پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم

word 3 MB 32650 87
مشخص نشده کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
قیمت قبل:۶۲,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • تاریخچه شرکت نورد آلومینیوم

    1- معرفی

    شرکت نورد آلومینیوم اراک در سال 1351 در 2 کیلومتری جاده اراک – عقران در زمینی به مساحت 22 هکتار تاسیس شده که به طور تقریبی 2/1 هکتار آن زیر بنای کارخانه و نقش اداری و 2 هکتار آن فضای سبز وباز است که توسعه و گسترش ونوسازی صنایع ایران درآمد . پس از نصب ماشین آلات و راه اندازی آلمفا اولین تولید کارخانه در سال 1364 عملی گردید موضوع شرکت تاسیس کارخانجات تولیدی و صنعتی به منظور ساخت ورق آلومینیوم و هر نوع فرآورده دیگر آلومینیومی می باشد .

    مواد اولیه مصرفی

    مواد اولیه مورد مصرف گروه ، اسلب یا شمش آلومینیومی در گروههای مختلف آلیاژی و عمدتا گروه 1 و 3 می باشد که به شکل مکعب مستطیل به به ابعاد 25 * 51 * 3 سانتی متر و به وزن تقریبی 3/2 تن می باشد که بر حسب نوع آلیاژ آنها از داخل کشور ( بیشتر از شرکت ایرالکو ) یا خارج کشور تامین می گردد . اسلبهای با آلیاژ 11 و 33 بیشترین مصرف را دارا هستند .

    تشریح خط تولید

    خطوط شرکت به دو دسته خطوط سنگین و خطوط سبک تقسیم می شوند که هر کدام شامل خطوط دیگری می باشند که عبارتند از :

    1- خطوط سنگین : شامل خطوط نورد گرم نورد سرد است .

    2- خطوط سبک : شامل خط برش عرضی ، خط فرمینگ ، خط لوله سازی ، خط تسمه زنی یا اسلیتر است . به طور کلی عملیاتهایی که در خط تولید انجام می شود به شرح ذیل می باشد :

    با توجه به اینکه سطوح شمش در مرحله ریخته گری دارای سطوح ناهمواری هستند و در مرحله نورد گرم مواجه با مشکلات تکنولوژیک مانند ایجاد موج در لبه یا وسط ورق می شود که بهتر است قبلا سطوح آنها توسط (تراش شمش SCALPER) به میزان چهار تا شش میلیمتر براده برداری میشود . بعد از این مرحله (شمش وارد کوره HEALING FaRNACE شمس ) میشود شمش ها در این کوره بسته به نوع آلیاژ 550 – 450 درجه سانتیگراد گرم می گردد این درجه حرارت بالای درجه حرارت تبلور مجدد فلزی می باشد که باید هشت ساعت متوالی در درجه حرارت تعیین شده قرار گیرند . پس از آن که شمش آماده تحویل به خط نورد گرم می شود که بوسیله جرثقیل سقفی آن را روی ریل نورد گرم گذاشته و توسط کالسکه ای به سوی نورد گرم رانده میشود. در (دستگاه نورد گرم  HOT MILL) شمش با ضخامت 270 میلیمتر با حداکثر 17 پاس به کویل یا ورق به ضخامت 4/6 میلیمتر نوردی نماید . واحد کنترل کیفیت محصول تولید شده توسط نوردم گرم را چه در ضمن مراحل تولید ( پاس های مختلف ) چه در پایان کنترل می کند . اگر سفارش در مورد ورق به ضخامت 30 تا 4/6 میلیمتر باشد و توسط قیچی که در انتهای ریل نورد گرم نصب شده بریده می شود و بعد از بسته بندی به انبار محصول فرستاده می شود . برای کم کردن ضخامت کمتر از 4/6 میلیمتر کویل ها را 24 ساعت در انبار در جریان ساخت نورد گرم نگهداری می کنند تا به دمای محیط برسد . سپس وارد خط (نورد سردCOLD MILL) شده و طی سه پاس به ضخامت 3 میلیمتر تقلیل می یابد واحد کنترل کیفیت به تولید کویل های این دستگاه نظارت دارد و مرغوبیت آنها را کنترل می کند بعد از این مرحله کویل وارد (کوره آنیل  ANNEALING FUNNACE) می شود و بسته به نوع آلیاژ بین 410 – 350 درجه به مدت پانزده ساعت تحت حرارت قرار می دهند سپس آنها را گذاشته تا به دمای محیط برسند (24) ساعت و بعد از مجددا وارد خط نورد سرد شده تا به ضخامت کمتر از 3 میلیمتر برسند . پس از تائید واحد کنترل کیفیت وارد خط برش طولی شده و به عرض 1000 میلمتر برای خطوط سبک ( فرمینگ و برش عرضی ) و تسمه برای خط لوله سازی ارسال می شود . کلیه محصولات کویل ، تسمه ، لوله ، ورق ساده و فرمدار تهیه می شود و کلیه تولیدات با تایید واحد کنترل کیفیت از خط خارج شده و به انبار محصول تحویل داده می شود .

