پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان

مشخص نشده 968 KB 29356 204
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۷۰,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

    زمستان 90

    چکیده

    رشد سریع زیر ساختارهای اینترنت فرصت­ها و روش­هایی جدید برای انجام کسب وکار به تمامی جهانیان معرفی کرد. اینترنت دنیا را بدون مرز کرده است. تولید­کنندگان، تجار و مصرف­کنندگان در حال حاضر می­توانند به بازارها به طور سریع­تری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل در کمترین زمان ممکن کسب کنند(جاتوراویث، 2007). در کل استفاده از اینترنت می­تواند در سه فعالیت اصلی دسته­بندی شود: نشر اطلاعات شرکت، اجرای تجارت الکترونیکی و تبادلات کسب و کاری. برجسته­ترین ویژگی­ اینترنت عدم نیاز به واسطه است؛ تولید­کنندگان می­توانند کالاهای خود را به طور مستقیم و به آسانی از طریق اینترنت به فروش برسانند (جاتوراویث، 2007).

    با اینکه تحقیقات متعددی در خصوص رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان در خارج از کشور صورت گرفته ولی در داخل کشور مدل های چندان مناسبی در این ارتباط ارائه نشده است. بدیهی است که بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان می تواند به شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از این شیوه خرید کمک نماید. این تحقیق، تاثیر عوامل بازاریابی اینترنتی بر رفتار خرید مشتریان را بررسی می کند.

    مطالعه حاضر بر اساس مدل اولیه هاکیو و همکاران در سال 2009 انتخاب شده و پس از بررسی تحقیقات مختلف مرتبط با تحقیق حاضر،مدل ذکر شده تغییر یافت و عوامل قیمت و سهولت خرید به آن اضافه گردید.

    این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و داده های مورد بررسی از میان 266 پرسشنامه توزیع شده در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال 90 دانشگاه علامه طباطبایی که به شکل تصادفی ساده انتخاب شده بودند به دست آمد.در این مطالعه از آمار توصیفی و استنباطی و آزمون هایی همچون آزمون کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای یا نسبت، آزمون فریدمن، آزمون من وییتنی و آزمون کروسکال والیس و نیز تحلیل عاملی بهره گرفته شد.

    نتایج آزمون ها بیان داشت که متغیرهای قیمت،امنیت و اعتماد،محیط بازاریابی اینترنتی،ویژگی محصول و سهولت خرید  بر روی رفتار خرید مشتریان در اینترنت تاثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تاثیر گذار نبوده است.

    در نهایت نیز پیشنهاداتی مانند افزایش سطح امنیت و اعتماد که تاثیری مستقیمی بر روی متغیر پیشنهادات ارتقایی دارد و باعث می شود که این ابزار مهم بازاریابی در اینترنت تمایل مشتریان به خرید اینترنتی را افزایش دهد،ارائه گردید.همچنین استفاده از عامل قیمت به عنوان مزید رقابتی نیز مورد توجه است.

    لغات کلیدی: بازاریابی اینترنتی،رفتار خرید مشتریان،خرید اینترنتی

     

    مقدمه

    در زمان­های اخیر اینترنت حجم عظیمی از هیجان را ایجاد کرده، طوریکه توجه رسانه، عموم و بازاریابان را به خود جلب نموده است. دلایل زیادی برای رشد استفاده از اینترنت (نه فقط خرده فروشی) در زمانهای اخیر فراهم است، مانند اندازه آن به عنوان منبع اطلاعات، آسان­تر شدن آن برای استفاده کننده، و اینکه روز به روز قابلیت دسترسی  به آن افزایش یافته و هزینه­اش کاهش می­بابد (از اُکاس[1] و فِنچ[2]، 2003). خصوصیات تعاملی وب و اینترنت، به مصرف کنندگان این فرصت را می­دهد تا محصولات را راحت­تر و با کارایی بهتر خریداری کنند، از راه دور قادر به استفاده از وب باشند و در زمان و زحمت صرفه­جویی کنند. رشد سریع اینترنت و شبکه گسترده جهانی در دهه 90 تجارت الکترونیکی را به وجود آورد و آینده بسیاری از شرکتها را تضمین نمود (هانگ[3]، 1998). اینترنت بازارهای جدیدی را برای مشتریان و همچنین سازمان­ها ایجاد کرده است و به جایگزین جدی­ای برای خرید سنتی تبدیل گردیده است. رشد خرید اینترنتی، نیروی محرکی را برای انجام تحقیقات بیشتر در زمینه رفتار و نگرش مصرف­کنندگان  در وب و تجارت­های آنلاین فراهم کرده است.

