پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس

word 612 KB 30235 135
1394 کارشناسی ارشد روانشناسی
قیمت قبل:۶۲,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد  رشته روان شناسی(M.A.)

    گرایش: تربیتی

    چکیده:

    در این تحقیق ارتباط بین هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت. به همین منظور تعداد 150 نفر با روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهر بندرعباس انتخاب شدند. پس از آن به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ) استفاده شد. و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از رگرسیون خطی به روش همزمان ، ضریب همبستگی پیرسون، استفاده شد. و از نرم افزار آماری spss18 برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.

           نتایج تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش مشخص کرد که بین هوش معنوی و خرده مقیاس های آن با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت معنادار در سطح 001/.P< وجود دارد  و خرده مقیاس های هوش معنوی پیش بینی کننده مناسبی برای عملکرد تحصیلی می باشند. همچنین مشخص شد که بین راهبردهای شناختی، فراشناختی و انگیزشی یادگیری خودتنظیمی را عملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد. و در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد از بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، راهبردهای شناختی و فراشناختی و مدیریت منابع با مقادیر بتای 41/.و42/. و مقادیر t، 15/6 و35/6 در سطح 001/.P< معنادار شدند و توانستند عملکرد تحصیلی را در بین دانشجویان پیش بینی نمایند. در حالی که از بین راهبردهای یادگیری، راهبرد انگیزشی از لحاظ آماری معنادار نشد و نتوانست عملکرد تحصیلی را پیش بینی نماید.

    واژگان کلیدی: هوش معنوی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی.

    چکیده:

    در این تحقیق ارتباط بین هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت. به همین منظور تعداد 150 نفر با روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهر بندرعباس انتخاب شدند. پس از آن به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ) استفاده شد. و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از رگرسیون خطی به روش همزمان ، ضریب همبستگی پیرسون، استفاده شد. و از نرم افزار آماری spss18 برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.

           نتایج تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش مشخص کرد که بین هوش معنوی و خرده مقیاس های آن با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت معنادار در سطح 001/.P< وجود دارد  و خرده مقیاس های هوش معنوی پیش بینی کننده مناسبی برای عملکرد تحصیلی می باشند. همچنین مشخص شد که بین راهبردهای شناختی، فراشناختی و انگیزشی یادگیری خودتنظیمی را عملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد. و در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد از بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، راهبردهای شناختی و فراشناختی و مدیریت منابع با مقادیر بتای 41/.و42/. و مقادیر t، 15/6 و35/6 در سطح 001/.P< معنادار شدند و توانستند عملکرد تحصیلی را در بین دانشجویان پیش بینی نمایند. در حالی که از بین راهبردهای یادگیری، راهبرد انگیزشی از لحاظ آماری معنادار نشد و نتوانست عملکرد تحصیلی را پیش بینی نماید.

    واژگان کلیدی: هوش معنوی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی.

     

    Examine the role of intellectual intelligence and self-regulated learning strategies with academic performance among students, educators boy shahid Beheshti University, Bandar Abbas city

    Abstract

     

    In this study, were examined the relationship between spiritual intelligence and self-regulated learning strategies with academic performance. For this purpose, 150 samples were selected at random from among teachers university in Bandar Abbas city. After than  the questionnaire was used and designed to collect data on spiritual intelligence and self-regulated learning strategies questionnaire. And to analyze the data collected, the method of simultaneous linear regression, Pearson correlation coefficient was used. And spss18 statistical software was used for data analysis.

    Results of  the assumptions analysis showed that the spiritual intelligence and its subscales were significantly positively associated with academic performance in the P<./001.  And spiritual intelligence subscales are good predictor for academic performance. It was also found that cognitive strategies, meta cognitive and motivational self-regulated learning are related to academic performance. Finally, the results of the regression analysis showed that the strategy of self-regulated learning, cognitive and meta cognitive strategies could predict academic performance.

     

    Keywords: spiritual intelligence, self-regulated learning strategies and academic performance.

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                صفحه

    چکیده:.............................................................................................................................................................................1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1. مقدمه..........................................................................................................................................................................3

    1-2. تعریف و بیان مسأله:....................................................................................................................................................6

    1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:................................................................................................................................10

    1-4. اهداف پژوهش..........................................................................................................................................................11

    1-4-1.هدف کلی :............................................................................................................................................................11

    1-4-2.اهداف جزئی : .....................................................................................................................................................11

    1-5. فرضیه های پژوهش:..................................................................................................................................................11

    1-6. تعریف واژه ها و اصطلاحات:...................................................................................................................................12

    1-6-1. تعاریف مفهومی.....................................................................................................................................12

    1-6-2. تعاریف عملیاتی:....................................................................................................................................13

    فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبانی ، سابقه و پیشینه تحقیق)

    2-1 مقدمه :.......................................................................................................................................................................15

    2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :.............................................................................................................................15

    2- 2-1  مفاهیم هوش :........................................................................................................................................15

    2-2-1- 1 هوش :................................................................................................................................................15

    2-2-1-2 تعریف هوش :.....................................................................................................................................16

    2-2-1-3 انواع هوش :.........................................................................................................................................17

       2-2-1-3-1 هوش بدنی  (PQ) :....................................................................................................................18

       2-2-1-3-2  هوش عقلانی (IQ) :...................................................................................................................18

       2-2-1-3-3 هوش هیجانی (EQ) :..................................................................................................................18

       2-2-1-3-4 هوش معنوی (SQ):.....................................................................................................................19

    2-2- 1-4 عوامل تعیین کننده هوش :..................................................................................................................19

    2-2-1-5 معنویت :..............................................................................................................................................20

               2-2-1-5-1 دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت :..............................................................................23

                  2-2-1-5-1-1 دیدگاه الکینز :...........................................................................................................23

                  2-2-1-5-1-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :......................................................................................23

                  2-2-1-5-1-3 دیدگاه گاردنر :..........................................................................................................24

                  2-2-1-5-1-4 دیدگاه ویلیام وست :.................................................................................................24

                  2-2-1-5-1-5 دیدگاه گروم :............................................................................................................24

                   2-2-1-5-1-6 دیدگاه ویگلزورث :.................................................................................................24

              2-2-1-5-2 تعاریف هوش معنوی :........................................................................................................25

              2-2-1-5-3 ابعاد هوش معنوی :.............................................................................................................28

              2-2-1-5-4 مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف :.................................................................30

                               2-2-1-5-4-1 دیدگاه ایمونز :.......................................................................................................32

                                2-2-1-5-4-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :.................................................................................33

                                2-2-1-5-4-3دیدگاه نوبل و وگان :.............................................................................................33

                                2-2-1-5-4-4 دیدگاه بروس لیچفیلد :.........................................................................................33

                                2-2-1-5-4-5 دیدگاه مک مولن :................................................................................................34

                         2-2-1-5-5 مؤلفه های هوش معنوی در اسلام :.....................................................................................34

                        2-2-1-5-6 مدل های هوش معنوی :......................................................................................................35

                                       2-2-1-5-6-1مدل چهار مؤلفه ای کینگ :...........................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-1 درک معنی فردی :..........................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-2 آگاهی متعالی :...............................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-3 تفکر انتقادی وجودی :....................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-4 حالات هوشیاری بسط یافته :..........................................................35

                                       2-2-1-5-6-2 مدل زهر و مارشال :....................................................................................35

                                       2-2-1-5-6-3 مدل پنچ مؤلفه ای ایمونز :...........................................................................36