    ریخته گری

    آلیاژهای آلومینیومی را می توان با اغلب روشهای ریخته گری تولید نمود ریخته گری با ماسه ، ریخته گری با قالب دائمی و ریخته گری فشار از جمله روشهایی هستند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند . اکثر آلیاژهای آلومینیوم دارای سیلسیم و منیزیم هستند و مس و آهن و روی عناصر دیگر تشکیل دهنده آلیاژهای آلومینیوم می باشند.

     آلیاژهای آلومینیوم

    در کوره هایی ذوب می شوند که مستقیما و یا غیر مستقیم با سوخت گرم می گردند . ذوب آلیاژهای آلومینیوم در کوره های برقی نیز انجام می گیرد قابلیت ریخته گری آلیاژهای آلومینیوم با ترکیب عناصر تغییر می کند آلیاژهای آلومینیوم که دارای سیلیسم هستند آسانتر و ریخته شده و بیشترین سیالیت را برای ریخته گری قسمتهای عمیق و باریک ایجاد می نمایند به طور کلی هر چه درصد سیلیسیم بیشتر از ترکیب اوتکنیک ( 5/12 درصد سیلیسیم ) باشد ریختن آلیاژ آلومینیوم آسانتر است مشکل ترین آلیاژ آلومینیوم برای ریخته گری آلیاژی است که مقادیر قابل ملاحظه ای منیزیم دارد .

    انواع ریخته گری های آلیاژ آلومینیوم عبارتند از :

    - ریخته گری با ماسه

    - ریخته گری با قالب گچی ریخته گری پوسته ای ( ماسه شل )

    - ریخته گری به روش اکسید کربن

    - ریخته گری دقیق دقیق

    - ریخته گری با قالب دائمی

    ریخته گری تحت فشار

    ریخته گری مناسب بر مبنای اندازه وزن شکل قطعه ریختگی تعدادی که باید تولید شود خواص مکانیکی دقت ابعادی لازم و هزینه ساخت قطعه ریختگی بر اساس شرایط به روش های مختلف انتخاب می گردد . شرایط تاکید شده چون مشخصات مکانیکی و یا دقت ابعادی ممکن است انتخاب روشها را به دو روش محدود نماید مثلا ریخته گری فوق العاده طریق را می توان یا با قالب گچی یا روش دقیق تولید نمود انتخاب بین دو روش بستگی به اندازه و شکل قطعه ریختگی و هزینه آن دارد اگر قطعه ریختگی کوچک باشد مثلا روش دقیق مورد استفاده قرار می گیرد برای یک قطعه ریختگی بزرگ ، روش با قالب گچی مناسب تر می باشد هنگامی که بتوان یک قطعه ریختگی را به سه روش یا بیشتر با موفقیت ساخت در این صورت مقدار تولیدی لازم عموماً عامل تعین کننده می باشد یک قطعه ریختگی 5 کیلویی با پیچیدگی متوسط و جدول شرط غیر عادی از نظر خواص مکانیکی با دقت ابعادی را می توان به چهار روش مختلف از یک نمونه تا میزان تولید زیاد ریخته گری نمود در مرحله اولیه افزایش تولید از ریخته گری با ماسه استفاده می شود با افزایش مقدار تولید و انتخاب روش قالب گیری مناسب هزینه هر قطعه ریختگی کاهش تجهیزات افزایش می یابد .

  • فهرست:

    فصل اول

    تاریخچه شرکت نورد آلومینیوم                                       1

    تشریح ساختار شرکت نورد آلومینیوم و معرفی خط تولید و نحوه تولید                                                                                               2

    فصل دوم

    مقدمه                                                                                     45

    بررسی مباحث برنامه ریزی و کنترل تولید                         45

    آشنایی کلی با برنامه و کنترل تولید                                48

    افق و دوره برنامه ریزی                                                       50

    سطوح برنامه ر یزی و کنترل تولید                                            51

    انواع فرایند تولید                                                                      53

    روش تولید و برنامه ریزی سلسله مراتب                                     55

    برنامه ریزی تولید تجمعی (ادغامی ) AP                                     57

    روش MPS                                                                      62

    برنامه ریزی غلطان MRP                                                         63

    روشهای CRP                                                                         72

    برنامه ریزی کارگاهی ( SFG)                                          73

    برخی گزارشات مورد نیاز برنامه ریزی و کنترل تولید          74

    حلقه بسته MRP                                                                            75

    مدلهای رسیدن به MPS از AP                                                79

    فصل سوم

    نحوه تولید در شرکت تولید آلومینیوم                                       81

    آشنایی با محصولات شرکت نورد آلومینیوم و بازار فروش82

    فرایند تولید محصولات                                                             82

