پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM

مشخص نشده 1 MB 26665 154
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • چکیده

    تقریبا در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، دستگاه های خودپرداز بانکی وجود دارد و از این دستگاه ها به عنوان ابزاری بسیار مناسب استفاده می شود. از مزایای این دستگاه ها صرفه جویی در زمان است که در هر زمان و مکانی می توان از آنها استفاده نمود. البته این بستگی به نحوه مدیریت سیستمهای بانکی و شرافت کاری نیز دارد.

    در این تحقیق سعی شده که هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری به بررسی و تحلیل کلی سیستمهای ATM پرداخته خواهد شد.

    در ابتدا به با ارائه مقدمه ای کوتاه در مورد ATM به ارائه تاریخچه ای از این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

    در فصل اول به بررسی و شرح انواع دستگاه های خودپرداز خواهیم پرداخت.

    در فصل دوم به بررسی نحوه کار این دستگاه ها خواهیم پرداخت

    در فصل سوم و چهارم به بررسی پروتکهای شبکه های بی سیم مخابراتی ATM پرداخته می شود

    در فصل پنجم مزایا و معایب دساگاه های ATM مورد بررسی قرار می گیرد

    در فصل ششم در مورد افزایش امنیت این دستگاه ها صحبت خواهد شد

    در فصل هفتم به بررسی انواع کارتهای دستگاه های ATM پرداخته خواهد شد

    در فصل هشتم و نهم پروتکلهای مسیر یابی در دستگاه های ATM بررسی خواهند شد

    در پایان نیز پس از ارائه نتیجه گیری و پیشنهادات ، منابع و مواخذ ارائه خواهند شد.

     

     

     

     

    مقدمه

    تاریخچه دستگاه های ATM

    این روزها تقریبا ۴۰سال از خدمت‌گزاری اولین دستگاه خودپرداز (ATM) به بشر می‌گذرد. دستگاهی كه به طور مسلم در آغاز نه ریخت و قواره‌ای اینچنین داشته و نه مكانیسمی امروزی. اما بی شك مهمترین انگیزه اختراع چنین ابزاری كاهش رودرویی با كارمند باجه‌نشین بوده است.

    سهولت دستیابی به پول نقد آن هم بدون ارائه هر گونه مشخصات فردی و یا سوال و جواب اضافی نیز شاید بهانه دیگری از این دست بوده. (اگر چه امروزه به ویژه در كشور ما خرابی و كارایی اندك این دستگاه گاهی اوقات مشتری را مجبور می سازد كه دوباره راهی باجه‌های شلوغ شود.)

    بد نیست بدانیم كه انگیزه اولیه اختراع چنین دستگاهی كه بتوان به طور مستقیم از آن پول نقد دریافت كرد در حمام به مخترع آن الهام شد.جان شفرد بارون John Shepherd-Barron) ۸۲)ساله انگلیسی نزدیك به چهل سال پیش در سال ۱۹۶۷ موفق شد اولین دستگاه خودپرداز (ATM) را اختراع كند. او كه در زیر دوش حمام بیشتر به ساخت دستگاهی فكر می‌كرد كه بتوان شكلات‌های كاكائویی را مستقیما از آن تحویل گرفت سرانجام فكر خود را به این معطوف داشت كه كاش بتوان دستگاهی ساخت كه آدمی پول خود را در انگلستان و یا سراسر دنیا از آن بیرون كشد.بارون با ساخت این دستگاه خیلی زود توانست نظر مدیر عامل بانك انگلیسی Barclays را به خود جلب كند و بلافاصله قرارداد ساخت و نصب اولین مدل‌های این خودپرداز را برای شعب بانك مذكور منعقد سازد.به این ترتیب اولین خودپرداز جهان در شعبه بانك انگلیسی Barclays در خیابان Enfield واقع در شمال شهر لندن نصب شد. آن زمان شفرد بارون مشغول كار در شركت چاپ DelaRue بود. اولین كسی كه از این دستگاه پول نقد بیرون كشید از كاركنان یك شبكه تلویزیونی بود. وی Reg Varney نام داشت.