                                       2-2-1-5-6-4 مدل پنج مؤلفه ای سیسک :..........................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-1 ارزش های بنیادین :.....................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-2 فضایل بنیادین :............................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-3 تجارب بنیادین :...........................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-4 قابلیت های بنیادین :....................................................................37

                                               2-2-1-5-6-4-5 نظام های نمادین :.........................................................................37

                     2-2-1-5-6-5 مدل امرم :..........................................................................................................................37

                            2-2-1-5-6-5-1 هوشیاری :.............................................................................................................38

                                2-2-1-5-6-5-1-1 دقت(توجه) :...............................................................................................38

                                2-2-1-5-6-5-1-2آگاهی فراعقلانی :.........................................................................................38

                                2-2-1-5-6-5-1-3 عمل (تمرین) :.............................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2 متانت :.................................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2-1 تقدیس :..........................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2-2عشق :...............................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2-3 توکل :.............................................................................................................38

                               2-2-1-5-6-5-3 معنا :...................................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-4 تعالی :.................................................................................................................38

                                  2-2-1-5-6-5-4-1 ارتباط کامل، متقابل و مستقیم به شیوهای عقلانی: .......................................38

                                  2-2-1-5-6-5-4-2 کلنگری :.....................................................................................................39

                             2-2-1-5-6-5-5 صداقت :..............................................................................................................39

                                 2-2-1-5-6-5-5-1 پذیرش :.....................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-5-2 صراحت :...................................................................................................39

                              2-2-1-5-6-5-6 تسلیم آرام و بی دغدغه :....................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-6-1 آرامش :...................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-6-2 عدم خودخواهی و فروتنی :.....................................................................39

                                2-2-1-5-6-5-7 وابستگی درونی :...............................................................................................39

                                    2-2-1-5-6-5-7-1 آزادی درونی به همراه فعالیت معقول :......................................................39

                                    2-2-1-5-6-5-7-2 آزادی :.....................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-7-3 تشخیص :................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-7-4 درستی :...................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-6 مدل نوبل :........................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-7 مدل سه مؤلفه ای وگان :...................................................................................39

                       2-2-1-5-7 اجزای هوش معنوی :............................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-1 عقل شهودی: ..............................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-2  ادراک مستدل: .........................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-3 آگاهی بر خواسته ها و نیات :.....................................................................................40

                           2-2-1-5-7-4 قدرت و عدالت متمرکز: .............................................................................................40

                            2-2-1-5-7-5 عشق و شفقت:............................................................................................................40

                           2-2-1-5-7-6  شفا و بخشش :..........................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-7 زندگی باشوق :..........................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-8 زندگی باوقار، یکدلی و تعهد :...................................................................................41

                           2-2-1-5-7-9 پیوند و خدمت خلاق :..................................................................................................41

                            2-2-1-5-7-10 پادشاهی خداوند، شادی وتکامل، و زندگی همراه با هوش معنوی مطلوب :.............41

               2-2-2 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:..............................................................................................................41

                      2-2-2-1تاریخچه یادگیری خودتنظیمی:.....................................................................................................41

                      2-2-2-2 مفهوم یادگیری خودتنظیمی :......................................................................................................42

                      2-2-2-3 راهبردهای یادگیری :..................................................................................................................45

                                 2-2-2-3-1طبقه بندی راهبردهای یادگیری:.................................................................................45

                                     2-2-2-3-1-1 راهبردهای مرور ذهنی :..................................................................................45

                                     2-2-2-3-1-2 راهبردهای بسط دهی :....................................................................................45

                                     2-2-2-3-1-3 راهبردهای سازماندهی :..................................................................................46

                                     2-2-2-3-1-4 راهبردهای نظارت بر درک مطلب :.................................................................46

                                     2-2-2-3-1-5 راهبردهای عاطفی :........................................................................................46

                     2-2-2-4 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :................................................................................................46

                            2-2-2-4-1 راهبردهای شناختی :.......................................................................................................46

                            2-2-2-4-2 راهبردهای فراشناختی :..................................................................................................47

                     2-2-2-5 رابطه ی یادگیری خودتنظیمی وپیشرفت یادگیری :.......................................................................48

                    2-2-2-6 ویژگی های یادگیرندگان برخوردار از توانایی خودتنظیمی در یادگیری :........................................48

                     2-2-2-7 آگاهی های فراشناختی و سبک های یادگیری :............................................................................50

               2-2-3 عملکرد تحصیلی :..................................................................................................................................52

                      2-2-3-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :............................................................................................................52

                      2-2-3-2 عوامل موثر در عملکرد تحصیلی :..............................................................................................54

                             2-2-3-2-1 عوامل فردی :...............................................................................................................54

                             2-2-3-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :.......................................................................................54

                             2-2-3-2-3 عوامل آموزشگاهی :.....................................................................................................54

                             2-2-3-2-4 جنس :..........................................................................................................................54

                      2-2-3-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :...........................................................................................55

          2-2-3-4 عوامل موثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :....................................................................................56

          2-2-3-5 نظریه ی یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی :.....................................................................57

          2-2-3-6 نقش خودتنظیمی در پیشرفت تحصیلی :......................................................................................59

          2-2-3-7 رابطه ی خودتنظیمی یادگیری با مهارت ها و پیشرفت تحصیلی دانشجویان :...............................62

    2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :............................................................................................................................................64

       2-3-1 پژوهش های انجام شده پیرامون رابطه بین مؤلفه ها در خارج از کشور :............................................................64

       2-3-2 پژوهش های انجام گرفته پیرامون رابطه مؤلفه ها در ایران :.................................................................................66

     فصل سوم: روش  اجرای تحقیق

    3-1 مقدمه :.......................................................................................................................................................................69

    3-2 نوع پژوهش :............................................................................................................................................................69

    3-3 جامعه آماری :............................................................................................................................................................69

    3-4 نمونه و روش نمونه گیری :........................................................................................................................................69

        3-4-1 تعیین حجم نمونه :...........................................................................................................................................69

        3-4-2 روش نمونه گیری :..........................................................................................................................................70

    3-5 ابزارهای پژوهش :.....................................................................................................................................................70

    3-5-1 معرفی پرسشنامه هوش معنوی :..............................................................................................................70

    3-5-1-1 روایی پرسشنامه هوش معنوی :...................................................................................................70

    3-5-1-2  پایایی پرسشنامه هوش معنوی :..................................................................................................71

    3-5-1-3  شیوه نمره گذاری پرسشنامه هوش معنوی :................................................................................71

    3-6 پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی((MSLQ :..............................................................................................72      3-6-1-معرفی پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :.................................................................................72

    3-6-2  روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :.........................................................................73

    3-6-3 پایایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :..........................................................................73

    3-6-4شیوه نمره گذاری پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :..........................................................74

    3-7. نحوه اجرای تحقیق:...................................................................................................................................................74

    3-8  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :...............................................................................................................................74

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق

    4-1 مقدمه :.......................................................................................................................................................................76

    4-2 یافته های توصیفی پژوهش :.......................................................................................................................................76

    4-2-1 بومی و غیربومی :.....................................................................................................................................76

    4-2-2 رشته تحصیلی :........................................................................................................................................77

    4-2-3 سن شرکت کننده ها :...............................................................................................................................78

    4-2-4 وضعیت تأهل :.........................................................................................................................................79

    4-3 یافته های استنباطی پژوهش :......................................................................................................................................80

        4-3-1 فرضیه پژوهشی اول :........................................................................................................................................80

