پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی)

word 425 KB 31177 129
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۱,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۷,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد   )) M.A ((

    رشته  : مدیریت بازرگانی         گرایش : بازرگانی داخلی

    چکیده :

       در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقاء و موفقیت سازمان‌ ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (P4) (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار بیشترمی باشد.   آمیخته بازاریابی مجموعه‌ای از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که شرکت با در هم آمیختن آنها سعی در پاسخگویی به بازار هدف دارند و در امور تصمیم گیری به مدیران کمک می کند. به عبارت دیگر آمیخته بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیتهایی است که شرکت می‌تواند با انجام آنها بر میزان تقاضای محصولاتش اثر گذارد. دراین پژوهش به بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (شرکتهای نانویی) پرداخته شد که نهایتاً طبقه بندی فروش شرکت ها به ترتیب از کمترین به بیشترین میزان فروش به صورت زیر بدست آمد:

    1.رز نخ(نخهای آنتی باکتریال)، 2.فناوران نانو مقیاس ( فیلترهای نانویی)، 3.آرتاش کامپوزیت(کامپوزیت)، 4.نانو سیستم پارس(تجهیزات نانو اسکوپ)، 5.ریف ایران (رنگهای نانویی)، 6.گروه وحید (لوله های عایق صوتی).سپس ،بعد از شناسایی معیارهای موثر بر انتخاب و خرید  محصولات نانویی  به کمک پرسشنامه ،[1] ووزن دهی به  هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی   مشخص شد  چه عواملی بیشترین تاثیر را بر فروش ، بدست آوردن سهم بازار بیشتر و در نتیجه سود بیشتر  شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان بررسی شده  را دارند که فروش هر یک به ترتیب دارای رتبه و میانگین مذکور به دست آمده اند ؛1..فناوران نانو مقیاس ( فیلترهای نانویی) 15% ، 2. نانو سیستم پارس(تجهیزات نانو اسکوپ)       17% ،3.ریف ایران (رنگهای نانویی)   18% ، 4.گروه وحید (لوله های عایق صوتی)       21% ، 5.آرتاش کامپوزیت(کامپوزیت)   16% ،  6 .رز نخ(نخهای آنتی باکتریال)   13% و در مجموع فروش بین این شش شرکت از 100% می باشد.

    واژگان کلیدی : آمیخته بازاریابی­ ، سهم بازار ، شرکتهای نانویی

    فصل اوّل

    کلیات تحقیق

    1) مقدمه

    موقعیت استراتژیک کشور ایران به عنوان یک کشور آزاد و مستقل و اراده ملی برای افزایش تولید،بهبود توزیع ،حضور موفقیت آمیز در بازار­­­­­­­­­­های بین المللی ایجاب می کند که ادبیات بازاریابی[1] مورد توجه خاص قرار گیرد. تاآن چه مورد نیاز پژوهشگران ،کارشناسان ،مدیران و کارآفرینان اقتصادی در عرصه های تولید وتوزیع است فراهم گردد تا روند حرکت استقلال طلبانه ایران در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین شرایط به موقعیت مطلوب برسد.

    بر مدیران و استراتژیست­ ­های واحد های تولیدی وخدماتی است که با تجهیز نیرو های محقق خود ،عملیات سازمانی را با هدف­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­گیری به سمت بازار­­های دور ونزدیک وپیش بینی سطح فروش ، سهم بازار و درآمد معین برای دوره ­های آینده آغاز نماید واین مهم فقط با استعانت از روش ­هاو رویکرد های علمی بازاریابی میسر است.

    فعالین اقتصادی میهن­مان باید به شناخت فرصت های موجود پرداخته و با استفاده از مزیت­ها وقابلیت­ ­ها،با اتخاذ واجرای استراتژی­­­­­های مناسب و توسعه صادرات ورهایی از خام فروشی وفله فروشی، ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر در داخل و بازرگانی خارجی را  امکان پذیرنمایند.

    تلاش نگارنده در این تحقیق بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی) است.

