پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394

word 11 MB 30006 141
1394 کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قبل:۶۳,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌‌ نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی

    گرایش پژوهش علوم اجتماعی

    چکیده

    جهان در حال وارد شدن به دوره ای است که مسائل انصاف و عدالت در اشکال مختلف و متفاوت به صدر موضوعات و مطالعات مطرح در حوزه تعالی سازمانی صعود خواهند کرد. سازمان های هزاره جدید، سازمان هایی فراصنعتی و دانش بنیان هستند که موفقیت و بقای آنها مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است. براین اساس تحقیق حاضر با هدف بررسی نحوه تأثیرگذاری عدالت سازمانی بر رفتارهای نوآورانه فردی کارکنان صورت گرفت. پس از انجام مطالعات نظری، مدل ساختاری پژوهش برپایه مدل رفتار برنامه ریزی شده آیزن، با ارائه چگونگی برهمکنش 4 متغیر عدالت سازمانی، رفتار نوآورانه فردی، جو نوآوری و انگیزش درونی، تدوین و با استفاده از پرسشنامه های مرجع در این حوزه ها نسبت به برازش مدل با داده های جمع آوری شده از 203 نفر از کارکنان یکی از پژوهشکده های سازمان فضایی ایران با روش PLS اقدام شد. که در پایان با محاسبه مقدار شاخص GoF برابر 0.264، برازش مدل ساختاری پژوهش مورد تأیید قرار گرفت و در سطح اطمینان 95 % تمامی فرضیه های ساختاری مدل تأیید شد. براساس یافته های این پژوهش نشان داده شد وجوه سه گانه عدالت سازمانی(رویه ای، توزیعی، تعاملی) مستقل از سایر عوامل نظیر جونوآوری و انگیزش درونی، یکی از عوامل موثر و پیشبین در بروز پنج عملکرد رفتار نوآورانه(فرصتیابی، خلق راه حل، تحقیقات سازنده، حمایت و پشتیبانی، و کاربرد) در سازمان هستند.

     

     

    مقدمه

    با ورود به هزاره سوم و عصر دانش، سازمان‌های پژوهشی و دانش محوری شکل گرفته اند که بقا و حفظ مزیت رقابتیشان در بلندمدت وابسته به نوآوری در طراحی و توسعه محصولات جدید  است.(اعرابی و موسوی، 1388) با کوتاه شدن چرخه عمر محصولات در این‌گونه سازمان ها، نوآوری و توسعه محصولات جدید و نوآورانه نقش خون را برای ادامه حیات این سازمانها ایفا می نماید.(Kim & Kim, 2009)

    برای سازمان هایی که در محیط متغیر و بدون قطعیت به رقابت می پردازند، نوآوری (ایجاد، انتقال، واکنش و تغییر ایده‌های خلاقانه به عمل) برای رشد، موفقیت و بقای سازمان عامل حیاتی به شمار می رود.(ملاحسینی و برخوردار، 1386) نوآوری فردی کارکنان در محیط کار، پایه اصلی ارتقای عملکرد هر سازمانی است.(ضرغامی و جعفری، 1392) با توجه به پنهان و ضمنی بودن توانمندی خلاقیت و نوآوری افراد، استفاده کارکنان از توان خلاقیت و نوآوریشان در فرایندهای شغلی نیاز به وجود رغبت و تمایل درونی آنها دارد. بر این اساس هم‌زمان با اهمیت برخورداری توانمندی خلاقیت در افراد، مطالعه بر روی مقوله انگیزه آن‌ها نیز برای به کارگیری نوآوری در مراکز تحقیقاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.(Scott & Bruce, 2004) رفتار آینه ای است که افراد در آن تصاویر و برداشت های ذهنی خود را می بینند. اینکه افراد چگونه باورها و احساسات خود را به رفتارها ترجمه می کنند موضوع بسیار پیچیده ای در علم رفتار سازمانی است.( Icek Ajzen, 2005) ادراک از عدالت سازمانی یکی از عوامل مهم در شکل گیری تصویرها و دریافتهای ذهنی کارکنان از سازمان و در نتیجه تعیین کننده رفتارها و بازخوردهای آنان است. بی دلیل نیست که سازمان فضایی آمریکا(ناسا) با تمام ویژگی های منحصر به فرد خود از نظر پیشتازی در حوزه علوم و فناوری های نوین، وسعت و پیچیدگی سازمانی، در ساختار خود دفتر تنوع و برابری فرصت ها[1] را به منظور برطرف کردن موانع برقراری برابری در ناسا و با اهداف ایجاد فرصت اشتغال و توسعه شغلی برابر، و برابری در برخورداری از حمایت های مالی ناسا در تحقیقات گوناگون تشکیل داده است. در بیانیه مأموریت این دفتر، ناسا محیطی معرفی شده است که با افتخار از صدافت، تعالی، کار تیمی و انصاف و برابری پشتیبانی می کند. (Nasa Office of Diversity and Equal Opportunity(ODEO), 2014)

    پژوهش حاضر با عنایت به اهمیت ادراک کارکنان از عدالت سازمانی به بررسی تأثیر این مولفه بر رفتارهای نوآورانه فردی کارکنان با توجه به نقش این کارکنان در ایجاد نوآوری سازمانی می پردازد. به این منظور پس از بررسی پیشینه تحقیقات و تعریف مدل مفهومی پژوهش، با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری رابطه این مولفه ها در قالب روش حداقل مربعات جزئی و بر پایه داده های جمع آوری شده از یکی از زیرمجموعه های سازمان فضایی ایران مورد بررسی قرار می گیرد. اثبات فرضیه های این پژوهش می تواند نیاز به وجود ساختار وظیفه مندی در قبال عدالت سازمانی به خصوص در ساختار سازمان های پژوهش محور را تبیین نماید.

