پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

word 726 KB 30758 220
1390 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۳,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

    چکیده

    انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و بدیهی است شرکتها برای ماندن در دنیای رقابت ناگزیر به شناخت هر چه بیشتر رفتار خرید مصرف کنندگان و تلاش جهت بکارگیری این شیوه ها در راستای رفتار خرید مصرف کنندگان هستند. در این راستا این پژوهش تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی را مورد سنجش قرار می دهد . برای این منظور با استفاده از مدل چافی مدل مفهومی پژوهش طراحی شد و با توجه به مدل پرسشنامه ای حاوی 37 پرسش که هر پرسش تاثیر یکی از شیوه های تبلیغات را بر یکی از مراحل خرید می سنجد شکل گرفت و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ناپارامتری دوجمله ای و آزمون فریدمن استفاده شد.مدت انجام پژوهش یک سال می باشدکه از خردادماه سال89 آغاز و در خرداد ماه سال 90 به اتمام رسید. نتایج نشانگر این است که از میان انواع شیوه های تبلیغات تنها وب سایت و موتورهای جستجو بر مراحل خرید تاثیر دارند و  بقیه شیوه ها بر مراحل خرید تاثیری ندارند.

    واژگان کلیدی: کسب و کار الکترونیکی، بازاریابی الکترونیکی، اینترنت، تبلیغات آنلاین، رفتار مصرف کننده.

    1.                   مقدمه

    انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای در اختیار حلقه های  گوناگون زنجیره ارزش آفرینی – همه آنانی که در تولید و پخش فرآورده ها دست دارند- خواهد گذاشت . مصرف کنندگان امروز بیش از هر دوره ای در تاریخ گذشته ، دستشان در گزینش و دریافت محصولات (کالا و خدمات) باز است . رقابت در کانالهای پخش بسیار تنگاتنگ و فشرده شده است . کانالهای پخش الکترونیکی به زودی در زمینه  خرده فروشی بیشترین سهم را خواهند داشت . کارشناسان می پندارند که کانالهای پخش الکترونیکی در بسیاری از زمینه ها ، کانالهای مستقر در فروشگاههای عینی را کنار خواهند زد .

    بدون تردید شرایطی که امروز بر بسیاری از سازمانها در سطح دنیا و نیز ایران حاکم است تفاوت شگرفی با گذشته پیدا کرده است . امروزه سازمانها با چالشهای متعددی روبرو هستند . گرایش به سمت جهانی شدن ، تغییر و تحولات تکنولوژیکی ، مشتری گرایی ، استفاده روز افزودن از اینترنت ، تجارت الکترونیکی و عواملی نظیر این شدت وتنوع رقابت بین سازمانها را افزایش داده است . در واقع اینترنت و تجارت الکترونیکی برای بسیاری از صنایع به روش ایجاد تعامل با مشتریان و سهامداران ، ارائه محصولات/خدمات و فروش الکترونیکی تبدیل گردیده است .

    با گسترش روز افزون اینترنت ، شرکتها از صنایع مختلف بطور فزاینده­ای در فکر استفاده از بازاریابی الکترونیک برای کسب مزیت رقابتی می­باشند . اینترنت در بسیاری از بخشهای سنتی بعنوان عامل مهم تغییر بوده است سرعت بالای نفوذ اینترنت در جهان به همراه پیشرفت­های گسترده استفاده از تکنولوژی اطلاعات در کسب­وکار و صنعت ، ادبیات بسیاری را در مورد جنبه­های مختلف کسب­وکار الکترونیک [1] بازاریابی الکترونیک[2] ایجاد کرده است . شرکتهای مختلف در بخش­های خصوصی و دولتی بر پتانسیل­های الکترونیکی برای رشد تمرکز کرده­اند و هم­اکنون تقریبا همه کشورهای درحال توسعه درحال پیاده کردن یک برنامه ملی برای توسعه تکنولوژی اطلاعات می­باشند. .( Anumba and Ruikar, 2005)

    2.                   بیان مسئله

    از جمله دستاوردهای تجارت الکترونیک حضور عرضه کنندگان در یک بازار جهانی قابل رویت برای کلیه خریداران است که مزایای فراوانی دارد از سوی دیگر ، امکان مقایسه با سایر رقبا را نیز برای تقاضاکننده بوجود می آورد و عرضه کننده را از انحصار خارج می کند .

    دستاورد دیگر ، انجام مذاکرات هوشمند در محیط اینترنت است که بوسیله آن عرضه کنندگان می توانند قیمتهای متفاوتی برای شرایط گوناگون ارائه دهند و محصولاتی که دارای سود کمتر یا بدون سود بوده اند با این نوع مذاکره ممکن است با قیمت مناسب معامله شوند و بفروش برسند . از جمله مزایای تجارت الکترونیک که راهی موثر در توسعه اقتصادی کشوری که اقتصاد آن بر پایه صادرات نفت بوده و می خواهد مسیر توسعه را بپیماید موارد زیر می باشد :

    دستیابی به یک بازار 24 ساعته در سطح جهان

    هزینه کمتر فروش به علت ماشینی شدن فرآیند آن در اینترنت

    فروش سریعتر به علت وجود امکانات مکانیزه فروش و انجام معامله

    هزینه پرسنل کمتر به علت ماشینی شدن فرآیند آن در اینترنت

    امکان تماس بدون واسطه با مشتریان و جلب رضایت بیشتر آنها

    افزایش حجم فروش و تولید بیشتر ( افزایش فروش تا سال 2002، ده تا بیست درصد و کاهش هزینه ها تا 45 درصد) ( احمدی و غفاری، 1386)

    امروزه بیش از 40 درصد تجارت در دنیا از نوع الکترونیک است. این آمارها نشانگر رشد روزافزون تجارت الکترونیک در دنیا می باشد و لذا بررسی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی که یکی از زیر مجموعه های این نوع تجارت است ضروری می باشد.

