پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر

word 1 MB 29922 83
1393 کارشناسی ارشد علوم تربیتی
قیمت قبل:۶۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    رشته: تحقیقات آموزشی

    چکیده

    پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر تهیه و تدوین گردیده است. گردآوری داده­ها در این پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر به تعداد 310 نفر تشکیل داده­اند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد 156 نفر به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. ابزار
    اندازه­گیری این تحقیق پرسشنامه استاندارد کومب که دارای 4 بعد در ابعاد اثربخشی روانی، امنیت روانی، مقبولیت کارکنان، مشاهده پتانسیل می­باشد، استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده­ها با آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون تی تک نمونه­ای) با استفاده از نرم افزار spss انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر اثرگذار بوده است.

    مقدمه

    امروزه، رهبری به انواع مختلفی از مهارت ها و شیوه­های انعطاف پذیر، به منظور، مواجهه با چالشهای تغییر و تقاضاهای جدید نیازمند است.رهبری امنیت مدار یک رابطه مثبت، مبتنی بر نظریه رهبری است. رهبرامنیت مدار با ایجاد امنیت از طریق ارزشگذاری، مقبولیت و قدردانی و فراهم آوردن زمینه کاوش از طریق تأکید بر رشد، توسعه و پتانسیل و نیز رسیدگی به وظایف وموقعیت ها از طریق یک رویکرد مثبت، زمینه رشد ، یادگیری و نوآوری را در سازمان فراهم می آورد و سازمان را در جهت تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده، سوق می دهد.

    رهبران خدمت گزار با ایجاد ویژگیهایی چون اعتماد، تعهد و گسترش فضای دوستی و مهرورزی میزان ارتباطات میان اعضای سازمان را گسترش داده و روابط اجتمایی سازمان را تقویت می­کنند. علاوه بر این ویژگی ها که منجر به ارتقاءرضایت شغلی در سازمان است رهبران خدمت گزار با توسعه و آموزش پیروان همچنین تلاش جهت توانمندسازی آنها و توجه به مسئله یادگیری و یاددهنگی باعث تسهیل گام­های سازمان به سوی سازمان دانشی می شود.  

    رهبری امنیت مدار، رویکردی را در پیش می گیرد که به واسطه ی آن، سازمان ها قادر خواهند بود پویایی بین بهره برداری از منابع موجود که قابل پیش بینی­تر و شناخته شده تربه نظر می­رسند با نوآوری وتغییرریسک پیوند خورده است را مدیریت نمایند.بنابراین، وجود یک رهبرامنیت مدار به عنوان پایگاه امن برای کمک به اعضای سازمانی در مدیریت پویا بین امنیت و دلبستگی بهره برداری و نوآوری، ریسک و یادگیری کاوش ضروری است.

     رهبری که به عنوان یک پایگاه امن محسوب می شود، به کارکنان زیردستش در توسعه حس اعتماد به نفس، خودمختاری، شایستگی، تأثیربخشی برخویشتن و احترام به خویشتن، کمک خواهد کرد.

    بیان مساله

    رهبری امنیت مدارسبکی از رهبری است که می تواند بعنوان یک پایگاه امن سازمان خود را تحت پوشش قرارد داده و نماینده ی رهبر اثر بخش در سازمان باشد(شمس و همکار،1391،ص10).چراکه امکان فعالیت و همکاری موثردر محیط سازمان را همواره از طریق روابط انسانی توام با اعتماد فراهم
    می نماید.امروزه سازمان ها با چالش های بسیاری در زمینه تغییرات فناوری،محدودیت منابع مالی،محدودیت انرژی و غیره مواجه هستند.در چنین اوضاعی سازمان ها در صدد دستیابی به عواملی هستند که به عنوان مزیت رقابتی زمینه ی بقا و ارتقای آنها را فراهم آورند.در جستجوی ایمن مزایای رقابتی آنها دریافته اند که عامل مهمی که می تواند منشاء ایجاد مزیت توسعه سازمان باشد، زمینه ی رشد سازمان را در مقایسه با سازمانهای دیگر را فراهم خواهد نمود.بهرمندی از نیروی انسانی متخصص،متعهد و دارای امنیت رفتاری کافی نوعی هدایت شرایط رفتاری مناسب رهبری بر کارمندان است چرا که رفتار کارمندان تحت تاثیر محیط سازمانی و برخورد مدیریت با عوامل می باشد و می تواند این رفتار مدیر بر عملکرد کارکنان تاثیرمثبت بگذارد(خوشبخت وهمکاران،1391،ص19).