       4-3-2 فرضیه پژوهشی دوم :.........................................................................................................................................81

      4-3-3 فرضیه پژوهشی سوم :.........................................................................................................................................81

      4-3-4 فرضیه پژوهشی چهارم :......................................................................................................................................82

      4-3-5 فرضیه پژوهشی پنجم :........................................................................................................................................83

      4-3-6 فرضیه پژوهشی ششم :........................................................................................................................................83

      4-3-7 فرضیه پژوهشی هفتم :.........................................................................................................................................84

      4-3-8 فرضیه پژوهشی هشتم :........................................................................................................................................85

    فصل پنجم : بحث و تفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی                                                                          

    5-1 مقدمه :.......................................................................................................................................................................89

    5-2 یافته های اصلی :.......................................................................................................................................................89

    5-3 محدودیت های پژوهش :...........................................................................................................................................94

    5-4 پیشنهادهای پژوهش :.................................................................................................................................................95

    منابع

           منابع فارسی..............................................................................................................................................................98

           منابع غیرفارسی  ....................................................................................................................................................101

    پیوست

          پیوست الف) پرسشنامه هوش معنوی : ....................................................................................................................110

          پیوست ب)  پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ).........................................................................113

    چکیده  انگلیسی..............................................................................................................................................................116

                                                                          فهرست جدول ها

    عنوان                                                                                                                                صفحه

    جدول 3-1. پرسشنامه هوش معنوی :.................................................................................................................................71

    جدول4-1. توزیع فراوانی درصد و درصد تجمعی افراد شرکت کننده در پژوهش حاضر بر حسب بومی و غیر

    بومی بودن:.........................................................................................................................................................................76

    جدول 4-2. توزیع فراوانی، درصد و درصد تجمعی افراد شرکت کننده در پژوهش حاضر برحسب رشته

    تحصیلی :...........................................................................................................................................................................77

    جدول4-3. توزیع فراوانی، درصد و درصد تجمعی افراد شرکت کننده در پژوهش حاضر بر حسب سن :..........................78

    جدول 4-4 . توزیع فراوانی، درصد و درصد تجمعی افراد شرکت کننده در پژوهش حاضر بر حسب وضعیت تاهل :........79

    جدول 4-5. ضرایب همبستگی ساده بین هوش معنوی و عملکرد تحصیلی دانشجویان :.....................................................80

    جدول 4-6. ضرایب همبستگی ساده بین خرده مقیاس های هوش معنوی و عملکرد تحصیلی :...........................................81

    جدول4-7. ضرایب همبستگی ساده بین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و عملکرد تحصیلی دانشجویان :........................81

    جدول4-8. ضرایب همبستگی ساده بین راهبردهای شناختی یادگیری و عملکرد تحصیلی :................................................82

    جدول4-9. ضرایب همبستگی ساده بین راهبردهای فرا شناختی یادگیری و عملکرد تحصیلی :...........................................83

    جدول4-10. ضرایب همبستگی ساده بین باورهای انگیزشی مهارت های خود تنظیمی و عملکرد تحصیلی :........................83

    جدول 4-11 . جدول خلاصه مدل رگرسیون همزمان جهت پیش بینی متغیرعملکرد تحصیلی بر اساس راهبردهای  یادگیری خودتنظیمی :......................................................................................................................................................................84

    جدول 4-12. جدول خلاصه نتایج تحلیل واریانس یک‎راهه برای پیش بینی متغیر عملکرد تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:.........................................................................................................................................................84

    جدول 4-13. جدول ضرایب معادله رگرسیونی همزمان، متغیر راهبردهایی یادگیریخودتنظیمی:...........................................85

    جدول 4-14 . جدول خلاصه مدل رگرسیون همزمان جهت پیش بینی متغیرعملکرد تحصیلی بر اساس خرده مقیاس های هوش معنوی :....................................................................................................................................................................86

    جدول 4-15. جدول خلاصه نتایج تحلیل واریانس یک‎راهه برای پیش بینی متغیر عملکرد تحصیلی بر اساس راهبرد های یادگیری خودتنظیمی :........................................................................................................................................................86

    جدول 4-16 جدول ضرایب معادله رگرسیونی همزمان، متغیر خرده مقیاس های هوش معنوی :..........................................87

    منبع:

    منابع فارسی

    کتاب:

    احمدی، س. (1374). روانشناسی نوجوانان و جوانان. تهران: انتشارات مشعل.

    بیابانگرد؛ ا. (1383). روانشناسی نوجوانان. چ 8. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلام.

    پازوکی، ع. (1371). افت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن، تکنولوژی آموزشی، ویراستار مرتضی مجدفر، تهران: انتشارات انیس.

    جامی، ع (1381) .نقد الفصوصفی شرح نقش الفصوص. تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.

    سیف، ع.(1380). هوش هیجانی و معنویت. تهران انتشارات سپاهان، چاپ ششم.

    سیف، ع.( 1380 ). روا نشناسی پرورشی، روا نشناسی یادگیری و آموزشی، انتشارات آگاه. چاپ هشتم.

    سیف، ع. (1388). روانشناسی پرورشی، تهران، انتشارات آگاه، چاپ پنجم.

    سیف، ع. (1379). روانشناسی پرورشی(روانشناسی یادگیری و آموزش)، تهران: انتشارات آگاه،چاپ چهارم.

    سیف، ع. (1384). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، چاپ هفتم، ویرایش سوم، تهران، نشر دوران.

    شعاری نژاد، ع. (1375). نظریه های رشد و تکامل انسان، تهران: آستان قدس رضوی،چاپ سوم.                          

    شهیدی، ش (1379). . "روان درمانی و معنویت ". سخنرانی ماهانه انجمن روانشناسی ایران، تهران، فرهنگ سرای اندیشه، چاپ دوم.

    کدیور، پ ( 1380 ). روا نشناسی تربیتی، انتشارت سمت، تهران، چاپ سوم.

    عبدالله زاده، ح ( 1386 ). ساخت مقیاس هوش معنوی در دانشجویان دانشگاه پیام نور".

    گانیه. آر. ام؛ بریگز. لسلی اجی. وویگر. والتر. دبلیو.(1992). اصول طراحی آموزشی، ترجمه خدیجه علی آبادی(1374)، چاپ اول، تهران. نشر دانا.

    وست، و. (1383).  "روان درمانی و معنویت". ترجمه: شیرافکن، سلطان علی و شهیدی، شهریار. تهران: انتشارات رشد، چاپ سوم.

    پایان نامه:

    ابراهیمی قوام آبادی، ص .( 1377 ). بررسی اثربخشی سه روش آموزش راهبردهای یادگیری(آموزش دوجانبه، توضیح مستقیم و چرخ هی افکار) بر درک مطلب، حل مسئله، دانش فراشناخت، خوپنداری تحصیلی و سرعت یادگیری در دانش آموزان دختر دوم راهنمایی شهر تهران، رساله ی دکترا، دانشکده ی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

    باتوانی آخوره، م .( 1385 ). بررسی اثربخشی روش یادگیری مشارکتی (الگوی جیگ ساو) بر یادگیری خودتنظیم و پیشرفت یادگیری در درس تاریخ دان شآموزان سال سوم دور هی متوسطه ی شهرستان نجف آباد ، پایانامه ی کارشناسی ارشد، تهران، دانشکده ی روا نشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

    پور افکاری، ه. (1380). بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهرستان قائم سال سوم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

    پور شافعی، ه. (1380). بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهرستان قائم سال سوم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

    خوش کنش، ا (1386). « بررسی رابطه ساده و چندگانه پیشایندهای شخصیتی-شناختی و مذهبی با احساس شادکامی و ارتباط متغیر اخیر با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز». پایان نامه دکتری، دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدچمران اهواز.

