پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391

word 1 MB 31110 145
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی  ( M.A )

    گرایش: مالی 

    چکیده

    بنگاه­ها به منظور اجرای پروژه­ های سودآور و دستیابی به حداکثر بازدهی در جهت افزایش منافع سهامداران خود، از منابع مالی مختلف بهره می­گیرند. به طور کلی هدف اصلی شرکت­ها و مؤسسات انتفاعی کسب سود بیشتر و به دنبال آن افزایش ثروت سهامداران، قیمت سهام و در نهایت ارزش شرکت می­باشد. یکی از راه­های کسب سود و ارزش برای شرکت­ها انتخاب روش­ مناسب تأمین مالی است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر ابزارهای تأمین مالی بر ارزش شرکت­ می­باشد. تعداد فرضیه­های مورد آزمون در این پژوهش 12 فرضیه است که در این بین 2 فرضیه اصلی و 10 فرضیه فرعی می­باشد. این پژوهش از نظر نوع، همبستگی و پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می­باشد. روش نمونه­گیری در این پژوهش تصادفی ساده و نمونه­ی آماری این پژوهش ­برای شش صنعت تجهیزات، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، محصولات غیر فلزی، نقلیه­ی موتوری و فلزات سنگین، انتخاب شده است.  روش تجزیه و تحلیل در این پژوهش ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن و با استفاده از تحلیل رگرسیون چند متغیره می­باشد. یافته­های این پژوهش حاکی از تأیید رایطه­ی تمام روش­­های تأمین مالی کوتاه­مدت و بلندمدت با ارزش شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بین سال­های 1385 تا 1391 می­باشند.

    کلیدواژه: ابزارهای تأمین مالی کوتاه­مدت، ابزارهای تأمین مالی بلندمدت، ارزش شرکت، شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران.

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    مقدمه

    بنگاهها به منظور اجرای پروژه های سودآور و دستیابی به حداکثر بازدهی در جهت افزایش منافع سهامداران خود، از منابع مالی مختلف بهره می گیرند. توانایی بنگاه ها در مشخص نمودن منابع داخلی یا خارجی برای فراهم کردن سرمایه از عوامل اصلی رشت و پیشرفت آنها محسوب می شود. توانایی یک بنگاه در دسترسی به تأمین مالی خارجی عاملی کلیدی در توسعه، رشد و بقای آن است(رمضانی، 1383). دسترسی بنگاه ها به تأمین مالی خارجی قدرت رقابت پذیری آنها را افزایش می­دهد. به علاوه، دسترستی به منابع مالی به طور قابل توجهی رشد بنگاه را تسهیل می­کند. اشاره می کنند که محدودیت های اعتباری تأثیر منفی بر مخارج نوآوری و سرمایه گذاری دارند؛ دسترسی به مناب مالی تأثیر مثبتی بر رشد بنگاه دارد. بر این اساس، یکی از مهم­ترین تصمیمات مالی، نحوه تأمین مالی بنگاه های اقتصادی است که نقش بسزایی در استمرار و رشد سودآوری آنها دارد( نجفی، 1385). توانایی بنگاه ها در دستیابی به منابع مالی داخل و خارج از بنگاه به منظور سرمایه گذاری و اجرای طرح های توسعه ای آن از عوامل اصلی رشد و سودآوری محسوب می شود. شرکتها اغلب هنگامی که به منابع مالی جدید نیاز دارند، یا از طریق بهره گیری از منابع داخلی بنگاه اعم از سود انباشته و ذخایر، نیاز خود را مرتفع می سازند. یا از طریق دریافت وام و اعتبارات از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری و یا انتشار سهام و سایر انواع اوراق بهادار بدهی و سرمایه­ای. البته عامل مهم در تصمیم گیری بنگاه ها هزینه تأمین مالی می باشد. تأمین مالی داخلی هیچ گونه هزینه ای برای بنگاه ها دربر نداشته و می تواند در بلندمدت بنگاه را بر افق های فراتری از سودآوری برساند( مؤمنی، 1389).

