پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران

word 334 KB 30319 138
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی

    چکیده

    پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری موردنظر کسانی هستند که در شعب بانک پارسیان استان مازندران حساب دارند. روش نمونه گیری در دسترس بوده است که تعداد 164 نفر از مشتریان شعب بانک پارسیان انتخاب شد و جهت گرداوری اطلاعات، پرسشنامه بین آنان توزیع شد و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون آماری همبستگی پیرسون و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده گردید. در این پژوهش رابطه متغیرهای عوامل خارجی (شدت استفاده از وب ، دامنه تمایل به نواوری ، تجربه خرید اینترنتی قبلی، رضایتمندی از شعب بانکهای سنتی و رضایت مندی از دستگاههای ATM) ، ادراک از سهولت استفاده، ادراک از سودمندی و اعتماد را نسبت به پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر، با بررسی رابطه بانکداری اینترنتی وعوامل موثر بر پذیرش آن نتیجه گرفته شد که در بین انواع عوامل تاثیر گذار، مهم ترین عامل، عوامل خارجی است .

    سپس به ترتیب ، اعتماد ، سهولت درک شده و در نهایت سودمندی درک شده بیشترین تا کمترین رابطه را با بانکداری اینترنتی دارند.

    واژگان کلیدی

    پذیرش بانکداری اینترنتی ،مدل پذیرش تکنولوژی

    مقدمه

    به منظور بررسی عواملی که می‌تواند بر استفاده مشتریان از بانکداری اینترنتی تاثیر مثبتی داشته باشد، در این تحقیق مدلی ارائه خواهد شد تا اثر این عوامل را مورد بررسی قرار دهد. رویکرد این تحقیق از نوع کمی است. بدین صورت که با استفاده از ادبیات موضوع ابتدا مدلی برای بررسی پذیرش بانکداری اینترنتی ایجاد شده است. سپس با به کارگیری روش تحقیق پیمایشی و ابزار پرسش نامه، داده های مورد نیاز برای تحقیق جمع آوری شده و در نهایت تحلیل داده ها و مدل، با استفاده از آزمون های همبستگی که رویکرد جدیدی در تحقیق در عملیات می باشد، صورت پذیرفته است. با استفاده از این نتایج مشخص شده است که ویژگی های مشتریان و رضایتمندی آنها از شعبه بانک و دستگاه های خودپرداز  با میزان استفاده از بانکداری اینترنتی رابطه مثبتی وجود دارد که این امر در نهایت منجر به استفاده مستمر آنها از بانکداری اینترنتی خواهد شد.

    1-2-بیان مسئله

     برای اولین بار در دهه 1990 میلادی بانکداری اینترنتی معرفی شد و به طور فزاینده ای توسط مشتریان بانک در جهان مورد استفاده قرارگرفت. بانکداری اینترنتی خدمات بانکی را به کاربران خود ارائه می دهد که از مزیت های آن کاهش زمان، دسترسی مستقیم در هرجایی در جهان، هزینه پایین تر و از بین رفتن اضطراب ناشی از حمل پول نقد می باشد (سنتوریدیز و کریستی,[1]2014).

    با توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و رشد روز افزون معاملات تجارت الکترونیکی در سطح جهان ونیاز تجارت به حضور بانک ها جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری اینترنتی به عنوان بخش تفکیک نا پذیرش تجارت الکترونیک دارای نقش اساسی در اجرای آن است. به جرات می توان گفت بدون بانکداری اینترنتی تجارت الکترونیک محقق نخواهد شد (ونوس و صفاییان ،1381).

    در حال حاضر هرجا از بانکداری الکترونیک سخن گفته شود، مبحث استفاده از دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروش است و بیشتر مشتریان بانکها با امکانات اینترنت بانک ، آشنایی ندارند. به نظر می رسد بانک ها در حال حاضر به جای رقابت بر سر خدمات خودپردازها، باید به بانکداری اینترنتی به عنوان یکی از سرشاخه های مهم بانکداری الکترونیک، توجه بیشتری نشان داده و برای فرهنگ سازی و آموزش این روش جدید، گا مهای مؤثری بردارند. در شهرهای بزرگی همچون تهران که بار ترافیک زیاد است، استفاده بهینه از وقت و زمان برای مردم بسیار حائز اهمیت است و دقیقاً به همین دلیل، باید اینترنت بانک به عنوان امکانی که به شهروندان اجازه می دهد تا بدون خارج شدن از خانه و محل کار، مبادرت به انجام تراکنشهای بانکی خود کنند، مورداستفاده قرار گیرد (تقی نتاج،1390).

    از نشانه های بارز بانکداری الکترونیکی، حذف حضور فیز یکی مشتری در شعب بانکها، کاهش ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش هزینه های چاپ اسناد و اسکناس و امحای آنها، کاهش هزینه های منابع انسانی بانکها، کاهش هزینه های احداث نگهداری واجاره ساختمان بانک ها، کاهش زمان خواب سرمایه در بانکها، افزایش امنیت، کاهش جرم و... می باشد. به عنوان مثال طبق گزارش بانک مرکزی سالیانه 120 میلیارد ریال هزینه جمع آوری و امحاء اسکناس به اقتصاد ملی تحمیل می شود که با حذف فیزیکی پول در بانکداری الکترونیکی این هزینه به کمترین میزان خود خواهد رسید (باقرنژاد،1388).

    موسسات مالی کانال های جدید بانکی را به مشتریان خود ، به عنوان تکنولوژی به ابعاد جدید بسیستم بانکی کلاسیک می افزاید. یکی از محبوب ترین فن آوری های بانکی سلف سرویس بانکداری اینترنتی است (کالیسر وگمسوی[2]،2008).

