پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم

word 1 MB 31014 112
1393 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۳,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه

    برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    مهندسی فناوری اطلاعات - گرایش شبکه‌ های کامپیوتری

    چکیده

    شبکه‌ های نظارتی بی‌سیم شاخه‌ای مهم از شبکه‌ های حسگر چند رسانه‌ ای بی‌سیم با برخی ویژگی‌های منحصر به فرد است. کیفیت خدمات در شبکه‌های نظارتی بی‌سیم رابطه تنگاتنگی با نرخ گمشدگی بسته‌ها دارد. وقوع ازدحام یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل گمشدگی بسته در شبکه است. گمشدگی بسته‌ها در شبکه‌های نظارتی بی‌سیم بسته به نوع بسته گمشده می‌تواند تأثیرات محسوسی در پایین آوردن کیفیت ویدئوی دریافتی داشته باشد. یکی از عوامل مهمی که می‌تواند نقش به سزایی در بالا بردن کیفیت ویدئو انتقالی داشته باشد، سیاست صف مورد استفاده در مسیریاب و لحاظ کردن محتویات چندرسانه‌ای و اولویت بسته‌ها است. در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای بر روی بدست آوردن پروتکل‌های لایه انتقال برای کنترل مؤثر ازدحام در شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم صورت گرفته است. هرچند اکثر این الگوریتم‌ها بی‌توجه به محتویات چندرسانه‌ای کار می‌کنند. در این پایان‌نامه ابتدا مکانیسم کنترل ازدحام برای شبکه‌های حسگر بی‌سیم ارائه شده که با استفاده از بازخورد گرفتن از مسیریاب‌های میانی برای کنترل هرچه مؤثرتر نرخ ارسال توسط حسگرها، صورت می‌گیرد. سپس از سیاست صف اولویت برای بالا بردن کیفیت ویدئوی دریافتی استفاده می‌شود. در آخر امکان انتقال مجدد برای بسته‌هایی با اولویت بالاتر را بررسی کرده و میزان بهبود را به ازای حالات متفاوت شبکه بدست آورده شده است. شبیه‌سازی با استفاده از شبیه‌ساز ns-2 صورت گرفته و نتایج شبیه‌سازی حاکی از آن است که مکانیسم‌های پیشنهادی در مقایسه با دیگر مکانیسم‌های موجود از عملکرد بهتری در کیفیت ویدئوی دریافتی برخوردار است.

    واژه‌های کلیدی: شبکه‌های نظارتی بی‌سیم، شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای، کنترل ازدحام، لایه انتقال، کیفیت خدمات.

    1                                                                                                               فصل اول:

     

    مقدمه

     

    سوالات تحقیق

    به منظور بررسی و بهبود پروتکل‌ های لایه انتقال شبکه‌ های نظارتی بی‌سیم ابتدا باید به شناخت عمیقی از شرایط مسأله و چالش‌های مربوطه رسیده، سپس با استفاده از این اطلاعات بدنبال راه‌حل‌های مناسب ارائه شده بود. در صورت ارضاء نشدن برخی از نیازهای مسأله توسط راه‌حل‌های موجود باید راه‌حلی جدید ارائه کرد. از این رو سوالاتی که مطرح می‌شوند و روشنگر راه این تحقیق هستند عبارتند از:

    ترافیک موجود در شبکه‌های نظارتی از چه نوعی بوده و چه ویژگی‌هایی دارند؟

    شبکه‌های نظارتی از چه اجزایی ساخته شده و چه امکاناتی در اختیارمان قرار می‌دهند؟

    شبکه‌های نظارتی بی‌سیم چه نیازمندی‌هایی دارند؟

    ترافیک چندرسانه‌ ای و بلادرنگ چه تأثیری در طراحی پروتکل‌های لایه انتقال دارند؟

    ویژگی‌های شبکه‌های نظارتی بی‌سیم (از جمله: نرخ بالای داده و نرخ بالای گمشدگی بسته‌ها) چه تأثیری بر روی طراحی پروتکل‌های لایه انتقال دارند؟

