پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک

word 4 MB 32586 112
1392 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۳,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه ارشد جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

    چکیده

         نانو لوله­ کربنی را می­توان شگفت­انگیز­ترین ماده نانوساختار کشف‌شده تاکنون دانست. ویژگی­های منحصربه‌فردی نظیر استحکام بالا، وزن سبک و قابلیت جذب انرژی بالا باعث شده این ماده به تازگی مورد توجه دانشمندان در ساخت جلیقه­های ضدگلوله قرار گیرد. در این پایان­نامه از مدلی ساختاری در محیط نرم‌افزار آباکوس برای تحلیل رفتار مکانیکی نانولوله کربنی تحت ضربه بالستیک استفاده شده است. در این مدل ساختاری از رابط­های غیرخطی برای مدل کردن برهمکنش­های پیوندی کشش و پیچش و همچنین از المان فنر غیرخطی محوری برای مدل کردن برهمکنش پیوندی تغییر زاویه استفاده شده است. از مزیت­های این روش، اجرا شدن آن در فضای CAE نرم­افزار آباکوس    می­باشد. این امر باعث می­شود که برای تحلیل رفتار مکانیکی نانولوله­های کربنی تحت شرایط مختلف مرزی و بارگذاری نیاز به برنامه­نویسی نداشته باشیم و هر قابلیتی که نرم‌افزار در تحلیل مسائل مکانیکی داشته باشد را بتوان بر روی نانولوله اعمال کرد. در این پایان­نامه فرایند ضربه توسط جسم صلبی با جرم مشخص به عنوان گلوله، شبیه­سازی شده است. تأثیر پارامترهای گوناگونی مانند هندسه، نوع و شرایط مرزی نانولوله کربنی، محل اصابت گلوله به نانولوله کربنی و زاویه برخورد آن در رفتار مکانیکی نانولوله کربنی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین تأثیر عیوب مختلف در نانولوله کربنی در میزان جذب انرژی آن تحت ضربه بررسی شده است. در انتها با توجه به اینکه در بررسی پارامترهای مذکور، گلوله از لحاظ هندسی با توجه به مطالعات گذشته طراحی شده، با تغییر هندسه گلوله رفتار نانولوله تحت ضربه بررسی شده است. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که در نانولوله کربنی دو سر ثابت انرژی جذب شده زمانی که گلوله به وسط نانولوله کربنی اصابت می­کند بیشینه می­شود؛ در حالی که در حالت یک سرگیردار در ارتفاع نسبی 0.6=z  این مقدار بیشینه می­گردد. با افزایش زاویه گلوله نسبت به افق جذب انرژی نانولوله کربنی کاهش می­یابد. در نانولوله کربنی معیوب، میزان جذب انرژی کاهش یافته که این کاهش در عیب استون- والز بیشتر از عیوب تهی­جای می­باشد.

    کلمات کلیدی: نانولوله­ کربنی، مدل مکانیک ساختاری، آباکوس، ضربه، انرژی

    لیست مقالات مستخرج از پایان­نامه

    شریعتی محمود، فرهادیان محمد و ایپک­چی حمیدرضا، "شبیه­سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانولوله کربنی تحت ضربه بالستیک" مجله مهندسی مکانیک مدرس، (ارسال جهت داوری).

     