    عوامل بسیاری دست به دست هم داده اند تا تبلیغات اینترنتی در ایران نسبت به میزان توجهی که جامعه به این رسانه می کند بسیار کمتر باشد . یکی از مهمترین این عوامل نداشتن مدل کسب  وکار است . اصولاً سایت های ایرانی با دید تجاری ایجاد نمی شوند و در نتیجه برای آنها مدل کسب و کار مشخصی تعریف نمی شود . این سایت ها عموماً جنبه شخصی داشته و یا تنها معرفی و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده اند . بدیهی است آمار بازدیدکنندگان چنین سایت هایی رقم قابل توجهی نخواهد بود، لذا جذب تبلیغ برای این سایت ها ، کاری بسیار مشکل و گاه محال می نماید . در واقع یکی از پیش نیازهای گرفتن تبلیغ در هر رسانه ای ، داشتن تعداد قابل قبولی مخاطب در آن رسانه است در نتیجه زمانی که رسانه ای مخاطب قابل توجهی نداشته باشد ، نمی تواند انتظار جذب تبلیغات زیادی را داشته باشد . از طرفی تعداد مخاطب در هر رسانه ای به نحوه انتخاب و عملکرد مدل کسب و کار آن بستگی دارد . بطور مثال چنانچه سایتی مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا را انتخاب کند می باید تمامی سعی خود را در جهت شناسایی محتوای باارزش و مهم برای مخاطبان خود نموده ، از این طریق ترافیک سایت خود را افزایش دهد . در حقیقت توانمندی هر ناشر اینترنتی در جذب و نگهداری مخاطبان خود منجر به ایجاد فرصت هایی برای جذب تبلیغات اینترنتی می شود. (بختایی و گلچین فر ، 1385،  ص. 25)

    3 عامل که سبب گرایش  و کشش مصرف کنندگان به استفاده از تبلیغات اینترنتی می شود عبارتند از:

    جستجو  برای یافتن اطلاعات به منظور انتخاب کالا برای خرید

    سرگرم کننده بودن تبلیغات آنلاین

    عوامل اقتصادی و تاثیر تبلیغات آنلاین بر هزینه های تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان ایرانی . (Ying Wang et al , 2009)

    در تحقیقی که توسط مورادیان و اسکات سوان در سال 2006 با عنوان «شخصیت و فرهنگ: برون گرایی ملی و تبلیغات دهان به دهان» صورت گرفته است همبستگی بین متغیرهای برون گرایی و تکیه بر تبلیغات دهان به دهان برای 12 کشور مختلف جهان محاسبه گردیده و صحت رابطه­ی مثبت در آن مورد تایید قرار گرفته است. در فرهنگهایی که شخصیت­های برونگرایی بیشتری وجود داشته­اند تبلیغات دهان به دهان رشد و سرعت بیشتری داشته است. (Mooradian and Swan,2006)

    تحقیق دیگری نیز در سال 2003 توسط لین هسیانگ تالسی[3] در دانشگاه بین­المللی آلیانت در سن دیگو[4] آمریکا با عنوان «رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و مصرف کنندگان اینترنتی» صورت گرفت، که به بررسی و مقایسه ویژگی­های شخصیتی مصرف کنندگان اینترنتی و تاثیر آن بر رفتار خرید آنان در ایالات متحده و تایوان می­پردازد. این تحقیق نشان می­دهد که علاوه بر ویژگی­های شخصیتی، ویژگی­های جمعیت شناختی و جغرافیایی نیز در رفتار خرید مصرف کنندگان موثر می­باشد. از این رو توصیه می­کند که تحقیقات مشابه در سایر نقاط دنیا نیز انجام شود. (Lein-Hsiang Tsai,2003)

    تبلیغات آنلاین بر رفتارهای خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارد  و میان انواع  تبلیغات آنلاین و پاسخ های رفتاری مصرف کنندگان به این تبلیغات شامل کلیک بروی تبلیغات وخرید مصرف کنندگان رابطه وجود دارد  و این رفتار بر میزان فروش شرکتهای تبلیغ کننده در اینترنت  تاثیر می گذارد . لذا بررسی  تاثیر تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کنندگان ایرانی در این تحقیق مورد توجه  قرار گرفته است. در این پایان­نامه ابتدا انواع شیوه های تبلیغات اینترنتی بیان می شود و سپس رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم خرید مصرف کننده در محیط سنتی و آنلاین بررسی خواهد شد. این تحقیق تأثیر و یا عدم تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کننده را می­سنجد. در این پژوهش سعی برآن است که تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل در فرآیند خرید مصرف کننده از قبیل :

    آگاهی از وجود محصول

    آگاهی از مشخصات، ویژگی ها  و خصوصیات محصول مورد نظر

    جستجوی عرضه کننده کالا و یافتن بهترین فروشنده

    ارزیابی و مقایسه محصولات مختلف و انتخاب محصول مورد نیاز

    خرید نهایی محصول

    را بسنجیم و با توجه به اینکه تاثیر کدام شیوه یا شیوه های تبلیغات بر مراحل خرید بیشتر است پیشنهادات و راهکارهایی جهت اجرای هدفمند شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین ارائه دهیم.

    3.                   ضرورت و اهمیت انجام پژوهش

    امروزه با استفاده از اینترنت و تجارت الکترونیک، بازاریابی تحول عمده­ای یافته و مهمترین آن حضور و جست­و جو در فضای مجازی می­باشد . استفاده از اینترنت در وقت ، هزینه و انرژی صرفه­جویی نموده و شرکتها را بهم نزدیکتر می­کند. در دنیایی که وابستگی­های متقابل در آن روزبه­روز بیشتر می­شود برای برقراری پیوندهای موثر بین تولیدکنندگان و مصرف­کنندگان ، جهان به بازاریابی الکترونیکی اتکا دارد. بازارهای الکترونیکی در سالهای اخیر به­عنوان یکی از اجزا مهم بقای سازمانها به ­شمار می­آید و اهمیت بازاریابی بصورت حیاتی و فزاینده­ای در حال افزایش می­باشد.

