پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )

word 1 MB 31147 138
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

     

    رشته و گرایش:

    مدیریت دولتی-تشکیلات و روش‌ها

    چکیده

    با توجه به عمق و وسعت اصول و اهداف فرهنگی نظام، مراکز متولی امور فرهنگی، در جهت تحقق این اهداف، می‌بایست از قدرت تصمیم گیری بالایی برخوردار باشند. اتخاذ تصمیم با توجه به مبانی منطقی و اصولی، بخش مهمی در همه تصمیمات مبتنی بر روش علمی است و متخصصان سعی می‌نمایند که دانش خود را به حوزه هایی ارائه دهند که تصمیمات در آن حوزه ها دارای ساختار باشد. در این راستا هدف عمده پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر فرایند تصمیم گیری در بین مدیران فرهنگی کشور است. جامعه آماری تحقیق را مدیران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می دهند و به منظور رتبه بندی از روش تاپسیس استفاده شده است. نتایج حاصل از فاز شناسایی منجر به استخراج 29 عامل نهایی تاثیر گذار بر فرایند تصمیم گیری در 4 بعد عوامل عقلایی، عوامل روانشناختی، عوامل اجتماعی و عوامل فرهنگی شد. این 29 عامل شناسایی شده رتبه بندی شدند. که نتایج نشان داد در بعد عوامل عقلایی میزان هم سویی تصمیم با سیاست های فرهنگی نظام سیاسی، در بعد عوامل روانشناختی نوع برخورد مدیران و همکاران با تصمیم اتخاذ شده، در بعد عوامل اجتماعی میزان تاثیرگذاری تصمیم در حوزه مسائل اجتماعی و امنیت اجتماعی و در بعد عوامل فرهنگی در نظر گرفتن فرهنگ غالب جامعه در رتبه اول قرار گرفتند.

    کلمات کلیدی: تصمیم گیری، تاپسیس، مدیران فرهنگی، عومل عقلایی، عوامل اجتماعی، عوامل فرهنگی، عوامل روانشناختی

    فصل اوّل

                    کلیّات تحقیق

    - مقدمه

    اقدامات عملی و اجرایی هر مجموعه­ای بر اساس تصمیماتی است که قبل از اقدام اتخاذ می شود. در هر مجموعه سازمانی، اعم از یک شرکت، وزارتخانه، و یا کل دولت در هر روز تصمیمات زیادی اتخاذ می شود تا به اجرا درآید و حیات سازمان ادامه یابد. کیفیت اداره هر مجموعه و چگونگی عملکرد آن بستگی به کیفیت و پی آمد تصمیماتی دارد که در آن مجموعه اتخاذ می شود. یکی از عوامل مهم در تعیین کیفیت تصمیمات، نظام تصمیم گیری است. این پژوهش به شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می پردازد و در این فصل به بیان کلیات تحقیق پرداخته می شود.

     

    1-2- بیان مساله

    تصمیم گیری از اجزای تفکیک ناپذیر مدیریت به شمار می آید و در هر وظیفه مدیریت به نحوی جلوه گر است. در تعیین خط مشی های سازمان، در تدوین هدف ها، طراحی سازمان، انتخاب، ارزیابی و در تمامی افعال و اعمال مدیریت تصمیم گیری جزء اصلی و رکن اساسی است. تصمیم گیری به عنوان اولین وظیفه مدیر در اداره امور سازمان ها به قدری مهم است که برخی صاحبنظران سازمان را شبکه تصمیم و مدیریت را عمل تصمیم گیری تعریف کرده اند(Alvani, 2005). به عنوان نمونه هربرت سایمون[1] (1947) تصمیم گیری را جوهر اصلی مدیریت می داند. به نظر وی تصمیم گیرنده فردی است که در تقاطع راه ها، در لحظه انتخاب، آماده است که دریکی از مسیرها پا گذارد(Alvani, 2005). هوی و میسکل[2] (2008) نیز تصمیم‌گیری را مسئولیت اصلی همه مدیران می دانند و به نظر آنها مدیریت فرایندی است که نه تنها منتهی به اتخاذ تصمیم،‌ بلکه منتهی به اجرا نیز می شود.

    پیتر دراکر[3] (1954) بر این باور است که تأکید مدیریت آینده بر فراگرد تصمیم گیری و درک این فراگرد می‌باشد. همه مدیران با فراگرد تصمیم گیری سروکار دارند، زیرا حرفه آنها چنین اقتضا می کند(parsaian & Arabi, 1996). به عقیده واگنر و هلنبرک[4] (2005) تصمیم گیری به معنی فرایند جمع­آوری اطلاعات برای ارزیابی گزینه­ها و انتخاب بهترین آن‌ها برای حل مسأله است. به طور کلی تصمیم گیری به معنای انتخاب یک راهکار از میان دو یا چند گزینه در یک رفتار پیشگیرانه و به منظور حصول به یک هدف یا دستاورد خاص با حداقل مخاطره و ریسک ممکن است(Korooni, 2005). به همین دلیل، تصمیم گیری هسته مرکزی برنامه ریزی را تشکیل می دهد. لذا برنامه ریزی بدون تصمیم سازی وجود نخواهد داشت (Weinz & Koontz, 1993).