    مدیران مسئولند انگیزش لازم را در کارکنان به وجود آورند تا آنها مشاغل خود را به خوبی انجام دهند.درحالی که ممکن است مهارتهای مدیریتی برای فعالیتهای مرتبط با وظیفه افراد کافی باشد، انگیزش کارکنان و خلاقیتهای سازمانی نیاز به رهبری دارد رهبری موضوعی است که از دیرباز نظر محققان وعموم مردم را به خود جلب کرده است. موضوعی که اخیراً توجه اکثر محققان را به خود جلب کرده این است که چه نوع رفتار رهبری در فرآیند سازمانی مفید خواهد بود.نوع سبک رهبری و ایجاد انگیزش در افراد توسط رهبر نسبت به سایر موارد مؤثر در به موفقیت رسیدن تیم یا سازمان از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. چنانچه سایر عوامل مؤثر در موفقیت تیم مطلوب باشد، ولی سبک رهبری در پیروان انگیزش لازم را ایجاد نکند، نمیتوان انتظار داشت که آن تیم یا سازمان به اهداف خود نائل آید(خسروی نژاد،1392، ص13). بهترین مدیر کسی است که به حرف کارکنان گوش داده و موجبات انگیزش آنها را فراهم می آورد. مولفه های تاثیر رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان در این پژوهش از دیدگاه شمس و خلیجیان از دانشگاه الزهرا می باشد که مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس پژوهشگر نسبت به بررسی وضعیت مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت ودرمان  شهرستان بهشهر اقدام نموده است.

    اهمیت و ضرروت پژوهش

    سازما نها و نهادهای امروزی ملزم هستند سلامت و کمال واقعی را جست و جو کنند وزمینه های بقا، انتظام و بالندگی را برای خود به ارمغان آورند. از اینرو، در عصر حاضر، از مدیران انتظار می­رود راهبردها را طراحی، تدوین و اجرا کرده و از سرمایه معنوی سازمان به عنوان دارائی های نامشهود که شامل قابلیتها و شایستگی های منابع انسانی است پاسداری و حمایت کنند. از مدیران و رهبران سازمانها انتظار می رود که از توانمندی­های لازم برای مهار بی­نظمی­ها وتناقضات برخوردار باشند. آنان باید صادقانه بپذیرند که مسئول تبدیل تهدیدها به فرصتها هستند.رمز موفقیت آنان در این فرایند دشوار این است که در رویه ها و روشهای خود انعطا ف پذیرتر، درانجام کارها باهو ش تر، برای تصمیم گیری در شرایط پیچیده سریعتر، در جلب رضایت مشتری وارباب رجوع موفقتر و در اجرای تغییرات بنیادی و گسترده ثابت قدم و مطمئنتر باشند(خوشبخت و همکاران،1391،ص32) .با این اوصاف سازمانهای سده بیست و یکم شکلی متفاوت از سازمانهای سنتی پیدا کرده اند. در این سازمانها علاوه بر انرژی، نیروی فکر و خلاقیت کارکنان نیز مدیریت می­گردد. تحت این شرایط نه تنها روشهای سلسه مراتب دستوری کنترلی مناسب نخواهد بود بلکه کارکنان باید خودشان ابتکار عمل نشان دهند و برای حل مشکلات خود سریعاَ اقدام و در تیم­هایی که کاملاَ خود گردان هستند ایفای نقش نمایند(عابسی، کرد، 1388،ص2).

    اما در سال های اخیر در بازگشتی آگاهانه نسبت به ایده ها و رویکردهای شخصیتی رهبری  ودر قالبی نو و تحت عنوان نظریه های اسناد رهبری،رهبری فره مند،رهبری خدمتگزار و رهبری تحول آفرین، نقش خود را در توانمندسازی کارکنان دو چندان نموده است. چراکه رهبری کارآفرین بخشی از پارادایم جدید رهبری است و بیانگر فرایندی است که افراد را متحول کرده و با ارزش ها، خصیصه های اخلاقی و اهداف بلند مدت در ارتباط است. همانطورکه بای هام و ویلسون معتقدند مدیران نقش مهمی در شکل گیری ادراکات زیر دستان از محیط های کاری خود ایفا می کنند و توانمندسازی نقش مدیران را در سازمان ها کاهش و کم رنگ نمی سازد بلکه نقش مدیران و رهبران را در ایجاد محیط توانمندساز بسیار حائز اهمیت می سازد (حسن پور و همکاران،1390، ص16).

