پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی

مشخص نشده 2 MB 29293 327
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۹۰,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه دکتری تخصصی در مدیریت رسانه

    اسفند ماه 1390

    چکیده:

     امروزه تحولات تکنولوژیک در حوزه های رسانه ای و دسترسی به شبکه های ماهواره ای و ورود رسانه های دیداری - شنیداری مبتنی بر شبکه اینترنت، موجب شده  است تا کارآمدی و اثرگذاری ساختار انحصاری رسانه های رادیو - تلویزیونی فعلی کشور با چالش مواجه شود، افزون بر این با گذشت ثلث قرن از انقلاب اسلامی، نیاز به ارائه الگوی نظام رسانه ای دیداری – شنیداری با توجه به آرمانهای انقلاب اسلامی، قانون اساسی و الزامات سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش احساس می گردد، از این رو ارائه الگوی نظام رادیو –  تلویزیونی کارآمد و مطلوب برای کشور از اولویتها محسوب می شود. امکان سنجی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی، جهت گذار از ساختار رسانه ای انحصاری موجود در حوزه رسانه های دیداری – شنیداری، هدفی است که این تحقیق، در پی برآورده ساختن آن می باشد.

    در این تحقیق که با روش گراندد تئوری و تحلیل گفتمان صورت گرفته است، ابتدا مبانی، ضرورتها و موانع تکثر رسانه ای بررسی گردیده و سپس در مصاحبه با مسئولان شاخص پیشین و فعلی حوزه تحقیق، به تبیین موضوع، تعیین الگوی مطلوب و روشهای ایجاد تکثر رادیو – تلویزیونی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.

    نتایج این تحقیق در قالب مدل پارادایمی مرکب از پنج جزء پدیده که شامل الگوی مطلوب رسانه های دیداری شنیداری در نظام  جمهوری اسلامی متشکل از رادیو تلویزیون خدمت عمومی ( سازمان صدا و سیمای  اصلاح  شده) و شبکه های رادیو تلویزیونی خصوصی، ارائه شده است.

    در بخش دیگر پارادایم علل و ضرورتهای ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی مورد بررسی قرار گرفته ودر قالب یک مدل ارائه گردیده است، جزء سوم نتایج این تحقیق به ارائه بستر و زمینه های موفقیت رادیو - تلویزیون خصوصی می پردازد، و در کنار آن استراتژی های ایجاد تکثر رادیو - تلویزیونی در قالب نقشه راه ارائه گردیده است.

    سرانجام پیامدهای تکثر رادیو تلویزیونی در کشور در مدل تعاملی رسانه ای در هفت حوزه اقتصاد، قدرت سیاسی، امنیت، ایدئولوژی، خرده فرهنگها، مخاطب  ونهاد هنر بررسی گردیده است.

    کلمات کلیدی: تکثر رادیو -  تلویزیونی، الگوی رسانه ای، نظام رسانه های دیداری -  شنیداری، انحصار زدایی، ایجاد رادیو تلویزیون خصوصی در ایران

     

    فصل اول کلیات و مقدمه

    1بیان مساله

    تحولات تکنولژیک در حوزه های رسانه ای و دسترسی به شبکه های ماهواره ای و ورود رسانه های دیداری شنیداری مبتنی بر شبکه اینترنت، موجب شده  است تا کارآمدی و اثرگذاری ساختار انحصاری رسانه های رادیو - تلویزیونی فعلی کشور با چالش مواجه شود، و بخش قابل توجهی از شهروندان جذب رسانه های غیر رسمی وشبکه های تلویزیونی ماهواره ای گردند.

    افزون بر این با گذشت ثلث قرن از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران و از سرگذراندن بحرانها وتهدیدات متعدد در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی، اکنون جمهوری اسلامی برای بدست آوردن جایگاه قابل اطمینان و اتکا در نظام بین الملل وتحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله ایران 1404 مبتنی بر کسب "جایگاه اول در منطقه والهام بخش جهان اسلام، و دارای هویت اسلامی وانقلابی" (مقام رهبری، 1382)،  نیازمند ترسیم الگوهای ساختاری در عرصه های گوناگون نظام است.

    تعبیر الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت از سوی رهبر انقلاب(1390) نیز تاکیدی بر این موضوع است که بدون ترسیم الگو، مدل و ساختارهای مطلوب و حرکت در مسیر تحقق این الگوها نمی توان جایگاه متناسب با نیازها وتوانمندهای کشور را در آینده محقق کرد.

