پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه

word 1 MB 29897 195
1393 کارشناسی ارشد علوم تربیتی
قیمت قبل:۶۹,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته سنجش و اندازه­گیری 

    چکیده پژوهش

    هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی و اعتبار دروس زیست شناسی و ادبیات فارسی در امتحانات نهایی نظام آموزشی متوسطه بوده است. جامعه، تمام سوالات امتحانات نهایی رشته­ی علوم تجربی سال سوم مقطع متوسطه در خرداد ماه 1390 بود که جهت بررسی ویژگی­های روان­سنجی این سوالات، عملکرد 600 نفر از دانش­آموزان ناحیه یک شهرستان خرم­آباد در دو درس مذکور، تحلیل شد. در این تحقیق ترکیبی، به منظور بررسی روایی، این امتحانات از نظر ساختار، محتوا، توزیع طبقه­بندی سوالات و میزان پوشش محتوای کتاب با استفاده از نظرات متخصصان موضوعی و در قالب پرسشنامه­های محقق ساخته مورد ارزیابی قرار گرفتند. با کمک طرح­های اندازه­گیری در GT، اعتبار امتحانات مذکور بررسی شد. همچنین، تحلیل سوالات آزمون با استفاده از مدل­های کلاسیک و IRT انجام گرفت. به منظور بررسی وضعیت قبولی آزمودنی­ها و مقایسه عملکرد آن­ها بر اساس جنسیت، از شاخص­های توصیفی و آزمون  tمستقل استفاده گردید. در درس ادبیات­فارسی، تقریباً 95 درصد سوالات بدون اشکال ساختاری بودند که بیانگر وضعیت بسیار مطلوبی است. بیشترین اشکالات ساختاری در درس زیست­شناسی، عدم تناسب بارم سوال با میزان دشواری و اهمیت سوال بود. بر اساس ملاک سهل­گیرانه (6/0)، در دو درس ادبیات فارسی و زیست­شناسی به ترتیب (31/26، 19/67) درصد سوالات ضروری تشخیص داده شدند. تقریباً 60 درصد سوالات در هر دو درس متعلق به سطح دانش بود. هم نمرات دانش­آموزان و هم سوالات از اعتبار بالایی برخوردار بوده اما ضریب تعمیم­پذیری مطلق برای مصححان، کمتر از 70/0 بود که نشان دهنده­ی نامطلوب بودن نمره­گذاری مصححان در هر دو درس می باشد. ضرایب تعمیم­پذیری نسبی بدست آمده برای مصححان نیز نشان داد که روند تصحیح مصححان در درس ادبیات­فارسی، متفاوت و در درس زیست­شناسی، مشابه بوده است. با استفاده از آلفای کرونباخ، ضریب اعتبار برآورد شده­ی آزمون زیست­شناسی و ادبیات­فارسی (97/0، 96/0) تعیین گردید. همچنین بر طبق دو مدل CTT و IRT، دروس از ویژگی­های روان­سنجی مطلوب برخوردار بودند. نمره­ی میانگین دختران در هر دو درس بیشتر از پسران بود. شواهد تجربی بیانگر نقش خنثی مصحح دوم در امتحانات­نهایی بود.

    کلید واژه ها :  امتحانات نهایی، اعتبار، روایی، مدل کلاسیک، مدل های IRT، نظریه­ی تعمیم پذیری

