پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش

word 1 MB 32291 94
1392 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد

    در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی

    چکیده

    در این تحقیق یک حل تحلیلی برای نمایش وابستگی به اندازه و تأثیر اختلاف دما بر ارتعاشات آزاد غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله­های حاوی جریان ارائه شده است. بر اساس مدل اولر برنولی، تئوری گرادیان کرنش، تئوری تنش کوپل و هندسه­­ی غیرخطی وون-کارمن، معادلات ریاضی بر حسب سه پارامتر طولی بسط داده شد. همچنین، از اصل همیلتون برای به­دست آمدن معادله­ی حاکم و شرایط مرزی مربوط­ به آن استفاده شده است. با استفاده از روش گالرکین معادله­ی حاکم به فرم معادله­ی دافین نوشته می­شود. پس از آن، از یک روش حل قدرتمند به نام روش تحلیل هموتوپی کمک گرفته شده است تا روابطی تحلیلی برای فرکانس طبیعی غیرخطی در سرعت­های مختلف جریان به­دست آید. به منظور بررسی رفتار پس از کمانش میکرولوله­های حاوی جریان، از روش گالرکین برای حل معادله­ی حاکم استاتیک استفاده شده است. برای تکمیل پژوهش، ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله­های هدفمند حاوی جریان نیز مورد بحث قرار ­گرفته است. در این نوع میکرولوله­ها، خواص ماده در راستای ضخامت به­طور پیوسته، طبق قانون توزیع توانی تغییر می­کند. برای یک مقایسه­ی جامع و فراگیر بین تئوری­های مختلف، تحلیل خطی و غیرخطی با استفاده از تئوری­های گرادیان کرنش، تنش کوپل و مکانیک کلاسیک، انجام شده است. نتایج نشان می­دهد که پارامترهای طولی غیرکلاسیک، اختلاف دما و اندیس قانون توانی تأثیر قابل توجهی بر ارتعاشات غیرخطی­، سرعت بحرانی و دامنه­ی کمانش میکرولوله­های حاوی جریان دارد.

     

     

    واژه‌های کلیدی: میکرو لوله ­ی حاوی جریان، گرادیان کرنش، تنش کوپل، ارتعاشات غیرخطی، رفتار پس از کمانش، مواد هدفمند، اثرات اندازه

     

    1-1. مقدمه

    علم و فناوری نانو ( نانو­علم و نانوتکنولوژی) توانایی به­دست گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانومتری (ملکولی) و بهره­ برداری از خواص و پدیده­های این بعد در مواد، ابزارها و سیستم­های نوین است. در واقع نانوتکنولوژی فناوری تغییر در خواص ملکول­های تشکیل دهنده­ی مواد است و به همین دلیل تغییر در مقیاس نانو بهترین تعریف برای این تکنولوژی است. از این تعریف آن چنان بر می­آید که نانو تکنولوژی یک رشته نیست بلکه رویکردی جدید برای تمام رشته­ها است. هدف اصلی اکثر تحقیقات در این زمینه شکل دهی ترکیبات جدید با ایجاد تغییر در مواد موجود و همچنین تحلیل رفتار آنهاست.