    خویشتن دار، پ ( 1385 ). رابطه بین هوشهیجانی و حمایتاجتماعی با رضایتاز زندگی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بویین زهرا، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

    سپهوندی، م (1385). « مقایسه سلامت روانی، سازگاری فردی-اجنماعی و عملکرد تحصیلی‎دانش‎آموزان دختر و پسر واجد و فاقد مادر پایه اول دبیرستآن‎های شهر اهواز با توجه به نقش تعدیل‎کننده حمایت اجتماعی و هوش دانش آموزان». پایان نامه دکتری روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

    شیرازی تهرانی، ع .( ۱۳۸۱ ). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود - تنظیمی با عملکرد تحصیلی دان شآموزان دختر و پسر دبیرستا ن های شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشکد ه روانشناسی و علوم تربیتی، اصفهان.

    صادقی، م. (1393). بررسی رابطه بین هوش معنوی و سبک های حل مسأله با عملکرد تحصیلی و شادکامی دانش آموزان مقطع راهنمایی، پایانامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.

    لطفی، م، سیار، س ( 1387 ). رابطه بین هوشمعنوی و سلامت روان افراد 15 سال به بالا. پایان نامه رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور مرکز بهشهر.

    علیوند وفا، م (1384). « بررسی رابطه تفکر انتقادی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز».  پایان‎نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.

    نورمحمدیان، م (1385). بررسی رابطه عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرمان . پایان نامه کارشناسی ارشد . چاپ نشده دانشگاه شهید باهنر. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. گروه علوم تربیتی.

    مجلات:

    ابراهیمی، ن ( 1386 ). هوش معنوی،فصلنامه روان شناسی تربیتی، سال دوم، شماره 5 ،ص ص16-1.

    امین فر، م. (1365). افت تحصیلی یا اتلاف در آموزش و پرورش، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال دوم، شماره 7 و 8، صص 25-7.

     بهرامی دشتکی و همکاران(1386). اثربخشی آموزش گروهی معنویت بر کاهش افسردگی دانش آموزان، مجله تحقیقات مشاوره و رشد، 5(19):49-72.

    حافظی، ف؛ افتخار، ز و سیدنژاد، م. (1390). مقایسه باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های تیزهوش و عادی شهر اهواز، مجله یافته های نو در روانشناسی، سال سوم، شماره 5، صص 140-127.

    حسینی، ع. (1372). مقایسه دو گروه از دانشجویان موفق و ناموفق در دانشگاه شیراز، مجله روانشناسی، سال سوم، (7)، 108-101.

    خورسندی، ف ؛ کامکار، م و ملک پور، م. (1389). رابطه ی پنج عامل عمده شخصیت و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی شهر اصفهان، مجله رویکردهای نوین آموزشی، سال پنجم، شماره 2، صص 64-41.

    خیر، م. (1366). رابطه شکست تحصیلی با زمینه ها و شرایط خانوادگی، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره اول،(2)، 85-73.

    درخشان هوره، خ. (1389). راهبرید نو در یادگیری، مجله تکنولوژی آموزشی، سال دوم، شماره بیست و ششم، صص38-27.

    رئیسی و همکاران(1392).  ارتباط هوش معنوی با شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم.  مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(13)، 431.

    رضویه، اصغر ؛ لطیفیان، مرتضی و فولادچنگ، محبوبه .( ۱۳۸۵). بررسی مقایسه ای تأثیر آموزش مهارت های خودگردانی و افزایش باورهای خودبسندگی بر کارکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی،  مجله اندیشه های نوین تربیتی، سال سوم، شماره 4، صص 25-7.

    زاهد، ع؛ رجبی، سو امیدی، م. (1391). مقایسه ی سازگاری اجتماعی، هیجانی، تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، مجله ی ناتوانی های یادگیری، دوره 1، شماره 2، صص 62-43.

     ساغروانی، س ( 1388 ). معنویت، خودشکوفایی و هوشمعنوی در محیط کار. فصلنامه علمی، پژوهشی و تخصصی گروه مدیریت، شماره 27، 6-31.

    سیف، د (1390). تهیه و اعتباریابی مقیاس راهبردهای خودتنظیمی ریاضی و رابطه مولفه های آن با هوش، مجله روانشناسی، 15(2)،198-217.

    سبحانی نژاد ، م، عابدی، ا.( 1385). بررسی رابطه ی بین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی، فصلنامه علمی- پژوهشی روا نشناسی دانشگاه تبریز. سال اول، شماره 1.

    شکرکن، ح.، پولادی، م. ع و حقیقی، ج. (1379). برریب عوامل مهم افت تحصیلی در دبیرستان های پسرانه شهرستان اهواز. مجله علوم                   تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 7(3 و4).    

    شریفی، ح. پ. (1385). سنجش انگیزه درونی و بیرونی و نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسایل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنان، فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال پنجم، شماره 18.

    صمدی، م. (1386). تأثیر روش های تربیتی و خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی، فصلنامه علوم شناختی، سال نهم، شماره اول.

    طباطبایی، س ؛ بنی جمالی، ش ؛ احدی،ح و خامسان، ا. (1391). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانشجویان روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، فصلنامه علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سال نهم، شماره 4، صص 300-292.

    عظیمی هاشمی، م ( 1383 ). رضایت از زندگی و دینداری در بین دانشآموزان. مجله علوم اجتماعی

    غباری بناب، ب؛ سلیمی، م؛ سلیمانی، ل؛ نوری مقدم، ث.(1387). هوش معنوی، فصلنامه علمی پژوهشی اندیشه نوین دینی، سال سوم، شماره دهم.

    قاضی، ق. (1373). زمینه مشاوره و راهنمایی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

    کوشان، م. حیدری، ع. (1385). بررسی عادات مطالعه در دانشجویان پزشکی دانشکده علوم پزشکی سبزوار، مجله دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی سبزوار، سال پنجم، شماره 16.

    کجباف، م، مولوی، ح، شیرازی، ع.(1382). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی، فصلنامه تازه های علوم شناختی، سال 5، شماره 1.

    لطیفیان، م. (1382). موقعیت های کاهش دهنده انگیزش، راهبردهای خودنظم ده و پیشرفت تحصیلی، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره بیستم، شماره اول، صص 57-47.

    موسوی نژاد، م. (1376). بررسی رابطه ی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر و پسر سال سوم راهنمایی، مجله تازه های روانشناختی، سال دوم، شماره 4، صص 52-38.

    مردعلی، ل و کوشکی، ش. (1387). رابطه ی خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی، مجله اندیشه و رفتار، دوره دوم، شماره 7، صص 78-49.

    نشاط دوست، ح، و همکاران. (1377). مقایسه وضعیت روانی- اجتماعی دانشجویان مشروط و غیر مشروط دانشگاه، مجله پژوهش های تربیتی و روانشناختی دانشگاه اصفهان، سال اول، شماره 35.

    نکویی، ب. (1378). رابطه ی خلاقیت، باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری خودنظم بخش و پیشرفت تحصیلی، مجله استعدادهای درخشان، سال هشتم، شماره 2، صص 160-133.