     

    [1] Diversity and Equal Opportunity

    جهان در حال وارد شدن به دوره ای است که مسائل انصاف و عدالت در اشکال مختلف و متفاوت به صدر موضوعات و مطالعات مطرح در حوزه تعالی سازمانی صعود خواهند کرد. (Greenberg, 1987)

    سازمان های هزاره جدید، سازمان هایی فراصنعتی و دانش بنیان[1] هستند که موفقیت و بقای آنها مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است. (Martins & Terblunch, 2003) به موازات افزایش تولید فکر و دانش جدید و توسعه جهانی علم، نیاز سازمان ها به توجه و تمرکز بیشتر در این حوزه نیز بیشتر میشود. در این عصر برای بقا و پیشرفت باید جریان نوآوری در سازمان را تداوم بخشید تا در مقابل رکود و نابودی مقاومت ایجاد شود. شرط بقا در دنیای متلاطم کسب و کار توجه به تحولات محیطی، نوآوری و درک ابعاد گوناگون ایجاد نوآوری در کسب و کار است.(الوانی, 1390) لذا سازمان ها و مدیران می کوشند سازوکاری ایجاد نمایند تا در چارچوب آن نوآوری و خلاقیت به عنوان هنجارهای بنیادین مورد قبول کارکنان جایگاه ویژه ای یابد. سازمان های موفق این ظرفیت را دارند که نوآوری را به صورت فرهنگ سازمانی و روندهای مدیریتی جذب کنند.(گیتس, 1380) لذا باید مولفه های مختلف رفتار سازمانی که منشأ، مبدأ و خواستگاه تحول برای نهادینه کردن نوآوری و خلاقیت در سازمان ها است، مورد توجه ویژه ای قرار گیرند. از آنجا که حوزه تخصصی عملکرد  سازمان های پژوهشی، پژوهش، خلاقیت، ابداع و نوآوری است، این سازمان ها بیشتر از سایر سازمان ها با مباحث درونی کردن و هنجار سازی نوآوری درگیر بوده و نیاز به سرمایه گذاری و توجه دوچندانی در این حوزه دارند.

    این تحقیق به بررسی تأثیر جنبه های مختلف عدالت سازمانی بر نوآوری کارکنان سازمان های پژوهشی می پردازد. لذا عنوان اصلی پژوهش همانطور که بیان شد تدوین الگوی ساختاری تأثیرگذاری عدالت سازمانی بر رفتار نوآورانه کارکنان سازمان های پژوهشی با استفاده از ابزار مدل یابی معادلات ساختاری نام گرفته است. در این فصل مفاهیم سازمان پژوهشی، عدالت سازمانی، و نوآوری کارکنان به عنوان پیش نیاز بیان سوال اصلی تحقیق، تعریف و مورد بررسی قرار گرفته و به بیان مسئله تحقیق پرداخته می شود.

     

     

    1-1- تشریح ابعاد مسئله

    1-1-1- سازمان پژوهشی

    سازمان پژوهشی به تمام نهادهای حقوقی اطلاق می شود که(اعم از دانشگاه ها یا موسسات خصوصی و دولتی و با هر روش در تأمین مالی) هدف اصلی آنها انجام پژوهش های بنیادین[2]، تحقیقات صنعتی[3]، یا توسعه آزمایشات تجربی[4] بوده و دستاوردهای خود را در قالب آموزش ها، انتشار کتب، مقالات، فیلم و یا انتقال فناوری منتشر می نمایند. (European Commission, 2006) سود حاصل از کلیه این فعالیت ها مجدداً در جهت تحقیقات و پژوهش های سازمان هزینه می شود. 

    محصول این سازمان ها، در حقیقت دانش و فناوری هایی است که در قالب خدمات گوناگون به مشتری خود ارائه می دهند. لذا عمده مزیت رقابتی سازمان پژوهشی مبتنی بر سرمایه انسانی است که ایده های خلاقانه خود را در قالب نوآوری در فرآیندهای تولید دانش موردنظر سازمان به کار می برند و محصولات موردنظر را ایجاد می نمایند.

    1-1-2- عدالت

    1-1-2-1- جایگاه عدالت

    عنوان عدالت، آرمانی انسانی است و سابقه ای به قدمت عمر بشر دارد. از سپیده دم آفرینش، بشر آن را به عنوان یک گرایش باطنی شناخته و به آن روی آورده و مبنای قوانین و قضاوت قرار داده است. هیچ چیز به اندازه پایمال شدن حق ضعیف و مظلوم برای فطرت بشر زجرآور و نفرت انگیز نیست و هیچ چیز به اندازه بی عدالتی ،کینه و دشمنی در قلب ها پدید نمی آورد. (حق پناه, 1380) عدالت و اجرای آن یکی از نیازهای اساسی و فطری انسان و همچنین آرمانی دینی و الهی است که تمام پیامبران برای تحقق آن رسالت یافته اند. قرآن کریم در بیان هدف نبوت و رسالت پیامبران می فرماید : "همانا رسولانمان را با دلایل روشن فرستادیم و همراه ایشان کتاب و میزان را فرود آوردیم تا مردم به عدالت قیام کنند."(سوره حدید، آیه 25) عدل در مفهوم اجتماعی، هدف نبوت و به مفهوم فلسفی مبنای معاد است. (رضائیان, 1390) در نگاه معرفت شناسی همانطور که "خداوند به عدل و احسان امر می کند" (سوره نحل، آیه 90) انسان نیز به عنوان آینه ای از وجود پروردگار خود ذاتاً به عدل تمایل داشته و در شئون مختلف زندگی به آن نیازمند می باشد. عدالت یکی از صفات خداوند است و این بدین معنی است که عدالت یکی از اصول هستی و یکی از اصول زندگی بشری است و بنابراین باید یکی از اصول اداره جامعه در تمام سطوح باشد. (شریعتی, 1359)

    1-1-2-2- مفهوم  عدالت

    در لغتنامه دهخدا عدالت اینگونه تعریف شده است : دادگری کردن. در اصل استقامت بوده و در شریعت عبارت است از استقامت بر طریق حق با اجتناب از آنچه ممنوع است در دین. (دهخدا, 1363) در فرهنگ معین نیز عدالت مترادف با انصاف و دادگری تعریف شده است. (معین, 1362) عدل به معنی داد، مقابل ستم و بیداد و امری بین افراط و تفریط است. در مذهب تشیع عدل یکی از اصول دین بوده و امام، پیشوا، قاضی، شاهد محکمه و حاکم باید عادل باشند. (رضائیان, 1390)

