پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد)

word 9 MB 29666 152
1391 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    مدیریت دولتی گرایش مالی

    چکیده:        

    طی سال های اخیر، به تدریج بخش خصوصی جهت فرار از محدودیت های قانون کار به استفاده از قراردادهای موقت کار، گرایش پیدا کرده اند. تحت این قراردادها، نیروها با قراردادهای کمتر از 90روزه و تحت حداقل های تعیین شده شورای عالی کار، نیروی کارگری به خدمت گرفته می­شوند. در این شرایط برای مدیریت آگاهی از عوامل انگیزشی و شدت اهمیت یا تأثیر آنها اهمیت ویژه ای می­ تواند داشته باشد.

    مشابه با تحقیق انجام شده در سوئد، مبتنی بر الگوی دو عاملی انگیزشی برای تعیین درجه تأثیر عوامل انگیزشی و بهداشتی تحقیقی در سطح شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل انجام شده است. در این تحقیق جامعه آماری کارگران شاغل در: شهرک های صنعتی قطب راوندی، امیرکبیر، هلال و سلیمان صباحی  بوده که با فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقه ای، 640 نفر انتخاب و از پرسشنامه­های توزیع شده 625 مورد، کامل بازگشت داده شد.

             در این تحقیق، ابتدا به روش های توصیفی نظری، نمودارها و جداول توزیع فراوانی نمونه گیری و یافته ­ها توصیف شده، سپس برای متغیرهای کیفی نظیر: جنسیت، وضعیت تاهل و سطح تحصیلات به روش تحلیل واریانس و در مورد متغیر­های کمی از همبستگی به منظور تحلیل همخوانی استفاده شده است و در انتها از آزمونt استیودنت، برای سنجش میزان متوسط تأثیریا اهمیت عوامل استفاده شد. نتایج نشان داد که:

    1- سن، جنسیت، وضعیت تاهل و سابقه بر نوع اظهار نظر افراد تأثیری ندارد و افراد صرف نظر از
    ویژگی­های دموگرافیک اتفاق نظر دارند در حالی که در خصوص سطح تحصیلات نشان داد که بر اظهارنظر آنها تأثیر می­گذارد.

    2- نتایج حاصله در مورد میزان تأثیر عوامل بهداشتی، رشد و انگیزشی متفاوت است و بیشترین اهمیت مربوط به عامل بهداشتی سطح دستمزد است.

    3- نتایج مربوط به اهمیت یا درجه تأثیر عوامل در مورد کارگران موقت سوئدی و موقت  قلمرو تحقیق متفاوت است. در ایران بیشترین درجه اهمیت مربوط به سطح دستمزد و کمترین درجه اهمیت مربوط به آموزش فنی حرفه­ای است. ولی در تحقیق سوئد بیشترین تأثیر یا اهمیت، مربوط به مهارت لازم برای ارائه یک کار خوب و کمترین مربوط به میزان مزایا می­باشد.

    واژه های کلیدی:

     

     

    کارگران موقت، مدل هرزبرگ، انگیزش

     

    1-1 مقدمه:

        مدیریت به مفهوم امروزی، استفاده بهینه از منابع کمیاب می­باشد و به گفته پیتراف دراکر مدیریت، کار کردن با دیگران و از طریق دیگران است.از منابع مهم در سازمانها، منابع انسانی است که مهارت اساسی مدیریت یعنی مهارت ارتباطی، شکل گیری حسابداری منابع انسانی به عنوان یک مبحث جدید و به اعتقاد برخی نظیر پیتردراکر مبنی بر خلاصه شدن مدیریت در کار کردن با دیگران به اهمیت این سرمایه عظیم در سازمانها اشاره دارد.

    استفاده بهینه از منابع عظیم نیروی انسانی، مستلزم شناخت رفتار و عوامل موثر بر رفتار نیروی انسانی در سازمانها است.

    انگیزش را به عنوان چرایی رفتار (کبیری، 1375) تعریف نموده­اند. نظریات متعدد و تحقیقات متفاوتی در ارتباط با شناخت رفتار، عوامل انگیزشی یا برانگیزاننده رفتار و فرایند انگیزش صورت گرفته است. نظریه­ها و تخصص مدیریت رفتار سازمانی بر پایه بحث محوری انگیزش در راستای
     شناخت، پیش بینی و هدایت یا تحت تاثیر قرار دادن رفتار کارکنان در راستای نیل به اهداف سازمانی شکل گرفته است.

