پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان

word 2 MB 30851 257
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۸۰,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A."

    چکیده

    کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی در اختیار قرار دهد. کسب و کار الکترونیک تاثیر به سزایی بر تمامی کارکرد‏های تجاری دارد. با بروز فناوری‏های جدید اطّلاعاتی در دهه‌ی گذشته، نقش فناوری به خودی خود نمی تواند بیش از این به نحوی نزدیک بینانه به عنوان عاملی در تسهیل فرایند‏های شرکت به شمار آید، بلکه می‏بایست این مساله را به عنوان یکی از عوامل کلیدی استراتژی شرکت در نظر آورد. تسهیل در فرایند‏های تجاری از طریق فناوری‏های کسب و کار الکترونیک به عنوان یک چالش حسّاس و بنیادین برای تمامی صنایع و شرکت‏ها به شمار می‏رود. این مطالعه به دنبال تأثیر کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع مشتریان است، که بدین منظور با تحلیل عاملی اکتشافی 7 مولفه استخراج شد و جهت نظر خواهی از کارمندان شرکت ایران خودرو 400 پرسشنامه در بین آنها توزیع و جمع‏آوری گشت. داده‏های جمع‏آوری شده با استفاده از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار ایموس گرافیک مورد سنجش قرار گرفت و در نهایت نتایج نشان داد که روابط تمامی مولفه‏ها با تحویل به موقع به مشتریان مورد تایید قرار گرفت است. آلفای کرونباخ محاسبه شده برای این تحقیق 881/0 میاشد که نشان از پایایی بالای آن دارد.

     

    کلید واژگان: کسب و کار الکترونیک تحویل به موقع ایران خودرو. 

    1-1-  بیان مساله

    کسب و کار الکترونیک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید و موثر و کارا در این راستاست. تاثیر گسترش و رشد فناوری‏های ارتباطی و اطلاعاتی و ورود آنها به عرصه سیستم‏های سازمانی بر توسعه راهبردهای اقتصادی موجب ایجاد تحول و بازنگری در رویکرد سنتی به موضوع تجارت و بازار می‏شود. در این بین توسعه روز افزون اینترنت در کشورها و گسترش ارتباطات الکترونیکی بین افراد و سازمان‏های مختلف از طریق دنیای مجازی اینترنت بستری مناسب و مساعد برای برقرای مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. کسب و کار الکترونیک تاثیر به سزایی بر تمامی کارکرد‏های تجاری دارد. در واقع اصلی ترین سوال این نیست که آیا شرکت‏ها می‏بایست از کسب و کار الکترونیک استفاده کنند یا خیر بلکه نحوه‌ی اجرای کسب و کار الکترونیک در کسب مزیت رقابتی امری مهم تر به شمار  می‏رود. فعّالیت‏های کسب و کار الکترونیک اکنون در شبکه‏ای گسترده از شرکایی که به صورت دیجیتالی به هم پیوسته‏اند مشغول فعّالیت‏اند تا امکان بهینه سازی تقاضا/ظرفیت/قیمت را در عین ارائه‌ی رابطه‏ای خدماتی میان فرد و خدمات در مسیر‏های گوناگون با سرعت ارتباطی چشمگیر فراهم آورند.  (George Xirogiannis et al 2010). بدیهی است یکی از مهم ترین شاخصه‏های سنجش مشتریان در زمینه ارائه خدمات، دریافت به موقع خدمات و زمان دسترسی به آن است که مورد توجه محققین بسیاری نیز بوده است. با این حال تأثیر فناوری‏های نوین بر ارائه سریع تر خدمات تاکنون چنانچه باید و شاید در بررسی‏ها و تحقیقات مورد بررسی قرار نگرفته است. تحقیقات داخلی صورت گرفته در زمینه کسب و کار الکترونیک اغلب مربوط به راه‏های ترویج کسب و کار الکترونیک در شرکت‏ها و نهاد‏ها بوده و تاکنون به مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک و تأثیر آن بر دیگر جنبه‏های فرهنگ و فعالیت‏های سازمانی توجه لازم صورت نگرفته است. در مورد تحویل به موقع به مشتریان نیز کمتر تحقیقی این مؤلفه را به عنوان موضوع اصلی خود در نظر گرفته است بنابراین بررسی‏های ما در زمینه تحقیقات داخلی نتیجه قابل ذکری به دست نداده است و نیازمند بررسی‏های تکمیلی در این موضوع هستیم.

     

    1-2 اهمیت موضوع تحقیق

    به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد. بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می‌کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می‌شود. این عامل موجب می‌گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود. به طور بالقوه شکل تازه‌ای به سازمان‌دهی زیرساخت مشاغل موجود می‌بخشد و با ارزش‌گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می‌کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیت‌هایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می‌ساخت رها می‌سازد. از سوی دیگر، فعالیت‌های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرآیند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است. با توجه به مطالب مطرح شده از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه بازرگانی بخصوص صادراتی میتوان گفت ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب ‌ناپذیر است. از این رو استفاده از فناوری‌های نوین تجاری در بنگاه‌های صادراتی مورد تأکید قرار می‌گیرد. از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تأثیرگذار بر آن است لذا شناخت متغیر‏های بومی و اثر گذار بر آن میتواند رهگشا بوده و ضرورت این تحقیق را تا حد زیادی بیان کند.