    اهداف پژوهش

    الف) اهداف کلی:

    1-تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بررفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر

    2- ارائه پیشنهادها وراهکارهای مناسب به مسوولان ذیربط در این زمینه

    ب) اهداف ویژه

    تعیین تاثیر مولفه های اثر بخشی روانی بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان

    تعیین تاثیر مولفه های امنیت روانی بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان

    تعیین تاثیر مولفه های مقبولیت بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان

    تعیین تاثیر مولفه های مشاهده پتانسیل بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان

    تعیین وضعیت رتبه بندی مولفه های رهبری امنیت مدار

    سوالات پژوهش

    الف) سوال اصلی:

    تاثیر مولفه­های رهبری امنیت مدار بررفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر چگونه است؟

     

    ب) سوالات ویژه

    تاثیر مولفه های اثربخشی روانی بررفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان چگونه است؟

    تاثیر مولفه های امنیت روانی بررفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان چگونه است؟

    تاثیر مولفه های مقبولیت بررفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان چگونه است؟

    تاثیر مولفه های مشاهده پتانسیل بررفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان چگونه است؟

    تعاریف مفاهیم واصطلاحات

    الف- تعاریف نظری

    رهبری امنیت مدار: یک رابطه مثبت، مبتنی بر نظریه رهبری است که با ایجاد امنیت از طریق ارزشگذاری، مقبولیت و قدردانی و فراهم آوردن زمینه کاوش از طریق تأکید بر رشد، توسعه و پتانسیل و نیز رسیدگی به وظایف وموقعیت­ها از طریق یک رویکرد مثبت، زمینه رشد ، یادگیری و نوآوری را در سازمان فراهم می آورد و سازمان را در جهت تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده، سوق می­دهد(حسنی  وهمکاران، 1392،ص91).

    اثربخشی روانی: اثر بخشی یعنی انجام کارهای درست به  نحوی که بطور دقیق متناسب با هدف باشد و کارایی یعنی انجام درست کارها و توانایی به کارگیری حداقل منابع برای دست یابی به اهداف سازمانی (بختیاری،1381،ص34).

    امنیت روانی: رهایی از نگرانی ها و ایمنی درمقابل خطرات و همچنین معیارهایی قراردادی برای تضمین ایمنی یک کشور، شخص یا چیزی که از ارزشی برخوردار است(عابسی،1388،ص45).

    مقبولیت:  منظور از مقبولیت، پذیریش عمومی است. اگر کارکنان به درخواست مدیر یا گروهی برای فعالیتی، تمایل نشان دهند و خواستار اعمال حاکمیت از طرف آن مدیر یا گروه باشند مقبولیت گفته می‌شود(قمی،1387،ص56)

    مشاهده پتانسیل: مشاهده پتانسیل ازنسبت بازده واقعی کارکنان بدست آمده به بازدهی استاندارد و تعیین شده(مورد انتظار) یا نسبت مقدار کاری که توسط یک کارمند انجام می‌شود به مقدار کاری که باید انجام شود بستگی دارد.(ابطحی،1382،ص18)

    ب- تعاریف عملیاتی

    رهبری امنیت مدار: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 25 تا 1 پرسش­نامه را کسب می­کند.

    اثربخشی روانی: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 5 تا 1 پرسش­نامه را کسب می­کند.

    امنیت روانی: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 13 تا 6 پرسش­نامه را کسب می­کند.

    مقبولیت: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 19 تا 14 پرسش­نامه را کسب می­کند.

    مشاهده پتانسیل: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 25 تا 20 پرسش­نامه را کسب می­کند.