    برخی از تحقیقات یا نظریات به دنبال شناسایی و اولویت بندی عوامل انگیزشی می­باشند که از جمله می­توان به نظریات آبراهام مازلو، هرزبرگ، مک کله لند، مک گریگور اشاره کرد. نظریه دو عاملی هرزبرگ به عنوان یکی از نظریات محتوایی است که عوامل انگیزش را در دو دسته کلی مشتمل بر عوامل بهداشتی که وجود آنها در سازمان به باقی ماندن کارکنان در محیط کار منجر شده و فقدان آنها به خروج از سازمان می­انجامد و عوامل انگیزشی که در برانگیختن کارکنان موثرند،  تقسیم بندی می­کند.

    تحقیقات زیادی در ارتباط با به کارگیری مدل­های انگیزشی، از جمله مدل دو عاملی هرزبرگ در سازمانهای مختلف تولیدی و غیرتولیدی صورت گرفته است.

    در ایران پس از انقلاب، از جمله با تصویب قانون کار، رابطه بین کم و کیف کار و مزد قطع شده و افراد به محض استخدام از آن جهت که صرف داشتن رابطه استخدامی از یک طرف و حضور فیزیکی در محیط کار از طرفی دیگر مبنای دریافت حقوق و مزایایشان بود، انگیزه ای برای کار نداشتند و سطح بهره­وری و کارآیی در سازمان­هایی که از نیروی استخدامی برخوردار بودند تا حد قابل توجهی تنزل یافت. در شرکت­های خصوصی، تدریجاًّ برای فرار از قانون کار قراردادهای موقت کار مورد استفاده قرار گرفت تا از عامل امنیت شغلی و امکان اخراج یا قطع رابطه کار در هر زمان بتوانند در افزایش
    بهره وری یا کارایی کارکنان بهره جویند.

    قراردادهای موقت کار، تدریجاً عمومیت یافت تا جایی که حتی امروزه سازمانهای دولتی در بسیاری از امور خدماتی و رفاهی مثل حمل و نقل، بهداشت و ... از این ابزار استفاده می­کنند.

    اگر چه این روزها حرکت­هایی در راستای اصلاح قانون کار آغاز شده است، ولی این واقعیت را که در حال حاضر در بخش­های خصوصی تقریباً  همه نیروها و در بخشی­های عمومی درصد قابل توجهی از نیروها تحت قراردادهای موقت کار فعالیت می­کنند؛ به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر است.

    موقتی بودن رابطه استخدامی می­تواند به جای استخدام مادام العمر، کارگر یا کارمند را به عنوان نیروی موقتی تلقی نماید. در کشورهای خارجی در بخش­های خدماتی در فصل­های خاصی از سال یا به هنگام نیاز از نیروی موقت استفاده می­کنند که می­توانند به عنوان نیروهای موقت از جهت رابطه استخدامی به حساب آیند. ارزیابی تأثیر عوامل انگیزشی و درجه اهمیت هر یک از این عوامل در این نیروها می­تواند تحت الگوهای مختلفی صورت گیرد. در این تحقیق استفاده از الگوی دو عاملی هرزبرگ در یک مقایسه تطبیقی بین ایران و سوئد، در ارتباط با کارگران موقت کار صورت گرفته است.

     

    1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق:

    برخی از جنبه های اهمیت و ضرورت انجام این تحقیق عبارتند از:

    1- اشتغال بیش از نیمی از جمعیت شاغل شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در واحدهای تولیدی و غیرتولیدی بر مبنای قرارداد موقت کار.

    2- اجرای طرح هدفمندی یارانه­ها و در نتیجه افزایش سهم هزینه های سوخت و انرژی، حمل و نقل در بهای قیمت تمام شده و به تبع  آن، کاهش توان رقابتی واحدهای داخلی و ضرورت افزایش کارآیی و بهره­وری نیروی انسانی.

    3- اهمیت یافتن انگیزش کارکنان در واحدهای تولیدی در راستای افزایش مزیت رقابتی، کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه افزایش سودآوری و ثروت سهامداران در قلمروی تحت بررسی.

