پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری

word 2 MB 30197 138
1390 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد در مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کیفیت فراگیر

    فصل اول

    مقدمه

    پیدایش دهکده جهانی که چندین دهه از عمر آن می گذرد، تحولات شگرفی را در امور مرتبط با مدیریت و ساماندهی سازمانها به وجود آورده که متاسفانه کشور ما نه تنها در ایجاد آن سهمی نداشته بلکه در استفاده از فرصت ها و دست آوردهای عظیم بوجود آمده نیز گامی موثر بر نداشته است. بهره گیری از راه حل های مبتنی بر فن آوری اطلاعات ابعاد تازه ای یافته و موانع عمده برای توسعه سیستم های یکپارچه اطلاعاتی با رویکرد برنامه ریزی، خدمات رسانی و کنترل از میان برداشته شده است، لذا جا دارد تا کارشناسان، مدیران و سیاستگذاران کشور به وسعت، کارایی و عظمت دست آوردهای حاصل از به کارگیری صحیح و اصولی اینگونه راه حل ها توجه بیشتری نموده و در جهت بکارگیری آنها با عزم راسخ گامهای بلند و موثری بردارند.طرح جامع شهرداری الکترونیک زاهدان مجموعه ای یکپارچه از زیر سیستم های شهرسازی، فنی و عمرانی، خدمات شهری، نوسازی، اصناف، درآمد، املاک و مستغلات، ماده صد کنترل و نظارت بر ساخت و ساز مهندسین ناظر و بایگانی پاسخگویی از پیشرفته ترین فن آوری ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی جهان توسط چند شرکت فعال و با سابقه در امور مکانیزاسیون شهرداریها به صورت کنسرسیوم تهیه و ارائه شده است. به یقین می توان گفت که در آستانه ورود به دهه ششم از عصر اطلاعات رویکرد و مطالبات شهروندی از سازمانها و ارگانهای خدمات رسان از قبیل شهرداریها به سمت و سوی این هدف " همه جا، همه کس، همه وقت " و " آسانتر، سریعتر، ارزانتر " سوق داده و با جدیت دنبال می گردد. فناوری اطلاعات و تکنیک های مرتبط با آن همراه با جامع نگری، یکپارچه سازی و محوریت قرار دادن دانش سازمانی بهترین و تنها ترین گزینه ممکن در عبور از این چالش و رسیدن به هدف برتر و ترسیم شده می باشد.امروزه معیار توسعه و رقابت حول مشتری و موفقیت در تامین و رضایت آن دارد بر همین اساس طرح جامع شهرداری الکترونیک زاهدان در فازهای مختلف و با هدف ارائه خدمات الکترونیکی و شفاف سازی ضوابط مکانیسمی خود تدوین و وارد فاز اجرایی می گردد. سیستم یکپارچه شهرداری با هدف دستیابی به اتوماسیون واحدهای مختلف شهرداری کشور و پوشش سه سطح هرم اطلاعات شهری سطوح اجرائی، مدیریت و سیاست گذاری و شهروندان طراحی و پیاده سازی شده است.

    منظور از توسعه الکترونیکی قدرت و توانایی پذیرش و استفاده و بکارگیری فناوری اطلاعات و کابردهای آن در جوامع مختلف بشری می‌باشد و عوامل متعددی برای اندازه‌گیری و توسعه الکترونیکی جوامع مورد نظر است که لازم است بدقت مورد ارزیابی قرارگیرد و امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال گذر است و اکثر کشورهای دنیا در حال حاضر از امکانات این فناوری بهره‌ها می برند.

     

    موضوع تحقیق

    مطالعه بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگوبرداری

     

    بیان مسئله

    « دولت الکترونیک »، « شهر الکترونیک »، « شهرداری الکترونیک » از جمله مفاهیمی هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه عمومی قرار گرفته است.تا کنون انتقادات فراوانی به نهادهای دولتی به‌خاطر اجرا نشدن طرح‌های دولت الکترونیک وارد شده است. شهرداری سازمانی است که وظیفه ساماندهی و رسیدگی به امور شهر را به عهده دارد. این امور شامل کلیه امور مربوط به ساخت و ساز، حمل و نقل و ترافیک، نظافت، فضای سبز و... می شود. در واقع شهرداری مجموعه ای از ساز و کارهای مرتبط و درگیر با شهر و شهرنشینی است که هدف از این ساز و کارها تامین و رفع نیازهای مادی و معنوی شهروندان است. شهرداریها یکی از مهمترین ارکان نهادهای دولتی هستند که به نوعی بیشترین ارتباط مردم در زمینه‌های امورات دولتی با این سازمان است، از این لحاظ پل ارتباطی خوب بین شهروندان و ارگان دولتی است و امکان مشارکت مردم را در فرآیندهای مدیریت شهری فراهم می‌سازد.

