پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی

word 1 MB 30464 91
1392 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۳,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد

    گرایش نرم افزار

    چکیده

              امروزه دنیای ارتباطات با سرعت وصف ناپذیری در حال توسعه است و اینترنت نقش بسزایی در این تحول دارد. کاربران سیار خواستار دسترسی به اینترنت هستند و شبکه­های بی­سیم این امکان را فراهم نموده­اند.{Formatting Citation} برقراری ارتباطی امن و امنیت کاربران و حفظ کیفیت سرویس[1] در حد قابل قبول برای کاربران از مهمترین موضوعات دسترسی به شبکه بی­سیم هستند. جهت برقراری امنیت کاربران راهکارهای بسیار وجود دارد که یکی از آنها استفاده از روش­های EAP است، در این روش کاربران باید احراز هویت شوند و از طرف دیگر فرایند احرازهویت زمانبر است. در این تحقیق با استفاده از مکانیزم حافظه نهان در نقاط دسترسی فرایند Handoff سریعتر انجام شد و متعاقبا زمان احرازهویت کاهش یافت و امکان استفاده از پروتکل­های امنیتی قویتر فراهم شد. شایان ذکر است نقش نقطه دسترسی در این تحقیق بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

     

    کلمات کلیدی- پروتکل احراز هویت توسعه یافته[2]؛ سرورهای احرازهویت کننده، مجاز شناسی و حسابرسی[3] ؛ Handoff ؛ نقطه دسترسی[4] ؛ حافظه نهان.[5]

    مقدمه

    امروزه با بهبود عملکرد، کارایی و عوامل امنیتی، شبکه‌ های محلی بی‌سیم به شکل قابل توجهی در حال رشد و گسترش هستند و استاندارد IEEE 802.11 استاندارد بنیادی است که شبکه‌های محلی بی‌سیم بر مبنای آن طراحی و پیاده سازی می‌شوند. لزوم تامین امنیت و ارتقاء آن در شبکه­های محلی بی­سیم بسیار مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. از راهکارهای تامین امنیت استفاده از مدل امنیتی AAA است و هریک از فرآیندهای این مدل امنیتی اعم از احراز هویت، مجاز شناسی و حسابرسی دارای مکانیزم­هایی برای تامین امنیت هستند. در این تحقیق به فرآیند احراز هویت پرداخته می­شود. در صورت استفاده از مدل امنیتی AAA در شبکه محلی بی­سیم، امنیت و کیفیت سرویس که دو عامل مهم در ایجاد ارتباطی مطلوب هستند تحت تاثیر قرار میگیرند. با توجه به فرآیند احرازهویت و کاهش زمان این مرحله از ارتباط می­توان از پروتکل امنیتی قویتری استفاده نمود. در روش پیشنهادی نقطه دسترسی نقش مهمی دارد و نحوه تعامل نقاط دسترسی با گره­های سیار در فلوچارت پیشنهادی بیان شده است. در مقایسه با سایر روشهای برقراری امنیت در شبکه بی­سیم میتوان با اتکا بر ایده روش پیشنهادی بهبود شگرفی در ارتقا امنیت حاصل نمود.

    ساختار این پایان نامه در ادامه به این صورت است که: فصل اول مروری است بر برخی مفاهیم شبکه­های بی­سیم، فصل دوم مروری است بر برخی مفاهیم سرورهای AAA. سابقه و پیشینه تحقیق در فصل سوم بیان می­گردد. فصل چهارم ایده و روش پیشنهادی توضیح داده می­شود و در ادامه نتیجه­گیری و جمع­بندی و کار آتی بترتیب در فصل­های  پنجم و ششم قرار دارد.

     

     

    کلیات

     

    شبکه­ های بیسیم

    این فصل، مروری بر مفاهیم و نحوه عملکرد شبکه­های بی­سیم درخصوص امنیت خواهد داشت.

