پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی

word 1 MB 29690 132
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

     (M.A)

    مدیریت دولتی گرایش مالی

    چکیده:

    در پژوهش حاضر به بررسی  شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی پرداخته شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی  - تحلیلی بوده است.این تحقیق از نوع کاربردی و از بعد زمان مقطعی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارکنان و مدیران شعب بانک کشاورزی استان مرکزی به تعداد 175 نفر و حجم نمونه برابر با 120 نفر می­باشد . نمونه گیری از نوع تصادفی ساده و به منظور جمع آوری اطلاعات در بخش ادبیات نظری تحقیق از طریق مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته و در بخش سنجش شاخص های تحقیق نیز از  پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح شده است. در ابتدا با استفاده از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل میشود و در ادامه به کمک تکنیک دلفی به اعتباربخشی عوامل مشخص شده با پرسشنامه و سپس به کمک تکنیک تصمیم گیری تاپسیس به اولویت­بندی آنها پرداخته خواهد شد. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که 13 عامل موثر در جذب منابع مالی در بانک کشاورزی در استان مرکزی از دیدگاه صاحب نظران نسبت به بقیه عوامل از اولویت بالاتری برخوردارند و از بین آنها عامل " کاهش قیمت تمام شده‌ی خدمات بانکی ناشی از کاهش زمان دستیابی به خدمات موجود در سیستم بانکی" دارای بالاترین اولویت است .

    کلمات کلیدی: جذب منابع مالی ، آمیخته بازاریابی

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1 – 1. مقدمه

    در دنیای تجارت رقابتی امروز، جلب رضایت مشتریان از عوامل کلیدی است که بانک هابه دنبال آن هستند. مشتریان راضی و وفادار به بانک ، درآمد پایداری را به ارمغان می آورد.لذا بانک ها در راستای توجه به مشتری و تأمین رضایت آنان به مؤلفه هایی نظیر شناخت مشتری، روابط با مشتری، تعیین روش های تأمین رضایت و تهیه کالا وخدمات مناسب در جهت رفع نیازهای آنان اهمیت خاصی قائل هستند، زیرا مشتری مهمترین دارایی هر سازمان است(اکرامی، 1389).

    در بانکداری نوین مشتریان برای سپردن وجوه خود به بانک ها انگیزه های متفاوتی دارند. بنابراین شایسته است در بازار رقابت کنونی که با  خصوصی شدن تعداد زیادی از بانک های دولتی همراه است،بانک ها هر چه سریعتر برای جذب منابع از یک سو و حفظ مشتریان خویش از سوی دیگر چاره اندیشی نمایند.از سوی دیگر امروزه قضاوت مشتری در امور بانکی بر اساس میزان توانمندی بانک در کمک به حل معضلات و توسعه تجارت اواستوار است .امنیت،سرعت تراکنش،دوستی با مصرف کننده و راحتی،سهولت استفاده،اعتماد و مسائل مربوط به حریم خصوصی،از مهمترین عوامل در انتخاب بانک توسط مشتری می باشند(آقازاده و ذولفقاری،‌1389).

    امروز شیوه های نوآورانه ،مشتری مداری موثر،ارائه تکنولوژی های کارآمد،سرویس دهی و خدمات مورد نظر مشتری را طلب می کند که هر بانکی در این امور موفق ترعمل کند در بازار رقابتی نیزموفق به جذب منابع بیشتر ودر نتیجه دوام ، بقای دائمی  و بهره وری بالاتر خواهد بود.

    دغدغه مشتری را داشتن، مهمترین عامل در موفقیت هر موسسه ای است.اولویت اصلی در هر سازمانی باید جلب و حفظ مشتری باشد. ناکامی در تحقق بخشیدن به این امر، به معنی سود نبردن، رشد نکردن و سرانجام از دست دادن کسب و کار است(جعفر پور و فیاضی، 1389).

    آمیخته بازاریابی نمایانگر فعالیتهای اساسی مدیران بازاریابی است . مدیران بازاریابی پس از انتخاب یک بازار هدف ، باید یک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند.

    توجه جدی به مدیریت و بازاریابی خدمت می تواند تحول و جهت گیری جدیدی را دربانکها به وجود آورد . برخی از ناراحتی ها و نارضایتی های حاصل نا آگاهی و سهل انگار ی افرادی است که در مدیریت خدمات ، درک مخاطبین و پاسخگویی به خواسته ها و نیاز آنها ضعیف هستند(حسینی و همکاران، 1390) .