    1-2) تعریف وبیان مساله

    محیط کسب و کار جهانی امروز با پیچیدگی روز افزان ، تغییرات سریع و تحولات غیر منتظره بازارها همراه است. انتخاب و گزینش بازارهای هدف پایه و مبنایی برای جایگاه یابی بنگاه به منظور تامین و برآورده ساختن نیازها و دستیابی به اهداف می باشد. هدف اصلی مدیر بازاریابی برخورداری از آمیخته ای در بازار است که به  شکل کارا و اثر بخش نیازهای مشتریان یک محصول خاص را توام با بیشینه سازی سود آوری برآورد سازد.جهت نیل به این منظور آمیخته بازاریابی مناسب نقش حیاتی در تحقق استراتژهای بازاریابی ایفا می کند. (کاتلر،1391: 114) رایج ترین تعریف آمیخته بازاریابی به منظور جایگاه یابی شایسته در بازار هدف عبارت است از عرضه محصول مناسب در محل مناسب با قیمت مناسب و در زمان مناسب. تقسیم بندی‌کلاسیک این فعالیت‌ها را تحت عنوان 4p مطرح میکند:محصول (Product)  -قیمت (Price)- توزیع (Place)-  ترفیع (Promotion) آمیخته بازاریابی «دامنه تغییراتی است، که توسط شرکت‌ها به منظور بازاریابی کالاهایشان به خریداران استفاده می‌شود (سی پس و دیگران، 2002).

    آمیخته بازاریابی «دامنه‌ای از تصمیمات تکمیلی که توسط مدیر بازاریابی اتخاذ می‌شود، تا از موفقیت بازاریابی خود اطمینان حاصل نماید» (گروهی از نویسندگان[2]، 2003).

    آمیخته بازاریابی «آمیزه‌ای از ابزارها، تکنیک‌ها و واسطه‌هایی است که عموماً در برنامه ریزی اقدامات بازاریابی استفاده می‌شود» (یادین[3]، 2002).

    .

    در واقع آمیخته بازاریابی،مسیر عملکرد سازمان را با استفاده از یک سری متغیرهای قابل کنترل در محیطی که عوامل غیرقابل کنترل زیادی دارد ؛ مشخص می کند. به بیان بهتر متغیرهای تصمیم بازایابی در قالب مدل های مختلف آمیخته بازاریابی چارچوبی فراهم می کنند که بنگاه بوسیله آنها برنامه هایی را برای فعالیت های بازاریابی خود توسعه می دهد(روستا و همکاران، 1391، ص 45). بدین ترتیب دو دسته کاربرد برای بکارکیری آمیخته بازاریابی متصور است. یکی تصمیم گیری در خصوص نحوه عرضه محصولات جدید به بازار و دیگری سنجش و ارزیابی استراتژی های بازاریابی موجود.

    با وجود کاربردهای زیاد 4p مک کارتی، ولی آمیخته مرسوم همواره مورد نقد قرار گرفته و از نظر جامع بودن مورد تردید است.فرضاً؛ بوردن با افزودن 8p دیگر به مدل پیشنهادی مک کارتی 12 متغیر را به عنوان متغیرهای اثرگذار در تصمیم گیری بازار یابی یاد می کند.و همینطور افراد دیگری چون آلبرت فرای (1961) ، بوم و ماری (1981)،اوهما(1982)، پیتر دویل(2000)، گودین (2001) و سایرین گزینه ها و پیشنهادات دیگری به مدل  4p افزوده و آن را ترمیم کرده اند.در واقع بررسی مطالعات قبلی حاکی از آن است که عناصر تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی از جمله کیفیت محصولات رقبا ، ماهیت رقابت ، پیش بینی فروش ، سطح رضایتمندی مشتریان و ... عمدتاً تصادفی ، پویا ، نادقیق ، کیفی و یا نامشهود بوده و فهم آنها نیازمند بهره گیری از رویکردهایی است که با ماهیت ذاتی این نوع متغیرها سنخیت و همخوانی داشته باشد.

