده است.

    استفاده از فناوری نانو ناخواسته به چند صد سال پیش بر می­گردد. جام لیکورگوس که در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می­شود یک نمونه استفاده از این فناوری در گذشته است که به قرن چهارم بعد از میلاد برمی­گردد. نکته جالب در این جام این است که تابش نور از بیرون به جام، آن را سبز رنگ کرده  و با تابش نور از درون آن به رنگ قرمز در می­آید. مطالعات میکروسکوپی پرده از راز این جام برداشته ومعلوم شده است که در درون شیشه این جام، ذرات نانو از جنس طلا و نقره قرار دارد و ذرات نانو، خواصی متفاوت از ذرات غیر نانو بروز دهند.

    پیشرفت فناوری نانو با اختراع میکروسکوپهای الکترونی وارد فاز جدیدی شد. در سال 1931 دانشمند آلمانی ماکس­نات و ارنست روسک اولین نوع از این میکروسکوپ­ها را اختراع کردند. واروین مولر پروفسور فیزیک دانشگاه ایالت پن با اختراع میکروسکوپ الکترونی با زمینه یونی، اولین فرد در تاریخ بود که اتم­ها را به صورت منحصر به فرد و ترتیب آن­ها در یک سطح مشاهده نمود.

    با وجود تلاش­های انجام شده، فاینمن فیزیکدان و دارنده جایزه نوبل فیزیک را به عنوان پایه­گذار فناوری نانو می­شناسند. وی در سال 1959 مقاله­ای درباره قابلیت­های این فناوری در آینده منتشر ساخت. وی در در مراسم میهمانی بعد از دریافت جایزه نوبل، در سخنرانی خود ایده فناوری نانو را برای عموم آشکار ساخت و معتقد بود که در اندازه­های بسیار کوچک، فضایی بسیار بزرگ وجود دارد. وی معتقد بود که در آینده نزدیک موتورهایی به بزرگی سر سوزن ساخته خواهد شد.

    بعد از این سال فعالیت در عرصه نانو رشد چشمگیری را شروع کرد. در سال 1980 در مرکز تحقیقاتی IBM در سوییس تکنیکی ابداع شد که تصویر اتم را بزرگ می­کرد. در 1990 برای اولین بار دانشمندان اتم­ها را حرکت دادند و با اتم­ها اولین جمله را نوشتند. با فناوری نانو انسان اکنون می­تواند جهان ماده را آن­طور که خودش می­خواهد بسازد. تنها کافی است مواد پایه­ای جهان ماده را یک بار دیگر اتم به اتم و ملکول به ملکول کنار هم بچیند.به قول هرست استومر برنده جایزه نوبل: "ظهور نانو تکنولوژی می­تواند به بشر تسلط لازم برای کنترل بی­سابقه و کم­نظیر بر جهان ماده را بدهد."

    1-1-1- کاربرد فناوری نانو

    برای فناوری نانو در بسیاری از زمینه­ها از جمله صنعت، پزشکی، کشاورزی، دوام­پذیری منابع، هوافضا، امنیت ملی، صنعت الکترونیک و غیره، کاربرد دارد.

    فناوری نانو با دارا بودن ویژگی­های منحصربه­فرد خود، قابلیت­های فراوانی در عرصه­های مختلف ایجاد کرده­ که نمونه­هایی در زیر ذکر می­شود.

    ترکیب سه حوزه فناوری اطلاعات، نانو و زیست­شناسی ملکولی منجر به ایجاد رشته الکترونیک ملکولی شده که در آن با استفاده از ملکول DNA می­توان سیم­های پردازشگر بیولوژیکی تهیه کرد و از ژن­های مستقر بر DNA برای انتقال و ذخیره اطلاعات استفاده نمود.