    1-1     دسته بندی شبکه های بی سیم از لحاظ گستردگی

    شبکه­های بی­سیم با توجه به گستردگی ناحیه­ای از شبکه که تحت پوشش خود قرار می­دهند ، به چهار دسته عمده تقسیم می­شوند[4] [1]:

    شبکه­های بی­سیم وسیع[6]

    شبکه­های بی­سیم شهری[7]

    شبکه­های بی­سیم محلی[8]

    شبکه بی­سیم شخصی[9]

    1-1-1 شبکه های بی سیم وسیع

    در این شبکه­ها ، امکان ارتباط بین شهرها و یا حتی کشورها با استفاده از سیستم­ های ماهوراه ای متفاوت فراهم می­گردد. شبکه­های فوق به عنوان سیستم­های نسل دوم شناخته شده هستند و در کل شبکه­هایی با پوشش بی­سیم بالا هستند. نمونه­ای از این شبکه‌ها، ساختار بی­سیم سلولی مورد استفاده در شبکه­های تلفنی همراه است. در این شبکه­های به واسطه ساختار شبکه و فناوری دسترسی کاربران شبکه، ناحیه وسیعی تحت پوشش آن­ها قرار می­گیرد. از جمله این فناوری­ها می توان به AMPS[10] ، شبکه­های سلولی دیجیتال نسل دوم همانند GSM[11] در اروپا ، شبکه­های سلولی PDC[12] در ژاپن و شبکه­های سلولی نسل سوم همانند UMTS[13] اشاره نمود[1].

     

     

    1-1-2 شبکه های بی سیم شهری

    در این شبکه­ها ، امکان ارتباط بین چندین شبکه موجود در یک شهر بزرگ فراهم می‌گردد. از شبکه­های فوق ، اغلب به عنوان شبکه­های پشتیبان کابلی (مسی ، فیبر نوری) استفاده می‌گردد. شبکه­های بی­سیم شهری شبکه­هایی هستند که ناحیه تحت پوشش آنها در حد ناحیه شهری است. از جمله استاندارد­های این شبکه می­توان به استاندارد IEEE802.16[14] اشاره نمود.  معروف‌ترین اﺳﺘﺎﻧﺪارد 802.11 ﮐﻪ WiFi ﻧﺎم دارد ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﺑﺮق و اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪ. این اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺗﻤﺎم ﻓﯿﻠﺪﻫﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﺑﯽﺳﯿﻢ ﻓﺮﮐﺎﻧﺲ رادﯾﻮﯾﯽ را ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﮐﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻮع اﺳﺘﺎﻧﺪاردی که از آن ﭘﯿﺮوی ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺑﺮدی ﺗﺎ 400 ﻣﺘﺮ دارﻧﺪ. WiFi ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ راﻫﯽ ﻣﻮﺛﺮ و ارزﺷﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻮسعه ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی داﺧﻠﯽ، ﺑﺪون ﺻﺮف ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺳﯿﻢﮐﺸﯽ ﯾﮏ دﻓﺘﺮ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر رود[1][3].

    WiFi به AP ها اﺟﺎزه ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﯿﻂ اﻃﺮاف، ﯾﺎ ﻧﻘﺎط ﮐﺎﻧﻮن، ﺗﺎ ﺷﻌﺎع ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً 100ﻣﺘﺮ در ﻓﻀﺎی داﺧﻠﯽ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن را ﭘﻮﺷﺶ دﻫﺪ. ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ، WiFi ﺧﺎرﺟﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺗﺎ ﺷﻌﺎع 300 ﻣﺘﺮ ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾط محیطی ﭘﻮﺷﺶ دﻫﺪ. ﺳﺮﻋﺖ اﻧﺘﻘﺎل در اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی WiFi متفاوت است و از 11Mbps تا 54Mbps باشد.

    ﻣﺰاﯾﺎی WiFi ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻮارد زﯾﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ:

    اﺳﺘﻔﺎده از ﺑﺎﻧﺪ ﻓﺮﮐﺎﻧﺴﯽ ﺑﺪون ﻣﺠﻮز

    ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻮدن ﻣﺤﺪودﯾﺖﻫﺎی ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ

    ﻣﻌﻤﺎری ﺳﺎﺧﺘﺎری آن اﺟﺎزه ﻣﯽدﻫﺪ ﺗﺎ در ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻮده و ﺳﺮﯾﻌﺎً ﮔﺴﺘﺮش ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ.