      در موفقیت یک فعالیت تولیدی،آمیخته بازاریابی مناسب ومقولاتی مانند شناخت بازار،شناخت خریداران،ویژگی های مورد انتظار مصرف کننده،تطابق خصوصیات کالا با نیازهای بازار هدف،وجنبه های دیگری مطرح است که هر کدام باید مورد بررسی قرار گیرد.یکی از اثرات آمیخته بازاریابی خوب افزایش ، میزان فروش و سهم بازار بیشتر است

    1-3) اهمیت و ضرورت  تحقیق

    هر موضوع و مسأله اجتماعی را به صرف اینکه قابل تحقیق می‌باشد، نباید مورد بررسی قرار داد. در انتخاب موضوع تحقیق، باید به اهمیت مسأله مورد نظر توجه داشت، تا اگر واجد ارزش و اهمیت کافی نیست، برای آن انرژی و وقت و بودجه انسانی بدون جهت تلف نگردد. ارزش کار محقق در صورتی قابل توجه است که با صرف حداقل زمان و کمترین نیروی انسانی و مالی، بتواند موفق به کسب بیشترین نتیجه بشود (سکاران، 1390، ص 89). زمانی که محقق موضوعی را برای تحقیق بر می‌گزیند، یا پیشنهادی را می‌پذیرد، به ارزش کار واقف است، اصولاً در این برهه از تحقیق ارزش‌ها در کار تحقیق بسیار دخالت دارند. به همان نسبت که ارزش تحقیق بالاست، به همان نسبت نیز انگیزه‌های بیشتری برای انجام آن در خود می‌یابد، بنابراین اصل فراغت از ارزش‌ها نه تنها در این برهه، که در برهه‌ها و مقاطع دیگر تحقیق مطرح می‌شود. اما محقق باید بتواند، ارزش‌های اساسی تحقیق مورد نظر را به دیگران نیز منتقل نماید؛ بنابراین محقق باید ارزش‌های اساسی تحقیق را مطرح نماید (ساروخانی، 1390، ص 145).

    موسسات امروزی  بدون ارتباط با مشتری و اطلاع از نظرو طرز تلقی آنها از عملکرد خود قادر به ادامه حیات نخواهند بود.این موسسات باید درباره تعین وتقسیم یک بازار وتولید محصولات وخدماتی که نیاز قسمت هایی از بازار را برآورده می کنند و به عنوان هدف انتخاب شده اند ،شناخت لازم را کسب کنند.این موسسات باید برای هر چه جذاب تر کردن قیمت فروش، شیوه های قیمت گذاری را به خوبی بدانند. آنها همچنین با انتخاب کانال­ های درست توزیع ، سعی خواهند کرد محصولات خود را در دسترس مشتریان قرار دهند .انجام تبلیغات وپیشبرد کالا ها ،به نحوی که مشتریان اطلاعات لازم را در مورد این کالاها به دست آورند وخواستار این کالاها شوند ،زمینه ­­های دیگری است که این واحد ها باید درباره آنها آگاه باشند .(اطلاع ازچهار پی) (کاتلر ،1390)

    از طرفی ازمهمترین معضلات اقتصادی کشور،وابسته بودن درآمد کشوربه نفت وصادرات بسیار کم کالاهای غیرنفتی است.ازآنجاکه صنعت نانو دارای پتانسیل بالایی است می توان امیدداشت که رشدوتقویت این صنعت علاوه بر کمک کردن به بالابردن سطح اشتغال ورونق گرفتن بازارهای داخلی درنهایت می تواندکارآمدی بیشتری دررقابت درسطح جهانی ازخودنشان دهدوبه عنوان یک کالای غیرنفتی سهم بیشتری در صادرات کشور ایفا کند. نگاهی به نظام اقتصاد و اجتماعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و نو توسعه یافته، جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط یکی از اولویتهای اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی  کشورها این بنگاههای اقتصادی علی رغم آنکه به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارند، بازدهی بیشتری داشته است و درایجاد اشتغال، ایجاد بستر مناسب برای نوآوری و اختراعات و افزایش صادرات این کشورها، نقش مهمی دارنددر بازارهای جهانی هنوز موانع زیادی در برابر تجارت محصولات دانش‌بنیان، به ویژه تولیدات کشورهای در حال توسعه، وجود دارد. فرآیندهای پیچیده ورود به بازار جدید، عدم وجود برند مناسب، تعرفه‌های بالا، نیاز به استانداردهای قابل قبول و همچنین موانع غیرتعرفه‌ای از جمله مشکلات موجود در بازار محصولات دانش‌بنیان هستند. با توجه به اهمیت دسترسی به بازار در تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان، ضرورت ورود محصولات با فناوری بالا به بازارهای جهانی و رفع موانع پیش روی آن، به شدت احساس می‌شود.