    Abstract

    The purpose of the present research was assessment of validity and reliability of biology and literature courses at final exams of the education system of high schools. The studied population of this research was all the  items of final exams of third level of high school in science field which was held at June 1390.In order to assess the psychometrics properties of these items, analyzed the performance of 600 students in these two courses at district one of Khorramabad city. In this mixed methods research, in order to assess validity, these exams were assessed in aspects of structure, content, distribution of items according to cognitive Level and the level of coverage of contents of book, using views of subject matter expertise in form of researcher-made questionnaires. reliability of mentioned exams were assessed based on Measurement designs at GT. Also, item of exams were analyzed based on IRT and classical models. We used descriptive measure and independent T-test in order to assess acceptance situation of subjects and compare their performance based on gender.In literature course approximately %95 of items have no structural flaws which represents entirely satisfactory condition. The most structural flaws were in biology course including                                                 inappropriate item score with difficulty and importance of item. According to permissive criteria (0.6), in literature and biology respectively (26.31, 67.19) percent of items were identified as essential. Approximately, %60 of items in both courses were belonged to knowledge level. Both students’ scores and items have high reliability .On the other hand, Coef_G absolute scorer was less than 0.70   which demonstrate undesirable correction scorers in both courses. Achieved Coef_G relative for scorers demonstrate that correction methods of scorers in literature has been different and at biology courses has been similar. Estimated reliability coefficient in biology and literature was determined by Cronbach's Alpha, (0.97, 0.96).Also, according to  CTT and IRT models, courses has desirable psychometric properties. The mean score of girls was more than boys in both courses. Empirical evidence represents neutral role of the second scorer in final exams.

    Keywords: Final exam, Reliability, Validity, Classical model, Models of IRT, Generalizability theory

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    فصل اول : کلیات تحقیق

    مقدمه. 1

    بیان مسئله. 2

    اهداف تحقیق.. 3

    هدف کلی.. 4

    اهداف جزیی.. 4

    سوالات تحقیق.. 4

    اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    تعاریف واژه ها و اصطلاحات... 6

