پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه

word 767 KB 31099 88
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    (M.A(

    گرایش مدیریت بازرگانی - بیمه

    چکیده:

    در این تحقیق سعی شده است به این سؤالات پاسخ داده شود که در گذر از فضای دولتی حاکم بر صنعت بیمه کشور به سمت فضای رقابتی و به بیان دیگر گسترش خصوصی سازی و فراهم نمودن عنوان زمینه های آزادسازی در این صنعت، ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری های  شرکت های بیمه ای، به چه نحو تغییر پیدا خواهد کرد. در این تحقیق فرض بر این است که آزادسازی و تسهیل مقررات به منظور حضور شرکتهای بیمه خصوصی فراهم می باشد و ما بدنبال تغییرات در ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری ها می باشیم.

    در این پژوهش پس از بیان مفاهیم خصوصی سازی و اهداف آن، خلاصه ای از عملکرد شرکتهای بیمه دولتی ایران، البرز، آسیا و دانا را بررسی کردیم و همچنین به بررسی تجارت خصوصی سازی در کشورهای منتخب پرداختیم. و نیز در ترکیب سرمایه گذاری ها پس از خصوصی سازی تلاش در جهت کاهش سرمایه گذاری به صورت موجود نزد بانکها، سرمایه گذاری در طرحهای پر بازده، عدم علاقه به سرمایه گذاری دولتی، علاقه به سرمایه گذاری‌های خویش فرما، عدم علاقه به خرید اوراق مشارکت دولتی و علاقه به حضور پررنگتر در بورس دیده می شود.

     

    واژگان کلیدی : صنعت بیمه ، خصوصی سازی ، ساختار دارایی ، سرمایه گذاری

    فصل اول : کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه

    روش خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران از سال 2000 بود ولی خصوصی سازی از طریق فروش دارایی یا انتقال مالکیت از سال 2009 آغاز گردید . یکی از تأثیرات خصوصی سازی ، عرضه خدمات جدید به بازار بیمه می باشد که در صنعت بیمه ، تنوع را بدنبال دارد . در سالیان اخیر ، شرکت های دولتی بیمه در ایران به شکل متمرکز و سنتی تجاری با عرضه خدماتی مثل آتش سوزی ، سلامت و بیمه شخص ثالث عمل می کردند . در حالیکه اخیراً ، بیمه های اعتباری، نفت و انرژی نسبت به سال 2001 و قبل از آن از توجه ویژه ای برخوردار شده است . بعلاوه 17 بیمه مسئولیت جدید ، 4 بیمه عمر ، 6 بیمه بهداشتی و اکثر بیمه های جدید نیز به پوشش های بیمه قبلی افزوده شده است ( بیمه مرکزی ایران ، 2009 : ص 87 ) .

    تنوع فعالیت های بیمه را می توان با شاخص متمرکز فعالیت های بیمه تحلیل کرد . می توان ادعا کرد که خصوصی سازی تا حدی بر تنوع خدمات بیمه در طی سالیان متمادی تأثیرگذار بوده است .

     

     

     

     

     

     

     

     

    1-2- بیان مسأله

    صنعت بیمه در ایران به رغم اینکه بیش از 7 دهه قدمت دارد و تلاش های زیادی جهت توسعه آن صورت گرفته است ، هنوز جایگاه مناسبی ندارد ، عرضه گسترده بیمه ها به منظور ارتقاء و بهبود سطح رفاه اجتماعی– آنگونه که شایسته است – با توجه به وجود ظرفیت ها و قابلیت ها ی گسترده در کشور، با موانع بسیاری رو برو می باشد . پیشرفت گسترده علمی و تکنولوژیکی عصر جدید نیز اگرچه به انسان کمک نموده است که بعضی از خطرات طبیعی را مهار نماید، اما خود ، خطرات جدیدی را به همراه داشته است که به پوشش های حمایتی نیازمند است .

        موانع و مشکلاتی که هر روزه زندگی انسانها را مورد تهدید خود قرار می دهد بسیار زیادند که باید برای جلوگیری از بروز هرگونه خطرات و خسارات احتمالی راهکارهاو اقداماتی را صورت داد .