     

    1-3 اهداف تحقیق

     به طور کلی هدف از این تحقیق توسعه منابع مطالعاتی موجود از طریق بررسی مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر فعالیت شرکت‏های خدماتی در بستر ایران و خدمات فروش خودرو و رسیدن به مدل ساختاری مؤلفه‏های موثر کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان میباشد که در زیر اهداف به طور مجزا ذکر شده اند:

    1 یافتن متغیر‏های تأثیر گذار بر کسب و کار الکترونیک.

    2 یافتن مؤلفه‏های بحرانی و اثر گذار کسب و کار الکترونیک.

    3 ارائه‏ی مدل ساختاری مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان.

    4 ارائه راه حل‏های پیشنهادی برای مدیران. 

     

    1-4 سوالات تحقیق

    1 متغیر‏های تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک کدامند؟

    2 مؤلفه‏های تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک کدامند؟

    3 مدل ساختاری مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان چگونه است؟

     

    1-5 قلمرو تحقیق

    قلمرو تحقیق با توجه به محدوده‏ی پژوهش در سه بعد موضوعی، زمانی و مکانی مشخص میشود:

     

    1-5-1 قلمرو موضوعی

    قلمرو موضوعی این تحقیق که به دنبال شناسایی و رتبه‏بندی عوامل تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع مشتریان میباشد در حوزه‏ی بازرگانی بین الملل میباشد.

     

    1-5-2  قلمرو زمانی

    مدت زمان صرف شده برای انجام این پژوهش 6 ماه بود، که صرف مراحل مقدماتی، مطالعات تئوریک و کار میدانی انجام گردیده است.

     

    1-5-3 قلمرو مکانی

    قلمرو مکانی تحقیق شرکت ایران خودرو در شهر تهران میباشد که مورد مناسبی جهت پیاده سازی تحقیق می‏باشد.

    1-6 مفروضات

    مفروضات این مطالعه عبارتند از:

    1. متغیر‏های کسب و کار الکترونیک وتحویل به موقع مشتریان را می­توان شناسایی و اندازه‏گیری نمود.

    2. ابزار پژوهش می‏تواند متغیر‏های کسب‏وکار الکترونیک و تحویل به موقع مشتریان را اندازه‏گیری کند.

    3. پرسشنامه این تحقیق دارای الگوی اندازه‏گیری معتبر و قابل اعتماد است.

    4. پاسخهای نمونه برای بیان نظرات شخصی، بدون ارتباط است.

    5. مطالعه اطلاعات مفیدی را برای پژوهشگر، صاحبان کسب و کار‏های حرفه ای، سازمان‏های کار، محققان آینده، و دیگران فراهم می‏کند.

     

    1-7 اصطلاحات و تعاریف عملیاتی:

    کسب و کار:

    پیترسن و پلومن بر این باورند که هرتبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است. (رکابی، حمید 1389).

    کسب و کار الکترونیک:

    بکارگیری فناوری اطلاعات یکپارچه در فعالیت‏ها و طراحی مجدد فرایند‏های تجاری و نوآوری کامل در مدل‏های تجاری توسط یک شرکت در فرایندهای درونی.  (آمیت وزو،2001)

    مفهوم مشتری:

    مشتریان، مردم یا عملیاتی هستند که محصول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می‏کنند یا به آنها نیاز دارند و از آنها بهره می‏برند. چون هر عملکردی در یک سازمان به یقین دارای هدفی است، بنابراین، مشتریانی دارد. (برنیکرهوف و درسلر، 1377، ص 33)

    تحویل به موقع و رضایت مشتری:

    امروزه سازمانهای تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می‏کنند و این روند همچنان درحال افزایش است. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی بر میگردد. تحویل به موقع محصولات یا خدمات از عوامل مهم رضایتمندی مشتریان میباشد که سازمان‏ها باید به آن توجه ویژه‏ای داشته باشند. (جعفری و فهیمی، 1379، ص 53)

    فصل دوم

    ادبیات موضوع

    مقدمه

    تنها در حدود 10 سال از فراگیر شدن و کاربرد عمومی اینترنت گذشته است و میزان نفوذ این تکنولوژی در همین مدت کوتاه به حدی است که نمیتوان زندگی امروز را بدون آن تصور نمود. تفریح، ارتباط، آموزش، تجارت، حقوق و حتی روابط شخصی، از این فناوری متأثر شده و عرصه جدیدی در پیش روی افراد و شرکتها نمایان گردید. فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت، نه تنها امکانات و تسهیلات متعددی برای شرکتهای ارائه کننده محصولات و خدمات به شیوه سنتّی مهیا نموده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شد، بلکه موجب ایجاد بنگاههای جدیدی شد که تنها به ارائه خدمات و سرویسها روی شبکه اینترنت پرداخته و یا به طور موازی در هر دو حوزه سنتی و نوین مشغول به فعالیت گردیدند. با گسترش اینترنت، نیازهای جدید، منابع جدید، محصولات جدید، نگرشها و راههای جدید برای کسب و کار و همینطور ارزشهای جدید برای بنگاه و مشتری به وجود آمدند.

    ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺭﻗﺎﺑﺘﻲ ﺍﻣﺮﻭﺯ، ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺑﻘﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ  ﻣﺪﻝ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﻱ ﺭﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺭﻗﺒﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﺪﻝ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺁﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺭﻣﻮﺯ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺭ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ.

    ﻳﻜﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﻲﻫﺎﻱ ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ، ﺩﻳﺠﺘﺎﻟﻲ ﺷﺪﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﺎ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺪﻝﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﻲ‏ﺁﻳﻨﺪ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻧﻜﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻘﺎ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﺤﻴﺢ ﻣﺪﻝ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺁﻥ (ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻣﺤﻴﻂ) ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺩﺍﺭﺩ.

    تجارت و روشهای کسب و کار، یکی از مهمترین حوزه‏هایی است که با به کارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بسیاری از روشهای سنتی کسب درآمد متحول گشته و روشها و ارزشهای جدید فراوانی نیز پا به عرصه وجود نهادند. مدل کسب و کار یک متد انجام کسب و کار است به نحوی که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقای خود را تضمین نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد کند.

    فناوری اطلاعات در بسیاری از شئون زندگی اجتماعی و سازمانی رسوخ کرده است.  در بازار پویا و رقابتی، سازمان‏ها به این سطح از نیاز رسیده‏اند که می‏بایست نحوه تخصیص‏های هزینه‏ای و سرمایه‏ای خود در امر فناوری اطلاعات را در سطوح عالی و استراتژیک تعیین نمایند. اما برای اینکه بتوان سطوح عالی تخصیص را معین نمود لازم است سازمان ابتدا وضعیت جاری خود را در حوزه آمادگی الکترونیک و در تعریف دقیق تر در حوزه کسب و کار الکترونیک مشخص نموده و به تعیین عوامل تأثیرگذار در رشد و توسعه این رویکرد با توجه به نوع خدمت رسانی خود بپردازد. (زیروگینیس و گیلکاس، 2007)

    در یک نگاه کلی می‏توان گفت کسب و کار الکترونیک عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی‏های مبتنی بر وب توسعه می‏یابند.

    کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد.  این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی در اختیار قرار دهد.

    کسب و کار الکترونیکی یکی از مهمترین ابزارهایی است که امروزه با حرکتی انقلابی توانسته است حوزه تجارت و اقتصاد را متحول و تجدید نماید.  توسعه کسب و کار الکترونیکی و تأثیری که بر مزیت‏های رقابتی سازمان‏ها و کشورهای جهان داشته است، نقش این ابزار را در توسعه اقتصادی تاحد زیادی نمایان می‏سازد.  لذا، بهره مندی از این ابزار در ارتقای توسعه اقتصادی در کشور، مستلزم برنامه ریزی هماهنگ علمی در راستای توسعه منسجم و یکپارچه آن می‏باشد. تحقیقات و به طور کلی تفکر علمی در جریان توسعه کسب و کار الکترونیکی از الزامات لاینفک روند توسعه آن می‏باشد.

    این نوع کسب و کار به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر مؤسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید و مؤثر و کارا در این راستاست. اما به کارگیری کسب و کار الکترونیک در فعالیت‌های تجاری نیازمند توجه به یک سری عوامل درونزا و برونزای تأثیرگذار بر آن است. به طوری که توجه بنگاه‌های تجاری به این عوامل و برنامه‌ریزی در جهت استفاده مطلوب از فناوری کسب و کار الکترونیک ضمن آنکه موفقیت بهره‌برداری از آن را تضمین خواهد کرد، زمینه رشد بنگاه‌های استفاده کننده را نیز فراهم می‌کند.

    کسب و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به کارگیری فناوری‏های جدید برای برقراری ارتباطات  زنجیره‏ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان و به طور کلی ارایه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف کننده و یا به طور کلی مشتری از سوی دیگر است و نتیجه آن اتخاذ تصمیم‏های بهتر، بهینه سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه‏ها و گشودن کانالهای جدید است.

     

    2-1 تعریف کسب و کار الکترونیک

    مطالعه سیستم کسب و کار الکترونیک در دنیای متلاطم و پیچیده امروزی امری ضروری است، زیرا که روندهای کلیدی در کسب و کارهای سنتی بسیار متحول شده و به سمت دسترسی سریع و جهانی، سرعت در کل زنجیره تأمین و انجام کسب وکار به صورت الکترونیک پیش می‏رود. (بوکولد، 2000)

    کسب و کار الکترونیک مفهومی گسترده است که شامل تمامی جنبه‏های استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کار است و تنها در برگیرنده خرید و فروش نیست. بلکه شامل ایجاد انسجام و یکپارچگی در کل فرآیندهای کسب و کار و ارتباطات در داخل و خارج از سازمان می‏باشد. (روولی، 2002)

    به عبارتی دیگر، کسب و کار الکترونیک یک اصطلاح کلی مورد استفاده برای توصیف فرآیندهای کاری به کار گرفته شده در محیط‏های مجازی یا الکترونیکی همچون شبکه جهانی وب می‏باشد. (بوتو، 2003)

    از نظر زواس « کسب و کار الکترونیکی عبارت است از تبادل اطلاعات از طریق شبکه الکترونیکی، در هر مرحله‏ای از زنجیره عرضه، چه در درون یک شرکت یا بین شرکت‏ها، بین شرکت و مشتری یا بین بخش خصوصی و عمومی اقتصاد، و چه توأم با پرداخت پول باشد یا اینکه پرداختی صورت نگیرد. »

    توربان (2002) نیز کسب و کار الکترونیکی «چیزی فراتر از کسب و کار الکترونیکی می‏داند که در آن به غیر از فعالیت‏های تجاری شرکت، بسیاری دیگر از روابط بین سازمانی و بین مشتری و سازمان نیز ماهیت الکترونیکی به خود می‏گیرد. »