    در این تحقیق، محقق به دنبال یافتن رابطه معنی داری بین پذیرش بانکداری اینترنتی و عوامل تاثیر گذار بر آن است.

     

    1-3-اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق

    فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییرات بنیادین در دنیای تجارت شده است. امروزه، با استفاده از ابزارهای گوناگون انتقال اطلاعات، امکان ارتباط هرچه بیشتر و بهتر با مشتریان و درنتیجه آگاهی از خواسته ها و نیازهای آنها فراهم شده است. این امر برای صنایع خدماتی اهمیت بیشتری دارد. زیرا این صنایع نیاز دارند تا برای حفظ و افزایش میزان سود خود، وفاداری مشتریان را نسبت به خود افزایش دهند و از گرایش آنها به سمت رقبا جلوگیری نمایند. امروزه بدون استفاده از ابزارهای جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات شانس بسیار کمی برای باقی ماندن در دنیای رقابت وجود خواهد داشت.

    صنعت بانکداری یکی از مهمترین صنایع خدماتی است و بهبود عملکرد این صنعت میتواند گام مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی باشد. از طرف دیگر امروزه با ورود فناوری اطلاعات به صنعت بانکداری و ورود بانکها به دنیای مجازی، لازم است تا عملکرد این بانکها به گونهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد. بانکها نیاز دارند تا عملکرد خود را نه تنها در محیط برون خطی، بلکه در محیط مجازی  نیز مورد بررسی قرار دهند. پیشرفتهای بسیاری در سالهای اخیر در زمینه بانکداری اینترنتی صورت گرفته، اما با این حال این سیستم هنوز در کشور نوپا بوده و به طور کامل مورد پذیرش مشتریان قرار نگرفته است. این مسئله نشان می دهد که با وجود تحقیقات بسیار انجام شده در این زمینه، هنوز نیاز به پژوهشهایی وجود دارد که به گونهای عمیق تر به بررسی مسئله عدم پذیرش فناوریهای جدید بپردازند.

    نگاهی به آمار بانک ها نشان می دهد که با وجود تعداد زیاد کارت های صادر شده از سوی شبکه بانکی کشور، تعداد مشتریان خدمات اینترنتی بسیار اندک است و با وجود هزینه بانک ها در این بخش، با توجه به تعداد کم مشتریان، اگر بانک ها این سرویس را ارائه ندهند نیز مشکلی به وجود نمی آید.

    باوجود مدت زمانی که از ارائه خدمات بانکی به شیوه های جدید میگذرد، اما هنوز بسیاری از کاربران در برابر تغییر شیوههای سنتی و روی آوردن به شیوه های جدید مقاومت می کنند. این مسئله نشان میدهد که هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر برای بررسی عواملی موثر بر استفاده کاربران از کانالهای جدید ارائه خدمات بانکی وجود دارد.

    بنابراین شایسته است در بازار رقابت کنونی که با تأسیس بانک های خارجی در کشور و خصوصی شدن تعداد زیادی از بانک های دولتی همراه است،  بانک ها هرچه سریع تر برای حفظ مشتریان خویش چاره اندیشی کنند .بانکداری امروز شیوه های نوآورانه، مشتری مداری  مؤثر، ارائه ی تکنولوژی های کارامد، سرویس دهی و خدمات موردنظر مشتری را طلب می کند که هر بانکی در این امور موفق تر عمل کند در بازار رقابتی نیز موفق به جذب منابع بیشتر و در نتیجه دوام ، بقای دائمی و بهره وری بالا تر خواهد شد و این در حالی است که بانکداری الکترونیک بهترین و اثربخش ترین گزینه ی فراروی بانکها برای تحقّق این اهداف است.

     

    1-4-سوالات تحقیق

    1-آیا  عوامل خارجی رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد؟

    2-آیا  سهولت درک شده رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد؟

    3-آیا  سودمندی درک شده رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد؟

    4- آیا  اعتماد رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد؟

    1-5-اهداف تحقیق

    1.تبیین رابطه بین عوامل خارجی و  پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

    2. تبیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

    3. تبیین رابطه بین سودمندی درک شده و پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی.

    4. تبیین رابطه بین اعتماد و پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

    1-6-فرضیه های تحقیق

    براساس مدل مفهومی تحقیق فرضیات زیر برای این پژوهش مورد بررسی قرار می گیرند:

    1. عوامل خارجی رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد.

    2. سهولت درک شده رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد.

    3. سودمندی درک شده رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد.

    4. اعتماد رابطه مثبت و معناداری با پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  دارد.

    1-7-مدل مفهومی تحقیق

    هر چارچوب مفهومی به نقطه عنوان شروع و مبنایی جهت انجام مطالعات و تحقیقات است به گونه­ای که متغیرهای مورد تحقیق و روابط میان آنها را مشخص می کند. در این پژوهش با توجه به مطالعات پیشین، مدل مفهومی از مدل سنتوریدیز و کریستی به دست آمده است که در شکل(1-1) به صورت شماتیک ارائه شده است و در فصل دوم به صورت جامع تشریح خواهد شد هر چارچوب مفهومی به نقطه عنوان شروع و مبنایی جهت انجام مطالعات و تحقیقات است به گونه­ای که متغیرهای مورد تحقیق و روابط میان آنها را مشخص می کند. در این پژوهش با توجه به مطالعات پیشین، مدل مفهومی از مدل سنتوریدیز و کریستی به دست آمده است که در شکل(1-1) به صورت شماتیک ارائه شده است و در فصل دوم به صورت جامع تشریح خواهد شد.