     

    1-3 بیان مسئله تحقیق:

    پس از انقلاب با تصویب قانون کار در ایران، به جهت نگرش حمایتی از کارگران که درتدوین این قانون مد نظر قرار گرفته بود، مفاد قانون یاد شده رابطه بین کم و کیف کار با مزد را قطع و تقریباً غالب ابزارهای قدرت را از مدیران در هدایت کارگران سلب کرد. بر این مبنا تدریجاً با عنایت به اینکه کارگران به محض قطعیت استخدام، اخراج از کارخانه را منتفی دانسته و رابطه بین کم و کیف با مزد دریافتی نمی­دیدند انگیزه خود را در انجام وظایف محوله و افزایش کم و کیفی و تولید از دست دادند. در مقابل کارفرمایان و مدیران در واحدهای تولیدی و غیرتولیدی به فکر چاره افتاده و تدریجاً قراردادهای موقت کار شکل گرفت. بر مبنای قرارداد موقت کار، سعی شد که پرداختی به کارگران بر مبنای حداقل مصوب قانون کار به عنوان یک مقدار ثابت، تنظیم و پرداختهای اضافی به نحوی مرتبط با کمیت و کیفیت عملکرد آنها مرتبط شود.

    اگر چه به جهت فشارهای قانونی، اوایل درصد ناچیزی از واحدهای تولیدی از این رویه تبعیت می کردند، ولی تدریجاً قراردادهای موقت فراگیر شده و حتی به سازمانهای دولتی نیز کشیده شد. بر اساس این قراردادها در انتهای دوره قرارداد، کارفرما با اعطای حق و حقوق قانونی کارگر، امکان فسخ رابطه استخدامی و یا به کارگیری مجدد آن بر اساس قرارداد موقت جدید را دارد.اگر چه بهره وری و راندمان در واحدهای تولیدی یا غیرتولیدی مرتبط با قراردادهای موقت به قدر قابل توجهی بیش از واحدهای مربوط به استفاده از کارگران با رابطه استخدامی دائم بوده، تدریجاً احساس عدم امنیت شغلی و امکان اخراج کارگر در هر لحظه، وفق نظر مدیریت یا کارفرما انگیزه کار و تولید دلسوزانه در کارگران موقت را تضعیف کرد.

    بر این مبنا برای کارفرما و مدیریت، در چنین واحدهایی استفاده از اهرمهای انگیزش در راستای افزایش کارآیی و بهره­وری کارگران به عنوان یک مسئله اساسی در آمد. فرایند مناسب انگیزش و بر انگیختن کارگران در چنین محیط­هایی که الان در کشور بیش از نیمی از کارگران تولیدی را به خود اختصاص می­دهد، از اهمیت ویژه­ای برخوردار بوده و این امر مستلزم شناخت یک الگوی مناسب در راستای برانگیختن کارکنان است. الگویی که بتواند عوامل موثر بر انگیزش کارکنان و شدت تاثیر یا درجه اهمیت هر یک را مورد ارزیابی قرار دهد.

    یکی از الگوهای معروف در بین الگوهای انگیزش، مدل دو عاملی هرزبرگ است. طی تحقیقی که اخیراً در ارتباط با کارگران موقت در بخش گردشگری و خدمات بیمارستانی انجام شده، از مدل هرزبرگ در ارزیابی انگیزش کارکنان موقت استفاده شده است و در این تحقیق، هدف محقق از به کارگیری الگوی یاد شده در ارزیابی کارگران موقت ایران در سطح شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و مقایسه نتایج بدست آمده با مطالعه انجام گرفته در سوئد است.

    بنابراین سوال اصلی این تحقیق عبارت است از؛

    به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی انگیزش کارگران موقت ایران (شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل)چه تفاوتی با نتایج تحقیق انجام شده در سوئد دارد؟

     

    1-4 اهداف تحقیق:

    اهداف اساسی این تحقیق را می توان در چارچوب یک هدف اصلی و سپس تجزیه آن به اهداف فرعی به شرح زیر تبیین نمود:

    1-4-1 هدف اصلی :

     مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی انگیزش کارگران موقت .

    1-4-2 اهداف فرعی:

    1- شناسایی عوامل موثر در انگیزش کارگران موقت و دسته بندی دو عاملی آنها برمبنای نظریه هرزبرگ.