    فصل دوم : ادبیات تحقیق

    مقدمه. 9

    فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.. 10

    انواع سوال. 11

    انواع امتحانات قابل اجرا در سطح وزارت آموزش و پرورش... 15

    شیوه طراحی سوالات امتحانات نهایی.. 16

    چگونگی تصحیح امتحانات نهایی.. 16

    مبانی نظری.. 18

    نظریه کلاسیک آزمون (CTT) 19

    مفروضات نظریه کلاسیک آزمون. 19

    محدودیت های نظریه کلاسیک آزمون. 20

    نظریه تعمیم پذیری(GT) 22

    مفاهیم و اصطلاحات در GT. 24

    انواع مطالعات... 27

    ملاحظات مطالعات G و D.. 27

    جهان مشاهدات قابل قبول و مطالعات G.. 28

    جهان تعمیم و مطالعات D.. 29

    مدل های تصادفی و ترکیبی با جهان های تعمیم نامحدود و محدود. 30

    طرح های تعمیم پذیری.. 31

    انواع تصمیم و واریانس های خطا 35

    انواع ضرایب... 37

    نظریه پرسش – پاسخ(IRT) 37

    مفروضات نظریه پرسش – پاسخ.. 38

    تک بعدی بودن. 38

    استقلال موضعی.. 38

    معرفی مفاهیم اساسی در نظریه پرسش – پاسخ.. 39

    خم ویژه سوال (ICC) 39

    پارامتر دشواری سوال. 39

    پارامتر تشخیص سوال. 40

    پارامتر حدس سوال. 40

    پارامتر آزمودنی.. 40

    ویژگی نامتغیر بودن پارامترها 41

    مدل ها در نظریه پرسش- پاسخ.. 41

    مدل های پرسش –  پاسخ لوجیستیک برای داده های دو ارزشی.. 42

    مدل یک پارامتری.. 42

    مدل دو پارامتری.. 42

    مدل سه پارامتری.. 43

    نظریه تعمیم پذیری در مقابل نظریه کلاسیک آزمون. 43

    نظریه کلاسیک آزمون و نظریه تعمیم پذیری در مقابل نظریه پرسش پاسخ.. 45

    مفهوم اعتبار. 47

    تعاریف آماری اعتبار. 47

    روش های برآورد اعتبار. 48

    روش های برآورد اعتبار آزمون های هنجار مرجع. 50

    عوامل مؤثر بر اعتبار آزمون. 56

    خطای معیار اندازه­گیری.. 57

    مفهوم اعتبار در IRT. 59

    تعریف و مفهوم روایی.. 59

    تاریخچه روایی.. 60

    انواع روایی.. 60

    ارتباط روایی و اعتبار. 65

    محتوا 65

    تحلیل محتوا 66

    تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران. 66

    فصل سوم : روش تحقیق

    مقدمه. 78

    روش تحقیق.. 78

    جامعه آماری.. 79

    گروه نمونه و شیوه گزینش آن. 80

    روش گردآوری اطلاعات... 81

    روش اجرای تحقیق.. 83

    روش تجزیه تحلیل اطلاعات... 84

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    تجزیه تحلیل آماری.. 92

    فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

    مقدمه. 151

    بحث و نتیجه گیری.. 152

    یافته های جانبی تحقیق در ارتباط با تصحیح اوراق امتحانات نهایی.. 163

    محدودیت های تحقیق.. 166

    پیشنهادهایی برای تحقیق های آینده 166

    منابع

        پیوست ها

     

    منابع

    آتشک، محمد.(1391). ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست، 10 (4):                                    127-151.

    آلن، مری جی؛ ین، وندی ام.(1387). مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری( روانسنجی) (ترجمه ی علی               

         دلاور)، چاپ سوم، تهران: سمت.

    امبرتسون، سوزان­ای؛ رایس، استیون پی.(1388). نظریه­های جدید روان­سنجی برای روان شناسان        

        (ترجمه­ی حسن پاشا شریفی، ولی ا.. فرزاد، مجتبی حبیبی عسگر­آباد و بلال ایزانلو)، چاپ اول،                             

        تهران: رشد.

    بازرگان، عباس.(1391). مقدمه­ای بر روش­های تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم

        ­رفتاری). چاپ سوم، تهران: دیدار.                  

    بوالحسنی، ماریا.(1390). بررسی اعتبار بخشی عملی آزمون کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 رشته      

         معماری با استفاده از مولفه های واریانس( نظریه ی تعمیم پذیری). پایان نامه کارشناسی ارشد،   

         دانشگاه علامه طباطبایی.

    بیکر، فرانک بی.(1381). پایه های اساسی تئوری سوال- پاسخ : نظریه جدید روانسنجی (ترجمه ی حیدر  

         علی هومن و علی عسگری). تهران: پارسا.(تاریخ انتشار به زبان اصلی 2001).

    جزایری، حسین.(1384). بررسی اعتبار نمره گذاری معلمان در امتحانات تشریحی هماهنگ و نهایی دوره

         آموزش عمومی استان لرستان در سال تحصیلی 83-1384. گزارش طرح پژوهشی مصوب سازمان

          آموزش و پرورش استان لرستان.

    حسنی، محمد؛ سامری، مریم؛ عباس زاده، میرمحمد؛ موسوی، میرنجف.(1392). بررسی نابرابری در

         آموزش و پرورش دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ی استان آذربایجان غربی. نشریه زن در

         توسعه و سیاست، 11 (3): 332-315.

    حشمتی، عبدالرضا، رافع، ابوالقاسم و جمشید نژاد، مهرداد.( 1383). تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات نهایی      

         سال سوم متوسطه خرداد 81 در سراسر کشور. گزارش طرح پژوهشی مصوب معاونت آموزش و

         پرورش نظری و مهارتی.

    رحیمی، محمود.(1387). ارزیابی و تحلیل سطوح حیطه شناختی و شاخص های روان سنجی سوالهای  

         امتحانات نهایی پایه سوم راهنمایی استان خوزستان در خرداد ماه 1386 . گزارش طرح پژوهشی

         مصوب سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان.

    رستگار، طاهره.(1388). ارزشیابی در خدمت آموزش: رویکردهای نو در سنجش و ارزشیابی با تاکید بر

         سنجش مستمر و پویا و بازخورد موثر به دانش آموزان در فرایند آموزش. تهران: انتشارات موسسه

         فرهنگی منادی تربیت.

    رستگاری مقدم، خدایار. (1378). تحلیل نتایج امتحان کنکور کارشناسی ارشد رشته های معارف اسلامی،

         فلسفه و نمایش نامه نویسی شرکت کنندگان سال 1377 با استفاده از نظریه تعمیم پذیری. پایان نامه

         کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.