    -شدت استفاده از وب

    -دامنه تمایل به نو آوری

    -تجربه خرید اینترنتی قبلی

    رضایتمندی از :

    -شعب بانک های سنتی

    -دستگاه ATM

     سودمندی درک شده

    سهولت استفاده درک شده

    اعتماد

     

    پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی

    عوامل خارجی

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    شکل(1-1) مدل مفهومی سنتوریدیز و کریستی

     

    1-8-روش تحقیق

    تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی می باشد، همچنین از آنجایی که نتایج این تحقیق می تواند به طور عملی مورد استفاده قرارگیرد، یک تحقیق پژوهشی کاربردی نیز می باشد؛ و از نظرشیوه جمع آوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی است؛ وضع موجود را بررسی می نماید و آن را به طور منظم و روشمند با ارتباط بین متغیرها تجزیه و تحلیل می نماید. شیوه جمع آوری داده ها تلفیقی از روش کتابخانه ای شامل مطالعه اسناد و مدارک، پرسشنامه می باشد. برای گردآوری داده های اولیه از پرسشنامه استفاده شده است.

    روش تجزیه وتحلیل داده های کمی: استفاده از روشهای شاخص آماری توصیفی (جدول توزیع فراوانی، میانگین، انحراف معیار) آزمون Spss.

     

    1-9-قلمرو تحقیق

    1-9-1-قلمرو مکانی

    قلمرو مکانی این تحقیق شامل شعب بانک پارسیان در استان مازندران می باشد که تعداد آنها 13 می باشد و همچنین کاربران بانکداری اینترنتی بانک پارسیان می باشد.

    1-9-2-قلمرو زمانی

    قلمرو زمانی انجام تحقیق حاضر سال1393 می باشد.

    1-9-3-قلمرو موضوعی

     قلمرو موضوعی تحقیق حاضر در حوزه عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران می باشد.

     

     

    1-10-تعریف واژگان کلیدی

     

    پذیرش بانکداری اینترنتی:

     استفاده از سرعت و سادگی منحصر به فرد اینترنت در انجام تراکنش های بانکی را اصطلاحا بانکداری اینترنتی می گویند. در این راستا مشتریان سرویس مورد نیاز خود –یا هرگونه تراکنش با بانک –از طریق وب سایت برروی اینترنت انجام می دهند.از سوی دیگر بانک ها نیز سرویس های خود را برروی وب سایت قرار می دهند.شرکت های ثالث نیز با فراهم سازی تکنولوژی سیستم های بانکداری تحت وب، در بانکداری اینترنتی سهیم می باشند. برای انجام عملیات بانکی تحت وب لازم است مشتریان اطلاعاتی در مورد بانک مربوطه سرویس های مورد نیاز و مشخصات آن ها داشته باشند. بانک ها نیز همچنان که از فعالیت ها و استراتژی تجاری بهره می برند، از زیر ساخت های تکنولوژی جهت پشتیبانی از وب سایت ها یشان استفاده می کنند.(مانند سرورها ،سیستم های اطلاعاتی، پایگاه داده، سیستم های پرداخت و مکانیسم های امنیت و محرمانه). برخی از خدمات پایه مثل نمایش اطلاعات بانکی پروسه انجام تراکنش های بانکی و پشتیبانی از مشتریان (قبل ،در طول و بعد از انجام فعالیت بانکی) باید از طریق وب سایت ها فراهم شوند (درودچی و آذرمهر،1387).

    بانک ها با حضور خود در شبکه اینترنت قادر خواهند بود خدمات سنتی خود را با کارایی بیشتر برای توسعه و فروش توسط کاربران در تجارت الکترونیکی ارائه نمایند.استفاده از اینترنت به عنوان کانال مکمل برای توزیع و ارائه محصولات و خدمات به کاربران و تجار است(صنایعی، 1380).

    با توجه به تنوع و گستردگی ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی ، همچنین ظرفیت ها و نیازهای موجود در سیستم های بانکی، زیرساختهای مورد نیاز در توسعه بانکداری الکترونیکی عبارتند از: زیرساختهای ارتباطی، زیرساختهای مالی و بانکی، زیرساختهای حقوقی و قانونی، زیر ساختهای نیروی انسانی، زیرساختهای نرم افزاری و امنیتی و زیرساخت های فرهنگی و آموزشی (سرافرازی و معمارزاده،1388).

     

    مدل پذیرش تکنولوژی:

     هدف از این تئوری پیش بینی چگونگی پذیرش و استفاده کاربران از یک فناوری است و پیشنهاد می دهدکه فواید ادراک شده و سهولت استفاده درک شده با رفتار پذیرش کامپیوتر مرتبط هستند(صنایعی و همکاران، 1391).

    طبق مدل پذیرش تکنولوژی رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله ی قصد استفاده از آن سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود.محققان سیستم های اطلاعاتی به روی اعتبار این مدل در پیش بینی پذیرش فناوری های اطلاعاتی توسط افراد توافق نظر دارند (سید جوادین و یزدانی ،1384).

     

     

     

    1-11-خلاصه فصل

    در این فصل ابتدا معرفی و مقدمه­ای بیان می شود و به بیان مسأله­ی پژوهش و اهمیت و ضرورت انجام آن در ایران پرداخته می شود. در ادامه اهداف تحقیق و قلمرو از حیث زمان و مکانی مشخص می گردد. الگوی مفهومی به عنوان طرح مفهومی که مفاهیم پژوهش را به هم ارتباط و پیوند می دهند تبیین می گردد و سپس سوالات بر مبنای مدل مفهومی تحقیق و متغیر های تحقیق (مستقل و وابسته) مشخص می گردد و در پایان فصل نیز تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات بیان می شود

    [1] Santouridis & Kyristi

    [2] Calisir & Gummusoy

    Abstract

    The present study assessed the adoption of Internet banking customers using the Technology Acceptance Model Davis is paid. The research used descriptive and correlational. The population of the province in question are those branches of Parsian bank account.

