پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش

word 617 KB 30739 171
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۷,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد زشته مدیریت

    چکیده :

    در این تحقیق به بررسی میزان استعدادو تقبل  مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش پرداخته شده است. هدف اصلی این تحقیق عبارت است از: بررسی میزان استعداد شرکت دریا گستر کیش برای پیاده سازی مدیریت دانش. در این تحقیق ما به سنجش میزان استعداد شرکت دریا گستر کیش در رابطه با 5 شاخص مهم در پیاده سازی مدیریت دانش پرداخته ایم که این عوامل عبارتند از: تکنولوژی، حمایت مدیران ارشد، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی و منابع انسانی. روش گردآوری اطلاعات این تحقیق کتابخانه ای، پرسشنامه و مصاحبه می باشد و از آزمون دو جمله ای و T تست تک نمونه ای برای بررسی فرضیات تحقیق و برای اولویت بندی عوامل موثر بر پنج متغیر ذکر شده از تست فریدمن استفاده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده شرکت دریا گستر کیش، در زمینه تکنولوژی، حمایت مدیران ارشد و ساختار سازمانی از استعداد خوبی برخوردار می باشد و از لحاظ فرهنگ سازمانی و منابع انسانی در سطح پایینی قرار دارد، به عبارت دیگر در زمینه این متغیر ها استعداد لازم وجود ندارد.

    کلید واژه ها: مدیریت دانش، شرکت دریا گستر کیش، تکنولوژی، حمایت مدیران ارشد، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، منابع انسانی

    مقدمه

    دانش نخستین منبع راهبردی برای شرکت ها در قرن 21 است.  از آنجاییکه استفاده از مدیریت دانش در سازمانها سبب کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت، بهره وری و سودمندی سازمان می شود پژوهشگران و متخصصان تلاش می کنند دریابند، چگونه منابع دانش به صورت موثری گردآوری و مدیریت شود تا بتوان از نتایج آن بهره مند و به عنوان مزیتی رقابتی از آن استفاده کرد.

    امروزه سازمان ها توجه ویژه ای به مدیریت دانش مبذول می دارند. با توجه به اینکه مدیریت دانش یک الزام رقابتی است، برای سازمانها مهم است که بدانند آیا سازمان آنها جهت پذیرش مدیریت دانش آمادگی دارد یا خیر؟

    چرا که اگر پیش نیازهای ضروری پیاده سازی چنین سیستمی در سازمان وجود نداشته باشد استفاده از چنین فرایندی به جای اینکه سودآوری به همراه داشته باشد، چیزی جز پرداخت هزینه های اضافی برای سازمان به ارمغان نخواهد آورد. بنابراین یک گام اصلی و اساسی قبل از پیاده سازی سیستم مدیریت دانش و برای اینکه پیاده سازی چنین سیستمی موفقیت به دنبال داشته باشد، مطالعه و سنجش میزان آمادگی سازمان برای پذیرش چنین سیستمی است.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    صل اول

     

     

    کلیات تحقیق(شامل طرح تحقیق)

     

     

     

     

     

    1-1- مقدمه   

    پیشرفت وتوسعه اموری نیستند که برحسب تصادف یا اتفاق به وجود آیند.امروزه با توجه به اینکه رقابت بین شرکتها بیشتر دانش محور شده است یکی از الزامات مهم در پیشرفت سازمان ها و شرکت ها توجه به سیستم مدیریت دانش و ایجاد زیرساختها و آمادگی لازم برای پیاده سازی این سیستم می باشد.

    در این تحقیق تحت عنوان " بررسی میزان استعداد و تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریاگسترکیش " به بررسی میزان آمادگی و استعدادعوامل و شاخصهای موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریاگسترکیش پرداخته خواهد شد. بدین منظور در این فصل تحت عنوان کلیات تحقیق به بیان مسئله، فرضیه­ها، اهداف، و روش کلی تحقیق پرداخته شده است.