    مدیران همواره بنابر ضرورت شعلی در انجام تمامی وظایف خود با شرایطی مواجهه می شوند که لزوم اتخاذ تصمیم از جانب آنان ضروری است. به همین دلیل، وظیفه تصمیم گیری یکی از وظایف مهم و اساسی آنان در فرآیند های سازمانی می باشد (Moghadam & Tehrani, 2008). البته مدیران تصمیمات خود را به سبک های مختلف اتخاذ می کنند اما این سبک ها در طول زندگی شغلی آنان یکسان نبوده و دگرگون می‌شود. سبک تصمیم گیری افراد بیانگر الگوی عادتی است که آنها در هنگام تصمیم گیری مورد استفاده قرار می دهند. به عبارت دیگر سبک تصمیم گیری هر فرد رویکرد شخصیتی او در درک و واکنش به وظیفه تصمیم گیری خود است(Tanelhom, 2004). در این باره محققان سبک های تصمیم گیری متفاوتی را ارائه نموده اند.

    زندگی در همه سازمانها از جمله در سازمان های فرهنگی نیازمند اتخاذ تدابیر و راه حل های گوناگون و مستمر است. مدیران باید وظایف و کارکرد های گوناگونی را انجام دهند تا بتوانند سازمان خود را هدایت و رهبری کند(Mirkamali, 2007). بطور کلی تصمیم گیری یکی از چالش های مدیران در طول زمان می‌باشد؛ زیرا آنان در طول مأموریت سازمانی خود با مسائل و موقعیت هایی رو به رو می شوند که نیازمند تصمیم گیری است(Kaucher, 2010). تصمیماتی که مدیران در طول انجام ماموریت سازمانی خود اتخاذ می کنند، عملکرد کارکنان و زندگی آنها را متأثر ساخته و اثر بخشی سازمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. لذا آنان باید با وظایف خویش و حوزه کار خود آشنا باشند و خود را در هر لحظه نسبت به اعمال، کردار، تصمیمات و رفتار خود پاسخ گو ببینند و برای هر اقدام دلیلی و برای هر تصمیم توجیهی معقول داشته باشند (Delshad, 2007). اما سوال اصلی پژوهش حاضر این است که با توجه به اهمیتی که فرایند تصمیم‌گیری در سازمان دارد - همان طور که بیان شد به زعم برخی اندیشمندان حوزه مدیریت، وظیفه اصلی مدیر تصمیم گیری و مدیریت برابر با تصمیم گیری است- چه عواملی بر روی تصمیم مدیران تاثبرگذارند؟

    بدون شک شناخت این عوامل می تواند اهمیت زیادی داشته باشد زیرا می توان بر اساس شناخت این عوامل و دانستن اولویت و رتبه آنها فرایند انجام تصمیم گیری را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید. با توجه به اینکه نهادهای فرهنگی یکی از مهمترین ارکان اجتماعی محسوب می شوند،‌کیفیت تصمیم گیری در آن­ها نیز، از اهمیت فزآینده ای برخوردار است. این کیفیت می تواند متاثر از عوامل مختلفی از جمله سبک‌های مختلف تصمیم گیری مدیران باشد. بدیهی است که هر گونه نقص در این زمینه، می تواند منجر به تصمیمات ضعیفی گردد که تبعات زیانباری برای جامعه داشته باشد. در این راستا تلاش عمده پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور است. دستیابی به این مهم کمک خواهد کرد تا فرایند اخذ تصمیم در سازمان مورد مطالعه به نحو چشم گیری بهبود یافته و کمک کند تا تصمیمات در زمان درست، توسط فرد مناسب و به گونه ای صحیح اخذ شوند.

     

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

    مدیران فرهنگی نقش مهمی در زندگی سیاسی، ‌اجتماعی و اقتصادی یک ملت دارند. مدیران با تصمیماتی که اتخاذ می کنند می توانند زندگی خود و کارکنان سازمان خود را تحت تاثیر قرار دهند(Willson, 2010).  با توجه به اینکه موفقیت هر سازمان تحت تاثیر کیفیت و چگونگی تصمیمات مدیران آن است. و یک تصمیم نادرست می تواند زیان های جبران ناپذیری به بار آورد، لذا پژوهش در زمینه تصمیم گیری یک ضرورت سازمانی به حساب می آید.

    لازم به ذکر است مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ماموریت‌های سازمانی که همانا سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، حمایت و نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ترویج ارزش‌های انسانی و دینی می‌باشد لذا نقش اثرگذار و تعیین کننده‌ای را در سرنوشت جامعه دارند. بر همین اساس پژوهش در زمینه عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است. مضافاً انجام این گونه پژوهش ها می تواند به غنای پژوهشی در این زمینه بیفزاید. همچنین نتایج این گونه پژوهش ها نه تنها برای محیط های فرهنگی بلکه برای سایر سازمان های عمومی و دولتی نیز می‌تواند اهمیت به سزایی داشته باشد.

     

    1-4- اهداف تحقیق

    شناسایی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    1-5- فرضیات

    عوامل عقلایی بر روی تصمیم مدیران در بخش فرهنگی کشور تاثیرگذارند.

    عوامل روانشناختی بر روی تصمیم مدیران در بخش فرهنگی کشور تاثیرگذارند.

    عوامل اجتماعی بر روی تصمیم مدیران در بخش فرهنگی کشور تاثیرگذارند.

    عوامل فرهنگی بر روی تصمیم مدیران در بخش فرهنگی کشور تاثیرگذارند.

     

    1-6- قلمرو تحقیق

    1-6-1- قلمرو موضوعی

    موضوعات مرتبط با تحقیق حاضر در قلمرو مباحث مدیریت و تصمیم گیری قرار دارند. تحقیق حاضر به شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور می پردازد.

     

    1-6-2- قلمرو مکانی

    جامعه آماری پژوهش را مدیران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تشکیل میدهند. بنابراین قلمرو مکانی این تحقیق در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 

     

    1-6-3- قلمرو زمانی

    گردآوری داده­های تحقیق و تحلیل آنها در شش ماهه اول سال 1392صورت پذیرفته است.