     

    1-1 بیان مسئله

    پیدایش و توسعه اینترنت فرصت های جدیدی را برای بازار یابان ایجاد نموده تا بتوانند فعالیت های فعلی بازار یابی خود را بهتر انجام دهند. بازاریابی اینترنتی[4] تا حد زیادی به ویژگی های محصولات و خدماتی ارتباط دارد. به علاوه بازار یابی از طریق اینترنت می تواند کمک شایانی در صرفه جویی  وقت و هزینه، به استراتژی کلی بازاریابی نماید. (تیم تجارت الکترونیک پان وسترن[5]،2005)

    در دنیای کسب و کار الکترونیک عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر تصمیم و قصد خریدار از طریق وب سایت ها تاثیر می گذارند. عواملی مانند کمبود امنیت در اینترنت، کمبود اعتماد مشتریان به خرید و تبلیغات مجازی،کیفیت سایت و نحوه طراحی آن خصوصا در ارائه محصول و اطلاعات مربوط به کالا، به بی رغبتی و بی اعتمادی مشتریان نسبت به خرید و تبلیغات اینترنتی منجر می شود.

    نزدیک به 72% از کاربران اینترنت حداقل یکبار در ماه به صورت آنلاین به جستجوی کالای گوناگون می پردازند. اما این جستجوی اینترنتی هرگز معادل خرید نیست.مهمترین مانع در این راه وادار نمودن افراد به آزمایش و استفاده از این شیوه جهت خرید برای اولین بار می باشد.(میوتر[6]،2005)

    اگر مشتریان از تصمیمات خرید و تجارب خرید اینترنتی خود احساس رضایت کنند، سناریوی خرید آنلاین بسیار جذاب و پر طرفدار خواهد شد. این موضوع که چگونه می توان کیفیت رفتار خرید مشتریان از طریق اینترنت را بهبود و ارتقاء داد و آنها را برای خرید اینترنتی بیشتر کرد،بحثی است که توجه بسیاری از محققین را به خود معطوف ساخته است.(چن[7]- شانگ[8]- کاو[9]،2009)

    هرچند،خریدهای اینترنتی گزینه ها و راحتی بیشتری را برای مشتریان فراهم می نماید ولی یافتن محصولاتی که نیازهای یک مشتری را برآورده نماید کار چندان آسانی نیست.اگر یافتن محصولاتی که نیاز های یک مشتری را برآورده نماید برای او مشکل باشد، آن مشتری ترجیح خواهد داد تا از فروشگاه های آنلاین دیگری خرید نماید و یا به کلی از خرید اینترنتی صرفنظر نماید.(پارا[10]- رویز[11]،2009)

    علیرغم مزایا و کاربرد های فراوانی که اینترنت و بازاریابی اینترنتی دارد و در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، هنوز در ایران و در بسیاری از فروشگاه ها و...  بنا به دلایل مختلف همچون عدم وجود زیر ساخت مناسب،امنیت و اعتماد پایین،ویزگی های محصول و حتی فرهنگ به کارگیری از اینترنت جهت خرید، جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و نتوانسته باعث تاثیر زیاد و افزایش تمایل خرید مشتریان شود و مشتریان چندان توجهی به این نوع خرید نداشته و تاثیر پذیری کمی از آن دارند در حالی که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به فروش اینترنتی در بازار اینترنتی روی آورده اند تا در عصر اطلاعات و ارتباطات بتوانند مزایای زیادی برای خود ایجاد نمایند.

    با اینکه تحقیقات متعددی در خصوص رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان در خارج از کشور صورت گرفته ولی در داخل کشور مدل های کمی در این ارتباط ارائه شده است. بدیهی است که بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان می تواند به شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از این شیوه خرید کمک نماید.

     

    1-2 اهمیت و ضرورت موضوع

    اینترنت در طول سال های گذشته پیشرفت نمایی داشته و امروزه در اکثر کشورهای دنیا به راحتی قابل دسترسی است و بسیاری از رفتارهای کسب و کار مشتریان را دچار انقلاب و دگرگونی کرده است. همچنین از اینترنت برای ایجاد و حفظ روابط با مشتری از طریق فعالیت های آنلاین[12] تا تبادل ایده ها، محصولات و خدمات استفاده شده است. (هاکیو[13]- شمیم[14]،2009)

    در سایه گسترش بازرگانی الکترونیکی بسیاری از واسطه ها اعم از عمده فروشان و خرده فروشان، حذف شده اند. بدون نیاز به حضور در فروشگاه، همه کالاها و به صورت مجازی در دسترس هستند و مشتری می تواند هر محصولی را در اینترنت ببیند، بررسی کند، ویژگی های آن را دریابد، از میان عرضه کنندگان و قیمت ها برگزیند و با فشردن چند دکمه از راه اینترنت، سفارش و پرداخت را انجام دهد. (هاکیو[15] و همکاران،2009)

