پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل

word 941 KB 31096 110
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت

    گرایش اجرایی

    چکیده

    در سالهای اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین تأثیر را در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی داشته است به طوری که امروزه با بکار گیری کامپیوتر، شبکه‌های ارتباطی و رشد شبکه گسترده جهانی انقلابی در عرصه بانکداری و ارائه خدمات بانکی بوجود آمده که بانکداری الکترونیکی نامیده می‌شود از آنجا که یکی از ارکان اساسی توسعه بانکداری الکترونیکی تلفن بانک می‌باشد. انجام این امور از طریق شبکه بانکی امکان پذیر است. در کشور ما نیز با توجه به رشد سریع تکنولوژی‌های ارتباطی و نوپا بودن سیستم  نوین بانکداری الکترونیکی، بانک توسعه تعاون  در این راستا پیشرو بوده و رضایت مشتریان را در الویت قرارمی دهد. این پژوهش در نظر دارد به بررسی و شناسایی عوامل موثر بر خدمات نوین بانک  ارائه خدمات تلفن بانک و تأثیر آن بر رفتار مصرف کننده (تصمیم به استفاده از خدمات بانکداری نوین از جمله تلفن بانک) در بانک توسعه تعاون استان اردبیل بپردازد و در نهایت پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات موجود بر سر راه استفاده از این خدمات و راهکارههای جذب مشتریان ارائه دهد. پژوهش حاضر سه عامل سهولت ادراک شده و مفید بودن ادراک شده و امنیت ادراک شده را به عنوان عوامل موثر بر خدمات تلفن بانک مد نظر قرار داده و به بررسی تأثیر این عوامل بر رفتار مصرف کننده می پردازد. که در آن بر اساس مدل‌های دیویس و آجزن فیش بین و نظریات دیگر دانشمندان مختلف در خصوص مراحل قصد استفاده از خدمات تلفن بانک؛ بانک توسعه تعاون استان اردبیل مورد بررسی قرار می‌گیرد روش تحقیق کاربردی –توصیفی می‌باشد و جامعه آماری آن شامل مشتریان بانک توسعه تعاون استان اردبیل که به خدمات تلفن بانک دسترسی دارند نمونه آماری 384 نفر از بین مشتریان بانک توسعه تعاون استان اردبیل که مجموعاً 10 شهرستان 10 شعبه به روش تصادفی ساده انتخاب شده  که از این خدمات استفاده می‌کنند برای شناسایی متغیرها از پرسش نامه بر گرفته از مدل تعدیل یافته پذیرش فناوری دیویس و سایر خصیصه‌های مشتریان تهیه و تنظیم شده است که با استفاده از نرم افزار SPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج این تحلیل نشان می‌دهد بر اساس تحلیل واریانس یک طرفه بین عوامل سهولت ادراک شده و مفید بودن و امنیت داشتن تکنولوژی و هدف استفاده کنندگان از این تکنولوژی رابطه معناداری وجود دارد و نتایج تجزیه و تحلیل از هدف استفاده­کنندگان از این خدمات به ترتیب اول مفید بودن و دوم امنیت داشتن و سوم سهولت ادراک شده را نشان می‌دهد.

     

    کلمات کلیدی : بانکداری الکترونیک – ادراکات مشتریان از خدمات  تلفن بانک- بانک توسعه  تعاون استان اردبیل

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    مقدمه:

    توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه تلفن بانک، حاصل قابلیتهای فناوری اطلاعات است که امروزه در دنیای کسب و کار با اقبال فراوان روبرو شده است. انسان هزاره‌ی سوم در تلاش است با شتاب دادن به روند توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف نظام اجتماعی از الگوی سنتی فاصله گرفته و الگوی جدید متناسب با الزامات عصر اطلاعات ایجاد کند. در این راستا و همانند اکثر تأمین‌کنندگان سیستم، نظام بانکی طی دهه‌های اخیر به سرعت به سمت سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین ارائه سیستم به مشتریان، به عنوان راهی برای کنترل هزینه‌ها، جذب مشتریان جدید و تحقق انتظارات مشتریان روی آورده است و استفاده از این فناوری‌ها (تلفن بانک، موبایل بانک، سیستم‌های خودپرداز و...) را به عنوان یک ضرورت راهبردی در دستور کار خود قرار داده است (جوزف واستون، 2003، 190).

    فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری جدید در دهه 90 وارد  بازار شد و به سرعت  توسعه یافت. این فناوری به دلیل عمومی بودن آن با سایر فناوری‌ها تفاوت اساسی دارد. به این معنی که نه تنها در حوزه خود تأثیر گذار است، بلکه در کلیه فعالیتهای اقتصادی و غیر اقتصادی تأثیر بسزایی در تسهیل انجام امور و بالا بردن بهره‌وری و کارایی دارد (پزشکی، دباغ رضایی، 1384،38).

    یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها و چالش‌هایی که سازمان‌های امروزی با آن مواجه هستند استفاده از فناوری‌های مبتنی بر وب (شبکه) است، اینترنت به عنوان یک کانال جدید برای مبادلات اقتصادی منابع جدیدی برای ایجاد درآمد و فرصت در اختیار سازمان‌ها قرار داده است. میزان مبادلات از طریق اینترنت روز به روز در حال افزایش است و شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده نکنند ظرف مدت کوتاهی از صحنه بازار محو خواهند شد (سید جوادین، یزدانی،1384،2).

    از ویژگی‌های قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و بکارگیری آن جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات می‌باشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد و در طی15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است (آنکتاد[1]2001، ص154). این پیشرفت‌، بانکداری را نیز تحت تأثیر شدید خود قرار داده و باعث تغییرات عمده‌ای در این صنعت گردیده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتیک باعث ایجاد تغییرات عمده‌ای در شکل پول و سیستم‌های انتقال منابع در عرصه بانکداری گردیده و مفاهیم جدیدی از بانکداری تحت عنوان بانکداری نوین الکترونیکی ظهور یافته است (حسن زاده و پورفرد، 1382، ص 7).

    تمام سازمان ها به دنبال جذب مشتری و افزایش رضایتمندی او هستند، این مساله به خصوص در بانکها که در ارتباط دائم با مشتریان هستند اهمیت ویژه­ای دارد و از طرفی رقابت در بین بانک­ها و مؤسسات قرض­الحسنه و سایر اشکال جذب منابع پولی رو به افزایش است، لذا ایجاد مزیت رقابتی برای بقای بانک‌ها لازم و ضروری به نظر می­رسد. خدمات نوین بانکی که ارتباط بسیار نزدیکی با تکنولوژی اطلاعات  و ارتباطات دارد از جمله  عوامل بسیار مهم در ایجاد مزیت رقابتی برای بانکها و جذب مشتریان و رضایتمندی آنها است (علی محمدی، 1381، ص34). منظور از خدمات نوین بانکی که در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است اشکالی از بانکداری الکترونیکی است که با هدف  جذب و رضایت مشتریان در بانک‌های مختلف ارایه می‌شود. خدمات نوین بانکی ارایه شده در شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل شامل: عابر بانک، حساب متمرکز، تلفن بانک، موبایل بانک، اینترنت بانک، بانکداری الکترونیک و بانکداری اینترنتی است. با توجه به اهمیت رضایت مشتریان در عملیات بانکی، کانون توجه مطالعه حاضر بر نقش خدمات نوین بانکی، تلفن بانک در جذب مشتریان و بهبود کارایی بانک با تاکید بر وقت و هزینه کارکنان شعب ارایه دهنده این خدمات است. به عبارت دیگر این پژوهش در صدد پاسخگویی به این سئوال است که خدمات نوین بانکی، تلفن بانک تا چه حد رضایت مشتریان و کارایی بانکها را ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی  به دنبال داشته است؟

     

    بیان مساله

    توجه روز افزون بانک‌ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با ارایه خدمات بانکی از طریق ابزارهای الکترونیکی با هدف تسهیل فرایند خدمات رسانی به مردم و کاهش هزینه‌های بانکداری رقابت فشرده‌ای را در صنعت بانکداری الکترونیکی ایجاد و اکثر بانک‌ها را به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی وادار کرده است (بیات،1387،10). یکی از این فن‌آوریهای نوین الکترونیکی تلفن بانک است. با توسعه سامانه‌های الکترونیکی مانند بانکداری الکترونیکی و گسترش استفاده از تلفن‌های همراه در سطح جامعه مؤسسات مالی و بانک‌ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. شبکه جهانی وب بطور اساسی انتظارات مشتریان را در مورد سرعت، دقت، قیمت وخدمات تغییرداده است. فاصله جغرافیایی معنای خود را از دست داده است و در دسترس بودن، سهولت و سرعت توزیع خدمات باعث ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان‌ها، ازجمله بانکها می‌گردد. برای رقابت در این محیط پیچیده کسب و کارها مجبورند جدیدترین و جذاب‌ترین ابزار خدماتی را که مشتریان خواستار آن هستند را در اختیار آنان قرار دهند. به منظور بقای بانک‌ها در عرصه رقابت شبکه‌های بانکی نیاز به تغییر روش از بانکداری سنتی می‌باشند. تمایل و علائق مشتری بر مبنای شکل جدیدی از الکترونیکی، رقابت مبتنی بر کاهش هزینه، حفظ مشتری، ترغیب مشتری، پذیرفتاری مشتری (قابلیت قبول)، امنیت، آسانی استفاده، بخش وسیعی از محصولات و خدمات می‌باشد (چانگ[2]،2006، ص213-210).