    سادئی، علی. (1376). مقایسه تحلیلی امتحانات هماهنگ و داخلی دوره ی متوسطه و انطباق آن با     

         ملاک­های علمی طراحی سوال و آزمون سازی. گزارش طرح پژوهشی مصوب شورای تحقیقات

         سازمان آموزش و پرورش استان خراسان .      

    ستاری، بهزاد.(1382). روانسنجی پیشرفته کاربردی. مشهد: به نشر.

    سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه.(1391). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.

    سلیمانی، علی.(1384). بررسی و تحلیل سوالات امتحانی دروس ریاضی مقطع متوسطه نظری مراکز

         آموزشی استان کرمانشاه در امتحانات پایانی خرداد ماه 83 . گزارش طرح پژوهشی مصوب  سازمان

         آموزش و پرورش استان کرمانشاه.

    سیف، علی اکبر.(1391). اندازه گیری ،سنجش، و ارزشیابی آموزشی. تهران : دوران.

    شاطریان، محمد. (1384). بررسی میزان روایی، پایایی و شاخص های دشواری و تمیز سوالات     

         آزمون­های معلم ساخته دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و عربی سال اول دوره متوسطه شهرستان قم

         در سال تحصیلی 84-1383. گزارش طرح پژوهشی مصوب شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش

         استان قم .    

    فلسفی نژاد، محمد رضا.(1391). جزوه کلاس نظریه سوال پاسخ ( irt) . دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

         دانشگاه علامه طباطبایی.

    کاپلان، روبرت ام؛ ساکوزو، دنیس پ. (1388). روان آزمایی (ترجمه ی علی دلاور، فریبرز درتاج و     

         نور علی فرخی). تهران: ارسباران. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی 2004). 

    کرسول، جان دبلیو.(1391). طرح تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی (ترجمه­ی اسماعیل سعدی پور). تهران: دوران. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی 2009).

    کرلینجر، فرد آن.(1388). مبانی پژوهش در علوم رفتاری (ترجمه ی حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی

         زند). تهران: آوای نور.( تاریخ انتشار به زبان اصلی 1986).

    کروکر، لیندا؛ آلجینا، جیمز.(1388). مباحث نو در روانسنجی (ترجمه ی ولی الله فرزاد و حسین زارع).

         تهران: آییژ. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2008).

    کیامنش، علیرضا؛ حسنی، محمد.(1388). نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی

    نظام آموزشی. فصلنامه نوآوری های آموزشی، 30، 101 – 75.

    مگنوسون، دیوید.(1351). مبانی نظری آزمون های روانی ( ترجمه ی محمد نقی براهنی). تهران: انتشارات

         دانشگاه تهران. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1967).

    واحدی، شهرام ؛ فزون مهر، نادر. (1384). بررسی میزان انطباق سوالات امتحانات نهایی و داخلی سال

         سوم راهنمایی بر اساس شاخص های روانسنجی در استان آذربایجان غربی. گزارش طرح پژوهشی

         مصوب سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی .

    همبلتون، رونالد ک؛ سوامیناتان، اچ ؛ جین راجرز، اچ. ( 1389). مبانی نظریه پرسش- پاسخ (ترجمه ی

         محمد رضا فلسفی نژاد). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.

    هومن، حیدر علی. ( 1384). اندازه گیری های روانی و تربیتی ( فن تهیه تست و پرسشنامه). تهران: پیک       

         فرهنگ.

    یونسکو.(1384). پرونده ای باز در مورد آموزش و پرورش فراگیر (ترجمه ی ابوالفضل سعیدی). تهران:    

         پژوهشکده ی کودکان استثنایی.

     

    Alzu'bi, M. A. (2014). The Extend of Adaptation Bloom's Taxonomy of Cognitive Domain In English Questions Included in General Secondary Exams. Advances in Language and Literary Studies, 5(2): 67-72.

    Azar, A. (2005). Analysis of turkish high-school physics-examination questions and university entarence exams questions according to Bloom’s taxonomy. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2(2): 144-150.

    Baltes, P. B., Smelser , N.J. (2001). International encyclopedia of the social & behavioral sciences. Vol 11, Amsterdam/New York, NY: Elsevier.

    Brennan, R. L. (2010a). Generalizability Theory. New York: Springer-Verlag.

