پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا)

word 929 KB 30492 123
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای در یافت درجه کار شناسی ارشد "MA "

                                                                    رشته  : مدیریت بازرگانی

                                                                   گرایش: مدیریت بازاریابی

     

     

    هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل تأثیرگذار آمیخته ترفیع درفروش صنایع لوازم خانگی بوده است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی است، و جامعه مورد بررسی را خبرگان و کارشناسان ارشد حوزه مورد مطالعه تشکیل می‌دهند. پرسشنامه بین تعداد 50 نفر از کارشناسان توزیع گشت. برای جمع آوری داده­های پژوهش از مصاحبه و ابزار پرسشنامه استفاده گردیده است. پرسشنامه خبره جهت اولویت‌بندی معیارهای اصلی انتخاب و روش انجام پروژه با استفاده از تکنیک‌های مبتنی بر مقایسه زوجی مورد استفاده یعنی ANP می باشد در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که معیار پیشبرد فروش در اولویت اول معیار های اصلی قرار گرفت و معیار های روابط عمومی، تبلیغات و آگهی و فروش شخصی به ترتیب در اولویت های بعدی قرار گرفتند . در اولویت بندی زیر معیار ها که بصورت زوجی مورد مقایسه قرار گرفتند نیز برای معیار تبلیغات و آگهی زیر معیارتلویزیون در اولویت اول ، برای معیار پیشبرد فروش زیر معیار شرکت در نمایشگاهها در اولویت اول ، برای معیار روابط عمومی زیر معیار نشر مقالات علمی در اولویت اول و برای معیار فروش شخصی زیر معیار فروش حضوری در اولویت اول قرار گرفتند. در گام بعدی برای انعکاس ارتباطات متقابل میان زیر معیار ها از تکنیک دیمتل استفاده شد که بر اساس نتایج بدست آمده زیر معیار نشر مقالات علمی از بیشترین تاثیر گذاری و تاثیر پذیری برخورداربود.

    .

    مقدمه

       موقعیت استراتژیک کشور ایران به عنوان یک کشور آزاد و مستقل و اراده ملی برای افزایش تولید،بهبود توزیع ،حضور موفقیت آمیز در بازار­­­­­­­­­­های بین المللی ایجاب می کند که ادبیات بازاریابی مورد توجه خاص قرار گیرد. تاآن چه مورد نیاز پژوهشگران ،کارشناسان ،مدیران و کارآفرینان اقتصادی در عرصه های تولید وتوزیع است فراهم گردد تا روند حرکت استقلال طلبانه ایران در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین شرایط به موقعیت مطلوب برسد.

       بر مدیران واستراتژیست­ ­های واحد های تولیدی وخدماتی است که با تجهیز نیروهای محقق خود ،عملیات سازمانی را با هدف­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­گیری به سمت بازار­­های دور ونزدیک وپیش بینی سطح فروش ،سهم بازار و درآمد معین برای دوره ­های آینده آغاز نماید واین مهم فقط با استعانت از روش ­هاو رویکرد های علمی بازاریابی میسر است.

       فعالیت اقتصادی کشور ایران باید به شناخت فرصت های موجود پرداخته و با استفاده از مزیت­ها وقابلیت­ ­ها،با اتخاذ واجرای استراتژی­­­­­های مناسب و توسعه صادرات ورهایی از خام فروشی وفله فروشی، ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر در داخل و بازرگانی خارجی را  امکان پذیرنمایند.

       در این فصل کلیات مربوط به پژوهش حاضر مورد بررسی قرار می­گیرد به این ترتیب که در ابتدا به شرح و بیان مسئله پژوهشی پرداخته می‌شود تا مبانی لازم جهت توجیه چرایی انجام پژوهش حاضر فراهم آید. در ادامه اهداف پژوهش بیان می‌شود. سپس قلمرو پژوهش به لحاظ زمانی و مکانی معین می‌شود و روش مورد استفاده در پژوهش حاضر به اختصار توضیح داده می‌شود. در نهایت نیز به تعریف کاربردی واژه‌های پژوهش پرداخته می‌شود تا مطالعه پژوهش حاضر به صورتی ساده و قابل فهم میسر شود.

     

     

    1-2- بیان مساله

       در یک بازار پویا کوشش دستگاه‌های بازاریابی بیشتر متوجه تأثیرگذاری روی مصرف کنندگان و خریداران است تا ایجاد تقاضای جدید. وقتی یک محصول جدید به بازار عرضه می‌گردد، بازاریابی وارد   عمل می‌شود و با استفاده از ابزارهای ترفیعی، مصرف کننده را ترغیب به خرید محصول جدید می‌نماید. ترفیع یکی از عناصر آمیخته بازاریابی است که از طریق آن سازمان با مصرف کننده ارتباط برقرار می‌کند و    از طریق تبلیغات، پیشبرد فروش، فروش شخصی و روابط عمومی او را به خرید محصول تشویق می‌کند(کاتلر، 1991).