     

     

     

     

    1-7- شرح واژه­ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق

    1-7-1- تصمیم گیری

    تصمیم گیری به معنی فرایند جمع­آوری اطلاعات برای ارزیابی گزینه­ها و انتخاب بهترین آن‌ها برای حل مسأله است. به طور کلی تصمیم گیری به معنای انتخاب یک راهکار از میان دو یا چند گزینه در یک رفتار پیشگیرانه و به منظور حصول به یک هدف یا دستاورد خاص با حداقل مخاطره و ریسک ممکن است(Korooni, 2005).

     

    1-7-2- تصمیم گیری چندمعیاره (Multiple Criteria Decision Making)

    یک دسته از مدل‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره است که به منظور انتخاب مناسب‌ترین گزینه از بین m گزینه موجود به کار می‌رود(اصغرپور، 1383).

     

    1-7-3- تکنیک تاپسیس

    این روش در سال 1981 توسط هوآنگ و یون[5] ارائه شد. بر اساس این روش هر مسئله از نوع MCDM با m گزینه که به وسیله n شاخص مورد ارزیابی قرار گیرد را می­توان به عنوان یک سیستم هندسی شامل m نقطه در یک فضای n بعدی در نظر گرفت. تکنیک TOPSIS بر این مفهوم بنا شده است که گزینه انتخابی کمترین فاصله را با راه حل ایده­آل منفی (بدترین حالت ممکن) داشته باشد.

    1-7-4- عوامل عقلایی

    منظور، عوامل قابل اندازه گیری از قبیل هزینه، زمان، پیش بینی ها و غیره می باشد. یک تمایل عمومی وجود دارد که بیشتر بدین عوامل پرداخته و عوامل غیر کمی را از یاد ببریم(bhargava, 1993).

    1-7-5- عوامل روانشناختی

     مشارکت انسان در پدیده تصمیم‌گیری روشن است. عواملی از قبیل شخصیت تصمیم‌گیر، توانائی‌های او، تجربیات، درک، ارزش­ها، آمال و نقش او از جمله عوامل مهم در تصمیم­گیری می‌باشند.

    1-7-6 - عوامل اجتماعی

    موافقت دیگران بخصوص کسانی که تصمیم به نوعی بر آنان تاثیر می گذارد، از مسائل مهم تصمیم­گیری است. توجه به این عوامل از مقاومت دیگران در برابر تصمیم می کاهد.

    1-7-7- عوامل فرهنگی

    محیط دارای لایه­های فرهنگی متعددی است که به نام فرهنگ منطقه، فرهنگ کشور و فرهنگ جهانی خوانده می شود. همچنین فرهنگ خود سازمان نیز باید مطمح نظر قرار گیرد. این فرهنگ­ها بر تصمیم فردی و یا سازمانی ما در قالب هنجارهای مورد قبول جامعه، رویه ها و ارزشها تاثیر می‌گذارند(murdick, 1993).

    Identifying and Prioritizing of Factors influencing management decisions in the cultural sector using MCDM Techniques

     (Case Study: Ministry of culture and Islamic guidance

    Abstract

    According to depth and extent of the cultural principles and goals of government, cultural affairs centers must have power of decision-making in order to achieve their goals. Decisions play an important role according to the scientific methods of logic decision-making, and experts are trying to offer their knowledge to areas where decisions are structured. The main purpose of this study is to identify and rank factors that influence the decision-making process between cultural managers in Iran. The population under study includes the managers of Ministry of Culture and Islamic Guidance. The results of identification phase extract 29 factors influencing the decision-making process in four dimensions that are rational, psychological, social and cultural factors and TOPSIS technique used for ranking them. According to the ranking results, the association of decision with cultural policy of political system, the managers and colleagues reaction to decision, the effect of decision on social issues and social security and considering the dominant culture of society stand in first place of each dimension respectively.

     

    Keywords: Decision-Making, TOPSIS, Cultural Managers, Rational Factors, Social Factors, Cultural Factors, Psychological Factors

     

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اوّل : کلیّات تحقیق

    1-1- مقدمه. 3

    1-2- بیان مساله. 3

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 6

    1-4- اهداف تحقیق. 6

    1-5- فرضیات.. 7

    1-6- قلمرو تحقیق. 7

    1-6-1- قلمرو موضوعی. 7

    1-6-2- قلمرو مکانی. 7

    1-6-3- قلمرو زمانی. 7

    1-7- شرح واژه‌ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق. 8

    1-7-1- تصمیم گیری. 8

    1-7-2- تصمیم گیری چندمعیاره (Multiple Criteria Decision Making) 8

    1-7-3- تکنیک تاپسیس.. 8

    1-7-4- عوامل عقلایی................................................................................................................................9

    1-7-5- عوامل روانشناختی.........................................................................................................................9

    1-7-6 - عوامل اجتماعی............................................................................................................................9

    1-7-7- عوامل فرهنگی...............................................................................................................................9

    فصل دوم : مروری بر پیشینه پژوهش

    2-1- مقدمه. 11

    ه‍

     