    انسان همواره به دنبال محافظت از خود در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از ضربه در میدان‌های جنگ بوده است. از این رو از هزاران سال پیش زره به تن کرده است. در قرن پنجم پیش از میلاد در ایران و یونان برای ساخت زره از 14لایه کتان استفاده می­شده است. 700 سال پس از میلاد نوعی زره بدون آستین شامل صفحه­های فولادی یا آهنی که روی نوارهای چرمی چفت می­شد در چین و کره ساخته شد که سبکی و انعطاف­پذیری ویژه­ای داشت. با پیشرفت سلاح و روی کار آمدن سلاح گرم توجه صنعتگران به تولید زره­هایی جلب شد که به کمک صفحه­های فولادی ضخیم­تر و صفحه­های سنگین اضافی بتوانند از بدن انسان در مقابل گلوله محافظت کنند. این کار باعث سنگینی زره شده و استفاده از آن برای شخص تن کننده طاقت‌فرسا می‌گردد. مهندسین در دهه ۱۹۶۰ یک جلیقه مقاوم در برابر گلوله و مناسب را ساختند که بر خلاف زره‌های سنتی بسیار راحت بود. جلیقه‌های ضد گلوله سبک از فلز ساخته نشده بود بلکه از بافت‌های فیبری که قابل دوخت بر روی جلیقه و دیگر لباس‌های سبک می‌باشد، ساخته‌شده‌اند. در سال 1965  شرکت  داپونت[1] الیافی با نام تجاری کولار[2] (از خانواده آرامید) تولید و از آن پارچه تولید کرد. در ابتدا کولار در صنعت لاستیک سازی و سپس در تولیدات گوناگونی مثل طناب و واشر و قسمت‌های مختلف هواپیما و قایق استفاده گردید. در سال 1971 الیاف کولار به عنوان جایگزین الیاف نایلون در جلیقه‌های ضد گلوله معرفی شد. در حال حاضر این الیاف یکی از مهم‌ترین الیاف مورد استفاده در تولید این نوع پوشاک می‌باشد]1[.

    جلیقه‌های ضد گلوله امروزی، به دو نوع تقسیم می‌شود:

    جلیقه‌های ضد گلوله سخت

    جلیقه‌های ضد گلوله نرم

     

     

         جلیقه‌های ضد گلوله سخت از صفحه‌های فلزی و یا سرامیکی ضخیم ساخته می‌شوند و به اندازه کافی برای انحراف گلوله و سایر سلاح‌ها مقاوم‌اند. مواد بکار رفته در این جلیقه‌ها، گلوله‌ها را با همان نیرویی که به داخل در حال وارد شدن است به خارج هل می‌دهند. به این ترتیب جلیقه غیرقابل نفوذ خواهد بود. جلیقه‌های ضد گلوله سخت حفاظت بیشتری را نسبت به جلیقه‌های ضد گلوله نرم ایجاد می‌کنند ولی طاقت‌فرسا تر هستند. افسرهای پلیس و کارکنان نظامی این نوع از لوازم حفاظتی را در هنگامی که میزان خطر احتمالی بالا باشد به تن می‌کنند؛ ولی برای استفاده‌های روزمره عموماً از جلیقه‌های ضد گلوله نرم که می‌توان به صورت ژاکت یا تی­شرت معمولی به تن کرد، استفاده می‌کنند.

         روش کار این جلیقه‌ها بسیار ساده است. در درون این جلیقه‌ها یک ماده ضد گلوله قرار دارد که در حقیقت یک توری بسیار قوی است. برای درک چگونگی عملکرد آن، تور دروازه فوتبال را در نظر بگیرید که در پشت دروازه بسته شده است. وقتی که توپ به دروازه شوت می‌شود، دارای انرژی زیادی است و در هنگام اصابت به تور، در یک نقطه مشخص تور را به عقب هل می‌دهد. هر رشته از یک سمت تیرک به سمت دیگر امتداد دارد و نیروی وارد آمده در آن نقطه مشخص را به سر تا سر تور پخش می‌کند. این نیرو به دلیل به هم بافته بودن رشته‌ها پخش می‌شود و به این طریق، همه قسمت‌های تور انرژی وارده از سوی توپ را جذب می‌کنند و فرقی نمی‌کند که گلوله به کدام قسمت از تور اصابت کرده باشد.

         اگر یک تکه از ماده ضد گلوله را زیر میکروسکپ قرار دهیم، همین ساختار را مشاهده خواهد شد. رشته­های بلندی از الیاف که به هم تنیده شده‌اند تا یک ساختار توری شکل متراکم را تشکیل دهند. حال با توجه به اینکه یک گلوله بسیار سریع تر از توپ حرکت می‌کند، بنابراین این توری باید از مواد محکم تری ساخته شود. معروف‌ترین ماده‌ای که در ساخت جلیقه‌های ضد گلوله به کار می­رود، الیافی به نام کولار است]2[؛ الیافی سبک‌وزن که ۵ برابر مقاوم تر از یک تکه فولاد، در همان وزن است. زمانی که این ماده به صورت یک تور متراکم در می‌آید، می‌تواند نیروی زیادی را جذب کند. به منظور جلوگیری از رسیدن گلوله به سطح بدن، جلیقه ضد گلوله باید برخلاف ضربه مستقیمی که گلوله وارد می‌کند، عمل کند .به تازگی استفاده از الیافی تار عنکبوت در تولید جلیقه­ها متداول شده است. استحکام این رشته حدود 20 مرتبه بالاتر از فولاد است]3[.