    برای عدل و عدالت تعاریف مختلفی بیان شده است. پذیرفتن هریک از این تعاریف تأثیرات وسیعی در رفتار و نگرش افراد و سازمان ها به امور مختلف خواهد داشت. به عنوان نمونه تعریف سازمان ها از عدالت در وضعیت های زیر می تواند نتایجی کاملا متفاوت در پی داشته باشد :

    آیا شرکت ها و افراد اجازه دارند بعد از یک فاجعه طبیعی مانند طوفان یا زلزله، قیمت قرص های نان، بطری های آب، گالن های بنزین یا سایر محصولات و خدمات خود را که در آن منطقه حادثه دیده کمیاب شده و در دسترس عموم نیست، افزایش داده و از فرصت ایجاد شده و نیاز شدید بازماندگان حادثه برای خود سود کلانی فراهم کنند؟ حفظ جان چند نفر انسان عادی مهمتر است یا حفظ جان یک نفر که ویژگی های خاصی از نظر سیاسی یا اقتصادی دارد؟

    در مکاتب مختلف ایدئولوژیک عدالت متناسب با سایر باورهای آن مکتب تعریف می شود. در متون حکمای اسلامی چهار معنی برای واژه عدل تعریف شده است :

    1. موزون بودن : به معنای وجود تناسب در مجموعه هاست و نقطه مقابل آن عدم تناسب است و نه ظلم

    2. تساوی و نفی هرگونه تبعیض

    3. رعایت حقوق افراد و عطا کردن حق هر ذی حقی

    4. رعایت استحقاق در افاضه وجود و رحمت به آنچه امکان وجود یا کمال وجود دارد.(مطهری, 1384)

    اما در نگاه کلان به تعاریف مکاتب مختلف فکری از عدالت، سه دسته بندی کلی وجود دارد. رفاه، احترام به آزادی، ترویج تقوا.  (Sandel, 2009)

    - رفاه[5] : عدالت به معنی روش درست توزیع مواهب جامعه (درآمد، سلامت و بهداشت، وظایف و حقوق، قدرت و فرصت ها، دفاتر و افتخارات) است. (Sandel, 2009) از این دیدگاه عدالت در مکتب سرمایه داری به معنای پرداخت حق موجودیت ها به صورتی است که بیشترین سود عاید شخص توزیع کننده و صاحب مواهب شود.

    - آزادی[6] : مفهوم عدالت مبتنی بر مجموعه ای از اصول اخلاقی انتزاعی است که افراد به علت احترام به ارزش های انسانی، نسبت به آنها حساس هستند. (Ambrose, 2002)

    - تقوا[7] : عدالت انصاف همراه با معنویت است.

    در تعریف اول رعایت عدالت یعنی تناسب هدفمند توزیع حقوق(مواهب) به منظور حداکثر کردن سود حاصل از آنها است. تعریف دوم(احترام به آزادی) و سوم(ترویج تقوا) اگرچه به یکدیگر از جهاتی شبیه هستند اما تعریف سوم از جامعیت بیشتری برخوردار است. توجه تعریف دوم بیشتر معطوف به جنبه های رفتاری رعایت عدالت و بررسی عدالت در تعاملات اجتماعی است. در حالی که در تعریف عدالت بر مبنای رویکرد ترویج تقوا، عدالت مفهومی مبتنی بر صداقت دارد. به عبارت دیگر، تعریف عدالت و تعهد به اجرای آن، نه به دلیل سود حاصل از آن و نه به منظور رضایتمندی انسانها از احترام و انصافی که در موردشان رعایت شده است، حائز اهمیت نیست. بلکه جایگاه رفیع عدالت در تعریفی مبتنی بر تقوا و تعالیم ناشی از معنویت الهی است. لذا بر خلاف دو تعریف ابتدایی که انحراف و سوء استفاده مجریان عدالت از این مفهوم را ممکن می سازند(مانند آنچه در کشورهای کومونیستی اتفاق افتاد) تعریف سوم علاوه بر ارزش معنایی وسیعتر ضامن حسن اجرای عدالت نیز هست.

    اگرچه دراین پژوهش از آنجا که ادراک افراد از عدالت اعمال شده مورد بررسی قرار میگیرد و این ادراک، برداشت شخصی کارکنان است، لذا تعیین تعریفی خاص از عدالت و پایبندی به نوعی از آن، ضروری و موردنظر این تحقیق نیست.

    1-1-2-3- عدالت در سازمان

    سازمانها شکل مهم مؤسساتی هستند که در جامعه ما وجود دارند. شما احتمالاً در بیمارستان متولد شده اید و زندگی خود را در گورستانی به پایان می برید؛ هر دوی اینها سازمانند. مدارسی که درآن تحصیل می کنیم، فروشگاههایی که غذایمان را از آنجا خرید می کنیم، شرکت هایی که اتومبیل هایمان را می سازند، همگی نوعی سازمانند. همچنین افرادی که مالیات بر درآمد را از ما اخذ می کنند، افرادی که زباله ها را جمع آوری کرده، یا افرادی که امنیت دفاعی را برایمان فراهم می سازند، و یا کسانیکه روزنامه های روزانه را چاپ می کنند، نوعی سازمان را در ذهن آدمی به تصویر می کشند. در دنیای امروزی، سازمان ها  همه جوانب زندگی را فرا گرفته اند. (رابینز, 1379) در دهه های اخیر توجه پیرامون عدالت سازمانی به عنوان یک ساختار مهم و حوزه تحقیقاتی در روانشناسی سازمانی/صنعتی ،افزایش یافته است. عدالت سازمانی به رفتارهای منصفانه و اخلاقی افراد درون سازمان برمی گردند. (Eberlin & Tatum, 2005)