    1-2  بیان مسأله

    مؤسسات و بنگاه­های اقتصادی به ویژه فعالان در بخش صنعت، برای ادامه­ی حیات و فعالیت­های تولیدی خود و همچنین توسعه­ی فعالیت­ها، به سرمایه­های کلان نیاز دارند. همچنین، این مؤسسات و بنگاه­های اقتصادی برای تأمین سرمایه­ی مورد نیاز خود وابستگی شدیدی به بازارهای مالی دارند(کوربت و جنکینسون[1]،2005). نقش این بازارها در اختیار گذاشتن سرمایه­های لازم برای مؤسسات و شرکت­ها است. یکی از نکات اساسی مورد توجه مدیران مالی بنگاه­های اقتصادی، روش­ها و میزان تامین مالی است(بریلید و میرز[2]،2009). انواع منابع تأمین مالی در کشور به دو دسته­ی منابع مالی بدون هزینه و منابع مالی با هزینه تقسیم­بندی می­شود. منابع مالی بدون هزینه شامل پیش دریافت از مشتریان، بستانکاران تجاری، سود سهام پرداختنی و هزینه­های پرداختنی است. منابع مالی با هزینه به دو دسته­ی منابع داخلی (سود انباشته) و منابع خارجی (تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت و انتشار سهام جدید) تقسیم می­شود(میرز[3]، 2008). به طور کلی هدف اصلی شرکت­ها و مؤسسات انتفاعی کسب سود بیشتر و به دنبال آن افزایش ثروت سهامداران، قیمت سهام و در نهایت ارزش شرکت می­باشد(هالسی[4]، 2010). یکی از راه­های کسب سود و ارزش برای شرکت­ها انتخاب روش­ مناسب تأمین مالی است(پنمان[5]، 2009). در سال­های اخیر روش­های تأمین مالی به­دلیل مزایایی که داشته است، نظر مدیران مالی شرکت­ها و مؤسسات تجاری را به خود جلب کرده است( فرناندز[6]، 2011). بنابراین در این پژوهش، تأثیر روش­های تأمین مالی بر شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد مطالعه و بررسی قرار می­گیرد، و با توجه به مزایایی که روش­های تأمین مالی در این حیطه دارد، به دنبال این پرسش هستیم که آیا این روش­ها تأثیری بر ارزش شرکت­های پذیرفته در بورس اوراق بهادرا تهران دارند یا خیر؟

    1–3 اهمیت موضوع

    شرکت­ها برای اجرای پروژه­های سرمایه­گذاری سودآور در دسترس، تسویه­ی بدهی­های موعد رسیده، افزایش سرمایه در گردش و پرداخت سود به سهامداران به منابع مالی متعددی دسترسی دارند. این منابع، وجوه نقد حاصل از فعالیت­های عملیاتی و فروش دارایی­ها (به عنوان منابع درون سازمانی تأمین مالی)، استقراض وام بانکی، انتشار اوراق مشارکت و انتشار سهام جدید (به عنوان منابع برون سازمانی تأمین مالی) را شامل می شوند. توانایی شرکت­ها در تعیین منابع مالی مناسب و تصمیم­گیری صحیح در این خصوص از عوامل اصلی موفقیت شرکت به شمار می­رود( لطفی، 1385). مهمترین هدفی که مدیریت در زمان انتخاب روش تأمین مالی باید توجه کند، افزایش ثروت سهامداران می­باشد. یعنی با در نظر گرفتن هزینه هر یک از منابع مختلف تأمین مالی و آثار آن بر روی بازده و ریسک شرکت منابعی را انتخاب کند که باعث به حداقل رساندن هزینه­های تأمین مالی گردد. ترکیب مناسب منابع تأمین مالی با خصوصیاتی همچون هزینه سرمایه اندک و نرخ بازده بیشتر همراه است(مؤمنی، 1389). بررسی مطالعات پیشین نشان می­دهد اکثر مطالعات روش­های تأمین مالی و تاثیرآن بر بازده روی مواردی چون ارتباط بین گزینش منابع تأمین مالی و بازده شرکت­ها، ارجحیت منابع برون سازمانی تأمین مالی به منابع درون سازمانی و یا برعکس، رسیدن به یک ساختار مطلوب سرمایه و ارتباط بین ساختار سرمایه و ریسک تأکید داشته­اند. با توجه به توضیحات ارائه شده و با توجه به اینکه از جمله کاربردی­ترین منابع برون سازمانی تأمین مالی در میان شرکت­های فعال در بورس تهران، وام بانکی و افزایش سرمایه است. وظایف اصلی مدیریت مالی، تصمیم­گیری در ارتباط با تأمین مالی، سرمایه گذاری و تقسیم سود است( پنمان[7]، 2009).  هر یک از این تصمیمات در رابطه ی با هدف شرکت است و تصمیم­گیری در زمینه­ی ترکیب مطلوب این سه مورد، حداکثر کننده­ی ارزش شرکت برای سهامداران است. بنابراین، شناسایی اولویت روش­های تأمین مالی و عوامل تأثیرگذار بر آن­ها و انتخاب روش­های مناسب در راستای به حداکثر رسانیدن ثروت سهامداران از اهمیت زیادی برخوردار است( چنگ[8]، 2009).

