پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی

word 8 MB 32604 73
1392 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc

    مهندسی مکانیک – گرایش ساخت و تولید

    چکیده

    ساخت لوله های مربعی و مستطیلی به دلیل کاربرد فراوان آنها در صنایعی که نیاز به فشار و درجه حرارت بالا دارند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. روش های مختلفی برای ساخت لوله های چهار گوش وجود دارد از جمله اکستروژن، کشش و فشار. روش دیگری که در سال های اخیر بر روی آن مطالعاتی صورت گرفته است، شکل‌دهی مجدد لوله های دوار و تبدیل آن به مقطع مربع و یا مستطیل می باشد. در تحقیقات قبلی روش‌هایی که پیشنهاد شده است همگی برای تولید لوله های مربعی کاربرد دارد و امکان تولید لوله‌های مستطیلی با استفاده از آن روش ها وجود ندارد. روشی که در این پژوهش معرفی می‌گردد عبارت است از پر کردن لوله با بیسموت و غلتک‌کاری در سه مرحله متوالی. در این پژوهش ابتدا در نرم افزار آباکوس فرآیند مورد نظر شبیه‌سازی می‌گردد و سپس توسط آزمون تجربی یک نمونه واقعی ساخته می‌شود. نمونه ساخته شده از لحاظ ابعادی مورد بررسی قرار می‌گردد و با نتایج بدست آمده از شبیه سازی مقایسه می‌شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که روش پر کردن لوله توسط بیسموت و عبور از سه غلتک، روشی مناسب برای ساخت لوله‌های جدار نازک با مقطع مستطیل شکل می‌باشد.

    دوازده

    کلمات کلیدی: شکل دهی غلتکی، لوله‌ های مستطیلی، نورد سرد

    فصل اول

    مقدمه

    1-1 مقدمه

    لوله های چهار گوش به طور گسترده در صنایع مختلف به کار برده می‌شود. از سطح داخلی این لوله‌ها بعنوان مسیر حرکت سیال، مسیر هدایت امواج الکتریکی و یا بعنوان قالب انجماد استفاده می‌گردد. روش های مختلفی شامل اکستروژن، کشش و فشار(سرد و گرم) و فورج برای تهیه این لوله ها به کار می‌رود. یکی دیگر از این روش‌ها شکل‌دهی غلتکی لوله مدور و تبدیل آن به لوله چهار‌گوش می‌باشد. بوسیله این فرآیند می‌توان به محصولی با دقت ابعادی، خواص مکانیکی مانند سختی و استحکام بیشتر دست یافت  بعلاوه محصولات بدست آمده توسط این روش لوله های چهار‌گوش بدون درز است که از لوله گرد ریخته‌گری شده بدست می‌آیند. علیرغم قدمت و کاربرد روز افزون شکل‌دهی غلتکی سرد، تعداد کارهای عملی و تحقیقاتی انجام شده در این زمینه، خصوصاً شکل‌دهی مجدد لوله های گرد به غیر گرد، در مقایسه با سایر فرآیندهای شکل‌دهی فلزات کم است.

    در این فصل ابتدا در مورد قطعه مورد نظر توضیحاتی داده می شود و پس از آن مروری بر کارهای گذشته انجام می‌شود.

    1-2 معرفی قطعه مورد بررسی

    قطعه مورد بررسی عبارت است از یک پروفیل دو بعدی (شکل1-1). این لوله ها در ساخت ژنراتور(شکل1-2) استفاده می‌گردد و وظیفه انتقال جریان برق را برعهده دارد و از طرفی جهت خنک شدن این لوله ها از داخل آن‌ها جریان هوای سرد عبور می‌کند. این قطعات در شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا که یکی از از زیر مجموعه های گروه مپنا می‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکنون این قطعات از شرکت Ansaldo که یک شرکت ایتالیایی می‌باشد وارد می‌شده است و در حال حاضر تدوین دانش فنی ساخت این قطعه در کشور مورد نیاز می‌باشد.

      (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

    یکی از روش های ممکن برای تولید لوله های چهارگوش روش اکستروژن می‌‎باشد. قطعه مورد بررسی از جنس مس می‌باشد به همین دلیل از هدایت حرارتی بالایی برخورد دار است و اکستروژن گرم آن مشکل است.