    خصوصی سازی سیاسی اقتصادی در راستای ایجاد تعادل میان دولت و دیگر بخش های اقتصادی با هدف ایجاد شرایط رقابت کامل، افزایش کارآیی، افزایش سرمایه گذاری و به طور کلی برای نیل به اهداف مختلف اقتصادی می باشد. در یک دیدگاه کلی خصوصی سازی صنعت بیمه فرآیندی در جهت نیل به وضعیت تعادلی در فعالیت های بیمه ای بخش دولتی با ساز و کار بازار است. می توان ادعا نمود که سهم گسترده ای از فعالیت های بیمه ای در ایران در اختیار شرکت های با ساختار دولتی می باشد. در حالت دولتی، علاوه بر معیار سود که مورد توجه بخش خصوصی است به منافع اجتماعی فعالیت های اقتصادی نیز توجه می شود. با این توصیف اگر شرکت های بیمه دولتی با ساختار فعلی بخواهند به شکل خصوصی درآیند بالطبع مدیریت سرمایه گذاری های این شرکت ها کاملاً متفاوت از حالت دولتی خواهند بود.

     

    لذا همواره وجوه هنگفتی از حق بیمه های فروخته شده نزد آنان باقی می ماند. طبق آمار میانگین موجودی و سپرده های بانکی مؤسسات بیمه طی سال های 71-61 بالغ بر 60% بوده است. بدین معنا که بیش از 60% موجودی نزد مؤسسات بیمه ای به هر علتی به صورت حساب های جاری و یا پس انداز به سیستم بانکی سپرده می شود که غالباً به آنها سودهای بسیار اندک تعلق می گیرد. از طرف دیگر ساختار دولتی، شرکت های بیمه‌ای را موظف به خریداری اوراق قرضه ای می کند که اغلب هیچ بهره وری به آنها تعلق نمی گیرد. در بهترین حالت شرکت های بیمه ای قادر به سرمایه گذاری در سهام سایر شرکتها هستند که در این حالت، هم سود اندکی پس از کسر مالیات به آنها تعلق می گیرد و هم نتوانسته اند نقش مهمی در بازار سرمایه از حیث سرمایه و سرمایه گذاری داشته باشند.

    ورود شرکت بیمه ای خصوصی که از مدیریت دارایی ها و سرمایه گذاری های مستقل بهره مند هستند بر حجم سرمایه گذاری ها و عملیات در بازار سرمایه مؤثر خواهد بود به طوری که نحوه تخصیص وجوه از طریق شرکتهای بیمه خصوصی تجربه ای مفید برای شرکتهای بیمه دولتی محسوب می گردد. این قبیل شرکت ها برای ادامه حیات خود در شرایط رقابتی ایجاد شده، نیازمند به یک بازنگری کلی در چگونگی تخصیص وجوه در دسترس خود و تعهد پرداخت های آینده خواهند بود .

    در این پژوهش سعی بر این است که بهترین ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری های شرکت های بیمه در حالت خصوصی مشخص گردد. مؤسسات بیمه ای در قبال اطمینان خاطری که به مشتریان خود می فروشند مبالغی را از آنها دریافت می دارند و این مبالغ تا زمانی که یکی از مشتریان دچار حادثه ای نشده باشد نزد شرکت های بیمه باقی می‌ماند.

     

     

     

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

    توجه به روند خصوصی سازی در کشورهای در حال توسعه بیانگر آن است که این کشورها همانند کشورهای توسعه یافته صنعتی در دوران خاصی از رشد خود یعنی دوره خیز اقتصادی، نیازمند دخالت مقتدرانه دولت هستند. در این دوران دولت ها با سرمایه گذاری در بخش های غیر سودآور ضروری و لازم جهت حیات اجتماع، رفاه جامعه را تأمین می کنند و زمینه لازم برای ایجاد ثبات و امنیت اجتماعی که خود شرط لازم برای جذب سرمایه گذاری ها می باشد را ایجاد می کند. در بیشتر کشورهای در حال توسعه به دلیل ضعف ساختار دولتی و ضعف عمومی ساختار اقتصادی، دولت ها نمی توانند سیاست های خصوصی سازی و تقویت بخش خصوصی را به درستی و با نتایج منطقی به انجام برسانند. در کشور ما نیز به عقیده کارشناسان، نبود زمینه های مناسب فرآیند خصوصی سازی، اجرای آن را در مراحل مختلف دچار مشکل نموده است.

    اما در عین حال افزایش رقابت و کارآیی اقتصادی و استفاده بهینه از منابع تولیدی و از این طریق رسیدن به رشدهای بالاتر اقتصادی مستلزم خصوصی سازی صنایع کشور است.