    2-2 - تصمیم گیری چیست؟. 11

    2-3- سطوح تصمیم گیری. 12

    2-4- درجه سختی تصمیم گیری. 13

    2-4-1- انواع تصمیم گیری بر مبنای اطلاعات موجود 14

    2-5- زمان و تصمیم گیری. 16

    2-6- گام های تصمیم. 18

    2-7- تصمیم گیری فردی در مقابل تصمیم گیری سازمانی. 20

    2-7-1- تصمیم گیری های فردی. 20

    2-7-2-تصمیم گیری های سازمانی. 20

    2-7-2-1- رهیافت علمی مدیریت.. 20

    2-7-2-2- مدل کارنگی. 21

    2-7-2-3- مدل ظرف زباله. 23

    2-8 - رویکردهای تصمیم گیری. 25

    2-8-1- تصمیم گیری عقلایی. 26

    2-8-2- تصمیم گیری رفتاری. 28

    2-8-3- تصمیم گیری باز. 31

    2-9- مدل‌سازی برای تصمیم. 32

    2-9-1- مدل مطلوبیت مورد انتظار. 33

    2-9-2- مدل رفتاری تصمیم گیری سازمانی. 35

    2-9-3- مدل تصمیم گیری تدریجی. 37

    2-9-4- مدل تصمیم گیری در بحران. 39

    2- 9- 5- مدل تصمیم گیری در شرایط تنش روانشناختی. 42

    2- 9-6- مدل منازعه یا مدل کنار آمدن با نقش ها 43

    2-10- نظام های پشتیبانی تصمیم گیری. 45

    2-11-آفات تصمیم گیری. 48

    2-12-تصمیم گیری شهودی. 50

    و

     

    2-12-1 - تئوری پندار. 59

    2-12-2-قضاوت در دسترس.. 61

    2-12-3-قضاوت نمایندگی. 62

    2-12-4- تئوری تعهد. 62

    2-13- فرایند تصمیم گیری. 63

    2-13-1-شناسایی مسئله. 63

    2-13-2-تاثیرات چارچوب.. 64

    2-13-3- باز تعریف مسئله. 69

    2-13-4- ایجاد انتخاب ها 70

    2-13-5- بهینه سازی همبسته. 70

    2-13-5-1-نقش انتظارات در تصمیم گیری. 71

    2-13-6-انجام راه حل. 72

    2-14- مدل سبک تصمیم گیری. 73

    2-15- پیشینه پژوهش.. 75

    2-16- مدل مفهومی تحقیق. 79

    فصل سوّم : روش شناسی پژوهش

    3-1- مقدمه. 82

    3-2- روش تحقیق. 82

    3-3- فرآیند تحقیق. 83

    3-4- انتخاب گروه تصمیم گیری. 84

    3-5-  جامعه و نمونه آماری. 84

    3-6- حجم نمونه و شیوه نمونه‌گیری. 85

    3-7-ابزار گردآوری داده‌های تحقیق. 87

    3-8-روایی پرسشنامه. 89

    3-9- پایایی پرسشنامه. 90

    3-10- روش تحقیق و ابزارها 91

    ز

     

     

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق

    4-1- مقدمه. 93

    4-2- یافته‌‌های توصیفی تحقیق.. .........................................................................................................................................94

    4-3- تحلیل استنباطی یافته‌های تحقیق. 99

    4-3-1- آزمون فرضیات تحقیق. 99

    4-3-2- رتبه بندی مولفه های موثر بر تصمیم گیری مدیران با استفاده از تکنیک تاپسیس.. 104

    4-3-2-1-رتبه بندی مولفه های مربوط به بعد عوامل عقلایی. 104

    4-3-2-2-رتبه بندی مولفه های مربوط به بعد عوامل روانشناختی. 105

    4-3-2-3-رتبه بندی مولفه های مربوط به بعد عوامل اجتماعی. 105

    4-3-2-4-رتبه بندی مولفه های مربوط به بعد عوامل فرهنگی. 106

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادهای پژوهش

    5-1- مروری مختصر بر بیان مسأله. 108

    5-2- نتایج آزمون فرضیات.. 110

    5-3- بحث و نتیجه‌گیری. 110

    5-4-ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎی تحقیق. 115

    5-4-1- محدودیت‌های در کنترل پژوهشگر. 115

    5-4-2- محدودیت‌های خارج از کنترل پژوهشگر. 115

    5-5- ارائه پیشنهادها 116

    5-5-1-پیشنهادهای کاربردی بر مبنای یافته‌های تحقیق. 116

    5-5-2-پیشنهادهای برای تحقیقات آتی. 116

    منابع و مأخذ

     

    منبع:

    اصغرپور، محمدجواد (1383). تصمیم گیریهای چند معیاره، موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.

    باقریان، محمد، تصمیم گیری حکیمانه، رویکردی جدید به الگو سازی در مدیریت، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1380، ص. 77.

    خلیلی شورینی، سیاوش، روشهای تحقیق در علوم انسانی، تهران: یادواره کتاب، 1375، صص16-18.

    دفت، ریچارد ال.، تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1377، جلد اول، صص 30-228.

    سعادت، اسفندیار، "نقدی بر مدل کلاسیک تصمیم گیری"، دانش مدیریت، شماره 9و10، تابستان و پائیز 1369، صص. 29-42.

    شریف زاده، فتاح، "تصمیم گیری و خط مشی گذاری در محیط نظام های پشتیبانی تصمیم گیری"، تحول اداری، 1378، دوره پنجم، شماره 21، صص.26-41.

    کاظمی، علی اصغر، مدیریت بحرانهای بین المللی،  تهران: دفترمطالعات سیاسی و بین المللی، 1366، ص. 25.

    مورهد، جی و آر گریفین، رفتار سازمانی، ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمار زاده، تهران: انتشارات مروارید، 1377، ص. 380.

    مومنی، منصور و قیومی، علی (1389). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS. انتشارات کتاب نو، چاپ سوم. تهران.

     

    Abelson, Robert, & Ariel Levi; "Decision Making and Decision Theory", Gardner Lindzey & Elliot Aronson; The Handbook of social Psychology, 3rd edition, New York: Random House, 1985.