    کسب و کار الکترونیک عبارت است از کسب مشتری و بازرگانان برای مبادلات تجاری از راه خود کار کردن تراکنش‏ها، تبادلات، ارتباطات و تعاملات از راه فناوری‏های ارتباطی و کامپیوتری در جهت  هدف‏های اقتصادی که شامل سیستم‏های بین سازمانی، مانند: تلفن، اینترنت، ایمیل، یا شبکه‏های کامپیوتری داخلی در جهت پشتیبانی معاملات آنلاین تجاری است. پس می‏توان گفت هدف این نوع کسب و کارهای جدید، خودکار سازی تراکنش‏های کسب و کار و جریان کار است. (حنفی زاده، 2006)

    تعریف کلی که شرکتIBM  از واژه کسب و کار الکترونیکی ارائه می‏نماید عبارت است از: انجام کسب و کار با استفاده از رسانه‏های الکترونیکی نظیر اینترنت.

    فرآیندهای کسب و کار مورد نظر در تعریف  IBMشامل تحقیق و توسعه، بازاریابی، تولید و تدارکات (پشتیبانی) داخلی و خارجی، مبادلات سمت خریدار تجارت الکترونیکی با عرضه کنندگان و مبادلات سمت فروشنده با مشتریان می‏شود.  این فرآیندها همان فرآیندهای کلیدی تجاری می‏باشند.

    » یک رویکرد امن، قابل انعطاف و یکپارچه برای دستیابی به ارزش در کسب و کارهای متفاوت به وسیله ایجاد ترکیب سیستم‏ها و فرآیندهایی که بر فعالیت‏های هسته اصلی کسب و کار با حفظ سادگی و استفاده از فناوری اینترنت استوار هستند. «(پاویک و همکاران، 2007)

    DTI نیز کسب و کار الکترونیکی را این چنین تعریف می‏کند: به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات یکپارچه در فعالیت‏ها، طراحی مجدد فرآیندهای تجاری و یا نوآوری کامل در مدل‏های تجاری توسط یک شرکت در فرآیندهای درونی. کسب و کار الکترونیکی تعریف دیگری نیز دارد؛ یکپارچگی و سیالیت بیش از پیش طرح‏ها، فرآیندها، تجهیزات و سیستم‏های تجاری که در راستای برآورده سازی نیازهای دایم التغییر مشتریان صورت می‏گیرد.

    کسب و کار الکترونیک باعث می‌شود تا فرایندهای تجارت، روابط و داد و ستد جهانی گردد. محیط تجاری شرکت، ممکن است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمان‌های عمومی یا شبکه‌هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده و یا حتی شبکه داخلی باشد که برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده است. کسب و کار الکترونیک تنها قرارداد یک صفحه شبکه‌ای نیست. بلکه محیط مدل‌های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکا است. (سرمد، 1382، ص3)

    گامی فراتر از کسب و کارهای الکترونیک مفهومی به نام کسب و کارهای الکترونیک پویا است. کسب و کارهای الکترونیک پویا در رابطه با این است که چگونه سازمان‏ها می‏توانند سیستم‏ها را در سه بعد اینترانت، اکسترانت و اینترنت در یک حالت پویا، یکپارچه و منسجم کنند. کسب و کار الکترونیک پویا به آنها اجازه اصلاح سریع تر و ساده تر سیستم‏های موجود در زمانی که فرآیندهای کسب و کار نیازمند تغییرات است را می‏دهد و تمرکز روی یکپارچگی و پیچیدگی زیر ساختاری روابط کسب و کار با کسب و کار، از طریق اهرم قرار دادن و قدرت نفوذ مزایای استانداردهای اینترنت و زیر ساختارهای عمومی برای ایجاد کارایی‏های بهینه برای رشته‏های کامپیوتری درون و بیرون سازمانی دارد. (اندرو و همکاران، 2006)

     

    2-2 تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

    توربان (2002) تجارت الکترونیکی را شامل خرید و فروش کالا، خدمات و اطلاعات از طریق ابزارهای الکترونیکی نظیر اینترنت می‏داند.

    از نظر ریپورت و جاورسکی (2001) تجارت الکترونیکی عبارت است مبادله فناورانه بین بخش‏ها (افراد یا سازمان‏ها) و فعالیت‏های الکترونیکی درون سازمانی و بین سازمانی که چنین مبادلاتی را تسهیل می‏کند.

    « ونیستون کالاکاتا » (2005) تجارت الکترونیک را از چهار منظر زیر تعریف می‏کند:

    1) دیدگاه ارتباطی: تجارت الکترونیک ارایه دهنده اطلاعات، محصولات/ خدمات یا پرداختها از طریق خطوط تلفن، شبکه‌های رایانه­ای و یا هر وسیله الکترونیک دیگر است.

    2) دیدگاه فرآیند کسب و کار: تجارت الکترونیک کاربردی از فناوری در خودکار کردن معاملات تجاری و جریانهای کاری است.

    3) دیدگاه خدماتی: تجارت الکترونیک ابزاری است که علایق و خواسته‏های شرکتها، مشتریان و مدیریت را مخاطب قرار داده و اداره می‌کند، از هزینه‌های خدمات می‏کاهد، کیفیت کالاها را بهبود می‌بخشد و سرعت تحویل کالا را افزایش می‌دهد.