    امروزه با مطرح شدن الگوهای جدید، تعاریف سنتی بازاریابی دگرگون شده و لازم است با دیدی نو به این مسئله توجه شود.بازاریابی یکی از سیستم های سازمانی و یا یکی از مهمترین فرآیندهای سازمان های تجاری در جهت دستیابی به اهداف و ارضای نیاز های مشتریان است.(سیمون[16] و مینور[17]،1381)

    با افزایش تعداد کاربران اینترنت، نحوه استفاده کاربران از این ابزار تعاملی به عنوان بخشی موثر در تصمیمات و اقدامات خرید، توجه متخصصین و صاحب نظران را به خود جلب نموده است.(سوپرامانیین[18]،2006)

    هم چنانکه استفاده از اینترنت گسترش می یابد، استفاده از آن برای شرکت ها به صورت یک جنبه استراتژیک درآمده است.داشتن ارتباطات موثر با مشتریان از طریق اینترنت یک جنبه مهم و حیاتی برای شرکت هاست و اکثر بنگاه ها از وب سایت ها به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده می نمایند.(ریچارد[19]- چاندرا[20]،2005)

    محیط بازار یابی اینترنتی برای فروشندگان این امکان را فراهم می آورد که بتوانند واسطه های بسیار با امکانات متنوع برای خرده فروشی در اختیار کاربران قرار دهند. از نظر تریفتز[21] و هابل[22]،تعامل از نظر مشتریان یعنی پیاده سازی ابزاری پیچیده برای کمک به خریداران در تصمیم گیری آنها برای خرید با استفاده از بازاریابی اینترنتی. (هاکیو و همکاران،2009)

    اینترنت برای شرکت های بازار یاب فرصت های منحصر به فردی جهت جمع آوری اطلاعات و فروش محصولاتشان ایجاد می کند و مشتریان را قادر می سازد تا محصولات ویژه را بدون زحمت در اینترنت جستجو نموده و بدون مراجعه به فروشگاه به صورت آنلاین، خرید نمایند. در بازاریابی اینترنتی این اجازه به مشتری داده می شود تا به اطلاعات به روز و کاتالوگ جدیدترین محصولات و خدمات دسترسی داشته باشند. (هاکیو و همکاران،2009)

    علیرغم محبوبیت و اهمیت اینترنت در اقتصاد دیجیتالی، تعداد کمی تحقیق جامع در زمینه بازاریابی اینترنتی که عوامل موثر و دخیل در موضوع را به صورت کامل و شفاف مورد بحث و بررسی قرار داده و نتایج مفیدی را  ارائه نماید در کشور انجام شده و با توجه به اینکه استفاده از اینترنت برای کسب و کار و خرید های اینترنتی در ایران همچنان نوپا و جدید است و مشتریان بیشتر به خاطر امنیت اطلاعات خود به خرید های اینترنتی کمتر تمایل دارند و بر این باورند که تعاملات آنلاین به اندازه کافی برای روش پرداخت ایمن نیست و امکان افشای اطلاعات وجود دارد، ضروری است تا تحقیقی در این زمینه صورت گیرد. (نگای[23]،2003).

     

    1-3 هدف تحقیق

    1-3-1  هدف اصلی

    هدف اصلی تحقیق،شناسایی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان است که از طریق مطالعه و بررسی الگوها و مدل های رفتار خرید مشتریان در محیط اینترنت، مولفه ها و شاخص ها احصاء خواهد شد.

     

    1-3-2 هدف کاربردی

    نتایج مورد انتظار تحقیق این است که در پایان تحقیق مولفه ها و شاخص های تعیین کننده رفتار خرید مشتریان در بازاریابی اینترنتی جهت هرگونه سیاستگذاری و برنامه ریزی به مدیران بازاریابی ارائه شده و بتوانند سهم بیشتری از بازار را برای محصولات و خدماتشان از طریق محیط اینترنتی در اختیار گیرند.

     

    14  گزاره های تحقیق

    1-4-1  پرسش اصلی: 

    رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان چگونه است؟

     

                    1-4-2  فرضیه های تحقیق

    فرض اول:  محیط بازاریابی اینترنتی[24] بر رفتار خرید مشتریان در اینترنت موثر است.

    فرض دوم:  ویژگی های محصول[25] بر رفتار خرید مشتریان در اینترنت موثر است.

    فرض سوم: امنیت و اعتماد[26] بر رفتار خرید مشتریان در اینترنت موثر است.