    در این میان الگوی رسانه‌ای یکی از مهمترین ساختارها است که علاوه بر تاثیر گذاری مستقیم در حوزه فرهنگ، حوزه‌های دیگر را نیز نظیر حوزه اقتصاد، سیاست، دیپلماسی و  امنیت ملی به‌شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد.

    از سال 1926 که برت[1] برای اولین بار یک دستگاه تلویزیون را در انجمن سلطنتی انگلیس رونمایی کرد،  بیش از 85 سال می‌گذرد. سابقه ورود تلویزیون به ایران نیز به 53 سال قبل باز می‌گردد، اگرچه بخش خصوصی تلویزیون را وارد ایران کرد و اولین شبکه تلویزیونی در ایران توسط حبیب‌الله ثابت پاسال تاسیس شد اما پس از چند سال و آشنایی حاکمیت با اهمیت و ابعاد این رسانه، تلویزیون در ایران ملی گردید و از چهل سال قبل تا کنون رادیو- تلویزیون خصوصی در ایران وجود ندارد.

    انحصار دولتی در رادیو تلویزیون در زمان قبل از انقلاب در قالب عملکرد دولت و قانون مصوب مجلس شورای ملی بود، پس از انقلاب بنابر تفسیر رسمی اصل 44 قانون اساسی، رادیو تلویزیون به انحصار دولت درآمد، اما اکنون مراجع رسمی و غیر رسمی با توجه به فراگیرشدن استفاده از ماهواره و رشد شدید مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای شکستن انحصار رادیو- تلویزیون دولتی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

    نیاز به شکستن انحصار صدا و سیما برای تامین نیازها و انتظارات برآورده نشده شهروندان ایرانی، از موضوعاتی است که در اکثر مطالعات مراجع ذی‌صلاح به آن اشاره شده، به طور نمونه در گزارش رسمی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح شده است:

    "جلوگیری از راه‌اندازی تلویزیون‌‌های ماهواره‌‌ای با توجه به طراحی پایگاه‌های اینترنتی متنوع و متعدد نمی‌تواند عامل بازدارنده موثری در راه ارتباط‌گیری با مخاطبان داخلی به ویژه جوانان ایران با گرایش بالا به سوی اینترنت باشد... پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در مناطق محروم و مرزی در ابعاد مختلف و بالا بردن شاخص امید در آنها که البته با بیان نکردن واقعیات و مشکلات کاملا متفاوت است، می‌تواند ظرفیت رسانه‌های غربی را به منظور تبلیغ و ترویج واگرایی از میان ببرد و زمینه‌های اعتراض اجتماعی مانند فقر، ناامنی، تورم، بیکاری، ترافیک و... را کمرنگ کند.

    پرهیز از تهدید انگاری بیش از حد در فعالیت نهادهای غیردولتی (NGOs) و تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و اعطای اجازه فعالیت به آنها در چارچوب قانون اساسی همراه با حفظ هوشیاری لازم جهت اجتناب از تهدیدات احتمالی این رسانه‌ها و نهادها در حوزه امنیت سیاسی و اجتماعی، توصیه می شود."(مرکز پژوهشهای مجلس،1388)

    متاسفانه به رغم نقاط ضعف مشهود شبکه های ماهوره‌ای فارسی از نظر فنی وهنری، فقدان هویت و ضعف مفرط استودیو های تلویزیونی، تنها به دلیل استفاده از خلاء موجود در شبکه های تلویزیونی فارسی، عملکرد این شبکه ها با موفقیت نسبی همراه بوده است.

    2-1- ضرورت موضوع

    چرا یک شبکه محدود تلویزیونی ماهواره‌ای با تعداد پرسنل معدود و بودجه سالیانه چندمیلیون دلاری می تواند در برابر شبکه های تلویزیونی سازمان عظیم صدا و سیما با بیش از سی هزار پرسنل و بودجه سالیانه بیش از یک هزار میلیارد تومانی عرض اندام کند.