    4) دیدگاه برخط: تجارت الکترونیک ظرفیتی برای خرید و فروش محصولات و اطلاعات و همین‏طور سایر خدمات پیوسته بر تار جهان گستر را فراهم می‌سازد. واضح است که تجارت الکترونیک در بسیاری از زمینه‌ها قابل توصیف است. اما شاید مفیدترین توصیف آن با تجارت ارتباط پیدا می‌کند.  

    The impact of Electronic-Business on the on-time delivery to customers

    Case study*: (The branch of Iran khodro)

    Abstract:

    The electronic business is a phenomenon that requires the bilateral development in all aspects of the companies trade activities for achieving to facilitate of the trade. This matter in addition to the inconsiderable developments in the institution level happens, requires so much to the changes in the environment dominant over the commercial companies and countries, in the effective way can be provide the necessary bed for national development of the electronic business. The electronic business has considerable effect on all of the trade functions. With the emergence of new information technology in past decades, the technology role itself can not only play more than this in such a way as realistic as a factor in facilitating of the firm processes, but also this issue should be considered as one of the key factors in company strategy. The facilitation in the trade processes through of electronic business technologies as a sensitive and fundamental challenge have considered for all of industries and the companies. This study is in the following of the impact of electronic business over on time delivery to customers, so that with the exploratory factorial analysis was extracted the 7 components and for survey of  Iran Khodro Company employees were distributed and gathered 400 questionnaire among these. The collected data using of the structural equations method with the use of AMOS graphic software were evaluated and in the end, the results showed that the relationships between all of the components with on time delivery to customers, have been confirmed. The calculated Cronbach's alpha for this research is 0/881 that indicates of the high reliability of it.

    Key words: Electronic Business, On time delivery, Iran Khodro

    * Sheima Tahmasebi Tehrani Master of Business management- Management Department, Islamic Azad University, south Tehran Branch, Tehran, Iran

  • فهرست:

    فهرست مطالب

     

    چکیده...................................................................................................................................... 1

    مقدمه........................................................................................................................................ 2

     

    فصل 1 (کلیات تحقیق)

    11 بیان مسئله................................................................................................................... 4

    12 اهمیت موضوع تحقیق.................................................................................................. 5

    13 اهداف تحقیق.............................................................................................................. 5

    14 سوالات تحقیق............................................................................................................. 6

    15 قلمرو تحقیق............................................................................................................... 6

    1-5-1 قلمروموضوعی................................................................................................. 6

    1-5-2 قلمرو زمانی..................................................................................................... 6

    قلمرو مکانی..................................................................................................... 6

    16 مفروضات................................................................................................................... 6

    17 صطلاحات و تعاریف عملیاتی واژگان........................................................................... 7

     

    فصل 2 (ادبیات تحقیق)

    مقدمه........................................................................................................................................ 9

    2-1 تعریف کسب و کار الکترونیک.......................................................................................... 11

    2-2 تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک........................................................... 12

    2-3 فلسفه شکل گیری کسب و کار الکترونیک.......................................................................... 15

    2-4 تعریف مدل کسب و کار................................................................................................... 16

    2-5 اهمیت و ضرورت مدل کسب و کار الکترونیک.................................................................. 17

    2-6 اجزاء اصلی مدل کسب و کار............................................................................................ 18

    2-7 نحوه طراحی مدل کسب و کار.......................................................................................... 19

    2-8 مدل های کسب و کار الکترونیک....................................................................................... 19

    2-9 بررسی چند مدل کسب و کار الکترونیک............................................................................ 21

    2-10 یکپارچه سازی مدل کسب و کار..................................................................................... 23

    2-11 عوامل موثر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونیک.......................................................... 25

    2-12 اساس فرآیندهای کسب و کار الکترونیک......................................................................... 26

    2-13 عوامل اصلی در کسب و کار........................................................................................... 27

    2-14 اجزای کسب و کار الکترونیک........................................................................................ 29

    2-15 ابزار عمده کسب و کار الکترونیک................................................................................... 30

    2-16 شش تصمیم برای اتخاذ استراتژی کسب و کار الکترونیک................................................. 31

    2-17 شیوه های کسب و کار الکترونیک................................................................................... 32

    2-18 پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک........................................................................... 33

    2-19 توسعه یک فعالیت مخاطره آمیز الکترونیک....................................................................... 35

    2-20 انواع کسب و کار الکترونیک........................................................................................... 35

    2-21 کاربری های کسب و کار الکترونیک................................................................................ 36

    2-22 استراتژی کسب و کار الکترونیک.................................................................................... 37

    2-23 ارزش های ایجاد شده توسط کسب و کار الکترونیکی....................................................... 38

    2-24 یک طرح تجاری جدید برای کسب و کار الکترونیکی....................................................... 38

    2-25 چهار عامل برای موفقیت در کسب و کار الکترونیکی........................................................ 40

    2-26 مزایا و معایب کسب و کار الکترونیک............................................................................. 41

    2-27 تحویل به موقع.............................................................................................................. 43

    2-28 تولید و تحویل درست به موقع و مدیریت کیفیت جامع..................................................... 43

    2-29 کاستن از موجودی انبار.................................................................................................. 44

    2-30 مقاومت در برابر تولید و تحویل درست به موقع............................................................... 45

    2-31 تأثیر پدیده تولید و تحویل درست به موقع بر روی چاپ بسته بندی................................... 45

    2-32 تاریخچه ایران خودرو.................................................................................................... 47

    2-33 برند ایران خودرو........................................................................................................... 50

    2-34 گروه صنعتی ایران خودرو.............................................................................................. 51