    فرض چهارم: پیشنهادات ارتقایی[27] بر رفتار خرید مشتریان در اینترنت موثر است.

     

    فرض پنجم: قیمت [28]بر رفتار خرید مشتریان در اینترنت موثر است.

    فرض ششم: سهولت خرید[29] بر رفتار خرید مشتریان در اینترنت موثر است.

     

    1-5 متغیر های تحقیق

    1-5-1 متغیر های مستقل

       متغیر های مستقل تحقیق حاضر شامل محیط بازاریابی اینترنتی،ویزگی محصول،امنیت اعتماد،پیشنهادات ارتقایی،قیمت و سهولت خرید می باشد.

     

    1-5-2 متغیر های وابسته

    متغیر وابسته این تحقیق رفتار خرید اینترنتی مشتریان می باشد.

     

    1-6  قلمرو تحقیق

          1-6-1   قلمرو موضوعی تحقیق

                 رفتار مصرف کننده

     

          1-6-2  قلمرو مکانی تحقیق

                 قلمرو مکانی، دانشگاه علامه طباطبایی می باشد.

     

           1-6-3   قلمرو زمانی تحقیق

               از زمان شروع تا پایان تکمیل پرسشنامه و محدوده زمانی کل تحقیق 6 ماه می باشد.

     

    Abstract

    The rapid growth of Internet infrastructure introduced new opportunities and procedures for business to the entire world. The Internet makes a world without borders. Producers, traders and consumers are now able to access the market Faster and gain more information in less possible time than before.

    Using the Internet can be classified into three main activities of: company information Publication, the administration of electronic commerce and business transactions.

    The most prominent feature is that it doesn’t need a broker because the producers can directly and easily sell their goods through the Internet.

    Although there are numerous studies concerning the relationship of Internet marketing and overseas customers but inside the country we don’t have many appropriate models in this case. It is obvious that studying the relationship of Internet marketing and customers buying behavior Can help us to identify possible causes of Not intending them to this way of shopping. This research, elaborates on the impacts of internet marketing factors on customer buying behaviors.

     

    This study is selected, based on Haque and colleagues’ model in 2009 and after reviewing various studies related to the research, the model was changed and the factors mentioned the price and ease of purchase were added to it.

    This study was descriptive survey and examined data was obtained from 266 questionnaires distributed among graduate students of Allame Tabatabai University on the year 1390 that were randomly selected. In this research descriptive and inferential statistics such as Kolmogorov-Smirnov test, the Binomial test, Friedman test, Mann-Whitney test, Kruskal -Wallis test, and factor analysis were used.

    Test results stated that the price variables, trust and security, Internet marketing environment, product features and ease of purchase have a significant impact on the shopping behavior of customers on the Internet and Incentive offers variable is not impressive.

    Finally, proposals were presented such as increasing the security and trust level that directly impacts the Incentive offers variable and Makes this important marketing tool in Internet marketing to increase customers tendency to buy from internet, Also the price factor is also considered as a competitive aspect.

    Keywords: Internet marketing, Customer buying behavior, Online Buying

    منابع و مأخذ:

    آذر،عادل ; مومنی،منصور، (1387)،"آماروکاربردآن درمدیریت"،جلد دوم،تهران، انتشارات سمت.

    تونکه نژاد،علی،(1384)،" نگرش مشتریان نسبت به خرید اینترنتی در فروشگاه های زنجیره ای شهروند"،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.

    دهقان،نبی اله،(1386)،"بررسی تغییرات مورد نیاز در فرایند بازاریابی شرکت های تولید کننده مواد غذایی در جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی و ارایه الگوی مناسب برای صنایع غذایی"، پایان­نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.

    زادون، هدی، (1385)، "بررسی عوامل موثر در خرید اینترنتی"، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.

    حافظ نیا، محمدرضا، (1384)، "مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ اول"، تهران، انتشارات سمت.

    خاکی، غلام­ رضا، (1387)، "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، تهران، انتشارات بازتاب.

    سرمدی،زهره ; حجازی،الهه; بازرگان،عباس،(1383)، "روش های تحقیق در علوم رفتاری"،چاپ 13،تهران،انتشارات آگاه.

    سعیدنیا، حمیدرضا؛ بنی اسدی، مهدی، (1386)، "الگوها یرفتارمشتریدرخریداینترنتی"، ماهنامه تدبیر، مهر 86، شماره 185، ص55.

    سیمون،جان،مینور،مشیل،اس،(1381)،" رفتار مصرف کننده"، صالح اردستانی،تهران،نشرآن.

    محمدی،غلامرضا، (1384)،"ارائه مدل رفتار مشتریان در محیط اینترنتی"، پایان­نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه شهید بهشتی.