    ● طرز كار اولین خودپردازها

    برای كار با دستگاه‌های خودپرداز، كارت پلاستیكی به شیوه امروزی وجود نداشت در عوض در استفاده از ماشین خودپرداز ساخت شفرد بارون باید از یك برگ چك كه با كربن ۱۴ (نوعی ماده اشباع شده با مواد ملایم رادیواكتیو) آغشه شده بود، بهره می‌گرفت.دستگاه پس از شناسایی برگه چك عدد رمز مربوطه را تطبیق می‌داد. بارون اگرچه تماس دست با این چك‌ها را خالی از نگرانی‌های بهداشتی نمی‌دانست اما معتقد بود كه یك فرد حداقل باید ۱۳۶هزار از این چك‌ها را بخورد تا تاثیری بر سلامتش داشته باشد.

    این ماشین در هر بار (تراكنش) حداكثر ۱۰ پوند پول نقد می‌پرداخت. در آغاز فعالیت این خودپردازها خالی از اشكال نبود و با اعمال خرابكاری‌هایی نیز مواجه شد و حتی نمونه‌های بعدی كه در شهر زوریخ سوئیس كار گذاشته شد مشتریان را سردر گم می‌ساخت.عمده ابزار كلیدی در استفاده از این دستگاه‌ها رمز عددی آن است. بارون كه روزی تلاش می‌كرد یك كد ۶ رقمی را (به یاد عدد شش رقمی پرسنلی خود در زمان خدمت نظام) در این دستگاه‌ها طبقه‌بندی كند زمانی كه موفق نشد بیش از ۴ رقم آن را به خاطر بیاورد در كنار همسرش كارولین در سر میز شام بالاخره به یك عدد ۴ رقمی رضایت داد.

     

     

    ● غفلت از اولین‌ها

    اغلب مردمی كه هر روزه از كنار شعبه بانك BARCLAYS در خیابان ENFIELD لندن گذر می‌كنند توجهی به این مكان ندارند. اگرچه یك پلاكارد در بیست و پنجمین سالگرد این بهره‌برداری در آن محل نصب شد اما كمتر كسی به آن توجه می‌كند.امروزه در سراسر جهان بیش از ۶/۱میلیون دستگاه خودپرداز وجود دارد.شفرد بارون می‌گوید زمانی از اختراع خود به وجد آمده و اهمیت جهانی آن را دریافته است كه بعدها به همراه همسر خود در سفری به كشور تایلند كشاورزی را مشاهده می‌كند كه از گاری خود پیاده شده و از دستگاه (ATM) خودپرداز پول نقد دریافت می‌كند.

    او می‌گوید: تازه آن زمان متوجه شدم كه چگونه دنیا را با این اختراع تغییر داده‌ام.آنچنان كه بارون پیش‌بینی كرده بود كم‌كم استفاده از این دستگاه‌ها كاهش یافته و استفاده از تلفن همراه (موبایل) برای نقل و انتقالات پول وسیله‌ای متداول‌تر شده است.او می‌گوید: نقل و انتقال پول هزینه‌بر است و این كار طی حداكثر ۵ سال آینده در انگلیس منسوخ خواهد شد.

    خود پرداز که گاه زودپرداز، عابر بانک و آنی بانک هم نامیده شده دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به‌وسیلهٔ قراردادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا تراز حساب بانکی خود را وارسی کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز به امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب‌های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

    ● خودپرداز در زبانهای دیگر

    برای خودپرداز در زبانهای گوناگون واژه‌های گوناگونی بکار می‌رود که برخی از آنها در زیر می‌آید:

    ۱) انگلیسی امریکا: (Automated Teller Machine (ATM (معنی: بانکدار خودکار)