    صنعت بیمه کشور به عنوان یکی از نهادهای مالی کشور جایگاه ویژه ای را در فرایند خصوصی سازی دارا است به طوری که عملکرد کارایی این صنعت در تخصیص وجوه در دسترس آن، محرک سایر بخش های اقتصادی خواهد بود در واقع وجوه اندکی که توسط بیمه گذاران به شرکت های بیمه ای سرریز می شود، مبالغ هنگفتی را تشکیل می‌دهند که چرخ های بزرگ اقتصادی را به گردش در می آورند. دولتی بودن مدیریت و مالکیت شرکتهای بیمه ای ایران و عوامل غیر انگیزشی سبب شده است که سهم عمده ای از این وجوه با نرخ سودهای اندک، به سیستم بانکی منتقل می شود. همچنین بدلیل آماده نبودن بسترهای لازم نمی توان مستقیماً اقدام به خصوصی کردن شرکتهای بیمه ای دولتی نمود.

    در این شرایط عملیاتی کردن ورود شرکت های بیمه ای خصوصی و میدان دادن به این شرکت و کمک به ایجاد فضای رقابتی سالم بین شرکتهای بیمه خصوصی و دولتی بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری های شرکتهای بیمه دولتی مؤثر واقع می شود و نقش صنعت بیمه را در کنار دو بازار بورس و بانک که رئوس مثلث مالی هر جامعه را تشکیل می دهند، پر رنگ خواهد نمود .

     

    1-4- اهداف تحقیق

    یافتن یک ترکیب بهینه دارایی و سرمایه گذاری در حالت خصوصی شرکت های بیمه

    ارائه یک نوع مدیریت سرمایه گذاری در شرکت های بیمه ای که خصوصی شده‌اند

     

    1-5- فرضیه های تحقیق

    1) ترکیب سبد دارایی شرکت های بیمه در گذر از شکل دولتی و خصوصی تغییر می کند.

    2) نرخ بازده سرمایه­گذاری­های شرکت­های بیمه در گذر از شکل دولتی به خصوصی افزایش می­یابد.

     

    1-6- روش انجام تحقیق

    روش آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیه های تحقیق آزمون t تک نمونه ای می باشد که به منظور آزمون یک فرضیه با توجه به میانگین جامعه انجام می شود.

    تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه به کمک نرم افزار SPSS صورت پذیرفته و کلیه اطلاعات استنباطی از طریق این نرم افزار استخراج گردیده است.

    به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای آزمون فرضیه های تحقیق، پرسشنامه ای در قالب 24 سؤال تنظیم شده است که در سطح مدیران ارشد شرکتهای بیمه ای دولتی و خصوصی توزیع گردید.

    همچنین تهیه اطلاعات مربوط به نسبت های مالی و عملکرد شرکتهای بیمه خصوصی منتخب خارج کشور به کمک اینترنت و یا مراجعه به کتابخانه و پژوهشکده بیمه مرکزی صورت پذیرفت.

    فصل دوم : ادبیات تحقیق

    مقدمه

    خصوصی سازی یکی از ده ها سیاست عمده دولت ها در جهت نیل به وضعیت مطلوب اقتصادی کشورها است که خصوصی سازی بیمه به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در رسیدن به وضعیت مطلوب در این صنعت شناخته شده است. برای درک بهتر فرآیند خصوصی سازی صنعت بیمه برآنیم تا در این فصل به ادبیات خصوصی سازی با دیدگاه صنعت بیمه بپردازیم. مرحله اول این فصل تعریف خصوصی سازی در صنعت بیمه است که این مهم را از دید اقتصاددانان بررسی می نماییم و بطور خلاصه به بررسی نظر مکاتب عمده مورد خصوصی سازی مانند مکتب کلاسیک و مکتب افزایشی مکتب کیفری و نئوکلاسیک و پول گرایان و ساختار گرایان پرداخته شده است .