    1-4اهداف تحقیق

    1-4-1 هدف اصلی 1: شناخت رابطه بین روشهای تامین مالی کوتاه مدت و ارزش شرکت

    1-4-1-1 اهداف فرعی

    1-4-1-1-1 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق اعتبارات تجاری و ارزش شرکت .

    1-4-1-1-2 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق  وام های بانکی کوتاه مدت و ارزش شرکت .

    1-4-1-1-3 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق  پیش دریافتهای کوتاه مدت و ارزش شرکت .

    1-4-1-1-4 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق  ذخیره مالیات بر درآمد و ارزش شرکت .

    1-4-1-1-5 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق  اعتبارات غیرتجاری (سایر اسناد و حسابهای پرداختنی) و ارزش شرکت.

    1-4-1-1-6 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق  سود سهام پیشنهادی پرداختنی و ارزش شرکت.

    1-4-1 هدف اصلی2: شناخت رابطه بین روشهای تأمین مالی میانمدت وبلندمدت وارزش شرکت

    1-4-1-2 اهداف فرعی

    1-4-1-2-1 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق وام های بلند مدت و ارزش شرکت .

    1-4-1-2-2 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و ارزش شرکت .

    1-4-1-2-3 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق انتشار سهام عادی و ارزش شرکت .

    1-4-1-2-4 شناخت رابطه بین تأمین مالی از طریق اندوخته قانونی و ارزش شرکت .

    1-5 فرضیات تحقیق

    1-5-1 فرضیه اصلی اول: بین روشهای تامین مالی کوتاه مدت و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد

    1-5-1-1 فرضیه­های  فرعی

    1-5-1-1-1 بین تأمین مالی از طریق اعتبارات تجاری و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-1-1-2 بین تأمین مالی از طریق  وام های بانکی کوتاه مدت و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-1-1-3 بین تأمین مالی از طریق  پیش دریافتهای کوتاه مدت و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-1-1-4 بین تأمین مالی از طریق  ذخیره مالیات بر درآمد و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-1-1-5 بین تأمین مالی از طریق  اعتبارات غیرتجاری (سایر اسناد و حسابهای پرداختنی) و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-1-1-6 بین تأمین مالی از طریق  سود سهام پیشنهادی پرداختنی و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-2 فرضیه­ اصلی دوم: بین روشهای میان مدت و بلند مدت تامین مالی و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد

    1-5-2-1 فرضیه­های فرعی

    1-5-2-1-1 بین تأمین مالی از طریق وام های بلند مدت و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-2-1-2 بین تأمین مالی از طریق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-2-1-3 بین تأمین مالی از طریق انتشار سهام عادی و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    1-5-2-1-4 بین تأمین مالی از طریق اندوخته قانونی و ارزش شرکت رابطه معنادار وجود دارد.