    1-2. تاریخچه­ی نانوتکنولوژی

    در طول تاریخ و از زمان یونان باستان، مردم و به‌خصوص دانشمندان بر این باور بودند که مواد را می‌توان به اجزاء کوچک تقسیم نمود تا به ذراتی که خرد شدنی نیستند رسید و این ذرات بنیان مواد را تشکیل می‌دهند. ، شاید بتوان دموکریتوس[1] فیلسوف یونانی را پدر علوم نانو دانست چرا که در حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح او اولین کسی بود که واژه­ی اتم را که به معنی تقسیم‌نشدنی در زبان یونانی است، برای توصیف ذرات سازنده مواد به کار برد.  نقطه شروع و توسعه اولیه فناوری نانو به طور دقیق مشخص نیست. اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال 1959 زده شد. در این سال ریچارد فاینمن[2] طی یک سخنرانی با عنوان «فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد» ایده فناوری نانو را مطرح ساخت. وی این نظریه را ارائه داد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مولکول‌ها و اتم‌ها را به صورت مسقیم دستکاری کنیم. واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتاینگوچی[3] استاد دانشگاه علوم توکیو در سال 1974 بر زبانها جاری شد. او این واژه را برای توصیف ساخت موادی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می‌باشد، به کار برد. مینسکی توانست به تفکرات فیمن قوت ببخشد. ماروین مینسکی[4] پدر هوش مصنوعی و شاگردش کی اریک درکسلر[5]، گروهی از دانشجویان کامپیوتر را به صورت انجمنی دور هم جمع کردند. او افکار جوانترها را با ایده­هایی که آنها را نانو تکنولوژی نامگذاری کرده بود، مشغول می­ساخت. در سال 1986 این واژه توسط درکسلر در کتابی تحت عنوان: « موتور آفرینش: آغاز دوران نانوتکنولوژی » بازآفرینی و تعریف مجدد شد. درکسلر دکتری نانو تکنولوژی را در سال 1991 ازدانشگاه MIT دریافت نمود. شکوفایی بسیاری از فناوری­های مهم از جمله فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی به عنوان دو دستاورد بسیار عظیم قرن بیستم، بدون بهره­گیری از نانو تکنولوژی دچار اختلال خواهند شد.

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

    1-1. اهمیت نانوتکنولوژی

    تجربه نشان داده است، ویژگی‌های یک ماده خالص، تا حد قابل قبولی ثابت است و این امر سبب می­شود که ما بتوانیم مواد را از روی خواصشان شناسایی کنیم. اما یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد که یک ماده در اندازه نانومتر ویژگی‌های متفاوتی با ذرات بزرگتر خود خواهند داشت. این در حالی است که کوچک‌کردن ذرات، یک تغییر فیزیکی است و ما انتظار داریم که با این تغییر فیزیکی، ویژگی‌های اصلی ماده تغییر نکند.

    1-2. کاربردهای نانوتکنولوژی

    نانو تکنولوژی توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم­های جدید با خواص برتر در مقیاس یک تا یک­­صدم نانومتر (یک­میلیاردم متر) می­باشد که در دهه گذشته این حوزه چند رشته­ای توانسته است جایگاه ویژه ای را در بخش تحقیقات و صنعت در زمینه­های مختلف علوم مهندسی و پزشکی به خود اختصاص دهد. اساس نانوفناوری کار در این سطوح برای ایجاد ساختارهای بزرگتر و سازماندهی مولکولی جدید است. این نانوساختارها که از کوچکترین بلوک­های ساختمانی شناخته شده، ساخته می­شوند و کوچکترین اشیاء ساخت دست بشر بوده است و دارای خصوصیات و رفتار فیزیکی، شیمیایی و زیستی جدیدی هستند.

         هدف نانوتکنولوژی آگاهی و بهره گیری از این خصوصیات و استفاده موثر از آنهاست. هم اکنون کنترل خصوصیات اجسام نانو مقیاس، دارای نقش مهمی در شاخه های مختلف همچون: فیزیک، شیمی علم مواد، زیست شناسی، پزشکی، مهندسی هسته­ای و شبیه سازی کامپیوتری است. ثابت شده است نانو­لوله­های کربنی ده برابر مقاومتر و مستحکم­تر از فولاد بوده در حالیکه وزن آن یک ششم فولاد می­باشد همچنین با نانو ذرات می­توان سلول­های سرطانی را مورد هدف قرار داد و آنها را از بین برد. سیستم­های با مقیاس نانو این توانایی را دارند که مسافرت­های مافوق صوت را کم هزینه تر و بازده کامپیوترها را میلیونها برابر افزایش دهند. لذا محققین برای تولید محصولات مبتنی بر مقیاس نانو­متری به­دنبال روش­های سیتماتیک می­روند. اساس همه مواد و سیستم­های طبیعی برپایه مقیاس نانومتری است. کنترل و تغییرات مواد در سطوح مولکولی به این معنی است که می­توان با تعیین خصوصیات جدید برای مواد در این مقیاس، تولید تمام اشیاء ساخت بشر را از خودروها، تایرها، مدارات کامپیوتری گرفته تا داروها و جایگزینی بافت­ها را تحت تاثیر قرارداد و باعث اختراع و ایجاد اشیاء جدید شد. نانو فناوری در قرن بیست و یکم شاخه­ای استراتژیک از علوم و مهندسی خواهد بود که فناوری­های مورد استفاده کنونی در ساخت وتولید بسیاری از محصولات را در شاخه­های مختلف از نو پی­ریزی خواهد کرد و در تمام زوایا و بخش­های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و... نفوذ می­کند و زندگی انسان را به طور گسترده تحت الشعاع قرار خواهد داد.