    Abastract

    A Despite increasing attention to understanding there is little empowerment. How the empowerment process takes place. what cognitive processes and psychological empowerment principles that form or Organizational empowerment and determined to predict. Empower employees and managers to describe the vitality and dynamism of the staff has. Hui and colleagues in their study to assess indicators of employee empowerment, job security, autonomy, etc. are used . Although many thinkers and writers on the critical role of leadership insists empowerment process, but few scientific studies have examined the effects of empowerment indicators and components. The present study examined the components of empowerment Department of Cooperatives, Labour and Social Welfare has developed province.  The data collected in this study conducted the survey. The research staff of the Department of Cooperatives, Labour and Social Welfare province consisted of 430 people who , according to Table 215 to determine sample size by random sampling method Morgan a gender selected floors. instrument measuring psychological empowerment Asprytzr study questionnaire containing 5 scale efficiency, flexibility, job security, effectiveness Vkhvdmkhtary be used. Methods of data analysis, descriptive statistics and inferential statistics ( including t-test one variable) was performed using spss software. The results showed that the average scores of all components of employee empowerment is more than adequate.

     

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                  صفحه

    چکیده 1

     

    فصل اول: کلّیّات پژوهش

    مقدمه. 2

    مقدمه. 3

    بیان مساله. 4

    اهمیت و ضرروت پژوهش... 5

    اهداف پژوهش... 6

    الف) اهداف کلی.. 6

    ب) اهداف ویژه 6

    سوالات پژوهش... 7

    الف) سوال اصلی.. 7

    ب) سوالات ویژه 7

    تعاریف مفاهیم واصطلاحات... 7

    الف- تعاریف نظری.. 7

    ب- تعاریف عملیاتی.. 8

     

    فصل دوم: ادبیّات و پیشینه پژوهش

    مقدمه. 10

    1- مبانی نظری پژوهش... 11

    مفاهیم رهبری.. 11

    وظایف رهبری.. 12

    سبک‌های رهبری.. 12

    سبک‌های مبتنی بر استفاده از اقتدار. 13

    سیستم‌های مدیریت لیکرت... 13

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                  صفحه

    چگونگی پدیداری دیدگاه رهبری.. 13

    مهارت مدیران کاریزماتیک و امنیت مدار. 14

    ارتباطات-کارباگفتاروجنبه مکتوب زبان شناختی. 14

    عناصر رهبری‌ اثربخش‌ 15

    رهبری امنیت مدار و استراتژیک... 17

    مهارت استراتژیک رهبران. 18

    رهبری امنیت مدار و خدمتگزار. 20

    کاربردهای رهبری امنیت مدار. 21

    رفتار سازمانی کارکنان. 23

    رویکردهای موثر رهبری بر توانمندسازی کارکنان. 25

    بهداشت در قرون باستان. 27

    بهداشت در جهان اسلام. 29

    سطوح بهداشت... 29

    پیشگیری سطح اول. 29

    ارتقای بهداشت... 29

    حفاظت ویژه در مقابل وقایع بهداشتی و بیماری‌ها 30

    پیشگیری سطح دوم. 30

    پیشگیری سطح سوم. 30

    بهداشت عمومی.. 30

    2- پیشینه پژوهش... 31

    الف) پژوهش های انجام شده در داخل کشور. 31

    ب) پژوهش های انجام شده در  خارج از کشور. 33

    نتیجه گیری.. 35

     

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                  صفحه

    فصل سوم: روش شناسی پژ‍وهش

    مقدمه. 37

    نوع پژوهش... 37

    جامعه آماری.. 37

    نمونه و روش نمونه گیری.. 38

    ابزار پژوهش... 38

    روایی و پایایی.. 38

    روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش... 40

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

    مقدمه. 42

    الف) تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 43

    ب) تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 49

     

    فصل پنجم: نتیجه­گیری و ارائه پیشنهادها

    جمع بندی.. 56

    یافته های پژوهش... 57

    بحث و تفسیر داده ها 59

    نتیجه گیری.. 61

    محدودیت ها 62

    الف) محدودیت در قلمروپژوهش... 62

    ب) محدودیت های اجرایی.. 62

    پیشنهادها 63

    الف) پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش... 63

    ب) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی.. 64

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                  صفحه

    منابع

    الف) منابع فارسی.. 66

    ب) منابع انگلیسی.. 68

     

    پیوست­ها

    پیوست1: پرسشنامه. 70

    پیوست2: جداول مربوط به spss. 72

    تعهدنامه اصالت رساله یا پایان نامه تحصیلی.. 74

    چکیده انگلیسی. 75

    منبع:

     

    منابع فارسی

    - اشرفی، بزرگ.(1381). طراحی و تبیین الگوی اثر بخشی سازمان در شرایط عدم اطمینان محیطی در شرکت های ساخت کامپیوتر، تهران، دانش مدیریت، شماره 59

    - ابطحی، سید حسین و مهروژان، آرمن.(1382). مهندسی روشها، تهران، قومس، چاپ اول.