    این پژوهش توسعه مبتنی بر مدل  تعدیل یافته پذیرش تکنولوژی دیویس با یک عامل اضافی، امنیت ادراک شده را بیان می‌کند، که بر اساس این مدل، سهولت ادراک شده، مفید بودن ادراک شده و امنیت ادراک شده متغیرهای مستقل تحقیق می‌باشند؛ و متغیر وابسته این تحقیق  پذیرش استفاده از خدمات تلفن بانک توسط مشتریان می‌باشد که تئوری اقدام عقلائی فیش بین وآجزن، شامل دو عامل طرز نگرش فرد نسبت به رفتار و هنجارهای ذهنی می‌باشد. در واقع این تحقیق برای توسعه پذیرش استفاده از خدمات تلفن بانک و بهتر برآورد کردن نیاز و خواسته مشتریان و در راستای پاسخگویی به سئوال اصلی زیر می‌باشد:

    «استفاده از خدمات تلفن بانک بر نوع گرایش رفتاری مشتریان تاثیر دارد؟» 

     

     

    اهمیت و ضرورت تحقیق

    امروزه اکثر کشورهای جهان به استفاده از تلفن بانک ترغیب گردیده اند. از نیمه اول دهه 90 استفاده از مبادله  تلفن بانکی داده‌ها سالانه 23 درصد رشد داشته و طبق برآوردها تا سال 2000 این رشد به 36 درصد رسیده است. در حال حاضر استفاده از ابزارهای پرداخت  تلفن بانکی در جهان بسیار رونق یافته و رشد استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، خدمات  تلفن بانکی، تلفن بانک به ترتیب26، 25  و 35 درصد می‌باشد. این در حالی است که نحوه انجام مبادلات بانکی به روش سنتی و از طریق شعب به کمتر از 10درصد رسیده است، که ایران در زمینه تجارت تلفن بانک وتلفن بانکی در نتیجه تلفن بانک در رتبه 58 جهان قرار دارد (مرادیان،1383،14). بنابراین به کارگیری فناوری اطلاعات روش مناسبی بوده که شرکت‌های خدمات مالی باید برای کنترل هزینه‌هایشان و ارایه هر چه بهتر خدمات وجذب مشتریان به این نوع خدمات روی آن تحقیقات و سرمایه گذاری نموده تا بتوانند از سرمایه گذاری در این صنعت استفاده مطلوب را بدست آورد.

    1-4- اهداف تحقیق:

    هدف اصلی این تحقیق که از عنوان آن نشأت گرفته، عبارت است از:

    شناسایی تأثیر سطوح مختلف عوامل مؤثر بر گرایش فناوری اطلاعات به استفاده از سیستم  تلفن بانک توسط مشتریان.

    اهداف جزیی تحقیق عبارتند از:

    شناسایی تأثیر سطوح مختلف سهولت ادراک شده بر گرایش فناوری اطلاعات به  استفاده از  سیستم  تلفن بانک  توسط مشتریان.

     شناسایی تأثیر سطوح مختلف مفید بودن ادراک شده بر گرایش فناوری اطلاعات به استفاده از  سیستم  تلفن بانک  توسط مشتریان.

    شناسایی تأثیر سطوح امنیت ادراک شده بر گرایش فناوری اطلاعات به استفاده از  سیستم  تلفن بانک  توسط مشتریان.

     

    1-5- فرضیات تحقیق:

    - تاثیر سطوح مختلف عوامل اثرگذاری بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک توسط مشتریان تاثیر مستقیم دارد.

    تاثیر سطوح مختلف مفید بودن ادراک شده بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک توسط مشتریان تاثیر مستقیم دارد.

    تاثیر سطوح مختلف امنیت ادراک شده بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک توسط مشتریان تاثیر مستقیم دارد.

    - تاثیر سطوح مختلف سهولت ادراک شده بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک توسط مشتریان تاثیر مستقیم دارد.

    Abstract

     

    In recent years, ICT has the greatest impact on the social, economic and cultural spheres.Thus, even today using computers, communication networks and the growth of the World Wide Web has created a revolution in the field of banking and banking services that called the electronic banking.Since one of the basic phone bank is developing an electronic banking. This is done through the banking network is possible.Sinceone of thebasicpillars ofthe developmentof e-banking, is telephone banking. Doing these things through the banking network is possible.In our country, due to the rapid development of new communication technologies and new electronic banking systemtose"e taavon bank in this regard has been leading and customer satisfaction is in priority.This study intends to investigate and identify the factors influencing banks to offer new services, telephone banking servicesand its impact on consumer behavior (The decision to use modern banking services including telephone banking) in tose"e taavon bank of Ardebil provinceand finallypropose a solutionto solvethe problemsimpedingthe use of thisservice. Present study considered perceived usefulness and perceived ease and perceived security as influencing factors, and analyzed the effect of these factors on consumer behavior.Wherebased on Davis and ajzin fish ben modelsand the other scientist's ideas about the bank's plan to use mobile services,tose"e taavon bank of Ardebil province is analyzed. Research method is applied – descriptive. And population is all of client of tose"e taavon bankof Ardebil province.A total of 10 branches in 10city was randomly selected that use from that services.To identify variables from the questionnaire findings other customer specifications prepared and analyzed. The results of this study shows that based on one sided variance analysis there is significant relationship between perceived ease and usefulness and having security and the purpose of user of this technology.And the results and analysis of the users purpose of the Services show first usefulness, secondhaving security and third perceived ease respectively.