    2- ارزیابی نتایج به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در سنجش انگیزش کارگران موقت در ایران (شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل).

    3- مقایسه نتایج بدست آمده در به کارگیری الگوی هرزبرگ در ایران با مطالعه انجام شده در سوئد.

    کاربران مستقیم این تحقیق عبارتند از:

    1- سیاست­گذاران شامل متولیان اداره منابع شهرستان کاشان، خوشه صنعتی فرش در شهرستان کاشان و آران و بیدگل.

    2- کارفرمایان و مدیران عالیه واحدهای تولید در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در راستای اولویت دادن به عوامل مهم انگیزشی و بنابر آن اجرای طرحهای انگیزش مناسب.

    علاوه بر این کاربران غیرمستقیم از نتایج این تحقیق عبارت انداز:

    1- موسسات پژوهشی، پژوهشگران و دانشجویان رشته مدیریت در تبیین سوابق تحقیق یا انجام تحقیقات مشابه.

    2- موسسات آموزشی در راستای مقاصد آموزشی.

     

    1-5 سوالات تحقیق:

    مبتنی بر تبیین مسئله تحقیق و تناظر با اهداف تحقیق سوال اصلی و سوالات فرعی تحقیق به شرح زیر بیان می شود:

    1-5-1 سوال اصلی:

    به­کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی انگیزش کارگران موقت ایران(شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل)  چه تفاوتی با نتایج تحقیق انجام شده در سوئد دارد؟

    1-5-2 سوالات فرعی:

    1- عوامل موثر بر انگیزش کارگران موقت کدامند؟

    2- به کارگیری الگوی دو عاملی انگیزش در ارزیابی کارگران موقت کار سوئد چه نتایجی در بر دارد؟

    3- به کارگیری الگوی دو عاملی انگیزش در ارزیابی کارگران موقت کار ایران (شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل) چه نتایجی در بر دارد؟

    4- چه تفاوتی بین نتایج حاصل از به کارگیری الگوی دو عاملی انگیزش در ایران و سوئد وجود دارد؟

     

    1-6 فرضیات تحقیق:

    متناظر با اهداف و سوالات تحقیق و بر پایه سوابق تحقیق، فرضیه های اصلی و فرعی به شرح زیر بیان می شود:

    1-6-1 فرضیه اصلی:

    نتایج حاصل از به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی انگیزش کارگران ایران و سوئد متفاوت است.

    1-6-2 فرضیات فرعی:

    1- درجه تأثیر هر دسته از عوامل بهداشتی، رشد و انگیزشی در برانگیختن کارگران موقت کاشان و آران و بیدگل متفاوت است.

    2- نتایج به کارگیری الگوی هرزبرگ در ارزیابی انگیزش کارگران موقت ایران نتایج متفاوتی نسبت به تحقیق انجام شده در سوئد دارد.

  • فهرست:

    چکیده

    فصل اول- کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه                  1

    1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق                   3

    1-3 بیان مسئله تحقیق                     3

    1-4 اهداف تحقیق                        5

    1-4-1 هدف اصلی                                                                                           5

    1-4-2 اهداف فرعی                           5

    1-5 سوالات تحقیق                        6

    1-5-1 سوال اصلی                          6

    1-5-2 سوالات فرعی                                                                                        6

    1-6 فرضیات تحقیق                        7

    1-6-1 فرضیه اصلی                          7

    1-6-2 فرضیات فرعی                        7

    1-7 تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی                                           8

    1-8 روش کلی تحقیق                     9

    1-9 قلمرو تحقیق                                                                                 10

    1-9-1 قلمرو موضوعی                                                                             10

    1-9-2 قلمرو مکانی                                                                                  10

    1-9-3 قلمرو زمانی                                                                                  10

    فصل دوم- مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1 مقدمه                                                                                          11

    2-2 قسمت اول - انگیزش و مفاهیم آن                                                      12

    2-2-1 عوامل برانگیزاننده                13

    2-2-2 انگیزش در مکاتب مختلف مدیریت                                               14

    2-2-2-1 مدل سنتی                                                                                  14

    2-2-2-2 مدل روابط انسانی                                                                            14