    دنیای کسب­وکار آمیزه­ای از سرعت ، رقابت ، اطمینان و استفاده صحیح از فرصتها و پرکردن خلاهای موجود در بازارهای جهانی می­باشد. بازار سنتی ایران فارغ از این چالشها بوده و برای تجارت در قرن بیست­ویکم ساخته نشده است . لذا الگوهای پیشنهادی در این پژوهش و امکان حضور در همه عرصه­های تجارت ، یکی از راههای نجات بازرگانان سنتی ایران است و  لذا با  توجه  به تاثیر انقلاب دیجیتالی و فناوری اطلاعات در تمامی جوانب زندگی کنونی به نظر می رسد بررسی تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی به منظور تطابق تبلیغات آنلاین با خواسته خریداران اینترنتی و جذب بازدیدکنندگان بیشتر برای تبلیغات آنلاین و ارائه راهکارهای موثرجهت بکارگیری این شیوه جدید تبلیغات امری لازم و ضروریست.

    نتایج مشابه نشان می دهد که اینترنت و دیگر فناوری اطلاعات نه تنها جایگزینی برای روشهای سنتی بازاریابی می باشد بلکه در آینده نه چندان دور بدون بکارگیری آنها  فعالیتهای شرکتهای بازرگانی و تجارت داخلی و بین المللی امکانپذیر نخواهد بود و ضروری است قبل از سرمایه گذاری در این موضوع تبعات بکارگیری آن در پژوهشی بررسی شود. با انجام این تحقیق نتایج ذیل انتظار می رود :

    با بررسی انواع شیوه های تبلیغات آنلاین ، تاثیر هر یک از این شیوه ها را بر هر یک از مراحل خرید در رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی بسنجیم.

    با فهم بهتر روابط میان شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین و هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کنندگان ایرانی، راهکارهایی جهت بهبود ارائه شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین به منظور افزایش بازدیدکنندگان وخریداران محصولات تبلیغ شده در اینترنت ارائه دهیم .

    4.                   اهداف پژوهش

    در این پروژه بر آنیم تا با یک مطالعه اجمالی و مبتنی بر واقعیت و بر اساس اطلاعات حاصله از پژوهشهای موفق دیگر کشورها اهداف زیر را برآورده نماییم .

    آشنایی با شیوه های مختلف  تبلیغات آنلاین و  بررسی مراحل مختلف خرید در رفتار مصرف کنندگان

    شناسایی تاثیر و یا عدم تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کنندگان 

    ارائه راهکارهای موثرتر و کاراتر جهت بهبود بکارگیری شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین و ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصولات تبلیغ شده در اینترنت

    5.                   سوالات تحقیق

    انواع شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین و نیز مراحل خرید در رفتار مصرف کننده چه می باشد ؟

    تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کنندگان تا چه اندازه ای می باشد ؟

    راهکارهای موثر برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصولات تبلیغ شده در اینترنت با توجه به شیوه های موثر بر مراحل خرید چه می باشد؟

    6.     فرضیه تحقیق

    فرضیه اصلی) شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کنندگان تاثیر دارد.

    که با توجه به 8 شیوه مختلف تبلیغات آنلاین و 5 مرحله از مراحل خرید در این پژوهش تاثیر هریک از این 8 شیوه  بر هر یک از 5 مرحله از مراحل خرید به عنوان یک فرضیه فرعی مطرح می شود.

    7.                   قلمرو تحقیق

    قلمرو موضوعی تحقیق : این تحقیق از نظر موضوعی جز تحقیقات توصیفی - کاربردی در زمینه تبلیغات محسوب می­شود و با توجه به افزایش رقابت، اخیرا مقوله­های تبلیغات و تاثیر آن بر رفتار خرید مصرف کننده در بازاریابی اهمیت ویژه­ای یافته­اند . لذا تحقیقات کاربردی تبلیغات در بازاریابی برای سازمان­ها اهمیت بیشتری پیدا کرده­اند .

    قلمرو مکانی تحقیق : قلمرو مکانی این تحقیق خریداران محصولاتی مانند کتاب، سی دی و نرم افزار در موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می باشد .

    قلمرو زمانی تحقیق : با توجه به گرداوری اطلاعات از طریق پرسشنامه ، قلمرو زمانی تحقیق از خرداد ماه سال 1389 تا خرداد ماه سال 1390 را در برگرفت .

    8.                   روش انجام تحقیق

    ابتدا با مطالعه اسناد ، مدارک ، مقالات فارسی و لاتین به جمع بندی ادبیات تحقیق و طراحی مدل نظری پژوهش می پردازیم و سپس با توجه به مدل تحقیق به طراحی سوالات پرسشنامه و گردآوری اطلاعات می پردازیم.

    پس از جمع‌آوری پرسشنامه‌های تکمیل شده، داده‌ها از طریق نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. و با استفاده از آزمون ناپارامتری دو جمله ای و یا آزمون پارامتری مقایسه میانگین ها به بررسی تاثیر و یا عدم تاثیر هر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید در رفتار مصرف کنندگان خواهیم پرداخت و از طریق آزمون فریدمن به اولویت بندی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید خواهیم پرداخت. و در نهایت نتایج آزمون های آماری و پیشنهاداتی براساس یافته های تحقیق و پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی ارائه خواهد شد.

    9.                   مشکلات احتمالی در انجام تحقیق

    با توجه به اینکه تحقیقات در علوم اجتماعی و انسانی و مدیریت با بررسی و درک فعالیتهای انسانی مرتبط است و با توجه به پیچیدگی رفتار و فعالیتهای بشری همواره مشکل جمع آوری اطلاعات از افراد مطرح بوده است . این مشکل در جامعه ما که روحیه تحقیق و پژوهش نهادینه نشده است مضاعف می گردد .

    جدید بودن موضوع پژوهش و محدود بودن اطلاعات مرتبط با موضوع، جهت گردآوری ادبیات تحقیق

    وجود روابط زیاد قابل بررسی در مدل مفهومی پژوهش و لزوم بررسی تمامی این روابط از طریق پرسشنامه و زمانبر بودن تحلیل آنها از طریق آزمونهای آماری

    استفاده از ابزار پرسشنامه

    انتخاب کالاهایی که تبلیغات و فروش آنها از طریق اینترنت در ایران امکانپذیر باشد

    عدم آشنایی خریداران اینترنتی با شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین و مراحل مختلف در فرآیند خرید

    نبود نگرش مثبت در افراد نسبت به تاثیر روشهای مختلف تبلیغات آنلاین بر فرآیند خرید در مصرف کنندگان به عنوان شیوه ای جدید در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات

    نبود چهارچوب ادراکی لازم در افراد جامعه به منظور اجرای شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین

    10.             تعریف عملیاتی واژه­ها و اصطلاحات

    کسب و کار الکترونیکی : هر نوع فعالیت کسب و کاری مبتنی بر شبکه است که روابط درونی و بیرونی را برای ارزش متحول کرده و از فرصتهای بازار بدست آمده و ناشی از اقتصاد شبکه ای بهره برداری میکند. پایه و اساس کسب و کار الکترونیکی را فناوری اطلاعاتی و ارتباطی تشکیل می دهند . این فناوری امکان بکارگیری روش های بسیار موثری را برای جمع اوری اطلاعات در مورد محصولات ، خدمات ، ارزیابی و مذاکره با تامین کنندگان ، تحویل دیجیتالی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش بدست می دهند(Mary Ellen Gordon ,1997).

