فهرست:
مقدمه: 1
فصل اول: کلیات تحقیق.. 3
1-1-بیان مسئله: 4
1-2-هدف های تحقیق: 4
1-3-اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن: 5
1-4-سوالات و فرضیه های تحقیق: 5
1-5-مدل تحقیق.. 5
1-6-تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی: 5
1-7-روش تحقیق.. 5
1-8-قلمرو تحقیق.. 5
1-9-جامعه و حجم نمونه: 6
1-10-محدودیت و مشکلات... 6
فصل دوم: از کودکی تا کودک درون. 7
2-1- بازگشت به کودکی.. 8
2-1-1- بازخوانی روان شناختی دوران کودکی.. 8
2-1-2- کنجکاوی و خلاقیت در دوران کودکی.. 10
2-1-3- مراحل هوش شهودی در کودک (نظریه هاینز ورنر) 13
2-1-4- پندارهای تصویری در دوره کودکی.. 16
2-1-5- ویژگی های ادراک فیزیونومی (شهودی) در کودک.. 17
2-1-6- وحدت حس ها در تفکر شهودی کودک.. 22
2-1-7- خلاقیت در دوران کودکی.. 23
2-2- کودک درون: 25
2-2-1- تاریخچه کودک درون. 25
2-2-2- کودکی خردسال آنها را هدایت خواهد کرد. 28
2-2-3- تجربه کودک درون. 30
2-3- ابزار مراقبت از کودک درون. 31
2-3-1- نقاشی.. 31
2-3-2- ارتباط مغز با دست و کودک درون. 34
2-3-3- بازی و خلاقیت... 35
2-4- ملاقات با کودک درون. 36
2-4-1- پذیرش کودک خشمگین درون. 40
2-4-2- یافتن والد مهر آمیز درون. 42
2-5- شفای زخم های کودکی.. 43
2-5-1- مشاور خود شدن. 43
2-5-2- بگذارید کودک درونتان بازی کند. 44
2-5-3- بازی.. 44
2-5-4- قدردانی از کودک خلاق درون. 45
فصل سوم: نگاهی به اکسپرسیونیسم. 59
3-1- اکسپرسیونیسم. 60
3-1-1- اکسپرسیونیسم در آلمان و پاریس... 64
3-2- اکسپرسیونیسم انتزاعی.. 66
3-2-1- گرایشات اکسپرسیونیسم انتزاعی.. 74
3-3- نقاشان اکسپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم انتزاعی.. 76
فصل چهارم: تاثیر کودک درون در خلق آثار اکسپرسیونیستی.. 97
4-1- هنر و هنرمند از دیدگاه روانشناسان. 98
4-1-1- هنر چیست و هنرمند کیست؟. 98
4-1-2- شخصیت هنرمند. 100
4-1-3- روانشناسی هنر. 101
4-1-4- هنر و هنرمند از دیدگاه روان تحلیل گران و روانشناسان. 102
4-2- کودک و انسان باستان. 105
4-2-1- الهام در انسان باستانی/ تفکر شهودی کودک.. 105
4-2-2- غلبه احساس بر تفکر در انسان باستانی / غلبه احساس بر تفکر در کودک.. 107
4-3- کودک درون و هنر. 108
4-3-1- نگاه کودکی بزرگان. 108
4-3-2- تخیل دوران کودکی و بازآفرینی خلاقیت بزرگسالی.. 117
4-3-3- هنرمندان و شاعران کودکان خودیافته. 124
4-3-4- کودک درون و اکسپرسیونیسم. 127
فصل پنجم: نتیجه گیری و گزارش کار. 134
5-1 نتیجه گیری ........................................................................................................134
5-2 گزارش کار ........................................................................................................136
فهرست منابع. 137
منبع:
اربابی، غلامرضا، (1344)، «هنر و هنرمند». گروه فرهنگی اربابی، تهران
اظهری، علی، (1375)، «روانشناسی صحنه» انتشارات تکامل، تهران
اظهری،علی،«روانشناسی هنرمند»،تهران،نشر مؤلف،1371.
الهی قمشه ای،(1378)،«صورت و معنی در هنر»،فصلنامه فرهنگ اصفهان،شماره12،تابستان78.
جعفری،محمدتقی،(1375)،«زیبایی هنر از دیدگاه اسلام»،انتشارات کرامت،تهران.
جمعی از نویسندگان،«از امپرسیونیسم تا هنر آبستره»،تهران:سلسله انتشارات هنرهای زیبا،انتشارات تالار ایران(قندریز)،1348.
سیرلوت،لوردس،«راهنمای هنر مدرن»،ترجمه نسرین هاشمی،تهران:نشر ساقی،1379.
شفیعی،کمال الدین،(1374)،«هنر و هنرمند»،فصلنامه رهپویه هنر،دفتر اول،پاییز74.
عناصری،جابر،(1380)،«مردم شناسی و روانشناسی هنر»،انتشارات رشد،تهران.
فیشر،ارنست،«ضرورت هنر در روند تکامل اجتماعی»،ترجمه شیروانلو،فیروز،انتشارات توس،مشهد1385.
کارپاچیونه، لوسیا، «شنای کودک درون»، ترجمه گیتی خوشدل، نشر پیکان، 1378
کریمی،عبدالعظیم،(1335)،«کودکی بازیافته(روزنه ای به سوی پاکی)»،انتشارات عابد،بهار1378.
محلوجی،محمد،1374،«هنر و هنرمند»،فصلنامه فرهنگ رهپویه هنر،دفتر اول،پاییز74.
معنوی،عزالدین،خدایی،فربد،امیرحسین،کریم،1363،«هنر از دیدگاه روانپزشکی»،انتشارات چهر،تهران.
هاورز،آرنولد،«فلسفه تاریخی هنر»،ترجمه فرامرزی،محمد تقی،انتشارات نگاه،تهران1363.
یار شاطر، احسان، «نقاشی نوین»، تهران: موسسه انتشارات امیرکبیر، 1345
17-Watson .H (1988) "the dynamics of art psychotterapy", Jornal of art psychology, V18, nh
18- فصلنامه هنر،نشریه معاونت هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،1370