    2-2-2-3 مدل منابع انسانی                            15

    2-3  قسمت دوم- تئوریهای انگیزشی                       16

    2-3-1  مهمترین نظریه های محتوایی             16

    2-3-2  مهمترین نظریه های فرایندی                       16

    2-3-1-1 نظریه سلسله مراتب نیازها                                                                   16

    2-3-1-2 نظریه دوعاملی هرزبرگ                             18

    2-3-1-3 تئوری X و تئوری Y(نظریه دوجنبه ای انسان)            23

    2-3-1-4 تئوری نیاز مک کله لند                     24

    2-3-1-5  نظریه وجود- ارتباط- رشد(ERG)              25

    2-3-2-1 تئوری برابری آدامز                    26

    2-3-2-2  نظریه انتظار  وروم                          27

    2-3-2-3 نظریه تعیین هدف ادوین لاک                         28

    2-4  قسمت سوم - مطالعات انجام شده در خصوص تئوری دو عاملی هرزبرگ و تحقیقات مربوط به آن 30

    2-4-1 مطالعات و تحقیقاتی که به فرضیه های کلیدی پرداخته اند.            30

    2-4-2 مطالعاتی که یافته ها را نقد و بررسی کرده اند               31

    2-4-3 مطالعات و تحقیقاتی که نظریه دو بخشی را تأیید می کنند             36

    2-4-4 تحقیقات کاربرد نظریه دو عاملی                       39

    2-4-5  تعابیر غلط در مورد انگیزش کارکنان و استراتژیهای انگیزشی                  55

    2-5 جمع بندی                               58

     

    فصل سوم- روش تحقیق

    3-1مقدمه                        59

    3-2 روش های گردآوری داده ها              60

    3-3 ابزار تحقیق و موارد کاربرد آن                       60

    3-4 پایایی و اعتبار ابزار تحقیق                       62

    3-4-1 اعتبار محتوایی                            62

    3-4-2 اعتبار ساختاری                            62

    3-5 تعریف جامعه آماری                             64

    3-6 حجم نمونه و کفایت آن                                                                  66

    3-7 روش نمونه گیری                            67

    3-8 روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                          68

    3-8-1 روش های آماری                            68

    3-8-2 مدل تحقیق                            69

    3-8-3 روش های رایانه ای                            71

    فصل چهارم- یافته ­های تحقیق

    4-1 مقدمه                       72

    4-2 قسمت اول- توصیف نمونه آماری                       74

    4-2-1 توزیع سنی پاسخ دهندگان                     75

    4-2-2 توزیع جنسیت پاسخ دهندگان                   76

    4-2-3 توزیع وضعیت تاهل پاسخ دهندگان                   77

    4-2-4  توزیع سطح تحصیلات پاسخ دهندگان                 78

    4-2-5  توزیع سابقه خدمت پاسخ دهندگان                                                  79

    4-3 قسمت دوم- توصیف یافته ها             80

    4-4 قسمت سوم- تحلیل همخوانی نظرات                          83

    4-4-1  تحلیل همخوانی نظرات بر مبنای سن پاسخ دهندگان             83

    4-4-2 تحلیل همخوانی نظرات بر مبنای جنسیت پاسخ دهندگان             88

    4-4-3 تحلیل همخوانی نظرات بر مبنای وضعیت تاهل پاسخ دهندگان           91

    4-4-4 تحلیل همخوانی نظرات بر مبنای سطح تحصیلات کارگران             94

    4-4-5  تحلیل همخوانی نظرات بر مبنای سابقه خدمت کارگران             97

    4-5 قسمت چهارم- ارزیابی درجه اهمیت عوامل انگیزشی                  99

    4-5-1 تحلیل سطح سه ارزیابی درجه اهمیت هر یک از عوامل            100

    4-5-2 تحلیل سطح دو- دسته بندی 6 گانه                                                 104

    4-5-3  تحلیل سطح یک                                    107

    4-6 بخش پنجم- مقایسه نتایج در ایران در قلمرو تحقیق و سوئد           109

    فصل پنجم- تلخیص، نتیجه گیری و پیشنهادها

    5-1 مقدمه                     112

    5-2 خلاصه یافته ها              113

    5-3  نتیجه گیری                             116

    5-4 پیشنهادها                                                                                   119

    5-5 محدودیتهای تحقیق                        121

    پیوست ها

    پیوست 1- پرسشنامه

    پیوست 2- خلاصه نتایج تحقیق سوئد

    پیوست 3- مدل تحقیق سوئد

    پیوست4- خروجی های spss در تحقیق حاضر

    منابع و مأخذ فارسی

    منابع و مأخذ لاتین

    چکیده لاتین

     

    .