    برای شبکه‌های نظارتی بی‌سیم پروتکل‌های بدون وضعیت[1] مناسب‌ترند یا پروتکل‌های باوضعیت[2]؟

    چگونه می‌توان لایه انتقال را در شبکه‌های نظارتی بی‌سیم بهینه نمود؟

    1-1       ساختار پایان نامه

    ساختار کلی پایان نامه به شکل زیر است:

    در فصل دوم پیش زمینه‌ای از موضوعات اصلی شامل توضیحاتی بر شبکه‌های حسگر بی‌سیم و شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم و مباحثی در چندرسانه‌ای ارائه شده و سپس به تشریح دسته‌بندی شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم پرداخته و نگاهی کلی به سیستم‌های نظارتی بی‌سیم که دسته‌ای مهم از شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم با ویژگی‌های منحصر به فرد است، خواهیم داشت.

    در فصل سوم به بیان شرایط و ویژگی‌های محیطی شبکه‌های نظارتی بی‌سیم پرداخته، چالش‌های پیش رو را بررسی کرده و پارامترهای مهم مورد نیاز جهت ارزیابی را معرفی می‌نماییم.

    فصل چهارم شامل معرفی، ارزیابی و مقایسه پروتکل‌های مطرح برای شبکه‌هایی با ویژگی‌هایی نظیر خط ارتباطی بی‌سیم، نرخ بالای گمشدگی بسته در شبکه، نرخ بالای داده، ترافیک چندرسانه‌ای، ترافیک بلادرنگ، نیازهای تأمین کیفیت خدمات[3] و غیره، می‌باشد.

    در فصل پنجم کار خود را ارائه داده و نتایج و بهبودهای حاصل را بیان کرده و با برخی از پروتکل‌های مطرح مقایسه می‌کنیم.

    و در نهایت در فصل ششم نتیجه‌گیری‌ای از این تحقیق کرده و چند نمونه از کارهایی که در ادامه می‌توان انجام گیرد را ذکر می‌نماییم.

    1                                                                                                               فصل دوم:

     

    پیش زمینه

    شبکه‌های نظارتی بی‌سیم دسته‌ای مهم از شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم است که ترافیک غالب آن چندرسانه‌ای (ویدئوها، تصاویر و صوت‌های بدست آمده از حسگرها) می‌باشد. برای درک هرچه بهتر این شبکه‌ها ابتدا نیاز است یک شناخت مقدماتی از چندرسانه‌ای داشته و سپس به مطالعه‌ی شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم و نسل قبل از آن، یعنی شبکه‌های حسگر بی‌سیم بپردازیم.

    1-1       چندرسانه‌ای

    چندرسانه‌ای چیست؟

    افرادی که از واژه چندرسانه‌ای استفاده می‌کنند به دسته‌های مختلف با دیدگاه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال فروشنده رایانه چندرسانه‌ای را به عنوان رایانه‌ای شامل سیستم صوتی، درایو نوری DVD و ... می‌داند. فروشنده وسایل سرگرمی ممکن است چندرسانه‌ای را به عنوان سیستم تلویزیون کابلی تعاملی با قابلیت دسترسی به صدها کانال دیجیتالی بر روی اینترنت یا شبکه، بداند. در علم رایانه، مفهوم چندرسانه‌ای عبارتست از مجموعه‌ای از ماژول‌ها نظیر متن[1]، تصاویر[2]، گرافیک[3]، انیمیشن[4]، ویدئو[5] و صوت[6] که می‌توانند به صورت تعاملی باشند.

    در این بخش ابتدا به بیان مفاهیم و اصول اولیه که برای فهم ویدئو لازم است، می‌پردازیم. این مفاهیم که جنبه‌های مختلف ویدئو را در نظر می‌گیرند عبارتند از:

    انواع سیگنال‌های ویدئو

    ویدئوی آنالوگ

    ویدئوی دیجیتال

    از آنجا که ویدئو از منابع مختلفی ساخته می‌شود، ابتدا از خود سیگنال شروع می‌کنیم. ویدئوی آنالوگ به عنوان یک سیگنال پیوسته نشان داده می‌شود. ویدئوی دیجیتال نیز به عنوان یک سری از تصاویر دیجیتال نشان داده می‌شود. در انتهای این بخش به بیان روش‌های فشرده‌سازی ویدئوی دیجیتال می‌پردازیم.