    (تصاویر و نمودار ها در فایل اصلی موجود است)

    چهارچوب نظری یک الگوی مفهومی است مبنی بر روابط تئوریک میان شماری از عواملی که در مورد مسئله پژوهش با اهمیت تشخیص داده شده اند و به ما کمک می کنند تا روابط خاصی رادر نظر بگیریم وآنهارا بیازماییم ودرک خود رادر زمینه پویایی های موقعیتی که قرار است پژوهش در آن صورت گیرد بهبود بخشیم .ازآنجا که چهارچوب نظری چیزی نیست جز تعیین شبکه روابط موجود میان متغیرهای مرتبط با پژوهش) سکاران ، 1390( .

    1-4-1)مکان

    امروزه اهمیت بازاریابی بیشتر از این نظر قابل ملاحظه است که قسمت زیادی از بهای فروش کالا را هزینه بازاریابی تشکیل می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف کننده حدود 50 درصد پول پرداختی را برای هزینه های بازاریابی پرداخت می کند. به این ترتیب می توان بیان داشت که اهمیت بازاریابی اگر از تولید بیشتر نباشد،قطعا کمتر از آن نخواهد بود. در هر کشوری باید سهم قابل توجهی از نیروی فعال در بخش بازاریابی فعالیت کنند. کارخانه داران، صاحبان صنایع و کشاورزان کالاهای گوناگون تولیدمی کنند. تولیدکنندگان باید از علم بازاریابی اطلاع داشته باشند تا بدانند چه کالایی را در چه محلی و در چه زمانی عرضه کنند و مشکل فروش نداشته باشند. از طرفی بازاریابی محل تبلور تمامی فعالیت­های یک تولیدکننده برای دریافت سود به دست آمده از تولیداست. در این راستا بازاریابی محصولات کشاورزی به دلیل ویژگیهای خاص این محصولات که در بر گیرنده فساد پذیری، فصلی بودن و تقاضا برای همه فصل­هاست، اهمیت خاصی پیدا می کند. عناصر مرتبط با مکان از این قرارند: کانالهای توزیع کالا، پوشش کالا، جور کردن کالا، مکانهای عرضه، موجودی و سطح آن و حمل ونقل. (کاتلر و آرمسترانگ، 1391، صص 87-86)

    1-4-2)تبلیغات

    دنیای بزرگ تبلیغات مشحون از ابهامات، سوالات، پیچیدگی ها و بعضاً مفاهیمی است که گاهی اوقات به علت وارداتی بودن، گاهی به علت کمبود اطلاعات و دانش تبلیغات نزد دست اندرکاران و کسانی که تازه به این وادی پای نهاده اند و بالاخره زمانی هم متاسفانه به علت عدم شناخت و درک صحیح مفاهیم علمی نزد قدیمی ترها و آنهایی که سالهاست در حوزه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت می کنند، ناشی می شود. تبلیغات بازرگانی رشته ای تخصصی از علوم انسانی در شاخه بازرگانی و با تأکید بر ارتباطات اجتماعی و انسانی است. (بلوریان تهرانی، 1386).

     

     

    1-4-3) قیمت

    عمر رقابت بر سر قیمت، به اندازه ی عمر بشر است و نقش این آمیخته ی بازاریابی را نمی توان به هیچ وجه انکار کرد.برخی از نمونه های تصمیم گیری پیرامون آمیخته ی « قیمت» در بازاریابی بدین شرح است:

    استراتژی قیمت گذاری

    پیشنهاد قیمت خرده فروشی

    قیمت عمده فروشی

    انعطاف پذیری قیمت.