     

    2-2- قسمت اول : پیشینه پژوهش در جهان

    2-2-1- تاریخی

    پل رومر (1993) معتقد است که اهمیت بحث خصوصی سازی در انتقال دانش عملی است که تنها از طریق مشارکت موسسات بیمه ای پیشرفته با موسسات بیمه داخلی است که صورت واقعیت به خود می گیرد . موسسات بزرگ خارجی معمولاً یا به لحاظ مقررات قانونی امکان همکاری نزدیک با موسسات دولتی را ندارند و یا اینکه اصولاً تمایلی به خطر انداختن دارایی های شان در مشارکت با یک بخش دولتی را ندارند . از طرف دیگر از نظر عملی نیز رفع عدم کارایی های فوق احتیاج به تحولات شدیدی دارد که در چارچوب شرکت های دولتی امکان پذیر نیست .

    لیدیا سگال (2000) در تحیق خود در آمریکا به این نتیجه رسید که خصوصی سازی یکی از راه های درمان بیماری های بخش دولتی است . واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی باید با دقت بیشتری انجام پذیرد . به زعم سگال در مرحله واگذاری فعالیت ها ، تخلف های زیادی رخ می دهد .

    2-2-2- موضوعی

    از بدو پیدایش انسان حوادث گوناگون مانند سیل، زلزله، آتش سوزی انسان را تهدید کرده است که انسانهای نخستین به دلیل بی اطلاعی خود آنها را از طرف خداوند می دیدند و به جادو متوسل می شدند.

    انسان که همیشه به دنبال زندگی طولانی و بی خطر بوده و نیز به دنبال چیزی بوده که در اثر حادثه خود را هم از نظر جسمی و هم از نظر مادی ترمیم کند، و این انگیزه اصلی بوجودآمدن بیمه بوده است اولین راه مقابله با حوادث که بشر آن را استفاده کرد پس انداز بود اما در حوادث بزرگ پس انداز جوابگوی مشکلات پیش آمده نبوده و شخص نیازمند کمک دیگران و از جمله حکومتها می شد و البته الف) مشخص نبود که آیا شخص خسارت دیده از کمک دیگران بهره مند شد یا خیر و میزان این کمکها نیز مشخص نبوده ب) زمان پرداخت این کمکها نیز مشخص نبوده ، بنابراین نیاز به وسیله ای مطمئن تر جهت کمک به افراد حادثه دیده احساس می شد.

    قدیمی ترین نوع بیمه بیمه دریایی است که در اواسط قرون وسطی بوجود آمد.

    چینی ها اولین ملتی بودند که در حمل و نقل دریایی اصل تقسیم خطر را در سه هزار سال قبل از میلاد مسیح رعایت می کردند در آن زمان تجار چینی کالاهای خود را به وسیله چندین کشتی روانه مقصد می کردند تا چنانکه یکی از کشتیها غرق شد کلیه کالاهای از بین نرفته و قسمتی از آن سالم به مقصد برسد امروزه این عمل (توزیع خطر) نام دارد و یکی از اصولی است که در انتخاب خطر مراعات می شود اما شواهدی وجود دارد که قبل از بیمه دریایی بیشتر جهت یاری رساندن به زیان دیدگان حوادث دست به اعمالی می زدند که امروزه آن را (روح تعاون و مساعدت) حاکم بر بیمه می‌نامیم.

    Abstract :


    investments of insurance companies , how will change . In this study it is assumed that the release provisions in order to facilitate the provision of private insurance companies and we are looking for changes in the composition of our assets and investment .

    This paper introduces the concept of privatization and its objectives , a summary of the performance of state-owned insurance companies , Alborz and Dana looked Asian trade and the privatization of investigated for selected countries . And the combination of private investments as efforts to reduce the investment bank , investment in high- return projects , lack of interest in public investment , interest in self-employed investments , lack of interest in buying bonds There is a tendency for the exchange of public interest .


    Keywords: insurance industry , privatization, asset structure , investment

  • فهرست:

    چکیده ................................................................................................................... 1

    فصل اول : کلیات تحقیق.........................................................................................

    1-1- مقدمه .......................................................................................................... 2

    1-2- بیان مسأله ................................................................................................... 3

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................................. 5

    1-4- اهداف تحقیق .............................................................................................. 6

    1-5- فرضیه های تحقیق ....................................................................................... 6

    1-6- روش انجام تحقیق ....................................................................................... 6

     

    فصل دوم : ادبیاتتحقیق............................................................................................