     

    Keywords: Electronic banking - Customer Perception of Services Bank,tose"e taavon bank of Ardebil province.

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات

    مقدمه.......................................................................................................................................3

    بیان مساله .................................................................................................................................4

    1 – 3 – پیشینه تحقیق. ...........................................................................................................................5

    1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق..............................................................................................................5

    1-5- اهداف تحقیق...............................................................................................................................5

    1-6- فرضیات تحقیق.............................................................................................................................6

    1-7- مدل مفهومی تحقیق......................................................................................................................6

    1-8-روش تحقیق..................................................................................................................................7

    1-9-قلمرو مکانی تحقیق........................................................................................................................7

    1-10- قلمرو زمانی تحقیق.....................................................................................................................7

    1-11- قلمرو موضوعی تحقیق................................................................................................................7

    1-12-ابزار گرد آوری داده‌ها................................................................................................................7

    1-13- روش تجزیه تحلیل داده‌ها ..........................................................................................................7

    1-14- تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق..................................................................................................8

    1-14-1- تعاریف مفهومی.....................................................................................................................8

    1-14-2- تعاریف عملیاتی متغیرها..........................................................................................................8

     فصل دوم ادبیات نظری تحقیق

    2-1- مقدمه.........................................................................................................................................12

    2-1-2-تئوری عمل منطقی..................................................................................................................13

     2-1-3-تئوری رفتار برنامه ریزی شده..................................................................................................15

    2-1-4-مدل  پذیرش تکنولوژی...........................................................................................................16

    2-1-5-توسعه تحقیقات TAMدر طول زمان......................................................................................19

    2-1-5-1- دوره معرفی مدل................................................................................................................19

    2-1-5-2- دوره اعتبارسنجی مدل .......................................................................................................20

    2-1-5-3- دوره توسعه مدل................................................................................................................21

    2-1-5-4- دوره تکامل مدل................................................................................................................22

    2-1-6- پیشنهاد افزودن متغیرهایی برای شرایط ایران............................................................................24

    2-1-6-1- عواطف و احساسات...........................................................................................................24

    2-1-6-2- هنجارهای اجتماعی............................................................................................................24

    2-1-6-3- بروندادهای اجتماعی..........................................................................................................25

    2-1-7- مدل اصلاح شده برای شرایط ایران.........................................................................................25

    2-2-مشتری‌گرایی...............................................................................................................................26

    2-3-فرایند پذیرش..............................................................................................................................27

    2-4-تئوری انتشار نوآوری...................................................................................................................28

    2-4-1-فاکتورهای مؤثر در انتشار و گسترش نوآوری‌ها و محصولات جدید........................................29

    2-5- سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری.........................................................................30

    2-5-1- دوره اول: اتوماسیون پشت باجه ..............................................................................................31

    2-5-2- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه.............................................................................................31

    2-5-3- دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب‌هایشان...................................................................32

    2-5-4- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و مرتبط کردن مشتریان با کل عملیات بانکی...................32

    2-6-تعریف و مفهوم بانکداری الکترونیک..........................................................................................33

    2-6-1-دستورالعمل FDIC...............................................................................................................34

    2-7- مزایای بانکداری.........................................................................................................................35

    2-8- زیر ساخت‌های‌ بانکداری ...........................................................................................................37

    2-8-1- زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب..............................................................................37

    2-8-2-امنیت تبادل اطلاعات...............................................................................................................37

    2-8-3-زیرساخت‌ها حقوقی و قانونی مناسب(مقررات).........................................................................38

    2-8-4-آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاه‌های اقتصادی...........................................................................38

    2-9-انواع کانال‌های ارائه خدمات الکترونیکی.....................................................................................39

    2-9-1- بانکداری خانگی....................................................................................................................40

    2-9-2- صفحات وب..........................................................................................................................40

    2-9-3-بانکداری تلفنی........................................................................................................................40

    2-9-4- خدمات بانکی مبنی بر تلویزیون..............................................................................................41

    2-9-5- بانکداری از طریق تلفن همراه.................................................................................................41

    2-9-6-دستگاه‌های خودپرداز اتوماتیک..............................................................................................42

    2-10-پیشینه تحقیق..............................................................................................................................42