    نکته قابل تامل آن که به نظر می رسد هدف گذاری شبکه های تلویزیونی بیگانه عمدتا بر سست کردن نهاد خانواده و متزلزل کردن ارزشهای اخلاقی و هنجارهای فرهنگی جامعه متمرکز شده باشد، سوژه های ضداخلاقی موضوعِ محوری اکثر برنامه های  این شبکه ها را تشکیل داده و به دلیل ممنوعیت ورود به این موضوعات در تولیدات صدا و سیما عملا شبکه های بیگانه در حوزه ای جذاب و مورد توجه مخاطب یکه تازی کرده و طبیعی است که در انجام ماموریت محوله از سوی گردانندگان خود موفق خواهد بود.

    1-2-1- شبکه های ماهواره ای مهمترین معضل رسانه ای کشور

    به دلیل افزایش اثرگذاری شبکه های ماهواره در این بخش از تحقیق، نتایج حاصل از یک نظرسنجی جامع مرکز تحقیقات صداو سیما که در سال 1390 در رابطه با بینندگان شبکه های ماهواره ای در 31 مرکز استان کشور که حدود 60 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده اند انجام شده است، برای نخستین بار در این تحقیق درج می گردد.

    52 درصد پاسخگویان در حد زیاد و خیلى زیاد و 40 درصد در حد کم و خیلى کم برنامه‏هاى تلویزیون داخلى را تماشا مى‏کنند.

     از نظر پاسخگویان، مهم‏ترین انگیزه کسانى که شبکه‏هاى ماهواره‏اى را تماشا مى‏کنند به ترتیب عبارتند از: تنوع، جذاب‏بودن فیلم‏ها، شاد و سرگرم‏کننده بودن و سرعت پوشش اخبار.

     33 درصد در حد زیاد و خیلى زیاد و 32 درصد در حد کم و خیلى کم به تماشاى برنامه‏هاى ماهواره ابراز علاقه کرده‏اند. 35 درصد نیز اصلاً علاقه‏اى به تماشاى این شبکه‏ها ندارند.

     58 درصد پاسخگویان اصلاً شبکه‏هاى ماهواره‏اى را تماشا نمى‏کنند. در حالى که 42 درصد، بیننده برنامه‏هاى ماهواره هستند. بینندگان ماهواره در هر شبانه روز به‏طور متوسط در حدود 3 ساعت برنامه‏هاى ماهواره را تماشا مى‏کنند.

     مهم‏ترین قالب‏هاى مورد علاقه بینندگان ماهواره به ترتیب عبارتند از: فیلم و سریال، شوى تلویزیونى، مسابقات و سرگرمى، برنامه‏هاى ورزشى، خبر و تحلیل سیاسى، موسیقى و هنر و برنامه‏هاى علمى.

     از میان بینندگان شبکه‏هاى ماهواره‏اى، 40 درصد گفته‏اند در مقایسه با سال گذشته همانند قبل به تماشاى ماهواره مى‏پردازند. در حالى که 28 درصد بیشتر از قبل و 27 درصد کمتر از قبل ماهواره تماشا مى‏کنند.

    در حالیکه بنابر نتایج این نظر سنجی شبکه های ماهواره ای بطور متوسط دارای 42درصد بیننده در مراکز استان های کشور می باشد ، شبکه بی بی سی فارسی در پایان سال 1390 نتایج نظر سنجی مستقل خود را منتشر کرد که بر طبق آن بینندگان این شبکه 28درصد بینندگان کل شبکه های ماهواره ای در کشور را تشکیل می دهد و مجموع بیننده ماهواره در کل ایران برابر با حدود 40 درصد ایرانیان می باشد که نتایج حاصل از این دونظر سنجی با یکدیگر تطابق زیادی دارد( بی بی سی، 1390)

     

    [1] JOHN BERT

  • فصل اول کلیات و مقدمه. 1

    2بیان مساله.

    2-1- ضرورت موضوع. 3

    1-2-1- شبکه های ماهواره ای مهمترین معضل رسانه ای کشور. 4

    2-2-1- انحصار و نفی فرصتهای رسانه ای.. 7

    3-1- مساله اصلی تحقیق.. 9

    4-1- پیشینه تحقیق.. 11

    1-4-1- سوابق داخلی: 11

    2-4-1- پیشینه خارجی.. 14

    5-1-  ا هداف وپرسشهای تحقیق: 17

    6-1- روش ونمونه تحقیق.. 17

    فصل دوم بررسی متون تحقیق.. 19

    1-2- مقدمه. 20

    1-2-2-  مبانی نظام متکثر رسانه ای در اسلام. 21

    2-2-2-  مبانی نظام متکثر رسانه ای در نظریه انقلاب اسلامی.. 25

    3-2- تکثر رسانه ای از منظر منافع و امنیت ملی.. 27

    4-2- ریشه های تکثر در  تحولات جهانی رسانه. 32

    5-2- حمایت نهادهای بین المللی ازتکثر و استقلال رسانه‌ها 36

    6-2- بررسی جایگاه وعملکرد سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.. 38