    2-1- مقدمه .......................................................................................................... 9

    2-2- قسمت اول : پیشینه پژوهش در جهان ........................................................... 9

    2-2-1- تاریخی .................................................................................................. 9

    2-2-2- موضوعی ................................................................................................ 9

    2-3- قسمت دوم : پیشینه پژوهش در ایران ........................................................... 14

    2-3-1- تاریخی ................................................................................................. 14

    2-3-2- موضوعی ............................................................................................... 16

    2-4- نتیجه گیری ................................................................................................ 17

    2-5- قسمت سوم : مبانی نظری تحقیق ................................................................. 18

    2-5-1- تعریف خصوصی سازی در صنعت بیمه ................................................... 18

    2-6- مکاتب اقتصادی و جایگاه خصوصی سازی ................................................... 20

    2-7- اهداف خصوصی سازی ............................................................................... 22

    2-8- مراحل خصوصی سازی و ملاحظات مربوطه به آن ......................................... 27

    2-9- خصوصی سازی صنعت بیمه ....................................................................... 29

    2-10- انواع مقررات نظارت بر شرکت های بیمه ای .............................................. 33

    2-11- ضرورت نقش نظارتی بیمه مرکزی در شرایط خصوصی سازی صنعت بیمه ... 35

    2-12- روشهای خصوصی سازی و بیان مشکلات عملیاتی صنعت بیمه کشور .......... 36

    2-13- راهکارهای مشارکت بخش خصوصی در صنعت بیمه .................................. 38

    2-14- مشارکت بخش خصوصی خارجی و نحوه فعالیت آنان در داخل کشور ......... 42

    2-15- قسمت چهارم : مولفه های مستخرجه از ادبیات تحقیق................................. 44

     

    فصل سوم : مواد و روشها.......................................................................................

    3-1- مقدمه ........................................................................................................ 53

    3-2- روش تحقیق .............................................................................................. 53

    3-3- جامعه و نمونه آماری پژوهش ...................................................................... 54

    3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری .................................................................. 54

    3-5- روش گردآوری اطلاعات ............................................................................ 54

    3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات ........................................................................... 55

    3-7- روایی و پایایی ........................................................................................... 55

    3-8- روش تحلیل داده ها ................................................................................... 57

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیلدادهها..........................................................................

    4-1- مقدمه ........................................................................................................ 58

    4-2- تشریح یافته های توصیفی مورد مطالعه ......................................................... 58

    4-3- داده های توصیفی سوالات پرسشنامه ............................................................ 63

    4-4- یافته های استنباطی ..................................................................................... 67

     

    فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات.......................................................................

    5-1- جمع بندی ................................................................................................. 72

    5-2- خلاصه ...................................................................................................... 73

    5-3- نتیجه گیری ................................................................................................ 75

    5-4- پیشنهادات ................................................................................................. 77

    منابع و مراجع ...................................................................................................... 78

     

     

     

    منبع:

    بررسی ابزارهای مالی و اصلاح ساختاری در سیاست تحلیلی خصوصی سازی بیمه در ایران ، تألیف: عرب مازار، علی اکبر، 1387

    بررسی تأثیر خصوصی سازی بر ابعاد مالی جهت تداوم فعالیت شرکتها، تألیف ناصر آقاجانی.

    بیمه اتکائی، چاپ زیبا، 1352، تألیف دکتر محمد هوشنگی

    بیمه در ایران و تأثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی ایران، مرمز آموزش مدیریت دولتی تألیف پرویز پژوم شریعتی

    جنبه های کاربردی خصوصی سازی ، تألیف: عرب مازاد، علی اکبر

    حقوق بیمه، انتشارات بیمه مرکزی ایران، 1381، تألیف محمود صالحی

    خصوصی سازی یا ترکیب مطلوب دولت و بازار، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول، 1373.

    خلیلی شورینی، ن.1381. روش تحقیق و کاربرد آن در مدیریت. تهران: نشر آروین.

    دیموندپی، نوو، مدیریت مالی، ترجمه جهانخانی و پارسائیان، انتشارات همت، 1379.

    سکاران، ا.1386. روش های تحقیق در مدیزیت. ترجمه صائبی، م، شیرازی، م، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    شریفی، حسن پاشا، شریفی نسترن. (1383). روش های تحقیق در علوم رفتار. تهران انتشارات سخن

    فردوستون، مدیریت مالی، انتشارات دیدار، چاپ 18، ترجمه عبده تبریزی و مشیرزاده

    کلیات بیمه، انتشارات بیمه مرکزی ایران، چاپ 5،‌1379.

    مجموعه پژوهشهای اقتصادی، جنگ مرکزی، شماره 16.