    The Effect of financial instruments to the value of listed companies in Tehran Stock Exchange 1385-1391 

    Abstract:
    In order to run a profitable business projects and achieve maximum efficiency in order to increase its shareholders' interests, many funds are used. In general, the main objective earn more profit and for-profit companies and institutions seeking to increase shareholder wealth, the stock price and the value of the company. The purpose of this study was to investigate the effect of financing on firm value is tools. This study tested the hypothesis of the assumption that 13 primary and 11 secondary hypothesis is that the two hypotheses. This type of correlation and the survey and the target is applied In this study, simple random sampling method and sample six equipment industry, food industry, chemical industry, non-metal products, motor vehicles and heavy metals, have been selected. In this study, Pearson correlation analysis and multiple regression analysis is used Spearman. The findings suggest a relationship confirmed by all methods of financing short-term and long-term value of listed companies in Tehran Stock Exchange for the years 1385 to 1391 respectively.

    Key words: Tools for short-term financing, long-term financing tool, firm value, firms listed in Tehran Stock Exchange.

     

  • فهرست:

    چکیده .........................................................................................................................................................

    1

    فصل اول: کلیات پژوهش

     

    1-1- مقدمه.................................................................................................................................................

    3

    1-2- بیان مسأله .........................................................................................................................................

    3

    1-3- اهمیت موضوع .................................................................................................................................

    4

    1-4- اهداف تحقیق ...................................................................................................................................

    5

    1-4-1- هدف اصلی 1: شناخت رابطه بین روشهای تأمین مالی کوتاه مدت و ارزش شرکت

    5

    1-4-1-1- اهداف فرعی

    5

    1-4-2- هدف اصلی 2 : شناخت رابطه بین روشهای تأمین مالی میانمدت و بلندمدت و ارزش شرکت ..

    6

    1-4-2-1- اهداف فرعی ...........................................................................................................................

    6

    1-5- فرضیات تحقیق ................................................................................................................................

    6

    1-6- مدل مفهومی تحقیق .........................................................................................................................

    8

    1-7- قلمرو پژوهش ..................................................................................................................................

    9

    1-7-1- قلمرو موضوعی پژوهش .............................................................................................................

    9

    1-7-2- قلمرو زمانی انجام پژوهش ..........................................................................................................

    9

    1-7-3- قلمرو مکانی پژوهش ...................................................................................................................

    9

    1-8- تعریف متغیرها .................................................................................................................................

    9

    1-8-1- تعاریف مفهومی ...........................................................................................................................

    9

    1-8-2- تعاریف عملیاتی ..........................................................................................................................

    10

    فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

     

    2-1- مقدمه ................................................................................................................................................

    15

    2-2- منابع تأمین مالی کوتاه مدت .............................................................................................................

    16

    2-2-1- منابع اصلی تأمین مالی کوتاه مدت ..............................................................................................

    16

    2-2-1-1- اعتبار تجاری ...........................................................................................................................

    16

    2-2-1-2- وام بانکی .................................................................................................................................

    17

    2-2-1-3- وام های فصلی ........................................................................................................................

    17

    2-2-1-4- تأمین مالی مقدماتی .................................................................................................................

    18

    2-2-1-5- نرخ بهره وام های بانکی .........................................................................................................

    18

    2-2-2- اسناد تجاری ................................................................................................................................

    20

    2-2-3- هزینه تأمین مالی ..........................................................................................................................

    24

    2-2-4- عمل نوسانی (چرخشی) ..............................................................................................................

    24

    2-2-5- عمل تسویه حساب .....................................................................................................................

    25

    2-2-6- اهداف تأمین مالی کوتاه مدت .....................................................................................................

    25

    2-2-7- منابع بی بهره ................................................................................................................................

    26

    2-2-8- منابع سود دار بدون وثیقه ............................................................................................................

    27

    2-2-9- منابع  کوتاه مدت بی وثیقه بانکی ................................................................................................

    30

    2-2-10 مؤسسات سرمایه دار ....................................................................................................................

    33

    2-2-11- تضمین تأمین مالی با صورت حسابهای قابل وصول .................................................................

    34

    2-3- تأمین مالی میان مدت .......................................................................................................................

    37

    2-3-1- قرارداد اعتباری مدور ...................................................................................................................

    37

    2-3-2- وام دوره ای .................................................................................................................................

    38

    2-3-3- اجاره ............................................................................................................................................

    38

    2-3-4- وام های بانک تجاری ..................................................................................................................

    38

    2-3-5- وام های شرکتهای بیمه ................................................................................................................

    39

    2-3-6- وام های شرکتهای مالی و سازندگان تجهیزات ............................................................................