    2-10-1سوابق داخل کشور..................................................................................................................42

    2-10-2-سوابق تحقیقاتی خارج از کشور.............................................................................................47

    2-10-3- نتایج آماری به دست آمده از سایر مطالعات .........................................................................51

    2-12- تعاریف اصطلاحات بکار رفته در تحقیق...................................................................................52

     فصل سوم روش تحقیق

    3-1- مقدمه.........................................................................................................................................54

    3-2- روش تحقیق...............................................................................................................................54

    3-3- جامعه آماری..............................................................................................................................55

    3-4- نمونه و روش نمونه‌گیری............................................................................................................55

    3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات...........................................................................................................57

    3-5-1- روایی و پایایی پرسشنامه ........................................................................................................57

    3-5-2- ابزار اندازه‌گیری.....................................................................................................................59

    3-6- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات..............................................................................................60

    3-6-1- تحلیل واریانس یک راهه........................................................................................................61

    3-6-2-آزمون فریدمن.......................................................................................................................61

     فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق

    4-1- مقدمه.........................................................................................................................................63

    4-2- یافته‌های  توصیفی .....................................................................................................................63

    4-2-1- جنسیت پاسخ دهندگان...........................................................................................................63

    4-2-2- سن پاسخ دهندگان.................................................................................................................64

    4-2-3- وضعیت تحصیلی پاسخ دهندگان............................................................................................65

    4-2-4- میزان مهارت کار با رایانه افراد پاسخ دهنده.............................................................................66

    4-3- آمار استنباطی..............................................................................................................................66

    4-3-1- توصیف متغیرهای تحقیق........................................................................................................67

    4-3-2- آزمون فرضیه‌ها......................................................................................................................69

    4-3-3- یافته جانبی پژوهش.................................................................................................................73

    نتیجه­گیری و ارائه پیشنهادهای تحقیق

    5-1- مقدمه.........................................................................................................................................76

    5-2- خلاصه تحقیق.............................................................................................................................76

    5-3- یافته­‏های تحقیق...........................................................................................................................77

    5-3-1- یافته‌های توصیفی..................................................................................................................77

    5-3-2- یافته‌های استنباطی و بحث و نتیجه‌گیری..................................................................................77

    5-4- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق.................................................................................................79

    5-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.................................................................................................80

    5-6- محدودیت‌های تحقیق.................................................................................................................80

    منابع و مأخذ.........................................................................................................................................81

     

    منبع:

    فهرست منابع فارسی:

    1-آجزن،فیش بین،"ارائه الگویی برای پژوهش در رفتار خرید کسب و کارهای کوچک"ترجمه علی قلی پور سلیمانی،7-1،1386

    2-آذر،ع مومنی،م،"آمار و کاربرد آن در مدیریت"،جلد دوم،انتشارات سمت،تهران،1382.

    3-اخوت پور،ب، جایگاه تلفن همراه در تلفن بانک  تلفن بانک،پرتو ملت،29و30،86-84،1387.

    4- اخوت پور،ب، "چالشهای تحول  فناوری اطلاعات"پرتو ملت،،20و21،52-49،1386.

    5-اسماعیل پور،ح،"مدیریت بازاریابی بین المللی"،انتشارات نگاه دانش،چاپ سوم،1382.

    6-اسماعیلی،ف"توسعه تلفن بانک  تلفن بانک در ایران"، نشریه تلفن بانک  تلفن بانک،3،1387.

    7-اللهیاری فرد،م،"ارزیابی گسترش تلفن بانک  تلفن بانک در کشورهای اسلامی"،تازه های اقتصاد.

    8-ایلداری،س،"تاثیر تجارت  تلفن بانک بر تلفن بانک خرد،ماهنامه بانک توسعه تعاون ،30.

    بست ، جان ، (1372) ، روش¬های تحقیق در امور تربیتی و فناوری اطلاعات ، حسن پاشا شریفی ، نرگس طالقانی ، انتشارات رشد ، چاپ اول .

    9-بیات.م "بانک مرکزی و تلفن بانک  تلفن بانک"،تلفن بانک  تلفن بانک،3،22،1387.

    11- بیات.م "دو مانع پیش روی تلفن بانک  تلفن بانک" تلفن بانک  تلفن بانک"،5،10،1387.

    12- بیات.م "چگونه فرهنگ سازی کنیم"تلفن بانک  تلفن بانک،4،22،1387.

    13-بیات.م،"مشتری گرامی!هرجا بخواهید بانک شعبه می زند"تلفن بانک  تلفن بانک،12،30،1387

    14-پزشکی،ی،دباغ رضایی،س،"نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی"،تدبیر،1384،163.

    15-پور میرزا،آ"پذیرش تلفن بانک  فناوری اطلاعات ازسوی مشتریان ایرانی"پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس-دانشگاه تکنولوژی،2007.