     شهرداری الکترونیکی یکی از پایه‌های اصلی شهر الکترونیک است و بررسی توسعه الکترونیکی شهرداریها، توان ارزیابی آن شهرداری را برای خدمات رسانی بر خط و تمام 7 روز هفته نمایان می‌کند برای نیل به این اهداف پارامترهایی از قبیل کانالهای ارتباطی مردم، اهم نیازهای اطلاعاتی مردم در گروه‌های مختلف مدنظر است.

    در این عنوان محقق به مطالعه بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگوبرداری بصورت خصوصی و در مکان خاص انجام می‌شود، می پردازد.

    یکی از پایه‌های اساسی استقرار شهرداری الکترونیک ایجاد زیر ساختها و امکان سنجی است که این امکان سنجی بر اساس آمار و ارقام از سازمانهای گوناگون که گاهی نیز درستی آنها زیر سئوال می‌رود انجام می شود. از آنجایی که شهرداری الکترونیک در زاهدان کاملا محقق نشده وخدمات بصورت حضوری با صرف زمان حمل و نقل و هزینه همراه است، شهرداری الکترونیک نقش موثری در ارایه خدمات بر خط دار دارد که در این زمینه باید موراد ذیل در بررسی استقرار شهرداری الکترونیک مد نظر قرارگیرد که اهم آنها عبارتند از وضعیت اتوماسیون شهرسازی، سخت افزارها، شبکه‌های محلی، وب سایت، سرعت اینترنت و وضعیت شبکه ارتباطی ( اینترنت) وضعیت سیستم ها و امنیت و منابع انسانی و شاخصهای مالی و حقوقی و بطور کلی ارزیابی زیر ساختی برای پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت نیل به اهداف الکترونیکی سازمان.

    یکی از روش‌های ایده‌آل برای مشخص شدن چهار چوب کار یک پروژه یا طرح تحقیقاتی این است که آن طرح در غالب یک پرسش آغازین یا سئوال تحقیق روشن شود که محقق در غالب آن آنچه را که می‌خواهد بیان کند آشکار سازد و این پرسش باید به صورت علمی و روشن و شفاف بیان شود.

     

    سئوال آغازین

    سئوال این تحقیق بدین شرح است:

    1) عوامل کلیدی موفقیت شهرداری الکترونیکی کدامند؟

    2) عوامل کلیدی شکست شهرداری الکترونیکی کدامند؟

     

    اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    در دنیای امروز که هر چه بیشتر به سمت ماشینی شدن قدم می‌گذارد دیگر روابط چهره به چهره و مستقیم نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات ما باشد و در شهرهای امروز با افزایش جمعیت و در نتیجه آن افزایش ترافیک شهری رو به رو هستیم. همچنین روش‌های بروکراتیک گذشته و کاغذ بازی‌های پیشین نمی‌تواند روش مناسب در جهت رسیدگی به کارهای اداری شهروندان باشد. (انعام زاده، 1385)

    سازمان‌های مهم نظیر شهرداریها در شهرهای بزرگی که به نوعی قلب تپنده شهر محسوب می‌شوند باید دست از روش‌های بروکراتیک پیشین برداشته و وارد دنیای الکترونیک و مجازی شوند دنیایی که در آن فعالیتها سریعتر و مطمئن تر انجام می‌گردد ونیازی به تراکم جمعیت در دنیای فیزیکی نیز نیست.

    باید برای کاهش ترافیک شهری، هزینه‌های انجام کار، برخوردها و ناراحتی‌های روانی، فساد اداری و ده‌ها مشکل که همه روزه در ادارات و سازمان‌های بزرگ با آن رو به رو هستیم چاره‌ای اندیشید و بهترین راه حل ایجاد سازمان‌های مجازی است که از مشکلات یاد شده می‌کاهند و حتی به بهبود روند کاری نیز منجر می‌شوند. برای کاهش بسیاری از معضلات شهری از جمله ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی و هزینه‌های سنگین ناشی از ترددهای غیرضروری شهروندان کشور در آینده‌ایی نه چندان دور باید تمامی خدمات شهرداری از طریق شبکه اینترنت و پایگاه‌های الکترونیکی این نهاد دریافت گردند، این اقدام خود یکی از گام‌هایی است که در مسیر ایجاد دولت الکترونیک نیز می‌تواند موثر باشد.

    شهرداری الکترونیک سازمانی مجازی است که با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری بصورت سریع، قابل دسترسی و امن به شهروندان ارایه می‌کند و خدمات آن به صورت 24 ساعته و فارغ از محدودیت‌های زمان و مکان در شهر واقع است.

    نظر به اینکه در بررسی انجام شده تا کنون در این زمینه تحقیقی صورت نپذیرفته، به منظور بررسی کارشناسانه موضوع ضرورت انجام این تحقیق محسوس است.