    در ساختارهای نانو، نظیر نانو ذره­ها و نانو لایه­ها، نسبت سطح به حجم، بسیار بالا است. بنابراین اجزای ایده­آلی برای استفاده در مواد کامپوزیت، واکنش­های شیمیایی، انتقال دارو و ذخیره به شمار می­روند. کاتالیزورهای نانویی بازده واکنش­های شیمیایی و احتراق را افزایش و از طرفی مواد زائد و آلودگی را کاهش می­دهند. سرامیک­های نانو ساختاری از سرامیک­های ساخته­شده در مقیاس میکرون، سخت­تر و محکم­ترند. با استفاده از این فناوری می­توان داروها را به همان نقطه هدف در بدن رساند، بدون آنکه دیگر اجزای بدن را درگیر کند. بنابراین اثر دارو بیشتر وعوارض ناشی از آن بسیار کاهش می­یابد. همچنین بیش از نیمی از داروها در مقیاس میکرون در آب قابل حل نیستند، در حالیکه این امر در مقیاس نانو امکان­پذیر بوده و شانس یافتن داروهای جدید با کارآیی بیشتر وجود خواهد داشت.

    Abstract

    In this research, vibration, buckling and wave propagation analysis of twisted nano beam under axial load on Pasternak foundation are investigated. Firstly, displacement field and deflection of twisted beam is demonstrated. Then strain-displacement relations are calculated using obtained displacement field. Strain gradient and nonlocal Eringen theories are used to implement the effect of size due to nano scale. Finally, the governing equations of motion for twisted nanobeam are obtained using Energy method and Hamilton’s principle. Natural frequencies, critical buckling load, and wave propagation speed of twisted nanobeam are calculated by employing analytical method. Also, natural frequency, phase speed, cut of frequency, wave number and critical buckling load of twisted nanobeam are obtained by considering three length scale parameter, nonlocal Eringen’s parameter, rate of twist angle, thickness, the length of twisted nanbeam and elastic medium. The results of this work indicate that phase speed in twisted nanobeam increases with an increase in the rate of twist angle. Moreover, wave number with thickness of nanobeam has reverse relation. Meanwhile it has direct relation with wave propagation frequency. Increasing rate of twist angle causes to increase the natural frequency which is more obvious in higher thickness. Critical buckling load has direct relation with Winkler and Pasternak coefficients and as the length of twisted nanobeam increases, the effect of these coefficients on critical buckling load increases. The rate of twist angle effect on the group velocity is negligible in lower natural frequencies, but with increasing propagation frequency, the curves become convergence.  Also, with an increase in the rate of twist angle, the escape frequency increases slowly slope. The values of phase speed and group velocity based on strain gradient theory is higher than modified couple stress and classical theories.

    Keywords:

    Buckling, vibration and wave propagation analysis- Twisted nanobeam- Strain gradient theory- Nonlocal Eringen’s elasticity theory- Rate of twist angle.

  • فهرست:

     

     فصل اول: مباحث نظری ................................................................................................1

    1-1- مقدمه­ای بر نانوفناوری.. 2

    1-1-1- کاربرد فناوری نانو. 3

    1-1-2- تئوری­های مختلف اثرات اندازه. 4

    1-2- تیر پیچیده شده. 5

    1-3- موج.. 8

    1-3-1- انواع موج.. 9

    1-3-2- کمیتهای امواج مکانیکی.. 9

    1-4- پیشینه و هدف تحقیق.. 10

    فصل دوم: معادلات حاکمه حرکت نانو تیر پیچیده شده 17

    2-1- مقدمه. 18

    2-2- میدان جابه­جایی.. 18

    2-3- روش حداقل انرژی.. 23

    2-4- تئوری گرادیان کرنشی.. 24

    2-5- معادله حاکمه نانو تیر پیچیده شده. 25

    2-6- تئوری غیر موضعی ارینگن.. 32

    2-7- انرژی جنبشی.. 35

    2-8- کار خارجی.. 36

    2-9- معادلات حرکت... 38

    3 فصل سوم: نتایج عددی و بحث .....................................................................................43