    1-1-1                        انواع سیگنال‌های ویدئویی

    سیگنال‌های ویدئویی می‌توانند در 3 دسته‌ی جدا قرار گیرند: 1) کامپوننت ویدئو[7] 2) کامپوزیت ویدئو[8] و 3) S- ویدئو[9].

    ویدئوی کامپوننت

    هنگامی که از 3 سیگنال جداگانه ویدئو برای پلان‌های قرمز، سبز و آبی استفاده شود، به عنوان ویدئوی کامپوننت شناخته می‌شود. این نوع سیم‌ها شامل 3 سیم (متصل کننده) هستند که برای وصل کردن دوربین و یا دیگر دستگاه‌ها به تلویزیون یا نمایشگر، استفاده می‌شوند.

    ویدئوی کامپوزیت

    در ویدئوی کامپویزیت، رنگ(“chrominance”) و شدت(“luminance”) سیگنال‌ها در یک موج حمل‌کننده سوار می‌شوند. کرومیننس ترکیب دو رنگ(I و Q یا U و V) می‌باشد. از این سیستم در بخش همگانی تلویزیون استفاده می‌شود چرا که با تلویزیون‌های سیاه-سفید نیز سازگار است.

    S-ویدئو

    S-ویدئو از دو سیم استفاده می‌کند: یکی برای لومیننس و دیگری برای سیگنال ترکیب شده کرومیننس.

    1-1-2                        ویدئوی آنالوگ

    یک سیگنال آنالوگ f(t) یک تصویر متغیر-زمانی را نمونه‌برداری می‌کند. در روش اسکن کردن مترقی[10] یک تصویر(فریم) به صورت کامل و از ابتدا اسکن می‌شود. در روش دیگر به نام اسکن کردن یک در میان[11] خطوط تصویر به صورت یک در میان (خطوط زوج و فرد) اسکن می‌شود. استانداردهای اصلی پخش همگانی تلویزیون عبارتند از:

    NTSC

    استانداردی است که به صورت گسترده در آمریکای شمالی و ژاپن استفاده می‌شود. در این استاندارد از نسبت 4:3 و روش اسکن کردن یک در میان استفاده می‌شود. همچنین در این استاندارد 30 فریم در ثانیه و 525 خط به ازای هر فریم اسکن می‌شود.

    PAL

    یک استاندارد تلویزیون است که توسط دانشمندان آلمانی اختراع شد. این استاندارد از اسکن 625 خط بر فریم و 25 فریم در ثانیه به همراه نسبت 4:3 و اسکن کردن یک در میان، استفاده می‌کند. این استاندارد مهم به صورت گسترده در اروپای غربی، چین، هند و بسیاری از نقاط دیگر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    SECAM

    این استاندارد که توسط فرانسوی‌ها اختراع شده، سومین استاندارد عمده در پخش همگانی تلویزیون است. SECAM نیز از 625 اسکن خط بر فریم، 25 فریم بر ثانیه، با نسبت 4:3 و اسکن کردن یک در میان استفاده می‌کند. SECAM و PAL شبیه هم هستند با این تفاوت که از شماتیک کدگذاری رنگ متمایز استفاده می‌کنند. در جدول ‏2‑1 استانداردهای پخش همگانی تلویزیون به طور خلاصه با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

    (جداول و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    1-1-3                        ویدئوی دیجیتال

    مزایای نمایش دیجیتال ویدئو بسیار است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    امکان ذخیره ویدئو بر روی دستگاه‌های دیجیتال یا در حافظه، آماده بودن جهت پردازش (مثلاً حذف نویز، کپی و الصاق و ...) و یکپارچه شدن با بسیاری از برنامه‌های چندرسانه‌ای