    Ahituv, Niv & Seev Neumann; Principles of Information Systems for Management; Dubuque, IA: WCB, 1990.

    Alex Mintz, Integrating Cognitive and Rational Theories of Foreign Policy Decision Making; New York, Palgrave, 2002.

     Alvani, M. (2005). Decision and the state lines. Tehran: Publication of books, reading and editing of Humanities University (left).

    Archer, Ernest R.; "How to make a business decision: An analysis of theory and practice"; Management Review, No. 69 (Feb. 1980), pp. 54-61.

    Ariely, Dan & Dan Zakay, "A timely account of the role of duration in decision making", Acta Psychologica; Vol. 108, Issue 2, Sep. 2001, Pp. 187-207.

    Awad, Elias m.; Systems Analysis and Design; New Delhi: Galgotia, 1994, Pp. 27-9.

    Baker, Edward & Fisher, Michael; "Computational Results for very Large Air Crew Schedulimg Problems", Omega, No. 9, (1981), Pp. 613-8.

     Bazerman, M.H., & Moore, D. (2008). Judgment in Managerial Decision Making (7th ed.). Hoboken, NJ:John Wiley & Sons, Inc. Pp. 54-55 

     Beach, L. R. & T. R. Mitchell. " Image Theory: A Behavioral Theory of Decision making in Organizations"; in B. M. Staw and L. L. Cummings (eds); Research in Organizational Behavior, Vol. 12, Greenwich, CT: JAI, 1990   

     Beach, L. R.; "Image Theory; decision making in Individual and Organizational Contexts"; London: Wiley, 1990.

     Beach, Lee Roy, & Terrence Mitchell; " A Contingency Model for the Selection of Decision Strategies"; Academy of Management Review; No. 3 (April 1978), Pp. 439-40. 

     Behling, O.& N. L. Eckel; "Making sense out of intuition"; The Executive; Feb. 1991, Pp. 46-54.

     Bhargava, J. N.; Economics of Information Management; Jampur: Arihant Publishing House, 1993, Pp.62-5.

     Blai, Boris; "Eight steps to successful problem solving"; Supervisory Management, Jan. 1986, Pp. 7-9.

     Blustein, L; Phillips, D. (1990). “Relation between ego identity statuses and decision-making styles”. Journal of Counseling Psychology, Vol 37(2), 160-168.

     Brumfield, Elizabeth B., & John w. Fox (eds); Factional Competition and Political Development in the New World; New York: Cambridge University Press, 1993.

     Burns, M. (2008). “The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges”: University of Gonzaga. Business; Oct. 1986, Pp. 209-24.

     Calvert, Randall; "Political Decision Making with Costly and Imperfect Information"; in P. E. Johnson; Formal Theories of Politics: Mathematical Modelling in Political Science; New York: Pergamon Press, 1989, Pp. 497-509.

     Cohen, M. D., J. G. March, & J. P. Olsen; "A Garbage Can Model of Organizational Choice", Administrative Science Quarterly, March 1972, pp. 1-27.

     Cohen, Michael D. and James G. March, Leadership and Ambiguity: The American College President, New York: McGraw-Hill, 1974.

     Cohen, Michael, James March & John Olsen, "A Garbage Can Model of Organizational Choice", Administrative Science Quarterly, No. 17, March 1972, Pp. 1-25.

     Cross, Robert L. & Susan E. Brodt; "How Assumptions of Consensus Undermine Decision Making"; MIT Sloan management Review; Vol. 42, No. 2 (Winter 2001), Pp. 86-94.

     Crossley, C. D., & Highhouse, S. (2005). “Relation of job search and choice process with subsequent satisfaction”. Journal of Economic Psychology, 26(2), 255-268.

     Cyert & March, Behavioral Theory of the Firm, Pp. 120-2.

     Daft, R. L. (2001). “Essentional of Organization Theory & Design, (7th ed)”. South-Western: Thomson Learning.

     Daft, Richard L. & John C. Wiginton. "Language and Organization"; Academy of Management Review, 1979, pp. 120-22.

     Daft, Richard L.: Organization Theory and Design; New York: West Publishing Co. 2001, P. 415. 1989, P. 146.

    Davis, Gordon B. & Margrethe H. Olson; Management Information Systems: Conceptual Foundations, Structure, and Development; 2nd Ed. New York: McGraw-Hill, 1984, Pp. 35-6.

     Decisions; Boston: Harvard Business School Press, 1998. P. 56.

     Delshad Tehrani, M. (2007). Lord of the loan. Tehran: the sea.

     Dowd, Ann Reilly, "How Bush Decided", Fortune, Feb. 11, 1991, Pp. 45-6.

     Drucker, Peter; "How the effective executive does it?"; Fortune; 1987, Feb. Pp. 142-145.

    Druckman, Daniel; "Situational Levers of Position Change: Further Explorations"; Annals, AAPSS, Vol. 542, Pp. 61-80

     Eberlin, Richard jay. (2005). “The realationship among leadership styles, decision making and organizational justice”: alliant interuational university.

     Economic Focus: Mind Games”; Economist; Jan. 15, 2005; P. 75.142-145.

     Edwards, Cheris, John Ward, & Andy Bytheway; The Essence of Information Systems; New York: Prentice-Hall, 1991, P. 10.

     Eisenberg, Daniel J.; How Senior Managers Think"; Harvard Business Review; No. 62. Nov. 1984, Pp. 80-90.

     Etzioni, Amitai; "Humble Decision Making"; Harvard Business Review on Decision Making; Boston: Harvard Business School Publishing Corporation, 2001, Pp.45-58.