    3-1- بررسی انتشار موج نانو تیر پیچیده شده. 44

    3-2- ارتعاشات نانو تیر پیچیده شده. 46

    3-3- کمانش.... 48

    3-4- نتایج عددی وبحث... 52

    3-4-1- تحلیل انتشار موج نانو تیر پیچیده شده. 53

    3-4-1-1- سرعت فاز. 53

    3-4-1-2- سرعت گروه. 57

    3-4-1-3- فرکانس قطع.. 61

    3-4-1-4- فرکانس فرار. 63

    3-4-2- تحلیل کمانش نانو تیر پیچیده شده. 68

    3-4-3- تحلیل ارتعاشات نانو تیر پیچیده شده. 71

    فصل چهارم: نتیجه­گیری ..................................................................................................75

    4-1- بحث و نتیجه گیری.. 76

    4-2- پیشنهاد برای ادامه کار. 77

     منابع و ماخذ  78

    منبع:

    1.Giannakopoulos A.W., Aravas N., A. Papageorgopoulou A. and Vardoulakis I., A structural gradient theory of torsion, the effects of pretwist, and the tension of pre-twisted DNA, International Journal of Solids and Structures, 50, pp. 3922-3933, 2013.

    Ho Sh.H., and Chen Ch.K., Free transverse vibration of an axially loaded non-uniform spinning twisted Timoshenko beam using differential transform, International Journal of Mechanical Sciences, 48, pp. 1323-1331, 2006.

    Leung A.Y.T., and Fan J., Natural vibration of pre-twisted shear deformable beam systems subject to multiple kinds of initial stresses, Journal of Sound and Vibration, 329, pp. 1901–1923, 2010.

    Yu A.M., Yang X.G. and Nie G.H., Generalized coordinate for warping of naturally curved and twisted beams with general cross-sectional shapes. International Journal of Solids and Structures, 43, pp. 2853-2876, 2006.

    Wang Q., and Yu W., A refined model for thermoelastic analysis of initially curvedand twisted composite beams, Engineering Structures, 48, pp. 233-244, 2013.

    Mustapha K.B., and Zhong Z.W., Wave propagation characteristics of a twisted micro scale beam, International Journal of Engineering Science, 53, pp. 46–57, 2012.

    CˇešarekP., Saje M., and Zupan D., Kinematically exact curved and twisted strain-based beam, International Journal of Solids and Structures, 49, pp. 1802–1817, 2012.

    Rao J.S., and Carnegie W., Solution of the equations of motion of coupled-bending bending torsion vibrations of turbine blades by the method of Ritz-Galerkin,International Journal of Mechanical Sciences, 12, pp. 875-882, 1970.

    Chen W.R., Effect of local Kelvin-Voigt damping on eigenfrequencies of cantilevered twisted Timoshenko beams, Procedia Engineering, 79, pp. 160-165, 2014.

    Subrahmanyam K.B., and Rao J.S., Coupled bending-bending vibrations of pretwisted tapered cantilever beams treated by the reissner method, Journal of Sound and Vibration, 82(4), pp.577-592, 1982.

    Chen W.R., On the vibration and stability of spinning axially loaded pre-twisted Timoshenko beams, Finite Elements in Analysis and Design, 46, pp. 1037-1047, 2010.

    Sinha S.K., and Turner K.E., Natural frequencies of a pre-twisted blade in a centrifugal force field, Journal of Sound and Vibration, 330, pp. 2655-2681, 2011.

    Chen W.R., Hsin S.W. and Chu T.H., Vibration analysis of twisted Timoshenko beams with internal Kelvin-Voigt damping, Procedia Engineering, 67, pp. 525-532, 2013.

    Banerjee J. R., Free vibration analysis of a twisted beam using the dynamic stiffness method, 38, pp. 6703-6722, 2001.

    Sabuncu M., and Evran K., The dynamic stability of a rotating pre-twisted asymmetric cross-section Timoshenko beam subjected to lateral parametric excitation, International Journal of Mechanical Sciences, 48, pp. 878–888, 2006.

    Mohammadimehr M., Saidi A.R., Ghorbanpour Arani A., Arefmanesh A. and Han Q.,Torsional buckling of a DWCNT embedded on Winkler and Pasternak foundations using nonlocal theory, pp.1289-1299, 2010.