    39

    2-3-7- وام دهی نقدینگی جاری در برابر بهای موجودی ........................................................................

    40

    2-4- ابزارهای ویژه تأمین مالی بلند مدت .................................................................................................

    40

    2-4-2- سهام ممتاز ...................................................................................................................................

    42

    2-4-3- اوراق قرضه .................................................................................................................................

    43

    2-4-4- اوراق مشارکت ............................................................................................................................

    45

    2-4-5- اوراق بهادار قابل تبدیل به اوراق مشارکت یا اوراق قرضه ..........................................................

    48

    2-5- روش های قرضی استقراضی ............................................................................................................

    51

    2-5-2- روش های غیر قرضی (سرمایه گذاری) ......................................................................................

    55

    2-5-2-1- سرمایه گذاری مستقیم خارجی ...............................................................................................

    55

    2-5-2-2- سرمایه گذاری غیرمستقیم خارجی ..........................................................................................

    56

    2-5-2-3- معاملات جبرانی ......................................................................................................................

    56

    2-5-2-4- صکوک ....................................................................................................................................

    58

    2-5-2-5- ویژگی های صکوک، تفاوتها و شباهت های آن با اوراق قرضه ............................................

    58

    2-6- تئوری سلسله مراتبی روشهای تأمین مالی ........................................................................................

    63

    2-7- حسابداری مخارج تأمین مالی ..........................................................................................................

    63

    2-8- پیشینه ی تحقیقات انجام شده .........................................................................................................

    63

    2-8-1- تحقیقات داخلی ...........................................................................................................................

    63

    2-8-2- پیشینه ی خارجی .........................................................................................................................

    63

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

     

    3-1- مقدمه ................................................................................................................................................

    72

    3-2- روش تحقیق .....................................................................................................................................

    72

    3-3- جدول متغیرها ..................................................................................................................................

    72

    3-4- جامعه آماری ....................................................................................................................................

    73

    3-5- نمونه آماری و روش نمونه گیری ....................................................................................................

    73

    3-6- روش گردآوری داده ها ...................................................................................................................

    74

    3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها .........................................................................................................

    74

    3-7-1- روش محاسبه متغیرها .................................................................................................................

    74

    3-7-1-1- ارزش شرکت ..........................................................................................................................

    74

    3-7-1-2- ابزارهای تأمین مالی کوتاه مدت ..............................................................................................

    75

    3-7-1-3- میان مدت و بلند مدت ............................................................................................................

    75

    3-7-2- مدل رگرسیونی جهت آزمون فرضیات ........................................................................................

    75

    3-7-2-1- متغیر وابسته ............................................................................................................................

    75

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ..........................................................................................................

     

    4-1- مقدمه ................................................................................................................................................

    80

    4-2- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق .........................................................................................................

    80

    4-3- آزمون فرضیات تحقیق ...................................................................................................................

    81

    4-3-1- معادلات ساختاری و معادلات رگرسیونی ..................................................................................

    81

    1) مدل اول ................................................................................................................................................

    82

    1-1) آزمون دوربین واتسون ......................................................................................................................

    82

    1-2) معادله ساختاری ...............................................................................................................................

    83

    1-3) معیارهای مناسبت مدل ......................................................................................................................

    86

    2) مدل دوم ................................................................................................................................................

    92

    2-1) آزمون دوربین واتسون ......................................................................................................................

    92

    2-2) معادله ساختاری ................................................................................................................................

    94

    2-3) معیارهای مناسبت مدل ......................................................................................................................

    96

    3) مدل سوم ...............................................................................................................................................

    100

    3-1) آزمون دوربین واتسون .....................................................................................................................

    100

    3-2) معادله ساختاری ...............................................................................................................................

    102

    3-3) معیارهای مناسبت مدل ......................................................................................................................

    104

    4) مدل اکتشافی ..........................................................................................................................................

    105

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها .........................................................................................................

     

    5-1- مقدمه ...............................................................................................................................................

    109

    5-2- نتیجه گیری و فرضیات پژوهش .......................................................................................................

    109

    5-3- پیشنهادها .........................................................................................................................................

    113

    5-4- موانع پژوهش ...................................................................................................................................