    بازاریابی : عبارتست از همه تلاشهای نظام مند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه نظام ارزشی جامعه و هدفهای سازمان بنحوی که با نگرش سیستمی همه افراد و ارکان محیط بازار را در نظر بگیرید.(کاتلر ،1999، ص.16)

    بازاریابی الکترونیکی : استفاده از روشها و تاکتیکهای بازاریابی با استفاده از اینترنت رفع نیازهای مشتری و ایجاد ارزش متقابل فروشنده و مشتری با استفاده از ابزارهای تکنولوژی اطلاعات و شبکه(اسفیدانی ،1385،ص.14)

    اینترنت : کلمه اینترنت مخفف interconnected network و به ­معنی شبکه­های به­هم مرتبط است .اینترنت سیستمی برای توزیع و تبادل اطلاعات از پیغام ،صدا ، تصویر ، فایل و غیره در سطح جهان است. اینترنت یک شبکه جهانی نوپا و بسیار گسترده­ای است که متشکل از شبکه­های بزرگ رایانه­ای و بدون مالکیت و مدیریت مرکزی می­باشد. (نیکبخش تهرانی و آذر صابری، 1380)

    تبلیغات اینترنتی : استفاده از اینترنت بعنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب و نمایش دادن نام ها و علایم تجاری ، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید. (Gao, 2002)

    رفتارمصرف کننده : رفتارمصرف کننده به مطالعه کلیه فرایند های انتخاب ، استفاده، کنارگذاری محصولات و خدمات، تجارب و یا ایده ها توسط افراد گروه ها و سازمان ها به منظور ارضای نیازها و نیز بررسی تاثیرات این فرایندها برمشتری و جامعه می پردازد. این شیوه نگرش به رفتار مصرف کننده، وسیع تر از نگرش سنتی است. در نگرش سنتی رفتار مصرف کننده، بیشتر بر خریدار و پیش زمینه های بلافصل و نتایج فرایند خرید کالا تاکید می شود. فعالیت های بازاریابی مانند تبلیغات بازرگانی و عوامل سیاسی و اجتماعی مانند فرهنگ و فامیل، عواملی است که در رفتار مصرف کننده تاثیر می گذارد.(Zicmund and Damico, 2001, p. 42)  

    1       

    2           فصل دوم :

    3           ادبیات تحقیق

     

     

     

     

     

    1.                   مقدمه

    تلاش علم بازاریابی بر این است که شیوه های رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. این تلاش برای سازمان ها مشتریان و جامعه تاثیراتی را به همراه دارد. کلیه افراد جامعه در مقطعی از زمان به عنوان مشتریان یا مصرف کنندگان مطرح می شوند.  بدین سبب شناخت و درک رفتار مصرف کننده برای همگان مهم و ضروری است.

    روش تجارت الکترونیکی معروف به تجارت بدون کاغذ صرفه جویی در زمان هزینه ها و نیروی انسانی را به دنبال داشته و شاخص های بهره وری را افزایش داده است اما این شیوه هنوز در کشورها جایگاه خود را به دست نیاورده است. امروزه اغلب شرکتها اهمیت کسب وکار الکترونیکی را دریافته و تبدیل کسب وکار سنتی به کسب وکار الکترونیکی را اغاز نموده اند . بدیهی است که شرکتها برای کسب مزیت رقابتی باید از روشهای مختلف دراین دنیای الکترونیکی که یکی ازاین روشها تبلیغات آنلاین است استفاده نمایند.

    در ایالات متحده آمریکا 1220 ایستگاه تلویزیونی، 9871 ایستگاه رادیویی، 4208 روزنامه، 13028 مجله وجود دارد که به طور میانگین یک شهروند آمریکایی در سال 1550 ساعت تلویزیون نگاه می کند، 1160 ساعت رادیو گوش می دهد، 180 ساعت روزنامه و 110 ساعت مجله می خواند و امکان مطالعه 30000 عنوان کتاب تازه را نیز دارد. هر فرد آمریکایی به طور میانگین در سال 37822 آگهی تبلیغاتی را می بیند و 600 آگهی رادیویی را می شنود و یا در مجلات یا روزنامه ها می خواند. سیل تبلیغاتی به همین جا ختم نمی شود. در یک سال به طور متوسط 216 نامه تبلیغاتی مستقیم و 50 تلفن از بازاریابان راه دور به او می رسد. یک آمریکایی در کنار همه تبلیغات بالا از کوپن تخفیف، نمونه های مجانی تخفیف بعد از فروش و غیره نیز بهره مند می شود. در یک کلام به ازاء یک شهروند آمریکایی در سال معادل 200 دلار هزینه تبلیغاتی می شود و این به غیر از هزینه هایی است که دولت در سراسر دنیا برای ترویج فرهنگ آمریکایی پرداخت می کند. از گفتار فوق که بر گرفته از کتاب عصر تبلیغات( آنتونی برات کان سین و اولوین آرستون) است می توان به 3 نتیجه رسید:

    اول آنکه عصر حاضر عصر تبلیغات است.

    دوم وسیله تبلیغات متنوع و گسترده اند.

    و نهایتاً اینکه هزینه تبلیغات بسیار بالا است.