    Convenience sampling is that 164 people were Parsian Bank customer. To collect data, a questionnaire was distributed among them, and for data analysis and Pearson's correlation test was used to test and Friedman ranking.

    The relationship between external variables (Web usage intensity, Domain personal innovativeness, prior E-shopping experience, satisfaction with bank branches and satisfaction with ATMs), perceived ease of use, perceived usefulness and reliability to accept Internet banking customers were assessed.

    In the present study, to investigate the factors influencing the adoption of Internet banking relationship it was concluded that the impact of various factors, the most important factors is External Variables.

    Then, respectively, reliability, perceived ease of use and ultimately influencing factors on Internet banking was perceived usefulness.

     

    Keywords:Internet banking adoption;TAM.

  • فهرست مطالب

    صفحه

    چکیده  ............................................................................................................................................................................

    ث

    فهرست مطالب  ................................................................................................................................................................

    ز

    فهرست اشکال  ................................................................................................................................................................

    س

    فهرست جداول  ................................................................................................................................................................

     

    فصل اول- کلیات پژوهش

    2

    1-1- مقدمه  ........................................................................................................................................................................

    2

    1-2- بیان مسأله    .................................................................................................................................................................

    4

    1-3- ضرورت و اهمیت  تحقیق ............................................................................................................................................

    6

    1-4- سؤال تحقیق   ..............................................................................................................................................................

    6

    1-5- اهداف تحقیق  ............................................................................................................................................................

    6

    1-6- فرضیه­های تحقیق  .......................................................................................................................................................

    7

    1-7-مدل مفهومی تحقیق.....................................................................................................................................................

    8

    1-8- روش تحقیق  .............................................................................................................................................................

    8

    1-9-قلمرو تحقیق...............................................................................................................................................................

    8

       1-9-1- قلمرو مکانی  .......................................................................................................................................................

    8

      1-9-2- قلمرو زمانی  .......................................................................................................................................................

    8

      1-9-3-قلمرو موضوعی.....................................................................................................................................................

    9

    1-10- تعریف واژگان کلیدی  ............................................................................................................................................

    11

    1-11-خلاصه فصل..............................................................................................................................................................

     

     

     

    فصل دوم- مرور ادبیات پژوهش

    13

    2-1- مقدمه  ........................................................................................................................................................................

    14

    2-2- مدل پذیرش تکنولوژی................................................................................................................................................

    18

    2-3-  اعتماد .......................................................................................................................................................................

    19

    2-4-عوامل خارجی.............................................................................................................................................................

    19

       2-4-1-تجربیات و ویژگی های مشتری.............................................................................................................................

    20

       2-4-2- رضایتمندی  ........................................................................................................................................................

    21

    2-5- صنعت بانکداری  .......................................................................................................................................................

    21

       2-5-1-بانک و بانکداری در گذر زمان............................................................................................................................

    22

       2-5-2-  کانالهای ارائه خدمات بانکها ..............................................................................................................................

    23

     2-6-  بانکداری الکترونیکی ..............................................................................................................................................

    24

       2-6-1- خدمات بانکداری الکترونیکی.............................................................................................................................

    24

        2-6-2-مزایای بانکداری الکترونیک..............................................................................................................................

    26

         2-6-3-مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی...................................................................................................

    27

         2-6-4-مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران...................................................................................

    27

         2-6-4-1- جنبه داخلی...................................................................................................................................................

    27

          2-6-4-1-1-مشکلات مربوط به زیرساختهای اساسی......................................................................................................

    28

          2-6-4-1-2- کمبود سرمایه‌های انسانی مناسب برای پیشبرد بانکداری الکترونیکی در ایران............................................

    30

          2-6-4-1-3- موانع فرهنگی و اجتماعی و آموزشی  در گسترش بانکداری الکترونیکی...................................................

    31

          2-6-4-2-جنبه های خارجی.........................................................................................................................................

    31

    2-7- بانکداری اینترنتی  ....................................................................................................................................................

    34

       2-7-1- انواع بانکداری اینترنتی........................................................................................................................................

    35

       2-7-2- ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی.........................................................................................................................

    36

       2-7-3-تاریخچه بانکداری اینترنتی..................................................................................................................................

    38

        2-7-4-بانکداری اینترنتی در ایران ..................................................................................................................................

    39

        2-7-5-محدودیت های بانکداری اینترنتی.......................................................................................................................

    40

    2-8-  تاریخچه و معرفی بانک پارسیان ..............................................................................................................................

    40

       2-8-1-   اهداف ...........................................................................................................................................................

    40

       2-8-2-  مدت زمان .......................................................................................................................................................

    41

       2-8-3- سرمایه بانک  .......................................................................................................................................................

    41

       2-8-4-خط مشی بانک.....................................................................................................................................................

    41

       2-8-4-1-چشم انداز.......................................................................................................................................................

    41

       2-8-4-2-ماموریت .........................................................................................................................................................

    42

      2-8-4-3-ارزش های سازمانی..........................................................................................................................................

    43

      2-8-4-4-اصول رفتار حرفه ای کارکنان............................................................................................................................