    1-6-2- بررسی جایگاه  صداوسیما در قوانین کشور. 39

    2-6-2- تطبیق قانون اساسی و اساسنامه صداوسیما با نظام های رسانه ای.. 42

    3-6-2- بررسی عملکرد سازمان صداوسیما 43

    4-6-2-  سازمان صدا و سیما و کارکردهای رسانه‌ای.. 52

    1-7-2- سابقه تلویزیون خصوصی قبل از انقلاب... 65

    2-7-2- سابقه تلویزیون خصوصی بعداز انقلاب... 65

    3-7-2- علل مخالفت با تلویزیون خصوصی وموانع آن.. 67

    8-2- تئوریهای تکثر وانحصار در  نظام رسانه ای.. 72

    2-8-2- نظریه پردازی درباره نظام رسانهها 74

    9-2- نظامهای رایج رادیو- تلویزیونی در جهان.. 74

    1-9-2- رادیو تلویزیون خدمت عمومی.. 75

    10-2- سیاست انحصار زدایی در صنعت رادیو تلویزیون.. 77

    1-10-2 - تعریف خصوصیسازی و انحصار زدایی.. 77

    2-10-2- پیشینه خصوصیسازی و انحصار زدایی ازصنعت رادیو- تلویزیون.. 78

    3-10-2- دلایل انحصار زدایی وتسهیل ورود بخش خصوصی.. 79

    4-10-2 - ریشه های انحصار زدایی از صنعت رسانه. 82

    5-10-2- دلایل مخالفت با انحصار زدایی از صنعت رادیو- تلویزیون.. 83

    11-2- تجربه جهانی : نظام تلویزیونی در سایر کشورها 90

    1-11-2- اروپا 90

    2-11-2- آسیا 95

    3-11-2- محدودیتهای اصلی نظام رادیو تلویزیونی در کشورهای مشابه ایران.. 101

    4-11-2- جمع بندی بررسی نظام رادیو - تلویزیونی دیگر کشورها 102

    12-2- ضرورت لغو انحصار رادیو تلویزیونی در ایران.. 105

    13-2 – نتیجه گیری.. 108

    1-13-2- چارچوب مفهومی.. 111

    2-13-2- نتیجه. 111

    فصل سوم روش تحقیق.. 113

    1-3- مقدمه. 114

    1-3 - روش علمی.. 114

    2-3-  روش کیفی.. 115

    3-3- گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد. 118

    4-3- نمونه گیری نظری.. 121

    5-3- مصاحبه. 122

    1-5-3- مصاحبه نیمه استاندارد. 123

    2-5-3- مصاحبه با متخصصان.. 123

    6-3- اشباع نظری.. 124

    3-7 -  شیوه تحلیل مصاحبه. 124

    1-7-3- کدگذاری نظری.. 124

    2-4-3- کدگذاری باز. 125

    3-4-3- کدگذاری محوری.. 126

    4-4-3- کد گذاری انتخابی.. 126

    5-3- تحلیل گفتمان.. 127

    6-3- مدل پاردایمی.. 128

    5-3- فرایند این تحقیق.. 128

    1-5-3- انتخاب نمونه نظری.. 129

    2-5-3- چگونگی انتخاب نمونه نظری تحقیق و ویژگیهای مصاحبه شوندگان.. 129

    2-5-3- اشباع نظری در این تحقیق.. 131

    3-5-3- پاردایم.. 132

    4-5-3- محدودیتهای تحقیق.. 132

    6-3- قلمرو زمانی وموضوعی تحقیق.. 132

    1-6-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 132

    2-6-3- قلمرو موضوعی تحقیق.. 132

    فصل چهارم تحلیل داده های تحقیق.. 133

    1-4-مقدمه. 134

    2-4- تحلیل مصاحبه ها 135

    1-2-4- تحلیل سطح اول: کد گذاری باز. 135

    2-2-4- تحلیل سطح دوم: کدگذاری محوری.. 135

    3-2-4 - تحلیل سطح سوم: کدگذاری انتخابی.. 141

    3-4 - جمع بندی نظرات مصاحبه شوندگان براساس شیوه تحلیل گفتمان.. 149

    1-3-4- ارزیابی وضعیت فعلی عملکردصداوسیما در جامعه وچشم انداز آن با توجه به تحولات تکنولوژی.. 149