    استحکام هر پژوهش برمطالعه عمیق و مناسب در پیشینه و مبانی نظری موضوع پژوهش میباشد، به همین منظور دراین پژوهش سعی شده است که مفاهیم موضوع پژوهش در سه بخش زیر مورد بررسی قرار گیرد :

     مروری بر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین

    آشنایی با فرآیند خرید مصرف کنندگان و مراحل مختلف حرکت به سمت خرید مصرف کنندگان در طی فرآیند خرید

    بررسی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان در طی فرآیند خرید

    2.                   پیشینه نظری تحقیق

    2.1.            تجارت الکترونیک

    «تجارت الکترونیکی» را می توان انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی به صورت آنلاین و از طریق شبکه جهانی اینترنت دانست این امور می تواند شامل عمده فروشی ، خرده فروشی در کالاهای فیزیکی و غیرفیزیکی، ارائه سرویس های مختلف به مشتریان و دیگر موارد تجاری می باشد. (اعرابی،۱۳۸۲).

    ویژگیهای این تجارت عبارتند از:

    جهانی نمودن تجارت ، برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی ، کاهش قیمت منابع جهت خرید، افزایش درصد فروش ، دسترسی آسان به اطلاعات لازم ، کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی ، کاهش هزینه های زمانی معاملاتی و بسیاری دیگر از مزایای تجارت الکترونیکی. 

    2.2.            تعریف بازاریابی الکترونیکی [5]

    بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که نوعا بر اصل "پرداخت به­ازای هر کلیک " استوار است وشامل اگهی­های تبلیغاتی موجود در سایت­ها ، ایمیل­هایی که برای معرفی محصولات ارسال می­شود .اگهی­های متحرک و جذاب گرافیکی ؛ تبلیغ در موتورهای جستجو ، تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی می­باشد که مدیریت اطلاعات ، روابط عمومی ،خدمات مشتریان و بخش فروش را دربر دارد. درحال حاضر بیش از یک سوم مصرف­کنندگان خانگی در امریکا و بسیاری از نقاط اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند خریدهای خود را بصورت اینترنتی انجام می­دهند(Wiki, 2010)

    2.2.1.    مزایای بازاریابی الکترونیکی

    بطور خلاصه می­توان مزایای این نوع بازاریابی را به صورت زیر ارائه نمود:

    _ ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی.

    _ جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد.

    _ کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی.

    _ کاهش هزینه های تبلیغات و سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.

    _ دسترسی سریع به اطلاعات.

    _ حضور نداشتن واسطه و در نتیجه کاهش قیمتها.

    _ ورود به بازارهای فرامنطقه ای در جهت بازاریابی جهانی.

    _ گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزایش فروش و درآمد.

    _ پشتیبانی بهتر، سریعتر و موثرتر.

    _ افزایش توان ارتباطی با استفاده از وب سایت و...

    [1] E-Business

    [2] E-Marketing

    [3] Lein Hsiang Tasi

    [4]  San  Diego

    [5] E - Business

    Abstract

    The networks and information revolution changed the landscape of traditional marketing and actors and has been Provide new opportunities for business owners. Easy access to information, quick comparisons of products and many other Internet facilities has made the ​​consumers  powerful more than before.

    And Companies to stay in the competitive world should understand what’s the consumers buying behavior and Try to apply this methods in consumer purchasing behavior. In this regard, the study surveys the effect of online advertising on buying behavior among Iranian consumers. For this purpose, the study model was designed with using the Chafy model.

    In order to model, A questionnaire containing 37 questions which each question shows the impact of one advertising methods on one purchasing process, was designed. In order to analyze the non-parametric binomial test and the Friedman test were designed. A study lasted for one year that beginning in khordad  89 and finished in khordad 90. The results indicate that the among of various advertising methods, websites and search engines have affected on purchasing process and the rest of the methods haven’t effected.

    Keywords: electronic business, electronic marketing, Internet, online adertising, consumer behavior.

  • فهرست:

    فهرست مطالب

     فصل اول کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………….1

    1. مقدمه             2

    2. بیان مسئله                3

    3.  ضرورت و اهمیت انجام پژوهش                   6

    4. اهداف پژوهش                7

    5 سوالات تحقیق        7

    6. فرضیه تحقیق.. 8

    7قلمرو تحقیق           8

    8. روش انجام تحقیق            8

    9. مشکلات احتمالی در انجام تحقیق         9

    10. تعریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات     10

    فصل دوم  ادبیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………   12

    1. مقدمه            13                        

    2. پیشینه نظری تحقیق             14

    1.2.تجارت الکترونیک         14

    2.2. تعریف بازاریابی الکترونیکی             15

    2.2.1. مزایای بازاریابی الکترونیکی.. 15

    2.3. تبلیغات 16

    2.3.1 تبلیغات اینترنتی.. 16

    2.3.2 تاریخچه تبلیغات اینترنتی.. 16

    2.3.3 مزیتهای تبلیغات اینترنتی.. 17

    2.3.4 محدودیت های تبلیغات اینترنتی.. 19

    2.4. اینترنت در ایران           19

    2.4.1. تبلیغات اینترنتی در ایران. 21

    2.5. جمع بندی 22

    2.6. اشکال تبلیغات آنلاین.. 22

    2.6.1. تبلیغات موبایلی.. 23

    2.6.1.1. تعریف تبلیغات موبایلی.. 23

    2.6.1.2. خصوصیات منحصر بفرد تبلیغات موبایلی.. 23

    2.6.1.3. محدودیت ها یا نقاط ضعف تبلیغاتی موبایلی.. 24

    2.6.2. تبلیغات  موبایلی مبتنی بر اجازه 25

    2.6.3. تبلیغات از طریق پست الکترونیکی.. 25

    2.6.3.1. مزایای تبلیغات از طریق پست الکترونیک... 27

    2.6.4. سایت مناسب.. 27

    2.6.5. بنرها 29

    2.6.5.1. ویژگیهای پیام های تبلیغاتی در بنرها 30

    2.6.6. موتورهای جستجوگر. 31

    2.6.6.1. قدرت موتورهای جستجوگر. 32

    2.6.7. تبلیغات ویروسی 33

    2.6.7.1. مزایای تبلیغات ویروسی.. 34

    2.6.7.2 انواع تبلیغات ویروسی       34

    2.6.7.3مشکلات تبلیغات  ویروسی  35

    2.6.8. تبلیغات ارجاعی.. 36

    2.6.9 جمع بندی 36

    2.7. رفتار مصرف کننده 37

    2.7.1. عوامل کلی موثر بر رفتار مصرف کننده 38

    2.7.2  رفتار مصرف کننده آنلاین 41

    2.7.2.1دیدگاه مصرف کننده محور و دیدگاه فناوری محور 41

    2.7.3 خریداران اینترنتی   42

    2.7.3.1. انواع خریداران اینترنتی.. 42

    2.7.4. فرایند خرید. 43

    2.7.4.1 فرایند تصمیم گیری خرید سنتی.. 43

    2.7.4.2. فرایند خرید اینترنتی.. 49

    2.7.4.3 رویکرد نوین به فرایند خرید اینترنتی: 51

    2.7.5. مدلهای تصمیم گیری خرید مصرف کننده 52

    2.7.6  رفتار مصرف کننده در برابر آگهی های تبلیغاتی.. 57

    2.7.7. مدلهای حاکم بر رفتار مصرف کننده: 57

    2.7.7.1.     تکنیک آیدا (AIDA): 57

    2.7.7.2. تکنیکهای تستهای روانی: 58

    2.7.7.3. تکنیک ترغیبی( داگمار): 59

    2.7.7.4. تکنیک آزمایش های فروش: 60

    2.7.7.5. تکنیک طرز فکر (نظرسنجی): 61

    2.7.8. شرایط اثر بخشی تبلیغات.. 65

    2.7.8.1. تاثیر ارتباطات.. 66

    2.7.8.2. هرم اثرات ارتباطات.. 68

    2.7.9. جمع بندی.. 70

    3. پیشینه تجربی تحقیق   70

    3.1. سابقه تحقیقات انجام شده در خارج کشور        71

    3.1.1. هم ترازی استراتژی تبلیغات اینترنتی.. 71

    3.1.2. نگرش مشتریان به تبلیغات  اینترنتی با رویکرد یک قرارداد اجتماعی.. 73

    3.1.3. پاسخ مشتریان به وب سایتها و تاثیر آنها بروی کارایی تبلیغات.. 76

    3.1.4. تبلیغ خدمات و فراهم کردن خدمات روی اینترنت.. 78

    3.1.5. آزمودن باورها و گرایشات به طرف تبلیغات آنلاین در میان مشتریان چینی.. 80

    3.1.6. اثرات تبلیغات بر دیدگاه مصرف کننده و قصد خرید نسبت به یک برند خاص در میان تبلیغات گوناگون و کالاهای مختلف   83

    3.1.7. رابطه بین درگیری مصرف کننده و تاثیر تبلیغات.. 88

    3.1.8. تبلیغات بنر و تاثیرات هماهنگی وب سایت با بنر بر دیدگاه مصرف کننده………………………  92

    3.1.9 بازاریابی ارجاعی و تاثیر آن بر تجارت الکترونیک             95

    3.1.10. بازاریابی ویروسی و دهان به دهان : دمایی از گرم ترین گرایش در بازاریابی.. 96

    3.1.11. فراتر از تبلیغات: چرا مردم را بعنوان محیط رسانه ای جدید در نظر می گیریم؟ 100

    3.1.12. نگاهی به تبلیغات از طریق پیامک ، اجازه و مصرف کننده 101

    3.1.13. مؤثر بودن تبلیغ کردن بصورت آنلاین online : یک مقایسه بین فرهنگی.. 109

    3.1.14. آزمودن دیدگاهها و عقاید به تبلیغات بصورت آنلاین در دو کشور آمریکا و رومانی…………..115

    3.2. سابقه تحقیقات انجام شده در ایران. 129

    4. جمع بندی و مدل مفهومی پژوهش 131                 

    فصل سوم روش اجرای تحقیق……………………………………………………………………………………….134

    1. مقدمه. 135

    2. مراحل انجام تحقیق.. 135

    مرحله اول: مطالعات نظری.. 135

    مرحله دوم: طراحی ابزار 136

    مرحله سوم: گرد آوری داده ها 136

    مرحله پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات.. 136

    3. متغیرهای تحقیق 137

    4. مدل مفهومی و پیشنهادی استخراج شده از مبانی نظری       138

    5.  نوع پژوهش                  140

    6. جامعه آماری                                                     141

    6.1  نمونه گیری و تعیین حجم نمونه : 141

    7. روش گردآوری اطلاعات              143

    7.1  ابزار گردآوری اطلاعات.. 143

    7.2تعیین روایی و پایایی مقیاسهای سنجش... 147

    8.  تحلیل داده ها          148

    9. تفسیر داده ها و نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات           149

    10. خلاصه فصل             149

    فصل چهارم: یافته های پژوهش …………………………………………………………………………………….150

    1.مقدمه. 151

    2.ویژگی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 151

    2.1. توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر حسب گروه سنی.. 152

    2.2 توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر حسب جنسیت.. 153

    2.3 توزیع فراوانی پاسخدهندگان بر حسب تحصیلات.. 153

    3. طرح گردآوری دادهها 154

    4.تحلیل دادهها – بررسی پیمایشی.. 155

    4.1 تاثیر و یا عدم تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر هر یک از مراحل خرید. 155

    4.2 تاثیر هر یک از 8 شیوه تبلیغات آنلاین به تفکیک بر مراحل خرید. 158

    4.3 تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید به تفکیک جنسیت.. 160

    4.4 تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید به تفکیک  گروه سنی.. 162

    4.5 تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید به تفکیک  تحصیلات.. 163

    4.6 رتبه بندی تاثیرشیوه های مختلف تبلیغات بر مراحل خرید. 165

    4.7 رتبه بندی تاثیرهر یک از شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید. 167

    4.8خلاصه فصل           168

    فصل پنجم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد …………………………………………………………………………169

    1.مقدمه. 170

    2.خلاصه ای از یافته های تحقیق.. 170

    3. بررسی نتایج آزمون های آماری.. 170

    3.1  تاثیر و یا عدم تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات  آنلاین بر مراحل خرید مصرف کنندگان. 171

    3.2 تاثیر هر یک از 8 شیوه تبلیغات آنلاین به تفکیک بر مراحل خرید در رفتار مصرف کننده 173