    Mohammadimehr M., and Mahmoudian M., Bending and free vibration analysis of nonlocal functioonally graded nanocomposite Timoshenko beam modal reinforced by SWBNNT based on modified coupled stress theory, Journal of Nanostructures, Accepted 1 May 2014.

    Ghorbanpour Arani A., Amir S., Shajari A.R. and Mozdianfard M.R.,“Electro-thermo-mechanical buckling of DWBNNTs embedded in bundle of CNTs using nonlocal piezoelasticity cylindrical shell theory”, CompositesPart B: Engineering, 225(12), pp. 195-203, 2011.

    Ghannadpour S.A.M., Mohammadi B. and Fazilati J., Bending, buckling and vibration problems of nonlocal Euler beams using Ritz method, Composite Structures, 96, pp. 584–589, 2013.

    Wang C.M., Zhang Y.Y. and He X.Q., Vibration of nonlocal Timoshenko beams, Nanotechnology, 18, pp. 9-18, 2007.

    Salehi-Khojin A., and Jalili N., Buckling of boron nitride nanotube reinforced piezoelectric polymeric composites subject to combined electro–thermo-mechanical loadings, Composites Science and Technology, 68, pp. 1489-1501, 2008.

    Murmu T., and Pradhan S.C., Buckling analysis of a single-walled carbon nanotube embedded in an elastic medium based on nonlocal elasticity and Timoshenko beam theory and using DQM, Physica E, 41, pp. 1232-1239, 2009.

    Mohammadimehr M. and Salemi M., Bending and buckling analysis of functionally graded mindlin nanao-plate model based on strain gradient elasticity theory, Indian J.Sci.Res, 1(2), pp. 587-594, 2014.

    Ghorbanpour Arani A., Kolahchi.R. and Vossough.H., Nonlocal wave propagation in an embedded DWBNNT conveying fluid via strain gradient theory, Physica B,  407, pp. 4281–4286, 2012.

    S. Narendar S., Gupta S.S. and Gopalakrishnan S., Wave propagation in single-walled carbon nanotube under longitudinal magnetic field using nonlocal Euler–Bernoulli beam theory, Applied Mathematical Modelling, 36, pp. 4529-4538, 2012.

    Aydogdu M., Longitudinal wave propagation in multiwalled carbon nanotubes, Composite Structures, 107, pp. 578-584, 2014.

    Wang L., Wave propagation of fluid-conveying single-walled carbon nanotubes via gradient elasticity theory, Computational Materials Science, 49, pp. 761-766, 2010.

    Sun D., Song-Nan Luo S.L., Wave propagation of functionally graded material plates in thermal environments, Ultrasonics, 51, pp. 940-952, 2011.

    Liew K.M., Wang Q., Analysis of wave propagation in carbon nanotubes via elastic shell theories, International Journal of Engineering Science, 45, pp. 227-241, 2007.

    Reddy JN. Energy principles and variational methods in applied mechanics. John Wiley & Sons; 2002.

    Wang B., Zhou Sh., Zhao J. and, Chen X., A size-dependent Kirchhoff micro-plate model based on strain gradient elasticity theory, European Journal of Mechanics A/Solids, 30, pp. 517-524, 2011.

    A. L, Vibration of Shells, Ohio State University. pp. 1-175 1993.

    Paliwal D.N., Pendey R.K. and Nath T., Free vibrations of circular cylindrical shell on Winkler and Pasternak foundations, International Journal of Pressure Vessels and Piping, 69, pp. 79-89, 1996.

    Thai H.T., and Kim S.E., A size-dependent functionally graded Reddy plate model based on a modified couple stress theory, Composites: Part B, 45, pp. 1636-1645, 2013.