    114

    5-5- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی ................................................................................................

    115

    منابع و مآخذ ...............................................................................................................................................

    116

    منابع فارسی ................................................................................................................................................

    117

    منابع لاتین ..................................................................................................................................................

    119

     

    منبع:

    منابع فارسی

    - احدی سرکانی، محمد علی و ژیلا احمدوند 1385. بررسی تاثیر ساختار سرمایه بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تحقیقات مالی،.41- 60 : 26

    - پاکزاد، حسین 1385 بررسی های  ابزارهای تأمین مالی و مانده وجه نقد  حسابداری و حسابرسی، دوره 16 ، ش 57 ، ص. .84-69

    -پهلوان، محمد،.رضوی، حمید. 1384 بررسی اثر ابزارهای تأمین مالی بر حساسیت جریان نقدی وجه نقد. تحقیقات حسابداری، شماره دوم، صص-7297.

    - پورحیدری، محمد. 1384 بررسی اثر ابزارهای تأمین مالی مالی بر حساسیت جریان نقدی وجه نقد. تحقیقات حسابداری، شماره دوم، صص. 72-93

    - تقوی،راضیه.( 1380) بررسی اثرات ساختار سرمایه بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته حسابداری، دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد.

    - حساس یگانه، یحیی؛ مرادی، محمد و هدی اسکندر 1387بررسی رابطه سرمایه گذاران نهادی و ارزش شرکت بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 107- 122 : 52

    - حسینی بهنگی، فائزه.( 1388) بررسی اثر ابزارهای تأمین مالی بر عملکرد شرکتها. تجربه خصوصی سازی در ایران،پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی – گرایش مالی، دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی.

    - دهقانی، مهدی؛احمد آبادی، سیدیوسف 1387 تاثیر رشد اقتصادی بر ساختار مالی و مالکیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، تابستان ،سال هفتم، تابستان، شماره 25 ،ص 2-29. .

    - رضایی، ناصر  1382رابطه برخی از ابزارهای تأمین مالی و معیارهای اقتصادی و مالی ارزیابی عملکرد. دانش حسابداری، شماره اول، صص.72-53

    - رمضانی، احمد 1383 رابطه اطلاعات مالی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام نامه اقتصادی مفید ، سال دوازدهم،  ش 57 ، صص. 48- 29

    - صانعی، مهدی1388بررسی رابطه بین ابزارهای تأمین مالی و مدیریت سود . بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 85-98 : 55 .

    - عثمانی، شهناز 1381 رابطه بین ابزار تأمین مالی و برخی از جنبه های اصول راهبری در شرکت های پذیرفته شده در بورس فصلنامه بررسی های حسابداری و تهران حسابرسی، ش 45 -4.4, .

    - لطفی، حسین 1383 ابزارهای تأمین مالی و مانده وجه نقد بررسیهای حسابداری حسابرسی، 69-84 : 57.

    - مرادزاده فرد، ایرج 1383بررسی و تبیین رابطه ترکیب سهامدارانانتشار سهام با تقارن اطلاعات و سودمندی معیارهای حسابداری عملکردی بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 97-124 : 42 .

    - موسویان، ابوالقاسم.( 1386)  ابزارهای تأمین مالی و کارایی شرکتهای فعال در بازار اوراق بهادار تهران،مجله تحقیقات اقتصادی، شماره 71 ، زمستان 1384 ، ص401-.

    - مومنی، حمید 1389بررسی  عوامل مؤثر بر ساختار سرمایه در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار پژوهش های حسابداری مالی، سال اول، تهران . شماره اول و دوم، صص 53-70.

    - نجفی، امیر . 1385رابطه کیفیت اقلام تعهدی و هزینه سرمایه در ایران بررسی های حسابداری و حسابرسی. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، سال سیزدهم، ش 53 صص82- 67.

    - نراقی، غلامرضا 1381 بررسیهای حسابداری بررسی رابطه بین ابزار بدهی و محتوای اطلاعاتی سود

    بررسی های حسابرسی، 81-100 : 54.

     

     

     

     

     

    منابع لاتین

    - Frank, G, Goyal, K. (2005), In recognition for operating lease necessary, foster school of business university of Washington.