    عدالت در سازمان انسجام آفرین است. عدالت سازمانی مانند چسبی است که باعث می شود افراد دور هم جمع شوند و به طور مؤثر با هم کار کنند. در مقابل بی عدالتی سازمانی هر گونه انسجام سازمانی را از هم می پاشد. (Cropanzano, Russell; Bowen, David; Gilliland, Stephen, 2007) عدالت اقتضا می کند که یک رشد همه جانبه و همگانی برای افراد سازمان لحاظ شود، هیچ کس در یک حد نماند و زمینه ی شکوفایی استعدادها فراهم می شود. (حسین زاده و ناصری, 1386) مدتهاست دانشمندان علوم اجتماعی اهمیت ایده آل های عدالت را به عنوان نیاز اساسی کارکرد موثر سازمان ها و رضایت کارکنان آنها شناسایی کرده اند. (Greenberg, 1990) اصلا تعجب آور نیست که عدالت "اولین فضیلت نهادهای اجتماعی" نام گرفته است. (Rawls, 1971) باید دقت داشت جهان در حال وارد شدن به دوره ای است که مسائل انصاف و عدالت در اشکال مختلف و متفاوت به صدر موضوعات و مطالعات مطرح در حوزه تعالی سازمانی صعود خواهند کرد. (Greenberg, 1987) 

    همانطور که پیشتر اشاره شد، عدالت موردنظر این تحقیق اعطای منصفانه حق افراد است. براین اساس عدالت سازمانی را باید مفهومی جامع دانست که به دنبال آن است تا در یک سازمان، حق هر صاحب حقی را به صورت منصفانه و به دور از سلایق شخصی پرداخت گردد. به عبارت دیگر برای تعریف عدالت سازمانی باید تمامی موجودیت های حاضر در یک سامانه و ساختار سازمانی را شناسایی کرد و سپس بر این مبنا به تعریف عدالت سازمانی پرداخت.

     

    [1] Knowledge-based

    [2] Fundamental Research

    [3] Industrial Research

    [4] Experimental Development

    [5] Welfare

    [6] Freedome

    [7] Virtue

     

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    فهرست مطالب..................................................................................................................... 8

    فهرست جداول.................................................................................................................. 12

    فهرست نمودارها................................................................................................................ 13

    فهرست شکل ها................................................................................................................ 14

    چکیده............................................................................................................................... 15

    مقدمه................................................................................................................................ 16

    -1 فصل اوّل کلیات تحقیق...................................................................................................... 17

    1-1- تشریح ابعاد مسئله.................................................................................................... 19

    1-1-1- سازمان پژوهشی.............................................................................................. 19

    1-1-2- عدالت............................................................................................................. 19

    1-1-3- نوآوری........................................................................................................... 26

    1-1-4- عدالت سازمانی و رفتار نوآورانه کارکنان............................................................ 35

    1-1-5- مدل مفهومی و متغیرهای پژوهش...................................................................... 38

    1-1-6- فرضیات پژوهش............................................................................................. 40

    2- فصل دوم مروری بر پیشینه تحقیق..................................................................................... 42

    2-1- پیشینه پژوهش در حوزه رابطه عدالت سازمانی و نوآوری............................................ 43

    2-2- جنبه های نوآوری پژوهش........................................................................................ 49

    3- فصل سوم روش اجرای پژوهش........................................................................................ 51

    3-1- روش و طرح تحقیق................................................................................................. 52

    3-1-1- تحقیقات کاربردی............................................................................................ 52

    3-1-2- تحقیق توصیفی................................................................................................ 53

    3-1-3- جامعه آماری تحقیق.......................................................................................... 55

    3-1-4- نمونه آماری..................................................................................................... 56

    3-1-5- روشهای جمع‌آوری اطلاعات............................................................................ 56

    3-1-6- معرفی ابزارهای پژوهش................................................................................... 58

    3-1-7- تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه.......................................................................... 60

    3-2- روش‌های تجزیه و تحلیل داده‏ها............................................................................... 61

    3-2-1- الگوی معادلات ساختاری.................................................................................. 62

    3-2-2- مزایای روش مدل یابی معادلات ساختاری.......................................................... 64

    3-2-3- حوزه کاربرد روش مدل یابی معادلات ساختاری................................................. 65

    3-2-4- روش حداقل مربعات جزئی(PLS)...................................................................... 66

    3-2-5- مراحل اساسی تحلیل مدل یابی معادلات ساختاری.............................................. 66

    3-2-6- الگوریتم تحلیل داده ها در روش PLS................................................................. 68

    3-2-7- حجم نمونه لازم در روش PLS........................................................................... 69

    3-2-8- ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری(مدل اندازه گیری) در PLS................................ 70

    3-2-9- روایی همگرا.................................................................................................... 71

    3-2-10- روایی واگرا................................................................................................... 72

    3-3- معیارهای ارزیابی برازش مدل اندازه گیری، ساختاری و کلی......................................... 72

    3-3-1- معیارهای ارزیابی برازش بخش مدل های اندازه گیری.......................................... 72

    3-3-2- معیارهای ارزیابی برازش مدل ساختاری.............................................................. 73

    3-3-3- معیارهای ارزیابی برازش بخش کلی................................................................... 74

    3-3-4- نکاتی اساسی در مورد مدل یابی معادلات ساختاری............................................. 75

    3-3-5- متغیرهای موحود در مدل معادلات ساختاری....................................................... 75

    3-3-6- گام های اجرای این پژوهش............................................................................. 76

    4- فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................... 80

    4-1- چگونگی جمع آوری داده ها..................................................................................... 81

    4-2- بررسی ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری....................................................... 82

    4-2-1- جنسیت........................................................................................................... 82

    4-2-2- تحصیلات....................................................................................................... 82

    4-2-3- سابقه کار......................................................................................................... 83

    4-2-4- گروه شغلی...................................................................................................... 84

    4-2-5- سن................................................................................................................. 85

    4-2-6- نوع قرارداد...................................................................................................... 86

    4-3- تحلیل آماری مدل پژوهش به روش حداقل مربعات جزئی(PLS)................................... 88