    نجاریان، ب؛ سلیمان پور، م و لیالی، ف. (1373). بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان شاهد دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، (1)10، 77-57.

    مقالات:

    بدیع ؛ سواری، ا؛ باقری دشتبزرگ، ن و لطیفی زادگان، و ( 1389 ). ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه هوش معنوی. اولین همایشملی روانشناسی دانشگاه پیام نور تبریز.

    پورکاظمی، م. (1375). عوامل مؤثر در موفقیت تحصیلی دانشجویان، خلاصه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران، تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، 186.

     

    دهقان، س و مهرابی زاده هنرمند، م. (1390). بررسی رابطه بین خودتنظیمی یادگیری با مهارت های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان شهید چمران اهواز، اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، صص 385-370. 

    دلاور، ع. (1375). تورم ثمره و عوامل وابسته به آن در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، خلاصه مقالات نخستین سمینار آموزشی عالی در ایران، تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، 190-188.

    رجائی، ع .(1388). "هوش معنوی: دیدگاهها و چالش ها"، پژوهشنامه تربیتی، صص2-19.

    ربیعی فر، ع؛ احمدی، ا؛ اسماعیل زاده، ه و چلبیانلو، غ. (1390). آگاهی های فراشناختی از راهبردهای خواندن و ارتباط آن  با سبک های یادگیری، اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، 445-438.

    زینلی پور، ح؛ زارعی، ا و زندی نیا، ز. (1388). خودکارآمدی عمومی و تحصیلی دانش آموزان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی. مطالعات روان شناسی تربیتی، شماره نهم.          

    سیف، د؛ لطیفیان، م و بشاش، ل. (1385). رابطه خودتنظیمی با راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز، شماره 37.

    صمدی، پ ( 1385 ). هوش معنوی. مجله اندیشه های نوین تربیتی. دوره دوم، شماره 3 و 4،ص 114-99.

    عبدالملکی، ج. (1388). بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد تهران. اندیشه های نوین تربیتی، دوره 5، شماره 2، صص 22-9.

    دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سال اول، شماره 3،ص 83-116.

    گلاب زاده، سید محمد علی. (1369). پژوهش تحلیلی در زمینه افت تحصیلی، چهارمین دوره مقاله نویسی علمی، جلد دوم، اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان، 155-143.

    محمد امینی، ز. (1387). رابطه ی راهبردهای یادگیری خود-تنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی، دوره 4، شماره 4، صص 136-123.

    واثق، بهاره ( 1389 ). هوش معنوی: هوش یکپارچه کننده، مقاله پژوهشی برگرفته از اینترنت.

     

    منابع غیرفارسی:

    Ao Man- Chih, (2006). The effect of the use of self- regulation learning strategies on college performance student's and satisfaction in physical education, A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements of degree doctor of education.

     

    Alibakhshi Z, Zare H. Effect of teaching self-regulated learning and study skills on the academic achievement of university students. Journal of Applied Psychology. 2011; 4 (3): 69-80. [Persian                                 

     

    Aoman,C. (2006). The effect of the use if self-regulation learning strategies on college student's performance and satisfaction in physical education, A Thesis subouchamitted in partial fulfillment of the requirements of degree doctor of education.

     

    Aksan, N. (2009). A descriptive study: Epistemological beliefs and self regulated learning. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 1, 896-901.

     

    Azevedo, R. (2009). Theoretical, conceptual, methodological, and instructional issues in research on meta cognition and self-regulated learning: A discussion. Meta Cognition Learning, 4, 85-95.

     

    Amram, Joesph, Yosi (2005), Intelligence beyond IQ: The contribution of Emotional and spiritual intelligence to effective business leadership .

     

    Amram,J. (2007). The psychology of happiness (2nd edition). London: Rutledge Press, Taylor & Francis group.

     

    Bouffard, B, J., Vezeau, C & larouche, C. (1995). The inpact of goal orientation on self_ regulation and performanse among collage student. British journal of educational psychology. 65, 317- 329.

     

    Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.

     

    Bandura, A. 1997. Self- efficacy: toward a unifying theory of behavioral. Psychological review, 84(2), 191- 215.

     

    Bandura, A. (2005). The primacy of self-regulation in health promotion. Appl Psychol An Int Rev, 54, (2), 245-254.

     

    Bandura A.(1986). Regulative function of perceived selfefficacy. 1st Edition, Lawrence Erlbaum Associates:

    New Jersey,.

     

    Butler, D.Ly & Winner, P.H.(1995). Feedback and Self-regulated Leaning: A theoretical synthsis. Review of Educational Research.No,6.pp.245-281.

     

    Berry.C.A (1992). Pervious Learning Experiences Strategy Beliefs and task Definition in self Regulated Foreign Language Learning Contemporary Educational Psychology 18, 1, 318, 366.

     

    Berger, J. & Karabenick, S. (2010). Motivation and student’s use of learning strategies: Evidence of unidirectional effects in mathematics classrooms. Learning and Instruction, 41(5), 1-13.

     

    Benjamin, M., McKeachie, W. J. , Lin, Y. G., & Hollinger, D. (1981). Test anxiety: Deficits in information processing. Journal of Educational Psychology, 73,816 – 824.

     

    Badie A, Savari E, Bagheri dashtbozorg N, Latifiazadegan V.[Development and Reliability and validity of the spiritual intelligence scale]. national psychology Conference. Payamnour university,Tabriz; Iran: Spring; 2010. [Persian]

     

    Bandura A.(1993).Precieved Self- efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist, 28(2), 117-148.

     

    Britzman, D. P. (2003). Psychoanalytic histories of learning after education, Published by State University of New York press.

     

    Bembenutty, Hefer, (2008).Self-Regulation of Learning and Academic Delay of Gratification: Gender and Ethnic Differences among College Students, Journal of Advanced Academics, v18 n4 p586-616.

     

    Bidjerano, T. & Yun Dai, D. (2007). The relationship between the bigfive model of personality and selfregulated learning strategies. Learning and Individual Differences, 17, 6981.

     

    Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J., & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Differences, 29, 1057–1068.

     

    Bidjerano, T. & Yun Dai, D. (2007). The relationship between the bigfive model of personality and selfregulated learning strategies. Learning and Individual Differences, 17, 6981.

     

    Butler, D. L. & Winne, P. H. (1995). Feedback and self-regulated learning: A theoretieal synthesis. Review of Educational Research, 65(3). 245-281.

     

    Biggs, J. B. (1987). Student approaches to learning and studying. Hawthorn: Australian Council for Educational Research.

     

    Bagheri F, Akbarizadeh F, Hatami HR.[The relationship between spiritual intelligence and happiness on  the nurse steffs of the fatemeh Zahra hospital and bentolhoda institute of boushehr city]. Iranian South medical   Journal. 2011; 14(4): 256 263. [Persian].

     

    Cole, J., Logan, T.K., Walker, R. (2011). Social exclusion, Personal control ,Selfregulation, and Stress among Substance Abuse Treatment Clients. Drug and Alcohol Dependence, 113, 13-20.

     

    Curry, M. A. (2006). Aptitude is not enough: How personality and behavior predict  academic performance. Journal of Research in Personality, 40, 339–346.

     

    Charlotte Dignath, Gerhard Buettner, Hans-Peter Langfeldt, (2008). How can primary school students learn self-regulated learning strategies most effectively? A meta-analysis on selfregulation training rogrammers, Educational Research Review, In Press, Corrected Proof.