    - Grin, C. Nike, G. (2010). The Stock Market as a Source of Finance: A Comparison of U.S. and Indian Firms. World Bank Policy Research, Working Papr 1592.

    - Grammenos, C. (2002). Credit Risk, Analysis and Policy in Bank Shipping Finance. In: Grammenos, C. (Ed.) The Handbook of Maritime Economics and Business, London: LLP Publications.

     

    - Helsi, R., (2010), Financial leverage risk and performance in hedge fund strategies, university of Siena, Italy, January, 17.

     

    - Jefri, S.C. Valkeler, H. (2005). The Capital Structure Puzzle. Journal of Finance, 39: 581-582.

    - Jenkinson, M. G. (2011). Risk and Return in Transportation and Other US and Global Industries, Dordrecht, Netherlands: Kluwer Academic Publishers.

    - Ji, J.R. and Zhang, C.R. (2005). The Theory and Practice of Corporate Finance: Evidence from the Field, Journal of Financial Economics, vol. 60, 187-243.

    - Kol, A. Pinkaz, J. (2008). Corporate Financial Patterns Indusrializing Countries: A Comparative International Study. IFC Technical paper, 2.

    - Kouhen, A. & K. Tomas. (2006). Corporate Financing in Canada. Department of Economics Unversity of Calgary.

    - Lagran, C. Riter, T. (2008). New Issues in Corporate Finance in European Economics for Development Finance. World Bank Working Paper, 301.

    - Masolis, J. (2009) Bond Finance for the Maritime Industry, paper presented at the International Association of Maritime Economists Annual Conference, Halifax, Canada, 13-14 September.

    - Mayer, H, (2006), Off balance fheet activities earning persistence and stock price evidence from operating lease, master tesis business administration on the university of mishigan.

    - Maksimoii, F, (2005), Dialing wihe operating leases in valuation new York university department of finance.

    - Mayer, S.X.H, Cullinane, K. and Firth, M. (2005) Beta Estimation and Beta Stability in the U.S.-listed International Transportation Industry. Review of Pacific Basin Financial Markets and Policies, Vol. 9, 463-490.

     

    - Mariya, C. Garsiya, F. (2006). Myths of the West: Lessons from Developed Countries. European Economics for Development Finance, World Bank Working, Paper, 301.

     

    - Merton, J. & T. Rack. (2006).The Financing of Industry, 1970-89: A Comparison. CERR Discussion Paper, 948. Demirguc-Kunt, A. & V. Maksimovic. (1996). Stock Market Developing and Finacing Choice of Firms. World Bank Economic Reiview, 10(2): 341-371.

     

    - Michael , leigh, &lena , olveren , 2000, off balance sheet financing what value dose it bring to the firm, industrial and financial economecs.

     

    - Nikolas, S.X.H., Firth, M. and Cullinane, K. (2007) Choice of Financing and Governance Structures in the Transport Industry: Theory and Practice. In: Lee, TW and Cullinane, K. (Eds.) World Shipping and Port Development, Hampshire, UK: Palgrave Macmillan, pp. 50-75.

     

    - Pitmen, F. and Miller, M.H. and Majluf, N.S.  (2009). The Cost of Capital, Corporation Finance and the Theory of Investment, American Economic Review, Vol. 48, 261-97.

    - Pinmen, H, (2009), leases debts and value Sterh School of business, New York._

     

    - Rajel, F. & M. Nadvald. (2006).The Cost of Capital, Corporate Finance, and the Theory of Investment. The American Economic Review, 48(3):261-297.

    - Rajelford, C. and All, A. (2005). A Cross-Section Analysis of Stock Returns: The Case of Shipping Firms, Maritime Policy & Management, Vol. 23, 67-80.

     

    - Richardson, H ,. Eslan, L. (2009), Market evaluation of off balance sheet financing , Texas university.

     

    - Sodipto, A. (2009). Corporate Financial Structure in Developing Countries. IFC Technical Paper 1. Washington D.C.

    - Shark, C. and Tomas, E.M. (2007). Shipping Investment and Finance, Course manual, Department of Shipping, Trade and Finance, City University Business School, London.