    16-حسن زاده،ع،،بانکداری الکترونیک ، تازه های اقتصاد ، 100، 1382.

    17-جعفری. ن،صادقی مجرد. م"سیستم مدیریت اطلاعات از طرح تا اصلاح"، تدبیر،189،68-59،1386.

    18-جهانگیری،ف،"بررسی عوامل موثر در آمادگی  فناوری اطلاعات برای تلفن بانک  فناوری اطلاعات در بانک توسعه تعاون"پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس1386.

    خاکی ، غلامرضا ، (1382) ، روش تحقیق در مدیریت ، انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، چاپ دوم .

    خاکی،غلامرضا،(1378)، روش تحقیق با رویکردی به پایان نویسی،.انتشارات مرکز تحقیقات علوم کشور چاپ اول.

    19-خمسه،ک،اخوان خرازیان،م،باقرزاده،م"عوامل موثر بر پیاده سازی پروژه های پرداخت  فناوری اطلاعات در کشور و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات آن"تلفن بانک  تلفن بانک،10،17-16،1387.

    دلاور، علی(1380)،احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران ، انتشارات رشد،چاپ پنجم.

    20-دلاور،ع،"مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی"انتشارات رشد،چاپ سوم ،1383.

    21-رشیدی،د،زادگان باوی، ه ،"تلفن بانک متمرکز؛پیش نیازی برای تحول در ارائه  سیستم بانکی"تازه های اقتصاد،31-25

    22-رضائیان،ع،"مبانی مدیریت رفتار سازمانی"انتشارات سمت،چاپ هفتم،1385.

    23-سرگزی گوشه،ز،" موانع استقرار و توسعه تلفن بانک  فناوری اطلاعات"،3،17-16،1387.

    24-سرمد،ز،بازرگان،ع،حجازی،ا"روش تحقیق در علوم فناوری اطلاعات"انتشارات آگاه،چاپ پنجم،تهران،1380.

    25-سید جوادین،س،یزدانی،ش،"بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از  سیستم تلفن بانک (مطالعه بانک سامان)،دانش مدیریت،70،61-45،1384.

    26-شاکر،ع،"بررسی عوامل حیاتی موفقیت تلفن بانک  فناوری اطلاعات در ایران"پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس،1386.

    27-صالحی ممان،م،"شناسایی عوامل موثر بر گرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خود پرداز بانکی"پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران-دانشکده مدیریت،1383.

    عادل آذر، مومنی،( 1387) ، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت.

    28-عباسی نژاد،ح،مهرنوش،م"تلفن بانک  فناوری اطلاعات"انتشارات سمت،چاپ اول،1385.

    29-عزیزی سرخنی،م.ج،اله قلی زاده آذری،م،کردلوئی،ح.ر،"بررسی زیر ساخت های موجود بانک تجارت برای استقرار تلفن بانک  فناوری اطلاعات،(پژوهشگر)مدیریت،10،11-1،1387.

    فرشادفر، عزت الله،(1381)، صول و روشهای آماری،انتشارات غرب،جلد2،چاپ دوم.

    30-فکور ثقیه،ا.م،"تاثیر فناوری اطلاعات بر صنعت تلفن بانک"مدیریت،18،108-107،1385.

    31- کیمیایی،پ،"بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیکی تقابلی اجتناب ناپذیر" فصلنامه بانک،شماره،22،1381.

    32-کمالی،ط،"بررسی عوامل چذیرش تلفن بانک  فناوری اطلاعات توسط مشتریان از دیدگاه مدیران"تلفن بانک  تلفن بانک،4،38-37،1387.

    33-گرامی،م،بتوخته،ا،"تلفن بانک  تلفن بانک،دولت  تلفن بانک،تجارت  تلفن بانک"تلفن بانک  تلفن بانک،1387،5،10.

    34- مرادیان،ه، " بانکداری  الکترونیک و تجربه دیگران"ُ ، ماهنامه تجارت ، 118 ، 1383.

    35-محمدی قاضی محله،ع،"رابطه عوامل کیفی  سیستم تلفن بانک  تلفن بانک بر رضایت مشتریان بانکها"پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،1385.

    36- موحدی،م،1382،"معرفی-بررسی واصلاح مدل  پذیرش 3تکنولوژی (با توجه به شرایط ایران )"،کنفرانس بین المللی مدیریت.

    مومنی،منصوروفعال رحیمی،علی.(1386).تحلیل های آماری با استفاده از SPSS .تهران:نشر کتاب نو

    37-موون،ج،اس مینور،م،"رفتار مصرف کننده"ترجمه صالحی اردستانی،ع،سعدی،م.ر،انتشارات اتحاد-جهان نو،چاپ اول،1386.