       اهداف بازاریابی، غالباً در نتایجی مشخص همانند حجم فروش، سهم بازار، سود، یا برگشت سرمایه تعریف می‌شود. اهداف بازاریابی مناسب و دقیق غالباً قابل کمی شدن (مثلاً افزایش 10 درصد فروش  محصول X در بخش مصرف‌کنندگان بازار در ماه 12 آینده) واقع‌گرایانه و قابل دستیابی هستند. مثلاً، بعضی  از سازمان‌ها در جست‌وجوی توسعه توزیع و فروش محصولات خود در بخش‌های مختلف بازار هستند و   یا بعضی از شرکت‌ها می‌خواهند حجم فروش محصولاتشان را به مشتریان فعلی خود افزایش دهند. از آنجا که ترفیع، جزئی از ابزار آمیخته بازاریابی است، مدیران ارتباطات بازاریابی شرکت باید برنامه بازاریابی  شرکت را مرور کرده و دریابند که شرکت، طی برنامه بازاریابی خود می‌خواهد به چه چیزی دست یابد. مدیران باید از توانایی تبدیل و تفسیر اهداف بازاریابی شرکت به اهداف ارتباطات و اهداف ترفیعی ویژه برخوردار باشند.

      یکی از وظایف مهم در مدیریت بازاریابی، تعیین مؤثرترین ترکیب ترفیع است. از نظر تأثیر، روش‌های ترفیعی با یکدیگر تفاوت دارند. هر کدام از روش‌های ترفیع ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که عامل  تعیین کننده در انتخاب هر یک محسوب می‌گردد. (لینسن، 1993) یک سازمان باید ابزارهای ارتباطی را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از عناصر ترفیعی به وجود آورد؛ ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. (هیل، همکاران، 2001).

      انتخاب روش‌های مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می‌گیرد. خرید، نتیجه یک فرایند طولانی تصمیم گیری مصرف کننده است. برقرار کننده یک ارتباط بازاریابی باید بداند مخاطبان هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می‌خواهد آن‌ها را به کجا منتقل کند.

      از طرفی از آنجایی که در تئوری های متداول اقتصادی، صنایع لوازم خانگی و شاخه های وابسته به    آن، نقش مهمی را در توسعه کمی و کیفی زیر ساخت های صنعتی ایفا می نماید ، صنعت مزبور به عنوان مطالعه موردی انتخاب گردیده است.

      با توجه  به اینکه  بازاریابی  لوازم خانگی  در مقایسه  با  محصولات  دیگر پیچیدگی‌ها  و مشکلات بیشتری دارد مطالعه حاضر با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره به دنبال پاسخ به این سؤال است که برای ایجاد نگرش صحیح درمدیران مربوط، نسبت به مساله‌ی بازاریابی لوازم خانگی از کدام یک از روش‌های ترفیعی باید استفاده کرد؟ به عبارت دیگر آمیخته ترفیع مناسب فروش برای صنایع لوازم خانگی کدام است؟

      با توجه به مطالب پیش گفته هدف کلی این تحقیق بررسی روش های ترفیع و تعیین موثرترین روش ترفیع است. شناخت این روش ها مدیران و برنامه ریزان را در امر برنامه ریزی و سیاست گذاری های بازاریابی به طور موثر و اثر بخش هدایت می نماید.

    1-3- ضرورت تحقیق

        مؤسسات امروزی بدون ارتباط با مشتری و اطلاع از نظر و طرز تلقی آن‌ها از عملکرد خود قادر به   ادامه حیات نخواهند بود. این مؤسسات باید درباره تعیین و تقسیم یک بازار و تولید محصولات و خدماتی  که نیاز قسمت‌هایی از بازار را برآورد می‌کنند که به عنوان هدف انتخاب شده‌اند، شناخت لازم را کسب   کنند. این مؤسسات باید برای هر چه جذاب‌تر کردن قیمت فروش، شیوه های قیمت گذاری را به خوبی بدانند. آن‌ها همچنین با انتخاب کانال‌های درست توزیع، سعی خواهند کرد محصولات خود را در دسترس مشتریان قرار دهند. انجام تبلیغات و پیشبرد کالاها، به نحوی که مشتریان اطلاعات لازم را در مورد این   کالاها به دست آورند و خواستار این کالاها شوند، زمینه ­­های دیگری است که این واحدها باید درباره آن‌ها آگاه باشند.

     

    (اطلاع از چهار پی) (فلیپ کاتلر ، گری آرمسترانگ،26:1377).