    2-3-4- نظام مطلوب رسانه ای برای کشور با توجه به مبانی اسلام، انقلاب ، ویژگیهای محیطی و قانون اساسی.. 150

    3-3-4 - ضرورت تاسیس رادیو تلویزیون غیردولتی از نظر اقتصادی، ایدئولوژیک ، سیاسی وفرهنگی.. 152

    4-3-4- تاثیرات تلویزیون غیردولتی برامنیت ومنافع ملی و همگرایی و وحدت جامعه. 153

    5-3-4- روشهای تاسیس تلویزیون غیردولتی و عبور از انحصار فعلی.. 155

    6-3-4-  سازوکار نظارت بر رادیو - تلویزیون خصوصی.. 157

    7-3-4-  امکان سنجی تحقق ایجادرادیوتلویزیون غیردولتی براساس پارامترهای مالی،  فرهنگی و بازار رقابتی.. 159

    8-3-4-  چارچوب فعالیت رادیو تلویزیون غیردولتی.. 161

    9-3-4 -  پیامدهای فرهنگی تاسیس رادیوتلویزیون خصوصی بر ارزشهای اجتماعی.. 161

    10-3-4- جمع بندی دلایل تاسیس رادیو تلویزیون خصوصی.. 162

    4-4-  زمینه های موفقیت رادیو تلویزیون خصوصی.. 164

    1-4-4- امنیت... 164

    2-4-4- نظارت... 170

    3-4-4 - فضای رسانه ای.. 175

    4-4-4- فرهنگ.... 178

    5-4-4- اقتصاد. 181

    5-4- مدل حوزه های موثر بر نظام رسانه ای.. 185

    1-5-4- قدرت سیاسی.. 185

    2-5-4- امنیت... 187

    3-5-4- اقتصاد. 188

    4-5-4- مخاطب... 189

    5-5-4- ایدئولوژی.. 190

    6-5-4- خرده فرهنگها 191

    7-5-4- هنر. 192

    8-5-4- مدل تعاملی حوزه های موثر بر صنعت رسانه های دیداری شنیداری.. 192

    6-4- روابط متقابل حوزه های موثر بر نظامهای رسانه های دیداری شنیداری.. 196

    1-6-4- روابط متقابل صداوسیما با حوزه های تاثیرگذار. 197

    2-6-4- روابط متقابل رادیو تلویزیون خصوصی با حوزه های تاثیرگذار. 198

    3-6-4- روابط متقابل رسانه خدمت عمومی با حوزه های تاثیرگذار. 201

    7-4- مدل تلفیقی نظام رسانه ای.. 202

    مدل تلفیقی.. 203

    فصل پنجم پیشنهادات تحقیق 204

    2-5- مقایسه نتایج ادبیات تحقیق وتحلیل مصاحبه ها 205

    3-5- مقایسه کارایی نظام انحصاری ونظام متکثر با تلفیق نتایج حاصل از بررسی متون و مصاحبه ها 208

    1-3-5 - کارکرد سرگرم سازی.. 208

    2-3-5-  کارکرد سیاسی.. 209

    3-3-5- کارکرد فرهنگی - آموزشی.. 210

    4-3-5- کارکرد اجتماعی.. 211

    5-3-5- کارکرد اقتصادی.. 211

    6-3-5-  کارکرد ملی.. 212

    7-3-5- نتایج ارزیابی کارامدی نظامهای رادیو – تلویزیونی بر اساس کارکردهای شش گانه. 212

    4-5- الگوی مطلوب نظام رسانه ای.. 214

    5-5- پیشنهادات تحقیق.. 216

    1-5-5- نقشه راه تاسیس رادیو تلویزیون خصوصی در کشور. 217

    6-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 219

    فهرست منابع و ماخذ 220

    پیوست.. 227

    پروتکل مصاحبه. 228

    پرسش های تحقیق واسامی مصاحبه شوندگان. 230

    کد گذاری باز. 232

    آزادی در منظر نظریه پردازان انقلاب اسلامی.. 281

    نظریه پردازی درباره نظام رسانه ها 290

    دیدگاههای صاحب نظران داخلی درباره رادیو -  تلویزیون خصوصی.. 308

    ارزش ها و نقش های رسانه. 311

    زمینه های موفقیت رادیو تلویزیون خصوصی در ایران.. 