    ﻫﺰﯾﻨﻪ ﮐﻢ،

    ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺗﺤﺮک ﺑﺪون ﻗﻄﻊ اﺗﺼﺎل شبکه.

    اﻣﺎ ﻧﻮاﻗﺺ WiFi ﺑﻪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ:

    اﺳﺘﻔﺎده از ﺑﺎﻧﺪ ﻓﺮﮐﺎﻧﺴﯽ 2.4 GHZ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﻌﺪ ﺗﺪاﺧﻞ و noise ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

    در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ دﯾﮕﺮ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ ﻣﺼﺮف اﻧﺮژی ﺑﺎﻻﺗﺮی دارد.

    1-1-3 شبکه های بی سیم شخصی

    در این شبکه­ها ، امکان ارتباط بین دستگاه­های شخصی نظیر کامپیوتر دستی[15] در یک ناحیه محدود (حدود 914 سانتر متر) فراهم می­گردد. در این نوع شبکه­ها از دو نوع تکنولوژی متداول IR[16] و بلوتوث[17] استفاده می­گردد. از سوی دیگر شبکه­های بی­سیم شخصی در دسته ی شبکه­های موردی نیز قرار می­گیرند. شبکه­های بی­سیم شخصی که دارای حوزه ارتباطی حدود 10 متر می­باشند، به منظور ساده­تر نمودن ارتباطات میان کامپیوترها، موبایل­ها و کامپیوترهای دستی[18] به وجود آمده­اند. بهترین فناوی شناخته شده برای شبکه­های بی­سیم شخصی، استاندارد بلوتوث است[1].

     

     

    1-1-4 شبکه های بی سیم محلی

    این شبکه­ها امکان دستیابی کاربران ساکن در یک منطقه محدود نظیر محوطه یک دانشگاه یا کتابخانه را به شبکه یا اینترنت فراهم می­نمایند. شبکه­های بی­سیم ملی در مقایسه با شبکه­های محلی سیمی، قابلیت انعطافی و جابجایی بالاتری را به کاربران شبکه ارائه می­کنند. در این گونه شبکه­ها، کاربران با برقراری ارتباط بی­سیم با دستگاهی به نام نقطه دسترسی، به شبکه متصل شده و از امکانات آن بهره­مند می­شوند. استانداد IEEE 802.11 یکی از استانداردهای مطرح در شبکه های بی­سیم محلی است که نرخ انتقال داده ای از حدود 1Mbps تا 100Mbps را در دو باند فرکانسی 5 و 2.4 گیگاهرتز برای کاربران شبکه فراهم می­کند استاندارد مطرح دیگر در شبکه های محلی بی­سیم ، استاندارد [19] Hiperlan است. این استاندارد در باند فرکانسی 5 گیگاهرتز کار می‌کند. Hipelan 1 دارای نرخ انتقال داده ای به اندازه 19 مگابایت بر ثانیه و استاندارد Hiperlan 2 دارای نرخ انتقالی به اندازه 54 مگابایت بر ثانیه است و از "کیفیت سرویس دهی"[20] نیز پستیبانی می­نماید[1].

    ( تصاویر در فایل اصلی وجود دارد)

    در شکل 1.1 سه دسته عمده شبکه­های بی­سیم و محدوده تحت پوشش آنها نشان داده شده است. همانطور که در شکل مشاهده می­شود، در میان استانداردهای شبکه محلی بی­سیم ، استاندارد    802 .11a از نرخ انتقال و سرعت جابجایی بالاتری در مقایسه با استانداردهای دیگر پشتیبانی می کند. از سوی دیگر مشخصی است که عموماً شبکه­های سلولی به کاربران خود، سرعت جابجایی بالاتری را عرضه می کنند. شکل 1.1 مقایسه نرخ انتقال و سرعت جابجایی گره­ها در دسته­های گوناگون شبکه­های بی­سیم است.