    ۲) در شرق امریکا: MAC machine یا (MAC (Money Access Center (معنی: مرکز دسترسی به پول)

    ۳) انگلیسی کانادا: (Automated Banking Machine (ABM (معنی: دستگاه خودکار بانکی)

    ۴) در برخی زبانهای اروپایی Bancomat یا Bankomat (دستگاه خودکار بانک)

    ۵) در اسپانیایی Cajero Automلtico (دستگاه خودکار نقد کردن)

    ▪ ۶) در انگلستان Cashpoint (نقدگاه)

    ۷) آلمانی Geldautomat (معنی: دستگاه خودکارِ پول)

    ۸) در نروژ Minibank (معنی: بانک کوچک)

    ۹) در هلند Pin Automaat (معنی: دستگاه خودکار پول کشیدن)

    ۱۰) در سوئیس Postomat (معنی: دستگاه خودکار بانکی به نام سوئیس پست).

     

     

     

    ● تولید کنندگان خودپرداز

    تنها تولید کننده خودپرداز در خاورمیانه شرکت ایرانی هاتف می‌‌باشد. این شرکت هم اکنون خودپردازهای خود را به سوئیچ شتاب (شبکه تراکنش الکترونیکی بانکی) ایران وصل کرده است. به گفته بانک مرکزی ایزان ۳ تا ۴ شرکت در ایران به تولید خودپرداز مشغولند. شرکت دماوند و خدمات انفورماتیک نیز از آن دسته هستند.

    تولیدکنندگان جهانی مشهور این دستگاه عبارت‌اند از:

    ۱) ان‌ارسی

    ۲) دیبولد

    ۳) وینکور-نیکسدورف

    ۴) فوجیتسو

     

    بازاریابی و نصب ATM

    یک خود پرداز که از آن به عنوان آنی بانک یا عابر بانک نیز نام برده می شود دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانکها امکان دریافت پول از حساب یا بررسی گردش حسابشان را در هر زمان بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به تحویلدار را ممکن می سازد.

     

    قابلیتهای و مزایای استفاده از خود پردازها

    1.       استفاده از خود پردازها موجب ایجاد تجارتهای جدید می گردد.

    2.       استفاده از خود پردازها ریسک ناشی از چکهای برگشتی را کاهش می دهد.

    3.       استفاده از خود پردازها دارنده آن را از حمل فیزیکی پول بی نیاز می گرداند

    4.       استفاده از خود پردازها امکان ایجاد صرفه جویی در هزینه های چاپ اسکناس را به دنبال خواهد داشت زیرا استفاده از پول کاغذی را کاهش می دهد.

    فصل اول: ATM چیست

     

    ATM چیست؟

    مخفف Asynchronous Transfer Mode؛ حالت انتقال ناهمزمان، نوعي تكنولوژي است كه قابليت انتقال بلادرنگ دارد، صدا، تصوير و ترافيك رله قابي رادر شبكه هاي كامپيوتري فراهم مي كند. واحد اصلي انتقال در اين روش بسته اي ۵۳ بايتي با طول ثابت است كه از ۵بايت جهت اعمال كنترلي واز ۴۸بايت باقيمانده براي انتقال داده استفاده مي شود. لايه اي كه با عنوان ميانجي بين لايه هاي سطح بالا و پايين عمل كرده وانواع مختلف داده (از جمله صدا، تصوير و قاب داده ها) را به داده هاي۴۸ بايتي موردنياز ATM تبديل مي كند، ATM Adaptation Layer يا AAL ناميده مي شود.

       اين پروتکول يک تکنولوژی جديدی است که تحولی از پژوهش های آزمايشگاهی گرفته تا مسائل بازرگانی و تجاری، ايجاد کرده است و سازگاری با فيبر نوری و همچنين با CAT 5 دارد و قابليت ارتقاء دادن به سرعتهای بالاتر نيز می باشد و در آينده بيشتر در دسترس مهندسان خواهد بود و قيمت آن نيز بيشتر از پيش نزول خواهد کرد.