     

    Caprara, G.V., Fida, R., Vecchione, M., Del Bove, G., Vecchio, G.M., Barbaranelli, G. (2008). Longitudi- nal analysis of the role of perceived self-efficacy for self-regulated learning in academic continuance and achievement. journal of Educational Psychology, 100, (3), 525-534.

     

    Dembo, M. I. & Eation , M. J.(1994).Self-regulation of learning in middle level schools. The Elementary School Journal,100(15),437-448.

     

    Duff A, Duffy T. Psychometric properties of Honey & Mumford's Learning Styles Questionnaire (LSQ). Personality and Individual Differences. 2002;33(1):147-63.

     

    Desi, E. L, & Ryan , R. M. (2000). The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs

    and the self-determination of behavior Inquiry, 11, 227-268.

     

    DeCicco, David B., King Teresa L. (2009). “A viable model and self-report measure of xspiritual intelligence”. International Journal of Transpersonal Studies, Vol. 28, No.2, PP: xxx68-85.

     

    Duncan, T. G. & McKeachie, W. J. (2005).The making of the motivated strategies for learning questionnaire. Educational Psychologist, 40, 117128.

     

    Evenson, D. (2004). Assessing and describins self– regulated learning in different learning contexts. Pennsylvania state university. Vol, 5. April 12.

     

    Elkins, D.N.,Hedstrom, L.J.,Hughes, L.L.,Leaf, J.A.& Saunders, C (1988). Toward a humanistic phenomenological spirituality: Definition, description, and measurement. Journal of Humanistic psychology, 28 (4), 5- 18

     

    Entwistle, N. (1988). Motivational factors in students’ approaches to learning. In R. R. Schmeck (Ed.), Learning strategies and learning styles. (2151). New York: Plenum Press.

     

    Elkins, D.N.,Hedstrom, L.J.,Hughes, L.L.,Leaf, J.A.& Saunders, C (1988). Toward a humanistic phenomenological spirituality: Definition, description, and measurement. Journal of Humanistic psychology, 28 (4), 5- 18.

    Emmons, R. A. (1998). Personal striving: An approach to personality and subjective well-being. Journal of Personality and Social psychology, 51, 1085-1068.

     

    Emmonz, R. A. (2000), Is spirituality an intelligence? Motivation and the psychology of ultimate concern, The international journal for the psychology of Religion, 10 (1): 3-26.

     

    Emmons, R. A. (2001). “Spirituality and intelligence: Problems and prospects”, The xInternational Journal for the Psychology of Religion, Vol. 10, No. 2, PP: 57-64.

     

    Edwards, A.C.(2003).Response to the Spritual Intelligence debate:Are some Conceptual  distinctions needed here? The International Journal for the Psychology of Religion,13(1),49-52.

     

    Flavell J H, Miller P H, Miller S A. cognitive development. 4 th ed. new jersey: Prentice Hall Publisher 2001.

     

    Farrow, G. (1984). Spirituality and self- awareness. the friends Quarterly, 23, 317- 318.

     

    Ford. D. Y. & Thomas, A (1997) Underachievement Among Gifted Monitory students: problem and promises “the ERIC “clearinghouse on Disabilities and gifted Education.

     

    Friedman, H., & Macdonald, D. (2004), Using transpersonal tests in humanistic psychological assessment, humanistic psychologist.

     Furnham J.K. & ChamorroPremuzic& 3Mc Dook .(2003). Self-regulation and academic achievement and resilience: A longitudinal study International Journal of Educational Research, Volume 41, Issue 3, 2004, Pages 198-215

     

    Grolnick, W. S.; Farkas, M. S.; Sohmer, R.; Michaels, S. & Valsiner, J. (2007). Facilitating motivation in young adolescents: Effects of an after-school program. Journal of Applied Developmental Psychology. 28 , 332–344.

     

    Gill, B. J. (2001). Student goal & self- regulation in a classroom. Journal of educational psychology. Vol, 4. spring.

     

    Garton, B. L., Dyer, J. E., & King, B. O. (2001). Factors Associated with Academic Performance and Retention of Agriculture Students, NACTA JOUENAL, 45(1), 21-27.

     

    Gardner, H. (1983). The influence of cooperative problem solving on Gender differences in achievement, self-efficacy, and attitudes toward mathematics in gifted students. Gifted Child Quarterly, 45, 250-26.

     

     Gardner, H.(1993),Comprehension and appreciation of humorous material following brain damage, Brain, 98 (3): 399- 412.

     

    Gardner, H. (1993), “Frames of mind”, New York, Basic book.

     

     Gardner, H., .(1999),Comprehension and appreciation of humorous material following brain damage, Brain, 98 (3): 399- 412.

     

    Golman, D. (1998), "Working with emotional intelligence", Hand book of intelligence, pp: 390-420, Cambridge University Press.

     

    Gleason, J. J. (1987). Cognitive strategies. In C. R. Reynolds, & L. Mann (Eds.) Encyclopedia of Special Education: Vol. 1 A reference for the education of the handicapped and other exceptional children and adults (pp. 362-364). U. S. A.: John Wiley & Sons, Inc.

     

    Gain, M. and Purohit, P.(2006): Spiritual intelligence: Acontemporary concern with rigard to living status of the senior citizens journal of the Indian Academy of Applied psychology. 32 (3), 227- 233.

     

    Hansford, C. L. (1995). The relationship between self-concept percieved Locuse of control. Self-regulated learning, and academic achievement in college students. Unpublished Ph.D. Dissertation. Teas Teach University.

     

    Johnson, G.J. (2001) Perceived over qualification and dimensions of job satisfaction: a longitudinal analysis, Journal of Psychology, 134, 5, pp. 537-555.

     

    Komarraja, M., Karau, S. J., Schmeck, R. R. (2009). Role of the big five personality traits in predicting collage student’s academic motivation and achievment,  Learning and Individual Differences. 19, 47-52.

     

    Kristie, K. J. & Byrnes. J. P. (2006). Characteristic of student who benefit from high quality mathematics instruction. Contemporary education psychology. Vol. 31, Issue 3., July. PP 328- 343.

     

    King, D. B. (2008). “Rethinking claims of spiritual intelligence: A definition, model andxmeasure”. Canada: Master’s Thesis, Trent University.

     

    Lounsbury J. W., Saudargas, R. A., Gibson, L. W., & Leong, F. T. (2005). An investigation of broad and narrow personality traits in relation to general and  domains pecific life satisfaction of college students. Research in Higher Education, 46, 707-729.

     

    Linen Brink, E.A & Pintrich, P.R,(2002). motivation as enabler of academic success, School Psychology Review.31,313-327.

     

    Lau K, Chan D W. Reading strategy use and motivation among Chinese good and poor readers in Hong Kong. Journal of Research in Reading 2003; 26(2): 177-190

     

    Lemos SL. (2000). Students goals and self-regulation in the classroom. International journal of Educational research, 37: 471-485.

     

    Liem AD, Lau S, Nie Y. (2008). The role of self-efficacy, task value,and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Journal of contemporary educational psychology, 33: 486-512.

     

    Miller, J, W. (2000). Exploring the source of self- regulated learning: The influence of internal & external comparisons. Educational psychology. Vol 2. PP154- 273.

     

    Matuga, M. J. (2009).Self-regulation, goal orientation, and academic achievement of secondary students in online university courses. Educational Technology & Society, 12(3), 4-11.

     

    Mayer, J. D. (2000), spiritual intelligences or spiritual consciousness?

     

    McMullen, B.(2003). Spiritual intelligence; www. Studentbmj.com.