    38-ناصر،ف،"شناسایی عوامل موثردر گرایش مشتریان بانکهای تجاری کشور به  سیستم بانکی  فناوری اطلاعات"پایان نامه کارشناسی ارشد"دانشگاه تهران-دانشکده مدیریت،1382.

    39-هاوکینز،د،بست،ر،کانی،ک"رفتار مصرف کننده"ترجمه روستا،ا،بطحایی،ع،انتشارات سارگل،چاپ اول،1385.

    40-هادی زاده،ح،"رابطه بین ویژگیهای کیفی تجارت  تلفن بانک و میزان تمایل کاربران به آن"پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،1384.

    هومن، حیدر علی،(1387)، استنباط آماری در پژوهش رفتاری ، چاپ سوم، نشر پارسا.

    هومن،حیدر علی (1384)،مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل،تهران : انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب  علوم انسانی دانشگاهها (سمت).

    41-ونوس،د،صفائیان،م،"روشهای کاربردی بازاریابی  سیستم برای بانکهای ایرانی،انتشارات نگاه دانش،چاپ دوم،1382.

    42-یزدانی،ش،"بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از  سیستم تلفن بانک (مطالعه موردی بانک سامان)"پایان نامه کارشناسی ارشد،1384.

    43-"نگاهی به تلفن بانک خرده فروشی در اینده"ترجمه جندقی،م،ماهنامه آموژشی،خبری بانک ملی ایران،21،26-19،1386 .

     

     

     

     

    فهرست منابع انگلیسی:

     

    1- Ajzen, 2002," Behavioral Interventions Based on the Theory of Planned Behavior " Journal of the Association for Information Systems.

    2-Barnard.L,Vansolms.r,2002,”TheEvaluation and certification of informationsecurity against  BS7799”information management and computer security,vol6,no2-3,pp72-77.

    3-Bueno.s,Salmeron.j.l,2008”TAM-based success modeling in ERP”,interacting with computers,20,pp515-523.

    4- Carrington , M, 1997 , " The banking Revolution : how Technology in creating winners and losers " , Great Britain , pitman publishing company .

    5-Chang.h.c,2006”Exploring the digital capital indicators of Internet Banking in Taiwan”journal of American Academy of Business,9(1),pp210-213.

    6- Davis f . , Bagozzi , R . , Warshaw, p, 1989, " User acceptance of computer technoloy: a comparison of two theoretical models" ,:.

    7- Daniel , E. , Stovey , ch., 1999 ," online banking : strategic and management for competitive advantages " Singapore , Mc Growhil.

    8-Doll.w,Hendrickson.A,and Xiandong.d,1998,”Using Davis,perceived Usefulness and ease-of-use instruments for decision making:Aconfirmatory and multi-group invariance analysis,Decision Sciences,VOL29,No4,pp839-869.

    9- Durkin , M.,Howcroft , B.,2003," Relationship marketing in the banking sector ", marketing Intelligence and planning , vol 27.

    10- Essinger , J., 1999," the virtual banking revolution , the customer , the bank and the future" , international Thomson business press.

    11-Fen lin.H,2007,”Predicting  consumer intentions to shop on-lion:An empirical test of competing theories”Electronic commerce research and application,6,pp433-442.

    12-Giglio.V,2002,”privacy in the word of cyber banking:emerging legal issues and how you are protected”the secured,Mrch/April,pp48-60.

    13-Harrison, T. 2000, Financil Services Marketing, Edinburgh, Prentice Hall

    14-Hong.w,thong.g.y,Wang.w.m,andTamk.y,2001.”Determinants of user acceptance of digital libraries:an empirical examination of individubl differences and.system charachteries”,journal of mamagement information systems,VOL18,NO3,pp97-124.

    15- Hubbard , M., Walter , D., 2002 ," Community advantage panel Study : social impacts of homeownership " , center of  community capitalism : Chapel Hill , NC.

    16- Joseph , M.,Sekhon.Y, Stone, gTinson.j,2005,”Aranking of importance of selected technology on consumer perception of service delivery performance”International journal of American Academy of business,9(1),pp210-213.

    17-Lassar.w,Manolis.c, Lassar.s,2005,”the relationship between consumer innovativenees,personal characteristics,and on-line bankhng adoption”International journal of bank marketing,VOL23,NO2,pp176-199.

    18- Lee, Y. , kosar ,k. , Larsen ,k. ,2004 ," The Technology Acceptance Model:past , present , and Future " , communication of the Assoctiation information systems , vol 12.

    19-Liao, sh., pushao, Y., wang , H., Chen ,A . , 1999 ," the adoption of  virtual banking : an empirical study " , International Journal of  information management.

    20-Laukkanen.t,2007,”Internat VS mobile banking:compering customer value perceptions”Businessprocess  management journal,VOL13,NO6,pp788-797. 21. LU .J. ,L iu,c., Yao,J.,2003 , " Technoloyy Acceptance Model for wireless internet " , Electronic Networking  Applications  and  policy , vol 13, No3.