         در هر حال  دو عامل مهم در جلیقه‌های ضدگلوله، قابلیت جذب انرژی و سبکی آن‌ها می­باشد. از این رو استفاده از موادی که دارای این خواص هستند برای دفع یا منحرف کردن گلوله مهم می­باشد. جلیقه­هایی که تاکنون ساخته شده است ممکن است از مرگ جلوگیری کند اما همچنان باعث کبودی و آسیب­دیدگی  اندام‌های حیاتی بدن می­شوند. از همین رو پژوهش­ برای رسیدن به بهترین ماده جهت استفاده در جلیقه ضدگلوله همچنان ادامه دارد. آخرین پژوهش­های صورت گرفته در این زمینه نشان می­دهد که رشته­هایی از جنس نانولوله­ کربنی[3] حتی از ابریشم عنکبوت نیز مقاوم­تر هستند. نانولوله­های کربنی به دلیل استحکام بالا، وزن کم و ظرفیت جذب انرژی بالا بهترین مواد جهت ساخت وسایل ضد ضربه به ویژه جلیقه­های ضدگلوله هستند.

         نانولوله­های کربنی به دلیل خواص فوق­العاده مکانیکی و الکتریکی از سال 1991 که توسط ایجیما[4] کشف شده­اند]4[؛ در کانون توجه محققان در سرتاسر جهان قرارگرفته­اند و کارهای بسیار وسیعی در حوزه­های مختلف در مورد این مواد صورت گرفته است. پس از کشف نانولوله­های کربنی محققین به انجام آزمایش بر روی این ساختار روی آورده­اند؛ اما صرف هزینه­های بسیار زیاد برای انجام این آزمایش­ها محققان را بر آن داشت تا با استفاده از روش­های مختلف کامپیوتری به شبیه­سازی رفتارهای مختلف این ماده بپردازند. از مهم‌ترین این روش­ها می­توان به روش­های آبینیشیو[5]   و شبیه­سازی دینامیک مولکولی[6]  اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که روش دینامیک مولکولی دارای دقت بسیار بالایی است؛ اما استفاده از آن نیاز به وقت و هزینه­های زیادی دارد و بکارگیری آن برای همه مقدور نیست. این امر سبب شد تا محققین همچنان به دنبال روشی جامع و مطمئن باشند تا به وسیله آن بتوان نانولوله­های کربنی را تحت بارگذاری­ها و شرایط مرزی مختلف مورد بررسی قرارداد.

    از این رو در سال 2002 استفاده از خصوصیات ساختاری برای مدل‌سازی نانوساختارها پیشنهاد شد]5[. در طی سال‌های گذشته مدل­های مکانیک ساختاری تکامل یافته است؛ اما در تمامی مدل­هایی که تاکنون ارائه شده است کاستی­ها و معایبی وجود دارد. در این پروژه با استفاده از مدل مکانیک ساختاری رفتار نانولوله تحت ضربه بالستیک بررسی شده و پارامترهای مهم در جذب انرژی مورد مطالعه قرار می­گیرد]6[.

         بر این اساس در فصل­های بعد ابتدا مروری بر کارهای انجام‌شده در زمینه شبیه­سازی نانولوله­ها و پدیده ضربه روی این مواد صورت گرفته،  سپس مقدمه­ای از نانولوله کربنی و شیوه­های مدل‌سازی آن‌ها گفته شده و در ادامه به معرفی مدل استفاده شده در این پایان­نامه و چگونگی ایجاد آن در نرم‌افزار آباکوس [7] پرداخته شده است. در انتها نیز رفتار نانولوله­ کربنی تحت ضربه بررسی و نتایج حاصل از آن با نتایج حاصل از مدل­های معتبر دیگر مقایسه شده است.