    4-3-1- برازش مدل پژوهش......................................................................................... 89

    5- فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات............................................................................... 105

    5-1- بررسی یافته های پژوهش....................................................................................... 106

    5-2- مقایسه نتایج پژوهش حاضر با پژوهش های پیشین................................................... 107

    5-3- محدودیت های تحقیق........................................................................................... 111

    5-4- نتیجه گیری........................................................................................................... 111

    5-5- پیشنهاد برای تحقیقات آتی..................................................................................... 112

    6- فهرست منابع................................................................................................................. 114

    7- پیوست ها..................................................................................................................... 119

    7-1- پیوست 1 – پرسشنامه عدالت سازمانی.................................................................... 120

    7-2- پیوست 2 – پرسشنامه رفتار نوآورانه فردی.............................................................. 122

    7-3- پیوست 3- پرسشنامه انگیزش شغلی درونی............................................................. 124

    7-4- پیوست 4- پرسشنامه جو نوآوری(KEYS)................................................................. 126

    7-5- پیوست 5- جدول تسهیل کننده های نوآوری........................................................... 133

    7-6- پیوست 6- پرسشنامه اصلی مورد استفاده در  این پژوهش........................................ 134

    چکیده انگلیسی................................................................................................................... 142

    منبع:

     

    ابارشی, ا., و حسینی, س. (1391). مدل سازی معادلات ساختاری. تهران: انتشارات جامعه شناسان.

    احمدی, پ. (1386). ارتباط استراتژیک موثر بر نوآوری سازمانی. تدبیر, 186.

    ازگل, م. (1382). سیر تاریخی نظریه ها و تحقیقات درباره عدالت سازمانی. مجله مصباح, 143- 115.

    الوانی, س. م. (1390). مدیریت عمومی. تهران: انتشارات نشر نی.

    حسن بیگی, ا. (1387). طراحی روابط راهبردی موثر بر نوآفرینی در علوم دفاعی - امنیتی. مطالعات دفاعی استراتژیک, 74-45.

    حسین زاده, ع., و ناصری, م. (1386). عدالت سازمانی. تدبیر, 190, 32-18.

    حق پناه, ر. (1380). عدالت اجتماعی در قرآن. اندیشه حوزه, 2, 64.

    حقیقی, م., و میرزاده, ل. (1389). جایگاه عدالت در اسلام و نقش آن در ارتقای رفتارهای شهروندی سازمانی. مشکوه , 80-58.

    دهخدا, ع. (1363). لغتنامه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران سازمان لغتنامه دهخدا.

    رابینز, ا. (1379). تئوری سازمان. (س. الوانی, و ح. دانایی فرد, مترجم) تهران: انتشارات صفّار.

    رضائیان, ع. (1373). مدیریت عمومی. تهران: انتشارات سمت.

    رضائیان, ع. (1390). انتظار عدالت و عدالت در سازمان. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).

    زارعی, ح. (1373). خلاقیت و نوآوری. دانش مدیریت, 24.

    سرمدی, ز. (1376). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگاه.

    شریعتی, ع. (1359). علی(علیه السلام) تنهاست. تهران: حسینیه ارشاد.

    شهرآرای, م., و مدنی پور, ر. (1373). سازمان خلاق و نوآور. دانش مدیریت, 33.

    علیرضایی, ا., و تولایی, ر. (1387). راهکارهای تقویت نوآوری و شکوفایی در سازمان. مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت, 96-67.

    گیتس, ب. (1380). کسب و کار بر بال اندیشه. (ع. رضایی نژاد, مترجم) تهران: سازمان فرهنگی فرا.

    19.

    20.

    معین, م. (1362). فرهنگ فارسی معین. تهران: انتشارات امیرکبیر.

     هومن, ح. (1390). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).

    Adams, J. (1965). Inequity in Social Exchange. In L. Berkowitz (Ed.), Advances in Experimental Social Psychology (pp. 267-299). New York: Academic Press.

    Afuah, A. (1998). Innovation Management: Strategies, Implementation and profits. New York: Oxford University Press.

    Aizen, I. (1991). The Theory of Planned Behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 182.

    Almansour, Y. M., & Minai, M. S. (2012). The Relationship between Organizational Justice Components and Innovative Behavior in Arab Society. Evidence from Government Department in Jordan. Middle-East Journal of Scientific Research, 46-51.

    Amabile, T. (1988), “A model of creativity and innovation in organizations’’, Research in Organizational Behavior, Vol. 10, pp. 127-67.4

    Amabile, T., Conti, R., Coon, H., & Laz, J. (1996). Assessing the Work Environment for Creativity. The Academy of Management Journal, 1154-1184.

    Amabile, T., Barsade, S., & Mueller, J. (2003). Affect and creativity at work a daily longitudinal test. Boston: Division of Research, Harvard Business School.

    Amabile, T. M. (2010, March 31). KEYS Sample Feedback Report. Retrieved from Center for Creative Leadership: http://www.ccl.org.

    Ambrose, M. (2002). Contemporary Justice Research: A new Look at Familiar Questions. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 803-812.

    Anderson, N. and King, N. (1993), “Innovation in organizations’’, International Review of Industrial and Organizational Psychology, Vol. 8, pp. 1-34.

    Anderson, N., De Dreu, C., & Nijstad, B. (2004). The routinization of innovation research: a constructively critical review of the state-of-the-science. Journal of Organizational Behavior, 147-173.

    Angle, H. (1989), “Psychology and organizational innovation’’, in Van de Ven, A., Angle, H. and Poole, M. (Eds), Research on the Management of Innovation, Ballinger, Grand Rapids, MI.

    Aryee, S., Budhwar, P. S., & Xiong Chen, Z. (2002). Trust as a mediator of the relationship between organizational justice and work outcomes: test of a social exchange model. Journal of Organizational Behavior, 267-285.

    Bandura, A. (1997), Self-Efficacy: The Exercise of Control, W.H. Freeman, New York, NY.