    Abstract

     

    In this investigation, an analytical solution is presented to show the size effect and temperature difference on nonlinear vibration and postbuckling behavior of micro-pipes conveying fluid. On the basis of Euler-Bernoulli beam model, strain gradient theory, and Von Kármán geometric nonlinearity, the mathematical formulations are developed in terms of three length scale parameters. The Hamilton’s principle is employed to obtain the differential equation of motion and the corresponding boundary conditions. The governing equation is written in the form of duffing equation by using Galerkin method. Subsequently, a powerful analytical technique called the homotopy analysis method (HAM) is employed to determine the explicit expressions for nonlinear fundamental frequency and critical velocity in different fluid velocities. In order to studying postbuckling behavior of micro-pipes conveying fluid, Galerkin method is used to solve static governing equation. To complete this investigation, nonlinear vibration and postbuckling behavior of micro-pipes conveying fluid made of functionally graded materials (FGMs) are also conducted. The material properties of the functionally graded (FG) micro-pipes vary continuously across the thickness according to the power law distribution. For a comprehensive comparison between different theories, both of linear and nonlinear analysis using the strain gradient, the couple stress and classical theories are carried out. The results show that the length scale parameter, temperature difference and FG power law index have significant effect on the fundamental frequency, the critical velocity and the buckling amplitude of the FG micro-pipes.

     

    Keywords: Micro-pipe conveying fluid, Strain gradient theory, Couple stress theory, Nonlinear vibration, Post buckling, Functionally graded materials, Size effect

  • فهرست:

    چکیده ‌ز

    فصل1. 1

    مقدمهای بر نانوتکنولوژی و مروری بر پژوهش­های گذشته. 1

    1-1. مقدمه. 2

    1-2. تاریخچه­ی نانوتکنولوژی.. 2

    1-1. اهمیت نانوتکنولوژی.. 3

    1-2. کاربردهای نانوتکنولوژی.. 4

    1-2-1. صنایع هوانوردی و اتوماسیون: 5

    1-2-2. الکترونیک وارتباطات : 5

    1-2-3. مواد شیمیایی و مواد: 5

    1-2-4. درمان، بهداشت و علوم زیستی: 5

    1-2-5. ساخت وتولید : 5

    1-2-6. فناوریهای انرژی: 6

    1-2-7. کاوش درفضا : 6

    1-2-8. محیط زیست : 6

    1-2-9. امنیت ملی : 6

    1-1. روش ساخت میکرولوله­ها 6

    1-2. پیشینه­ی تحقیق.. 8

    فصل2. 12

    تحلیل ارتعاشات آزاد غیرخطی و رفتار پس  از کمانش میکرولوله­های حاوی جریان.. 12

    2-1. مقدمه. 13

    2-2. تئوری تنش کوپل.. 13

    2-3. تئوری گرادیان کرنش.... 14

    2-4. روابط سینماتیک.... 16

    2-5. استخراج معادلات حاکم به روش انرژی.. 19

    2-6. روش حل تحلیل هموتوپی.. 27

    2-7. اعمال روش تحلیل هموتوپی.. 28

    2-8. روش حل ماکزیمم - مینیمم.. 32

    2-9. تحلیل رفتار پس از کمانش.... 34

    فصل3.. 40

    اعتبارسازی و نتایج.. 40

    3-1. مقدمه. 41

    3-2. اعتبار سنجی.. 41

    3-3. ارتعاش غیرخطی میکرولوله­های حاوی جریان.. 43

    3-4. رفتار پس از کمانش میکرولوله­های حاوی جریان.. 52

    4-1. مقدمه. 57

    4-2. ارتعاشات آزاد میکرولوله­ی هدفمند حاوی جریان.. 58

    4-3. رفتار پس از کمانش میکرولوله­های هدفمند. 65

    4-4. نتایج.. 66

    4-4-1. ارتعاشات غیرخطی میکرولوله­های هدفمند حاوی جریان.. 67

    4-4-2. رفتار پس از کمانش میکرولوله­های هدفمند. 71

    فصل5.. 73

    نتیجه­گیری و پیشنهادات... 73

    5-1. نتیجه­گیری.. 74

    5-2. پیشنهادات... 75

    مراجع.. 76

    مراجع: 77

    Abstract 82

     