     به دنبال روشی می باشیم که بتوان از روش کار سرد، لوله ای با مقطع دایره ای را به مقطع مورد نظر تبدیل کنیم. در این زمینه تحقیقاتی صورت گرفته است که در بخش های بعدی به توضیح بیشتر در این زمینه می‌پردازیم.

    1-3 مروری بر کارهای انجام شده

    پیش از این، روش‌های تجربی، تحلیلی و عددی متفاوتی برای بررسی فرآیند شکل‌دهی غلتکی لوله انجام گردیده است. نتایج بدست آمده برخی از این تحقیقات با اندازه گیری تجربی مطابقت خوبی را نشان می‌دهد.

    کیوچی1 تاثیر متغیر های فرآیند و برنامه عبور لوله برای حالتی که در آن لوله دوار اولیه با جداره نازک به لوله ای با مقطع مربعی تبدیل می شود را در مورد فرآیند نورد غلتکی سرد بصورت آزمایشی و تقریبی مورد بررسی و تحقیق قرار داده است. توزیع تغییر ضخامت دیواره در سطح مقطع لوله برای هر مرحله از فرآیند شکل‌دهی ،تاثیرات نحوه عبور لوله از غلتک‌ها بر روی شعاع گوشه‌های سطح مقطع مربعی محصول و بدست آمدن حداقل شعاع گوشه ها مورد تحقیق قرار گرفته است[1و2].

    ون2 در مورد استفاده از طراحی های پیشرفته ابزار برای شکل‌دهی لوله گرد به لوله‌های مربعی بحث کرده است. با استفاده از این یک روش شبیه سازی عددی ،مثل روش اجزا محدود، مقدار انقباض محیطی لوله را در این فرآیند محاسبه نموده و ابعاد گرد اولیه لوله را به دست آورده است. وی تاثیر پارامترهای مانند ابعاد لوله نهایی، مقدار تغییر شکل در هر مرحله، تعداد مراحل و . . . را بر روی گوشه های لوله بررسی کرده است[3].

    اونادا3 و همکارانش ویژگی‌های تغییر شکل لوله‌های فولادی گرد که به وسیله فرآیند شکل‌دهی اکسترول به لوله‌های مربعی تبدیل می‌شوند را با توجه با اندازه گیری‌های تجربی و نتایج محاسبه شده بوسیله روش اجزا محدود برای ماده صلب-پلاستیک مورد بحث قرار داده‌اند[4و5].

     

    بایومی2 یک روش تحلیلی برای تولید لوله های چند ضلعی منتظم فلزی از لوله گرد به روش کشش سرد با عبور از درون یک مجموعه غلتک‌های تخت و در طی یک مرحله ارائه داده است(شکل1-2). این حل بر بدست آوردن یک میدان سرعت مجاز مبتنی است که شرایط دینامیکی برای ایجاد مؤلفه‌های نرخ کرنش را ارضا می‌کند. اثرات شکل مقطع خروجی، میزان اصطکاک در سطح تماس لوله و غلتک، شعاع غلتک و ضخامت دیواره بر روی میزان بار وارده بر غلتک‌ها و نیروی کشش مورد نیاز برای انجام فرآیند تحقیق شده است]6[.

    مسلمی نائینی یک شبیه سازی عددی جدید و ساده به نام FDM برای تحلیل دوبعدی تغییر شکل الاستیک-پلاستیک لوله در فرآیند شکل‌دهی مجدد لوله گرد به لوله های گرد  فرآیند شکل‌دهی مجدد لوله های گرد به لوله‌های غیر گرد با استفاده از ترکیب روش اجزا محدود و روش تفاضل محدود تعیین نموده است]7[.

    لئو1 فرآیند شکل دهی مجدد لوله های مربعی را با استفاده از چهار صفحه تخت انجام داده است. در این روش لوله گرد اولیه ابتدا گیره بندی شده و سپس چهار صفحه تخت به صورت تدریجی باعث تغییر شکل لوله گرد به حالت چهار گوش میگردد. وی با استفاده از روش اجزای محدود به بررسی پارامترهای موثر بر روی این فرآیند مانند ضریب اصطکاک،ضریب کرنش سختی، نرخ هندسی (R / t ) بر روی عیوب تورفتگی دیواره ها در فرآیند چهارگوش کردن وتعیین نیروی شکل دهی پرداخته است (شکل1-3)]8و9و10[.