    Basadur, M., Graen, G. and Green, G. (1982), “Training in creative problem solving: effects on ideation and problem finding and solving in an industrial research organization’’, Organizational Behaviour and Human Performance, Vol. 30, pp. 41-70.

    Bies, R., & Moag, J. (1986). Interactional Justice: Communication Criteria of Fairness. Research on Negotiation in Organizations, 43-55.

    Bies, R., Cropanzano, R., & Greenberg, J. (2001). Interactional Justice: The Sacred and the Profane. Stanford: Standford University Press.

    Brockner, J. (1995). Decision Frame, Procedual Justice abd Suruiuors Reactions to Job Layoff. Organizational Behavior Human Decision Processes, 63.

    Brockner, J. (2006, Mar). Why It's So Hard to Be Fair. Harvard Business Review.

    Brockner, J., & Siegel, P. (1995). Understanding the Interaction between Procedural and Distributive Justice. Trust in Organizations, 390-413.

    Buech, V., Michel, A., & Sonntag, K. (2010). Suggestion systems in organizations: what motivates employees to submit suggestions? European Journal of Innovation Management, 507-525.

    Carmeli, A., Meitar, R., & Weisberg, J. (2006). Self-leadership skills and innovative behavior at work. International Journal of Manpower, 75-90.

    Chao, C.-Y., & Lin, Y.-S. (2011). Employee innovation, supervisory leadership, organizational justice, and organizational culture in Taiwan’s manufacturing industry. African Journal of Business Management, 5, 2501-2511.

    Colquitt, J. A. (2001). On the Dimensionality of Organizational Justice: A Construct Validation of a Measure. Journal of Applied Psychology, 386-400.

    Colquitt, Jason A., Conlon, Donald E., Wesson, Michael. J., Porter, Christopher O. L. H. (2001), Justice at the Millennium: A Meta Analytic Review of 25 Years of Organizational Justice Research, Journal of Applied Psychology, 86, 425-445.

    Cooper, J. (1998). A Multidimensional Approach to the Adoption of Innovation. Management Decision, 493-502.

    Cropanzano, R. (2001). Three Roads to Organizational Justice. Research in Personnel and Human Resources Management, 20.

    Cropanzano, Russell; Bowen, David; Gilliland, Stephen. (2007, November). The Management of Organizational Justice. Academy of Management Perspectives, 34-48.

    Damanpour, F. (1991), “Organizational innovation: a meta-analysis of effects of determinants and moderators’’, Academy of Management Journal, Vol. 34 No. 3, pp. 555-90.

    DeJong, P. (1999). Hierarchical Regression Analysis in Structural Equation Modeling. Lawrence Erlbaum Associates, 198-211.

    Dewett, T. (2004). Employee Creativity and the Role of Risk. Eouropean Journal of Innovation Management, 256-266.

    Drucker, P. (1991), “The discipline of innovation’’, in Henry, J. and Walker, D. (Eds.), Managing Innovation, Sage, London.

    Eberlin, R., & Tatum, C. (2005). Organizational Justice and Decision Making When Good Intentions are not enough. Management Decision, 43, 1040-1048.

    European Commission. (2006). Community Framework for State Aid for Research and Development and Innovation. Official Journal of the European Union, Preliminary Draft (8), Staff paper.

    Farr, J. and Ford, C. (1990), “Individual innovation’’, in West, M. and Farr, J. (Ed), Innovation and Creativity at Work, John Wiley & Sons, Chichester.

    Folger, R., & Cropanzano, R. (1998). Organizational Justice and Human Resource Management. Sage Publication.

    Folger, R., & Konovsky, M. (1989). Effect of Procedural and Distributive Justice on Reactions to Pay Raise Decisions. Academy of Management Journal, 32.

    Ford, C. (1996), “A theory of individual creative action in multiple social domains’’, Academy of Management Review, Vol. 21 No. 4, pp. 1112-42.

    Gilson, L., & Shalley, C. (2004). A Little Creativity goes a long way: An Examination of Team's Engagement in Creative Processes. Journal of Management, 453-470.

    Glynn, M. (1996), “Innovative genius: a framework for relating individual and organizational intelligences to innovation’’, Academy of Management Journal, Vol. 21 No. 4, pp. 1081-111.

    Goldsmith, R. (1986), “Convergent validity of four innovativeness scales”, Educational and Psychological Measurement, Vol. 46, pp. 81-7.

    Greenberg, J. (1987). Reactions to Procedural Injustice in Payment distributions: Do the Means Justify the Ends? Journal of Applied Psychology, 72, 55-61.

    Greenberg, J. (1990). Organizational Justice: Yesterday, Today, and Tomorrow. Journal of Management, 16, 399-432.

    Greenberg, J. (1997). A Social Influence Model of Employee Theft: Beyond the Fraud Triangle. Research on Negotiation in Organizations, 6.

    Greif, S. and Keller, H. (1990), “Innovation and the design of work and learning environments: the concept of exploration in human-computer interaction”, in West, M. and Farr, J. (Eds), Innovation and Creativity at Work, John Wiley & Sons, Chichester.

    Guilford, J. (1964), “Basic problems in teaching for creativity”, in McPherson, J. (Ed.), The People, the Problems and the Problem Solving Methods, Midland, MI.

    Howell, J. and Higgins, C. (1990), “Champions of change: identifying, understanding, and supporting champions of technological change”, Organizational Dynamics, Vol. 19 No. 1, pp. 40-55.

    Janssen, O. (2000). Job demands, perceptions of effort-reward fairness and innovative work behavior. Journal of Occupational and organizational Psychology, 287-302.

    Janssen, O. (2003). Innovative Behaviour and Job Involvement at the Price of Conflict and Less Satisfactory Relations with Co-workers. Journal of Organizational and Occupational Psychology, 347-364.

    Janssen, O. (2004). How fairness perceptions make innovative behavior more or less stressful. Journal of Organizational Behavior, 201-215.

    Janssen, O., Van De Vliert, E., & West, M. (2004). The Bright and Dark Sides of Individual and Group Innovation: a Special Issue Introduction. Journal of Organizational Behavior, 129-145.