     

     

    منبع:

     

    [1]   C.-L. Kuo, T. Masuzawa, M. Fujino, A micropipe fabrication process, in:  Micro Electro Mechanical Systems, 1991, MEMS'91, Proceedings. An Investigation of Micro Structures, Sensors, Actuators, Machines and Robots. IEEE, IEEE, 1991, pp. 80-85.

    [2]  N. Fleck, G. Muller, M. Ashby, J. Hutchinson, Strain gradient plasticity: theory and experiment, Acta Metallurgica et Materialia, 42 (1994) 475-487.

    [3]  J. Stölken, A. Evans, A microbend test method for measuring the plasticity length scale, Acta Materialia, 46 (1998) 5109-5115.

    [4]  D. Lam, F. Yang, A. Chong, J. Wang, P. Tong, Experiments and theory in strain gradient elasticity, Journal of the Mechanics and Physics of Solids, 51 (2003) 1477-1508.

    [5]  A.W. McFarland, J.S. Colton, Role of material microstructure in plate stiffness with relevance to microcantilever sensors, Journal of Micromechanics and Microengineering, 15 (2005) 1060.

    [6]  R. Mindlin, H. Tiersten, Effects of couple-stresses in linear elasticity, Archive for Rational Mechanics and Analysis, 11 415-448 (1962).

    [7]  R. Toupin, Elastic materials with couple-stresses, Archive for Rational Mechanics and Analysis, 11 (1962) 385-414.

    [8]  W. Koiter, Couple stresses in the theory of elasticity, I and II, in:  Nederl. Akad. Wetensch. Proc. Ser. B, 1964, pp. 17-29.

    [9]  S. Zhou, Z. Li, Length scales in the static and dynamic torsion of a circular cylindrical micro-bar, Journal of Shandong university of technology, 31 (2001) 401-407.

    [10]          X. Kang, Z. Xi, Size effect on the dynamic characteristic of a micro beam based on cosserat theory, Journal of Mechanical Strength, 29 (2007) 1-4.

    [11]          F. Yang, A. Chong, D. Lam, P. Tong, Couple stress based strain gradient theory for elasticity, International Journal of Solids and Structures, 39 (2002) 2731-2743.

    [12]          S. Kong, S. Zhou, Z. Nie, K. Wang, The size-dependent natural frequency of Bernoulli–Euler micro-beams, International Journal of Engineering Science, 46 (2008) 427-437.

    [13]          H. Ma, X.-L. Gao, J. Reddy, A microstructure-dependent Timoshenko beam model based on a modified couple stress theory, Journal of the Mechanics and Physics of Solids, 56 (2008) 3379-3391.

    [14]          M. Asghari, M. Kahrobaiyan, M. Ahmadian, A nonlinear Timoshenko beam formulation based on the modified couple stress theory, International Journal of Engineering Science, 48 (2010) 1749-1761.

    [15]          E. Jomehzadeh, H. Noori, A. Saidi, The size-dependent vibration analysis of micro-plates based on a modified couple stress theory, Physica E: Low-dimensional Systems and Nanostructures, 43 (2011) 877-883.

    [16]          L. Wang, Size-dependent vibration characteristics of fluid-conveying microtubes, Journal of Fluids and Structures, 26 (2010) 675-684.

    [17]          W. Xia, L. Wang, Microfluid-induced vibration and stability of structures modeled as microscale pipes conveying fluid based on non-classical Timoshenko beam theory, Microfluidics and nanofluidics, 9 (2010) 955-962.

    [18]          S. Ahangar, G. Rezazadeh, R. Shabani, G. Ahmadi, A. Toloei, On the stability of a microbeam conveying fluid considering modified couple stress theory, International Journal of Mechanics and Materials in Design, 7 (2011) 327-342.

    [19]          T.-Z. Yang, S. Ji, X.-D. Yang, B. Fang, Microfluid-induced nonlinear free vibration of microtubes, International Journal of Engineering Science, 76 (2014) 47-55.