    3.3 رتبه بندی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات بر مراحل خرید. 174

    3.4 رتبه بندی تاثیرشیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر مراحل خرید. 174

    4. تغییر مدل مفهومی پژوهش بر مبنای یافته های پژوهش... 175

    5. پیشنهادهایی برمبنای یافته های تحقیق.. 180

    6.پیشنهادات جانبی.. 182

    7.پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.. 185

    8.مشکلات تحقیق.. 186

    منابع …………………………………………………………………………………………………………………  186

    پیوستها……………………………………………………………………………………………………………….  192

    پیوست الف) پرسشنامه. 193

    پیوست ب ) ضمایم SPSS. 197

    منبع:

    حمدی، جان نثار و غفاری، معصومه (1386) ، "بازاریابی ویروسی"،تدبیر 183، تهران، سال هیجدهم، مرداد 86

    اسفیدانی، محمد رحیم ( 1385)"استراتژی بازاریابی در بازارهای اینترنتی"، شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ، تهران

     اعرابی، سیدمحمد (1382)،"موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران"، فصلنامه اطلاع رسانی، تهران، دوره 18 و شماره 2 و 1.

    ازکیا، مصطفی و دربان آستانه ، علیرضا (1382)،"روشهای کاربردی تحقیق"، انتشارات کیهان ، تهران .

    آذر، عادل و مومنی، منصور ( 1385)، "آمار و کاربرد آن در مدیریت"، انتشارات سمت، تهران، جلد دوم .

    آرام، احمد (1384) ،"بازاریابی و بازار شناسی"، ناشر : دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران، تهران

    احدی، پری ( 1389) ، " بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی و رفتار خرید کاربران اینترنت در ایران" نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، تهران(ص ص. 39 -58)

    بختایی، امیر و گلچین فر ،شادی(1388)، "مدیریت تبلیغات اینترنتی" انتشارات کارگزار روابط عمومی، تهران .

    بلوریان تهرانی ،محمد و اشجاری، اشرف (1388)، "طراحی استراتژی، برنامه ریزی و مهارتهای فروش و فروشندگی حرفه ای" نشر: کارگزار روابط عمومی، تهران .

    توفیقی ، مریم ( 1387)،"بررسی عوامل مرتبط با رفتار خرید مصرف کننده در یک محیط خرید آنلاین در ایران" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران .

    حسینی پاکدهی، علی (1381)، "مبانی اقناع و تبلیغ" ، مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران .

     دلاور ، علی (1385)،"روش های تحقیق در روانشناسی و علوم رفتاری"، ناشر : دانشگاه پیام نور، تهران

    رضاییان، علی (1380)،"مبانی سازمان و مدیریت"، چاپ سوم، انتشارات سمت، تهران.

    روستا، احمد و ونوس‌، داور و ابراهیمی، عبدالحمید(1389)، "مدیریت‌ بازاریابی"‌، انتشارات سمت‌، تهران

    سرمد، زهره و بازرگان، عباس و مجازی، الهه (1390)،"روش تحقیق در علوم رفتاری"، نشرآگاه ، تهران.

    سالاری، آناهیتا (1387)، ‏" بررسی نقش آمیخته پیشبرد بازاریابی بر توسعه صنعت گردشگری در ایران با تأکید بر بازاریابی اینترنتی"، پ‍ای‍ان‌نام‍ه‌ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران.

    شاهمیر ، علی (1378)، ‏" ک‍ارب‍رد ای‍ن‍ت‍رن‍ت‌ در ب‍ازاری‍اب‍ی‌ م‍ح‍ص‍ولات‌ ای‍ران‌" ، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌ واح‍د ت‍ه‍ران‌ م‍رک‍زی، تهران‌.

    صائبی، محمد و شیرازی، محمود ( 1384)، نویسنده اوما سکاران،"روشهای تحقیق در مدیریت" ، چاپ دوم، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی

    صنایعی، علی (1381)، "بازاریابی و تجارت الکترونیک"، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اصفهان .

    صادق وزیری، فراز(1387)،" تبلیغات موبایلی: بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر در ایجاد نگرش"،  پایان نامه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

    ‏علایی کاخکی، حسین (1386)، "بررسی عوامل مؤثر بر جلب‌رضایت مشتریان اینترنتی و اولویت‌بندی آنها"، پ‍ای‍ان‌ن‍ام‍ه‌ دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تهران.

     فرزاد، هادی ( 1387)، "تبلیغات در حوزه وب –راهکارهای نوین تبلیغاتی در فضای وب"، انتشارات سرویه، تهران

     سوزان سویینی(1384)، "101روش بازاریابی در اینترنت"، ترجمه: فخریاسری، عبدالوهاب و فرزانه فاطمه، انتشارات ناقوس، تهران

    کاتلر، فیلیپ و گری، آرمسترانگ (1991) ،"اصول بازاریابی"،ترجمه بهمن فروزنده ، انتشارات آتروپات، اصفهان.

    گرامی ، محسن (1382)،"تجارت الکترونیک(e-commerce)"، انتشارات سیمای دانش، تهران.

    مومنی، منصور (1389)،"تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS"، انتشارات کتاب نو،تهران

     تهرانی، نیکبخش و آذر صابری محمد حسن و مهدی (1380)،"آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساختهای آن"، انستیتو ایز ایران، تهران

    Bamba Fatima&  Barnes Stuart J.,)2007(,“SMS advertising , permission and the consumer: a study”,Journal of Business Process Management Journal, 13( 6):815-829

    Brettl Malte & Spilker-Atting Andrea,)2010(, “Online advertising effectiveness: a cross-cultural comparison” , Journal of Research in Interactive Marketing , 4(3):176-196

    Belch George & Bech Micheal,)1998(, “Advertising and Promotion : An Integrated Marketing Communication Perspective”, Forth Edition (Irwin Homewood , P. 207)

    Berthon Pierre&  Pitt Leyland& Prendergast  Gerard, )1998(,“Internet, interaction and implications for marketing: Marketing Intelligence & Planning”.