    موون،سی،مینور،مشیل،اس،(1381)،رفتار مصرف کننده،صالح اردستانی،چاپ اول،تهران، نشرآن.

    واله،پگاه،(1389)،" بررسی پذیرش خرده­فروشی از طریق وب"، پایان­نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.

    هومن،حیدرعلی،(1387)،" مدل یابی معادلات ساختاری"،چاپ دوم،تهران،انتشارات سمت.

    یزدان پرست،عاطفه،(1386)،" شناسائی عوامل موثر بر نگرش مصرف کننده ایرانی در خصوص خرید به صورت اینترنتی و شبه اینترنتی "، پایان­نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه علامه طباطبایی.

     

    Achrol, s. r. & kottler,p.”marketing in the Network Economy”, Journal  of  marketing , 63(special issue,1999).

     

    Ahn, T., Ryn, S., & Han, I. (2004). The impact of the online and offline features on the user acceptance of internet shopping malls. Electronic Commerce Research and Applications,  3, 405-420.

     

    Alba, Joseph. Lynch, John. Weitz, Barton. Janiszewski, Chris. Lutz, Richard. Sawyer, Alan. Wood, Stacy. (1997). "Interactive home shopping: Consumer, retailer, and manufacturer incentives to participate in electronic marketplace". Journal of Marketing; Jul  61, 3; ABI/INFORM Global p. 38

     

    Byramjee, Faramarz. (2007). "The influence of consumers' perspectives of transaction costs in business-to consumer markets, their risk-bearing propensity, and the categories of goods purchased on consumers' preference of shipping medium". A dissertation submitted to the faculty of the Barry Kaye College of business of Florida Atlantic University in partial fulfillment of the requirements for the Degree of doctor of philosophy.

     

     

    Blattberg ,c.r & deighton,j.,interactive marketing : exploring   the  age of addressability ,sloam management review,33(4)

     

    Chang, M., Cheung, W., & Lai, V. (2005). Literature derived reference models for the adoption of online shopping. Information Management, 3(42), 543-559.

     

    Chen, L. (2009). “Online consumer behavior: An empirical study based on Theory of Planned Behavior”. A dissertation submitted to the graduate college at the University of Nebraska in partial fulfillment of the requirements for the Degree of doctor of philosophy.

     

    Chen, S. J., & Chang, T. Z. (2003). A descriptive model of online shopping process: Some empirical results. International Journal of Service Industry Management, 13, 559-569.

     

    Chen, Z., & Dubinsky, A. (2003). A conceptual model of perceived customer value in e-commerce: A preliminary investigation. Psychology & Marketing, 20, 232-347.

     

    Citrin, A.V., Sprott, D.E., Silverman, S.N., Stem, D.E. (2000). Adoption of internet shopping: the role of consumer innovativeness. Industrial Management and Data Systems.100 (7), pp. 294–300.

     

    Clarke, Irvine (2005),”Advances in electronic marketing”,Idea Group publishing,United States Of America.

     

    Constantinides, Efthymios (2010),”Effects of web experience on consumer choice:a multicultural approach”,Internet Research,Vol.20 No.2,pp.188-209.

     

    3-Constantinides E. (2006),«The marketing mix revisited: Towardsthe 21st centur marketing» ,Journal of Marketing Management.22pp.407-438.

     

    Constantinides, Efthymios. (2002), «The 4s web- marketing mixmodel», Electronic Commerce Research and Application, Issue.1, pp: 57-76.

     

    Emmanoulides, C. Hammond, K, “Internet Usage: predictors of Active Users and Frequency of Use”, jornal of interactive marketing, 14 (spring 2000).

     

    Fench, T. O’Cass, A., (2003). Web retailing adoption: exploring the nature of internet users, Web retailing behavior. Journal of Retailing and Consumer Services 10, 81–94.

     

    Fench, T., O’Cass, A. (2001). Internet users’ adoption of web retailing; User and product dimensions. Journal of Product & Brand Management, 10, 361-381.

     

    George, J. (2002). Influences on the intent to make internet purchases. Internet Research, 12(2), 165-180.

     

    Goldsmith, R.E., Goldsmith, E.B. (2002). Buying apparel over the internet. Journal of Product and Brand Management 11(2), pp. 89–102.

     

    Grewal, D., Munger, L. J., Iyer, G.R., & Levy, M. (2003). The influence of Internet retailing factors on price expectations. Psychology & Marketing, 20, 477-493.

     

    Goldsmith, Ronald.(1999) , «The personalized marketplace: beyondthe 4p,s , Marketing Intelligence & and Planning» , volume 17. Number4, pp 178-185.