    Abstract

     

    Carbon nanotube is more amazing nanostructured materials as ever discovered. Unique properties such as high strength, light weight and excellent energy absorption capability makes this material just be of interest to scientists in making bullet proof vests. In this thesis, the structural model in ABAQUS software is used to analyze the mechanical behavior of carbon nanotube under ballistic impact. In this structural model a nonlinear connector is considered for modeling of stretching and torsional interactions, and a nonlinear spring is used for modeling of the angle variation interactions. The present model is constructed in the CAE environment of ABAQUS, So there is no need to programing for different loading and boundary conditions. Every feature of the software in the analysis of mechanical problems has to be imposed on carbon nanotube. In thi thesis impact is simulated by rigid body with specific mass as bullet. The effect of various parameters such as geometry, boundary conditions and type of carbon nanotube, the collision place and collision angle of bullet into the carbon nanotube has been studied on the mechanical behavior of carbon nanotube. The influence of different defects in the carbon nanotube has been investigated on it's energy absorption under impact too. Finally, given that at review of the mentioned parameters, geometry of bullet designed according to previous studies, by changing the geometry of the bullet, carbon nanotube behavior is investigated under impact.

    The results show that in the case where the nanotube was fixed at both ends absorbed energy when the bullet hit the middle of the carbon nanotube is maximum whereas in the case where one end was fixed at the relative height z=0.6 this value is maximum. The energy absorption of carbon nanotube decreases with the increase in bullet angle to the horizontal axis. In defective carbon nanotube; absorbed energy reduced that this decreasing in the Stone - Wales defect is more than vacancy defects.

    KEYWORDS: carbon nanotube, structural mechanics model, ABAQUS, impact, energy

  • فهرست:

    فصل1: مقدمه.. 1

    فصل2: مروری بر مطالعات پیشین... 7

    2-1 مقدمه. 8

    2-2 مطالعات پیشین.. 9

    2-2-1 پروانه و همکاران(2009) 9

    2-2-2 پروانه و شریعتی(2010) 10

    2-2-3 خلیلی و حق­بین(2012) 11

    2-2-4 ژانگ و میلواگنام(2006) 12

    2-2-5 ژانگ و میلواگنام(2007) 13

    فصل3: نانولوله کربنی... 15

    3-1 مقدمه. 16

    3-2 کشف نانولوله کربنی.. 16

    3-3 ساختار نانولوله کربنی.. 17

    3-4 برهمکنش­ها و پتانسیل­های موجود در نانولوله کربنی.. 20

    3-4-1 برهمکنش کشش پیوند. 21

    3-4-2 برهمکنش خمش زاویه­ای پیوند(تغییر زاویه) 22

    3-4-3 برهمکنش پیچش دوسطحی.. 23

    3-4-4 برهمکنش پیچش خارج صفحه­ای.. 23

    3-4-5 برهمکنش واندروالس.... 24

    3-4-6 برهمکنش الکترواستاتیک.... 25

    3-5 ویژگی­های نانولوله کربنی.. 26

    3-6 مدل‌سازی نانولوله کربنی.. 27

    3-6-1 مقدمه. 27

    3-6-2 مدل‌سازی مولکولی.. 28

    3-6-2-1 روش دینامیک مولکولی.. 29

    3-6-2-2 روش­های پایه. 30

    3-6-3 مدل‌سازی پیوسته. 31

    3-6-4 مدل‌سازی مکانیک ساختاری.. 31

    3-6-4-1 مدل اودگارد. 32

    3-6-4-2 مدل لی و چو. 33

    3-6-4-3 مدل هو. 34

    3-6-4-4 مدل معو و روسی.. 35

    3-6-4-5 مدل ساختاری جدید. 36

    فصل4: رفتار مکانیکی نانولوله­ کربنی تحت ضربه.. 43

    4-1 مقدمه. 44

    4-2 شبیه­سازی ضربه روی نانولوله کربنی.. 45

    4-2-1 بررسی صحت مدل وشبیه­سازی.. 50

    4-2-2 زاویه گلوله. 60

    4-2-3 قطر نانولوله کربنی.. 66

    4-2-4 طول نانولوله کربنی.. 69

    4-2-5 نوع نانولوله کربنی.. 72

    4-2-6 تأثیر عیوب بر روی رفتار مکانیکی نانولوله کربنی تحت ضربه. 76

    4-2-7 هندسه گلوله. 84

    4-2-8 بررسی تأثیر خطای مدل­سازی در تحقیق حاضر. 89

    فصل5: نتیجه­گیری و پیشنهادات.... 91

    5-1 نتیجه­گیری.. 92

    5-2 پیشنهادات... 93

    مراجع......