     

    اهداف اساسی از انجام تحقیق

    چون در این زمینه تا کنون هیچ گونه تحقیقی صورت نگرفته و اگر هم کارهایی انجام شده کارشناسی نبوده، لازم است برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، علل موفقیت و عدم موفقیت شهرداری در ارائه خدمات بصورت الکترونیکی، بطور کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و برای پیشرفت کاری موفق در ارائه خدمات الکترونیکی و پیش برد اهداف راهکارهای جدیدی ارائه شود.

     

    قلمرو تحقیق

    قلمرو موضوعی

    تحقیق حاضر به بررسی « دولت الکترونیک »، « شهر الکترونیک » و « شهرداری الکترونیک » می پردازد.

    قلمرو مکانی

    قلمرو مکانی تحقیق شهرداری زاهدان می باشد.

     

    فرضیات / سوالات تحقیق

    1) بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک زاهدان در مقایسه با الگوی بهینه چیست؟

    2) شاخصهای هر کدام از بسترهای شناسایی شده در راستای توسعه شهرداری الکترونیک زاهدان در مقایسه با الگوی بهینه چه وضعیتی دارد؟

    3) راهکارهای کاهش شکاف دیجیتالی توسعه شهرداری زاهدان از لحاظ الکترونیکی با الگوی موفق کدامند؟

     

    محدودیت های تحقیق

     همواره پژوهشگران در تحقیقات خود با محدودیت هایی مواجه هستند که بخشی از آنها حتی در ابتدای کار نیز خود را نشان می دهند. از عمده ترین ارکان تحقیق و پژوهش دسترسی به آمار و اطلاعات است. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که موجب شده خدمات تحقیقاتی از قبیل دسترسی به کتب، مجلات، آمار، بانکهای اطلاعاتی و... در کشور به راحتی ممکن نباشد. بخشی از این مشکل ناشی از فقدان یا کمبود هر یک از خدمات تحقیقات فوق است و از سوی دیگر فرهنگ غلط، سبب خصوصی تلقی کردن این موارد شده و در نتیجه افراد و موسسات بنوعی از انتقال یافته های خویش به دیگران خودداری می کنند. از سوی دیگر متغیرهای ناخواسته که ممکن است حاصل طرحها و روش های ویژه ای باشند که در تحقیق بکارگرفته می شوند، غالبا به گونه های مختلف، اعتبار درونی و بیرونی تحقیق را به مخاطره می اندازند. باید آگاه بود که در تحقیقات علوم رفتاری، کنترل یا حذف کامل این نوع عوامل غیر ممکن است. اما به هر حال سعی پژوهشگران بر آن است که این عوامل را حد الامکان پیش بینی، شناسایی و تمام احتیاط های لازم را به منظور کاهش آنها بکار برند. به هر حال محقق در این تحقیق با محدودیت های زیر روبرو بوده است: (ریمون کیوی لوک وان کامپنهود، 1373)

    1– کمبود و یا فقدان منابع علمی قابل دسترس و استفاده: منابع علمی بسیار کم و محدودی (حداقل به صورت فارسی) در این زمینه موجود است که به طور مستقیم به موضوع مورد مطالعه و تحقیق مربوط باشد.

    2- کمبود کار مشابه در این زمینه: با وجود تلاش بسیار محقق موفق به پیدا کردن پژوهشی که به طور مستقیم به این موضوع پرداخته باشد، نشد.

    3- فقدان بودجه لازم برای انجام و پیشبرد کار: هر کار تحقیقی در مراحل مختلف خود نیازمند صرف هزینه های مالی است که مسلما تحقیقات دانشجویی به دلیل شرایط خاص محقق ازاین موضوع مستثنی نیست.

     

     

     

     

    تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)

    تعاریف کاربردی (عملیاتی) به تعاریفی اطلاق می شوند که از طریق آن، فعالیتهای لازم و اساسی برای اندازه گیری یک متغیر معین، مشخص می شود. به عبارتی دیگر در یک تعریف کاربردی پژوهشگر مجموعه فعالیتهایی را که برای اندازه گیری و یا دستکاری متغیر انجام می دهد، مشخص می سازد.

    متغیرهایی نظیر تعهد و اخلاق حرفه ای که درنزد افراد مختلف دارای تعاریف متفاوت است می بایستی با توجه به شیوه ای که مورد اندازه گیری قرار می گیرند تعریف شوند. چنین تعریفی را عملیاتی یا کاربردی می نامند. بنابراین، تعاریف کاربردی به تعاریفی گفته می شوند که ازطریق آن، فعالیت های لازم و اساسی برای اندازه گیری یک متغیرمعین مشخص می شود. به عبارت دیگر، دریک تعریف کاربردی، پژوهشگر مجموعه فعالیتهایی را که برای اندازه گیری ویا دستکاری متغیر انجام می دهد، مشخص می سازد. اگر چه تعریف عملیاتی برای کلیه ی متغیرهای مورد پژوهش الزامی است، ولی انجام این عمل برای متغیرها ومفاهیمی که تعریف یکسانی از انها دردسترس نیست، دارای اهمیت بیشتری است.