     

    Haecke, s. h.,”about the nature and future of interactive marketing “jornal of interactive marketing, 13(winter 1998).

     

    Hammond, K, Turne r, p. & Bain, M., “internet Users versus Non-users: Drivers of Internet Uptake”, International Journal of Advertisement, 19(13), (2000).

     

    Haque,a,khatibi.a, Al Mahmud.sh.(2009)., “Factors Determinate Customer Shopping Behaviour Through Internet:the Malaysian Case”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 3(4): 3452-3463, 2009

     

    Haung, S. H. (1998). “Diffusion of online shopping”. A dissertation submitted to the school of arts and humanities of the California State University in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Master of Arts in Mass Communication.

     

    Haung, W. Y., Schrank, H., & Dubinsky, A. (2004). Effect of brand name on consumers’ risk perceprions of online shopping. Journal of Consumer Behaviour, 4(1). 40-50.

     

    Hoffman, D. L., and Novak, T. P. (1996). Marketing in hypermedia computer-mediated environments: Conceptual foundations. Journal of Marketing, 60, 50-69.

     

    Hoffmnn,d.l.&novak ,t.p.,”a new  marketing paradigm  for e.c.”, the information society, 13jan-march 1997).

     

    Hung, H. J., Lin, R. Y., & Chuang, S. T. (2007). Elucidating user behavior of mobile learning: A perspective of the extended technology acceptance model. The Electronic Library, 25(5), 585-589.

    Jaturavith, w. (2007). “Consumer adoption of the Internet as a shopping medium: The case of Thailand”. A dissertation submitted to the graduate faculty of the Marshall Goldsmith School of Management of Alliant International University in partial fulfillment of the requirements for the Degree of doctor of Business Administration.

     

    Karayanni, D. A. (2003). Web-shoppers and non-shoppers: Compatibility, relative advantage and demographics. European Business Review, 15(3), 141-152.

     

    Kotler, p. marketing moves, Harvard business school press.

     

    Katz, E. (1957). The Two-Step Flow of Communication: An Up-To-Date Report on a Hypothesis, the Public Opinion Quarterly, 21(1), 61-78.

     

    Kim, J., & Park, J. (2005). A consumer shopping channel extension model: Attitude shift toward the online store. Journal of Fashion Marketing and Management,

     

    Lian, J. W., & Lin, T. M. (2007). Effect of consumer characteristics on their acceptance of online shopping: Comparisons among different product types. Computer in Human Behavior, 24, 48-65.

     

    McCabe, D. B. (2001). “Online and offline decisions: The effect of product category and order of information”. A dissertation submitted to the Arizona State University in partial fulfillment of the requirements for the Degree of doctor of philosophy.

     

    Miyazaki, A.D., Fernandez, A. (2001).Consumer perceptions of privacy and security risks for online shopping. The Journal of Consumer Affairs 35(1), pp. 27–44.

     

    Novak, top., Hoffman, D.L & Yung, Y. F., “Measuring the Customer Experience in Online Environments: A structural Modeling Approach”, marketing Science,19(Winter 2000).

     

    Otlacan, O. (2006). «e_ marketing strategy:7 dimentions to consider(the e_marketing mix) ». http://findinarticles.com/aQAM22Zw9/55035/e-marketing-strategy.htm1 >pp:1-6

    Park, C. H., & Kim, Y. G. (2003). Identifying key factors affecting consumer purchase behaviour in an online-shopping context. International Journal of Retail & Distributation Management, 31(1), 16-29.

     

    Peterson, R.A., Balasubramanian, S. and Bronnenberg, B.J. (1997), "Exploring the implications of the Internet or consumer marketing''. Journal of the Academy of Marketing Science. 25 / 4. pp. 329-46.

     

    Pires, G., Stanton, J., & Eckford, A. (2004). Influence on the perceived risk of purchasing online. Journal of Consumer Behaviour, 4(2), 118-131.

     

    Phau, I. Poon, S.M. (2000). "Factors influencing the types of products and services purchased over the internet". Journal of Internet Research- Electronic Networking Applications and Policy. 10/ 2.  pp. 102–113.

     

    Poel, D. Van den Leunis, J. (1999). "Consumer acceptance of the internet as a channel of distribution". Journal of Business Research. 45/3. pp. 249–256.

     

    Silk ,a.j.,klein,l.r.,&brendt, e.r., intermedia substitutability in the us national advertising market , working paper , 98-005, Harvard business school.