    Judge, Q., Fryxell, E., & Dooley, S. (1997). The New Task of R&D Management: Creating Goal-directed Communities for Innovation. California Management Review, 72-85.

    Kanter, E. (1983), The Change Masters, Touchstone, New York, NY.

    Kanter, E. (1988), “When a thousand flowers bloom: structural, collective, and social conditions for innovation in organization”, Research in Organizational Behavior, Vol. 10, pp. 169-211.

    Kanter, R. (1983). When a Thousand Flowers Bloom: Structural, Collective & Social Conditions for Innovation in Organizations. In P. Myers, Knowledge management and organizational design (pp. 93-132). Washington: Butterworth-Heinemann.

    Khazanchi, S., & Masterson, S. (2011). Who and what is fair matters: A multi-foci social exchange model of creativity. Journal of Organizational Behavior, 86-106.

    Kim, C., & Mauborgne, R. (2003, Jan). Fair Process: Managing in the Knowledge Economy. Harvard Business Review.

    Kirton, M. (1976). Adaptors and Innovators: A Description and Measure. Journal of Applied Psychology, 622-629.

    Kleysen, R. (2001). Toward a multi-dimensional measure of Individual Innovative Behavior. Journal of International Capital, 284-296.

    Kreitner, R., & Kinicki, A. (2004). Organizational Behavior (6th Ed.). New York: McGraw-Hill Irwin.

    Kreitner, R., & Kinicki, A. (2007). Organizational Behavior (7th Ed.). New York: McGraw-Hill Irwin.

    Latham, G. and Locke, E. (1991), “Self-regulation through goal setting”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 50 No. 2, pp. 212-572.

    Leventhal, G. (1980). The Distribution of Rewards and Resources in Groups and Organizations. Advances in Experimental Social Pschology, 9.

    Linkard, G. (1994). Study of Effectivness, Organizational Justice and Innovation: in China.

    Lovelace, R. (1986), “Stimulating creativity through managerial intervention”, R&D Management, Vol. 16 No. 2, pp. 161-74.

    Marques, T., Sua´rez-Gonza´lez, I., Pinheiro da Cruz, P., & Portugal Ferreira, M. (2011). The downsizing effects on survivors: a structural equation modeling analysis. Management Research: The Journal of the Iberoamerican Academy of Management, 174-191.

    Martins, A., & Terblunch, F. (2003). Building Organizational Culture that Stimulates Creativity and Innovation. European Journal of Innovation Management, 64-74.

    Mathisen, G. E., & Einarsen, S. (2004). A Review of Instruments Assessing Creative and Innovative Environments Within Organizations. Creativity Research Journal, 119-140.

    Maute, M. & Locander, W. (1994), “Innovation as a socio-political process: an empirical analysis of influence behavior among new product managers”, Journal of Business Research, Vol. 30, pp. 161-74.

    Mohr, L. (1969). Determinants of Innovation in Organizations. The American Political Science Review, 111-126.

    Mohr, L. (1987), “Innovation theory: an assessment from the vantage point of the new electronic technology in organizations”, in Pennings, J. and Buitendam, A. (Eds), New Technology as Organizational Innovation, Ballinger, Cambridge, MA.

    Moorman, R. H., Niehoff, B. P., & Organ, D. W. (1993). Treating employees fairly and organizational citizenship behavior: Sorting the effects of job satisfaction, organizational commitment, and procedural justice. Employee Responsibilities and Rights Journal, 209-225.

    Montes, F., & Moreno, A. (2004). Assessing the organizational climate and contractual relationship for perceptions of support for innovation. International Journal of Manpower, 167-180.

    Nasa Office of Diversity and Equal Opportunity(ODEO). (2014, May 24). Retrieved from National Aeronautics and Space Administration: http://odeo.hq.nasa.gov/

    Niehoff, B., & Moorman, R. (1993). Justice as a Mediator of the Relationship between Methods of Monitoring and Organizational Citizenship Behavior. Academy of Management Journal, 527-556.

    Prussia, G.E., Anderson, J.S. and Manz, C.C. (1998), “Self leadership and performance outcomes: the mediating influence of self-efficacy”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 19, pp. 523-38.

    Rawls, J. (1971). A Theory of Justice. Cambridge: Harvard University Press.

    Roberts, E. (1997), “Managing invention and innovation: what we’ve learned”, in Katz, R. (Ed.), The Human Side of Managing Technological Innovation, Oxford University Press, New York, NY.

    Rogers, E. (1983), Diffusion of Innovations, 3rd ed., Free Press, New York, NY.

    Rosenfeld, R., & Servo, J. (1990). Facilitating Innovation in Large Organization. In M. West, & J. Farr, Innovation and Creativity at Work (pp. 251-264). West Sussen: John Wiley & Sons.

    Sandel, M. (2009). Justice: What’s the Right Thing to Do? New York: D&M Publishers.

    Scarbrough, H. (2003). Knowledge management, HRM and the innovation process. International Journal of Manpower, 501-516.

    Schwab, D. P. (2005). Research Methods for Organizational Studies. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.

    Scott, G., & Bruce, A. (1994). Determinants of Innovative Behavior: a Path Model of Individual Innovation in the Workplace. Academy of Management Journal, 580-607.

    Skita, J., & Tetlock, P. (1992). Allocating Scarce Resources: A Contingency Model of Distributive Justice. Journal of Experimental Social Psychology, 28.

    Staw, B. (1990), ““An evolutionary approach to creativity and innovation’’, in West, M. and Farr, J. (Eds), Innovation and Creativity at Work, John Wiley & Sons, Chichester.

    Subramaniam, M., & Youndt, M. (2000). The influence of intellectual capital on the types of innovative capabilities. Academy of Management Journal, 450-463.

    Tepper, B.J. (2001), “Health consequences of organizational injustice: tests of main and interactive effects”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 86, pp. 197-215.

    Tierney, P., & Farmer, S. (2002). Creative self-efficacy: its potential antecedents and its potential antecedents and relationship to creative performance. Academy of Management Journal, 1137-1148.