    43

       2-8-4-4-1-مسئولیت پذیری، شفاف سازی و انطباق با اصول رفتار حرفه ای.....................................................................

    43

       2-8-4-4-2- ایجاد و حفظ احترام متقابل در محیط کار بین تمامی کارکنان و برخورد با مشتریان........................................

    43

       2-8-4-4-3- حفاظت اطلاعات شخصی مشتری و اطلاعات بانک.....................................................................................

    44

       2-8-4-4-4- قبول هدایا ، پیشنهاد تفریح و سایر موارد (انتفاع شخصی)..............................................................................

    44

       2-8-4-4-5- استفاده از منابع بانک طبق ضوابط...............................................................................................................

    44

       2-8-4-4-6-تراکنش های مالی........................................................................................................................................

    44

       2-8-4-4-7-تطابق با قوانین، دستورالعملها و سیاستهای بانک............................................................................................

    45

       2-8-4-4-8-پرهیز از تضاد منافع......................................................................................................................................

    45

       2-8-4-4-9-جلوگیری از پولشوئی و یا تقلب...................................................................................................................

    45

       2-8-4-4-10- تلاش برای درک مفاهیم این اصول..........................................................................................................

    46

    2-9-  مروری بر پیشینه تحقیقات انجام شده .......................................................................................................................

    46

       2-9-1- پژوهش‏های خارجی..........................................................................................................................................

    49

       2-9-2-   پژوهش‏های داخلی..........................................................................................................................................

    55

    2-10-  جمع بندی تحقیقات پیشین  ...................................................................................................................................

    59

    2-11- خلاصه فصل  .........................................................................................................................................................

     

    فصل سوم- روش شناسی پژوهش

    61

    3-1- مقدمه  .....................................................................................................................................................................

    61

    3-2- روش تحقیق   ............................................................................................................................................................

    63

    3-3- جامعه و نمونۀ آماری  ...............................................................................................................................................

    64

    3-4- روش نمونه­گیری و تعیین حجم نمونه  .........................................................................................................................

    66

    3-5- تعریف عملیاتی متغیر های تحقیق..............................................................................................................................

    66

    3-5-1-متغیر مستقل............................................................................................................................................................

    67

    3-5-2-متغییر وابسته.............................................................................................................................................................

    67

    3-6- فرضیه­ها و مدل مفهومی تحقیق   ................................................................................................................................

    69

    3-7-روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات............................................................................................................................

    70

       3-8-ابزار سنجش تحقیق...................................................................................................................................................

    70

       3-8-1-پرسش نامه...........................................................................................................................................................

    71

    3-9-روایی و پایایی پرسشنامه تحقیق.....................................................................................................................................

    71

       3-9-1- روایی پرسشنامۀ پژوهش  ....................................................................................................................................

    72

       3-9-2- پایایی پرسشنامۀ پژوهش  ....................................................................................................................................

    73

       3-10- روش آزمون فرضیه ها...........................................................................................................................................

    74

    3-11- خلاصه فصل  ...........................................................................................................................................................

     

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده­ها

    76

    4-1- مقدمه  ....................................................................................................................................................................

    76

    4-2- ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ­دهندگان و جامعه آماری .......................................................................................

    77

       4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ........................................................................................................

    78

       4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن  .............................................................................................................

    79

       4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل  ..............................................................................................

    80

       4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات  ...........................................................................................

    81

       4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد ماهیانه  ..............................................................................................

    82

    4-3- تحلیل استنباطی داده­ها  ..............................................................................................................................................

    82

       4-3-1-  آزمون همبستگی فرضیه ها ................................................................................................................................

    82

         4-3-1-1-  همبستگی بین پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  و عوامل خارجی ..........................................................

    83

         4-3-1-2-  همبستگی بین پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  و سهولت درک شده .....................................................

    84

         4-3-1-3-  همبستگی بین پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  و سودمندی درک شده .................................................

    86

         4-3-1-4-  همبستگی بین پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی  و اعتماد ......................................................................

    87

         4-3-1-5-همبستگی بین عوامل خارجی بر پذیرش بانکداری اینترنتی..............................................................................

    88

        4-3-2-  آزمون رتبه بندی فریدمن .................................................................................................................................

    89

         4-3-2-1-  نتیجه آزمون معنی داری فریدمن برای اولویت بندی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی........................

    90

    4-4- نتایج ..........................................................................................................................................................................

    91

    4-5- خلاصه فصل  .............................................................................................................................................................

     

     

    فصل پنجم: یافته­ها، نتیجه­گیری و پیشنهادات

    93

    5-1- مقدمه  .......................................................................................................................................................................

    93

    5-2- مروری مختصر بر روند پژوهش  ..................................................................................................................................

    95

    5-3- یافته­ها  ......................................................................................................................................................................

    96

    5-4- نتیجه­گیری  ...............................................................................................................................................................

    97

    5-5-  پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده  ...............................................................................................................................

    98

    5-6- محدودیت­های پژوهش  .............................................................................................................................................

    99

    5-7-خلاصه فصل...............................................................................................................................................................

     

    فهرست منابع و مأخذ

    102

    منابع فارسی  ........................................................................................................................................................................

    108

    منابع لاتین  ..........................................................................................................................................................................

    112

    ضمائم و پیوست­ها  .............................................................................................................................................................

    منبع:

    منابع داخلی  

    آماده، حمید و جعفرپور، محمود، (1388). بررسی موانع و راهکارهای توسعه ی بانکداری الکترونیکی در بانک های خصوصی کشور،پژوهشنامه ی مدیریت اجرایی علمی – پژوهشی، سال نهم،شماره2،صص 28-13.