     

    Spalter, M. (1996), «Maintaining A Customer Focus in an InteractiveAge?», From Book: Interactive Marketing: The Future Present,Edited by Forrest, E. and Miserrski, R

     

    Swaminathan, V., Lepkowska-White, E. and Rao, B. P. (1999). Browsers or buyers in cyberspace? An investigation of factors influencing electronic exchange. Journal of Computer-Mediated Communication, 5(2).

     

    Swinyard, W.R., & Smith, S. M. (2003). Why people (don’t) shop online: A lifestyle study of the Internet consumer. Psychology & Marketing, 20, 576 -597.

     

    Tonita,perea,Monsuwe,Benedict,G.c,Dellaert, Ko de Ruyter,(2004),”What drives consumers to shop online?A literature review,International journal of service Industry Management,Vol.15,No 1.102-121.

     

    Trueman, M. Eid, R. (2002).” The internet: New international marketingissue”. management research news,25(12),pp.54-67

     

    Venkatesh, V. (2000). Determinants of perceived ease of use: Integrating control, intrinsic motivation, and emotion into the technology acceptance model. Information Systems Research, 11(4), 342-365.

     

    Venktash, A., “Cybermarketscapes and consumer Freedoms and Identities” European, journal of marketing, 32 (7/8) (1998).

     

    Vijayasarathy, L. R. (2004). Predicting consumer intentions to use on-line shopping: The case for an augmented technology acceptance model. Information & Management, 41, 747-762.

     

    Wu, S. I. (2003). The relationship between consumer characteristics and attitude toward online shopping. Marketing Intelligence Planning, 21(1), 37-44.

     

    Yoon, M. (2007). “An experimental study of consumer’s attitudes toward the Web: Cross-cultural analysis of cultural values and online consumer behavior”. A dissertation

     

    submitted to the graduate school of the University of Missouri-Columbia in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Master of Science.

  • فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

    مقدمه. 3

    1-1 بیان مسئله. 3

    1-2 اهمیت و ضرورت موضوع. 4

    1-3 هدف تحقیق.. 6

    1-3-1  هدف اصلی.. 6

    1-3-2 هدف کاربردی.. 6

    14  گزاره های تحقیق.. 6

    1-4-1  پرسش اصلی.. 6

    1-4-2  فرضیه های تحقیق.. 6

    1-5 متغیر های تحقیق.. 7

    1-5-1 متغیر های مستقل.. 7

    1-5-2 متغیر های وابسته. 7

    1-6  قلمرو تحقیق.. 7

    1-6-1   قلمرو موضوعی تحقیق.. 7

    1-6-2  قلمرو مکانی تحقیق.. 7

    1-6-3   قلمرو زمانی تحقیق.. 7

    1- 7 چارچوب نظری تحقیق.. 8

    1-8 روش شناسی تحقیق.. 8

    1-8 -1 روش تحقیق.. 8

    1-8-2  جامعه آماری.. 8

    1-8-3   روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه: 9

    1-9  روش های گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن: 9

    1-10 روش های تحلیل داده ها: 9

    1-11 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق: 10

    1-12  شرح واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی: 10

    فصل دوم: ادبیات تحقیق.. 13

    21 مبانی نظری.. 14

    2-1-1 مقدمه. 14

    2-1-2  اینترنت.. 15

    2-1-4  اینترنت و بازاریابی.. 29

    2-1-5  رفتار مصرف کننده آنلاین.. 43

    2-1-6  عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی.. 56

    2-2پیشینه تحقیق.. 79

    2-2 -1  بررسی پایاننامههای داخلی مرتبط.. 79

    2-2-2  بررسی پایاننامههای خارجی مرتبط.. 83

    2-2-3  مدل مفهومی تحقیق.. 87

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 91

    مقدمه. 92

    3-1 روش تحقیق.. 92

    3-1-1 تحقیق کاربردی.. 92

    3-1-2 تحقیق توصیفی.. 92

    3-2 متغیرها و فرضیه های تحقیق.. 94

    3-2-1 مدل تحلیلی تحقیق.. 95

    3-3 روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات.. 97

    3-4  مقیاس مورد استفاده 98

    3-4 روایی و پایایی پرسشنامه. 99

    3-4-1 پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 99

    3-4-2 تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 100

    تحلیل عاملی.. 100

    3-5 قلمرو تحقیق.. 105

    3-5-1 دوره های زمانی انجام تحقیق.. 105

    3-5-2  مکان تحقیق.. 105

    3-6  جامعه آماری (N) 105

    3-7  نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه (n) 106

    3-8  روش یا روش های نمونه گیری.. 106

    3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها 107

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 109

    مقدمه. 110

    4-1 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی.. 110

    4-1-1 آمار توصیفی متغیر جنسیت.. 110

    4-1-2 آمار توصیفی متغیر سن.. 111

    4-1-3  آمار توصیفی متغیر تحصیلات.. 112

    4-1-4 آمار توصیفی متغیر وضعیت تأهل.. 113

    4-1-4 آمار توصیفی سوالات پرسشنامه. 114

    4-2 آمار استنباطی.. 116

    4-2-7 مراحل عمومی آزمون فرض آماری.. 131

    4-2-8  آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 135

    4-2-9  آزمون فرضیه سوم تحقیق.. 139

    4-2-10  آزمون فرضیه چهارم تحقیق.. 143

    4-2-11 آزمون فرضیه پنجم تحقیق.. 146

    4-2-12   آزمون فرضیه ششم تحقیق.. 149

    4-2-13  رتبه بندی متغیرهای تحقیق.. 153

    4-2-14    بررسی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی.. 153

    فصل پنجم: نتیجه‌گیری.. 156

    مقدمه. 157

    5-1 نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت‌شناختی.. 157

    5-1-1 متغیر جنسیت.. 157

    5-1-2 متغیر سن.. 157

    5-1-3 سطح تحصیلات.. 157

    5-2 نتایج حاصل از فرضیه‌های تحقیق.. 157

    5-2-1 بررسی فرضیه اول (محیط بازاریابی اینترنتی) 157

    5-2-2 بررسی فرضیه دوم (ویژگی های محصول) 158

    5-2-3 بررسی فرضیه سوم (امنیت و اعتماد) 158

    5 -2-4 بررسی فرضیه چهارم (پیشنهادات ارتقایی) 158

    5-2-5 بررسی فرضیه پنجم (قیمت) 159

    5-2-6 بررسی فرضیه ششم (سهولت خرید) 159

    5-2-7 سایر نتیجه‌گیری ها 159

    5-3 محدودیتهای تحقیق.. 160

    5-4 پیشنهادهای اجرایی.. 160

    5-5 پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات آتی.. 161

    منابع و مآخذ. 163

    پیوست.. 169


موضوع پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, نمونه پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, جستجوی پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, فایل Word پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, دانلود پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, فایل PDF پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, تحقیق در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, مقاله در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, پروژه در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, پروژه درباره پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان, رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده : در دنیای کنونی بانکداری از عوامل حیاتی توسعه کشور هاست. به این ترتیب مشتریان به عنوان علت وجودی و در ادامه حیات بانکداری از اولویت خاصی برخوردار می باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی در وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت به آزمون پنج فرضیه می ...

  پايان‎نامه کارشناسي‎ارشد رشته مديريت جهانگردي گرايش بازاريابي   تابستان 1390   چکيده ايران از بازار جهاني صنعت گردشگري، به عنوان بزرگترين صنعت رو به رشد

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده: از آنجا که برند هر بنگاه از با ارزش ترین دارایی های نامشهود آن بنگاه و منبع درآمد به حساب می آید می توان اینطور استدلال کرد، زمانی که یک برند در بازار شناخته می شود و به موفقّیت دست پیدا می کند این احتمال وجود دارد که دستخوش جعل وتقلّب شود(مالدونادو و هیوم[1] ، 2005). واقعیّت این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش داخلی چکیده پایان نامه : باتوجه به رقابتی بودن صنعت بانکداری درعصر حاضر، بانک هابرای متمایز شدن از رقبا ، باید بتوانند رابطه بلند مدت وپایداری را با مشتریان خود داشته باشند .بدین منظور بانک ها باید انتظارات مشتریان وعوامل حفظ این رابطه بلند مدت را شناسایی ودر جهت تعامل پایدار بامشتریان از طریق جلب اعتمادشان ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی. گرایش بازاریابی بین الملل چکیده موفّقیت تمام سازمانها و مؤسّسات، اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی، دولتی یا غیر دولتی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهمّترین آنها رضایتمندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب و کار است. اعتقاد بر این است که رضایتمندی مشتریان، عکس العمل های آتی آنان را ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی گرایش مالی چکیده : از آنجا که عوامل متعددی وجود دارند که در موفقیت موسسات مالی و خدماتی از جمله بانکها نقش تعیین کننده ای دارند و جذب منابع ، سپرده ها و مشتریان از اصلی ترین و مهمترین مسئله هایی است که یک نظام بانکی با آن مواجه می باشد ، لذا هدف از انجام این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب مشتریان شعب ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته تحصيلي:    MBA سال 1391 چکيده فارسي بسياري از مديران کسب و کار، بازاريابي را به معني فروش يا تبليغات مي دانند ، در حالي که مفهوم بازار

ثبت سفارش