     

    1-2- بیان مسأله

    مدیریت دانش سازمانی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت ها در شرایط رقابتی و عصر اطلاعات است. در جهان امروز که تولید کالا و ارائه خدمات به شدت دانش مدار شده اند، دانش دارایی کلیدی برای کسب مزیت رقابتی به شمار می رود. در یک تعریف کلی مدیریت دانش را     می توان به عنوان مجموعه ای از فرآیندها تعریف کرد که ناظر بر خلق، اشاعه و بهره گیری از دانش است که مستلزم خلق ساختارهای سازمانی حمایتی، تسهیل روابط اعضا و استفاده از ابزارهای IT در شبکه و توزیع دانش است (محمدی فاتح،سبحانی و محمدی،1387 : 14). در واقع هدف اصلی مدیریت دانش استفاده بهینه از دانش سازمانی جهت دستیابی به اهداف سازمان می باشد. پیاده سازی مدیریت دانش رکن مهمی در مدیریت دانش می باشد و عوامل متعددی می توانند بر پیاده سازی موفق مدیریت دانش در یک سازمان تاثیرگذار باشند. نتایج تحقیقات زیادی که در این رابطه انجام گرفته نشان دهنده این است که عواملی چون فرهنگ سازمانی،تکنولوژی، رهبری ،ساختار سازمانی و منابع انسانی مهمترین عواملی هستند که اگر در سازمان آمادگی و زیر ساختهای لازم را برای پیاده سازی مدیریت دانش داشته باشند منجر به اطمینان یافتن سازمان به استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش و کسب یک مزیت رقابتی می گردند.

    امروزه در شرکت های بزرگ وجود سیستم مدیریت دانش امری حیاتی به نظر می آید. شرکت  حمل و نقل و خدمات کانتینری دریاگسترکیش یکی از بزرگترین شرکت های خدمات دریایی خاورمیانه می باشد. از این رو بر آنیم تا در این تحقیق به" بررسی میزان استعداد و تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریاگسترکیش " بپردازیم.

     

     

    سوال اصلی تحقیق:

    سوال اصلی:

    آیا شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش استعداد لازم برای پیاده سازی مدیریت دانش را دارد؟

     

    سوالات فرعی :

    آیا شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ تکنولوژیکی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.؟

    آیا شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ حمایت مدیران ارشد برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.؟

    آیا شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ منابع انسانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد..؟

    آیا شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ فرهنگ سازمانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.؟

    آیا شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ ساختار سازمانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد..؟

     

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    مدیریت دانش، بهینه سازی دانش سازمانی به منظور دستیابی به افزایش عملکرد است و امروزه بزرگترین آرزوی سازمانها تعریف یک سیستم مدیریت دانش مناسب، پیاده سازی و اداره آن به یک روش موفق است و این امر مستلزم آمادگی لازم سازمان و محیط داخلی و بیرونی آن جهت پذیرش و استقرار موفق سیستم مدیریت دانش می باشد. از آنجایی که شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریاگسترکیش به دنبال بهبود و افزایش عملکرد خود در بندر شهید رجایی و حوزه خلیج فارس می باشد و همان طور که گفته شد پیامد استقرار مدیریت دانش افزایش عملکرد سازمان و دستیابی به اهداف سازمان می باشد این تحقیق از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

     

    1-4- فرضیه‌ها

    فرضیه‏های تحقیق:

     

    فرضیه 1 : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ تکنولوژیکی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

     

    فرضیه 2 : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ حمایت مدیران ارشد برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

     

    فرضیه 3 : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ منابع انسانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

    .

    فرضیه 4 : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ فرهنگ سازمانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

     

    فرضیه 5:  شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ ساختار سازمانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد..

     

     

    1-5- اهداف تحقیق

    مهمترین اهداف این تحقیق با توجه به عنوان تحقیق" بررسی میزان استعداد تقبل  مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش "عبارتند از:

     

    هدف اصلی :

    بررسی میزان استعداد تقبل شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش برای پیاده سازی مدیریت دانش.

    اهداف فرعی :

     

    تعیین میزان استعداد  تکنولوژیک شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

    تعیین میزان استعداد مدیران ارشد  شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

    تعیین میزان استعداد  منابع انسانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

    تعیین میزان استعداد فرهنگ سازمانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

    تعیین استعداد  ساختار سازمانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

     

    مدیران شرکت پس از اخذ گزارش نتایج این تحقیق به خوبی می­توانند از میزان استعداد هر یک از عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش آگاهی پیدا کرده و به دنبال رفع نقص و کاستی ها در هر یک از مواردی بپردازند که از آمادگی لازم برخوردار نمی باشد. و در نهایت با اطمینان به وجود آمادگی لازم در محیط درونی سازمان با ریسک پایین تری به پیاده سازی سیستم مدیریت دانش بپردازند. 