    افشار،غلامعباس و سلیمانی بشلی، علی،(1390). بررسی نگرش مشتریان به بانکداری اینترنتی بر اساس تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (مطالعه موردی: بانک اقتصاد نوین)،اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت،تهران.

    الهیاری فرد، محمود (1382).خدمات بانکداری الکترونیک و نیازهای اجرایی آن در مقایسه تطبیقی هزینه های عملیاتی، خدمات مختلف بانکی؛ تهران؛ پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی؛ چاپ اول.

    باقری،محمدعلی .حمیدی بهشتی ،محمدعلی و علیدوستی ،سیروس(1388). پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران:بسط مدل پذیرش فناوری. فصلنامه علمی وپژوهشی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران،شماره3،دوره24.صص34-5.

    باقرنژاد،شهریار(1388).نقش فرهنگ سازی بانکداری الکترونیکی در اصلاح الگوی مصرف، ماهنامه بانک ملی ایران، شماره 157، صص79-76.

    بامداد،ناصر و رفیعی مهرآبادی ،نگار (1387). بررسی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات خودپرداز بانک ها، پژوهشنامه ی علوم انسانی و اجتماعی مدیریت،شماره 4،صص 57-39.

    بست، جان ، پاشاشریفی، حسن و طالقانی، نرگس (1371).روش های تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری ، چاپ اول،تهران ،انتشارات رشد.

    تقوی فرد،محمد تقی ،زاهدی ادیب، محسن و ترابی، مصطفی (1391). عوامل مؤثر بر استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان (مورد مطالعه: بانک ملت)، فصلنامۀ علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران،دوره 27،شماره 3،صص 559-539.

    تقی نتاج،غلام حسن(1390). مزایای بانکداری اینترنتی، تازه های اقتصاد، سال نهم، شماره 134، صص31-28.

    جعفرپور، محمد وآماده، حمید.( 1386). بانکداری الکترونیک (بررسی موانع و راهکارهای توسعه آن در کشور) ، مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک.

    جنیدی، مهدی و عبدالرضا بیگی نیا( 1387). ارائه مدلی به منظور پذیرش بانکداری اینترنتی ( مورد مطالعه: بانک ملت)، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران، ندای اقتصاد بامداد (ناب).

    حافظ نیا، محمد رضا(1388). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.

    حسین زاده شهری، معصومه و قدک فروشان، مریم(1391).اولویت بندی ریسک های بانکداری الکترونیکی از دیدگاه مدیران بانکهای دولتی و خصوصی،پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، دوره 2، شماره 4،صص 63-45.

    حیدرپور، فرزانه و طهماسبی گتابی، ابوطالب(1386). تأثیر هزینه آموزش و هزینه تبلیغات بانکداری الکترونیکی بر افزایش جذب سپرده های بانکها (مطالعه موردی بانک صادرات استان مازندران )، پژوهش نامه حسابداری مالی و حسابرسی،دوره 1،شماره 1،صص98-82.

    حیدریه،سید عبدالله.سید حسینی،سید محمد وشهابی ،علی(1392). شبیه سازی مدل پذیرش فناوری در بانکداری ایران با رویکرد پویایی شناسی سیستم (مورد مطالعه: بانک رفاه).فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، شماره 1،صص 98-67.

    خاکی، غلامرضا (1391). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. تهران: انتشارات فوژان.

    خلیلی شورینی، سیاوش (1392). روش های تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات فروزش.

    دانایی فرد، حسن،الوانی ،سید مهدی وآذر ،عادل (1391).روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت؛رویکردی جامع ،چاپ ششم،تهران،انتشارات صفار.

    درودچی،محمود و ایرانمهر،آزاده (1387). مدلسازی اعتماد در بانکداری اینترنتی. بانک واقتصاد. شماره 95، صص30-26.

    دیواندری ، علی. عابدی، احسان و ناصرزاده، سید محمدرضا (1392). ارائه ی مدل مفهومی برای تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر کیفیت سیستم های ارائه دهنده ی خدمات بانکداری اینترنتی (پیمایشی پیرامون بانک ملت).مدیریت فناوری اطلاعات،دوره 5،شماره 1،صص36-19.

    رستگار،عباسعلی و آقا محمدی ،زهره (1390). بررسی عوامل موثر بر بانکداری الکترونیکی(مطالعه موردی بانک ملت). مدیریت بازرگانی،دوره 3،شماره 10، صص114-93.

    رضوانی، حمیدرضا (1390)،روش تحقیق در مدیریت،چاپ اول ،تهران ، انشارات مهربان نشر.

    سرافرازی، مهرزاد و معمارزاده،غلامرضا(1388). بانکداری الکترونیک و ارتباط متقابل آن با تجارت الکترونیک. ماهنامه عصر فناوری اطلاعات، شماره 50، صص90-83.

    سرمد، زهره.، و بازرگان، عباس.، و حجازی، الهه. (1377). روش ها ی تحقق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.

    سکاران، اوما،(1381)، روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه: محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‏ریزی، چاپ دوم، ، ص 532.

    سیدجوادین،سیدرضا ویزدانی ،شمسی(1384).بررسی عوامل موثر برقصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی بانک سامان)،دانش مدیریت،شماره 70،صص 62-45.

    سیدجوادین ،سید رضا و سقطچی ،مریم (1385).بانکداری الکترونیک و سیر تحول آن در ایران،ماهنامه تدبیر ،شماره170،صص 36-30.

    صنایعی،علی(1380)،بازاریابی و تجارت الکترونیک ،چاپ دوم،اصفهان:انتشارات جهاد دانشگاهی.