    (کرلینجر) تعریف عملیاتی را به دو دسته تقسیم می کند:

    (الف) سنجشی ، (ب) آزمایشی

    تعریف عملیاتی از نوع سنجشی به تعریفی اطلاق میشود که از طریق آن شیوه ی اندازه گیری متغیر معلوم و مشخص می شود.

    درتعریف عملیاتی ازمایشی نحوه دستکاری متغیرها ویا شیوه ی دخل و تصرف در ان مشخص می شود.

    به طورکلی، تعریف عملیاتی به تعریفی اطلاق می شود که ازطریق آن به یک مفهوم یا سازه، با مشخص کردن عملیاتی که برای اندازه گیری ان لازم است، معنی داده می شود. این نوع تعریف درپژوهش ضروری است؛ زیرا داده ها باید براساس رویدادهای قابل مشاهده جمع اوری شوند.

    از طرف دیگر، با کمک این تعریف می توان مفاهیم وسازه های مجرد را اندازه گیری کرد وپژوهشگربه کمک این تعریف ازسطوح مختلف سازه ها ونظریه ها به سطوح مختلف مشاهده می رسد.

    کرلینجر معتقد است تعاریف کاربردی علی رغم اهمیتی که دارند، موجب محدود ساختن معانی مفاهیم می شوند. به این معنی که هیچ تعریفی را نمی توان یافت که تمام جنبه های متغیرمورد پژوهش را دربرگیرد. در متن زیر متغیر ها و تعاریف عملیاتی تحقیق بیان شده است.

     

    Abstract

    After technologies relevant to information and communications technology found their way into our daily lives, concepts such as electronic government and electronic city became popular all over the world containing a broad range of subjects. Electronic municipality is one of the major foundations of electronic city and the main goal of its implementation is increasing municipalities' service provision to full time, 24 hours a day and 7 days a week, in order to fulfill citizens' needs. However, how to achieve such an important goal is a huge challenge for experts and specialists of this subject. Therefore, in the current research researchers examine and discuss foundations of implementation and development of electronic municipality in the city of Zahedan. For this purpose foundations of implementation and development of Zahedan electronic municipality and its relevant indicators in comparison with efficient model were identified with the aid of a modeling approach and based on comparison of existing foundations of Zahedan city  with one of efficient models in the country, Isfahan electronic municipality model, and also using opinions of experts and specialists of both provinces.

    Results of research shows that foundations of implementation and development for readiness of Zahedan electronic municipality includes 6 aspects as follows: technical foundation, non-technical foundation, systems and services, economical aspect, geographical and location aspects, cultural and social aspects from which there is a significant gap between technical foundation and social cultural aspect. Furthermore, Zahedan model has a significant gap with the efficient model comparing indicators such as education and development (including all its sub-indicators), availability and interaction (including all its sub-indicators), network, support and hardware security, GIS (particularly the sub-indicator of extent of analysis carried out on city time and place management), and also in average IT human resources indicator. Finally, resolutions and suggestions were offered to reduce the gap between the two models.

     

    Keywords : E-Government , E-City , E-Municipality

  • فهرست:

     فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه

    موضوع تحقیق

    بیان مسئله

    1-3-1- سئوال آغازین

    ضرورت انجام تحقیق (اهمیت موضوع)

    اهداف تحقیق

     قلمرو تحقیق

    فرضیات / سوالات تحقیق

    محدودیت های تحقیق

    1-9- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی

    1-10- مراحل انجام تحقیق

     فصل دوم: ادبیات تحقیق

    بخش اول: مبانی نظری شهرداری الکترونیک

    2-1-     مقدمه

    2-2-     تبیین و بسط مفهوم شهرداری الکترونیک

    2-3-     کارکردهای فناوری اطّلاعات در شهرداری الکترونیکی

    2-4-     ویژگی های یک شهرداری الکترونیکی کارآمد

    2-5-     زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرداری الکترونیک

    2-6- مزایای کلی شهرداری الکترونیکی

    بخش دوم: طراحی، ساخت و فرآیند استقرار شهرداری الکترونیک

    2-7- طراحی و ساخت شهرداری الکترونیکی

    2-8- متدلوژی پیاده سازی و تکامل شهرداری الکترونیکی

    2-9- فرآیند راهبردی در استقرار پروژه شهرداری الکترونیکی

    2-10- مقوله امنیت در شهرداری الکترونیک

    بخش سوم: رویکرد الگوبرداری

    2-11- مقدمه

    2-12- معرفی چند شهر الکترونیکی نمونه در سطح دنیا

    2-12-1- شهر الکترونیکی بریزبان

    2-12-2- شهر الکترونیکی بوستون

    2-12-3- شهر الکترونیکی ایندیاناپلیس

    2-12-4- شهر الکترونیکی لندن

    2-12-5- شهر الکترونیکی تورنتو

    2-13- بحث و بررسی برنامه های راهبردی شهرهای مختلف جهان برای تحقق شهرداری دیجیتالی