موضوع پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, نمونه پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, جستجوی پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, فایل Word پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, دانلود پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, فایل PDF پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, پروژه درباره پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل کمانش، ارتعاشات و انتشار موج در نانو تیر پیچیده شده با استفاده از تئوری های گرادیان کرنشی و غیر محلی ارینگن

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی چکیده در این تحقیق یک حل تحلیلی برای نمایش وابستگی به اندازه و تأثیر اختلاف دما بر ارتعاشات آزاد غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله­های حاوی جریان ارائه شده است. بر اساس مدل اولر برنولی، تئوری گرادیان کرنش، تئوری تنش کوپل و هندسه­­ی غیرخطی وون-کارمن، معادلات ریاضی بر حسب سه پارامتر طولی بسط داده شد. همچنین، از ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی چکیده در این پایان‌نامه تئوری‌ های کلاسیک ورق، تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول و تئوری دو‌متغیره پالوده شده برای مساله ارتعاش آزاد، با استفاده از روش‌های المان محدود استاندارد و المان محدود سلسله مراتبی بررسی‌ می‌گردد. تئوری دو‌متغیره پالوده شده یک تئوری تک‌لای معادل است، که در آن برای بیان میدان جابجایی از دو مولفه‌ی خمشی و ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده : سیستم‌های میکرو و نانو الکترومکانیکی به خاطر ویژگی‌های متمایز و مشخصه‌های منحصر به‌فرد، عمدتاً در دو حوزه حسگرها و عمگرها، در علوم مختلف همچون مکانیک، هوافضا و پزشکی موردتوجه قرارگرفته‌اند. تحریک الکترواستاتیک یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تحریک و راه‌ اندازی این سیستم‌ها بوده که منجر به وقوع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مکانیک گرایش طراحی کاربردی چکیده : کامپوزیت به دلیل استحکام بالا و وزن کم، در دهه های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.این گونه مواد می توانند به علت بارگذاری استاتیکی، ضربه، دینامیکی و ... تحت شکست قرار بگیرد که شکست های مختلف به وجود آمده باعث افت شدید استحکام در سازه­ گردند.همواره با پیشرفت علوم مختلف مهندسان به فکر استفاده ...

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ ی مهندسی عمران گرایش خاک و پی در این تحقیق ظرفیت باربری گروه شمع‌های مخروطی و گروه شمع‌های استوانه‌ای با حجم یکسان محاسبه شده و مورد مقایسه قرار می‌گیرند. با توجه به کم بودن بررسی‌های عددی و مدلسازی‌ها توسط نرم افزار برای شمع‌های مخروطی نسبت به آزمایش‌های آزمایشگاهی در این زمینه، در این تحقیق مدلسازی گروه شمع‌ها توسط نرم‌افزار سه بعدی2012 ...

ارائه‌شده جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک-گرایش طراحی کاربردی چکیده در این تحقیق به بررسی ارتعاش آزاد تیر ترکدار و یافتن فرکانس های طبیعی پرداخته ایم. در قسمت اول با استفاده از مدل ترک باز با مدل کردن قسمت ترکدار به صورت یک المان به شکل تیر و ارضای شرایط مرزی، فرکانس های طبیعی را برای شرایط مرزی مختلف بدست آورده ایم و تغییرات فرکانس طبیعی را به ازای تغییر ...

پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه   بهمن 1389 فصل اول: مقدمه   1-1.  کليات يکي از مهمترين حوادث طبيعي که همواره زندگي انسان­ها را

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی چکیده در سالهای اخیر اکثر تحقیقات بر روی بارگذاری فشاری و ترکیبی به منظور بررسی کمانش ساختارهای نانولوله­ها متمرکز شده­اند و بدین منظور کارهای انجام گرفته بر روی بارگذاری کششی بسیار محدود می­باشد. از آنجا که نتایج بارگذاریهای فشاری و کششی در نانولوله­های کربن کاملاً متفاوتند (به دلیل اثر بر هم کنشهای دافعه و جاذبه در این ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

رساله دکتري ژئوفيزيک زلزله­ شناسي شهريورماه 1392 چکيده در اين رساله از چند روش ترکيبيِ شبيه سازي به منظور توليد نگاشتهاي مصنوعي جنبش نيرومند زمين استفاده شده است. بر اين مبنا دو روشي

ثبت سفارش