    لازم است که مدیران امروز مساله قیمت‌گذاری و تعیین قیمت را به‌عنوان یک مرحله استراتژیک و نه به‌عنوان یک تصمیم خودکار و سریع مدنظر داشته باشند. نداشتن یک استراتژی مناسب قیمت‌گذاری می‌تواند به فروش کمتر، از دست دادن مشتری، سهم بازار کمتر و کاهش سود منجر شود.
    برای داشتن استراتژی مناسب و دستیابی به سود بیشتر نیاز به تغییر فرهنگی در سازمان است. امروزه ضرورت تعیین قیمت مناسب برای مدیران به‌عنوان برنامه استراتژیک مطرح شده است. (Christopher, M, G (2005)

     

     

    1-4-4) کالا (محصول)

    یک کالا چیزی است که در یک کارخانه ساخته می شود(کاتلر،1391: 114). شامل ترکیب کالا و خدماتی است که شرکت به بازار هدف خود ارائه می دهد. عناصر تشکیل دهنده محصول عبارتند از: تنوع محصول، کیفیت، طراحی، ویژگی، نام تجاری، بسته بندی، اندازه، خدمات و کالاهای برگشتی. عناصر آمیخته بازاریابی دوران تکامل مدیریت بازار را نشان می دهد. قابل ذکر است که کاتلر این عناصر را از دیدگاه مشتریان مطرح ساخته است. (حیدر زاده، 1382، ص 37)

    1-5) اهداف تحقیق

    فاکتورهای اصلی که مستقیما  می توانند بر میزان خرید ونوع کالای خریداری شده تاثیر بگذارند از دامنه وسیعی برخوردار بوده و از عوامل شخصی تا عوامل محیط بازاریابی گسترده می باشد.(بلوریان تهرانی،17:1376). هدف اصلی این تحقیق رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی بادرکی از میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی) میباشد.

    اهداف فرعی تحقیق نیز به صورت زیر بیان می‌شود:

    بررسی رابطه آمیخته قیمت بر میزان فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه

    بررسی رابطه آمیخته محصول بر میزان فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه

    بررسی رابطه آمیخته مکان بر میزان فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه

    بررسی رابطه آمیخته ترفیع بر میزان فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه

     

    1-6)سوالات تحقیق

    آیا بین عناصر آمیخته بازاریابی و میزان فروش شرکتهای نانویی رابطه معناداری وجود دارد؟

    آیا بین آمیخته قیمت و میزان فروش رابطه معنی داری وجود دارد ؟

    آیا بین آمیخته محصول و میزان فروش رابطه معنی داری وجود دارد ؟

    آیا بین آمیخته مکان و میزان فروش رابطه معنی داری وجود دارد ؟

    آیا بین آمیخته قیمت و میزان فروش رابطه معنی داری وجود دارد ؟

     

  • فهرست:

    چکیده................................................................................................................... 1

    فصل اول :کلیات

    1-1)مقدمه............................................................................................................ 3

    1-2) تعریف و بیان مساله تحقیق............................................................................. 4

    1-3) اهمیت و ضرورت  تحقیق............................................................................. 6

    1-4) چهارچوب نظری.......................................................................................... 8

    1-5) اهداف تحقیق............................................................................................... 11

    1-6)سوالات تحقیق............................................................................................... 12

    1-7) فرضیه های تحقیق........................................................................................ 13

    1-8) تعریف واژه ها و متغیرهای پژوهش............................................................... 13

    1-9) قلمرو پژوهش.............................................................................................. 16

    فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1) مقدمه........................................................................................................... 18

    2-2) محصول....................................................................................................... 26

    2-3) قیمت.......................................................................................................... 28

    2-4) توزیع.......................................................................................................... 28

    2-5) ترویج.......................................................................................................... 29

    2-6) چهار پی(P) ترکیب عناصر بازار یابی............................................................. 30

    2-7) تجزیه و تحلیل آمیزه بازاریابی....................................................................... 31

    2-8) شرکتهای دانش بنیان..................................................................................... 32

    2-9)فناوری نانو.................................................................................................... 34

    2-10) ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎیﻛﻮﭼﻚو ﻣﺘﻮﺳﻂ............................................................................ 36

    2-11) شرکت فناوران نانومقیاس............................................................................ 36

    2-12) پیشینه تحقیق............................................................................................. 38

    فصل سوّم : روش اجرای تحقیق

    3-1) مقدمه ......................................................................................................... 42

    3-2) روش تحقیق................................................................................................ 43

    3-3) متغیرهای تحقیق........................................................................................... 45

    3-4) جامعه آماری و نمونه آماری........................................................................... 46

       الف )  جامعه آماری .......................................................................................... 46

         ب ) نمونه آماری ............................................................................................ 48

    3-5)  روش گردآوری اطلاعات............................................................................. 52