     

     

     

    1-6- متغیرهای پژوهش

    دراین تحقیق میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش مورد بررسی قرار می گیرد. متغیرهای این تحقیق شامل دو دسته متغیرهای مستقل و وابسته به شرح زیر می باشد:

    الف-متغیرهای مستقل :

    1- تکنولوژی      2- حمایت مدیران ارشد     3- منابع انسانی       4- فرهنگ سازمانی       5- ساختار سازمانی

    ب- متغیر وابسته:

    استعداد شرکت دریا گستر کیش برای پیاده سازی مدیریت دانش

    1-7- قلمرو پژوهش

    الف-قلمرو موضوعی پژوهش:

    موضوع تحقیق در حیطه مدیریت اجرایی می باشد که به موضوع " میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش " می پردازد.

    ب- قلمرو مکانی پژوهش:

    این تحقیق در شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش انجام گرفته است.

    ج-قلمرو زمانی پژوهش:

    این تحقیق در بازه زمانی تیرماه تا دی ماه 92انجام یافته است.

     

     

    1-8- نوع  و روش تحقیق

    روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، از نظر گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است.اطلاعات مرتبط با مفاهیم و تئوریهای تحقیق، از بررسی­های کتابخانه­ای و مطالعات متون فارسی و انگلیسی موجود در این زمینه و گزارشات داخلی شرکت دریا گسترکیش تامین خواهد گردید. و برای گردآوری اطلاعات در روش میدانی از پرسشنامه ومصاحبه استفاده خواهد شد که پس از توزیع بین مدیران و کارشناسان شرکت دریا گسترکیش فراهم خواهد شد.

     طبق مطالب قبلی متغیر وابسته این تحقیق میزان استعداد شرکت دریاگسترکیش برای پیاده سازی مدیریت دانش و متغیرهای مستقل تحقیق نیز در پنج دسته کلی 1- تکنولوژی 2- حمایت مدیران ارشد      3- منابع انسانی 4-فرهنگ سازمانی 5- ساختار سازمانی  قرار دارند و در قالب پرسشنامه تهیه شده به بررسی جزئی هرکدام از آنها پرداخته خواهد شد.  روش نمونه گیری نیز روش نمونه گیری تصادفی است و برای آزمون فرضیه­ها از آزمون دوجمله ای و تی تست تک نمونه ای استفاده خواهد شد.

    ابزارهای گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه و مصاحبه است که برای بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    پس از تنظیم یک پرسشنامه معتبر و تعیین روایی آن، اطلاعات پرسشنامه­ای مورد نیاز  از جامعه آماری مورد بررسی گردآوری شده و با استفاده از روشهای آماری مناسب همچون جداول فراوانی، نمودارها  و آزمونهای آماری مناسب ارتباط هرکدام از متغیرهای مستقل مورد بررسی با متغیر وابسته تعیین خواهد شد. برای پردازش اطلاعات کامپیوتری بدست آمده در این تحقیق از نرم­افزارهای آماری SPSS و EXCEL استفاده خواهد شد و نتایج بصورت جدول و گراف با تحلیلهای مربوطه ارائه خواهد شد.

    1-9- ساختار تحقیق

    همانطور که بیان شد این تحقیق به  بررسی میزان آمادگی و پذیرش مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش خواهد پرداخت. در فصل اول به بررسی مبانی و کلیات و اهداف و فرضیات مورد استفاده تحقیق پرداخته شده است. در فصل دوم تحت عنوان ادبیات و پیشینه  تحقیق به بررسی ادبیات و سوابق مرتبط با تحقیق پرداخته می شود. فصل سوم به روش شناسی تحقیق می پردازد و در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط پرسشنامه تحقیق با استفاده از روشهای ذکر شده پرداخته ایم و در نهایت در فصل پنجم تحقیق خلاصه ای از مهمترین نتایج تحقیق و نیز پیشنهادات ارائه می شود و در انتها نیز لیست مراجع تحقیق آورده می شود. 