    صنایعی،علی. شاهین ،آرش و سلیمیان،حمیده(1392). تحلیل عوامل موثر بر پذیرش بانک مجازی به عنوان نسل جدید بانکداری الکترونیک با مطالعه موردی بر روی شهروندان الکترونیک،تحقیقات بازاریابی نوین. شماره 3، صص20-1.

    علامه ،سید محسن و زارع ،سید محسن(2008).بررسی عوامل تاثیر گذار بر پذیرش بانکداری الکترونیکی، دومین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی، تهران.

     علیپور حافظی, مهدی ( 1380 ).تجارت الکترونیکی در مراکز اطلاع‌رسانی، مجموعه مقالات همایش جهانی شهرهای الکترونیکی و اینترنتی، کیش.

    علیخانزاده، امیر (1387).بانکداری الکترونیکی،چاپ اول،تهران،انتشارات علوم رایانه.

    فاطمی اردکانی، سید ولی الله (1384). بانکداری الکترونیک و تاثیر آن بر فرایندهای اجرایی بانک: مورد اینترنتی بانک، مجموعه مقالات سومین همایش ملی تجارت الکترونیک، تهران.

    فتحیان، محمد،شفیعا ،محمد علی وشهرستانی ، مریم (1388).تاثیرتحقق بانکداری الکترونیک در افزایش رضایت مشتریان بانکها مطالعه موردی بانک ملی ایران، اولین کنفرانس مدیریت اجرایی،تهران.

    قدسی پور،ح؛ مباحثی در تصمیم گیری چند معیاره؛ انتشارات دانشگاه امیرکبیر،چاپ سوم،1381.ص 6.

    کهزادی،نوروز (1382)،مجموعه مقالات اولین همایش تجارت الکترونیک ، تهران.

    لاجوردی،سید جلال و حاجی عسگری نوش آبادی، سمانه(1390). مدل پذیرش بانکداری اینترنتی، چشم انداز مدیریت بازرگانی. شماره 40،  صص110-95.

    لاری سمنانی،بهروز و سماواتیان ،اکرم(1389).تجارت و بورس الکترونیک /مبانی و کاربردها،چاپ اول، تهران، انتشارات فرانما.

    مقدسی ،علیرضا(1389). انواع روشهای پرداخت در بانکداری الکترونیک،ماهنامه عصر فناوری اطلاعات. شماره 58،  صص75-71.

    ملکی ،مهدی و اکبری ،پیمان (1389). بررسی نقش بانکداری الکترونیکی در ایران ،بانک و اقتصاد،شماره 112،صص 20-14.

    موغلی ،علیرضا(1386). پذیرش بانکداری الکترونیک در بین مشتریان بانکهای شهر شیراز، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم، شماره ی 7،صص98-81.

    مومنی، منصور و فعال قیومی، علی (1391).تحلیل آماری با استفاده از SPSS، چاپ هفتم، تهران، انشارات کتاب نو.

    وظیفه، زهرا ، کیوانی، شیروان و نبی زاده مامکاوه ، رستم (1392). مطالعه ارزیابی پذیرش بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان با استفاده ازمدل پذیرش فناوری دیویس (TAM)،کنفرانس مدیریت، راهکارها وچالش ها،شیراز.

    وظیفه دوست،حسین و نیک نژاد طهرانی ، راحله (1386). ارزیابی تأثیر بانکداری اینترنتی بر تعهد، اعتماد و جذابیت استفاده از خدمات الکترونیکی صنعت بانکداری:مطالعه موردی بانک اقتصاد نوین،فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین،شماره 11و10،صص 130-112.

    ونوس،داور. صفاییان ،میترا(1381). روش های کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانک های ایرانی،چاپ اول، تهران: نشرنگاه.

    هادیزاده مقدم،اکرم وفرجیان،مرجان(1385). بررسی عوامل مرتبط با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی بانک ملت)، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 19و20. صص61-40.

    هاشمی،علیرضا (1392).آموزش مباحث بانکداری الکترونیک. . دسترسی در 22/7/1393   از وب سایت:

    http://ketabesabz.com/book/13869/

     

     

     

     

     

     

     

    منابع و مآخذ خارجی

    Aladwani, Adel M.(2001). Online banking: a field study of drivers, development challenges, and expectations. International Journal of Information Management.No. 21, 213-225.

    Bussakorn,Jaruwachirathanakul & Dieter,Fink (2005).Internet banking adoption strategies for a developing country:the case of Thailand,Internet Research,Vol.15,No.3,295-311.

    Calisir,Fethi & Gumussoy, Cigdem Altin(2008). Internet banking versus other banking channels: Young consumers’ view. International Journal of Information Management .No.28, 215-221.

    Cheng,T.C. Edwin, Lam ,David Y.C. & Yeung, Andy C.L. (2006). Adoption of internet banking: an empirical study in Hong Kong, Journal Decision Support Systems archive,Vol. 42 Iss: 3, 1558-1572.

    Davis,Fred  D.(1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. Management Information Systems Research Center, Vol. 13, No. 3, 319-340.

    Goode, Mark M.H., Moutinho ,Luiz A.& Chien,Charles, (1996) .Structural equation modelling of overall satisfaction and full use of services for ATMs, International Journal of Bank Marketing, Vol. 14 Iss: 7, 4 – 11.

    Hanafizadeh, P.Keating, B.W.& Khedmatgozar,H.R.(2013). A Systematic Review of Internet Banking Adoption, Telematics and Informatics,Vol.31 Iss:3, 492-510.