     

    1-2. بیان مسأله

    جذب منابع از اهداف کلیدی و اساسی و راهبردی بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری به شمارمی رود و نقش ویژه ای در ارائه خدمات بانک ها ایفا می‌کند و شاخص مهمی در ارزیابی میزان موفقیت ‌ بانک ها محسوب می‌شود.در ایران طی سال های اخیر بانک ها در زمینه فن آوری الکترونیکی که عامل مهمی در تجهیز منابع بانکداری نوین محسوب می شود ، به پیشرفت های نسبتاً خوبی دست یافته‎اند ، لیکن خدمات ارائه شده توسط بانک ها از لحاظ تنوع و کیفیت با استانداردهای جهانی فاصله دارد ومیزان رضایت مندی مشتریان مورد توجه چندانی قرار نگرفته است. در حال حاضر مؤسسات مالی و بانک ها در کشورمان برای جذب منابع مالی و متنوع کردن خدمات ، برنامه ای را ارائه نداده اند و مشابه بودن خدمات بانکی با یکدیگر در بانک‌های مختلف دلیلی بر صحت این ادعاست. در بازارهای رقابتی امروز، جذب منابع مالی مهمترین هدف هر مؤسسه مالی می‎باشد، از این رو، در آینده ای نه چندان دور بانک ها و مؤسسات مالی در ایران، برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، چاره ای جز پرداختن به عواملی که سبب جذب بهینه منابع می‎شود ندارند(اوزی،1388).

    از دیگر سو ، سیستمهایی چون نظام بانکی نسبت به رفتار بازاریابی بسیار حساسند.  بازاریابی در بانکها با افزایش منابع از یک طرف و افزایش تقاضای تسهیلات از طرف دیگر شروع میشود . نقش بانکها در جذب منابع آنچنان با طمع ا قتصادی و اجتماعی جوامع سازگار بوده است که اینک پس از گذشته صد سال از عمر نظام بانکی این سیستم بصورت یک مجموعه بسیار حیاتی درآمده است ، بطوریکه نقش نظام بانکی بعنوان عامل اصلی توسعه پایدار غیر قابل انکار است.

     

    آمیخته بازاریابی یکی از برنامه های بازاریابی است که  بر مدل ها و روشهای سنتی مدیریت بازار مانند روش کارکردگرای پویای آلدرسون در کنار سایر روشهای سیستمی و نیز تئوری پارامتر که توسط دانشگاه کپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه کرد و روشهای جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد کمی از این مدل ها توانسته اند بقای خود را در مقابل ۴p حفظ کنند (گرانروس[1]، ۱۹۹۷،ص۳۲۳). آمیخته بازاریابی نمایان گر فعالیتهای اساسی مدیران بازاریابی است. پس از انتخاب یک بازار هدف، مدیران بازاریابی باید یک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند (دویلی[2]، ۱۹۹۵).  برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع و توزیع تشکیل می شود. اینها مهمترین نوع بخشهایی هستند که مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری، منابع شرکت را به آنها تخصیص می دهند (گولداسمیت[3]، ۱۹۹۹، ص۱۷۹).

    مدل آمیخته بازاریابی که بسیاری آن را با نام 4 P بازاریابی می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند به بازاریابان در تعریف استراتژیهای بازاریابی کمک کند. بازاریابان از این ابزار برای تعیین پاسخ های مناسب به بخشهای مورد نظرشان در بازار استفاده می کنند. نباید فراموش کرد که آمیخته ی بازاریابی آن دسته از عواملی هستند که در کنترل مدیریت است و می توان ادعا کرد که اکثر برنامه ها و تصمیمات بازاریابی بر اساس یکی از این 4 زمینه اتخاد می شوند :