     

    Abstract

     

                Nowadays, the telecommunication world has been developing dramatically and Internet has a main role in this evolution. Mobile users need to access to the Internet and the wireless networks made it possible for them. In fact, the safety as well as secure user`s communication and the Quality of Services are the significant factors of accessing wireless network for users. There are many approaches In order to prepare security for users, that one of them is Extended Authentication Protocol method. In this method all users must be authenticated, however, the authentication process is time consuming. In this paper, mechanism of Handoff process toke a short time when the cache memory is used in access point and consequently the Authentication time decreased so using strong security method is possible. In addition, the access point has a main role in this approach.

     

    Keywords- Extended Authentication Protocol; Authentication, Authorization, Accounting Server; Access Point; Handoff; Cache Memory;

  • فهرست:

    چکیده. 1

    مقدمه.. 2

    شبکه های بیسیم.. 5

    1-1 دسته بندی شبکه های بی سیم از لحاظ گستردگی.. 5

    1-1-1 شبکه های بی سیم وسیع. 6

    1-1-2 شبکه های بی سیم شهری.. 7

    1-1-3 شبکه های بی سیم شخصی.. 8

    1-1-4 شبکه های بی سیم محلی.. 9

    1-2 معرفی شبکه های بی سیم وسیع.. 11

    1-3 همبندی شبکههای بی سیم. 12

    1-3-1 توپولوژی موردی.. 12

    1-4 سیگنال های پشتیبانی شده در شبکه های محلی بی سیم. 17

    1-5 استاندارد IEEE 802.11. 17

    1-6 انواع نقطه دسترسی.. 21

    1-7 اﻣﻨﯿﺖ در ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺘﺎﻧﺪارد 802.11. 22

    1-8 روش های امن سازی شبکه های بیسیم. 24

    سرورهای AAA.. 25

    2-1 مروروی بر Server AAA.. 25

    2-1-1 مروری بر مفهوم Authentication. 26

    2-1-2 مروری بر مفهوم Authorization. 27

    2-1-3 مروری بر مفهوم Accounting. 29

    2-2 روش ﻫﺎی اﺣﺮاز ﻫﻮﯾت در شبکه بی سیم. 30

    2-3 روش های EAP. 31

    2-4 ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺤﯿﻂ.. 32

    2-5 ﻣﺸﮑﻼت اﻣﻨﯿﺘﯽ و ﺗﺄﺧﯿﺮ. 35

    2-6 مفاهیم IPsec و استفاده از SA.. 36

    2-7مروری برMobile-IP  و فرآیند Handoff. 37

    سابقه و پیشینه تحقیق... 41

    3-1 کارهای انجام شده در زمینه امنیت Handoff. 41

    3-1-1 Pre-Authentication با ذخیره کردن کلید در حافظه نهان. 41

    3-1-2 استفاده از پروتکل IAPP برای تعاملات بین نقاط دسترسی.. 43

    3-1-3 کاهش تاخیرReauthentication  در Handoff. 45

    3-1-4 کاهش تاخیر Handoff با استفاده از روش FHR.. 47

    3-1-5 کاهش تاخیر Handoff با استفاده از روش PNC.. 50

    3-1-6 کاهش تاخیر Handoff با استفاده از روش SNC.. 52

    3-1-7 استفاده از روش سرورهای موقتی.. 55

    3-1-8 کاهش تاخیر Handoff با استفاده از روش ANC.. 57

    3-2 کارهای انجام شده در زمینه امنیت EAP. 60

    ایده و روش پیشنهادی... 65

    4-1 روش پیشنهادی.. 66

    4-2 ارزیابی روش پیشنهادی.. 71

    4-2-1 گام اول. 71

    4-2-2 گام دوم. 73

    نتیجه گیری... 74

    5-1 مقایسه نتایج شبیه سازی.. 74

    جمع بندی و کار آتی... 78

    6-1 جمع بندی.. 78

    6-2 کار آتی.. 79

    مراجع   81

     

    منبع:

               م. محمدیپور, “الگوی طبقه بندی شده تطبیق پذیر سریع handoff ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد, 1390.

    [2]      W. Wang, “A Local Authentication Control Scheme Based on AAA Architecture in Wireless Networks,” vol. 00, no. C, pp. 5276–5280, 2004.

    [3]      P. Protocol and A. Distribution, IEEE Standards, no. July. 2003.