    دسترسی مستقیم، که امکان ویرایش غیرخطی ویدئو را فراهم می‌کند

    تکرار ضبط بدون کاهش کیفیت تصاویر

    راحتی کدگذاری و تحمل‌پذیری بیشتر در مقابل نویز کانال

    نمونه‌برداری جزئی کروما[12]

    در نمونه‌برداری کروما با 3 عدد سروکار داریم که نشان‌دهنده‌ی تعداد پیکسل‌های فرستاده شده به ازای سیگنال‌های Y، Cb و Cr است. در نتیجه شماتیک 4:4:4 این مفهوم را می‌رساند که هیچ نمونه‌برداری جزئی کروما صورت نمی‌گیرد و همه پیکسل‌ها ارسال می‌شوند. شماتیک 4:2:2 نشان‌دهنده‌ی نمونه‌برداری جزئی افقی سیگنال‌های Cb و Cr با فاکتور 2 می‌باشد. بدین صورت که تمامی پیکسل‌های شماره‌گذاری شده از 0 تا 3 مربوط به Y ارسال می‌شوند و 2 پیکسل از هر Cb و Cr به شکل زیر ارسال می‌شوند. (Cb0, Y0)(Cr0, Y1)(Cb2, Y2)(Cr2, Y3)(Cb4, Y4) ... شماتیک 4:1:1 نمونه‌برداری جزئی با فاکتور 4 و به صورت افقی انجام می‌شود. شماتیک 4:2:0 نمونه‌برداری جزئی با فاکتور 2، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی انجام می‌شود. در شکل ‏2‑1 مثالی از نمونه‌برداری جزئی با شکل نشان داده شده‌اند. شماتیک 4:2:0 معمولاً در JPEG و MPEG استفاده می‌شوند. ]36[

    1                  Abstract

    Wireless video sensor networks will be composed of interconnected, battery-powered miniature video cameras, each packaged with a low-power wireless transceiver that is capable of processing, sending, and receiving data. Video and audio sensors will be used to enhance and complement existing surveillance systems against crime and terrorist attacks. Large-scale networks of video sensors can extend the ability of law enforcement agencies to monitor areas, public events, private properties and borders. QoS in surveillance system is one the most important factors. Packet loss in network will cause signifact impact in QoS. Packet loss can be resulted of happening congestion in network. In networks with prioritized content such as multimedia streams a proper queuing policy could improve signifacntly quality of delivered video. In recent years a lot of researches have been done to improve the quality of delivered video in highly potential congesting networks. However most of them do not consider the content. In this thesis we have evaluated some of the most important protocols in this field of study and we have proposed our new enhanced congestion control mechanism by getting feedback from router and using priority queuing policy at the router and chance of retransmitting high priority packets to achieving better quality. Our simulation has been done in ns-2.

    Keywords: wireless surveillance systems, wireless multimedia sensor networks, congestion control, transport layer, quality of service

     

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه 1

    1-1 ساختار پایان نامه  2

    فصل دوم: پیش زمینه. 5

    2-1 چندرسانه‌ای     6

    2-1-1 انواع سیگنال‌های ویدئویی.. 7

    2-1-2 ویدئوی آنالوگ... 8

    2-1-3 ویدئوی دیجیتال.. 9

    2-1-4 فشرده‌سازی ویدئو. 12

    2-1-5 H.261. 15

    2-1-6 H.263. 20

    2-1-7 H.264. 22

    2-2 شبکه‌های حسگر بی‌سیم.. 23

    2-2-1 مقدمه. 23

    2-2-2 نگاهی به شبکه‌های حسگر بی‌سیم.. 24

    2-2-3 تاریخچه شبکه‌های حسگر. 27

    2-2-4 ویژگی‌ها 28

    2-2-5 کاربرد شبکه‌های حسگر بی‌سیم.. 28

     

    عنوان                                                                                                صفحه

    2-2-6 ویژگی‌های عمومی یک شبکه حسگر بی‌سیم.. 29

    2-2-7 ساختار ارتباطی شبکه‌های حسگر بی‌سیم.. 31

    2-2-8 فاکتورهای موثر بر طراحی شبکه حسگر بی‌سیم.. 31

    2-2-9 ویژگی‌های سخت‌افزاری.. 32

    2-3 شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای بی‌سیم و سیستم‌های نظارتی بی‌سیم.. 34