    - بختیاری، ابوالفضل.(1381). وبژگی های مدیر و مدرسه ی کارا و اثر بخش، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 32 زمستان.

    - پور ابراهیم،سهراب، مرادی،محمد. (1387).  فرایند رهبری استراتژیک، دانش مدیریت.

    - تنعمی،محمدمهدی، ابیلی،خدایار. (سال1387). سنجش و اثر بخشی سبک رهبری مدیران، دانش مدیریت، شماره 45

    - حسن­پور، اکبر؛.عباسی، طیبه و نوروزی، مجتبی.(1390). بررسی نقش رهبری تحول آفرین در توانمند سازی کارکنان. فصلنامه مدرس علوم انسانی- پژوهش­های مدیریت در ایران. دوره 15 شماره 1

    - خسروی نژاد، شهزاد.(1392). بررسی رابطه بین سبک مدیریت و رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه دختر و پسر شهرستان اندیمشک درسال تحصیلی 93-1392. کنفرانس مدیریت شیرازدی ماه.

    - خوشبخت،میرزا علی.(1391).شناسایی و اولویت بندی عوامل مدیریت منابع انسانی موثر بر ارتقای کارآیی کارکنان مورد مطالعه ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی، فصلنامه راهور،سال اول

    - رضائیان، علی.(1386). اصول مدیریت بازرگانی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.

    - زرتشتیان، شیرین. (1387). ارتباط سبکهای رهبری تحول گرا و عملگرای مربیان بسکتبال لیگ برترکشور با انگیزش رقابت بازیکنان، رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم.

    - سنجقی، محمد ابراهیم. (سال1379). نقش و کارکرد عوامل فرهنگی در رهبری تحول آفرین، دانش مدیریت، شماره50

    - شمس وهمکاران.(1391).تاثیرمولفه های رهبری امنیت مدار بر احساس امنیت روانی کارکنان،نقش میانجی اثربخشی رهبری، فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی،دانشگاه الزهرا،شماره4دوره9

    - فرمهینی فراهانی،مولود.(1392). تأثیر برنامه بهسازی مدیریت بر اثر بخشی سبک رهبری سرپرستاران:مطالعه موردی، فصلنامه مدیریت پرستاری،سال دوم

    - کمالیان، سیدوحید، اسماعیلی،حمیدرضا.(1386).رهبری کاریزماتیک، مجله دانش مدیریت.

    - عابسی، کرد،باقر.(1388). شناسایی وتبیین مدل توانمندسازی کارکنان درسازمانهای دولتی ایران استان یزد. پژوهشهای مدیریت سال دوم، شماره سوم، بهار.

    - صنعتی، زینب (1386)، بررسی رابطه بین آموزش های ضمن خدمت و توانمندسازی کارکنان، پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه نهران ؛ پردیس قم.

    - معصومی میرمظفر، حسین زاده لطفی، فرهاد، شاهورانی، احمد، رشیدیان ،زهرا. (1386). بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر خرم آباد در درس ریاضی، مجله ریاضیات کاربردی واحد لاهیجان، سال چهاردهم، شماره14، ص 75.

    - نادری قمی، محمدمهدی.(1387). نگاهی گذرا به ولایت فقیه، قم، مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) .

    - نعامی، عبدالزهرا.(1384). بررسی سبکهای رهبری و خشنودی شغلی در کارکنان شرکت فولاد خوزستان، پایان نامه جهت اخذ مدرک دکترا روان شناسی شهید چمران اهواز

    ب) منابع انگلیسی

    -Haris, A., & Spillane, j. (2008), "Distributed leadership through the looking glass", Management in Education,. 22(1). 31–34.