موضوع پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, نمونه پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, جستجوی پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, فایل Word پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, دانلود پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, فایل PDF پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, تحقیق در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, مقاله در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, پروژه در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, پروپوزال در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, تز دکترا در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, پروژه درباره پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی, رساله دکترا در مورد پایان نامه امکان سنجی و طراحی الگوی ایجاد تکثر رادیو تلویزیونی در ایران با توجه به الزامات سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( M.A ) گرایش: بازاریابی چکیده هدف از ارائه این پژوهش طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار است. این مدل شامل متغیرهای مستقل پایداری اجتماعی، پایداری سیاسی، کیفیت خدمات، پایداری محیطی، پایداری فرهنگی، بازاریابی پایدار، رضایت گردشگر، اعتماد گردشگر، وفاداری گردشگر بر متغیر وابسته گردشگری پایدار ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی چکیده؛ هدف از پژوهش حاضر بررسی بار شناختی بیرونی ایجاد شده در چند رسانه ای مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل در درس زیست شناسی بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش شناسی در زمره پژوهش های شبه آزمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی شهر ملایر در سال تحصیلی 93-1392 بود. ...

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته ­ي مديريت اجرايي دي ماه  1390 چکيده رشد روزافزون فناوري اطلاعات از يک سو، پيچيدگي سازمان هاي امروزي از سوي ديگر اين سازمان

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیا گرایش: برنامه ریزی توریسم چکیده این تحقیق با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی، با بهره گیری از مطالعات کتابخانه‎ای، اسنادی همراه با مشاهدات میدانی و استخراج پرسشنامه به تحلیل پایگاههای راهنمایی و رانندگی و نقش آن در احساس امنیت گردشگری درحوزه غرب گیلان پرداخته وهدف از این تحقیق بررسی و شناخت امکانات و محدودیتهای پایگاههای ...

پايان نامه تحصيلي جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد(M.A رشته مديريت بازرگاني گرايش بين الملل سال تحصيلي 92-91 چکيده افزايش رقابت به خصوص در بخش خدمات، توجه بيشتر به حفظ و نگهداري مشتريان ف

بخش 1 : مقدمه 1-1 مقدمه اي بر بانک اطلاعاتي دادِگان (پايگاه داده‌ها يا بانک اطلاعاتي) به مجموعه‌اي از اطلاعات با ساختار منظم و سامانمند گفته مي‌شود. اين پايگاه‌هاي اطلاعاتي

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازرگاني بين الملل زمستان 90 چکيده رشد سريع زير ساختارهاي اينترنت فرصت­ها و روش­هايي جديد براي انجام کسب وکار به تمامي جهانيان معر

»M.A پایان‌ نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت « گرایش: بازار یابی چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعیین موانع بلوغ بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش تمامی مدیران، کارکنان و سرپرستان واحدهای مختلف درسطوح مختلف سازمانی در اداره امور مالیاتی استان ایلام می باشد. حجم کل جامعه آماری برابر با 230 نفر ( 230= N ) بوده که حجم ...

چکیده: رشد روز افزون صنعت گردشگری در جهان و درآمد هنگفتی که عاید کشورهای سرمایه گذار در این حوزه شده است، موجب می شود که سیاستگذاران کشورهایی که دارای پتانسیل های بالقوه ای در این زمینه هستند این صنعت را جذاب دانسته و تمام تلاش خود را بر آن دارند که سهم بیشتری از این بازار رو به رشد را نصیب خود نمایند. از آنجا که ایران نیز جزو ده کشور اول جهان در زمینه پتانسیل های جذب گردشگری می ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: معماري گرايش: تکنولوژي معماري بهار 1394 چکيده    با شکل گيري شهرها و توسعه شهرنيشني و اجتماعات نيازها و خواستار انسان شهر نيشي

ثبت سفارش