    [4]      L. A. N. Man, S. Committee, and I. Computer, I E E E Standard for Local and metropolitan area networks Media Access Control ( MAC ) Security IEEE Computer Society Sponsored by the, no. August. 2006.

    [5]      I. Standard, Supplement to IEEE Standard for Information technology — Telecommunications and information exchange between systems — Local and metropolitan area networks — Specific requirements — Part 11 : Wireless LAN Medium Access Control ( MAC ) and Physical Layer (, vol. 1999. 1999.

    [6]      T. P. M. Corss, N. Johnson, Security+. Syngress, 2002.

    [7]      F. Majstor and S. C. Engineer, “WLAN Security Threats & Solutions,” p. 2003, 2003.

    [8]      م. آریانپور, “کاهش زمان احرازهویت و اتصال شبکه با روش توزیع سرور AAA در BSها, دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد, 1390.

    [9]      M. N. Majid Nakhjiri, AAA.and.Network.Security.for.Mobile.Access.Radius.Diameter.EAP.PKI.and.IP.Mobility. WILEY, 2005.

    [10]    J. Zhang, Y. Liu, X. Ma, and J. Jia, “AAA authentication for network mobility,” The Journal of China Universities of Posts and Telecommunications, vol. 19, no. 2, pp. 81–86, Apr. 2012.

    [11]    R. Dantu, G. Clothier, and A. Atri, “EAP methods for wireless networks,” Computer Standards & Interfaces, vol. 29, no. 3, pp. 289–301, Mar. 2007.

    [12]    C. Fan, Y. Lin, and R. Hsu, “Complete EAP Method : User Efficient and Forward Secure Authentication Protocol for IEEE 802 . 11 Wireless LANs,” vol. 24, no. 4, pp. 672–680, 2013.

    [13]    Y. Wei-dong, L. Ji-zhao, W. Ke, and S. Li-Ming, “Authentication Protocols to Support Fast Handoff for 802.11s Mesh Networks,” 2010 International Conference on Multimedia Information Networking and Security, pp. 644–648, 2010.

    [14]    A. Gurtov, Host Identity Protocol - (HIP). 2008, p. 332 pages.

    [15]    L. Butty, “An authentication scheme for fast handover between WiFi access points,” 2007.

    [16]    A. Mishra and M. S. William, “Context Caching using Neighbor Graphs for Fast Handoffs in a Wireless Network,” vol. 00, no. C, 2004.

    [17]    T. Aura and M. Roe, “Reducing Reauthentication Delay in Wireless Networks,” First International Conference on Security and Privacy for Emerging Areas in Communications Networks (SECURECOMM’05), pp. 139–148, 2005.

    [18]    S. Pack and Y. Choi, “Fast handoff scheme based on mobility prediction in public wireless LAN systems,” pp. 489–495.

    [19]    X. Vasilakos, V. A. Siris, G. C. Polyzos, and M. Pomonis, “Proactive Selective Neighbor Caching for Enhancing Mobility Support in Information-Centric Networks,” pp. 61–66, 2012.

    [20]    V. A. Siris, X. Vasilakos, and G. C. Polyzos, “A Selective Neighbor Caching Approach for Supporting Mobility in Publish / Subscribe Networks,” 2010.

    [21]    C.-H. Yu, M. Pan, and S.-D. Wang, “Adaptive Neighbor Caching for Fast BSS Transition Using IEEE 802.11k Neighbor Report,” 2008 IEEE International Symposium on Parallel and Distributed Processing with Applications, pp. 353–360, Dec. 2008.

    [22]    C. Yang, J. Ma, and X. Dong, “A New Evaluation Model for Security Protocols,” vol. 6, no. 6, pp. 485–494, 2011.

    [23]    مهدی. خباز, “ارائه رویکردی جهت بهبود QoS بمنظور کنترل دسترسی به منابع شبکه های بی سیم بر مبنای پروتکل AAA , دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال, 1392.

    [24]    م. اخگری, “ارائه رویکردی جهت افزایش امنیت شبکه های بی سیم مبتی بر مدل AAA , دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان, 1389.