    Brennan, R. L. (2010b). Generalizability theory and classical test theory. Applied Measurement in Education, 24(1): 1-21.

    Brennan, R. L.(2003). Coefficients and Indices in Generalizability Theory. Center for Advanced Studies in Measurement and Assessment CASMA Research Report, 1,  Avalable at:  http://www.uiowa.edu/~casma/ASA.casma.rpt.pdf

    Briggs, D. C., & Wilson, M. (2007). Generalizability in item response modeling.Journal of Educational Measurement, 44(2), 131-155.

    Brown, J. D. (2005). Statistics corner, questions and answers about language testing statistics: Generalizability and decision studies. Shiken: JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, 9(1): 12-16

    Cardinet,J., Johnson,S.,Pini,G.(2010).Applying generalizability theory using EduG. Published             by Routledge.

    Cardinet,J., Tourneur, Y., & Allal,L.(1976).  The symmetry of generalizability theory:                           Applications to educational measurement. Journal of Educational Measurement,13,

     119-135.                   

    Fan, X., Sun, S. (2013). Generalizability theory as a unifying framework of measurement reliability in adolescent research. The Journal of Early Adolescence, 34 (1): 38-65.

    Guler, G., Özdemir, E., & Dikici, R. (2012). A Comparative Analysis of Elementary         Mathematics Teachers’ Examination Questions And SBS Mathematics Questions According To Bloom’s Taxonomy. Journal of Education Faculty, 14(1): 41-60.

    Guler, N., Gelbal, S. (2010). Studying Reliability of Open Ended Mathematics Items

              According to the Classical Test Theory and Generalizability Theory. Educational

              Sciences: Theory & Practice, 10 (2): 1011-1019.

    Karamustafaoglu, S., Sevim, S., Karamustafaoglu, O., Cepni, S. (2003). Analysis of Turkish High- School  Chemistry – Examination Questions According to Blooms Taxonomy, Chemistry Education Research and Practice, 4 (1): 25-30.

    Kumazawa,T.(2009). Revision of a Criterion-Referenced Vocabulary Test Using                                     Generalizability Theory. JALT Journal,31(1): 81-100    

    Mehri, M. (2013). Students’ Learning Achievement in Publicand Private Schoolsin Kabul, Afghanistan: A comparison of grade 9 students in biology subjectMarina Mehri Faculty: Art. thesis of Master of Education and Didactics, Karlstad University.

    Miller, M. D. (2010). Classical Test Theory Reliability. International Encyclopaedia of Education (Third Edition),P 27 – 30.

    Scholtes, V. A., Terwee, C. B., & Poolman, R. W. (2011). What makes a measurement instrument valid and reliable?. Injury, 42(3): 236-240.

    Sudweeks, R. R., Reeve, S., Bradshaw, W. S. (2005). A comparison of generalizability theory    

               and many-facet Rasch measurement in an analysis of college sophomore writing.

               Assessing Writing, 9 : 239–261.

    Suen, H. K., Lei, P. W.(2007).Classical versus Generalizability theory of measurement. Educational measurement, 4: 1-13.

    Wakeman, S. (2013). Using the Access Test as a Predictive Measure of English Learner Success on the Biology End-of-course-test in Georgia . dissertation for the degree of Doctor of Education, The University of Alabama Tuscaloosa.

    Webb, N. M., & Shavelson, R. J. (2005). Generalizability theory: Overview. Encyclopedia of statistics in behavioral science, 2: 717-719.

    Webb, N. M., Shavelson, R. J., & Haertel, E. H. (2007). Reliability coefficients and generalizability theory. Handbook of statistics, 26: 81-124.

    Webb, N. M., & Shavelson, R. J. (1991). Generalizability theory: A primer. Newbury Park,CA:            Sage.                                                                      

    Webb, N. M., & Shavelson, R. J. (1981). Generalizability theory: 1973 – 1980. British Journal

                   of Mathematical and Statistical Psychology, 34, 133- 166

    Wilson, F. R., Pan, W., Schumsky, D. A. (2012). Recalculation of the critical values for Lawshe’s content validity ratio. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 45(3): 197-210.