        از طرفی ازمهمترین معضلات اقتصادی کشور، وابسته بودن درآمد کشور به نفت و صادرات بسیار کم کالاهای غیر نفتی است. از آنجا که صنایع لوازم خانگی دارای پتانسیل بالایی است می‌توان امید داشت که رشد و تقویت این صنعت علاوه بر کمک کردن به بالا بردن سطح اشتغال و رونق گرفتن بازارهای داخلی درنهایت می‌تواند کارآمدی بیشتری در رقابت در سطح جهانی از خود نشان دهد و به عنوان یک کالای غیر نفتی سهم بیشتری در صادرات کشور ایفا کند. برای رسیدن به این مهم باید به نقش بازاریابی توجه داشت. چرا که به دلیل نقش اساسی بازاریابی نمی‌توان به آن همچون وظیفه و کاری جداگانه نگریست. تمام مسایل از نقطه نظر حاصل نهایی عملکرد بازاریابی، یعنی دیدگاه مشتری، مورد قضاوت قرار می‌گیرد. موفقیت نه توسط تولید کننده، بلکه توسط مشتری تعیین می‌شود.

      همچنین در ادبیات نوین مدیریت هریک از وظایف مدیران مانند برنامه ریزی ، سازمان دهی و کنترل و ... جلوه ای از نوعی تصمیم گیری هستند در این میان تصمیم گیری راجع به عناصر آمیخته ترفیع و همچنین تعیین اولویت نسبی هر کدام شالوده ی سیستم بازاریابی را شکل می دهد چرا که در آن علاوه بر ارضای نیازهای بازار هدف باید اهداف سازمانی و بازاریابی موسسه نیز مد نظر قرار گیرد.

      در واقع رتبه بندی عناصر آمیخته ترفیع موثر بر صنایع لوازم خانگی می‌تواند به مدیران به عنوان تصمیم گیرندگان کمک کند تا نقطه نظرات مشتری را در یابند و آن‌ها را در اهداف و استراتژی‌های سازمان خود بگنجانند و در نهایت بتوانند در بازار به سهم بیشتری برسند، سود آوری سازمانشان را بالا ببرند و یا حتی جلوی شکست سازمان خود را بگیرد.

    1-4-  اهداف تحقیق

    هر تحقیقی برای دستیابی به اهداف خاصی طراحی و پیاده سازی می‌شود. اهداف هر تحقیق می‌تواند به دو صورت اصلی و فرعی مطرح شود. هدف اصلی به صورت مستقیم از مسئله تحقیق مشتق می‌شود و اهداف فرعی تحقیق نیز در واقع بر کار بردهای نتایج پژوهش اشاره دارند.

     

    هدف اصلی تحقیق:

       شناسایی و رتبه بندی عوامل تأثیرگذار آمیخته ترفیع درفروش صنایع لوازم خانگی

    اهداف فرعی:

    شناسایی و رتبه بندی عوامل تبلیغات و آگهی‌ها در فروش صنایع لوازم خانگی

    شناسایی و رتبه بندی عوامل پیشبرد فروش درفروش صنایع لوازم خانگی

    شناسایی و رتبه بندی عوامل روابط عمومی درفروش صنایع لوازم خانگی

    -

    1-5- سوالات تحقیق

    سوال اصلی تحقیق

    آیا عوامل آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی به یک اندازه تاثیر گذار هستند؟

    سوالات فرعی تحقیق:

    آیا عوامل تبلیغات و آگهی ها در فروش صنایع لوازم خانگی به یک اندازه تاثیر گذار هستند؟

    آیا عوامل پیشبرد فروش در فروش صنایع لوازم خانگی به یک اندازه تاثیر گذار هستند؟

    آیا عوامل روابط عمومی در فروش صنایع لوازم خانگی به یک اندازه تاثیر گذار هستند؟

    آیا عوامل فروش شخصی در فروش صنایع لوازم خانگی به یک اندازه تاثیر گذار هستند؟

    1-6-فرضیه تحقیق:

       تحقیق حاضر از نوع تبیینی بوده لذا ذکر سوالات تحقیق مکفی می باشد.

    1-7- روش تحقیق

       تحقیق حاضربا توجه به اینکه در مورد شناسایی و رتبه بندی عوامل تأثیرگذار آمیخته ترفیع درفروش صنایع لوازم خانگی می باشد از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است. بعلاوه چون در این تحقیق هم از روش‌های کتابخانه‌ای برای گردآوری ادبیات پژوهش استفاده شده است و هم مبتنی بر روش‌های  پرسشنامه‌ای است بنابراین یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است.

    1-8- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق                                                                  

    الف: قلمرو موضوعی: این مطالعه در زمینه شناسایی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی طبقه‌بندی می‌شود.