    فصل سوم: شرایط محیطی مسأله 40

    3-1 فاکتورهای تأثیرگذار بر روی طراحی شبکه‌های حسگر چندرسانه‌ای.. 42

    3-2 معماری شبکه. 45

    3-2-1 معماری مرجع.. 45

    3-2-2 پیاده‌سازی حسگرهای تک‌ردیفی در مقایسه با چندردیفی.. 46

    3-2-3 پارامترهای مهم در ارزیابی پروتکل‌های انتقال چندرسانه‌ای.. 47

    فصل چهارم: پروتکل‌های مطرح مربوطه 50

    4-1 RTP 51

    4-2 RTCP 54

    4-3 RTSP 55

    4-4 SCTP 57

    4-4-1 چندخانگی.. 58

    4-4-2 مشخصات SCTP. 58

     

    عنوان                                                                                                صفحه

    4-5 مشتقات SCTP. 59

    4-6 DCCP 62

    4-6-1 CCID 2: کنترل ازدحام شبه TCP. 63

    4-6-2 CCID 3: کنترل ازدحام TFRC.. 64

    فصل پنجم: مکانیسم پیشنهادی 66

    5-1 کنترل ازدحام. 67

    5-2 مکانیسم کنترل ازدحام پیشنهادی   71

    فصل ششم: نتیجه‌گیری و کارهای آینده 94

    فصل هفتم: مراجع 98

    Abstract 102

     

     

    منبع:

    [1]Cucchiara, Rita. "Multimedia surveillance systems." In Proceedings of the third ACM international workshop on Video surveillance & sensor networks, pp. 3-10. ACM, 2005.

    [2]Girod, Bernd, Mark Kalman, Yi J. Liang, and Rui Zhang. "Advances in channeladaptive video streaming." Wireless Communications and Mobile Computing 2, no. 6 (2002): 573-584.

    [3]Girod, Bernd, Anne Margot Aaron, Shantanu Rane, and David Rebollo-Monedero. "Distributed video coding." Proceedings of the IEEE 93, no. 1 (2005): 71-83.

     

    [4]Stockdon, Hilary F., and Rob A. Holman. "Estimation of wave phase speed and nearshore bathymetry from video imagery." Journal of Geophysical Research: Oceans (1978–2012) 105, no. C9 (2000): 22015-22033.

    [5]Zúniga, Marco, and Bhaskar Krishnamachari. "Integrating future large-scale wireless sensor networks with the internet." USC Computer Science, Tech. Rep(2003).

     

    [6]Kulkarni, Purushottam, Deepak Ganesan, and Prashant Shenoy. "The case for multi--tier camera sensor networks." In Proceedings of the international workshop on Network and operating systems support for digital audio and video, pp. 141-146. ACM, 2005.

     

    [7]Stewart, Randall, M. Ramalho, Q. Xie, M. Tuexen, and P. Conrad. "SCTP partial reliability extension." In Work in progress, draft-ietf-tsvwg-prsctp-01. txt. 2003.

    [8]Miyazaki, Akihiro, Thomas Wiebke, Rolf Hakenberg, and Carsten Burmeister. "RTP payload format to enable multiple selective retransmissions." (2000).

    [9]Feamster, Nicholas G. "Adaptive delivery of real-time streaming video." PhD diss., Massachusetts Institute of Technology, 2001.

     

    [10]Raman, Suchitra, Hari Balakrishnan, and Murari Srinivasan. "ITP: An image transport protocol for the internet." Networking, IEEE/ACM Transactions on 10, no. 3 (2002): 297-307.

     

    [11]Argyriou, Antonios, and Vijay Madisetti. "Streaming H. 264/AVC video over the internet." In Consumer Communications and Networking Conference, 2004. CCNC 2004. First IEEE, pp. 169-174. IEEE, 2004.

    [12]Lifen, Zhao, Shang Yanlei, and Liu Ju. "The performance study of transmitting MPEG4 over SCTP." In Neural Networks and Signal Processing, 2003. Proceedings of the 2003 International Conference on, vol. 2, pp. 1639-1642. 2003.