    2-35 سبد برند آیکو............................................................................................................... 51

    2-36 توسعه روش های مختلف فروش محصولات ایران خودرو................................................ 52

    2-37 پیشینه تحقیق................................................................................................................. 54

     

    فصل 3 (روش شناسی تحقیق)

    مقدمه...................................................................................................................................... 60

    3-1 طبقه‏بندی تحقیق بر مبنای هدف......................................................................................... 60

    3-2 طبقه‏بندی تحقیق بر حسب روش....................................................................................... 60

    3-3 جمع آوری داده ها........................................................................................................... 61

    3-4 روایی و پایایی پرسشنامه.................................................................................................. 62

    3-5 ابزار و اندازه گیری آزمودنی ها.......................................................................................... 62

    3-6 جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه.................................................................... 62

    3-7 روش نمونه گیری............................................................................................................. 63

    3-8 روش تحلیل های آماری................................................................................................... 63

    3-9 آزمون های برازندگی مدل کلی.......................................................................................... 65

         3-9-1 شاخص های GFIو AGFI.................................................................................... 65

         3-9-2 شاخص RMSEA................................................................................................. 66

         3-9-3 مجذور کای.......................................................................................................... 66

         3-9-4 شاخص NFI و CFI........................................................................................... 66

     

    فصل 4 (تجزیه و تحلیل داده ها)

    4-1 مقدمه.............................................................................................................................. 68

    4-2 آمار توصیفی.................................................................................................................... 68

         4-2-1 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی..................................................................... 68

    4-3 آمار استنباطی................................................................................................................... 72

         4-3-1 محاسبه پایایی سوالات تحقیق................................................................................. 83

         4-3-2 یافته های مربوط به روایی...................................................................................... 86

         4-3-3 تحلیل عامل تأییدی................................................................................................ 87

              4-3-3-1 تحلیل عاملی تأییدی متغیر زنجیره تأمین........................................................ 88

              4-3-3-2 تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار............................................... 98

              4-3-3-3 تحلیل عاملی تأییدی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری..................................... 105

              4-3-3-4 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فناوری اطلاعات................................................. 107

              4-3-3-5 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فعالیت های عملیاتی........................................... 111

              4-3-3-6 تحلیل عاملی تأییدی متغیر عملکرد سازمانی................................................. 113

              4-3-3-7 تحلیل عاملی تأییدی متغیر شرایط محیطی.................................................... 123

              4-3-3-8 تحلیل عاملی تأییدی کل............................................................................. 127

    4-4 نتایج آزمون فرضیات تحقیق............................................................................................. 185

         4-4-1 فرضیه اصلی........................................................................................................ 185

         4-4-2 فرضیات فرعی..................................................................................................... 186

         4-4-2-1 فرضیه 1......................................................................................................... 186

         4-4-2-2 فرضیه 2......................................................................................................... 187

         4-4-2-3 فرضیه 3......................................................................................................... 188

         4-4-2-4 فرضیه 4......................................................................................................... 189

         4-4-2-5 فرضیه 5......................................................................................................... 190

         4-4-2-6 فرضیه 6......................................................................................................... 191

         4-4-2-7 فرضیه 7......................................................................................................... 191

     

    فصل 5 (نتیجه گیری)

    مقدمه..................................................................................................................................... 194

    5-1 نتایج آزمون فرضیات....................................................................................................... 194

    5-2 محدودیت های تحقیق.................................................................................................... 201

    5-3 رتبه‏بندی مربوط به مولفه ها و پیشنهادات مدیریتی............................................................. 202

    5-4 پیشنهادات مربوط به تحقیقات آتی................................................................................... 206

    ضمائم.................................................................................................................................... 207

    جدول ضمائم.......................................................................................................................... 208

    پرسشنامه خبرگان.................................................................................................................... 226

    فهرست منابع.......................................................................................................................... 235

    منبع فارسی............................................................................................................................. 235

    منبع غیر فارسی....................................................................................................................... 237

    Abstract............................................................................................................................ 239

    منبع:

    منابع فارسی

    1 اسنل، ند. (1379). آموزش گام به گام اینترنت، ساده ترین روش یادگیری فقط در 24 ساعت، ترجمه کیوان فلاح مشفقی، چاپ اول، مرکز فرهنگی نشر گستر.

    2 امیری، ی. سالارزهی، ح. پریش، ر. (1390). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت‏های کوچک و متوسط با استفاده از MADM فازی. پژوهش نامه مدیریت تحول، سال سوم، شماره 6.

    3 الوانی. س. م. (1378). مدیریت عمومی. تهران، نشر نی.

    4 تاجران، ع. (1384). بررسی تأثیر کسب و کار الکترونیکی بر جهش صادراتی: شناسایی اولویت‏های بخش صنعت در کشور، معاونت پژوهشهای فناوری اطلاعات و آمارهای بازرگانی بخش مدیریت پژوهشهای فناوری اطلاعات، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

    5 حاجیها، ا. غفاری، ف. ورنوسفادرانی، ل. (1388). بررسی عوامل رفتاری اثرگذار بر تصمیم پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران. مجله       پژوهش‏های مدیریت. شماره 83.

    6 رضوانی، ح. ر. روحانی، ا. ر. (1390). ارائه‏ی الگویی برای گونه شناسی مدل‏های کسب و کار الکترونیکی کوچک و متوسط ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال ششم، شماره 23، ص 49-27.

    7 سرمد سعیدی، سهیل (1382)، کسب و کار الکترونیک چیست؟، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره 27.