    3-6)  اعتبار پرسشنامه........................................................................................... 54

    3-7)  روش تحقیق............................................................................................... 55

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات

    4-1)مقدمه............................................................................................................ 58

    4-2) بخش اول آمار توصیفی................................................................................. 59

    4-2-1) توصیف متغیر جنسیت.............................................................................. 59

    4-2-2) توصیف متغیر سن مشتریان....................................................................... 61

    4-2-3) توصیف متغیر تحصیلات........................................................................... 63

    4-2-4) توصیف متغیر عامل محصول...................................................................... 65

    4-2-5) توصیف متغیر عامل قیمت......................................................................... 66

    4-2-6) توصیف متغیر عامل توزیع (مکان).............................................................. 67

    4-2-7) توصیف متغیر ترفیع.................................................................................. 68

    4-2-8) آماره های توصیفی متغیرهای به کار رفته در تحقیق...................................... 70

    4-2-9) توصیف میزان فروش شرکت های نانوئی.................................................... 70

    4-3 ) بخش دوم: آمار استنباطی.............................................................................. 73

    4-3-1)تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................... 73

    4-3-2)آزمون نرمال بودن داده ها........................................................................... 74

    4-4)آزمون فرضیات.............................................................................................. 75

    4-4-1)فرضیه1.................................................................................................... 75

    4-4-2)فرضیه 2................................................................................................... 76

    4-4-3)فرضیه 3................................................................................................... 77

    4-4-4)فرضیه 4................................................................................................... 78

    4-5) مقایسه فروش شرکت ها............................................................................... 79

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1)مقدمه ........................................................................................................... 82

    نتایج آمار توصیفی و استنباطی

    5-2) تحلیل مشخصات دموگرافیک پاسخ دهندگان................................................... 83

    5-2-1) متغیر جنسیت........................................................................................... 83

    5-2-2) متغیر سن................................................................................................. 84

    5-2-3) متغیر تحصیلات....................................................................................... 84

    5-3) میزان فروش................................................................................................. 86

    5-4) عامل قیمت.................................................................................................. 87

    5-5) عامل توزیع (مکان)....................................................................................... 88

    5-6) عامل ترفیع................................................................................................... 89

    پیشنهاد براساس یافته های تحقیق............................................................................ 90

    5-7) پیشنهادات تحقیقات آتی............................................................................... 93

    5-8) محدودیت های پژوهش................................................................................ 95

    منابع و مأخذ.......................................................................................................... 98

    پیوست ها ............................................................................................................. 105

     

     

    منبع:

    اکرانی، سید مهدی؛ هاشمی نژاد، محمدرضا؛ مدیریت انتقال تکنولوژی؛ اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی؛ 1382

    باقری، سید کامران؛ بررسی ضعف انتشار تکنولوژی در صنعت برق ایران با استفاده از مفهوم سیستم نوآوری؛ اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی؛ 1382

    بلوریان تهرانی محمد،رسانه،ناشر: کارگزار روابط عمومی مرداد، 1386

    پورحسینقلی هیر ،مهدی ،علیپور ،م .1390، بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی الکترونیک بررفتار خرید مصرف کننده.

    حافظ نیا، محمد رضا ، (1386)،"مقدمه ای بر روش تحقیق درعلوم انسانی" ، تهران ، انتشارات سمت ، چاپ سیزدهم، صفحه 119.

    خاکی ،غلامرضا ،(1386)،"روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی" ، انتشارات بازتاب،صفحه 167.

     خزائی پول ،جواد، بالوئی جام خانه، ه .1390، بررسی ابعاد آمیخته بازاریابی 4Ps و تکنیک مدیریتی 5S در صنعت نساجی.

     

    خلیل، طارق؛ مدیریت تکنولوژی؛ ترجمه سید کامران باقری با همکاری ماهور ملت پرست؛ انتشارات پیام متن؛ 1381

    رضائی مسعود، مدلهای شاخص رضایتمندی مشتری، سال انتشار 1383 ، نشریه کنفرانس زنجیره تامین

    روستا، احمد و ابراهیمی ، عبد الحمید و ونوس، داور؛ مدیریت بازاریابی؛ تهران ؛ انتشارات سمت،1381

    ریمون کیوی و کامپن هود، روش تحقیق در علوم اجتماعی ترجمه عبدالحسین نیک گهر، تهران نشر توتیا،سال1387

    سکاران ،اوما ،(1390)،"روشهای تحقیق در مدیریت "، ترجمه محمد صائبی ومحود شیرازی ، انتشارات موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی ، چاپ هشتم،صفحه123و124.