    [13]Argyriou, Antonios. "A novel end-to-end architecture for H. 264 video streaming over the Internet." Telecommunication Systems 28, no. 2 (2005): 133-150.

    [14]Abd, Ahmed, Chitra Venkatramani, Tarek Saadawi, and Myung Lee. "Improving interactive video in wireless networks using path diversity." In Management of Multimedia Networks and Services, pp. 1-12. Springer Berlin Heidelberg, 2004.

    [15]Abd El Al, Ahmed, Tarek Saadawi, and Myung Lee. "Unequal error protection for real-time video in mobile ad hoc networks via multi-path transport." Computer Communications 30, no. 17 (2007): 3293-3306.

     

    [16]Kim, Kyung-Hoe, Kwang-Min Jeong, Chul-Hee Kang, and Seung-Joon Seok. "A transmission control SCTP for real-time multimedia streaming." Computer Networks 54, no. 9 (2010): 1418-1425.

    [17]Blanton, Ethan, Kevin Fall, and Mark Allman. "A conservative selective acknowledgment (SACK)-based loss recovery algorithm for TCP." (2003).

    [18]Chandran, Kartik, Sudarshan Raghunathan, Subbarayan Venkatesan, and Ravi Prakash. "A feedback-based scheme for improving TCP performance in ad hoc wireless networks." Personal Communications, IEEE 8, no. 1 (2001): 34-39.

    [19]Fu, Zhenghua, Haiyun Luo, Petros Zerfos, Songwu Lu, Lixia Zhang, and Mario Gerla. "The impact of multihop wireless channel on TCP performance." Mobile Computing, IEEE transactions on 4, no. 2 (2005): 209-221.

    [20]Holland, Gavin, and Nitin Vaidya. "Analysis of TCP performance over mobile ad hoc networks." Wireless Networks 8, no. 2/3 (2002): 275-288.

    [21]Kim, Dongkyun, C-K. Toh, and Yanghee Choi. "TCP-BuS: Improving TCP performance in wireless ad hoc networks." Communications and Networks, Journal of 3, no. 2 (2001): 1-12.

    [22]Liu, Jian, and Suresh Singh. "ATCP: TCP for mobile ad hoc networks."Selected Areas in Communications, IEEE Journal on 19, no. 7 (2001): 1300-1315.

    [23]Sundaresan, Karthikeyan, Vaidyanathan Anantharaman, Hung-Yun Hsieh, and Raghupathy Sivakumar. "ATP: A reliable transport protocol for ad hoc networks." Mobile Computing, IEEE Transactions on 4, no. 6 (2005): 588-603.

    [24]Xu, Kaixin, Mario Gerla, Lantao Qi, and Yantai Shu. "Enhancing TCP fairness in ad hoc wireless networks using neighborhood RED." In Proceedings of the 9th annual international conference on Mobile computing and networking, pp. 16-28. ACM, 2003.

    [25]Yu, Xin. "Improving TCP performance over mobile ad hoc networks by exploiting cross-layer information awareness." In Proceedings of the 10th annual international conference on Mobile computing and networking, pp. 231-244. ACM, 2004.

    [26]Lochert, Christian, Björn Scheuermann, and Martin Mauve. "A survey on congestion control for mobile ad hoc networks." Wireless Communications and Mobile Computing 7, no. 5 (2007): 655-676.

    [27]Bakre, Ajay, and B. R. Badrinath. "I-TCP: Indirect TCP for mobile hosts." InDistributed Computing Systems, 1995., Proceedings of the 15th International Conference on, pp. 136-143. IEEE, 1995.

    [28]Balakrishnan, Hari, Srinivasan Seshan, and Randy H. Katz. "Improving reliable transport and handoff performance in cellular wireless networks." Wireless Networks 1, no. 4 (1995): 469-481.

    [29]Sinha, Prasun, Thyagarajan Nandagopal, Narayanan Venkitaraman, Raghupathy Sivakumar, and Vaduvur Bharghavan. "WTCP: A reliable transport protocol for wireless wide-area networks." Wireless Networks 8, no. 2/3 (2002): 301-316.