     

    هوانگ یانگ مینگ1 در تحقیقی دیگر به روش اجزاء محدود الاستو پلاستیک به بررسی تاثیر پارامترهایی همچون اصطکاک، نرخ هندسی،جنس لوله ها و میزان کاهش ارتفاع بر روی نیروی شکل دهی و حالت های خرابی پیش آمده در تبدیل لوله های چهار گوش از لوله گرد اولیه بااستفاده ازقالب های V شکل پرداخته است(شکل1-4)]11[.

    بایومی1 و همکارانش به بررسی و تعیین نیروهای شکل دهی و کشش در تبدیل لوله های گرد به لوله های چهار گوش به وسیله چهار صفحه پرداخته‌اند. این تحلیل به کمک یک روش تحلیلی و به کمک روش اجزا محدود در نرم افزار های ABAQUS و LS-DYANA 3D انجام شده وبه منظور تایید و مقایسه نتایج شبیه سازی و تحلیلی یک سری آزمایشات تجربی انجام شده است

    ابری نیا و فرهمند یک روش تحلیلی مبتنی بر تئوری حد بالا برای نورد لوله گرد و تبدیل آن به لوله مربعی ارائه نموده‌اند. تاثیر پارامترهای فرآیند مانند شعاع غلتک، قطر لوله اولیه، مقدار کاهش ارتفاع غلتکها بر روی محصول نورد شده مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور مقایسه و تایید نتایج شبیه سازی یک سری آزمایشات تجربی انجام شده است. کمیت هایی همچون انرژی، ضخامت دیواره و شعاع گوشه های محصول نهایی اندازه گیری و ارائه گردیده است

    ابری نیا و تاجیار در مورد تاثیر پارامترهای مختلف بر روی نیروی جداشونده در شکل دهی مجدد لوله گرد به چهارگوش تحقیق کرده اند و به بررسی تاثیر پارامترهای مختلف فرایند بر روی نیروی جداشونده در فرآیند شکل‌دهی مجدد به کمک روش اجزاء محدود در نرم افزار ABAQUS پرداخته‌اند(شکل1-7)]10[.

     

      (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)

    Abstract

    The construction of square and rectangular tubes is considered increasingly due to their high application in some industries with high temperature and pressure. There are many ways of making square tubes including extrusion, stretching and pressing. Reshaping of circular tubes and turning them into square or rectangular section is another method that was under studies in recent years. All of the methods that suggested by this studies are applied in the production of square tubes but the production of rectangular tubes is impossible by this method. The technique introduced in this study is filling the pipe with Bismuth and roll-shaping in three continuous phases. At first, the mentioned process will be stimulated by Abaqus software and then a real sample will be constructed y experimental test. The constructed sample will be considered dimensionally and will be compared with results from the mentioned stimulation. The results of this study represent that the technique of filling the pipes by Bismuth and passing them from three rolls is an appropriate method for constructing the thin-walled tubes with rectangular section.

     

    Keywords: roll-shaping, rectangular tubes, cold roll forming, re-shaping of tube, finite element method.

  • فهرست:

    فهرست......................................................................................................................................................................................شش

    فهرست اشکال..............................................................................................................................................................................نه

    فهرست جداول........................................................................................................................................................................یازده

    چکیده.....................................................................................................................................................................................دوازده

     

    فصل اول: مقدمه

    1-1 مقدمه.....................................................................................................................................................................................1

    1-2 معرفی قطعه مورد بررسی..................................................................................................................................................2

    1-3 مروری بر کارهای انجام شده............................................................................................................................................3

    1-4 ویژگی‌های پایان‌نامه و اهداف آن....................................................................................................................................8

    1-5 روند انجام پایان‌نامه............................................................................................................................................................9

    1-6 مروری بر فصل‌های پایان‌نامه............................................................................................................................................9

     

    فصل دوم: مفاهیم اولیه

    2-1 مقدمه..................................................................................................................................................................................11

    2-2 معرفی مس و کاربرد‌های آن..........................................................................................................................................11

    2-2-1 مشخصات عمومی مس..............................................................................................................................................12