    2-13-1- شهرداری دیجیتالی شهر تورنتو

    2-13-2- شهرداری دیجیتالی شهر لندن

    2-13-3- شهرداری دیجیتالی شهر هنگ کنگ

    2-13-4- شهرداری دیجیتالی شهر سئول

    2-13-5- شهرداری دیجیتالی شهر کوالالامپور

    2-13-6- شهرداری دیجیتالی شهر سنگاپور

    2-13-7- شهرداری دیجیتالی شهر نیویورک

    2-14- مقایسه وتحلیل شهرداری های دیجیتالی برتر

     

    2-15- نمونه هایی از شهرداری های ایران که در راه الکترونیکی شدن گام برداشته اند

    2-15-1- شهرداری‌ الکترونیکی اصفهان

    2-15-2- شهرداری ‌الکترونیکی مشهد

    2-15-3- شهرداری ‌الکترونیکی تبریز

    2-15-4- شهرداری ‌الکترونیکی کازرون

    2-15-5- شهرداری الکترونیکی مرند

    بخش چهارم: ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-16- مقدمه

    2-17- مفهوم بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-18- اهداف مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-19- اهمیت ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-20- محورهای اصلی بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-21- مولفه‌های بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-22- فرآیند مرتبط با بسترهای توسعه الکترونیکی

    2-23- ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی

    بخش پنجم: پیشینه تحقیق

    2-24- جمع بندی فصل

     فصل سوم: روش شناسی پژوهش

    3-1- مقدمه

    3-2- روش و هدف تحقیق

    3-3- تحقیق از نظر افق زمانی

    3-4- واحد تجزیه و تحلیل

     

    3-5- روش گردآوری داده های تحقیق

    3-5-1- روایی پرسشنامه

    3-5-2- پایایی پرسشنامه

    3-6- تشریح مدل مفهومی تحقیق

    3-7- جامعه آماری تحقیق

    3-8- نمونه، حجم و روش نمونه گیری

    3-9- تکنیک های آماری مورد استفاده برای تحلیل داده ها

    3-9-1- تکنیک های آماری استفاده شده

    3-9-2- معرفی تکنیک تحلیل عاملی

    3-10- جمع بندی فصل

     فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1- توصیف وضعیت پاسخ دهنده گان

    4-2- آزمون معنی داری شاخص ها

    4-3- تحلیل ابعاد به کمک اجرای تکنیک تحلیل عاملی

    4-4- تحلیل شکاف

    پاسخگویی به سوالات اصلی تحقیق

     جمع بندی و نتیجه گیری

     فصل پنجم: نتیجه گیری

    5-1-     مقدمه

    5-2-     نتیجه گیری و جمع بندی تحقیق

    5-3-     راهکارها و پیشنهادات کاربرد

     

    5-4-     محدودیت های تحقیق

    5-5-     پیشنهادات تحقیقی آینده

    منابع و ماخذ

    ضمایم : پرسشنامه تحقیق

    .

    منبع:

    اصغرپور، محمد جواد، تصمیم گیری چند معیاره، چاپ 3، انتشارات دانشگاه تهران، 1383

    سکاران اوما، ترجمه صایبی محمد، شیرازی محمود، روش های تحقیق در مدیریت، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، 1381

    حسینی، سید‌یعقوب، آمار ناپارامتریک:روش تحقیق و نرم افزار آماری SPSS، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،1382

     لوکس، ک و ظفر حیدری، ف (1383). ارایه مدل ارزیابی بسترهای توسعهالکترونیکی صنایع ایران، مجله فرهنگ مدیریت، شماره 6، 57-83.

     ریمون کیوی لوک وان کامپنهود، (1373) روش تحقیق در علوم اجتماعی،تهران، موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی،.

    فتحیان. م.، مهدوی نور، ح،( 1385). مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات، انتشارات دانشگاه علم و صنعت.

    جلالی،ع. ا،( 1382). شهر الکترونیک، تهران،دانشگاه علم و صنعت.

    عزیز خانی، ح.(1385)، مقدمه­ای بر شهر الکترونیک، قابل دسترسی در سایت:

    http://www.abharnews.ir/?type=dynamic&lang=1&id=249

    البدوی،ا و قپانچی، ا،ح. (1386) طراحی و ساخت شهر الکترونیک: مطالعه موردی شهر برزیان، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    فتحیان، م.، (1384)ارائه مدل ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی شرکت های کوچک و متوسط کشور، گزارشنامه طرح پژوهشی، معاونت پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران.