     صحت، سعید ، باجمالوی رستمی ،ح ، کشکولی ،م. 1391، تأثیر آمیخته‎های بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری شرکت بیمه‎ی کارآفرین،دوره 4، شماره 12،، صفحه 71-90.

    ﻋﻠﻴﭙﻮر ، ﻣﻬﺮداد،  ﻧﻮری، م، ﺑﺪﻳﻌﻲ ، ح .1390، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت (7p) در اﻓﺰاﻳﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﻮرس اوراق  ﺑﻬﺎدار ﺗﻬﺮان ﺑﺎ اراﺋﻪ آﻣﻴﺨﺘﻪﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

    فخیمی آذر سیروس,اکبری ونه آباد، م،رسولی،ر.1390، بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی (4p) بر افزایش فروش آبگرمکن های تولیدی شرکت قاینار خزر.

    کاتلر فیلیپ  و گری آرمسترانگ. اصول بازاریابی. ترجمه بهمن فروزندهٔ ،انتشارات آموخته، 1391. چاپ شانزدهم. اصفهان

    کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری؛ اصول بازاریابی؛ ترجمه بهمن فروزنده؛ نشر آتروپات، 1385

    کاتلر، فیلیپ؛ کاتلر در مدیریت بازار؛ مترجم: عبدالرضا رضایی نژاد؛ انتشارات فرا؛ 1390

     کاتلر.فیلیپ. 1392،مدیریت بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده. انتشارات آموخته ،چاپ چهاردهم. اصفهان. 

    کریم حمدی،کریم ،  وظیفه دوست،ح ، حاجی محمد علی ،ع. 1392، تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک (بررسی موردی در شهر تهران) ،دوره 8 ، شماره 18، ص 47-62  . 

    معادی،محسن،حمیدی،م وهمکاران. ، 1390، مقایسه آمیخته بازاریابی در لیگ برتر والیبال کشور از دیدگاه مدیران و کارشناسان.

    مگانتز، رابرت؛ تدوین و پیاده سازی قراردادهای امتیاز تکنولوژی؛ ترجمه سید کامران باقری؛ مرکز صنایع نوین وزارت صنایع؛ 1383.

    نظری ،کامران.1390، تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در جذب مشتریان(مطالعه موردی در بانک صادرات استان کرمانشاه) .

     وکیل الرعایا، یونس، اسلامی مفیدآبادی،ح، خسروانی ، آ. 1390،نقش راهکارهای آمیخته بازاریابی بر عملکرد مالی بنگاه های فعال در صنعت خودرو سازی با تأکید بر آمیخته محصول( مطالعه موردی صنعت خودرو سازی ایران).

    ونوس، داور و ابراهیمی، عبد الحمید و روستا، احمد؛ تحقیقات بازاریابی (نگرش کاربردی)، تهران؛ انتشارات سمت؛ 1380

     

    Allen, Kathleen R., Bringing New Technology To Market, Printice Halb, 2003,

    Backhaus, k., (1995)- Bidault, F., Fischer, w. (1994)- Ford, D., Ryan, ch.,(1981) Megantz, R. (2000)- Mittag, H. (1995)- Weger, Ch. (1998)- Wolfrum, B. (1991)

    Bennett, Anthony. The five v,s - a buyer perspective of the marketing , Marketing Intelligence and Planning , volume 15 . number 3 , pp 151-156 , (1997(

    Boer, F. Peter, The Valuation Of Technology: Business and Financial Issues in R & D, JohnWiley & Sons, Inc., 1999

    Braun, Ernest, Technology in Context: Technology Arsessment for Managers, Routledge, 1998

    CHRISTOPHER, M, G (2005) SUPPLY CHAIN COST MANAGEMENT & VALUE – BASED PRICING.