    ب: قلمرو مکانی تحقیق: تحقیق حاضر در شرکت اسنوا صورت گرفته است.

    ج: قلمرو زمانی تحقیق: تحقیق حاضر از بهمن 1392 آغاز و تا شهریور 1393 ادامه  یافت. پرسشنامه   در خرداد ماه سال 93 توزیع گردید.

    1-9- تعریف واژگان کلیدی

    آمیخته ترفیع : یکی از چهار آمیخته بازاریابی است که شامل مجموعه ای از تبلیغات، پیشبرد فروش، فروش حضوری، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم است. هدف اصلی آمیخته ترفیع عبارت است از تغییر محل و شکل منحنی‌های تقاضا و درآمد برای محصولات سازمان (اسماعیل‌پور ، غفاری آشتیانی، 1382).

    تبلیغات : عبارت است از ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول یا خدمت در مقابل دریافت مابه‌ازا برای مؤسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده‌اند (روستا و همکاران، 1387).

    پیشبرد فروش : از مجموعه‌ای از ابزارهای محرک متنوع و مختلف و اغلب کوتاه مدت تشکیل می‌شوند    که برای تحریک مصرف‌کنندگان یا بخش تجاری به خریدسریع‌تر کالاها یا خدمات به کار گرفته می‌شوند(سند هازن، 1384).

    فروش حضوری : معرفی شفاهی است به صورت مذاکره حضوری با یک یا چند خریدار احتمالی به    قصد فروش. در این مورد باید در مورد اهداف فروش شخصی تصمیم گیری شود (روستا و همکاران، 1387)

    روابط عمومی : شامل برنامه‌های متنوعی است که برای پیشبرد و یا حمایت از تصویر ذهنی شرکت یا     تک تک محصولات تولیدی آن طراحی می‌شوند (سند هازن، 1384).

     

     

    فصل دوم
    ادبیات پژوهش

     

     

    مقدمه

           در محیط‌های سرشار از رقابت بازارهای کنونی نیاز به مدیریت کارآمد ابزارهای آمیخته بازاریابی اهمیت بیشتری یافته است. یکی از مهم‌ترین ابزارهای آمیخته بازاریابی، ترفیع است که می‌توان آن‌را حلقه ارتباط با مشتری دانست. انواع متنوع ترفیع در صنایع مختلف به ویژه در بخش خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمیخته ترفیع خود شامل بازاریابی مستقیم، روابط عمومی، تبلیغات و پیشبرد فروش می‌باشد. ابزارهای مختلف آمیخته ترفیع مانند پیشبرد فروش، توانایی جذب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان   وفادار را دارد. اهمیت مشتریان وفادار در بازارهای رقابتی کنونی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

           به دلیل رقابت بین تولید کنندگان داخلی و خارجی به خصوص در زمینه صنایع لوازم خانگی، توجه  به طراحی کارآمد آمیخته ترفیع و اجزای آن در جهت جلب و حفظ وفاداری مشتریان ضروری می‌باشد. در این راستا بررسی متغیرهای ترفیع یعنی بازاریابی مستقیم، روابط عمومی، تبلیغات و پیشبرد فروش در جذب مشتری و جلب وفاداری آن‌ها ضروری است.

           این فصل مشتمل بر سه بخش می‌باشد. در بخش اول تعاریف و مبانی تئوریک مربوط به آمیخته بازاریابی و ترفیع بیان می‌گردد و شناسائی عناصر مختلف آمیخته ترفیع مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش دوم پیشینه پژوهش به تفکیک پژوهش‌های داخلی و خارجی ارائه می‌گردد. در نهایت در بخش سوم به معرفی شرکت مورد مطالعه (اسنوا) پرداخته می‌شود.

    2-1- آمیخته بازاریابی

           در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز به استفاده از فنون بازاریابی و نیز    تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. بررسی‌ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و کسب سود بیشتر    را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در عین حال یک جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلکه چنانکه آلبرت امری[1] در این رابطه می‌گوید: "بازاریابی یک جنگ متمدنانه است که در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند که از کلمات، ایده‌ها و نظم فکری مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

           در این رابطه کاتلر[2] اعتقاد دارد که اکثر شرکت‌ها توجه زیادی به کاهش هزینه می‌کنند در حالی که عدم صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یکی از بخش‌های مدیریت کلان سازمان است که با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها، نحوه تأثیر گذاری بر یکدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یک نظام یکپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام " تحقیقات بازاریابی" مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون مدیریتی، مالی، کیفی محصول و بازاریابی که تأثیر گذار و تعیین کننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهکارهای عملی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد گردد.

           بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی که سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390).      بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله (کاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود که جریان کالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف کننده نهایی هدایت می‌کند

     

    [1] Albert emery

    [2] Philip kotler

     

    Abstract

    This study aims at identification and prioritization of factors mixed with sales promotion in household appliances industry. The research was done as descriptive-survey and its society consisted of experts and senior specialists in the subject of study. The questionnaire was distributed among 50 experts. Interview and questionnaire were used as tools of gathering data for the research. Expert questionnaire was used for prioritization of main criteria in selection of method of project using pair comparison-based techniques i.e. ANP. Finally the results showed that the criterion of sales promotion was considered as first priority among other main criteria and public relations, promotion, advertisement, and personal sale were respectively considered as next priorities. In prioritization of sub-criteria which were compared in pair, sub-criterion of TV sale for promotion and advertisement, sub-criterion of attending exhibitions for sales promotion, sub-criterion of publication of scientific articles for public relations, sub-criterion of verbal sale for personal sale received the highest priority. In the next step, DEMATEL (Decision Making Trial and Evaluation) technique was used to reflect interrelation between the sub-criteria and according to the results, the publication of scientific papers was identified as the most affecting and being affected sub-criterion

  • فهرست:

    فهرست مطالب:

    عنوان                                                                                                                                                صفحه

     

    چکیده...................................................................................................................................................................................................1      

    فصل اول:کلیات تحقیق

    مقدمه...........................................................................................................................................................................................3

    بیان مساله.....................................................................................................................................................................................4

    ضرورت تحقیق............................................................................................................................................................................5

    اهداف. تحقیق..............................................................................................................................................................................6

    سوالات تحقیق.............................................................................................................................................................................7

    فرضیه تحقیق................................................................................................................................................................................7

    روش تحقیق.................................................................................................................................................................................7

    قلمرو مکانی و زمانی. تحقیق.......................................................................................................................................................8

    تعریف واژگان گلیدی..................................................................................................................................................................8

    فصل دوم : ادبیات پژوهش

    2-1 آمیخته بازاریابی...........................................................................................................................................................................10

    2-1-2 بازاریابی رابطه ای و بازاریابی سنتی.......................................................................................................................................17

    2-1-3 فعالیت های ترفیعی و تبلیغی.................................................................................................................................................17

    2-1-4 هدف گذاری آمیخته ترفیع.....................................................................................................................................................20

    2-1-4-1 اهمیت هدف گذاری..........................................................................................................................................................21

    2-1-4-2 تحول استراتژی های ترفیع................................................................................................................................................22

    2-1-4-3 استراتژی ترفیع و ارتباطات منسجم...................................................................................................................................23

    2-1-4-4 تحقیقات بازار و استراتژی ترفیع.......................................................................................................................................24

    2-1-4-5 فرآیند هدف گذاری ترفیع.................................................................................................................................................25

    2-1-5 هرم آمیخته ترفیع....................................................................................................................................................................28

    2-1-6 روابط عمومی(تاریخچه، اصول، مفاهیم و کاربرد).................................................................................................................31

    2-1-6-1 تعریف روابط عمومی .......................................................................................................................................................33

    2-1-6-2 تاریخچه روابط عمومی......................................................................................................................................................33

    2-1-6-3 فرد در روابط عمومی.........................................................................................................................................................36

    2-1-6-4 وظایف روابط عمومی........................................................................................................................................................36

    2-1-6-5 اصول روابط عمومی..........................................................................................................................................................37

    2-1-6-6 ارتباط کاربردی روابط عمومی با وسایل ارتباط جمعی.....................................................................................................39

                                                                  فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                                صفحه

     

    2-1-7 پیشبرد فروش.........................................................................................................................................................................39

    2-1-7-1 تصمیمات اصلی در امور پیشبرد فروش............................................................................................................................40

    2-1-8 فروش شخصی.......................................................................................................................................................................41

    2-1-9 تبلیغات و آگهی......................................................................................................................................................................43

    بخش دوم :مروری بر مطالعات  انجام شده.........................................................................................................................................48

    2-2-1 تحقیقات داخلی......................................................................................................................................................................48

    2-2-2 تحقیقات خارجی...................................................................................................................................................................51

    بخش سوم : معرفی شرکت مورد مطالعه (اسنوا)................................................................................................................................52

    فصل سوم: روش شناسی یا متدولوژی تحقیق

    3-1 مقدمه..........................................................................................................................................................................................57

    3-2 روش پژوهش.............................................................................................................................................................................57

    3-3 جامعه و نمونه مورد بررسی........................................................................................................................................................58

    3-4 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات...............................................................................................................................................59

    3-5 روائی و پایائی پرسشنامه خبره....................................................................................................................................................61

    3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات..................................................................................................................................................62

    3-6-1 الگوریتم استفاده از ANP.....................................................................................................................................................62