    بانک کشاورزی نیز در محیطی قرار دارد که از مزیتهای نسبی و رقابتی برخوردار بوده و ملزم به اعمال اصول بازاریابی است.  شناخت دقیق عوامل موثر بر جذب منابع توسط بانکهای صاحب نام  میتواند به مدیران و تصمیمگیران بخش بانکی جهت جذب منابع کمک شایان توجهی نماید ، در واقع چیزی که موجب ارتقای کیفیت عملکرد بانکها است ، همانا موفقیت آنها در کشف نیازها و انتظارات مشتریان و عرضه خد ماتی بر مبنای همان خواسته ها است .با توجه به اهمیت این مساله یعنی مشتری گرایی و حتی مشتری سالاری در سازمانها بخصوص در بانکها است که مساله رقابت رفته رفته در آنها به اساسی ترین رویکرد مدیریت تبدیل شده است،  در نتیجه بر مدیران بانکها واجب است که از نظرات مشتریان خود به طور دائم مطلع شوند و سیاستها و تصمیماتی را اتخاذ و اجرانمایند که با انتظارات مشتریان متفاوت نباشد . بنابراین هر موسسه ای که به نوعی کالا یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه میدهد جهت احراز موفقیت،ضرورتاً می بایست آمیخته و سیستم بازاریابی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد .

    لذا در این پژوهش سعی بر این است تا با اساس مدل آمیخته بازاریابی  به این سوال پاسخ داده شود که مهمترین عوامل موثر بر جذب منابع مالی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی کدامند ؟ و رتبه بندی عوامل شناسایی شده موثر بر جذب منابع مالی چگونه است؟

    -3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    در عصری که محصولات به صورت فزاینده ای همگن شده اند، کیفیت خدمات از مهمترین منابع تمایز و منحصر به فرد بودن است.این امر پذیرفته شده است است که در یک دنیای رقابتی به طور روزافزون، کیفیت و خدمات برجسته، از لازمه های ادامه حیات و موفقیت هستند. در بلند مدت، در برابر تهدید های بیرونی، فقط در صورتی می توان مقاومت کرد که موسسه برای مشتری به بهترین انتخاب درآید و وفداری مشتری کسب شود(دائی کریم زاده و همکاران، 1392).

    به ادعای پیتر دراکر" رضایت مشتری هدف و مقصود تمامی فعالیت هاست".بنابراین هر سازمان موفقی مایل است خدماتی را ارائه کند که رضایت مشتریان را فراهم سازد.

    حفظ مشتریان خوب، در بلند مدت، نسبت به جلب مشتریان جدید برای جایگزینی مشتریانی که با شرکت قطع رابطه کرده اند، سودمند تر است زیرا مشتریان قدیمی تجربیات مثبت خود رابه دیگران بیان می کنند و به ایت ترتیب وسیله تبلیغ برای سازمان می شوند که در نتیجه هزینه جذب مشتریان جدید را کاهش می دهد.این مطلوب بویژه برای سازمان های ارائه دهنده خدمات بسیار مهم می باشد، زیرا شهرت و خوشنامی آنها و بیان مزایا و نکات مثبت آنها از سوی دیگران منبع کلیدی برای مشتریان جدید است.اندیشمندان و صاحبنظران علوم مدیریت با تأکید بر لزوم درک نیازها و خواسته های مشتریان، فعالیت های اصولی و علمی بازاریابی را رمز بقا و موفقیت سازمان ها دانسته اند(حسینی و همکاران، 1390).

    در گذشته با توجه به ساختار دولتی و غیردولتی، یکسان بودن خدمات، خدمات سنتی و ابتدایی(صندوق داری) و فزونی تقاضای خدمات بانکی بر عرضه آن، ضرورتی جهت توجه به مفاهیم بازاریابی و فعالیت های مشتری مدارانه در بانک ها وجود نداشت و مردم نیز به دلیل عدم ارائه خدمات پویا و مدرن و همچنین بی توجهی به خواسته ها و تمایلات آنها و ارائه خدمات سنتی و یکسان رغبت چندانی جهت افزایش سطح و عمق ارتباط خود با بانک ها نداشتند، امروزه با ورود بانک ها و موسسات مالی و اعتباری غیر دولتی، تحول وپویایی در بورس و دیگر موسسات مالی، شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان و درک تمایلات آنها، راهکارهای دستیابی به منابع پایدار به منظور کسب و ایجاد پتانسیل های مناسب و مستحکم مالی جهت افزایش نقش آفرینی در عرصه اقتصادی جامعه از مهم ترین دغدغه های مدیران بانک ها می باشد(دلاور، 1393).

    با توجه به اینکه در بانک ها نیاز به نظام هایی جهت سنجش کیفیت خدمات ضروری است، لذا ارزیابی میزان انتظارات برآورده شده مشتریان از عملکرد فعالیت های بانک در ارئه خدمات، روش مناسبی برای سنجش کیفیت خدمات می باشد.بنابراین بانک ها باید به طور از علایق، نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان آگاهی داشته، تا در بهبود مستمر کیفیت خدمات موفق تر عمل نمایند زیرا که انتظارات مشتریان در حال تغییر است و باید به این نکته توجه داشت که میزان انتظارات برآورده شده مشتریان، عنصر اساسی برای ارزیابی نظام خدمات است.