    انعام زاده، ا. (1385)، تهیه الگوی مفهومی مطالعه زیر ساخت های شهر الکترونیک، پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی نورمحمد یعقوبی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان.

    عاملی، س.ر.( 1383)، صنعت همزمان ارتباطات و دو فضائی شدن فرهنگ، دیدگاه، سال اول، شماره1و2، صص. 1-24.

    ناصری، ع.(1387)، شهر الکترونیک و ویژگی‌های آن، قابل دسترسی در سایت:

     http://www.citna.ir/3117.html

    ولوى، م.ح.( 1383)، خطرات زندگی الکترونیکی، قابل دسترسی در سایت:

     http://www.iritn.com/?action=show&type=news&id=11467

    البدوی، ا.، قپانچی، ا.ح.( 1386)، طراحی و ساخت شهر الکترونیکی: مطالعه موردی شهر برزیان، مجله تکفا، سال 5، شماره 2.

    گزارشی از اجرای طرح تکفاب در ایران، سلامت الکترونیکی گامی نو در توسعه خدمات بهداشتی،(1386) قابل دسترسی در سایت:

     http://www.aftab.ir/news/2004/sep/14/c3c1095143283.php

    شهر الکترونیکی بوستون، قابل دسترسی در سایت:

     http://www.2hamshahri.net/hamnews/1382/82052/infor/igozar.htm#s2760

    شهر الکترونیکی: آشنایی با تعریف و راهکار های پیاده سازی شهر الکترونیک E-CITY، قابل دسترسی در سایت: http://yazdit.mihanblog.com/post/1016

    مرادی نور، ز.، ملاصالحی،ل.( 1385)، پایتخت الکترونیکی تجلی عدالت پروری، گروه مهندسی ره شهر، بخش تحقیق و توسعه، فصل 18،چاپ شهر.

    بمانیان، م.ر.، محمودی نژاد، ه.( 1386)، بررسی یک ضرورت: التزام تحقق پذیری شهر سازی الکترونیک:مفاهیم و چالش ها، اولین کنفرانس شهرداری الکترونیک.

    شهرهای الکترونیکی ایران، قابل دسترسی در سایت:

    http://www.ayandehnegar.org/s_1.php?news_id=2516

    شهر الکترونیکی مشهد، قابل دسترسی در سایت:

    http://www.newsletter.magfa.com/detail.asp?id=2662

    شهر الکترونیکی کیش، قابل دسترسی در سایت:

    http://pardis.net/itnews/shownews.asp?id=3313

    آینده تهران،قابل دسترسی در سایت:

    www.Aftab.ir Saturday, apr 12, 2008

    عاملی، س.ر.( 1382)، دو جهانی شدن ها و آینده جهان، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 69-70.

    بعلی، ف.،( 1382) جامعه، دولت و شهرنشینی: تفکر جامعه شناسی ابن خلدون، ترجمه علامرضا جمشیدیها، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

    عاملی، س.ر.(1382)، دو جهانی شدن ها و هویت های همزمان آینده، کارگاه علمی آینده اندیشی، ج، قابل دسترسی در سایت: http://iranwsis.org

    عاملی، س.ر.( 1383)، صنعت همزمان ارتباطات و دو فضائی شدن فرهنگ، دیدگاه، سال اول، شماره1و2، صص. 1-24.

    بمانیان،م،ر و محمودی نژاد،ه.(1386) بررسی یک ضرورت: التزام تحقق پذیری شهرسازی الکترونیک:مفاهیم و چالش ها، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    معتمد نژاد، ک.،(1383) جامعه اطلاعاتی اندیشه های بنیادی، دیدگاه های انتقادی و چشم انداز های جهانی، مرکز پژوهش های ارتباطات، تهران،

    یعقوبی، ن.(1386) دولت الکترونیک ( رویکرد مدیریتی ).نشر افکار

    البدوی،ا و قپانچی، ا،ح. (1386) طراحی و ساخت شهر الکترونیک: مطالعه موردی شهر برزیان، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    نیلی، م.، و همکاران،( 1381) استراتژی توسعه صنعتی کشور، مرکز نشردانشگاه صنعتی شریف.

    سازمان گسترش و نو سازی صنایع ایران،( 1381) نظام نامه اجرایی کلینیک مشاوره مدیریت و بهره وری در صنایع کوچک و متوسط، موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی.

    فتحیان، م.، (1384)ارائه مدل ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی شرکت های کوچک و متوسط کشور، گزارشنامه طرح پژوهشی، معاونت پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران.

    باقری نژاد، ج و ستاری، ه.(1385) ارایه مدلی برای ارزیابی بسترهای توسعه الکترونیکی سازمان بورس اوراق بهادار برای پیاده سازی دولت الکترونیک، تهران، اولین همایش بورس الکترونیک.