    -Laub, J. (1999). Assessing the servant organization: Development of the organizationalleadership assessment (OLA) instrument. Dissertation Abstracts International, 60 (06), 308. (UMI No.733096581)

    -Mazur, P. J., & Lynch, M. D. (2009). Differential impact of administrative, organizational, and personality factors on teacher burnout.Teaching and Teacher Education

    -Mishel, W; Skinner, J; Rowe, G; Gork, C; Views of job satisfactionand dissatisfaction in Australian long-term care; J Clin Nurs 2008 Mar;12(2).

    -Popper, M. and Mayseless O. (2003).Back to basics: applying aparenting perspective to transformational leadership. TheLeadership Quarterly,14 65.

    -Wong CA, Cummings GG.(2007) The relationship between nursing leadership and patient outcomes: a systematic review.Journal of nursing management. Jul;15(5):508-21.

    -www.artofleadership.blogsky.com/1390/01/23/post-2/

    -www.morshedzadeh.ir/article95.html


موضوع پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, نمونه پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, جستجوی پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, فایل Word پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, دانلود پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, فایل PDF پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, پروژه درباره پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) رشته مديريت اجرايي                       

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت فصل اول کلیات تحقیق مقدمه تغییر در شرایط سازمان های عصر حاضر، منجر به تغییر در نگرش به نیروی انسانی شده است. در این شرایط نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی سازمان و یک مزیت رقابتی منحصر به فرد معرفی می شود و به تبع آن کارکنان به گردانندگان اصلی جریان کار وشرکای سازمان مبدل شده اند. بنابراین مدیران امروز علاوه بر مهارتهای ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته صنايع – مديريت سيستم و بهره وري زمستان 1392 چکيده بيمه عمر را مي‌توان يکي از هوشمندانه ترين ابداعات بشر در راستاي تامين امنيت و آرامش

  پايان نامه براي اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي (M.A) سال تحصيلي :93-1392 چکيده:   هدف ازپژوهش حاضرجهت بررسي رابطه بين سبک رهبري مديران آموزشي بابهداشت رواني دبيران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش :روزنامه نگاری چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): پژوهش حاضر که با هدف بررسی نقش ارتباطات درون سازمانی برمیزان رضایت شغلی پرسنل دربین کارکنان سامانه3BRT3)) انجام شده است، به سنجش همبستگی بین متغیر میزان استفاده از ارتباطات درون سازمانی با میزان رضایت شغلی پرسنل ومولفه های آن ( امنیت شغلی ...

پايان نامه براي دريافت درجه ي کارشناسي ارشد (M.A)  گرايش: تحقيقات آموزشي پاييز 1392 چکيده ماهواره از دهه هفتاد تا امروز در ايران ، همچنان در حال نفوذ و رسوخ در اجتماع و خانواده بوده

  پايان نامه کارشناسي ارشد دانشکده فني و مهندسي گروه صنايع مهر ???? چکيده: در بعضي کشورها و از آن جمله ايران، موتورسيکلتها و راکبان آنها بخش لاينفکي از ترافيک بوده و در نتيجه امني

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه­ریزی شهری فصل اول : کلیات تحقیق 1- 1- طرح مسئله گسترش شهرنشینی و رابطه آن با آسیب­های اجتماعی و اقتصادی از مشخصه­های اصلی الگوی توسعه شهری کشور در چند دهه اخیر است و رشد و توسعه شتابان و توزیع نامتعادل در دوره جدید، یکی از عوامل اصلی بروز آسیب­های اجتماعی به شمار می رود. چنانچه رشد شتابان شهرنشینی و توسعه کلان ...

چکیده خلیج فارس یکی از نقاط استراتژیک و حیاتی از نقطه نظر سیاست بین الملل می باشد. علاوه بر اهمیت کشتی رانی، کشف و استخراج منابع عظیم نفت، گاز و وابستگی شدید کشورها به این مواد به عنوان مواد حیاتی برای صنعت، اهمیت ژئوپلیتیک این منطقه را بیشتر نموده است. به گونه ای که در هیچ برهه ای از مطامع قدرتهای بزرگ خالی نبوده است. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و قطع شدن منافع ایالات متحده ...

ثبت سفارش