    منبع:

     

    [1] www.iran-eng.com

    [2] Ashcroft J, Daniels D.J and Hart S.V. (2001) ” Selection and Application Guide to Personal Body Armor” The National Institute of Justice’s National Law Enforcement and Corrections Technology Center, pp. 1.

    [3] www.rutex.ir.

    [4] Iijima S. (1991). “Helical microtubes of graphitic carbon” Nature, Vol. 354,         pp. 56-58.

    [5] Odegard G.M, Gates, T.S, Nicholson L.M, Wise K.E. (2002) “Equivalent-continuum modeling with application to carbon nanotubes”, Composites Science and Technology., Vol. 62, pp. 1869–1880.

    ]6[ پروانه و،1388 ، پایان­نامه کارشناسی ارشد، "مدل‌سازی وشبیه­سازی نانولوله­های کربنی به منظور پیش­بینی خواص مکانیکی آن"، دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی شاهرود.

     [7] Ajayan P M 1999Chem. Rev.991787.

    [8] Parvaneh V, Shariati M, Majd Sabeti A.M. (2009) “Investigation of vacancy defects effects on the buckling behavior of SWCNTs via a structural mechanics approach”, European Journal of Mechanics A/Solids, Vol. 28, pp. 1072–1078.

    [9] Parvaneh V, Shariati M. (2010) “Effect of defects and loading on prediction of Young’s modulus of SWCNTs”, Acta Mech, Vol. 216, pp. 281–289.

    [10] Khalili S.M.R, Haghbin A. (2012) “Investigation on Design Parameters of Single-walled Carbon nanotube Reinforced Nanocomposites under Impact Loads”, Composite Structures.

    [11] Zhang L.C, Mylvaganam K. (2006) “Energy absorption capacity of carbon nanotubes under ballistic impact”, Applied Physics letters, Vol. 89, No. 123127, pp.1-3

    [12] Zhang L.C, Mylvaganam K. (2007) “Ballistic resistance capacity of carbon nanotubes”,  Nanotechnology, Vol. 18, No. 475701, pp. 1-4.

    [13] Hugh O.P. (2004) “Handbook of Carbon, Graphite, Diamond and Fullerenes”, Vol. 1, Consultant and Sandia National Laboratories, New Mexico, pp. 12-36.

    [14] Mantell C. L. (1968) “Carbon and Graphite Handbook”, Interscience, New York, pp. 132-141.

     

    [15] Kalamkarov A.L, Georgiades A.V, Rokkam S.K, Veedu V.P, Ghasemi-Nejhad M.N. (2006) “Analytical and numerical techniques to predict carbon nanotubes properties”, International Journal of Solids and Structures, Vol. 43, pp. 6832–6854.

    [16] Kroto H.W, Heath J.R, O'Brien S.C, Curl, R.F, Smalley R.E, (1985) “C60: Buckminsterfullerene”, Nature, Vol.  318, No. 6042, pp. 162-163

    [17] Belytschko T, Xiao S.P, Schatz G.C, Ruoff R.S (2002) “Atomistic simulations of nanotube fracture”, Physical Review B, Vol. 65, pp. 235–430.

    [18] Cornell W.D, Cieplak P, Bayly C.I )1995) “A second  generation  force-field for the simulation of proteins, nucleic-acids, and organic-molecules”, Journal of American Chemical Society, Vol. 117,  pp. 5179–5197.

    [19] Mayo S.L, Olafson B.D, Goddard W.A (1990) “Dreiding––a generic force-field for molecular simulations”, Journal of Physical Chemistry, Vol. 94, pp. 8897–8909.