    [20]          R.D. Mindlin, Second gradient of strain and surface-tension in linear elasticity, International Journal of Solids and Structures, 1 (1965) 417-438.

    [21]          N. Fleck, J. Hutchinson, A reformulation of strain gradient plasticity, Journal of the Mechanics and Physics of Solids, 49 (2001) 2245-2271.

    [22]          N. Fleck, J. Hutchinson, Strain gradient plasticity, Advances in applied mechanics, 33 (1997) 295-361.

    [23]          S. Kong, S. Zhou, Z. Nie, K. Wang, Static and dynamic analysis of micro beams based on strain gradient elasticity theory, International Journal of Engineering Science, 47 (2009) 487-498.

    [24]          M. Kahrobaiyan, M. Asghari, M. Rahaeifard, M. Ahmadian, A nonlinear strain gradient beam formulation, International Journal of Engineering Science, 49 (2011) 1256-126 7.

    [25]          M. Asghari, M. Kahrobaiyan, M. Nikfar, M. Ahmadian, A size-dependent nonlinear Timoshenko microbeam model based on the strain gradient theory, Acta Mechanica, 223 (2012) 1233-1249.

    [26]          J. Zhao, S. Zhou, B. Wang, X. Wang, Nonlinear microbeam model based on strain gradient theory, Applied Mathematical Modelling, 36 (2012) 2674-2686.

    [27]          S. Ramezani, A micro scale geometrically non-linear Timoshenko beam model based on strain gradient elasticity theory, International Journal of Non-Linear Mechanics 873-863 (2012) 47.

    [28]          F. Rajabi, S. Ramezani, A nonlinear microbeam model based on strain gradient elasticity theory with surface energy, Archive of Applied Mechanics, 82 (2012) 363-376.

    [29]          M.H. Ghayesh, M. Amabili, H. Farokhi, Nonlinear forced vibrations of a microbeam based on the strain gradient elasticity theory, International Journal of Engineering Science, 63 (2013) 52-60.

    [30]          B. Wang, S. Zhou, J. Zhao, X. Chen, A size-dependent Kirchhoff micro-plate model based on strain gradient elasticity theory, European Journal of Mechanics-A/Solids, 30 (2011) 517-524.

    [31]          S. Ramezani, A shear deformation micro-plate model based on the most general form of strain gradient elasticity, International Journal of Mechanical Sciences, 57 (2012) 34-42.

    [32]          L. Yin, Q. Qian, L. Wang, Strain gradient beam model for dynamics of microscale pipes conveying fluid, Applied Mathematical Modelling, 35 (2011) 2864-2873.

    [33]          A. Farshidianfar, A microstructure-dependent Timoshenko beam model for vibration analysis of micropipes conveying fluid based on strain gradient theory, Journal of Mathematics, (2012).

    [34]          M. Païdoussis, F.S. Interactions, Slender Structures and Axial Flow, vol, in, 1Academic Press, London, 1998.

    [35]          Y. Zhang, X. Liu, J. Zhao, Influence of temperature change on column buckling of multiwalled carbon nanotubes, Physics Letters A, 372 (2008) 1676-1681.

    [36]          T.B. Benjamin, Dynamics of a system of articulated pipes conveying fluid. II. Experiments, Proceedings of the Royal Society of London. Series A. Mathematical and Physical Sciences, 261 (1961) 487-499.

    [37]          A. Nayfeh, D. Mook, Nonlinear oscillations. 1979, John Willey and Sons, New York.

    [38]          S. Liao, The proposed homotopy analysis technique for the solution of nonlinear problems, in, Ph. D. Thesis, Shanghai Jiao Tong University, 1992.

    [39]          S. Liao, Beyond perturbation: introduction to the homotopy analysis method, CRC press, 2003.

    [40]          J.-H. He, Max-min approach to nonlinear oscillators, International Journal of Nonlinear Sciences and Numerical Simulation, 9 (2), 207-210, 2008, (2008).

    [41]          Y. Wei, X. Wang, X. Wu, Y. Bai, Theoretical and experimental researches of size effect in micro-indentation test, Science in China Series A: Mathematics, 44 (2001) 74-82.

    [42]          N. Marakala, R. KADOLI, Thermally induced vibration of a simply supported beam using finite element method, International Journal of Engineering Science & Technology, 2 (2010) 7874-7879.