    Boudreau Marie – Claude & Watson Richard T.,)2006(, “Internet advertising strategy alignment” journal of Internet Research , 16 ( 1):23-37

    Chisnall,Peter. M.,)1997(, “Marketing Research” Published: London : McGraw-Hill 1997

    Duffy Dennis L.,)2005(, “Affiliate marketing and its impact on e-commerce” , Journal of Consumer Marketing : 161-163

    Degraffenreid Scott,)2006(,“Beyond advertising: why people are the new media” : 81-85

    Ferguson Rick,)2008(, “Word of mouth and viral marketing : taking the temperature of the hottest trends in marketing”, Journal of Consumer Marketing : 179-182

    Gao Jerry, et al,)2002(, “Online Advertising - Engineering Perspectives and A Taxonomy”, publication in Quarterly Journal of E-Commerce in.

    Gordon Mary Ellen & Lima-Turner Kathryn De,)1997(, “consumer attitudes towards internet advertising :A social contract perspective” journal of International Marketing Review, 14 (5): 362-375

    Goldsmith Ronald E.& Lofferty Barbara A.  ,)2002(,“Consumer response to web sites and their influence on advertising effectiveness” journal of electronic networking application and policy ,12(4): 318-328

    Kirby N.,)2004(, “Online viral marketing: The strategic synthesis in peer- to- peer brand marketing”, Brand channel white paper

    Bitta Albert J. Della&  Loudon David L.,)1993(, “Consumer Behavior”, Subsequent Edition    

    Kacen J. & Lee J. A.,)2002(, “The  influence of culture on consumer impulsive buying behavior”. Journal of consumer psychology, 12(2), 163-176.

    Lien-Hsiang Tsai,)2003(,“Relationship between Personality Attributes and Internet Marketing” .PHD dissertation Alliant International University,san Diego,USA,2003.

    Mooradian T.& Swan S. ,)2006(,Personality-and-culter: “the case of National Extraversion and Word-of-mouth”.Journal of Business Research  59:778-785.

    Mathur Lynette Knowles & Ike &  Gleason Kimberly C.,(1998),“Services advertising and providing services on the Internet”  journal of Services Marketing , 12 ( 5):334-347

    Newman Eric& Stem Donald E.  & Sprott David E.,(2004), “ Banner advertising and  Web site congruity effects on consumer Web site perceptions” , Industrial Management & Data Systems , 104(3):273-281

    Anumba Chimay J. & Ruikar kirti, (2005),“e business in construction”

    Solomon, Michael R.,(1994), “Consumer Behavior”, (2nd ed.), Boston, MA.: Allyn and Bacon.

    Shwu-Ing Wu “An Experimental Study on the Relationship between Consumer Involvement and Advertising Effectivenss” ,Asia Pacific Journal of Markting and Logistics

    Turban  E. & King D. & Lee J. Warkentin M. & Chung H.M. , (2006),“Electronic Commerce:A Managerial Perspective”.

    Teng Lefa& Laroche Michel& Zhu Huihung,(2007), “ The effect of multiple-ads multiple-brands on consumer attitude and purchase behavior”, Journal of Consumer Marketing : 27-35

    Tsang et al , (2004), “Consumer Appraisals of Mobile Marketing Communications”

    Wang Ying & Sun shaojing,(2010), “Examining the role of beliefs and Attitudes in online advertising : A comparison between the USA and Romania” , International Marketing Review, 27(1): 87-107

    Wilkie William(1994), “Consumer Behavior” 3th

    Wiki (2010),Nielsen Global Online Survey, http://wiki.answers.com/Q/How_many_people_buy_online_globally, visited on Dec 2010

    Wang Ying &Sun Shaojing &  Lei Weizhen & Toncar Mark, (2009),  “ Examining beliefs and attitudes toward online  advertising among Chinese consumers” journal of Direct Marketing , 3 (1) :52-66

    57)                       Damico Michael & Zikmund William G.,(2001), “Effective Marketing With Infotrac”

     


موضوع پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, نمونه پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, جستجوی پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, فایل Word پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, دانلود پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, فایل PDF پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, پروژه درباره پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت رسانه زمستان 1391 مورد مطالعه روزنامه هاي آن لاين همشهري، جام جم و خراسان چکيده ادبيات موضوع در زمينه روزنامه­هاي آن­­لاين شامل مطال

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

1 مقدمه امروزه مشتریان انتظارات زیادی از بانک ­ها برای ارائه خدمات متنوع دارند. آنها سطوح جدیدی از آسایش و انعطاف­پذیری همراه با قدرت و سهولت استفاده از محصولات و خدمات مدیرت مالی را خواستار هستند که بانکداری سنتی قادر به ارائه این خدمات در این سطح نمی­باشد(تن و تئو[1]،2000) . بانکداری الکترونیکی در مقایسه با بانکداری سنتی انتخاب­های زیادی را برای استفاده از خدمات بانک در اختیار ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی چکیده در عصر حاضر به دنبال پیشرفت فناوری و اطلاعات، رقابت بین کسب و کارها نیز شدت یافته است. چگونگی ارائه برندها، محصولات یا خدمات برای اینکه مورد توجه بیشتر مصرف­کنندگان قرار گرفته و متمایز بودن آنها برجسته گردد تا افراد مجذوب آنان گردند و یا تمایل به خرید آنان داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. به علاوه با نوآوری­های به ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی چکیده در عصر حاضر به دنبال پیشرفت فناوری و اطلاعات، رقابت بین کسب و کارها نیز شدت یافته است. چگونگی ارائه برندها، محصولات یا خدمات برای اینکه مورد توجه بیشتر مصرف­کنندگان قرار گرفته و متمایز بودن آنها برجسته گردد تا افراد مجذوب آنان گردند و یا تمایل به خرید آنان داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. به علاوه با نوآوری­های به ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازرگاني بين الملل زمستان 90 چکيده رشد سريع زير ساختارهاي اينترنت فرصت­ها و روش­هايي جديد براي انجام کسب وکار به تمامي جهانيان معر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازاریابی" چکیده امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی ...

پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی چکیده این پژوهش به « بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین»می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی می باشد و روش تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی است.که در رابطه با یک موضوع خاص دیدگاه و نظر افراد را جویا شده، سپس آن ها را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می دهد. از نظر ماهیت و روش انجام، ...

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

ثبت سفارش