    [30]Iyer, Yogesh Gopalan, Shashidhar Gandham, and S. Venkatesan. "STCP: a generic transport layer protocol for wireless sensor networks." In Computer Communications and Networks, 2005. ICCCN 2005. Proceedings. 14th International Conference on, pp. 449-454. IEEE, 2005.

    [31]Hull, Bret, Kyle Jamieson, and Hari Balakrishnan. "Mitigating congestion in wireless sensor networks." In Proceedings of the 2nd international conference on Embedded networked sensor systems, pp. 134-147. ACM, 2004.

    [32]Wan, Chieh-Yih, Shane B. Eisenman, and Andrew T. Campbell. "CODA: congestion detection and avoidance in sensor networks." In Proceedings of the 1st international conference on Embedded networked sensor systems, pp. 266-279. ACM, 2003.

    [33]Wang, Chonggang, Kazem Sohraby, Victor Lawrence, Bo Li, and Yueming Hu. "Priority-based congestion control in wireless sensor networks." In Sensor Networks, Ubiquitous, and Trustworthy Computing, 2006. IEEE International Conference on, vol. 1, pp. 8-pp. IEEE, 2006.

    [34]Lin, Qiao-Min, Ru-Chuan Wang, Jian Guo, and Li-Juan Sun. "Novel congestion control approach in wireless multimedia sensor networks." The Journal of China Universities of Posts and Telecommunications 18, no. 2 (2011): 1-8.

    [35]Mahdizadeh Aghdam, S., Mohammad Khansari, Hamid R. Rabiee, and Mostafa Salehi. "UDDP: a user datagram dispatcher protocol for wireless multimedia sensor networks." In Consumer Communications and Networking Conference (CCNC), 2012 IEEE, pp. 765-770. IEEE, 2012.

    [36]Li, Ze-Nian, and Mark S. Drew. “Fundamentals of multimedia”. Upper Saddle River (NJ):: Pearson Prentice Hall, 2004.

    [37]Salomon, David. “Data compression: the complete reference”. Springer, 2004.

    [38]Akyildiz, Ian F., Tommaso Melodia, and Kaushik R. Chowdhury. "A survey on wireless multimedia sensor networks." Computer networks 51, no. 4 (2007): 921-960.

    [39]Schulzrinne, Henning, G. M. D. Fokus, S. Casner, R. Frederick, and V. Jacobson. "RTP: A transport protocol for real-time applications", RFC 1889." (1996).

    [40]Forouzan, Behrouz A. "TCP/IP Protocol Suite."

    [41]Potdar, Vidyasagar, Atif Sharif, and Elizabeth Chang. "Wireless sensor networks: A survey." In Advanced Information Networking and Applications Workshops, 2009. WAINA'09. International Conference on, pp. 636-641. IEEE, 2009.

    [42]Schulzrinne, Henning, Anup Rao, and Robert Lanphier. "Real time streaming protocol (RTSP) RFC 2326." IETF (April 1998) (1998).

    [43]Kohler, Eddie, Mark Handley, and Sally Floyd. "Designing DCCP: Congestion control without reliability." In ACM SIGCOMM Computer Communication Review, vol. 36, no. 4, pp. 27-38. ACM, 2006.


موضوع پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, نمونه پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, جستجوی پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, فایل Word پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, دانلود پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, فایل PDF پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, تحقیق در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, مقاله در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, پروژه در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, پروپوزال در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, تز دکترا در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, پروژه درباره پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارائه یک پروتکل بهبود یافته لایه انتقال برای سیستم های نظارتی بی سیم

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات- شبکه‌ های کامپیوتری چکیده شبکه­ های مش بی­سیم، شامل مسیریاب­های مش و کلاینت­های مش هستند، که مسیریاب­های مش با کمترین تحرک، ستون فقرات شبکه مش را شکل می­دهند. مسیریاب­ها و کلاینت­ها در شبکه مش از طریق دروازه به اینترنت دسترسی پیدا می­کنند. امروزه شبکه­های مش بی­سیم، سرویس­های بی­سیم را در گستره متنوعی از کاربردها، ...