    [43]          A. Witvrouw, A. Mehta, The use of functionally graded poly-SiGe layers for MEMS applications, in:  Materials Science Forum, Trans Tech Publ, 2005, pp. 255-260.

    [44]          Z. Lee, C. Ophus, L. Fischer, N. Nelson-Fitzpatrick, K. Westra, S. Evoy, V. Radmilovic, U. Dahmen, D. Mitlin, Metallic NEMS components fabricated from nanocomposite Al–Mo films, Nanotechnology, 17 (2006) 3063.

    [45]          M. Rahaeifard, M. Kahrobaiyan, M. Ahmadian, Sensitivity analysis of atomic force microscope cantilever made of functionally graded materials, in, ASME, 2009.

    [46]          G. Sheng, X. Wang, Dynamic characteristics of fluid-conveying functionally graded cylindrical shells under mechanical and thermal loads, Composite Structures, 93 (2010) 162-170.

    [47]          M. Asghari, M. Rahaeifard, M. Kahrobaiyan, M. Ahmadian, The modified couple stress functionally graded Timoshenko beam formulation, Materials & Design, 32 (2011) 1435-1443.

    [48]          [J. Reddy, Microstructure-dependent couple stress theories of functionally graded beams, Journal of the Mechanics and Physics of Solids, 59 (2011) 2382-2399.

    [49]          A. Nateghi, M. Salamat-Talab, J. Rezapour, B. Daneshian, Size dependent buckling analysis of functionally graded micro beams based on modified couple stress theory, Applied Mathematical Modelling, 36 (2012) 4971-4987.

    [50]          L.-L. Ke, Y.-S. Wang, J. Yang, S. Kitipornchai, Nonlinear free vibration of size-dependent functionally graded microbeams, International Journal of Engineering Science, 50 (2012) 256-267.

    [51]          J. Reddy, J. Kim, A nonlinear modified couple stress-based third-order theory of functionally graded plates, Composite Structures, 94 (2012) 1128-1143.

    [52]          M. Asghari, Geometrically nonlinear micro-plate formulation based on the modified couple stress theory, International Journal of Engineering Science, 51 (2012) 292-309.

    [53]          L.-L. Ke, J. Yang, S. Kitipornchai, M.A. Bradford, Bending, buckling and vibration of size-dependent functionally graded annular microplates, Composite Structures, 94 (2012) 3250-3257.

    [54]          S. Sahmani, R. Ansari, R. Gholami, A. Darvizeh, Dynamic stability analysis of functionally graded higher-order shear deformable microshells based on the modified couple stress elasticity theory, Composites Part B: Engineering, (2013).

    [55]          R. Ansari, R. Gholami, S. Sahmani, Free vibration analysis of size-dependent functionally graded microbeams based on the strain gradient Timoshenko beam theory, Composite Structures, 94 (2011) 221-228.

    [56]          M. Kahrobaiyan, M. Rahaeifard, S. Tajalli, M. Ahmadian, A strain gradient functionally graded Euler–Bernoulli beam formulation, International Journal of Engineering Science, 52 (2012) 65-76.

    [57]          B. Zhang, Y. He, D. Liu, Z. Gan, L. Shen, A novel size-dependent functionally graded curved mircobeam model based on the strain gradient elasticity theory, Composite Structures, 106 (2013) 374-392.

    [58]          S. Sahmani, R. Ansari, On the free vibration response of functionally graded higher-order shear deformable microplates based on the strain gradient elasticity theory, Composite Structures, (2012).

    [59]          H. Sadeghi, M. Baghani, R. Naghdabadi, Strain gradient elasticity solution for functionally graded micro-cylinders, International Journal of Engineering Science, 50 (2012) 22-30.

    [60]          M. Salamat-talab, F. Shahabi, A. Assadi, Size dependent analysis of functionally graded microbeams using strain gradient elasticity incorporated with surface energy, Applied Mathematical Modelling, 37 (2013) 507-526.