     Etzioni, Amitai; "Mixed Scanning: a Third Approach to Decision Making", Public Administration Review, Vol. 27, 1967, Pp. 385-392.

     Festinger, Leon; A Theory of Cognitive Dissonance; Evanston, IL: Row & Peterson, 1957.

     Forester, J.; "Bounded Rationality and the Politics of Muddling Through"; Public administration Review, Jan.-Feb. 1984, pp. 23-31.

     Garvin, D.A., & Roberto, M.A. (2001). What you don’t know about making decision.  Harvard Business Review, pp. 110-5

     Gould, F. G., G. D. Eppen, & C. P. Schmidt; Introductory Management Science; New York: Prentice Hall, 1987, Pp. 30-93.

     Hammond, J., R. Keeney, & H. Raiffa; "The Hidden Traps in Decision Making"; Harvard Business Review on Decision Making; Boston: Harvard Business School Press, 2001, Pp. 143-167.

    Harvey, O. J., D. E. Hunt & H. M. Schroder; Conceptual Systems and Personality Organization; New York: Wiley, 1961, P. 56

     Hermann, Margaret; "Explaining Foreign Policy Behavior Using the Personal Characteristics of Political Leaders", International Studies Quarterly, Vol. 24, No. 1, 1980, Pp. 7-46.

     Herzberg, Roberta (Principal), Wilson, Rick (Co-Principal), "Expensive Choices: The Effects of Decision making Costs on Political Outcomes," Sponsored by National Science Foundation, Federal, $107,000.00. (March 1988- March 1990) ), P. 345

     Hope, J. & Pate, L.; "A cognitive-expectancy analysis of compliance decisions"; in Proceeding of the Association of Human Resources Management and Organizational Behavior, Boston: 1985.

     Hoy, K. W. & Miskel, G. C. (2008). Educational Administration: Theory, Research, and Practice (8th Ed.). New York: McGraw Hill, Inc.

    Huber, George; Managerial Decision Making; Glenview IL: Scott, Foresman, 1975, P. 2.

     Issack, Thomas: "Intuition: An Ignored Dimension of Management", Academy of Management Review, No. 3 (1978). Pp. 917-22.   

     Jackson, Peter; Introduction to Expert Systems: New York: Addison-Wesley, 1993. 

     James, March; "Bounded Rationality, Ambiguity, and the Engineering of Choice", in Bell Journal of Economics, Vol. 9, 1978, Pp. 587-608.

     Janis, Irving L. & Leon Mann; Decision Making: a Psychological Analysis of Conflict, Choice and Commitment; New York: Free Press, 1977, P. 11.

     Kahneman D., & A. Tversky; "Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk"; Econometrica; 47 (March 1979), Pp. 263-91.

     Kahneman, D, & A. Tversky; "Choices, Values and Frames"; American Psychologist, No. 4, 1984, Pp. 341-50

     Karin, K. (2003). “Gender influences in decision-making processes in top management teams”, Management Decision, Vol. 41 Iss: 10, pp.1024 – 1034.

     Kaucher, E. (2010). Ethical decision making and effective leadership: Alliant International University.

     Keeney, Ralph L.; Smart Choices: A Practical Guide to Making Better Decisions; Boston: Harvard Business School Press, 1998. P. 56. 

     Kroenke, David; Management Information Systems; New York: McGraw-Hill, 1992.

     Larson, C. E. & F. M. J. LaFasto, Teamwork, Newbury Park, CA: Sage, 1989.

     Lindblom, Charles E. 1959. "The Science of 'Muddling Through'." Public Administration Review 19: 79- 88

     Lowler, Edward E., & Rhode, John Grant; Information and Control in Organizations; California: Goodyear Publishing co. 1976, Pp. 139-52.

     Lucas, Jr., Henry C; The Analysis, Design, and Implementation of Information Systems; 3rd Ed. New York: McGraw-Hill, 1985, P. 35.

     March, James G, A Primer on Decision Making; New York: Free Press, 1994,

     Mintz, A., N. Geva, S. B. Redd, and A. Carnes; "The Effect of Dynamic and Static Choice Sets on Decision Strategy: An Analysis Utilizing the Decision Board Platform"; American Political Science Review; 91 (September 1997).

     Mintz, Alex; "The Decision to Attack Iraq: a Noncompensatory Theory of  Decision Making"; Journal of Conflict Resolution, No, 37 (December 1993),  Pp. 595-618.

     Mintz, Alex; Integrating Cognitive and Rational Theories of Foreign Policy Decision Making; New York: Palgrave, 2002, P. 3.

     Miser, Hugh J.; "Operations Analysis in the Army Air Forces in the World War II: Some Reminiscences"; Interface; No. 23, Sep. 1993, Pp. 47-9.

     Mitchell, T. R. & L. R. Beach; "Do I Love Thee? Let me Count, Toward an Understanding of Intuitive and Automatic Decision Making ", Organizational Behavior and Human Decision Process; Oct. 1990, pp. 1-20  

     Moghaddam, A. Tehrani, M. (2008). "Investigating the relationship between decision making styles of public managers in the final state organizations".

    Morrow, James D.; "Rational Choice Approach to International Conflict"; in Mintz, Alex & Geva Nehemia 9eds); Decision making on War and Peace; London: Lynne Rienner, 1997, Pp. 17-8.

     Murdick, Robert G., Joel E. Ross &James R. Clggett; Information Systems for Modern Management; New Delhi: Prentice-Hall Of India, 1990Pp. 164-210

     Myrkmaly, M. (2007). Leadership and management training. Tehran: Publication Yastoroon.