    فصل دوم: ATM چگونه کار می کند

     

    ATM ها ( دستگاههاي خودپرداز )چگونه کار می کنند؟

    شما نیاز به مقداری پول دارید بنابراین به سمت یک دستگاه خود پرداز یا ATM می روید ، کارت را وارد ذستگاه کارت خوان می کنید ، دستورات نمایش در آمده را اجرا می کنید و پس از چند دقیقه در حالی که پول و رسید را از دستگاه تحویل گرفته اید از آنجا دور می شوید. این دستگاهها هم اکنون در سوپرمارکت ها ، فروشگاهها زنجیره ای و دفاتر مسافرتی موجود هستند. برای شما عجیب نیست که چگونه سرمایه حساب شما در بانک چگونه در دستگاه خودپرداز قابل برداشت است؟

    دستگاه های خود پرداز سریع هستند و به راحتی می توان پول را از حساب خودتان دریافت کنید.

     

    در این مقاله ما به بررسی چگونگی کار دستگاه خودپرداز برای دسترسی به پول شما از طریق اتصال به شبکه پرداخته ایم.

    منابع و مواخذ

              الف) وب سایتهای اینترنتی

    http://www.bmi.ir

    http://iranbank.blogfa.com

    http://www.pna.co.ir/services-atm-fa.html

     

              ب) مجلات

                       مجله اقتصاد ، شماره 18 و 19

                       ماهنامه کامپیوتر نیوز – شماره 43

     

              ج)کتاب ها

    امنیت در شبکه های بی سیم – نوشته دکتر امینیان

     