    1-10- تعریف کلمات کلیدی

    1-10-1-مدیریت دانش[1]: لری پروساک[2] مدیریت دانش را چنین تعریف میکند:

    مدیریت دانش تلاشی است برای شناسایی دارایی های ذهنی که در ذهن افراد مدفون شده است، سپس تبدیل آن به یک دارایی سازمانی که می تواند توسط گستره وسیعی از افراد مورد استفاده قرار گیرد، افرادی که سازمان به تصمیم گیری آنها وابسته است. (اخگر، جهانیان،1389: 24).

    1-10-2- شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش [3]: شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش در سال 1968 میلادی تاسیس شده است. این شرکت اولین و بزرگترین پورت اپراتور ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی می باشد و به مدد مدیریت علمی، نرم افزار ، سخت افزار و تجهیزات پیشرفته بندری و همچنین نیروی انسانی ماهر توانسته است به موقعیت منحصر به فردی در ایران و منطقه خاورمیانه دست پیدا کند.

     

    1-10-3-تکنولوژی[4]:

    دانش در سازمانهای امروزی را می توان به گونه ای چندپاره توصیف کرد. در این سازمانها حجم گسترده ای از دانش توزیع شده است چنانچه این سازمانها بتوانند داده ها را مدیریت کنند می توانند با تکنولوژی اطلاعات به طور موثر کار کنند. برای تسهیم اطلاعات در هر لحظه و هر کجا چندین نوع تکنولوزی در دسترس است. تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار قابل حمل و نقل شبکه، ایمیل، تله کنفرانس و اینترانت بعضی از تکنولوژیهایی است که در خلق و توزیع دانش مورد استفاده قرار می گیرد. انبار دانش و ذخیره داده های بعضی از تکنولوژی ها در امر ذخیره دانش است. به طور داخلی، سیستم های مدیریت دانش در توسعه مشارکتی ذخیره اسناد و داده ها، خدمات یادگیری و جستجو برای بهترین شیوه ها اثربخش هستند. به طور خارجی، آنها برای مدیریت روابط مشتری، به دست آوردن هوش رقابتی و همکاری با شرکا مفید هستند.(دانشگر،1388)

     

     

     

     

     

    1-10-4-حمایت مدیران ارشد[5]:

    اجرای راهبردهای مدیریت دانش همانند دیگر برنامه های کلان سازمان، باید از حمایت مدیریت ارشد برخوردار باشد. گرچه پایبندی مدیران اجرایی برای گردآوری و انتقال دانش در سازمان یک امر قطعی محسوب می شود، اما حمایت مدیریت ارشد برای توسعه برنامه های مدیریت دانش الزامی است. اگر مدیریت سطح بالا از مدیریت دانش حمایت نکند، هر تلاشی در زمینه مدیریت دانش خدشه دار خواهد شد.(کثیری نژاد،1384)

     

    1-10-5-فرهنگ سازمانی[6]:

    تعاریف متعددی از فرهنگ سازمانی ارائه شده است. برای مثال فرهنگ سازمانی به عنوان ارزشهای غالب که بوسیله یک سازمان حمایت می شود توصیف شده است. در هر سازمانی الگویی از باورها، سمبل ها، شعائر، داستانها و آداب و رسوم وجود دارند که به مرور زمان بوجود آمده اند. این الگوها باعث می شوند که در خصوص اینکه سازمان چیست و چگونه اعضا باید رفتار خود را ابراز کنند، درک مشترک و یکسانی بوجود آید.(دانشگر، 1388)

     

    1-10-6-منابع انسانی[7]:

    منابع انسانی یکی از با ارزش ترین منابع در سازمان ها هستند و کلید حل مشکلات و مولفه اصلی کسب موفقیت ها محسوب می گردند. برای رسیدن به هدف های سازمان و به عبارتی دیگر کسب بهره وری مناسب نیاز به بروز رفتار مناسب از سوی کارکنان است که آن را شایستگی رفتاری می نامند. سازمانها می توانند به بهترین وجهی در استخدام و کارآموزی کارکنان سرمایه گذاری کنند. شاید در گذشته نه چندان دور بیشترین تمرکز عمدتا بر بروز رفتار تخصصی افراد بود، اما امروزه با توجه به رشد دانش و سرعت تغییرات، مجموعه ای از شایستگی های رفتاری یعنی شایستگی های: شخصیتی، اجتماعی، روش ها و تخصص از کارکنان انتظار می رود.(دانشگر، 1388)

     

    1-10-7-ساختار سازمانی[8]:

    ساختار سازمانی راه یا شیوه ای است که بوسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم، ساماندهی و هماهنگ می شوند. سازمانها ساختارهایی را بوجود می آورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و اعمال اعضا را کنترل کنند.(اعرابی،1376 : 10)

     

    [1] Knowledge management

    [2] Larry Prusak

    [3] Tidewater Middle East Marine Services

    [4] Technology

    [5] Senior management support

    [6] organizational culture

    [7] human resources

    [8] Organizational Structure

    Abstract

    This research is done to evaluate the readiness of Tidewater Middle East Marine Services Company for setting up the knowledge management system. The main goal of this research is: The evaluation on readiness of Tidewater Middle East Marine Services Company for setting up the knowledge management system.In this study we measure readiness of Tidewater Middle East Marine Services Company in five key indicators for setting up the knowledge management system.

    These factors include: Technology, Senior management support, organizational structure, organizational culture and human resources.

    The method used in this research is based on library research, questionnaire and interview.

    In this research one-sample T-test  and Binomial test is used to investigate the research hypotheses and the Friedman test is used to prioritize the effective factors on the above-mentioned five factors.

    According to the results gained from the evaluation of key indicators in Tidewater Middle East Marine Services Company the level of readiness in the field of Technology, Senior management support , organizational structure is good; and about the variations of organizational culture and human resources the level of readiness is evaluated as low, in other words there is an absence in the essential readiness of these variations. 

     

    Keywords: knowledge management, Tidewater Middle East Marine Services Company, Technology, Senior management support, organizational structure, organizational culture and human resources.

  • فهرست:

    ندارد.

    منبع:

    منابع  فارسی

    1-ابطحی،حسین،صلواتی،عادل،1385،مدیریت دانش در سازمان،انتشارات پیوند نو

    2-اخگر،بابک،جهانیان،خشایار،1389،قطب نمای مدیریت دانش،نشر گلچین علم،نگاه دانش

    3- اکبرپور شیرازی، محسن،کاظمی صفت،دره،1386،مطالعه تطبیقی مدل های سنجش آمادگی سازمانی جهت پذیرش مدیریت دانش،اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش

    4- اعرابی، محمد، موسوی، سعید، 1388، الگوی استراتژیک مدیریت دانش برای ارتقای عملکرد پژوهشگاه ها، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی،شماره 51

    5- اعرابی، محمد، 1376، طراحی ساختار سازمانی، چاپ اول، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی

    6- اجلی قشلاجوقی، مهدی، موسی خانی، محمد، صفوی میر محله، سید رحیم، ارائه مدلی برای سنجش میزان آمادگی سازمان در زمینه مدیریت دانش (مطالعه موردی اطلاعات مرکز آمار ایران)، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

    7-اقبال سرابی، مهدی، اسماعیلی، حسن ،1386،مدیریت دانش تجربه ای جدید در شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی،اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش

    8-آزاده،فریدون،تقی پور،مجید،درگاهی،حسین،قاضی میرسعید،جواد،حسن زاده،محمد،خوانساری،جیران،1387،بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در ارتباط با بکارگیری مدیریت دانش در کتابخانه های مرکزی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سال 1387،مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،دوره2،شماره3

    9-آصف زاده،سعید،پیری،زکیه،1383،انتشار:فعالیت کلیدی در مدیریت دانش،مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل،سال ششم،شماره4

    10-آذر،عادل،مومنی،محمد،1380،آمار و کاربرد آن در مدیریت،انتشارات سمت،جلد دوم

    11- پیری، زکیه، آصف زاده، سعید، 1385، چگونه می توان مدیریت دانش را بکار گرفت؟، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سال دهم،شماره 1

    12- تارخ، محمد جعفر، الوندی، نغمه، 1389، تدوین راهکار اجرایی سیستم های مدیریت دانش (مطالعه موردی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین)، نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، شماره 2، جلد 21

    13-ترنتن،استیو،مک کراکن،کریسی،ترجمه محسن زاده،افسانه،2005،نقش عامل انسانی در مدیریت دانش،مجله کتابداری و اطلاع رسانی،جلد10،شماره1

    14-حافظ نیا،محمد رضا،1388،مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،انتشارات سمت

    15- دانش فرد، کرم اله، شهابی نیا، سعید، 1389، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش (مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق معاونت اجرایی شمال شرق تهران)،فصلنامه مدیریت،سال هفتم،شماره17