    3-6-2 تکنیک دیماتل........................................................................................................................................................................67

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده

    4-1 مقدمه..........................................................................................................................................................................................71

    4-2 طراحی مدل فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP)............................................................................................................................71

    4-3 تعیین اولویت بر اساس هدف.....................................................................................................................................................73

    4-4 مقایسه زوجی زیر معیار ها.........................................................................................................................................................74

    4-4-1 تعیین اولویت زیر معیار های تبلیغات و آگهی.......................................................................................................................75

    4-4-2 تعیین اولویت زیر معیارهای پیشبرد فروش............................................................................................................................76

    4-4-3 تعیین اولویت زیر معیار های روابط عمومی...........................................................................................................................77

    4-4-4 تعیین اولویت زیر معیار های فروش شخصی.........................................................................................................................79

                                                            فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                                صفحه

     

    4-5 الگوی روابط بین متغیر ها با تکنیک DEMATEL.......................................................................................................................80

    4-6 اولویت نهائی شاخص های مدل با تگنیک ANP............................................................................................................................85

    فصل پنجم: خلاصه بحث و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه...................................................................................................................................................................................................90

    5-2 خلاصه پژوهش.................................................................................................................................................................................91

    5-3 نتایج پژوهش و بحث........................................................................................................................................................................92

    5-4 محدودیت های پژوهش....................................................................................................................................................................94

    5-4-1 محدودیت های در اختیار محقق...................................................................................................................................................94

    5-4-2 محدودیت های خارج از اختیار محقق..........................................................................................................................................95

    5-5 مقایسه نتایج تحقیق با مطالعات قبلی.................................................................................................................................................95

    5-6 پیشنهادات جانبی...............................................................................................................................................................................96

    5-7 پیشنهاداتی برای مدیران شرکت اسنوا................................................................................................................................................97

    5-8 پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی........................................................................................................................................................

    منبع:

     فهرست منابع فارسی

    کاتلر، فیلیپ، "مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل"، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آتروپات، تهران، 1390

    کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری، 1377، اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات: آموخته، چاپ سیزدهم.

    اسماعیل پور، حسن( 1382 (، مدیریت بازاریابی بین المللی، انتشارات نگاه دانش، چاپ پنجم.

    روستا، احمد؛ ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید)1387)، مدیریت بازاریابی، تهران، انتشارات سمت، چاپ چهارم.

    علی‌میرزایی، سعید(1391)، راهنمای تحقیقات بازاریابی، انتشارات سارگل.

    محب علی، داود(1391). " مدیریت بازار" انتشارات امیر کبیر، چاپ دوم.

    رنجبریان، حسین(1389)، بازاریابی و مدیریت بازار، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.

    - بلوریان تهرانی، محمد(1390)، بازاریابی و مدیریت بازار، چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.

    کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری(1390)، اصول بازاریابی، مترجم علی پارسائیان، تهران، انتشارات جهان نو، چاپ اول.

    محمدیان، محمود(1389)، مدیریت آگهی های تجاری، انتشارات حروفیه، چاپ دوم.

    - افلاکی، شاهرخ(1391)، بازاریابی(مدیریت بازار)، انتشارات کیومرث، چاپ دوم.

    مهرانی، هرمز و حسینی کیا، سید تقی( 1390)، نقش بازاریابی در موفقیت صنعت . هتلداری در ایران، مجله بازاریابی، شماره  8

    الوداری، حسن(1390)، بازاریابی و مدیریت بازار، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ دوم.

    فخیمی آذر، سیروس(1390)، بازاریابی و مدیریت بازار، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، چاپ اول.

    کیگان، وارن جی(1390)، مدیریت بازار یابی جهانی، ترجمه عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    - برانچ، آلن ای( 1380 )، مدیریت بازاریابی صادرات، ترجمه محمد ابراهیم گوهریان، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ دوم.

    شمشیری محمود، آسیب شناسی تبلیغات در ایران، انتشارات حروفیه، تهران 1379

    فهیمی، ع. (1385.(بررسی مهم ترین عوامل موثر بر فروش و سهم بازار شرکت های تولید کننده شیرآلات. دانشگاه آزاد اسلامی.

    19.

    خداداد حسینی، سیدحمید و مهران رضوان ی،1388. "مدلسازی آمیخته بازاریابی فازی(مطالعه موردی صنعت باطری خودروهای شخصی)" فصلنامه علمی پژوهشی ۲۷۷ - پژوهشنامه بازرگانی. شماره 51 . صص ۲۴۱

    دعایی، حبیب الله و بختیاری، عباس. 1386. تاثیر فرهنگ محوری بازار محوری بر عملکرد بازارگانی شرکت‌های قطعه ساز خودرو مشهد. فصلنامع پژوهشنامه بازارگتمی، 42، 53-82

    عزتی، مرتضی  (1376)، روش تحقیق در علوم اجتماعی کاربرد در زمینه مسایل اقتصادی، ناشر: نورعلم، ویرایش سوم, چاپ پنجم.