    [20] Rappe A.K, Casewit C.J, Colwell K.S (1992) “A full periodic-table force-field for molecular mechanics and molecular dynamics simulations”,Journal of American Chemical Society, Vol. 114, pp. 10024–10035.

    [21] Li C.Y. and Chou T.W, (2003) “Elastic moduli of multi-walled carbon nanotubes and the effect of van der Waals forces”, Compus. Sci. Technol, Vol. 63, pp. 1517– 1524.

    [22] Li C.Y, Chou T.W, (2004). “Modeling of elastic buckling of carbon nanotubes by molecular structural mechanics approach” Mech. Mater, Vol.36, pp. 1047–55.

    [23] Min-Feng Yu, Oleg Lourie, Mark J. Dyer, Katerina Moloni, Thomas F. Kelly, Rodney S. Ruoff, (2000) ''Strength and Breaking Mechanism of Multiwalled Carbon Nanotubes Under Tensile Load", Sience, Vol. 287. No. 5453, pp. 637-640.

    [24] Tersoff J. (1992) “Energies of fullerenes”, Phys. Rev. B., Vol. 46, pp. 15546–15549.

    [25] Yakobson B.I, Brabec C.J, Bernholc J. (1996) “Nanomechanics of carbon tubes: instabilities beyond linear range”, Phys. Rev. Lett., Vol. 76, No.14, pp. 2511–2514.                                                                       

    [26] Ru C.Q. (2000) “Effective bending stiffness of carbon nanotubes”, Phys. Rev. B., Vol. 62, pp. 9973–9976.

    [27] Govindjee S, Sackman J.L. (1999) “On the use of continuum mechanics to estimate the properties of nanotubes”, Solid State Commun., Vol. 110, pp. 227–230.

     

    [28] Zhang P, Huang Y, Gao H, Hwang K.C. (2002) “Fracture nucleation in single-wall carbon nanotubes under tension: a continuum analysis incorporating interatomic potentials”, J. Appl. Mech., Vol. 69, pp. 454–458.

    [29] Li C.Y, Chou T.S. (2003) “A structural mechanics approach for the analysis of carbon nanotubes”, International Journal of Solids and Structures, Vol. 40, pp. 2487–2499.

    [30] Hu N, Fukunaga H, Lu C, Kameyama M, Yan B. (2005) “Prediction of elastic properties of carbon nanotube-reinforced composites”, Mathematical and Physical Sciences., Vol. 461, pp. 1685–1710.

    [31] Hu N, Nunoya K, Pan D, Okabe T, Fukunaga H. (2007) “Prediction of buckling characteristics of carbon nanotubes”, International Journal of solids and structures., Vol. 44, pp. 6535-6550.

    [32] Wang Q, Liew K.M, Duan W.H. (2008) “Modeling of the mechanical instability of carbon nanotubes”, Carbon, Vol. 46, pp. 285-290.

    [33] Meo M, Rossi M. (2006), “Tensile failure prediction of single wall carbon nanotube”, Engineering Fracture Mechanics., Vol. 73, pp. 2589-2599.

    [34] ABAQUS user’s manual, (2011), version 6.11.3.

    ]35[ محمود شاکری، ابوالفضل درویزه،1376، "مقدمه­ای بر مکانیک ضربه"، جلد اول، چاپ اول، انتشارات دانشگاه گیلان.

    [36] Stone A. J, Wales D. J. (1986). “Theoretical studies of icosahedral C60 and some related structures”, Chemical Physics Letters


موضوع پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, نمونه پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, جستجوی پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, فایل Word پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, دانلود پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, فایل PDF پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, تحقیق در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, مقاله در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, پروژه در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, پروپوزال در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, تز دکترا در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, پروژه درباره پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک, رساله دکترا در مورد پایان نامه شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانو لوله کربنی تحت ضربه بالستیک