    16- دانشگر، محمد، احرامی، مرضیه ،1388، بررسی آمادگی بانک پارسیان برای پیاده سازی مدیریت دانش بر اساس مدل BKMM، دومین کنفرانس ملی مدیریت دانش

    17- رفعتی،حسن،حسنوی،رضا،به آذین،فرید،بنی طباء، علیرضا،1387، بررسی الگوی مدیریت دانش در یک مرکز تحقیقاتی نظامی، فصلنامه طب نظامی،شماره 10

    18-رمضانی،احسان،1383،فرآیند مدیریت دانش،مجله تدبیر،شماره 147

    19- زعفریان، رضا، اسماعیل زاده، مونا، شاهی، نساء، 1387، ارایه الگوی پیاده سازی مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط(مطالعه موردی شرکت نفت ایران زمین)، مجله توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره دوم

    20-زارع میرک آباد،علی،1387،ارائه چارچوبی جهت پیاده سازی مدیرت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط

    21-ساعدی، مهدی.نادعلی پور، حمید،1385، مدل پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو بر مبنای یادگیری و نگاه منبع محور به شرکت در بستر فناوری اطلاعات، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه

    22- شیرزاد کبریا، بهارک، خوش نظر، حسین ، 1388، تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد پژوهشی دبیران دوره دبیرستان از دیدگاه مدیران شهرستان سقز در سال تحصیلی 89-1388،فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی

    23-شجاعی،مرضیه،چالش های فرا روی مدیریت دانش

    24-شریف زاده،فتاح،بودلایی،حسن،1387،مدیریت دانش در سازمانهای اداری،تولیدی و خدماتی،انتشارات جهاد دانشگاهی

    25-علی احمدی،علی رضا،سعید نهایی،وحید،1387،منتخبی از کتاب توصیفی جامع از روشهای تحقیق،انتشارات تولید دانش

    26-عدلی،فریبا،1384،مدیریت دانش،حرکت به سمت فراسوی دانش،انتشارات فراشناختی اندیشه

    27-علی احمدی، علی رضا، برزین پور، فرناز، کرمی، مهران ،1388، مقایسه الگوهای بلوغ مدیریت دانش ماهنامه تدبیر-سال نوزدهم-شماره 201

    28-عباسی، مریم،1389، آمادگی سازمانی جهت پذیرش فرایندهای مدیریت دانش، مدل مفهومی، سومین کنفرانس ملی مدیریت دانش

    29-قلیچ لی،بهروز،1388،مدیریت دانش فرآیند خلق،تسهیم و کاربرد سرمایه فکری در کسب و کارها،انتشارات سمت

    30-کثیری نژاد،تقی،1384،مدیریت دانش،مجله مربیان،شماره 17

    31-گودرزی،محمود،ابوترابی،مجتبی،دستی گردی،مهدی،دستی گردی،کاظم،1388،ارتباط فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش مدیران ستادی سازمان تربیت بدنی،نشریه مدیریت ورزشی،شماره2

    32-گلچین پور،مونا،بررسی دلایل شکست مدیریت دانش در سازمان ها،رشد فناوری، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،شماره 11

    33-گزنی،علی،1386، توسعه نظام مدیریت دانش در زیمنس، مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مدیریت دانش ایران،پایگاه علمی مقالات مدیریت

    34-مرادزاده،محمد،به آذین،فرید،کریمی،بنیامین،1388،ده عامل موفقیت مدیریت دانش در سازمانها، ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 169

    35-محمدی فاتح،اصغر، سبحانی، محمد صادق،محمدی،داریوش،1387،مدیریت دانش رویکردی جامع،انتشارات پویش

    36-نعمتی،محمدعلی،1383،مدیریت دانش،چالشها و فرصتها،فصلنامه پژوهشی اندیشه و انقلاب اسلامی،شماره9

    37- نیسی، عبدالحسین، رنگباری خینی، محمد، 1388، بررسی عوامل موثر در استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش در سازمان مخابرات استان خوزستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز

    38-نوروزیان،میثم،1385،دانش مدیریت دانش،مجله تدبیر،شماره 176

    3-یاریگر روش، حسن،1382، مدیریت دانش،سازمانهای دانشی، کارکنان دانشی،مجله توسعه مدیریت، شماره55