    حافظ­نیا، محمدرضا (1388). مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات سمت، چاپ هشتم.

    سرمد، زهره، بازرگان، عباس و الهه حجازی (1386). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه، چاپ چهاردهم.

    عادل آذر (1388). مدل یابی معادلات ساختاری روابط انجام رابطه، ارزش علامت تجاری و صلاحیت تامین کننده در بین خریداران محصولات شرکت بین المللی ارگ طلایی: مورد پژوهی هفت کشور، مدیریت صنعتی، شماره 5، دوره 3، صفحات 55-70 .

    خاکی، غلامرضا (1378). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: کانون فرهنگی انتشارات داریت، چاپ دوم.

    قدسی پور، سید حسن، " مباحثی در تصمیم گیری چند معیاره "، انتشارات دانشگاه امیر کبیر، چاپ پنجم، 1387.

    مهرگان، محمد رضا، "پژوهش عملیاتی پیشرفته "، انتشارات کتاب دانشگاهی، چاپ اول، 1383.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست منابع غیر فارسی

     

    linsen, Stavros. (1993). Positioning strategies of international and multicultural oriented service brands. Journal of Services Marketing, VOL.6 , NO. , 43-48

    Hill, M. (2001). Services marketing: perspectives on service excellence. Journal of Retailing, Vol. , No. , 36-87

    Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2003) Marketing Management.

    Kaplan, A.M. & Haenlein, M. (2009), The increasing importance of public marketing: Explanations, applications and limits of marketing within public administration, European Management Journal, No.27, pp.197– 212.

    Constantinides, E.(2012), Influencing the online consumer’s behavior, Internet Research, Vol.14, No.2, pp.111-126.

    Morris, H.M. (2011), Industrial and organizational Marketing, Columbus, Merrill publication.

    Gronroos, C. (2009), from marketing mix to relationship marketing, Mnagement Decision, Vol.35, No.4, pp.322-339.

    Goldsmith, R.(2009), The personalized marketplace: beyond the 4p,s, Marketing Intelligence & and Planning, Vol.7, No.5, pp. 178-185.

    Devlin, J. & Ennew, C.(2007), Understanding competitive advantage in retail financial services, International Journal of Bank Marketing, Vol.15 No. 3, pp. 73-82.

    Baker, M. J.(2008),The Marketing Manual, The chartered Institue of marketing plant a tree, 1st.ed.

    Bose, Sh. and N. Brown, 2000. A Preliminaryinvestigation of factors affecting seafoodconsumption behavior in the inland and coastalregions of Victoria, Australia. Journal of consumerstudied & Home economics, 24: 257-262.

    Linking Advertising and Brand Value"; Herremans, Irene M. & Ryans, John K. ,Jr, & Aggarwal, Raj;2000.

    Groves ,S.J & Pickett ,G.M & Laband , D.N,(2009),"An Empirical Examination Of Factual Information Cntent Among Service

    Bloomer linda,(2007),"Advertising model & theories- How well can be transferred from text into reality?",halmstand university

    Kotler, P. & Armstrong, G. (1989). “Principles of Marketing”, 4th ed., Prentice-Hall, EnglewoodCliffs, NJ, pp. 45.

    Gold, W. Culley, J. D. & Staudt, T. (2006). “The Concept of the marketing mix” , The Dartnell Corporation, Chicago, IL, pp. 39-43.

    Borden, N. H. (2005). “The Concept of the Marketing Mix”, Science in Marketing, 3 (5), pp. 386-397.

    Soof, W. Culley, J. D. & Staudt, T. (2000). “The Concept of the marketing mix” , The Dartnell Corporation, Chicago, IL, pp. 39-43.

    Oliver, R. (2007). “Using the 7Ps as a generic marketing mix: an explotary survey of UK and European marketing academics”, Marketing Intelligence and Planning, 13 (9), pp. 4-15.

    Drik, J. W. (2007). “The management of Marketing Costs”, Division of Research, Graduate School of Business Administration, Harvard University, Boston.

    Pipers, W. M. (2009). “Marketing: Concepts and Strategies”, 6th ed., Houghton-Mifflin, Boston, MA, pp. 19.

    Carolin, C. & (2007). “The marketing mix redifined and mapped: introducing theMIXMAP model”, Management Decision, 32 (8), pp. 11-16.

    Hoo Chee, B. (2009). “Effect of product category on promotional choice: comparative study of discounts and freebies”, Management Research News, 32 (2), pp. 120-131.