پایان­نامه کارشناسی­ارشد گرایش مخابرات- سیستم چکیده پژوهش حاضر، درمورد مسئله مقیاس پذیری در شبکه های سنسوری بدون سیم با قابلیت تصویربرداری است که با در نظر گرفتن یک سناریوی نسبتا کاربردی از شبکه سنسوری، و براساس معیارهای عملکرد ظرفیت قطع (outage) و ظرفیت ارگادیک (ergodic) شبکه، مقیاس­پذیری را مورد تحلیل، مدلسازی ریاضی و شبیه سازی قرار داده است. مقیاس پذیری اصولا برای تعیین اثرات ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- مخابرات چکیده شبکه‌های مش بی‌سیم یکی از تکنولوژی‌های مورد توجه برای ایجاد شبکه‌های بی‌سیم نسل بعد هستند. زیرا این شبکه‌ها می‌توانند به دلیل افت مسیر کمتر و نیز کاهش اثر عامل سایه افکنی، که ناشی از خصوصیت چند گامی بودن آنهاست، محدوده تحت پوشش وسیع و ظرفیت بالایی را با مصرف توان کم و هزینه پایین در اختیار کاربران قرار دهند. در مقابل این مزایا، ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: کامپیوتر گرایش نرم افزار چکیده در یک شبکه حسگر که یک سیستم توزیع شده فراگیر است، یکی از موارد مورد بحث همگام‌سازی ارتباطات است. یکی از عمده وظایف همگام‌سازی فرآیند‌ها، انحصار متقابل است. الگوریتم‌های جدید ارایه شده در مقایسه با الگوریتم‌ های قدیمی با عدالت بیشتری عمل می‌نمایند. در این پایان‌نامه یک مدل با استفاده از شبکه‌های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) چکیده: یک شبکه حسگر متشکل از تعداد زیادی گره‌های حسگر است که در یکمحیط به طور گسترده پخش شده و به جمع‌آوری اطلاعات از محیط می‌پردازند.از آنجایی که گره ها از باتری تغذیه میکنند ،مساله مهمی که در شبکه های حسگرمورد توجه قرار میگیرد،بحث مصرف انرژی است.یکی از روشهایی که در این شبکه ها برای کاهش مصرف انرژی بسیار رایج است خواباندن گره ها ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد شبکه­ های کامپیوتری فصل اول 1 مقدمه 1-1 شبکه موردی سیار چیست؟ شبکه موردی سیار[1] شبکه‌ای است که توسط میزبان‌[2]های بی‌سیم که می‌توانند سیار هم باشند تشکیل می‌شود. در این شبکه‌ها لزوما از هیچ زیرساخت پیش‌ساخته‌ای استفاده نمی‌شود. بدین معنا که هیچ زیرساختی مانند یک ایستگاه مرکزی، مسیریاب[3]، سوئیچ[4] و یا هر چیز دیگری که در دیگر شبکه‌ها از ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر- نرم افزار (M.Sc) چکیده کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم نسبت به شبکه های سنتی بسیار متفاوت است. بعضی از پارامترهایی که در ارزیابی کیفیت سرویس در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: پوشش شبکه, تعداد بهینه نودهای فعال در شبکه, طول عمر شبکه و میزان مصرف انرژی. در این پایان نامه سه مسئله اساسی شبکه ها ی حسگر بی سیم مطرح ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق (مخابرات سیستم) چکیده بهینه­سازی جایگذاری گره­ها در محیط­های مختلف برای شبکه­های حسگرفراپهن­باند مکان­یاب سیستم­های مکان­یاب به سیستم­هایی گفته می­شود که بتوانند مکان یک جسم را در یک فضا تشخیص دهند. اینگونه سیستم­ها معمولا با استفاده از ارتباطات رادیویی، فاصله دو جسم را تشخیص داده و بعد از چندین اندازه­­­گیری از گره­های مختلف، مکان جسم ...

ثبت سفارش