    نحوه دریافت سفارش در شرکت نورد آلومینیوم اراک                   85

    سیستم مبتنی بر سفارش مشتری و سیستم های مبتنی بر انبار86

    ساخت برای انبار ( MTS)                                                 87

    مونتاژ طبق سفارش ( ATO)                                                     88

    ساخت طبق سفارش ( MTO)                                         89

    مهندسی طبق سفارش ( ETO)                                               89

    نمودار گانت در سیستم سفارشی                                              90

    فصل چهارم

    مقایسه تولید در سال 86 , 87                                                    99

    برنامه پیش بینی در سال 88                                                      105

    مجموع اطلاعات تولیدی                                                  112

    عملکردهای  ماشین تولیدی در سال 87                                      118

    گزارش تولید انجام شده و برنامه ریزی شده در سال 88      118

    جدول توقفات تولید                                                                  119

    جدول عملکرد ماشین های تولیدی درسال 86 , 87 مقایسه آنها باهم                                                                                         120

    فصل پنجم

    پیشنهادات                                                                               122

    منابع 126

     

    منبع:

    ماکوئی , احمد . 1370 . مقدمه ای بر برنامه ریزی تولید , انتشارات     دانش پرور

     دکتر قلی آریانژاد , میر بهادر , 1370 . برنامه ریزی تولید ( ادغامی ) انتشارات فرهنگ

    هری , میشل . 1365 . مدیریت تولید , چاپخانه علامه طباطبایی , انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

    دکتر هوشیار , عبد العظیم . 1364 . مدیریت صنعتی برنامه ریزی و کنترل تولید , شیراز , انتشارات دانشگاه شیراز


موضوع پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, نمونه پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, جستجوی پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, فایل Word پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, دانلود پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, فایل PDF پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, مقاله در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, پروژه در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, پروژه درباره پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی برنامه ریزی و کنترل تولید درنورد آلومینیوم

پایان نامه برای در یافت درجه کار شناسی ارشد "MA " رشته :مدیریت بازرگانی چکیده امروزه مدیریت سازمان از پیچیدگی فراوانی برخوردار است. زیرا عوامل درونی و بیرونی بسیار زیادی وجود دارد که سازمان را تحت تاثیر خود قرار می­دهد. این پژوهش، سبک مدیریت تحول گرا را به عنوان یک عامل مهم و اثرگذار در مدیریت سازمان معرفی نموده و نقش آن را در بهبود رضایت شغلی کارکنان مورد بررسی قرار داده است. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته تحصیلی: مدیریت دولتی(گرایش تحول) چکیده در پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی با کارآفرینی سازمانی درشرکت نوردولوله صفاساوه پرداخته شده است. در این راستا یادگیری سازمانی بر اساس الگوی نیفه و کارآفرینی سازمانی برمبنای الگوی اسکاربوروف و زیمرر مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه ی آماری در این تحقیق کلیه کارکنان و پرسنل ...

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: تحول چکیده امروزه سازمانها یا به عبارت گسترده تر کسب و کارها با چالش های بسیاری از قبیل جهانی شدن، زنجیره ارزش برای رقابتی شدن کسب و کار، تغییرات فناوری و .... مواجه شده اند (الریچ،1388). و با توجه به محیط رقابتی، لازم است در صدد ایجاد بستر های مناسب برای مدیریت اثربخش منابع انسانی باشند. این تغییرات در حوزه منابع انسانی موجب تغییر انتظارات ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ".M.A" چکیده : نیروی انسانی شاغل در سازمانها اصلی ترین سرمایه در اختیار مدیران است و مدیریت منابع انسانی مهمترین و شاید اصلی ترین وظیفه مدیران می باشد. رفتار و فعالیت انسانها ناشی از انگیزه های آنان است. از آنجائیکه تقویت انگیزه ها میتواند منجر به بهبود و موفقیت بیشتر هر سازمانی گردد، لذا شناسایی عوامل موثر بر انگیزه می تواند به مدیران و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: تحقیقات مدیریتی بر اهمیت نقش الگوهای کسب و کار در ارتقای عملکرد سازمانی تاکید دارد . در سالهای اخیر شاهد رقابتی تر شدن عرصه کسب و کار در صنایع مختلف بوده ایم . بنابر نظر محققان عرصه کسب و کار ، دستیابی به جایگاه رقابتی مناسب برای یک شرکت ، تنها با کمک یک الگوی مناسب کسب و کار امکان پذیر است . ...

چکيده گزارش حاضر به منظور پژوهش بر روي رباتهاي صنعتي تهيه شده است. که درآن جايگاه و کاربرد رباتها در صنعت، مزاياي استفاده از رباتها، تجزيه و تحليل اقتصادي استفاده از ربات در فرايند هاي توليدي و هم

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

ثبت سفارش