    در نتیجه بر مدیران بانکها واجب است که از نظرات مشتریان خود به طور دائم مطلع شوند و سیاستها و تصمیماتی را اتخاذ و اجرا نمایند که با انتظارات مشتریان متفاوت نباشد(رحمتی، 1390).

    Abstract
    In this study, the identification and ranking of factors affecting the absorption of funds according to the marketing mix of Keshavarzi bank branches in Markazi province is discussed. The methodology used in this research is descriptive - analytical. The research is applied and cross-sectional dimension. A survey of all employees and managers of Keshavarzi Bank branch in Markazi province to 175 and 120 is equal to the sample size. Simple random sampling to collect data on the theoretical literature research through case studies, library and research section of the questionnaire was used to measure the index. To analyze the data collected in either descriptive statistics or inferential statistics is discussed. First, using descriptive statistics, cognitive status and demographic characteristics of respondents achieved and went on to help the Delphi technique to validate the factors identified by the questionnaire and then decide TOPSIS technique will be to prioritize them. The results of the study showed that 13 factors in attracting financial resources in Keshavarzi Bank from view of experts in the Markazi province of higher priority than other factors are among them the "reduction of the cost of banking services due to the loss of access to services in the banking system" has the highest priority.

    Keywords: financial resources, marketing mix

  • فهرست:

    فصل اول کلیات تحقیق.. 1

    1 – 1. مقدمه. 2

    1-2. بیان مسأله. 3

    1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 6

    1- 4- اهداف پژوهش.... 8

    1-5. سؤالات پژوهش.... 8

    1-6. تعاریف متغیرها و واژههای کلیدی.. 9

    1-6-1.تعاریف نظری.. 9

    1-6-1-1.تجهیز و جذب منابع مالی بانکی.. 9

    1-6-1-2.آمیخته بازاریابی.. 9

    1-7. قلمرو تحقیق: 10

    فصل دوم مطالعات نظری.. 11

    2-1. مقدمه. 12

    2-2 . پیدایش بانک وبانکداری.. 14

    2-3 . اصول اساسی صنعت بانکداری.. 15

    2-4 . بازار یابی.. 16

    2-5 . اقدامات بانکها در امر بازار یابی.. 17

    2-6 . مؤلفه‌های مؤثربر موفقیت بانک‌ها و مؤسسات مالی در تجهیز منابع مالی.. 18

    2- 7. عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع.. 20

    2-7-1 . عوامل خدماتی.. 21

    2-7-2 . عوامل مالی.. 23

    2-7-3 . عوامل ارتباطی و انسانی.. 24

    2-7-4. عوامل و شرایط فیزیکی.. 27

    2-8 . آمیزه بازاریابی.. 28

    2-9 . آمیخته بازار یابی خدمات بانکی.. 34

    2-10. خدمت یا محصول.. 35

    2-11. ابعاد آمیخته بازاریابی محصول.. 36

    اهداف قیمت گذاری.. 43

    ابعاد آمیخته بازاریابی قیمت... 46

    عوامل‌ موثر بر قیمت‌گذاری‌ 47

    مکان. 48

    ابعاد آمیخته بازاریابی توزیع(مکان). 49

    مدیریت کانال توزیع.. 51

    ترفیع  53

    ابعاد آمیخته بازاریابی ترفیع و تبلیغ.. 54

    محدودیتهای مدل آمیخته بازاریابی.. 59

    تاریخچه بانک کشاورزی.. 62

    پیشینه پژوهش.... 67

    فصل سوم روششناسی تحقیق.. 77

    3-1. روش تحقیق.. 78

    3-3. جامعه آماری.. 79

    3-4. نمونه آماری.. 79

    3-5 . ابزار جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات... 79

    3-5-1. ابزار گردآوری دادهها 79

    3-6. روایی و پایایی.. 80

    3-7-1. آلفای کرونباخ.. 80

    3-7. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات... 81

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها: 82

    4-1 مقدمه. 83

    4-2 آمار توصیفی.. 83

    4-2-1- مدرک تحصیلی.. 83

    4-2-2-سن.. 85

    4-2-3- جنسیت... 86

    4-3  آمار استنباطی.. 87

    پاسخ به سوالات تحقیق.. 87

    بخش اول : تکنیک دلفی.. 87

    مرحله اول : تحلیل پاسخ های پرسشنامه اول.. 87

    مرحله دوم :سطح توافق با معیار های شناسایی شده از دیدگاه متخصصان بانکی.. 91

    مرحله سوم : سطح توافق با معیار های مشخص شده ( دستیابی به اجماع ). 94

    بخش دوم : تایید شاخص ها با استفاده از ازمون تی.. 96

    بخش سوم : الویت بندی معیارهای جذب منابع مالی با استفاده از تکنیک تاپسیس.... 99

    گام اول: ایجاد ماتریس تصمیمگیری: 99

    گام دوم: بهنجار کردن ماتریس تصمیم‌گیری(نرمالیزه کردن): 101

    گام سوم: به دست آوردن ماتریس بی‌مقیاس موزن: 102

    گام چهارم: تعیین عامل ایده‌آل مثبت و ایده‌آل منفی: 103

    گام پنجم: محاسبه فاصله از ایدهآل مثبت و منفی: 104

    گام ششم: محاسبه میزان نزدیکی هر کدام از عوامل به عامل ایده‌آل مثبت و ایده‌آل منفی: 104

    گام هفتم: رتبه بندی گزینه ها: 104

    4-4  جمع بندی.. 106

    فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات: 107

    5-1 مقدمه. 108

    5-2 مروری بر فصل های گذشته. 108

    5-3 نتایج تحقیق.. 108

    5-3-1 نتایج حاصل از الویت بندی عوامل موثر در جذب منابع مالی براساس مدل آمیخته بازاریابی: 109

    5-4 مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین: 110

    پیشنهادات... 111

    5-6-1 پیشنهادات کاربردی.. 111

    5-6-2 پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.. 114

    5-5 محدودیتهای تحقیق.. 114

    منابع.. 115

    منابع خارجی.. 120

    منبع:

    اسمعیلی، زینب، 1389، بررسی تأثیر عناصر منتخب آمیخته بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بانک ملّت، دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی، تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی.

    اکرامی، احمد (۱۳۸9)، ارتباط بین کیفیت خدمات دریافتی کارکنان سازمان با قابلیت خدمت‌رسانی آنها به مشتری(پایان نامه کارشناسی ارشد)، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.

    آقا زاده، هاشم. ذولفقاری،مهین،1389. بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت شعب بانک در تجهیز منابع مالی (مطالعه موردی درشعب بانک تجارت سمنان)، دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی،تهران، مرکزبازاریابی خدمات مالی.  

    ابراهیمی ،عبدالحمید.روستا،احمد.ونوس داور.مدبریت بازار یابی ، سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها( سمت). 4 شهریور،1386.

    اوزی، ترانه.(1388). "الویت بندی عوامل بازار یابی رابطه مند موثر بر میزان رضایت مشتریان کلیدی سرمایه".پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بارگانی، علامه طباطبایی، تهران.

    بهمند، محمد و بهمنی ، محمود(1390). بانکداری داخلی/ تجهیز منابع پولی، چاپ 15 انتشارات موسسه عالی بانکداری.

    تقوی،مهدی،1391، اقتصاد کلان،انتشارات دانشگاه پیام نور، نقل از سایت دنیای امروز،صص 176-185

    جعفر پور،محمود.فیاضی مرتضی.1389. شناسایی و رتبه بندی راهبردهای جذب منابع در شبکه بانکی کشور ( مطالعه موردی در یکی از بانکهای دولتی)،دومین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات. تهران، مرکزبازاریابی خدمات مالی.شماره 2.

    جزائری نوش آبادی،احمد رضا.1389. شناسایی عناصر اثر گذار آمیخته بازار یابی خدمات بر انتخاب یک بانک خصوصی ( مطالع موردی : شهر تهران)،دومین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات. تهران، مرکزبازاریابی خدمات مالی.

    حسینی،م؛ وقادری،س، مدل عوامل موثر بر کیفیت خدمات بانکی. چشم انداز مدیریت بازرگانی، (1389)،شماره 3(36)،صص 89-115

    حسینی مقدم، مریم السادات (1389)، بررسی امکان سنجی استقرار بانکداری الکترونیکی در نظام بانکی کشور از دیدگاه مدیران و کارکنان خبره بانکی، نشریه علمی تخصصی روند، شماره‌های ۴۱-۴۰، بانک مرکزی ایران.