موضوع پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, نمونه پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, جستجوی پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, فایل Word پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, دانلود پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, فایل PDF پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, تحقیق در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, مقاله در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, پروژه در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, پروپوزال در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, تز دکترا در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, پروژه درباره پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارتعاشات غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرو لوله های حاوی جریان بر اساس تئوری های تنش کوپل و تغییرات کرنش

پایان‌نامه جهت اخذدرجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده در این تحقیق، به تحلیل ارتعاشات، کمانش و انتشار موج نانو تیر پیچیده شده تحت بار محوری بر بستر پاسترناک پرداخته می­شود. ابتدا میدان جابه­جایی و تغییر مکان تیر پیچیده شده به دست می­آید. سپس با استفاده از میدان جابه­جایی بدست آمده، روابط کرنش-جابه­جایی به دست می­آید. از تئوری­های گرادیان کرنشی و غیر ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس مفهوم ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد گرایش سازه و بدنه خودرو چکیده در سالهای اخیر، بسیاری از محققان توجه خود را به رده خاصی از مواد یعنی مواد حافظه دار تخصیص داده اند. توانایی جذب و کنترل ارتعاشات به طور فعال و یا غیر فعال، به ترتیب متأثر از ویژگی های حافظه شکلی و اتلاف انرژی هیسترزیس ناشی از مشخصه های شبه الاستیک این موارد می باشد. همچنین استفاده از مواد کامپوزیتی در دهه های اخیر رشد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده : سیستم‌های میکرو و نانو الکترومکانیکی به خاطر ویژگی‌های متمایز و مشخصه‌های منحصر به‌فرد، عمدتاً در دو حوزه حسگرها و عمگرها، در علوم مختلف همچون مکانیک، هوافضا و پزشکی موردتوجه قرارگرفته‌اند. تحریک الکترواستاتیک یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تحریک و راه‌ اندازی این سیستم‌ها بوده که منجر به وقوع ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی چکیده در سالهای اخیر اکثر تحقیقات بر روی بارگذاری فشاری و ترکیبی به منظور بررسی کمانش ساختارهای نانولوله­ها متمرکز شده­اند و بدین منظور کارهای انجام گرفته بر روی بارگذاری کششی بسیار محدود می­باشد. از آنجا که نتایج بارگذاریهای فشاری و کششی در نانولوله­های کربن کاملاً متفاوتند (به دلیل اثر بر هم کنشهای دافعه و جاذبه در این ...

پایان نامه ی دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی چکیده سیستم های میکروالکترومکانیکی عموما بر اساس نوع مکانیزم تحریکشان طبقه بندی می شوند. علاوه بر تحریک الکترواستاتیک که به عنوان یکی از مهمترین مکانیزمهای تحریک به شمار می رود، تحریک حرارتی به طور گسترده در سیستم های میکروالکترومکانیکی چند لایه و متغیر تابعی بکار می رود. در دو دهه اخیر تحول بزرگی در تولید طیف ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش : طراحی کاربردی چکیده در این پایان نامه تحلیل پایداری تیر­کامپوزیتی تقویت شده با نانو لوله ­های کربنی روی تکیه­گاه الاستیک تحت نیروی محوری مورد بررسی قرار گرفته است. توزیع نانولوله­ها بصورت یکنواخت[1] در نظر گرفته شده است. برای تعیین خصوصیات مواد تقویت شده با نانولوله­ها ازنتایج دینامیک مولکولی و قوانین ...

پایان ‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.Sc» رشته: مهندسی شیمی گرایش:بیوتکنولوژی روش تحقیق: ابتدا سطح الکترود طلا توسط نمک نیکل و کبالت در شرایط مناسب پوشش داده شد، در ادامه محلول استاندارد سم آترازین در تماس با الکترود اصلاح شده قرار گرفت وبعداز بهینه کردن یک سری پارامترهای دستگاهی و شیمیایی نمودار ولتاموگرام آن با دستگاه اتولب رسم شد. داده­های بدست آمده با استفاده از ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی یکی از راه های کاهش مصرف انرژی برای وسایل زیر آبی، کاهش درگ وارده بر این وسایل است. دماغه اجسام زیر آبی یکی از مهم­ترین قسمت­های این اجسام در برخورد با شاره­ها است. با بهینه سازی این قسمت می­توان درگ را از طریق کنترل بر لایه مرزی سیال، با کاهش آشفتگی جریان و حتی جلوگیری از تشکیل جریان توربولانسی در لایه مرزی، کاهش داد. در این ...

ثبت سفارش