    Newell, Allen, & Herbert A. Simon; Human Problem Solving; New Jersey: Prentice-Hall, 1972, Pp.34-5,

     Oliveira, A. (2007), “A Discussion Of Rational And Psychological Decision Making Theories And Models: The Search For a Cultural– Ethical Decision Making Model“, Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol 12, No 2, pp 12-13.

     O'Reilly, Charles A., III; "The Use of Information in Organization Decision Making"; Research in Organizational Behavior; Vol. 5, 1983, P. 108.

     Pate, Larry; "Understanding and Diagnosing the Causes of Human Behavior"; in Management Decision; 1987, Vol. 25, No. 4.

     Payne, John; James Bettman & Eric Johnson; The Adaptive Decision Maker; Cambridge: Cambridge University Press. 1993.

     Pearce, II, J., and R. Robinson, Jr. 1985. Strategic Management. Homewood, Illinois: Irwin.

     Pfeffer, J; Organizational Design; Arlington Heights, IL: AHM, 1978.

     Pfeffer, P.; "Understanding Power in Organizations"; California Management Review, Winter 1992, P. 37.

     Pinfield, Lawrence t., "A Field Evaluation of Perspectives on Organizational Decision Making"; Administrative Science Quarterly, Vol. 31, 1986, Pp. 365-88.

     Pounds, William F.; "The Process of Problem Finding"; Sloan Management Review, 1:2, Fall 1969, Pp. 1-19.

     Quinn, J. B. Strategies for Change: Logical Incrementalism; New York: Irwin, 1980, p. 134. [1]--; “Economic Focus: Mind Games”; Economist; Jan. 15, 2005; P. 75.

    Rajagopalan, Nandini, Abdul Rasheed, and Deepak Datta; "Strategic Decision Process: Critical Review and Future Decisions"; Journal of Management; No. 19 (1993). PP. 349-84.

     Render, Barry & Ralph Stair, Jr.; Introduction to Management Science; Boston: Allyn and Bacon, 1992, Pp. 596-7.

     Rezazadeh, Samaneh (2010). "The relationship between intelligence and moral decision-making styles of public managers, Ferdowsi University of Mashhad University of Medical Sciences in 1389." MS Thesis. Ferdowsi University of Mashhad. School of Psychology and Educational Sciences.

     Richmond, S. M., B. L. Bissel, & L. R. Beach. "Image Theory's Compatibility Test and Evaluations of the Status Que", Organizational Behavior and Human Decision Process, Jan. 1998, Pp. 39-53.

     Robbins, Stephen, P; Managing Today; New Jersey: Prentice Hall, 2000, PP.69-70, 74-85.

    Robbins, Stephen, P; Managing Today; New Jersey: Prentice Hall, 2000, P. 74. Garvin, (2001), pp. 108.

     Robbins.s p.(2009). Organizational behavior. Muhammad Ali's translation Parsayyan and Arabs. Tehran: Cultural Research Bureau.

     Roberto, Michael; "The Principles of Decision Making: Walking the fine edge between efficiency and consensus"; MIT Sloan Management Review; Vo. 43, No. 3, Spring 2002, P. 15

     Rowe, A. J.; J. D. Boulgarisdes, & M. R. McGrath; Managerial Decision making; Modules in Management Series, Chicago: SRA, 1984, Pp. 18-22.

     Schoemaker, A. F. (2010).  The Relationship between Decision-Making Style and Negative Affect in College Students: Drexel University Scott, S. G., & Bruce, R. A. (1995). “Decision-making style: The development and assessment of a new measure”. Educational and Psychological Measurement, 55(5), 818-831.

     Scott, S. G., & Bruce, R. A. (1995). “Decision-making style: The development and assessment of a new measure”. Educational and Psychological Measurement, 55(5), 818-831.

     Seidl, C. &S. Traub, "A New Test of Image Theory", Organizational Behavior and Human Decision Process; Aug. 1998, pp. 93-116.

     Simon, H. A.; "Making Sense Out of Decision: The Role of  Intuition and Emotion", The Executive, Feb. 1987, pp. 59-60.

     Simon, Herbert A.; "Making Management Decisions: The role of Intuition and Emotion"; Academy of Management Executive; No. 1, (Feb. 1987), Pp. 57-64.

     Simon, Herbert A.; "Rationality in Psychology and Economics", Journal of Business; Oct. 1986, Pp. 209-24.

     Simon, Herbert A.; Administrative Behavior, 3rd ed. New York: Free Press, 1976, P. 241.

     Simon, Herbert H.; "Cognitive Science: The newest science of the artificial"; Cognitive Science, 1980, 4: 33-46.

     Simon, Herbert; New Science of Management Decision; New York: Harper & Row, 1960, P. 2.

     Simon, Herbert; The New Science of Management Decisions; Rev. Ed. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1977.

     Simons, J.; "Improbable Dreams", US News and World Report; March 24, 1997, P. 46.

     Singer E. & V. Hudson; Political Psychology and Foreign Policy; Boulder: Westview Press, 1992.

     Smart, Caroline, & Ilan Vertisky, "Design for Crisis Decision Units", in Administrative Science Quarterly; December 1977, Vol. 22, Pp. 638-67.

     Smith, E. (2011).  “The intuitive style: Relationships with local/global and verbal/visual styles, gender, and superstitious reasoning”. Journal of Learning and Individual Differences Vol 21, PP 263–270.

     Sniderman, Paul, Richard Brody, & Philip Tetlock; Reasoning and Choice; Cambridge: Cambridge University Press, 1991, P. 19.

     Spicer, D. P. & Sadler, S. E. (2005), “An examination of the general decision making style“, Journal or Managerial Psychology, Vol 20, No 2, pp 137-138.