    حسینی، میرزا حسن. پرهیزگار،محمد مهدی. عباسی اسفنجانی،حسین. (1390). ارائه الگوی آمیخته بازار یابی برای محیطهای پیچیده و آشفته کسب و کار. فصل نامه بررسی های بازرگانی،شماره 47،صص27-43.

    حمدی،کریم. وظیفه دوست، حسین. علی حاجی ، محمد علی. (1392). تاثیر عناصر آمیخته بازار یابی بر فروش باتری استارتر سبک ( بررسی موردی شهر تهران)،مجله مدیریت بازار یابی ، شماره 18 ،صص47-62.

    خاکی ، غلامرضا ، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات بازتاب1382.

    خلیلی شورینی، سیاوش، (1388)، روش­های تحقیق در علوم انسانی، تهران: یادواره کتاب.

     

    خداداد حسینی، سید حمید و رضوانی، مهران.1388. مدل سازی آمیخته بازار یابی فازی( مطالعه موردی صنعت باطری خودروهای شخصی) فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی،شماره 51، صص277-241.

    دائی کریم زاده،سعید. علیمرادی ریزی،محمد، حبیبی پور،حجت.1392. بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع بانکی :مطالعه موردی(شعب بانک رفاه شهر اصفهان)، بانک مقالات بازار یابی ایران، تهران.

    دلاور، یوسف.1393، بررسی عوامل موثر در تجهیز منابع بانک‌ها، روزنامه دنیای اقتصاد – شماره3214 .

    دلاور، یوسف.1387، بررسی عوامل موثر در تجهیز منابع بانک‌ها، روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۱۶۰۰ 

    رحمتی ، نفیسه.(1390). بررسی تاثیر بانکداری الکترونیک بر جذب منابع مالی بانک ها( مطالعه موردی بانک صادرات ایران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و فرهنگ،  دانشکده علوم انسانی.

    رستمی،مسعود. رستمی، افشین.بیابانی بدربانی،رضا،بررسی عوامل موثر بر جذب و حفظ مشتریان در انتخاب شعب بانکها با استفاده از مدل سرو کوال،1391، مرکز بازار یابی خدمات مالی، چهارمین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات بانکی.

    زریباف، مهدی.( 1389)، بانکداری نوین ضرورتی در خردنگری بانکداری، مجله تازههای اقتصاد، شماره ۱۰۲، بانک مرکزی ایران.

    سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس وحجازی، الهه، (1385)، روش‌های تحقیق درعلوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.

     

    طاهری، م.1391.معرفی و تاریخچه بانک کشاورزی،پایگاه اطلاع رسانی صنعت.

    علی پور شیر سوار، حمید رضا. هدیه لمر، سار،(1390). ارزیابی عوامل موثر بر جذب منابع بانکی کشور( مطالعه موردی بانک سامان استان گیلان)، بانک مقالات بازار یابی ایران،صص1-7.

    علیپور،مهرداد،بدیعی حسین، نوری مریم.(1391). مطالعه  کارکردهای آمیخته بازار یابی خدمات در افزایش کیفیت بورس اوراق بهادار تهران با ارائه آمیخته های جدید بازار یابی مالی بورس اوراق بهادار، فصل نامه مدیریت، سال نهم،شماره 27،صص1-20.

    عنانپورخبر آبادی،مهدی.1389. رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بانکهای خصوصی با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی ( مطالعه موردی بانک پارسیان در شهر تهران)پایان نامه کارشناسی ارشد،ایران داک،دانشگاه علوم انسانی و مدیریت دانشگاه واحد سمنان ،ص20-1.

    کاتلر، فیلیپ.آرمسترانگ، گری (2000)." مدیریت بازار یابی" . ترجمه بهمن فروزنده ، اصفهان. چاب فرازانه.

    کاتلر، ف.آرمسترانگ،گ. اصول بازار یابی. مهدی زارع. (1389). مدیر فردا. تهران ، ویرایش دوازدهم.نشر تهران.

    کیاکجوری، داود و کیاکجوری، کریم، (1386)، روش تحقیق در مدیریت، تهران: نشر نگار.