    2-2-2 سیستم نامگذاری مس و آلیاژهای آن....................................................................................................................14

    2-2-3 مس کار شده................................................................................................................................................................15

    2-3 نگاهی به فرآیند شکل‌دهی فلزات.................................................................................................................................15

    2-4 شکل‌دهی بر اساس بیان آلتن.......................................................................................................................................15

    2-4-1 شکل دهی حجمی......................................................................................................................................................16

    2-4-2 شکل‌دهی ورقه‌ای........................................................................................................................................................16

    شش

    2-5 رفتار پلاستیک..................................................................................................................................................................16

    2-6 تنش سیلان.......................................................................................................................................................................17

    2-7 تنش سیلان متوسط........................................................................................................................................................17

    2-8 دما در شکل‌دهی فلزات..................................................................................................................................................18

    2-8-1 شکل‌دهی سرد............................................................................................................................................................18

    2-8-2 شکل‌دهی گرم.............................................................................................................................................................18

    2-8-3 شکل‌دهی داغ..............................................................................................................................................................19

    2-9 نورد......................................................................................................................................................................................19

    2-9-1 دستگاه‌های نورد..........................................................................................................................................................20

    2-10 نورد میله و مقاطع.........................................................................................................................................................23

    2-10-1 ابعاد و ضرایب هندسی کاهش ضخامت در نورد مقاطع...................................................................................24

    2-10-2 شناساندن شکل کالیبر............................................................................................................................................25

    2-10-2-1 کالیبر آغازین یا پیش نورد................................................................................................................................25

    2-10-2-2 کالیبر میانی و پایانی..........................................................................................................................................27

    2-10-3 اصول طراحی نورد....................................................................................................................................................28

    2-10-4 پیدایش باله در نورد.................................................................................................................................................29

    2-10-5 معرفی کارکرد کالیبر...............................................................................................................................................30

     

    فصل سوم: شبیه سازی اجزای محدود فرآیند شکل‌دهی غلتکی لوله

    3-1 مقدمه..................................................................................................................................................................................32

    3-2 مدل اجزای محدود..........................................................................................................................................................33

    3-3 ایجاد مدل هندسی لوله..................................................................................................................................................34

    3-4 مدل هندسی غلتک‌ها.....................................................................................................................................................35

    3-5 تعریف خواص مواد...........................................................................................................................................................36

    3-6 مونتاژ کردن قطعات.........................................................................................................................................................38

    3-7 تعریف اثر متقابل تماس و خصوصیات تماس.............................................................................................................39

    3-8 گام های تحلیل.................................................................................................................................................................40

    هفت

    3-9 بارگذاری ها.......................................................................................................................................................................40

    3-10 شبکه ‌بندی.....................................................................................................................................................................42

    3-11  پردازش مدل اجزا محدود...........................................................................................................................................43

     

    فصل چهارم: آزمایش تجربی فرآیند شکل دهی غلتکی لوله

    4-1 مقدمه..................................................................................................................................................................................44

    4-2 تجهیزات مورد استفاده برای آزمایش...........................................................................................................................44

    4-3 مشخصات لوله...................................................................................................................................................................45

    4-4 مشخصات غلتک ها..........................................................................................................................................................46

    4-5 مراحل انجام تست............................................................................................................................................................47

    4-6 بیرون آوردن بیسموت-قلع از قطعه ساخته شده......................................................................................................50

     

    فصل پنجم: نتایج و بحث

    5-1 مقدمه..................................................................................................................................................................................51

    5-2  بررسی مقطع قطعه در هر مرحله................................................................................................................................52

    5-3 بررسی ابعادی....................................................................................................................................................................54

    5-4 بررسی توزیع ضخامت قطعه............................................................................................................................................56

    5-5 بررسی اثر اصطکاک.........................................................................................................................................................57

     

    فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها

    6-1 نتیجه گیری.......................................................................................................................................................................58

    6-2 پیشنهادها...........................................................................................................................................................................59

     

    مراجع...........................................................................................................................................................................................60چکیده لاتین...............................................................................................................................................................................62

     

     

    منبع:

     

    1- Kiuchi M, Shintani K, Tozawa M., ”Investigation into forming process of square pipe experimental study on roll forming process of noncircular pipe II.” Journal of the Japan Society for Technology ofPlasticity, 21/228:73– 80 [in Japanese], 1980.