    مقدمه ای بر آزاد سازی و خصوصی سازی صنعت بیمه همراه با تجربه برخی کشورها، مرکز تحقیقات بیمه ای، گزارش موردی شماره 3، آبان 77.

    نشریه پیک بیمه، انتشارات بیمه مرکزی ایران، 1381، تألیف دکتر عباس زادگان.


موضوع پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, نمونه پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, جستجوی پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, فایل Word پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, دانلود پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, فایل PDF پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, پروژه درباره پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

رساله برای دریافت مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) چکیده بیان مساله هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی ژنریک شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه مبتنی بر فرایند خلق و تخصیص ارزش بوده است. مساله اصلی در این انجام این تحقیق نیز وجود تشدید روز افزون در فضای رقابتی و اعمال تحریم‌های بین المللی بوده که در نهایت توجه به شراکت‌های استراتژیک بین مؤسسات خدمات مالی بویژه در حوزه صنعت بیمه و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده هدف این تحقیق بررسی اثرات ابعاد سرمایه فکری بر افزایش میزان بازارگرایی شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان می باشد. روش انجام تحقیق حاضر به صورت توصیفی- همبستگی بوده است و آزمون فرضیات با روش همبستگی و نرم‌افزار SPSS نسخه 19 صورت گرفته است. قلمرو مکانی این تحقیق شرکت ها و نمایندگی های بیمه خصوصی استان اصفهان در بازه ی زمانی بهار و ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-گرایش مالی چکیده: پیشرفت تکنولوژی در دهه‌های اخیر، باعث تحول عظیمی در همه جنبه‌های زندگی بشر و منجر به حرکت به سمت اقتصاد دانش‌محور شده‌ است. با گسترش شرکت‌ها و تئوری نمایندگی، موضوع حاکمیت شرکتی به یکی از جنبه‌های اساسی تجارت تبدیل شده که روز به روز توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. یکی از روش‌های حاکمیت شرکتی تعیین نوع ساختار مالکیت و ...

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته: مدیریت بازرگانی-مدیریت بیمه چکیده افزایش رقابت ،پویایی وپیچیده شدن محیط، رشد انتظارات مشتریان وظهورنوآوری های جدید در صنعت خدمات کشور،تحولات بسیاری در نگرش سازمانها نسبت به متولد مشتری ایجاد نموده وآنان را به اهمیت مشتری ومنافعی که می تواند برای آنان به دنبال داشته باشد واقف نموده است.سازمانها با درکی که از اهمیت رضایت ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی (M.A) گرایش: مالی چکیده فعالان بازار سرمایه و ذینفعان شرکت های عرضه کننده سهام به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن شرکت های مشابه را مقایسه نمایند و بر این اساس و با در نظر گرفتن هدف از سرمایه گذاری سهام مورد نظر را انتخاب نمایند. بنابراین طراحی مدل ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های بیمه به عنوان یکی از ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته MBA گرایش مالی چکیده: پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی کشور مقارن است. توسعه بیمه به بهبود وضع معیشت افراد کشور و حفظ ثروت ملی و تشکیل پس­اندازهای بزرگ کمک می­کند. هنگامی که اقتصاد یک کشور متکی به بیمه و تأمین ناشی از آن نباشد، اقتصاد در معرض تهدید خطرهای بی­شماری است. هر ساله در گوشه و کنار جهان حوادث زیادی رخ می­دهد و این حوادث، زیان­های مادی و جانی ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی -گرایش مدیریت بیمه چکیده در عصر جهانی شدن ، رقابت پذیری موضوعی مهم در بین سیاست گذاران بوده و وسیله ای برای نیل به رشد اقتصادی مطلوب و توسعه پایدار قلمداد می شود. بنابراین هدف صنایع از رقابت پذیری ، دستیابی به موقعیتی ممتاز از لحاظ عملکرد در بازار است. کلید این مسئله بررسی و سنجش عوامل موثر بر رقابت پذیری می ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  رشته مديريت دولتي گرايش  منابع انساني زمستان 1391 هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه‌ي بين کيفيت زندگي کاري با مديريت ارتباط با مشتري در

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A ) گرايش : اقتصاد توسعه و برنامه ريزي اقتصادي تابستان     1392 فصل اول کليات طرح   1-1 بيان مساله تحقيق : ت

ثبت سفارش