    Dussauge, P., Hart, S. and Ramanant soa, B. Strategic Technology Management, Chichester : John Wiley & Sons,1991

    Echer, Jean-philippe, Process of External Technology Exploitation as part of Technology Marketing: A conceptual Framework, ETH-Center for Enterprise Science, Zurich, Swiss, 2000.

    Goldsmith, Ronald. , The personalized marketplace: beyond the 4p,s , Marketing Intelligence & and Planning , volume 17 . number 4, pp 178-185 , (1999(

    Granroos, Ch., The relationship marketing process, Journal of Business & Industrial Marketing, volume 19. number 2 , pp 99-113 ,(2004(

    Miller, William L. and Morris, Langden, Forth Generation R & D: Managing Knowledge, Technology, and Innonation, John Wiley & sons, Inc., 1999

    phillips, Fred y ., Market – Oriented Technology Management: Innovating for Profit in Entrepreneurial Times, Springer

    Pietro Moncada – Paterno – Castello, Jaime Rojo, Folix Belliclo, Frederic Fiore, Alezander Tubke, Eorly Identification and Markating Of innovative Technologios: a Case Study of RTD result Valorisation at the European Commissions Joint Research Centre, Elsevier Science Ltd., 2003

    Roussel , Philip A., and Saad , Kamal N., and Erickson, Tamaraj. , Third Generation R& D : Managing The Link To Corporate Strategy , Massachusetts.Harvard Business School Press, 1991

    sudman, Seymour and Blair, Edward , Marketing Research: A Problem Solving Approach, Mc Grow Hill,1998

    Topfer, A. sommerlatte, T. (Hrsg) technologie-Marketing: Die Integration von technologie und Marketing als strategischer Erfolgsfaktor. Landsberg/lech.: verlag moderne Industrie,1991

    Tschirky, H., Escher, J.P., Tokdemir, D., Blez, ch., Technology Marketing: A new core competence of technology intensive enterprises, technology and innovation management, 2000.

     

     


موضوع پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), نمونه پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), جستجوی پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), فایل Word پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), دانلود پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), فایل PDF پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), تحقیق در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), مقاله در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), پروژه در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), پروژه درباره پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی), رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی)

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A.» گرایش : بازرگانی بین الملل چکیده: در طول دو دهه گذشته، صادرات به عنوان یکی از فعالیت­هایی که رشد اقتصادی را تسریع می­بخشند، شناخته شده است. صادرات نقش یک عامل کلیدی را در دست­یابی به مزیت رقابتی در بازار پرتلاطم امروزی، برای شرکت­ها ایفا می­کند. از طرفی ارتباط بین فعالیت­های صادراتی و عملکرد به موضوع بسیار پراهمیتی در تدوین و اجرای ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( بازاریابی) چکیده: مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته و گرایش: مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل چکیده پژوهش حاضر به مدل سازی استراتژی های بازاریابی بین المللی محصولات با فناوری سطح بالا در شرکت‌های فعال در زمینه نانوفناوری پرداخته و در این راستا به دنبال بررسی نقش گرایشات بازاریابی و تجربه‌های بازاریابی بین المللی بر روی استراتژی های بازاریابی بین المللی و همچنین بررسی نقش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازاریابی" چکیده امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مالی چکیده: این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل تدوین گردیده است. پژوهش حاضر از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف تحقیق از نوع کاربردی است. روش جمع آوری داده ها میدانی و ابزار جمع آوری آن، پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق را شرکت های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازاریابی گرایش داخلی چکیده: پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش گسترده امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای گوناگون را فراهم ساخته است. متأسفانه بسیاری از شرکت های ایرانی در زمینه چگونگی استفاده ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده: در دنیای متلاطم و متغیر کنونی تنها چیزی که تغییر نمی کند ، تغییر است . در دنیای کسب و کاری که به طور فزاینده تحت الشعاع سه واژه مشتری ، رقابت و تغییر ، هدایت می شود، شرکت ها در جستجوی راه حلّی برای مشکلات کسب و کار خود هستند،بر اساس ادبیات و اطلاعات موجود از شرکت های مؤفّق دنیا چنین برداشت ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  (M.A) رشته مديريت بازرگاني- گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده با توجه به شتاب روز افزون تغييرات و رقابت در دنياي اقتصاد، مديران بايستي داراي

ثبت سفارش