     

    2- Kiuchi M. “Overall study on roll forming process of square and rectangular pipes”. In: Proceedings of the second international conference on rotary metalworking process, Straford Upon_Avon, p. 213–26, 1982.

     

    3- Wen B. “Using advanced tooling designs to reshape round tube into square and rectangular tubes”, OH, USA: Roll-Kraft, Inc

     

    4- Onoda Y, Nagamachi T, Kimura S. “Effects of forming conditions on cross-sectional shapes of corner zones of square and rectangular steel pipes formed by extroll-forming process”, Journal of the Japan Society for Technology of Plasticity, 33–376: 573–8, 1992.

     

    5- Onoda Y, Nagamachi T, Kimura S, Kitawaki T. “Pushing load acting on ram and forming load acting on the idle rolls in extroll-forming mill for reshaping round welded steel pipes into square and rectangular shapes”, Journal of the Japan Society for Technology of Plasticity,34–388:526–31, 1993.

     

    6- Bayoumi, Laila S. “Cold drawing of regular polygonal tubular sections from round tubes”, International Journal of Mechanical Sciences; 43:2541–53, 2001.

     

    7-Moslemi Naeni H, Kiuchi M, Kitawaki T, Kuromatsu R. “Design method of rolls for reshaping processes of pipes with pentagonal cross-sections”, Journal of Materials Processing Technology; 169:5–8, 2005.

     

    8- Leu, D.K., Wu, J.Y., “Finite element simulation of the squaring of circular tube.” International Journal of Advanced Manufacturing Technology 25, 691–699, 2005.

     

    9- Leu, D.K., “Finite-element simulation of the lateral compression of aluminum tube between rigid plates”, International Journal of Mechanical Sciences 41, 621-638, 1999.

     

    10- Leu, D.K., “The shaping of a circular tube into a symmetric square-tube by finite-element modeling”, Journal of Materials Processing Technology 178, 287–296, 2006

     

    11- Hwang, Y.M, 2008. “Elasto-plastic finite element analysis of squaring circular tube.” Journal of Transactions of Nonferrous Metals Society of China, 18, 665-673, 2008.

     

    12- Bayoumi, L. and Attia, A.S. “Determination of the forming tool load in plastic shaping of a round tube into a square tubular section”, Journal of Materials Processing Technology, vol. 209, pp. 1835-1842, 2009.

     

    13- Abrinia, K. and Farahmand, H. R., “An upper bound analysis for the reshaping of thick tubes with experimental verification”, International Journal of Mechanical Sciences, pp. 342-358,2007.

     

    14- کارن ابری‌نیا، علی تاجیار “تاثیر پارامترهای مختلف بر روی نیروی جداشونده در شکل دهی مجدد لوله گرد به” دهمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید ایران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، 1388.

     

    15- Forming and Forging ASM handbook,Volume 14., 1993

     

    16- Groover M., “Fundamentals of modern manufacturing, materials, prosses, and Systems” Wily & Sons, Inc, 2010, pp12-14

     

    17-Altan T, “ Metal Forming: fundamentals and applications” American Society for metals, 1983

     

    18-جورج ای. دیتر ., متالوژی مکانیکی ., ترجمه شهره شهیدی ., مرکز نشر دانشگاهی،1381.

     

    19-دکتر محمد محسن مشکسار ., اصول مهندسی نورد ., انتشارات دانشگاه شیراز، 1375


موضوع پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, نمونه پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, جستجوی پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, فایل Word پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, دانلود پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, فایل PDF پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, پروژه درباره پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور جهت تغییر مقطع لوله ی دایروی

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک، گرایش ساخت و تولید چکیده تولید محصولات پیچیده صنعتی از لوله­های فلزی با هدف افزایش نسبت استحکام به وزن سازه­ها و خصوصاً کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه در سال­های اخیر مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. در این راستا یکی از فرایندهای جدید مورد استفاده، روش­های شکل­دهی با سیال (هیدروفرمینگ) می­باشد. پارگی در فرایندهای ...