    تشکری قنبریان، آ و ناصری، س.(1386) شهروند الکترونیکی و آموزش الکترونیکی، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    کارگر راضی، م.(1386) بررسی تحقق شهرداری الکترونیک در ایران و چالش های پیش رو، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    قادری، ا و امیری، م. (1386) نقش و ضرورت استقرار شهر الکترونیک در توسعه پایدار، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    لطفی، م. (1386) فناوری و اطلاعات ابزاری برای تحقق مدیریت شهری، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    شاه بنده، م، ر.(1386) ضرورت بسترسازی فرهنگی و ساختاری پیش نیار ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    فتحیان، م.(1386) بررسی ویژگیهای تجارت در شهر های الکترونیکی، تهران، اولین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

    شیروانی، حمیرضا و بانشی، زهرا (1388)، ارزیابی آمادگی الکترونیکی شهرداری شهر جدید بهارستان در راستای تحقق شهرداری الکترونیکی، فصلنامه مدیریت شهری، شماره 23.

    نژادجوادی‌پور، مهران، حیدری،حسین، رستمی، جواد (1386)، تدوین چشم‌انداز، مأموریت و اهداف شهرداری‌های الکترونیک در شهرهای کوچک و اقماری در حال توسعه، دومین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیکی.

    45.    Antti, K., Ari-eikko, A. (2005) E-City,Analysing Efforts to General local Daynamic in the city of Tampere, Publisher Tampere University Press.

    46.    Odendaal,N. ,(2003), Information and Communication Technology And local Governance: Understanding The Difference Between Cities in Developed And Emerging Economies. Computers, Environment and Urban systems. Vol. 27. pp. 585-607.

    47.    Cohen, G, Geenhuizen, M., Nijkaamp.r,( 2001). Bytes of Urban Amesterdam. Planning: A Dutch perspective. Free university Amesterdam Holland.

    48.    Coucleis, H.( 2001) The social construction of the digital city, university of alifornia press ,US.

    49.    Zlatko,U.,( 2000).How to build an E-city, Milan, university of Maribor, Sovenia,IEEE.

    50.    Colin Buchanan and Partners & Urban Cultures,( 2006). Cultural Industries and Evening Economy,.

    51.    Castells, M. (1993) European Cities, the Informational Society and the Global Economy, pp. 475-488, in R. T. LeGates and F. Stout (2003) The City Reader, London, Routledge..

    52.    Ameli, S. R.,( 2004). Dual Globalizations: Inter-religious Communication in the Real World and the Virtual World, in Islam im Dialog, Jahrgang 2, Nr. 7..

    53.    Dieberger, A., Frank, A. U.( 1998), A City Metaphor to Support Navigation in Complex Information Spaces, Information Technology Division, Emory University, Atlanta..

    54.    Waddell P.; Borning A.( 2004), A Case Study in Digital Government: Developing and Applying Urbanism, a System for Simulating Urban Land Use, Transportation, and Environmental Impacts, in Social Science ,Computer Review, Vol. 22, No. 1, pp. 27-51.

    55.    Graham, S., and A. Aurigi,( 1997). Virtual Cities, Social Polarization and the Crisis in Urban Public Space’, Journal of Urban Technology, Vol. 4, No. 1, pp. 19–52..

    56.    Budthimedhee, K; Li, J. and George, R. V,( 2002) ePlanning: A Snapshot of the Literature on Using the World Wide Web in Urban Planning, Journal of Planning Literature,Vol. 17, No. 2, pp. 227-246.

    57.    Norberg-Schulz, C. (1976) Place, in M. Miles, T. Hall and L. Borden (2000) The City Cultures Reader, London, Routledge.

    58.    Donath, J. S.,( 2004) Inhabiting The Virtual City, http://postcards.www.media.mit.edu/Thesis/IllustConv.frame.html

    59.    Ikeuchi K.; Sakauchi M.; Kawasaki H.; Sato I., ( 2004) Constructing Virtual Cities by Using Panoramic Images: Special Issue on Omni-Directional Research in Japan, International Journal of Computer Vision, Vol. 58, No. 3, pp. 237-247..

    60.    Fukuda T.; Nagahama R.; Kaga A.; Sasada T.( 2003) Collaboration Support System for City Plans or Community Designs Based on VR/CGTechnology, International Journal of Architectural Computing, Vol. 1, No. 4, pp. 461-469.

    61.    Wakabayashi, M., (2002)Urban Space and Cyberspace: Urban Environment in the Age of Media and Information Technology, International Journal of Japanese Sociology, Vol. 11, No. 1, pp. 6-18.

    62.    Van Veen, H. A. H. C., Distler, H. K Braun, S. J and Biilthogg, H. H.,( 1998) Navigating through a virtual city: Using virtual reality technology to study human action and perception, Computer Review, Vol. 22, No. 1, pp. 27-51..