    Arthur, W. B. (2009). Increasing Returns and Path Dependence in the Economy. University of Michigan Press, East Lansing.

    Hangel, J., & Brown, J. S. (2010). Learning from Tata’s Nano. Business Week, 27 February.

    Johansen, B. (2009). Leaders make future: Ten New Leadership Skills for an Uncertain World. Berrett- Koehler Publishers Inc.

    Saaty, T. and M. Takizawa (1986). "Dependence and Independence: from Linear Hierarchies to Nonlinear Networks." European Journal of Operational Research 26(2): 229-237.

    Saaty, T.L, (1990). How to make a decision: the analytic hierarchy process", European Journal of Operational Research, Vol 48, Page 9-26.

    Saaty, T.L., (1989). Decision making, scaling, and number crunching, Decision Sciences, VOL 20, Page 404-409.

    Saaty, T.L., 1983. The analytic hierarchy process. NewYork: McGraw- Hill.

    Boran, F.E., S. Genc, M. Kurt and D. Akay, 2009. A multi-criteria intuitionistic fuzzy group decision making for supplier selection with TOPSIS method. Expert Systems with Applications, 36: 11363-11368.

    Raggio Randle (2005)" the theoretical separation of brand equity and brand value: managerial implications forstrategic planning" Separating Equity.

     


موضوع پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), نمونه پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), جستجوی پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), فایل Word پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), دانلود پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), فایل PDF پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), تحقیق در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), مقاله در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), پروژه در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), پروپوزال در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), تز دکترا در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), پروژه درباره پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا), رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی(مطالعه موردی شرکت اسنوا)

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازاریابی" چکیده امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی مقدمه در جهان صنعتی امروز که تحت تاثیر رقابت‌های تنگاتنگ صنعتی است ضرورت توجه به کیفیت محصول یا خدمات نهایی و بهبود مستمر آن برای مدیران هر سازمان تولیدی یا خدماتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به بیان دیگر، مطلوب بودن کیفیت محصول و خدمات نهایی، دیگر به تنهایی عامل اساسی برای موفقیت در رقابت و حضور برتر و پیوسته ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته : مديريت MBA با گرايش بازاريابي پاييز 1391چکيده فارسي : اين تحقيق به دنبال استخراج مدلي براي انتخاب و گزينش استراتژي هاي توسعه برند است . در اين تحقيق س

پایان نامه کارشناسی ارشد MA رشته علوم ارتباطات اجتماعی چکیده: این پژوهش با هدف بررسی نرخ نگرش نسبت به زنان در سریال‌های تلویزیونی انجام شده است و به بررسی حجم حضور زنان در سریال‌های تلویزیونی، گفتمان جنسیتی ارایه‌شده در سطح فردی، ساختاری و نمادین و نرخ مناسبات جنسیتی کلامی و غیرکلامی در بین کنشگران زن و مرد در سریال های تلویزیونی پرداخته است. این پژوهش به صورت میدانی و با روش ...

پایان‌نامه برایدریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) در رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی چکیده ایجاد صنایع یکی از راهبردهایی است که به توسعه روستاها کمک می کند صنعتی شدن مناطق روستایی به عنوان شتاب دهنده ایجاد اشتغال پایدار و کار آمد ترین چاره ساز حل مشکل بیکاری روستا است نظریه صنعتی شدن و طرح ریزی مطلوب صنایع در مناطق روستایی به عنوان یک کاتالیزور در جهت ایجاد اشتغال پایدار و به ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا گرایش برنامه ریزی توریسم چکیده: صنایع دستی تبلورعینی فرهنگ ومظاهرهنری وازنوع هنرهای کاربردی ومردمی به حساب می آید وازآنجا که هرفرآورده دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی،اجتماعی وفرهنگی محل تولید خود است،می تواند عامل مهمی درشناساندن فرهنگ وتمدن وهمچنین عاملی برای جذب گردشگران داخلی وخارجی محسوب شود.هدف ازانجام این تحقیق، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه برند:مطالعه موردی صنعت آسانسور پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارفرمایان، مهندسین،مشاورین و سایر افراد تصمیم گیرنده در انتخاب برند آسانسور پروژه های ساختمانی بوده است، که تعداد 230 نفر به روش ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A ) گرايش:مديريت بازرگاني تابستان 91 چکيده بدون شک مديريت دانش سازماني در جهان دانش مدار امروز رمز کاميابي و پيشگامي است .تغييرات سريع، جابجايي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( گرایش بازرگانی بین الملل) چکیده در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقا و موفقیت سازمان ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (4P) در بازار به منظور دستیابی به فروش بیشترمی باشد. در این پژوهش محقق به دنبال شناسایی ...

ثبت سفارش