    8 شفیعی نیک آبادی، م. جلیلی بوالحسنی، ا. خاتمی فیروز آبادی، ع. (1388). نقش نوآوری سازمانی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت‏های مادر در صنعت خودرو. فصلنامه تخصصی پارک‏ها و مراکز رشد، شماره 21.

    9 فتحی، س. اسفیدانی، م. اکبری، م. (1389). طراحی الگوی طبقه‏بندی و اولویت‏بندی طرح‏های تحقیقاتی کسب و کار الکترونیکی کشور ایران. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. شماره 32. صفحه 62-45.

    10 فتحی، س. (1380)؛ ارائه روشی برای اولویت‏بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی        بین المللی در تجارت الکترونیکی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    11 فتحی، س. عزیزی، ش. (1386). بررسی تأثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات: شناسایی اولویت‏های بخش صنعت در کشور. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 45، صفحه 220-179.

    12 فتحیان، م و توحیدی، گ. (1385). چارچوب گزینش مدلهای کسب و کار الکترونیک برتر در شرکت‏های کوچک و متوسط کشور. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران.

    13 طالب پور، ع. ابویی اردکان، م. احمدی، ص. 1388. بررسی عوامل تأثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM. نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 2، صفحه 85 تا 102.

    14 گلچین فر، ش. حقیقت ثابت، خ. بختائی، ا. (1384). ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی برای بازار مشاوره مدیریت ایران. دومین کنفرانس مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTM).

    158 محمدیان، ا. (1384). ارائه چارچوبی جهت انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت فن‏آوری اطلاعات، دانشگاه تهران

    16 محمدی زاد، ع. (1393). کارشناس حسابداری علمی کاربردی مالیاتی استان قم- ج2.

    17 مهربان، ا. جلالی، ع. مژدهی، ن. (1386). معماری مدلهای کسب و کار الکترونیکی در تجارت الکترونیک. چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیکی. تهران. 3 و 4 آذر ماه.

    18 نوری، ر. (1385). بررسی میزان بلوغ تجارت الکترونیکی شرکت‏های صنعتی صادر کننده. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. شماره 42. صفحه 165-147.

    19 هاشمی، م. (1389). بررسی تأثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورده‏های نفت، گاز و پتروشیمی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 54، صفحه 200-171.

     

     

     

    منابع غیر فارسی

    20- Alexander Osterwalder & Yves Pigneur. (2002). An e-Business Model  Ontology for Modeling e-Business. Ecole des HEC, Université de Lausanne,  1015 Lausanne. Bled, Slovenia, June 17 – 19.

    21- Andrew N. K, et al. , (2006), "Strategies for effective Web services Adoption for dynamic e-businesses", Decision Support Systems, 42, pp: 789- 809

    22- BEDI, A,S (1999), “THE ROLE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN ECONOMIC DEVELOPMENT: A PARTIAL SURVEY” DISCUSSION PAPER.

    23- Botto, F. , (2003), "Dictionary OF E-Business (2nd Ed. )", John Wiley & Sons Ltd.

    Buckhold, B. , (2000), "Merging e-Commerce and the Supply Chain", FedEx Corporation - Briefing at Annual NDIA Conference,

    24- Departmant of Trade and Industry (2003); UK, UK Online Business. Accessed at: www. ukonlineforbusiness. gov. uk/cms/template/popupcontent2. jsp?id=31439

    Dubrin, A. a. D. I. a. J. C. W. (1989). "Management and organization. Ohio", South-western publishing co.

    25- Finnegan, P. , & Hayes, J. (2005). Assessing potential of e0business models: Toward a framework for decision-maker. European Journal of Operation Research, 160, 365-379.

    26- Hanafizadeh, P. (2006). E-commerce, definitions and barriers. Tehran: Sharif university, (in Persian).

    27- Hayes, J. and Finnegan, P. , (2005), "Assessing the of potential of e-business models: towards a framework for assisting decision-makers", European Journal of Operational Research 160, pp: 365-379.

    28- IBM, Definition of Words Used by IBM, Accessed at: http://www- 3. IBM. com/IBM/Terminology/goc/gatmst09. htm

    29- Kaplan, S. , & Sawhney, M. (2000). E-hubs: The new B2B marketplaces. Harvard Business Review, May/June, 97-103.

    30- Kollmann, T. ‘Attitude, Adoption or Acceptance?-Measuring the Market Success of Telecommunication and Multimedia Technology’, International Journal of Business Performance Management , Vol. 6, No. 2, pp. 133- 152, 2004b.

    31- Kollmann, T, E. Venture: Grundlagen der Unternehmensgrzindung in der Net Economy , Wiesbaden, Gubler, 2004a.

    32- Kollmann, T. ‘Measuring the Acceptance of Electronic Marketplaces’, Journal of Computer Mediated Communication, Vol. 6, No. 2, 2001.

    33- Khatami Firouzabadi, A. and Shafiei Nikabadi, M. (2008), "A Framework for Evaluation of E-Business Efficiency (a DEA Approach)" , Commercial Surveys Journal, Vol. 4, No. 30,pp: 19-29 (in persian)

    34- LAL. K,. (2002), E-BUSINESS AND EXPORT BEHAVIOR, EVIDENCE FROM INDIA FIRM WORLD INSTITUTED FOR DEVELOPMENT ECONOMICS RESEARCH.

    35- Linder, J. C. , & Cantrell, S. (2000). Changing business models. Chicago: Institute for Strategic Change.