  • چکیده 6
    مقدمه 7
    تاریخچه دستگاه های ATM 7
    ● طرز کار اولین خودپردازها 8
    ● غفلت از اولین‌ها 9
    ● خودپرداز در زبانهای دیگر 10
    ● تولید کنندگان خودپرداز 11
    بازاریابی و نصب ATM 11
    قابلیتهای و مزایای استفاده از خود پردازها 12
    فصل اول: ATM چیست 13
    ATM چیست؟ 13
    فصل دوم: ATM چگونه کار می کند 16
    ATM ها ( دستگاههای خودپرداز )چگونه کار می کنند؟ 16
    نحوه عملکرد کلی ATM ها 17
    قسمت های دستگاه خود پرداز 18
    تشخیص اسکناس ها 20
    واریز وجه 22
    امنیت ATM 23
    فصل سوم: مروری بر پروتکل ATM 27
    ATMوبانکداری الکترونیکی 28
    فصل چهارم: لایه های شبکه در ATM 62
    شبکه‌های بسیار سریع 63
    ATM در چه رده‌ای قرار دارد ؟ 64
    مشخصه‌های فنی ATM 65
    سلول ATM و سرآیند آن 65
    لایه‌های مدل ATM 66
    لایه فیزیکی 66
    لایه ATM 67
    لایه تطبیق 67
    تکنولوژی قابل اطمینان 67
    قابلیت اطمینان بالا 68
    امنیت تضمین شده 68
    پهنای باند کاملاً اختصاصی 68
    ظرفیت بالا 68
    کاهش هزینه راه اندازی 69
    ارتباط شبکه های و ATM 69
    اینترنت بی سیم 70
    عناصر یک سیستم مخابراتی در دستگاه های خود پرداز ATM 71
    فصل پنجم: مزایای و معایب دستگاههای ATM 74
    خودپردازهای مشکل ساز 75
    فصل ششم: افزایش امنیت در ATM های جدید 79
    فصل هفتم: انواع کارتهای ATM 86
    7-1- تاریخچه کارت های اعتباری ATM 88
    7-2- انواع کارت های اعتباری ATM 90
    7-3- انواع کارت ATM از لحاظ شیوه تسویه 90
    7-4- انواع کارت های ATM از لحاظ فناوری ساخت 93
    انواع کارت به لحاظ گسترده جغرافیایی کاربرد 95
    مزایای استفاده از کارت های اعتباری ATM 97
    فصل هشتم: ارزیابی کارایی تصحیح مسیر در سیستم‌های بی‌سیم مبتنی بر ATM 99
    بخش اول: شبکه‌های ATM 100
    مقدمه و اهداف بخش 100
    شبکه‌های بسیار سریع 100
    ATM چیست و در چه رده‌ای قرار دارد ؟ 101
    مشخصه‌های فنی ATM 102
    سلول ATM و سرآیند آن 103
    لایه‌های مدل ATM 104
    لایه فیزیکی 105
    لایه ATM 105
    لایه تطبیق 106
    سوئیچینگ و مسیریابی سلول‌های ATM ( VPI’s & VCI’s ) 107
    فصل نهم: پروتکل GMPLS در ارسال Pocket ها در ATM 108
    مرور بر تاریخچه و کاربرد MPLS در خودرپردازها 109
    سیر تکاملی MPLS و سابقه وعملکرد MPLS 111
    تکامل MPLS به GMPLS جهت استفاده در ATM های جدید 114
    خلاصه ای ازسری پروتکل های GMPLS 115
    پیامدهای GMPLS در شبکه های بیسیم ATM ها و تحلیل آنها 119
    تنوع سوئیچینگ برچسب های تعمیم یافته وتوزیع آن 122
    ایجاد LSP درشبکه های ATM GMPLS-Based 123
    تنوع ارسال در ATM ها (Forwarding Diversity ) 125
    ساختار (configuration) 126
    Suggested Label 126
    Bidirectional LSP LSP دوجهته » 127
    Link bundling 130
    قابلیت اطمینان( Reliability ) 131
    استفاده موثرمنابع 133
    لینکهای شماره گذاری نشده 134
    سیستمهای مدیریت شبکه های ATM 136
    معماری مخابراتی ATM 137
    تعریف مدولاسیون QAM 141
    3-3- بخش فرستنده: 142
    _مبدل انالوگ به دیجیتال: 142
    _بخش :Mapping 143
    _بخش Filtering :_ 146
    _بخش Modulation : 147
    _دیجیتال کردن دیتا: 149
    3-6-محاسبه احتمال خطا: 149
    3-7-محاسبه احتمال خطا برای مدولاسیون 16QAM: 150
    150
    شکل21: دیاگرام فضای حالت 16QAM 150
    منابع و مواخذ 155
    الف) وب سایتهای اینترنتی 155
    ب) مجلات 155
    ج)کتاب ها 155


     


موضوع پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, نمونه پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, جستجوی پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, فایل Word پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, دانلود پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, فایل PDF پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, تحقیق در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, مقاله در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, پروژه در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, پروپوزال در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, تز دکترا در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, پروژه درباره پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, گزارش سمینار در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM, رساله دکترا در مورد پایان نامه دستگاه و شبکه های ATM

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: کامپیوتر گرایش نرم افزار چکیده در یک شبکه حسگر که یک سیستم توزیع شده فراگیر است، یکی از موارد مورد بحث همگام‌سازی ارتباطات است. یکی از عمده وظایف همگام‌سازی فرآیند‌ها، انحصار متقابل است. الگوریتم‌های جدید ارایه شده در مقایسه با الگوریتم‌ های قدیمی با عدالت بیشتری عمل می‌نمایند. در این پایان‌نامه یک مدل با استفاده از شبکه‌های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته مدیریت بازرگانی داخلی چکیده امروزه، کاربرد فناوری اطلاعات در صنایع خدماتی رشد بسیاری نموده است که بارزترین نمونه آن صنعت بانکداری می باشد. بانک ها با استفاده از این فناوری محصولاتی را ابداع می نمایند که می توانند با نیروی انسانی کمتر خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه دهند. شبکه بانکی کشور ما نیز با درک جایگاه فناوری اطلاعات ...