    لاولاک، کریستوفر و رایت، لارن ، اصول و مدیریت بازار یابی خدمات، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آموخته،چاپ اول،1385،اصفهان.

    متولی،علی.1382، عوامل موثر در ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان شعب بانک رفاه در تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران.

    نبوی چاشمی، سیدعلی؛ اصغر جهانی بهنمیری و مظفر مهدی پور، 1391، بررسی عوامل موثربرتجهیز منابع بانکی ازدیدگاه مدیران شعب بانک ملی استان مازندران، چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی.

    نظری ، کامران.1390. تاثیر عوامل آمیخته بازار یابی در جذب مشتریان ( مطالعه موردی در بانک صادرات استان کرمانشاه)، مجله بانک و اقتصاد، شماره 113، صص53-50.

    وفایی راد، مریم.1392 .آمیخته بازاریابی در بانکداری،مجله دانش مدیریت.شماره 12

    ونوس، داور و صفاریان، میترا (1۳89)، روشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانی، چاپ پنجم، تهران، انتشارات نگاه دانش.

    ونوس، داور؛ صفائیان، میترا،(1386)، " روشهای کاربردی بازار یابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانی" انتشارات نگاه دانش، چاپ چهارم، تهران.

    هفرنان، شلاک، ترجمه علی پارسییان و عی رضا شیرانی(1389)، بانکداری نوین در تئوری و عمل، چاپ سوم ، تهران : انتشارات بانک سپه.

    منابع خارجی

    Abhiman Das, Subhash C. Ray, Ashok Nag.(2009)."Labor-use efficiency in Indian banking: Abranch -level analysis", Omega, Vol.37, Issue 2, April 2009, pp 411-425.

    Beristain, J and Zorrilla, P. (2011)."The relationship between store image and store brand equity: A conceptual framework and evidence from hypermarkets"Journal of Retailing and Consumer Services. Vol. 18, pp .562–574.

    Borden, N. H. (1965). “The Concept of the Marketing Mix”, Science in Marketing, 3 (5), pp. 386-397.

    Culliton, J. W. (1948). “The management of Marketing Costs”, Division of Research,  Graduate School  of  Business  Administration, Harvard University, Boston.

    Davies, Glenn, «The Second ‘P’ In the Marketing  Mix, Worldwide News for Wilhelmsen  Maritime Services Employees», number 5 – may 2010.

    De Brower, Joseph. Interprise Miner Reveals Hidden Patterns.2005 .(www.SAS.com).

    Fifield, P. & Gilligan, C. (1996) “Strategic Marketing Management”, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2 nd ed.

    Jackson, chris. History of Strategis and Chalenges of Database Marketing. 2005. (www.bank.bisys.com) .

    Huang, R. and Sarigöllü, E. (2012). "How brand awareness relates to market outcome, brand equity, and the marketing mix", Journal of  Business Research, Vol. 65, pp. 92–99.

    Hedayati, A. (2011). Bank Selection Criteria in the Iranian RetailBanking Industry. International Journal of Business and Management, 6(12), 222-231.

    Kim, J. and Hyum, Y., (2010). A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector. Industrial marketing management. V.40. pp.424-438.

    Kotler, P. (1986). “Megamarketing”, Harvard Business Review, 64 (3/4), pp.117-24.

    Kotler, P. & Armstrong, G. (1989). “Principles of Marketing”, 4th ed., Prentice-Hall, Englewood  Cliffs, NJ, pp. 45.

    Sylvie Laforet, Xiaoyan Li, (2005). “Consumers’ Attitudes Towards Online And Mobile Banking In China “, International Journal Of Bank Marketing , Vol23. No5, Pp. 362-380

    Mindak, W. A.  &  Fines,  S. (1981), “A  fifth  ‘P’:  Public  relations,  in  Donnely”, Marketing  of  Services,  American  Marketing  Association,  Chicago,  IL ,  pp.71-73.

    McCarthy, E. J. & Perreault, W. D. (1964). “Basic Marketing”, 9

    Archive of SID th ed., Richard D. Irwin, Homewood, IL. 

    Nickels, W. G. & Jolson, M. A. (1976). “Packaging –the fifth P in the marketing mix”, Advanced  Management  Journal, 41 (1), pp.13-21.

    Nilson TH. Chaos Marketing: How to win in a turbulent world. London: McGraw-Hill, 1995.

    Nora, M., Oryan. M( 2007),”Strategy De Marketing In Domeniul Serviciilor”, Revista De Marketing Online, Vol.1, No.3, Pp.54-59.