موضوع پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, نمونه پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, جستجوی پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, فایل Word پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, دانلود پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, فایل PDF پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, تحقیق در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, مقاله در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, پروژه در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, پروپوزال در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, تز دکترا در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, پروژه درباره پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارتقا احراز هویت در امنیت شبکه های محلی بی سیم 11. 802 با تاکید بر مکانیزم حافظه نهان در نقطه دسترسی

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: کامپیوتر گرایش نرم افزار چکیده در یک شبکه حسگر که یک سیستم توزیع شده فراگیر است، یکی از موارد مورد بحث همگام‌سازی ارتباطات است. یکی از عمده وظایف همگام‌سازی فرآیند‌ها، انحصار متقابل است. الگوریتم‌های جدید ارایه شده در مقایسه با الگوریتم‌ های قدیمی با عدالت بیشتری عمل می‌نمایند. در این پایان‌نامه یک مدل با استفاده از شبکه‌های ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) چکیده: یک شبکه حسگر متشکل از تعداد زیادی گره‌های حسگر است که در یکمحیط به طور گسترده پخش شده و به جمع‌آوری اطلاعات از محیط می‌پردازند.از آنجایی که گره ها از باتری تغذیه میکنند ،مساله مهمی که در شبکه های حسگرمورد توجه قرار میگیرد،بحث مصرف انرژی است.یکی از روشهایی که در این شبکه ها برای کاهش مصرف انرژی بسیار رایج است خواباندن گره ها ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد((M.Sc مهندسی کامپیوتر(گرایش نرم‌افزار) چکیده با پیشرفت‌های به وجود آمده در شبکه‌ ها و تکنولوژی‌ های ارتباطی شبکه‌ های بی‌ سیم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله می‌توان به شبکه‌های موردی اشاره نمود. با توجه به کاربردهای فراوان این شبکه‌ها نیاز به امنیت برای انجام عملکرد صحیح‌شان دارای اهمیت فراوانی است. یکی از مشکلاتی که امنیت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق (مخابرات سیستم) چکیده بهینه­سازی جایگذاری گره­ها در محیط­های مختلف برای شبکه­های حسگرفراپهن­باند مکان­یاب سیستم­های مکان­یاب به سیستم­هایی گفته می­شود که بتوانند مکان یک جسم را در یک فضا تشخیص دهند. اینگونه سیستم­ها معمولا با استفاده از ارتباطات رادیویی، فاصله دو جسم را تشخیص داده و بعد از چندین اندازه­­­گیری از گره­های مختلف، مکان جسم ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، رشته تحقیق در ارتباطات چکیده سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مؤلفه­های رشد و پیشرفت به طور عام و توسعه اجتماعی به طور خاص مورد توجه جدی حوزه­های پژوهش علوم­اجتماعی برای سنجش کیفیت تعاملات اجتماعی بوده است. به طور کلی میزان سرمایه­اجتماعی در هر گروه یا جامعه­ای نشان­دهنده میزان اعتماد افراد به یکدیگر است؛ همچنین وجود میزان قابل قبولی ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر- نرم افزار (M.Sc) چکیده کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم نسبت به شبکه های سنتی بسیار متفاوت است. بعضی از پارامترهایی که در ارزیابی کیفیت سرویس در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: پوشش شبکه, تعداد بهینه نودهای فعال در شبکه, طول عمر شبکه و میزان مصرف انرژی. در این پایان نامه سه مسئله اساسی شبکه ها ی حسگر بی سیم مطرح ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- مخابرات چکیده شبکه‌های مش بی‌سیم یکی از تکنولوژی‌های مورد توجه برای ایجاد شبکه‌های بی‌سیم نسل بعد هستند. زیرا این شبکه‌ها می‌توانند به دلیل افت مسیر کمتر و نیز کاهش اثر عامل سایه افکنی، که ناشی از خصوصیت چند گامی بودن آنهاست، محدوده تحت پوشش وسیع و ظرفیت بالایی را با مصرف توان کم و هزینه پایین در اختیار کاربران قرار دهند. در مقابل این مزایا، ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه ­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

ثبت سفارش