    63.    Thorns, D. C.,( 2001) The Transformation of Cities: Urban Theory and Urban Life, New York, Palgrave, 2002.

    64.    Graham, S., and A. Aurigi,( 1997). Virtual Cities, Social Polarization and the Crisis in Urban Public Space’, Journal of Urban Technology, Vol. 4, No. 1, pp. 19–52.

    65.    Damaskopoulos,p.& Evgeniou, T.,( 2003) Adoption of new economy practices by SMEs In Eastern Europe, European management journal, vol. 21,No. 2.

    66.    Neeregaard P( 1992).,microcomputers in small & medium-size companies: Benefits Achieved and Problems Encountered, Proceedings of the third Australian Conference on information system, Wollongong.

    67.    Hadjimanolis A.,( 1999) Barriers to Innovation for SMEs in a small less Developed country (Cyprus) , Technovation, vol. 19, No. 9.

    68.    Lawrence,K.L.,(1997) Factors inhibiting the utilization of electronic commerce facilities in Tasmanian small-to-medium sized enterprises. In:8th Australasian Conference on Information Systems ,pp.587–597.

    69.    Fathian, M. ,Akhavan, P. , Hoorali, M.( 2008) E-readiness assessment of non-profit ICT SMEs in a developing country: The case of Iran, Technovation, Vol. 28. pp: 578-590.

    70.    Brown , M. M. , Brudney , J. L. (2003). "Learning Organizations in the Public Sector" , Public Administration Review , Vol. 63 , No. 1.

    71.    Hughes , O., & et al. (2002). "Public management and Administration" , Palgrave Mcmillan , third Edition.

    72.    Chaty , L., & Girlanda , C. (2002). "Toward on Electronic Administration? Local Information Systems or the Web Modernization of Local Administration", International review of Administrative Sciences , Vol. 68, No. 1. 

    .


موضوع پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, نمونه پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, جستجوی پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, فایل Word پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, دانلود پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, فایل PDF پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, تحقیق در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, مقاله در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, پروژه در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, پروپوزال در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, تز دکترا در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, پروژه درباره پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری, رساله دکترا در مورد پایان نامه مطالعه بستر های استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

پايان نامه براي دريافت کارشناسي ارشد (M.A) رشته معماري – گرايش مهندسي معماري بهار 1394   حوزه ايمني شهري ، مراکز آموزش آتش نشاني از موثرترين مکان هايي هستند که در سه بخش آموزش

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت امور شهری چکیده شهرداری یکی از کلیدی ترین سازمان هایی است که در ارائه ی خدمات شهری به شهروندان نقش مهمی ایفا می کند. این سازمان با به کار بستن دانش فن آوری اطلاعات و سیستم های مخابراتی و نیز توان متخصصان داخلی و مجرب در مدیریت شهری، سامانه ای را ایجاد نموده است که شهروندان را نسبت به محیط زندگی خویش وارد عرصه مدیریت می نماید و تلاش نموده امور ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: مديريت آموزشي تابستان  1390 چکيده: هدف اصلي در اين پژوهش ارزيابي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي اختصاصي ضمن خدمت تقريرنويسان قوه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات ( گرایش منابع اطلاعاتی ) چکیده هدف کلی این مطالعه ، بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) در توانمندسازی دانش آموزان اعم از افزایش و بهبود در سطح یادگیری ، پیشرفت تحصیلی ، خلاقیت ، انگیزه ، مشارکت درسی و روحیه پژوهشی دانش آموزان می باشد . سوالات این تحقیق عبارتند از : سوال اصلی : آیا فاوا موجب ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی چکیده: در طول چند دهه گذشته، کیفیت خدمات الکترونیک بدلیل تأثیر قوی خود بر عملکرد تجارت، رضایت مشتری و وفاداری مشتری، توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب نموده است. کیفیت خدمات به عنوان یک معیار در ارزیابی میزان هماهنگی سطح خدمات ارائه شده با انتظارات مشتریان در نظر گرفته می شود. در مؤسسات خدماتی و مالی به ویژه بانکها بازاریابی دهان به دهان ...

پايان­نامه کارشناسي ارشد گرايش اطلاع رساني شهريور 1390 چکيده:   هدف : پژوهش حاضر، بررسي ميزان سواد اطلاعاتي کتابداران سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران است.سواد اطلاعاتي به مج

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." (مدیریت بازرگانی – گرایش بین الملل) چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی(M.A) چکیده امروزه فناوری اطلاعات به عامل مهمی در توسعه آینده صنعت خدمات مالی و خصوصا شرکت ها و کسب و کار های کوچک، تبدیل شده است. تحولات تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به میزان قابل توجهی به رشد و سود آوری موسسات مالی در سراسر جهان، کمک کرده است. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر عمکلرد مالی در کسب و کار های کوچک می پردازد. در این ...

ثبت سفارش