     O'Dwyer, M, Gilmore, A, Carson, D. Commentary Innovative marketing in SMEs, European Journal of Marketing. Vol. 43 No.1/2, 2009, 46-61.

     Pizam, A, the return of the fifth marketing mix P, International Journal of HospitalityManagement, 30(2011), 763-764.

     Yong-Chin Liu, Jung-Hua Hung.(2006)" Services and the long-term profitability in Taiwan's  banks",  Global Finance Journal, Vol .17, Issue 2, December 2006, pp 177-191.

     Yoo, B., Donthu, N., and Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the Academy of Marketing Science. V.28, N.2, pp.195-211.

     Vignali, C.  &  Davies,  B. J. (1994). “The  marketing  mix  redifined  and  mapped:  introducing  the  MIXMAP  model”,  Management  Decision,  32 (8), pp. 11-16.

     Zineldin, M(1996), “Bank Strategic Positioning And Some Determinates Of Bank Selection”, Industrial Journal Of Bank Marketing, Vol.14, No.6.

    .


موضوع پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , نمونه پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , جستجوی پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , فایل Word پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , دانلود پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , فایل PDF پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , پروژه درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی , رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( گرایش بازرگانی بین الملل) چکیده در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقا و موفقیت سازمان ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (4P) در بازار به منظور دستیابی به فروش بیشترمی باشد. در این پژوهش محقق به دنبال شناسایی ...

پايان نامه تحصيلي جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد(M.A رشته مديريت بازرگاني گرايش بين الملل سال تحصيلي 92-91 چکيده افزايش رقابت به خصوص در بخش خدمات، توجه بيشتر به حفظ و نگهداري مشتريان ف

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) چکیده: در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکتها و سازمان ها از ناتوانی آنها در بهره گیری سازمانها و بانکهاس خصوصی و دولتی قرار گرفته است.به همین دلیل سازمان ها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند ، آن ها کمتر بر محصو لات و بیشتر بر مشتریان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M. A) چکیده بر اساس تحقیقات تجربی و نظریات مطرح شده، بازاریابی شامل سه اصل اساسی و مهم می باشد: ایجاد ارزش برای مشتری، ایجاد مزیت رقابتی و تمرکز بر خواسته ها و نیازهای مشتریان. وظیفه بازاریابی ایجاد ارزشی بیش از رقبا برای مشتریان است. دانش ضمنی دانشی است که نمی تواند نوشته شود و تنها می تواند با استفاده‎ی فرآیند دادن و بردن انتقال ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – بازاریابی (M.A.) چکیده: بازاریابی رابطه­ مند با درک بهتر نیازها و خواسته­های مشتریان و ارائه خدماتی مطابق با نیازهایشان می‌تواند به کاهش هزینه­ها منجر شود. وفاداری مشتری در تمامی صنایع و سازمان­ها دارای اهمیت بالایی است. هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر بازاریابی رابطه­مند در شرکت­های تولیدیِ صنعتی شهر تهران بود. این پژوهش دارای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : صنعتی و سازمانی بررسی رابطه بین مدیریت دانش و بازاریابی رابطه‌مند با مدیریت ارتباط با مشتری در بین کارمندان بانک‌های شهرستان سپیدان چکیده هدف از این پ‍ژوهش تبیین رابطه بین مدیریت دانش وبازاریابی رابطه مند با مدیریت ارتباط با مشتری بوده است . روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان بانکهای سپیدان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازاریابی گرایش داخلی چکیده: پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش گسترده امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای گوناگون را فراهم ساخته است. متأسفانه بسیاری از شرکت های ایرانی در زمینه چگونگی استفاده ...

رساله برای دریافت درجه دکتری(Ph.D) گرایش: مدیریت و برنامه ریزی ورزشی 1.1 مقدمه وضعیت نابسامان اقتصادی بر میزان حضور انواع مشتریان و مصرف کنندگان ورزشی اعم از تماشاچیان، شرکت کنندگان، خریداران کالاها و ... تاثیر بسزایی داشته است. به همین دلیل بررسی رفتار مصرف کنندگان ورزشی[1] از اهمیت قابل توجهی برخوردار شده است(کاله[2] و همکاران 1996). بررسی خطر دریافت شده در زمینه رفتار مشتری، ...

ثبت سفارش