    22-Lunghsu.c,penglu.h,Hsia hsu.h,2007,” Adoption of the mobile Internet:An empirical study of multimedia message service(MMS),amega,35,pp715-726.

    23-Mattila.m,Karjaluoto.h,Pento.t,2003,”Internet banking adoption amang mature customers:early majority or laggards?”Jourrnal of services marketing,VOL17,NO5,pp514-528.

    24- Niels ,p. , 1998 ," The behavioral consequences  of  pc banking " , International Journal of  Bank  Marketing , vol 16, NO5.

    25-Parreault.w,McCarthy.e.j,2002”Basic marketing:aglobal managerial Approach,Mccrow-ltill lwin,14/e.

    26-Pikkarainen.t,Pikkarainen.k,karjaluoto.Hand pahnila.s,2004,”Consumer acceptance of on-line banking:an extension of the technology acceptance model,Internet Research,VOL14,NO3,pp224-235.

    27-Rugimbana.R,2007”The relation ship between values and personal e-banking service preferences”International of Banking marketing,VOL25,NO1,pp6-21.

    28-Sohail.m.s,sheikh.n.m,2008”Internet banking and quality of service”on line information Review,VOL32,NO1,pp58-72.

    29-Teo.t.s.h,Lin.h,2009,”Adopters and non-adopters oe-procurement in Singapore:An empirical study”omega 37,pp927-987.

    30-Vatanasombut.b,Igbaria.m,Stylianou.a,Rodgers.w,2008,”Information systems continuance intention of web-besed application customers:the case of on line banking”,Informetion &management,45,pp419-428.

    31-Waite ,k.,Harrison , T., 2004 ," online banking information : what  we want  and  what we get " , Qualitative Market Research : An International Journal , vol 7 , no1.

    32- Wang.g,Dou.w,Zhou.n,2008”Consumption attitudes and adoption of new consumer products:a contingency approach”European Journal of marketing,VOL42,NO1/2,pp283-245.

    33-Wang , Y., wang., Lin , H., Tang , T., 2003," Determinants  of  user acceptance of internet banking : an empirical study " , International Journal of service Industry Management.

    34-Yiu.c.s,Grant.k,Adgar.d,2007,”Factors affecting the adoption of Internet Banking in Hong kong-implication for the banking sector”International Journal of Informetion management,27,336-351.

     

    فهرست منابع  اینترنتی

    1-www.aftab.ir

    2-www.emerald.com

    3-www.google.com

    4-www.scincedirect.com


موضوع پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, نمونه پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, جستجوی پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, فایل Word پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, دانلود پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, فایل PDF پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, پروژه در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, پروپوزال در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, پروژه درباره پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاون استان اردبیل

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : " تولید" چکیده: سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم کردن ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

»M.A پایان‌ نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت « گرایش: بازار یابی چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعیین موانع بلوغ بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش تمامی مدیران، کارکنان و سرپرستان واحدهای مختلف درسطوح مختلف سازمانی در اداره امور مالیاتی استان ایلام می باشد. حجم کل جامعه آماری برابر با 230 نفر ( 230= N ) بوده که حجم ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین‌الملل چکیده با گسترش استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، جهان شاهد تحول عظیمی است که از آن تحت عنوان عصر اطلاعات یاد می‌شود. صنعت بانکداری نیز تحت تأثیر این تغییرات تحول شگرفی را تجربه می‌کند. بدیهی است در صورت عدم استقبال مشتریان از سیستمهای بانکداری الکترونیک ارائه اینگونه خدمات با شکست ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت فناوري اطلاعات گرايش تجارت الکترونيک بهمن 1390  چکيده:               يکي از مهمتري

پايان نامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان  1391 چکيده با ظهور پديده هايي نظير تجارت الکترونيکي و کسب و کار الکترونيکي که روش­هاي کار آمد در زمينه افزايش مع

پایان نامه کارشناسی ارشد در مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کیفیت فراگیر فصل اول مقدمه پیدایش دهکده جهانی که چندین دهه از عمر آن می گذرد، تحولات شگرفی را در امور مرتبط با مدیریت و ساماندهی سازمانها به وجود آورده که متاسفانه کشور ما نه تنها در ایجاد آن سهمی نداشته بلکه در استفاده از فرصت ها و دست آوردهای عظیم بوجود آمده نیز گامی موثر بر نداشته است. بهره گیری از راه حل های مبتنی بر فن ...

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده امروزه بانکداری اینترنتی با استفاده از تکنولوژی وب و اینترنت، مشتریان را قادر می سازد تا فعالیّت های مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. تحقیقات انجام شده بر روی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان،درک عقاید مشتری در مورد استفاده از بانکداری اینترنتی را ارتقاء می بخشد و نشان می ...

ثبت سفارش