    Thibaut, J., & Walker, L. (1975). Procedural Justice: A Psychological Analysis.

    Tyler, T. (1984). The Role of Perceived Injustice in Defendants' Evaluations of their Courtroom Experience. Law and Society Review, 18.

    Van de Ven, A. (1988), “Central problems in the management innovation’’, in Tushman, M. and Moore, W. (Eds), Readings in the Management of Innovation, 2nd ed., Harper Business, London.

    Van de Ven, A.H. (1986), “Central problems in the management of innovation”, Management Science, Vol. 32, pp. 590-608.

    Van Yperen, N. W., & Hagedoorn, M. (2003). Do high job demands increase intrinsic motivation or fatigue or both? The role of job control and job social support. Academy of Management Journal, 339-348.‏

    Wallas, G. (1926), The Art of Thought, Harcourt, Brace, New York, NY.

    Wang, C., & Ahmed, P. (2004). The development and validation of the organizational innovativeness construct using confirmatory factor analysis. European Journal of Innovation Management, 303-313.

    West, M., & Anderson, N. (1996). Innovation in Top Management teams. Journal of Applied Psychology, 680-693.

    West, M.A. and Farr, J.L. (1989), “Innovation at work: psychological perspectives”, Social Behavior, Vol. 4, pp. 15-30.

    Whitfield, P. (1975), Creativity in Industry, Penguin, Baltimore, MD.

    Wiesenfeld, B., & Rothman, N. (2011, Jul). Why Fair Bosses Fall Behind. Harvard Business Review.

    Zaltman, G., Duncan, R. and Holbek, J. (1973), Innovations and Organizations, John Wiley & Sons, New York, NY.

    Zapata-Phelan, C., Colquitt, J., Scott, B., & Livingston, B. (2008). Procedural justice, interactional justice, and task performance: The mediating role of intrinsic motivation. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 1-13


موضوع پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, نمونه پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, جستجوی پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, فایل Word پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, دانلود پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, فایل PDF پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, تحقیق در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, مقاله در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, پروژه در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, پروپوزال در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, تز دکترا در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, پروژه درباره پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, گزارش سمینار در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394, رساله دکترا در مورد پایان نامه احساس امنیت و رابطه آن با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 1394

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : مدیریت منابع انسانی چکیده با گسترش پدیده­ی جهانی­سازی، اهمیت اعتماد در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی بطور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است بطوری که اکثر صاحب نظران در علوم مختلف به اهمیت نقش اعتماد در سازمان­ها اشاره کرده­اند. هدف این پژوهش سنجش رابطه بین مدیریت مشارکتی و اعتماد با توجه به رهبری خدمتگزار در ادارات ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته علوم سياسي چکيده قوم يا قوميت در انگليسي از واژه Ethnie مشتق شده و در زبان يوناني Ethnos به مردماني اطلاق مي شود که بيش از پيدايش دولتهاي تک شهري بصورت عشي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته :جغرافیای سیاسی چکیده در اصطلاح لغوی، نخبه به معنای برگزیده و منتخب می باشد. درمعنای عام قدیم نخبه به گروه اندکی که جایگاه ویژه‌ای از لحاظ آداب و سنن، مقام روحانی و رفاه اجتماعی کسب کرده بودند، اطلاق می‌شد. قدرت این گروه، در یک نظام اجتماعی مبتنی بر قانون اساسی به عنوان اشتقاقی از حاکمیت و استقلال ملی توجیه و تعریف می‌گردد. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد" M .A " رشته جغرافیای سیاسی چکیده : هدف از پژوهش حاضر بررسی ساختار جمعیتی و قومیتی در اسلامشهر و نقش آن در امنیت منطقه با تأکید بر همگرایی اقوام است . این پژوهش که با روش مروری ) اسنادی – کتابخانه ای ( انجام شده است درصدد است با بررسی ساختار جمعیتی و قومیتی در اسلامشهر به نقش این مهم در امنیت منطقه بپردازد. اسلامشهر به دلیل مجاورت با ...

چکیده بسیار واضح است که جامعه بدون قانون و حکومت قادر به ادامه زندگی نخواهد بود. و اگر حکومت اسلامی نباشد اجرای قوانین اجتماعی و اصول اسلامی به نحو کامل صورت نخواهد پذیرفت. خداوند به مردم دستور می‌دهد زیر بار حکومت ظالمین و طاغوت نروند و اجازۀ حکومت به ظالمین و طاغوتیان را ندهند. یکی از شواهد عینی و دلایل خلل ناپذیر در مورد پیوند محکم دین و سیاست این است که در بیش‌تر زوایای ...

پايان نامه براي دريافت درجه ي کارشناسي ارشد (M.A)  گرايش: تحقيقات آموزشي پاييز 1392 چکيده ماهواره از دهه هفتاد تا امروز در ايران ، همچنان در حال نفوذ و رسوخ در اجتماع و خانواده بوده

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» گرايش: تحول پاييز 1391 چکيده        مطالعه حاضر تحت عنوان «بررسي و آسيب شناسي نظام تصميم گ

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته معماري گرايش مهندسي معماري شهريور 1393 چکيده  مساله آن است که ساختار محلات در دوران معاصر ايران، به واسطه تغيير در شکل شهر سازي معاصر از جمله شبکه ها و شري

فصل اول   کليات 1 - 1 مقدمه برنامه­ ريزي ­هاي اقتصادي، نيازمند آگاهي از عملکرد عمومي اقتصاد کشور است. اما در اغلب کشورها، بخشي از فعاليت­هاي اقتصادي در معرض ديد سياست­

چکیده: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در ایران ، تنها عرضه کننده کامل حمایت های اجتماعی می باشد که می تواند در یک سازمان عملیاتی شود. مانند: مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی بازماندگان ، تامین هزینه های درمان ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک عائله مندی ،کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری ودیگر انواع خدمات بیمه ای و درمانی. از سوی دیگر امروزه یکی از ارکان ...

ثبت سفارش