چکیده: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در ایران ، تنها عرضه کننده کامل حمایت های اجتماعی می باشد که می تواند در یک سازمان عملیاتی شود. مانند: مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی بازماندگان ، تامین هزینه های درمان ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک عائله مندی ،کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری ودیگر انواع خدمات بیمه ای و درمانی. از سوی دیگر امروزه یکی از ارکان ...

چکیده: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در ایران ، تنها عرضه کننده کامل حمایت های اجتماعی می باشد که می تواند در یک سازمان عملیاتی شود. مانند: مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی بازماندگان ، تامین هزینه های درمان ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک عائله مندی ،کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری ودیگر انواع خدمات بیمه ای و درمانی. از سوی دیگر امروزه یکی از ارکان ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته: جغرافیا / گرایش سیاسی چکیده : مرز به پدیده ای فضائی اطلاق می شود که منعکس کننده قلمرو حاکمیت سیاسی یک دولت بوده ومطابق قواعدی خاص درمقابل حرکت انسان، انتقال کالا، نشر افکار و ... مانع ایجاد می کند. یکی از مباحث مهم در مورد مرزهای بین المللی، نقش و کارکردهای مختلف مرز و از آن مهمتر شناخت عوامل مختلف موثر بر آنها است. ...

پایان نامه جهت اخذ کارشناسی ارشد مدیریت فن آوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی چکیده کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از نهادهای مردمی، در ترسیم خط مشی­های اساسی خود، بر حمایت ، همکاری و مشارکت مردمی تاکید اساسی دارد و بر این مبنا جذب کمک های مردمی را به عنوان ساز و کار هدایت­کننده مشارکتهای مردمی به سمت نیازمندترین اقشار جامعه می­پندارد. از آنجا که جذب کمک های مردمی و ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه چکیده در این تحقیق سنتز نانو ذرات پلیمری قالب یونی با استفاده از روش رسوبی و برای جداسازی و پیش­تغلیظ یون­های نیکل از نمونه­های آبی گزارش شده است. نانو ذرات پلیمری قالب نیکل با حل کردن مقدار استوکیومتری از نیکل نیترات و لیگاند 40،20،7،5،3-پنتاهیدروکسی­فلاون(مورین) در23 میلی­لیتر اتانول-استونیتریل(; v/v 2:1) به عنوان حلال در حضور ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه چکیده در این تحقیق سنتز نانو ذرات پلیمری قالب یونی با استفاده از روش رسوبی و برای جداسازی و پیش­تغلیظ یون­های نیکل از نمونه­های آبی گزارش شده است. نانو ذرات پلیمری قالب نیکل با حل کردن مقدار استوکیومتری از نیکل نیترات و لیگاند 40،20،7،5،3-پنتاهیدروکسی­فلاون(مورین) در23 میلی­لیتر اتانول-استونیتریل(; v/v 2:1) به عنوان حلال در حضور ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) در رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی گرایش میکروبیولوژی مواد غذایی چکیده یکی از راهکارهای موثر در بهبود کیفیت نان و فرآورده های پخت، بهینه سازی شرایط تخمیر محصول است. تخمیر مناسب علاوه بر افزایش ارزش تغذیه ای نان، باعث بهبود خواص رئولوژیکی خمیر و نیز ویژگی های حسی و ماندگاری محصول نهایی می شود. در همین رابطه انتخاب سویه مخمری مناسب، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ,,M.Sc,, مهندسی سیستم های انرژی– سیستم های انرژی یکی از مهمترین مسائل مربوط به محیط زیست در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دفع مناسب گازهای هیدروکربنی زائد موجود در واحدها و مجتمع های صنعتی می باشد. از متداول ترین روش های موجود برای دفع ایمن این گازها، سوزاندن آنها در فلرها و رهاسازی در محیط می باشد. بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلاینده های ...

ثبت سفارش