    منابع  غیر فارسی

    40- Atul Gupta & Jason McDaniel, Lynchburg College,Creating Competitive Advantage By Effectively Managing Knowledge:

    A Framework for Knowledge Management,2002

    41- Gandhi, S 2004, 'Knowledge management and reference services', The journal of academic librarianship, vol. 30, no. 5, pp. 368-81

    42- Hansen, Morten T., Nohria, Nitin, Tierney, Thomas,1999, What"s Your Strategy for Managing Knowledge, Harvard Business Review, 00178012, Mar/Apr99, Vol. 77, Issue 2

    43-Murray E. Jennex, Lorne Olfman ,Assessing Knowledge Management Success/Effectiveness Models,2004

    44- K.A. Kanagasabapathy, R. Radhakrishnan Empirical Investigation of Critical Success factor and knowledge management structure for successful implementation of knowledge management system – a case study in Process industry

    سایتها

    44-http://tidewater.ir

    45-http://www.modiriran.ir

    46-http://sid.ir


موضوع پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, نمونه پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, جستجوی پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, فایل Word پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, دانلود پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, فایل PDF پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, پروژه در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, پروژه درباره پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری در یاگسترکیش

ارزیابی آمادگی بکارگیری راه حل سازمانی (ERP) بر اساس عوامل حیاتی موفقیت (مورد کاوی: شرکت ایران خودرو دیزل) چکیده سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی یک بسته نرم افزاری با کاربرد بسیار وسیع است که همه عملکردهای سازمان را در یک سیستم منفرد، یکپارچه می کند. به منظور پیاده کردن موفقیت آمیز یک پروژه ERP[i] در سازمان ضرورت ارزیابی آمادگی بکارگیری سیستم توصیه شده است. در این تحقیق با هدف ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) 1-1- مقدمه چندیست که مقوله­ای به نام سرمایه فکری [1]در نظر مدیران و صاحبان فن اهمیت­های فراوانی پیدا کرده است . می­دانیم که دارایی[2]­ها در سازمان به دو بخش دارایی­های مرئی و نامرئی تقسیم بندی می­شود از جمله دارایی­های مرئی می توان سرمایه در گردش و یا حساب بانکی شخص یا بنگاه را دانست و دارایی­های نامشهود خود به دو دسته تقسیم بندی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازاریابی گرایش داخلی چکیده: پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش گسترده امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای گوناگون را فراهم ساخته است. متأسفانه بسیاری از شرکت های ایرانی در زمینه چگونگی استفاده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی(M.A) گرایش استراتژیک فصل اول: کلیات تحقیق چکیده هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون است. به این منظور، تمامی کارکنان دارای حداقل مدرک لیسانس گروه صنعتی زرماکارون برابر با 1300 به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. با استفاده از فرمول کوکران و جدول ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیک) بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل چکیده مدیریت دانش یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانهای با جدیت به دنبال بهره‌مندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مدیریت ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : تشکیلات و روش‌ها چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : در بخش‌هایی از سازمان گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) همانند خیلی از سازمان‌های دیگر، کارکنان دانش را یک عامل قدرت افزا می‌دانند و از انتقال و تسهیم آن امتناع می‌ورزند و سالانه حجم زیادی از تجربیات و دانش با بازنشستگی کارکنان از ...

پایان نامه­ ی دوره کارشناسی ارشد در رشته‌ مدیریت بازرگانی(گرایش تحول) چکیده مدیریت دانش در آموزش عالی مجموعه­ای از فرآیندهای سازمانی است که از ایجاد و انتقال دانش در این مؤسسات حمایت کرده و دست‌یابی به اهداف سازمانی و دانشگاهی را ممکن می­سازد. بدین منظور و به جهت مدیریت مناسب دانش سازمانی، ابزاری مناسب نیاز است که بتوان با استفاده از آن از میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش با رویکرد QFD فازی(مورد مطالعه: بیمارستان شهید بهشتی شهر شیراز) چکیده یکی از بخش‌های دولتی کشور که بسیار دانش‌بنیان بوده و بخش عظیمی از منابع دولتی را به خود اختصاص می‌دهد، بخش مدیریت بیمارستانی می‌باشد. ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران، یک تلاش پیچیده است که به‌طور فزاینده‌ای به دانش و اطلاعات وابسته است. همان‌طور که انسان‌ها، مواد و ...

ثبت سفارش