     Staw, B. M.; "The Escalation of Commitment to a Course of Action", Academy of Management Review, Oct. 1981, pp. 577-87.

    Stevenson, William, Joan Pearce & Lyman Porter: "The Concept of Coalition in Organization Theory and Research"; Academy of Management Review; No. 10, 1985, Pp. 256-68.

     Stone, Deborah; Policy Paradox: The Art of Political Decision Making; London: w. w. Norton & Company, 1997, P. 233.

    Sylvan, Donald A. & James F. Voss; Problem representation in Foreign Policy Decision Making; Cambridge: Cambridge University Press, 1998, P. 3.

     Sylvan, Donald A. & Steve Chan (eds); Foreign Policy Decision Making: Perception, Cognition, and Artificial Intelligence; New York: Praeger, 1984.

     Thompson, J. G.; Organizations in Action; New York: McGraw-Hill, 1967, P. 123.

     Thompson, T. S. (2010). The impact of locus of control on decision making styles of mid-level managers: Capella University.

     Thunholm, P. (2004), “Decision–Making Style: habit, style or both? “, Journal of Personality and Individual Differences, pp 932-933.

     Turban, Efraim; Decision Support and Expert Systems: Management Support Systems; New York: Macmillan Publishing Company, 1990. Pp. 22-3

    Tversky, A. & Kahneman, D.; "The Framing of Decisions and the Psychology of Choice", Science, Jan. 1981, pp. 453-63.

     Wally, Sefan & J. Robert Baum, "Personal and Structural Determinants of the Pace of Strategic Decision Making", Academy of management Journal; 37, No. 4 (1994), Pp. 932-56.

     Weinz, H, & Koontz, H. (1993), Management: A Global Perspective, International Edition, Tenth Edition,NewYork , p. 199.

     Werther, Jr. , William & Keith Davis; Human Resources and Personnel Management; New York: McGraw-Hill Book Company, 1989, Pp. 454-5.

     White, Leslie; Science of Culture; Ann Arbor: Michigan University Press, 1948

     Wilson, V. B. (2010). “examing moral reasoning and ethical decision making among Mississippi’s community college administrators”: Mississippi university.

     Woodman, R. W.; J. e. Sawyer, & R. W. Griffin; "To ward a Theory of Organizational Creativity"; Academy of Management Review; April 1993, Pp. 293-321. 


موضوع پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), نمونه پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), جستجوی پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), فایل Word پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), دانلود پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), فایل PDF پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), پروژه درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ), رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری مدیران در بخش فرهنگی کشور با استفاده از مدل تاپسیس (مطالعه موردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )

M.Aپايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد ( گرايش : مديريت منابع انساني تابستان 1391  چکيده : اين پژوهش به منظور(( بررسي بين ارتباط ميزان آگاهي مديران از وظايف مديريت ونحوه تصمي

  پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A( مديريت دولتي گرايش منابع انساني تابستان 91 چکيده دانش در دنياي پيشرفته امروز سازمان ها، به سرعت در حال تبديل شدن به مزيت رقابت

پايان نامه کارشناسي ارشد، رشته مديريت صنعتي، گرايش تحقيق در عمليات شهريور 1390 چکيده نحوه و چگونگي انتخاب از ديرباز موضوع بحث فلاسفه و دانشمندان بوده است، لذا حصول نتايج رضايت بخش نيازمند طي

اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش با رویکرد QFD فازی(مورد مطالعه: بیمارستان شهید بهشتی شهر شیراز) چکیده یکی از بخش‌های دولتی کشور که بسیار دانش‌بنیان بوده و بخش عظیمی از منابع دولتی را به خود اختصاص می‌دهد، بخش مدیریت بیمارستانی می‌باشد. ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران، یک تلاش پیچیده است که به‌طور فزاینده‌ای به دانش و اطلاعات وابسته است. همان‌طور که انسان‌ها، مواد و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی گرایش مالی چکیده: اصولا سرمایه ­گذاران باید بررسی­ های وسیعی در موقع خرید یا فروش سهام عادی انجام دهند. زیرا آنها نقدترین دارایی خود را به سهام تبدیل می­کنند و در صورت عدم توجه به مواردی خاص، نتایج مطلوبی از آن سرمایه­گذاری دریافت نخواهند کرد. از همین رو این تحقیق بر آن است تا درجه اهمیّت عوامل مذکور از قبیل عوامل ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» گرايش: تحول پاييز 1391 چکيده        مطالعه حاضر تحت عنوان «بررسي و آسيب شناسي نظام تصميم گ

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیک) بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل چکیده مدیریت دانش یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانهای با جدیت به دنبال بهره‌مندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مدیریت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت دولتی گرایش مالی چکیده: در پژوهش حاضر به بررسی شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی پرداخته شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی - تحلیلی بوده است.این تحقیق از نوع کاربردی و از بعد زمان مقطعی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارکنان و ...

 پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته علوم تربيتي   چکيده هدف تحقيق حاضر، بررسي و مقايسه اثربخشي و کارآيي مديران و مسئولين انتصابي و انتخابي از نظر ميزان برخورداري از م

پایان نامه تحصیلی جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A.) رشته :مدیریت دولتی گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی سبک تصمیم گیری مدیران و تجزیه وتحلیل رویکرد مالی بانکهای تجاری در سال مالی ١٣92 بوده است. به این منظور96 نفر از مدیران میانی 6 بانک تجاری شامل بانکهای ملت، ملی ایران، صادرات ایران، سپه، تجارت و رفاه کارگران بطور تمام شمار مورد بررسی و تجزیه ...

ثبت سفارش