     

    Mayner, J. D. (2009), "Emotional intelligence: popular or scientific psychology?", APA Monitor, 30- 50, Washington DC., American psychological association, retrieved from www. Prequest. Com.

    Marton, F. & Saljo, R. (1984). Approaches to learning. In F. Marton, D. Hounsell, & N. Entwistle, The experience of learning. (3655). Edinburgh: Scottish Academic Press.

     

    Murtagh, A. M; Todd, S. A. (2004). Self- regulation: A challange to the strength Model. JASNH, 3, 19- 5

    Marchand, G. & Skinner, E. A. (2007). Motivational Dynamics of Children’s Academic Help-

    Seeking and Concealment. Journal of Educational Psychology,Vol. 99, No. 1, 65–82

    Nikos Mousoulides & George Philippou, (2005). Student's motivational beliefs, self-regulation strategies use, and mathematics achievement, Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 3, pp. 321-328. Melbourne: PME.

     

    Nowell A.; Hedges L.V., (1998): Trends in Gender Differences in Academic Achievement from 1960 to 1994: An Analysis of Differences in Mean, Variance, and Extreme Scores, Sex Roles, Volume 39, Numbers 1-2, , pp. 21-

     43(23).

     

    Nasel, D. (2004), "Spiritual orientation in relation to spiritual intelligence: A consideration of traditional, Christianity and new age/individualistic spirituality", Unpublished Doctoral Dissertation, University of South Australia.

     

    Noble,K.D.(2001).Riding the windhorse: Spiritual Intelligence and the growth of cthe self .New Jersey Hampton Press.

     

    Nota, L. Soresi, S. & Zimmerman, B. J. (2004). Selfregulation and academic achievement and resilience: A longitudinal study. International Journal of Educational Research, 41, 198215.

     

    Pocey BL. Determining learning style preference of students. Nurse Educator. 2000;20(2).

     

    Pintrich, P., R. & De Groot, E.,V.(2010).Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.

     

    Pintrich.P.R & DeGroot, E.V, (1992). motivational and self-regulated learning components of dassroom academic performance journal of Educational psychology, 82,33-40.

     

    Pintrich PR. (1991). student goal oriention and self- regulation in college classroom. In M.L.maehr & P.R. pintrich (Eds), Advances in motivation and achievement: Goals and self–regulatory processes (pp:371-402). Greenwich, ct: JAIPRESS.

     

    Pintrich PR. (2002). A conceptual framework for assessingmotivation and self–regulating learning in college students. Journal of Educational psychology Review, 16: 385-407.

     

    Pintrich, P. R., & De Groot, E. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.

     

    Pajares, F., & Valiante, G. (2002). Students' self-efficacy in their self-regulated learning strategies: A developmental perspective. Psychologia, 45, 211-221.

     

    Pintrich, P. R. (1995). Understanding selfregulated learning. In P. R. Pintrich (Ed.). Understanding selfregulated learning. (312), San Francisco, C A: JosseyBass.

     

    Paris SG, Lipson MY, Wixson KK. Becoming a strategic reader. Contemporary Educational Psychology 1983; 8: 293–316.

     

    Paris, S. G., Winograde. P. (2001). The role of self- regulation learning in contextual teaching: Principle and practice for prepration. w.w.w.ciera.org/library/achieve.

     

    Pajares, F., & Schunk, D. H. (1989). Self-beliefs and school success: Self-efficacy, self-concept, and school achievement. In R. Riding & S. Rayner (Eds.), Perception (pp. 239-266), London: Ablex Publishing.

     

    Pask, G. (1988). Learning strategies, teaching strategies, and conceptual or learning style. In R. R. Schmeck, Learning strategies and learning style. (83100), New York: Plenum Press.

     

    Reeve, J.; Nix, G. & Hamm, D. (2003). Testing models of the experience of selfdeterminationin intrinsic motivation and the conundrum of choice. Journal of Educational Psychology, 95, 375-392. lbourne: PME.

     

    Ratelle, C. f.; Guay, F.; Vallerand, R. G.; Larose, S. & Sene´cal, C.(2007). Autonomous, Controlled, and Amotivated Types of Academic Motivation: A Person-Oriented Analysis. Journal of Educational Psychology, Vol. 99, No. 4, 734–746.

     

    Raffaeli, M. C. L, & Shen, yuh- ling (2005). Developmental stability and change in self- regulation from childhood to adolescence. Journal of educational psychology. Mar. Vol 2, 166- 183.

     

    Schunk, D. H. (1989). Social cognitive theory and self- regulation. B. J.

     

    Schuck, D, H. barry J. Zimmermam. (1994): Self- regulation of learning anf performans: Issue and educational application

     

    Saif AA. Methods of learning and Reading. 2 th ed. Tehran: Doran 2009.[Persian]

     

    Saif AA. Educational psychology: psychology of learning and instruction. 5th ed. Tehran: Agah Publisher 2000. [Persian]

     

    Shu – shen, S. (2004). Role of achievement goals in children's learning in Taiwan. Journal of Educational Psychology, 72, 310 – 318.

     

    Smith, E. S, (2001). The Relationship Between Learning Styles and Cognitive Styles, Journal of Personality and Individual Differences, Vol. 30, pp:609-616. Stefanou, C, R. (2001). Creating contexts for motivation and self regulative learning in the collage classroom. Journal on excellence in calleg e teaching. 12 (2). 19- 32.

     

    Santos, E. & Servero (2006), Spiritual intelligence: what is spiritual intelligences?, www.skopun.files.wordpress. Com Sisk, D. (2008), Engaging the Spiritual intelligence of Gifted students to build Global Awareness, Roeper review, 30(1): 24-30.

     

    Schraw, Gregory, Brooks, David (2000). Helping students self-Regulate in chemistry courses: Improving the will and skill. Department, of Educational Psychology and center for curriculum and Instruction, univercity of Nebraska Lincoln - NE 68588.

     

    Schmidt, S. L. et. al. (2002). The Teaching College Course: A Faculty, Staff, and Graduate Student Development Program to Enhance Teaching Quality, NACTA  Journal, 46(2), 18-72.

     

    Schunk, S. H. (2005). Selfregulated learning: The educational legacy of Paul R Pintrich. Educational Psychology, 40, 8594.

     

    Takšić, Vladimir; purohit (2006), Relationship between emotional intelligence and various indicators of quality of life, Journal of Psychosomatic Research.

     

    Tacey, D.J.(2003). The Spirituality revolution: The emergence of contemporary spirituality. Sydney, Australia: HarperCollins Publishers.

     

    Vaughan, F. (1993). Spiritual in psychotherapy. Journal of Transpersonal psychology, 23(2), 105- 119.

     

    Vaughan, F. (2002), what is spiritual intelligences?, Journal of humanistic Psychology, 42(2).

     

    Vaughan, F. (2001), what is spiritual intelligences?, Journal of humanistic Psychology, 42(2).

     

    Vaughan, F.  (2003)، Happiness in nations, subjective appreciation of life in 56 nations 1946-1992، RISBO, Studies in Social and Cultural Transforation nr2، Erasmus University Rotterdam، Netherlands،

     

    Vermunt, J. (1992). Learning styles and regulation of learning in higher education toward processoriented instruction in autonomous thinking. Swets & Zeilinger, Amsterdam.

     

    Valizadeh L, Fathiazar S, Zamanzadeh V. [Nursing and midwifery student`s learning styles in Tabriz Medical University]. Iran J Med Education 2006; 6(2): 136-9.