    36- Magertta, J. (2002). Why business models matter. Havard Business Review, 80, 86-92.

    37- Ng, E. (2005). An empirical framework developed for selecting B2B e-business models. Journal of Business & Indusrrial Marketing, 218-225.

    38- Pavic, S. K. , S. C. L. Simpson, M. Padmore, J. (2007). "Could e-business create a competitive advantage in UK SMEs?. " Benchmarking: An International Journal, pp 58-63.

    39- Petrovic, O. , C. Kittl, et al. (2001). Developing Business Models for eBusiness.

    40- Rappa, M. (2003). Managing the digital enterprise: Business models on the web. North Carolina State University.

    41- Rayport, Jeffrey F. , Bernard J. Jaworski, (2001); Introduction to E-commerce, Mc Graw-Hill.

    42- Roweley, J. , (2002),"E-Business: Principle & Practice", New York: Palgrave

    43- Tapscott, D. , Ticoll, D,. & Lowy, A. (2000). Digital capital: Harnessing the power of business webs. Boston: Havard Business School Press.

    44- Timmers, P. (1998). Business models for electronic market. Electron Comber Europe, 8, 1-6.

    45- Turban Afraim, David King, Jae Lee, Merrill Warkentin, H. Michael Chung and Mechael Chung (2002); Electronic Commerce 2002: A Managerial Perspective, 2nd ed. , Prentice-Hall.

    46- Turban, E. R. , R. K. Potter, R. E. (2007). "Introduction to Information Technology", John wiley.

    47- Voss. Ch. , Clutterbuck. D. , (1989). Just In Time. Springer-verlag, New York NY.

    48- Xirogiannis. G , G. M. (2007). "Intelligent modeling of e-business maturity. " Expert Systems with Applications, Vol. 32, pp 125-132.

    سایت‏ها

    49- Http://ikcopress. com/FA/News. aspx?docID=16988

    50- Http://www. ikco. com/fa/Intro. aspx

    51- Http://www.ikco.com/fa/Brand.aspx


موضوع پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, نمونه پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, جستجوی پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, فایل Word پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, دانلود پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, فایل PDF پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, تحقیق در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, مقاله در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, پروژه در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, پروپوزال در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, تز دکترا در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, پروژه درباره پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان, رساله دکترا در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." (مدیریت بازرگانی – گرایش بین الملل) چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. چکیده با توجه به اهمیت رضایت مشتری در استفاده از تکنولوژی های جدید در توزیع کالا و خدمات و همچنین گستردگی استفاده از کارت هوشمند سوخت که به عنوان یکی از روشهای جدید ارائه خدمات در حال اجراست؛ بنابراین بررسی میزان تأثیر ارائه خدمات به صورت شیوه های نوین بر رضایت مشتریان ضروری به نظر می رسید به همین منظور پژوهشی با عنوان میزان تأثیر ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی گرایش برنامه ریزی توسعه جهانگردی چکیده در این پژوهش با استفاده از مدل مفهومی کسب‌وکار الکترونیکی هِدمن و کالینگ بر آن است تا به ارائه یک هستی‌شناسانه برای مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری بپردازد. بر این اساس در این پایان‌‌نامه ابتدا اجزای مدل کسب‌وکار گردشگری برمبنای اجزای هفت‌گانه مدل انتخابی تبیین شده و سپس گونه‌های مختلف ...

رشته مديريت صنعتي زمستان 1390 چکيده: تحقيق حاضر در پي يافتن تاثير متقابل مديريت زنجيره تامين و مديريت ارتباط با مشتري در شرکت فولاد اسفراين چگونه است. به منظور پاسخگويي به سوالهاي پژوهش و ني

پایان نامه جهت دریافت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین در شرکت ایران خودرو 1-1) مقدمه رقابت­های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا، افزایش تنوع محصولات و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی بر سازمان­ها شده است که سابق بر این وجود نداشته است. در نتیجه سازمان­ها بیش از این نمی­توانند به تنهایی از ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

رساله دکتری مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات چکیده : صنعت خودروی جهانی طی دهه های اخیر، رشد بسیار زیادی را نسبت به سایر صنایع داشته است. هر روز شدت رقابت در این صنعت، برای کسب سهم بازار جهانی افزایش می یابد. صنعت خودروی ایران نیز در راستای کسب سهم بازار جهانی از طریق صادرات گام های موثری برداشته است. در این راستا پژوهش حاضر با عنوان مدلی برای راهبردهای فروش به خارج در ایران ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان  1391 چکيده با ظهور پديده هايي نظير تجارت الکترونيکي و کسب و کار الکترونيکي که روش­هاي کار آمد در زمينه افزايش مع

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده محققان بر این باورند که ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، عصری که در آن دانش و اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذیر به حساب می آیند، دلیل پیدایش این عصر، فناوری های جدیدی است که تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات )فاوا( شناخته می شوند با ظهور این فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : " بازاریابی بین المللی" چکیده پژوهش حاضر به بحث پیرامون تأثیرات ناشی از جهانی شدن بر صنعت تولید ماشین آلات راهسازی کشور می پردازد. فرضیه های مطرح شده در این پژوهش، توسط آزمون PLS مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصله بیانگر این است که عضویت به سازمان تجارت جهانی بر منابع داخلی صنعت، موقعیت در بازارهای جهانی و توان خلاقیت و ...

ثبت سفارش