     

    - Salim, A.M., Faiezeh, M. (2007). Shipping Finance: Time to Follow a New Track, Maritime Policy and Management, Vol. 33, 301-320.

     

    - Uohen, C. Kenif, K. (2009). Financial Systems, Corporate and Economic Development in Asymmetric Information, Corporate Finance and Investment, R.GlnHubbard Edition, The Univrsity of Chicago press.


موضوع پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, نمونه پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, جستجوی پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, فایل Word پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, دانلود پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, فایل PDF پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, پروژه درباره پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیر ابزار های تأمین مالی بر ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 1385-1391

پایان نامه تحصیلی برای اخذ کارشناسی ارشد M.A مدیریت بازرگانی- مالی چکیده: مساله اصلی پژوهش در این تحقیق این است که آیا بین سود هر سهم، نسبت Q توبین و اهرم مالی با قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معنی داری وجود دارد؟به منظور یافتن پاسخ مناسب به سوال اصلی پژوهش چهار فرضیه تدوین گردیده است. جامعه آماری تحقیق کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A.» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: مدیریت سرمایه در گردش نقش مهمی را در عملکرد بهتر شرکت‌ها بازی می‌کند. لذا تعیین سیاست‌های مناسب در این جهت می‌تواند تأثیر بیشتر و بسزائی داشته باشد. چراکه هرچه عملکرد شرکت‌ها بهتر گردد ارزش آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. از این رو می‌تواند گفت ثروت سهامداران نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تحقیق ...

چکیده: هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین حساسیت جریان نقدی نامتقارن و نگهداشت وجوه نقد در شرکت‌ها، با تاکید بر محدودیت‌های مالی است. این پژوهش از نوع مطالعه کتابخانه‌ای و تحلیلی- علی بوده و مبتنی بر تحلیل داده‌های تابلویی (پانل دیتا) است. در این پژوهش اطلاعات مالی 112 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1387 تا 1390 بررسی شده است (448 شرکت - سال). برای ...

چکیده: از دیدگاه مدیریت مالی، موجودیت شرکت­ها با فعالیت­های سرمایه گذاری و تأمین مالی آغاز می­شود و تداوم می­یابد. با فرض ثابت بودن سیاست­های سرمایه گذاری، بدیل­های سرمایه گذاری و نرخ بازدهی آنها، بنگاه­ها باید به گونه­ای عمل کنند که هزینه تأمین مالی لازم جهت انجام سرمایه گذاری­های خود را به حداقل برسانند. هدف از این پژوهش پیدا­ کردن عواملی است که اهرم مالی شرکت­های ایرانی را ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: فن آوری اطلاعات با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[1] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[2]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبا و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی- گرایش مالی چکیده: هدف این پژوهش، بررسی نقش اقلام تعهدی در ارزیابی و پیش‌بینی جریان‌های نقدی شرکت‌ها است. این پژوهش از نوع مطالعه کتابخانه‌ای و تحلیلی- علی بوده و مبتنی بر تحلیل داده‌های تابلویی (پانل دیتا) است. در این پژوهش اطلاعات مالی 103 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1386 تا ...

پایان نامه درجه کارشناسی ارشد (MA) دانشکده مدیریت و مدیریت کسب و کار روند: مدیریت مالی امروزه شرکتها با رقابت قویتری نسبت به گذشته مواجه اند و عملکرد مالی هدف اصلی هر نهادی است. پس هر سازمانی می خواهد با روشهای مختلف عملکرد مالی خود را افزایش دهد. استفاده کنندگان صورت های مالی باید از میزان سرمایه فکری شرکت آگاهی داشته باشند تا بتوانند آینده شرکت را پیش بینی و تصمیمات آگاهانه ای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه هریک از اصول مدیریت کیفیت فراگیر گاروین بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل همه مدیران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. کل شرکت ...

چکيده هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط بين استراتژي کسب و کار و کيفيت سود در شرکت‌هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. نمونه آماري تحقيق، شامل 145 شرکت پذيرفته شده در بو

 چکيده هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط بين استراتژي کسب و کار و کيفيت سود در شرکت‌هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. نمونه آماري تحقيق، شامل 145 شرکت پذيرفته شده

ثبت سفارش