پایان‌نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده با پیشرفت فناوری، نیاز به استفاده از مواد نوین احساس می‌شود. روش‌های جدیدی به‌منظور ساخت مواد جدید توسعه پیدا کرده‌اند. از مواد جدید در حال پیشرفت، می‌توان به ورق‌های دولایه اشاره کرد. این مواد دارای خواص ترکیبی از مواد متشکل هستند. هدف از این پژوهش تولید ورق دولایه فولاد زنگ‌نزن 304L و مس خالص و بهبود خواص مکانیکی این ورق با استفاده از ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک چکیده: امروزه کاربرد آلیاژهای آلومینیوم و منیزیم در صنایع خودروسازی و هوافضا به دلیل بالا بودن استحکام این آلیاژها و سبک وزن بودن آن‌ها رو به افزایش است. از آن‌جا که قابلیت شکل‌دهی این آلیاژها در دمای محیط پایین می‌باشد، شکل‌دهی این آلیاژها در دماهای بالا شکل‌پذیری آن‌ها را بهبود می‌دهد. از این رو در این پژوهش، شکل‌دهی آلیاژ آلومینیوم ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي مهندسي مکانيک در گرايش طراحي جامدات   تابستان 86 مقدّمه : در15ژانويه1919، در خيابان تجاري بوستون واقعه اي وحشتناک رخ داد. مخزن بزرگي با27 متر قطر و

پایان‌نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی چکیده پژوهش حاضر رابطه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و هویت دینی کاربران را با هدف شناخت رابطه میان ویژگی‌های فردی کاربران و عوامل سیاسی و اجتماعی با هویت دینی آنها و در پی پاسخ به این پرسش اساسی که شبکه‌های اجتماعی مجازی چه آثار و پیامدهایی بر هویت کاربران دارند با استفاده از روش پیمایشی مورد مطالعه قرار داده است. ...

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ ی مهندسی عمران گرایش خاک و پی در این تحقیق ظرفیت باربری گروه شمع‌های مخروطی و گروه شمع‌های استوانه‌ای با حجم یکسان محاسبه شده و مورد مقایسه قرار می‌گیرند. با توجه به کم بودن بررسی‌های عددی و مدلسازی‌ها توسط نرم افزار برای شمع‌های مخروطی نسبت به آزمایش‌های آزمایشگاهی در این زمینه، در این تحقیق مدلسازی گروه شمع‌ها توسط نرم‌افزار سه بعدی2012 ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (MA) گرایش: برنامه ریزی شهری چکیده اسکان غیر رسمی ،از پیامدهای نامطلوب شهرنشینی در جهان معاصر است که به ویژه در نتیجه صنعتی شدن شتابان و نابرابری های منطقه ای شکل گرفته و شهرها را با مسائل عدید ه ای مواجه ساخته است. گسترش سکونت گاه های غیر رسمی با گسترش آسیب های اجتماعی نظیر فحشا، اعتیاد، سرقت و... رابطه مستقیم دارد. افزایش این سکونت گاه ها ...

پايان نامه براي دريافت درجه ي کارشناسي ارشد در رشته ي مهندسي عمران – سازه هاي دريايي شهريور ماه 92 چکيده: سيستم هاي لوله در لوله به طور بسيار گسترده اي در کاربرد هاي خطوط انتقال

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – آب چکیده : حوضچه­ های آرامش باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند انرژی پتانسیل ذخیره شده در آب مخزن بندها و سدها را به گونه ای ضمن انتقال به بستر طبیعی مستهلک کنند که موجب از بین رفتن بستر و در شرایط بحرانی تخریب خود حوضچه و سد نشوند. در منابع مختلف بسته به شرایط جریان و شکل خروجی جریان بر اساس نتایج مطالعات آزمایشگاهی متعدد انجام ...

مهندسی مکانیک-گرایش طراحی کاربردی چکیده: ارتعاشت یکی از مفاهیم مهم و اساسی در علوم مهندسی می باشد. به زبان ساده هر سیستم که دارای جرم و خاصیت فنری باشد، قابلیت ارتعاش داشته و می تواند در یک فرکانس طبیعی در حال ارتعاش باشد. با اطمینان می توان گفت که 95 % ارتعاشات واقع در صنایع برای سیستم ها مضر می باشند. اگر سیستم در هر صورت به طور خواسته و ناخواسته با نیرویی تحریک شود به طوریکه ...

ثبت سفارش