    منبع:

    ندارد.


موضوع پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), نمونه پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), جستجوی پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), فایل Word پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), دانلود پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), فایل PDF پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), تحقیق در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), مقاله در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), پروژه در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), پروپوزال در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), تز دکترا در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), پروژه درباره پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), گزارش سمینار در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد), رساله دکترا در مورد پایان نامه مطالعه تطبیقی به کارگیری الگوی دو عاملی هرزبرگ در ارزیابی مقایسه ای انگیزش کارگران موقت ایران و سوئد شان و آران و بیدگل شمال غرب سوئد)

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده منظور از انگیزش کار، اوضاع و احوال و شرایطی است که باعث انگیختن¸ هدایت و ادامه رفتارهای مرتبط با موقعیت‌های شغلی افراد می‌شود. متخصصان معتقدند که ایجاد انگیزش در تعیین سطح عملکرد کارکنان نقش مهمی بر عهده دارد و عملکرد آنان نیز به نوبه خود در حصول اهداف سازمانی مؤثر و اثر بخش است. حتی عده‌ای اظهار ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی (M. A) گرایش: بازاریابی چکیده هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی میان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ایلام می‌باشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ایلام است که 157 نفر می‌باشند. نمونه آماری بر اساس ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته مدیریت دولتی گرایش: مدیریت منابع انسانی چکیده: تغییرات و تحولات محیطی ، برای ادامه حیات سازمان ها راهی بجز خلاقیت باقی نگذاشته است. لذا شناخت و بکارگیری صحیح خلاقیت تک تک اعضای سازمان بویژه کارکنان در تماس با مشتری که به نیازهای آنها بیشتر و بهتر واقف‌اند از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو، هدف اصلی تحقیق حاضر سنجش رابطه بین ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  رشته مديريت دولتي گرايش  منابع انساني زمستان 1391 هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه‌ي بين کيفيت زندگي کاري با مديريت ارتباط با مشتري در

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش: منابع انسانی چکیده مدیریت ، رهبری و چگونگی کارایی و عملکرد مدیران از جمله عوامل موفقیت سازمانها محسوب می شود . سبک مورد قبول مدیران در کارایی ، عملکرد و اثر بخشی سازمانها تاثیر مستقیم دارد . درجامعه مدیران فراوانی وجود دارند ، لیکن آنچه مهم است وجود افرادی است که آماده پذیرش نقشهای علمی در جامعه باشند و کار ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت مالی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک‌ های ملی و پاسارگاد می‌باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمع‌آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه محقق ساخته‌ای با پایایی 86/0 استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک‌های ملی و پاسارگاد در شهرستان ساوه بوده و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش : منابع انسانی چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت و ابعاد آن در سطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت است. متغیر مستقل این پژوهش آموزش ضمن خدمت است. در این پژوهش از مدل چهار بعدی لطیف 2012 (رضایت از جلسه آموزش، رضایت از محتوای آموزش، رضایت از آموزش دهنده و انتقال یادگیری) استفاده شده است. متغیر وابسته ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت جهانگردی (برنامه ریزی و توسعه جهانگردی )ح چکیده هدف این پژوهش:" ارائه مدل برنامه ریزی استراتژیک برای جاذبه های گردشگری شهرستان جیرفت " که از شهرهای تاریخی ایران و در جنوب شرقی استان کرمان واقع شده، است. این شهرستان دارای قدمت چندین هزار ساله ، تمدنی بزرگ و کهن و جلوه گاه روشن تاریخ و یکی از پیشگامان تمدن بشری، دارای بافت ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): آگاهی سازمانی عبارت از این است که چه طور می توان از دانش سازمانی برای دست یابی به اهداف سود برد، چگونه می توان از دانش های به دست آمده، شیوه های عمل تجویز شده، کانال های رسمی ارتباطات و تصمیم گیری به اهداف رسید در پژوهش حاضر تلاش شده ‌است ...

ثبت سفارش