     

    Vinshetin & Mayer, H.J (1986). personality in primary school children, Family background of British journa of educational psychology.

     

    Vosniadov, S. (2001). How children learn, International bureau of Education, UNESCO. Journal of Research in Mathematics Education, 47, 295-314.

     

    Wolman,R.(2001).Thinking with your soul:Spiritual intelligence and why it matters.New York :Harmony.

     

    Wong, C.S., & Law, K.S. (2003). The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude: An exploratory study. The Leadership Quarterly, 13(3), 243-274.

     

    Weinstein CE, Hume LM. (1998). Study strategies for life long learning. Washington D.C.,APA.

     

    Wigglesworth, C. (2004), spiritual intelligences and why it matters, the innerwords messenger: A newslatter to spark the Inner rourney, Retrived from internet: www. Conciouspursuit.com.

    Winsler. A., Delion, J., Carlton. M., Genkins. T. K. (2004). Components of self- regulation in the pre school years. Development stability, and relationship the classroom behavior. paper present at the biential metting of the society for research in the children development. egucational psychology. washington D. C. spring. Vol 2

     

    Yau JC. Two Mandarin readers in Taiwan: characteristics of children with higher and lower reading proficiency levels. Journal of Research in Reading: 2005; 28: 108–124.

     

    Yaghoobi A. [The study of relation between spiritual intelligence and rate of happiness in booali university students]. Iournal of Research in educational systems. 2010; 4(9): 85 95. [Persian].

     

    Zohar, D.,& Marshall, I. (2000). SQ: Spiritual intelligence: the ultimate intelligence. New York, NY, USA: Bloomsbury.

     

    Zohar, D. & Marshal, L. (2002). “Cultivating spiritual intelligence to heal diseases of meaning: xConference reported by Davidson”, Contemporary Nurse, Vol. 12, No. 2, PP: 103-105.

     

    Zimmermman, B. J. ( 2002). Provide of effective self- regulated learning. Reserch data bases.

     

    Zimmerman, B. J. (1995). Selfregulation involves more than met cognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist, 30, 217221.

     

    Zimmerman, B,J. (2000). Constrat validation of a strategy model of student self regulated learning,

    Journal of Educational Psychology, 80.

     

    Zimmerman, B. J. (2003). Self- regulated academic learning and achievement: the emergence, of a social Cognitive perspective Educational Psychology review, 2.173-120.

     

    Zimmerman, B.J., & Martinez-Pons, M.(1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 80, 51-59.

     

    Zimmerman, B.J. (1990). Self-regulated learning and academic learning and achievement: The emergence of a social cognitive perspective. Educational psychology review, 2, 307-323.

     

    Zimmerman, B. J. & Schunk, D. H. (Eds.). (2001). Selfregulated learning and academic achievement. Mahwah, NJ: Erlbaum.

     

    Zimmerman, B. J. & Schunk, D. H. (2004). Selfregulating intellectual Processes and outcomes: A social cognitive perspetive. In D. Y. Dai, & R. J. Sternberg (Eds.), Motivation, emotion, and cognition integrative perspectives on intellectual functioning and development. (143174), Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

     

    Zimmerman, B. J. & MartinezPons, M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of selfregulated learning strategies. American Educational Research Journal, 23(4), 614-628.

     

    Zimmerman, B. J. & MartinezPons, M. (1988). Construct validation of a strategy model of student selfregulated learning. Journal of Educational Psychology, 80, 284290.

     

    Zimmerman BJ, Shunk DH. (1996). Self–regulated learning and achievement: the emergence

    of social cognitive perspective. Journal of Educational psychology Review, 2: 173-201.


موضوع پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, نمونه پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, جستجوی پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, فایل Word پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, دانلود پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, فایل PDF پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, مقاله در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, پروژه در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, پروژه درباره پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی نقش هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس

گروه روان­شناسی پایان­نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته روان­شناسی تربیتی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه دبیرستان های ناحیه2 شهر بندرعباس می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان سوم دبیرستان های ناحیه2 شهر بندرعباس در سال تحصیلی 92-91 که تعدادشان 1106 نفر( 779 دختر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد دررشته روانشناسی تربیتی "M.A" چکیده پژوهش حاضر با هدف « بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری در دانشجویان» انجام شده است.جامعه آماری عبارت بود از کلیه دانشجویانی که در سال تحصیلی 93-92 در دانشگاه خوارزمی مشغول تحصیل بودند. نمونه شامل 90 نفر از دانشجویانی بودند که از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای از طبقه زنان و ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش تحقیقات آموزشی چکیده: با توجه به تأثیر مدیریت کلاس در ایجاد جو مناسب و مطلوب یادگیری از یک طرف و تأثیر یادگیری خود تنظیمی در زندگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی و ارتقاء تعلیم و تربیت از طرف دیگر، این پژوهش بر آن است تا رابطه سبک مدیریت کلاس با یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان مؤسسات آموزش عالی ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(MA) رشته: مديريت آموزشي گرايش:مديريت آموزشي چکيده: هدف : هدف کلي از اين تحقيق بررسي نقش اعتياد به فناوري اطلاعات بر راهبردهاي خود تنظيمي و پيشرفت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» گرایش: روانشناسی تربیتی چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه ی بین مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خودتنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی-اجتماعی 6و 11 با اهمال کاری تحصیلی بود. جامعه ی آماری پژوهش، دانش آموزان دختر دوره متوسطه از دو منطقه 6و11 شهر تهران ...

پایان نامه برای دریافت دانشنامه کارشناسی ارشدگروه روان­شناسی :گرایش روان­شناسی عمومی چکیده مقایسه توانایی خودنظم بخشی، ویژگی­های شخصیتی و کارکرد خانواده دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی شعله شکوری نوجوانان سرمایه­های آینده جامعه هستند. مدارس ویژه پرورش استعدادهای درخشان دارای محیط نسبتاً متفاوت با مدارس عادی می­باشند تفاوت دو محیط آموزشی می­تواند موجب تقویت با ایجاد ویژگی­های ...

رساله برای دریافت درجه دکتری (Ph.D) گرایش : روان شناسی عمومی چکیدۀ پایان نامه(شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج بدست آمده) : در این پژوهش به منظور بررسی ارتباط مهارت های شناختی و فراشناختی با انگیزۀ پیشرفت تحصیلی و تعیین ویژگی های فنی پرسشنامۀ مهارت های شناختی و فراشناختی و انگیزۀ پیشرفت هرمنس(هرمنس،1970، تجدیدنظرشدۀ هومن و عسگری، 1379) تعداد 1000 نفر دانشجو (4/78 درصد زن ...

چکيده هدف از پژوهش حاضر بررسي مقايسه اي سنجش مهارت هاي فراشناختي دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحيه 3 شيراز بوده است. روش تحقيق توصيفي از نوع روش پيمايشي مي باشد. جامعه آماري پژوهش شامل کليه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی تربیتی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انشانویسی در کودکان با اختلال نارسا توجه/ فزون­کنشی انجام شد. از یک طرح شبه آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون-پس آزمون استفاده شد. دو دبستان ابتدایی شهر سمنان به صورت نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس پرسشنامه­های SNAP-IV (فرم معلم) و اختلال ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (گرایش روانشناسی تربیتی) تاثیربازخورد معلم (نوشتاری و کلامی)در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی ومیزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر و پسر سال سوم راهنمایی چکیده: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی ومیزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ...

ثبت سفارش