    Yang, Y., & Green, S. B. (2011). Coefficient alpha: A reliability coefficient for the 21st century?. Journal of Psychoeducational Assessment, 29(4): 377-392.

    منبع:

    ندارد.


موضوع پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, نمونه پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, جستجوی پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, فایل Word پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, دانلود پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, فایل PDF پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, مقاله در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, پروژه در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, پروژه درباره پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی روایی و اعتبار آزمون دروس زیست¬شناسی و ادبیات¬فارسی در امتحانات¬نهایی نظام آموزشی متوسطه

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد "MA " رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری در شهر شیراز در سال 1393 صورت گرفت. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده ها توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان درگیر در مسئله بازاریابی گردشگری بود که از این میان با استفاده از فرمول ...

رساله برای دریافت مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) چکیده بیان مساله هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی ژنریک شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه مبتنی بر فرایند خلق و تخصیص ارزش بوده است. مساله اصلی در این انجام این تحقیق نیز وجود تشدید روز افزون در فضای رقابتی و اعمال تحریم‌های بین المللی بوده که در نهایت توجه به شراکت‌های استراتژیک بین مؤسسات خدمات مالی بویژه در حوزه صنعت بیمه و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت مالی چکیده در دنیای امروزی، با توجه به سرعت روز افزون علم و دانش، سازمان ها برای تطابق با شرایط قابل تغییر محیطی مجبور به استفاده از فناوری ارتباطات بوده و در این راستا باید سرمایه گذاری کنند.با ورود شرکت مخابرات به بازار بورس اطلاع از وضعیت عملکردی و میزان کارایی شرکت های سهامی مخابرات استانی برای ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده تحقیق در سازمان های امروزی در بالاترین اولویت های راهبردی، بهبود رقابت و تعالی زنجیره تامین قرار دارد. اما عدم شناخت نقاط قوت و ضعف زنجیره تامین، مانع از بهبود تعالی آن می شود. ارزیابی عملکرد زنجیره تامین فرصتی را در اختیار مدیران قرار می دهد تا مشکلات و مسائل زنجیره را شناسایی و آنها را با ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( بازاریابی) چکیده: مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای ...

چکیده در سال­های اخیر، پیشرفت­های گسترده­ای در زمینه­ی سنسورهای تصویر و سیستم­های تصویربرداری دیجیتال صورت گرفته­است، اما هنوز محدودیت­های تئوری و عملی بر روی وضوح تصاویر گرفته شده با این دوربین­ها اثر می­گذارد. تکنیک­های فراتفکیک­پذیری (سوپر رزولوشن) به منظور غلبه بر این محدودیت­ها در سال­های اخیر گسترش یافته­اند. این تکنیک­ها با استفاده از یک و یا چند تصویر کم وضوح، تصویری با ...

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته ­ي مديريت اجرايي دي ماه  1390 چکيده رشد روزافزون فناوري اطلاعات از يک سو، پيچيدگي سازمان هاي امروزي از سوي ديگر اين سازمان

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی (M.A) چکیده: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد آموزش حین کار(ojt) بر میزان کیفیت خودروی سواری در سالن رنگ شرکت پارس خودرو براساس مدل اچیو(achieve) می‌باشد. روش پژوهش به صورت پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است. ابزار گردآوری این مطالعه پرسشنامه پژوهشگر ساخته و اچیو بود که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر عوامل شناسایی شده بر صادرات برنج استان گیلان در سال 1392-1391 می باشد. بدین منظور با توجه به اینکه ساختار نظری این پژوهش بر اساس مدل الماس پورتر طراحی گردیده است ، لذا سعی شده تا نتایج و تحلیل ها به گونه ای اجرا گردد که بتوان مفاهیم کاربردی را از نتایج تحلیل عوامل استخراج ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد ( A..M) گرايش:  منابع انساني زمستان 1390 چکيده با پيشرفت تکنولوژي و پيچيده شدن فعاليتهاي سازماني،به جرات مي توان ادعا کرد که دوران کار فر

ثبت سفارش