    Hussein A. Hassan Al‐Tamimi, Faris Mohammed Al‐Mazrooei, (2007) .Banks' risk management: a comparison study of UAE national and foreign banks, The Journal of Risk Finance, Vol. 8 Iss: 4,394 – 409.

    Lassar, W. M., Manolis, C., Lassar, S. S.) 2005(. The relationship between consumer innovativeness, personal characteristics, online banking adoption. International Journal of Bank Marketing, 23, 2, 176-199.

    Rapeeporn,srijumpa,Tanyamai,Chiarakul & Mark,Speece (2007).Satisfaction and dissatisfaction in service encounters,International Journal of Bank Marketing,Vol.25,No.3,173-194.

    Martins, Carolina.Oliveira,Tiago& Popoviˇc,Aleˇs.(2014). Understanding the Internet banking adoption: A unified theory of acceptance and use of technology and perceived risk application. International Journal of Information Management.No. 34, 1– 13.

    McKechnie, S., Winklhofer, H., Ennew, C., )2006(. Applying the Technology Acceptance Model to the online retailing of financial services.International Journal of Retail and Distribution Management, 34, 4/5, 388-410.

    McKnight, H., Choudhury, V., Kacmar, C.,) 2002(. Developing and validating trust measures for e-commerce: an integrative typology.Information Systems Research, 13, 3, 334–359.

    Santouridis, Ilias& Kyritsi, Maria.(2013). Investigating the Determinants of  Internet Banking Adoption in Greece. Procedia Economics and Finance .No 9, 501-510.

    Sundarraj,R.P & Wu,J.(2005). Using information-systems constructs to study online- and telephone-banking technologies. Electronic Commerce Research and Applications .No.4 , 427–443.

    Tan, Margaret & Teo, Thompson S. H.(2000). Factors Influencing the Adoption of  Internet Banking.Journal of the association for information system.Vol.1.Article.5.

    Yiu, Chi Shing. Grant, Kevin & Edgar, David.(2007). Factors affecting the adoption of Internet Banking in Hong Kong—implications for the banking sector. International Journal of Information Management. No.27, 336-351.

    Yoon, Hyun Shik & Barker Steege, Linsey M.(2012). Development of a quantitative model of the impact of customers’ personality and perceptions on Internet banking use. Computers in Human Behavior .No.29, 1133–1141.

    Yuen ,Yee Yen. (2013). Gender and Age Effect on Acceptance of Internet Banking: Cultural Comparison between United States and Malaysia. International Journal of Business and Management; Vol. 8, No. 18, 34 - 50.

    Wang, Y., -S., Wang, Y., -M, Lin, H., -H., Tang, T., -I,)2003(. Determinants of user acceptance of internet banking: an empirical study.International Journal of Service Industry Management, 14, 5, 501-519.


موضوع پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , نمونه پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , جستجوی پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , فایل Word پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , فایل PDF پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , پروژه در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , پروژه درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران , رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران

1 مقدمه امروزه مشتریان انتظارات زیادی از بانک ­ها برای ارائه خدمات متنوع دارند. آنها سطوح جدیدی از آسایش و انعطاف­پذیری همراه با قدرت و سهولت استفاده از محصولات و خدمات مدیرت مالی را خواستار هستند که بانکداری سنتی قادر به ارائه این خدمات در این سطح نمی­باشد(تن و تئو[1]،2000) . بانکداری الکترونیکی در مقایسه با بانکداری سنتی انتخاب­های زیادی را برای استفاده از خدمات بانک در اختیار ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده امروزه بانکداری اینترنتی با استفاده از تکنولوژی وب و اینترنت، مشتریان را قادر می سازد تا فعالیّت های مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. تحقیقات انجام شده بر روی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان،درک عقاید مشتری در مورد استفاده از بانکداری اینترنتی را ارتقاء می بخشد و نشان می ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین‌الملل چکیده با گسترش استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، جهان شاهد تحول عظیمی است که از آن تحت عنوان عصر اطلاعات یاد می‌شود. صنعت بانکداری نیز تحت تأثیر این تغییرات تحول شگرفی را تجربه می‌کند. بدیهی است در صورت عدم استقبال مشتریان از سیستمهای بانکداری الکترونیک ارائه اینگونه خدمات با شکست ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازرگانی بین الملل" چکیده: پیشرفت فناوریها و ابزارهای بیسیم در سالهای اخیر فرصت جدیدی برای ارائه ی خدمات نوین بانکی، تحت عنوان بانکداری همراه به وجود آورده است. با استفاده از بانکداری همراه، مشتریان میتوانند در هر مکان و زمانی، سریع و راحت از خدمات بانکی بهره مند شوند. امروزه خدمات بانکداری همراه توسط بسیاری از بانکهای ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش داخلی چکیده پایان نامه : باتوجه به رقابتی بودن صنعت بانکداری درعصر حاضر، بانک هابرای متمایز شدن از رقبا ، باید بتوانند رابطه بلند مدت وپایداری را با مشتریان خود داشته باشند .بدین منظور بانک ها باید انتظارات مشتریان وعوامل حفظ این رابطه بلند مدت را شناسایی ودر جهت تعامل پایدار بامشتریان از طریق جلب اعتمادشان ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان  1391 چکيده با ظهور پديده هايي نظير تجارت الکترونيکي و کسب و کار الکترونيکي که روش­هاي کار آمد در زمينه افزايش مع

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده محققان بر این باورند که ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، عصری که در آن دانش و اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذیر به حساب می آیند، دلیل پیدایش این عصر، فناوری های جدیدی است که تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات )فاوا( شناخته می شوند با ظهور این فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و ...

ثبت سفارش