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی علوم و تکنولوژی پلیمر چکیده به دلیل ویسکوزیته پایین و خواص ضد اشتعال و پخت نسبتاً آسان، رزین‌‌های یورتان-اکریلات مورد توجه می‌باشند. از طرفی الیاف طبیعی با منابع تجدید شونده، قیمت پایین، دانسیته کم و خواص ویژه بالا، از قابلیت ویژه‌ای برای استفاده در کامپوزیت‌ها برخوردار می‌باشد. اما جذب رطوبت نسبتاً زیاد و آتش گیر بودن آن‌ها، در مقایسه با ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع پليمر فروردين 1393 چکيده امروزه مبحث انرژي و صرفه‌جويي در مصرف انرژي در تمامي زمينه‌ها حتي در خانه‌ها يکي از مهمتر

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش پیشرفته چکیده محدودیت سیالات انتقال حرارت در صنایع مختلف به دلیل ضریب هدایت حرارتی ضعیف آنها باعث شده است که بهبود انتقال حرارت سیالات عامل به عنوان روش جدید انتقال حرارت پیشرفته مد نظر قرار گیرد. بطوری که ایده پراکنده سازی ذرات جامد در سیالات که با ذرات میلی و میکرومتری آغاز شده بود، با استفاده از نانو ذرات ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

پایان‌نامه دکتری گرایش مکانیک خاک و پی چکیده در این پژوهش از روش المان مجزا برای آنالیز انتشار موج و بررسی عوامل موثر بر سرعت موج در خاکهای دانه­ای استفاده شده است. روش المان­های مجزا به سبب امکان تهیه نمونه­های کاملاً مشابه و بررسی اثر تغییرات یک پارامتر معین بر روی رفتار نمونه­ها حائز اهمیت است. همچنین این روش درکی از تغییرات رخ داده در مقیاس میکرو از مصالح دانه­ای بدست می­دهد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرایش: سازه چکیده : مقاوم­ سازی ساختمان های دولتی مهم، تأسیسات زیربنایی و شریان­های حیاتی با توجه به افزایش حملات تروریستی در سراسر دنیا و امکان بمب گذاری در نزدیکی ساختمان ها و اماکن شهری، از مهمترین بحث­های پیش رو در علم مهندسی عمران خصوصاً در کشور ما می­باشد. یکی از پرکاربردترین مصالح جهت تقویت سازه ها استفاده الیاف ...

پایان­نامه درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش بیومکانیک ورزشی چکیده: کف پای صاف از جمله ناهنجاری­های بسیار شایع است. ناهنجاری­های آناتومیکی می­توانند موجب تغییر متغییرهای کینماتیکی مفاصل پا گردند که در نتیجه با بروز الگوی متفاوت راه رفتن همراه می­شود. شناسایی کم و کیف متغییرهای تحت تاثیر این ناهنجاری­ها در توانبخشی افراد مبتلا به کف پای صاف موثر است. با توجه ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد گرایش سازه و بدنه خودرو چکیده در سالهای اخیر، بسیاری از محققان توجه خود را به رده خاصی از مواد یعنی مواد حافظه دار تخصیص داده اند. توانایی جذب و کنترل ارتعاشات به طور فعال و یا غیر فعال، به ترتیب متأثر از ویژگی های حافظه شکلی و اتلاف انرژی هیسترزیس ناشی از مشخصه های شبه الاستیک این موارد می باشد. همچنین استفاده از مواد کامپوزیتی در دهه های اخیر رشد ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد تکنولوژی نساجی چکیده شناخت خصوصیات فیزیکی و مکانیکی فرش برای تولید محصولی با کیفیت و حفظ ظاهر مناسب از ضروریات میباشد . در این تحقیق تلاش شده است تا مدلی برای تعیین ارتباط میان پارامترهای مختلف این خصوصیات ارائه گردد، از این رو برای اندازه گیری این خصوصیات از سه نوع الیاف اکریلیک ، پلی پروپیلن و پلی استر استفاده شده و 81 نمونه فرش با پارامترهای ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: شیمی گرایش: شیمی تجزیه چکیده در سال های اخیر، استفاده از نانولوله ها به عنوان نانو حامل های انتقال دارو مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق از نانولوله های کربنی CNT(5-5) و CNT(6-0) و BNNT(6-0) و BNNT(5-5) dopped Ga استفاده شده است. ابتدا نانولوله ها به‎وسیله نرم افزارهای Gauss View و Nanotube Modeler ترسیم شده و سپس ...

ثبت سفارش