پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان

word 1 MB 31192 96
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایانامه دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی(تشکیلات وروشها) 

     

    چکیده

    یکی از وظایف عمده مدیران طراحی وترسیم سیستم حقوق ومزایا برای کارکنان است.سیستم های پرداخت متعددی وجود دارد که یکی ازآنها براساس پاداش منصفانه می باشد. حقوق ومزایا یک پاداش پیچیده بیرونی است. حقوق ومزایا می تواند برای جلب و حفظ کارکنان لایق به سازمان کمک نماید.حقوق و مزایا می تواند موجب رضایت و انگیزش کارکنان برای سخت کوشی و بازدهی بالا باشد. اما اگر نسبت به حقوق وپاداش ناخرسندی وجود داشته باشد منجر به اعتصاب،اعتراض،غیبت،جابجایی شغلی و ناتوانی جسمی وروحی می شود.

    این تحقیق با هدف ارزیابی عوامل موثر در پرداخت پاداش عادلانه در اداره مالیاتی کاشان بررسی  می شود. روش تحقیق از حیث هدف کاربردی و روش  تحقیق توصیفی- پیمایشی می باشد.جامعه آماری 144 نفر از کارکنان اداره مالیاتی کاشان که با استفاده از جدول مورگان و جرسی 103 نفر محاسبه شد.روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای وابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای با 24 سوال در طیف لیکرت با پایایی 78% بدست آمد.روش تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spssوExcell و آزمون فرضیات با استفاده ازضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی جهت آزمون فرضیات استفاده شد، نتایج آماری نشان داد عوامل مهارت های ارتباطی، ادراکی، کارتیمی، مدیریت عملکرد با سیستم پاداش رابطه معناداری دارند .نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان داد کار تیمی و مدیریت عملکرد در پیش بینی نظام پاداش تاثیرگذاری بیشتری دارند.

    واژگان کلیدی:

    سیستم پاداش،مهارت های ادراکی، مهارت های ارتباطی، ویژگی شخصیتی، کارتیمی،اداره مالیاتی

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    مقدمه

    در هر سازمانی نیروی انسانی از مهم ترین منابع آن به شمار می رود و سهم مؤثری در اثربخشی سازمان دارد.لذا برای اینکه از این عامل بطور بهینه و مطلوب در بلند مدت استفاده گردد ،بایستی نیازهای او مورد توجه قرار گیرد و عواملی که در نیروی انسانی ایجاد انگیزه  ورضایت مندی می کنند شناخته شوند.نیرویی که انگیزه نداشته باشد و از شغل و سازمان خود راضی نباشد، نمی توان از تمام مهارت ونیروی او استفاده کرد.یکی از راههای موثر درایجاد انگیزه کارکنان پاداش های مادی است.(مولوی،14:1376)

    بطور کلی انسان قبل از انجام کار هدف و غایتی را برای خود تعیین می کند . سپس ارزش هدف و مطلوبیت دسترسی بدان را برای خود سنجیده و با توجه به اهمیت و مطلوبیت هدف مقدار و میزان تلاش و کوشش را که برای رسیدن به هدف لازم است در نظر گرفته و تصمیم گیری می نماید ، بطور خلاصه یک فرد قبل از انجام کار بطور آگاه و ناخوداگاه عامل انگیزش و ارزش هدف را بررسی و با توجه بدان تصمیم گیری منطقی انجام می دهد.

    ایجاد انگیزش در کارکنان باعث افزایش کارایی انها خواهد شد وبه طور شایانی کمک به پیش برد اهداف می کند .

    یکی از وظایف عمده مدیران طراحی وترسیم سیستم حقوق ومزایا برای کارکنان است.سیستم های پرداخت متعددی وجود دارد که یکی ازآنها براساس پاداش منصفانه می باشد.حقوق ومزایا یک پاداش پیچیده بیرونی است.حقوق ومزایا می تواند برای جلب و حفظ کارکنان لایق به سازمان کمک نماید.حقوق ومزایا می تواند موجب رضایت وانگیزش کارکنان برای سخت کوشی و بازدهی بالا باشد.اما اگر نسبت به حقوق وپاداش ناخرسندی وجود داشته باشد منجر به اعتصاب،اعتراض،غیبت،جابجایی شغلی و ناتوانی جسمی وروحی می شود.(کاظمی،24:1384)

     

    1-1.بیان مسئله

    منابع انسانی در سازمان‌ هایی که به دوراندیشی شهره‌اند از جایگاه رفیعی برخوردار است. در اندیشه مدیران این سازمانها، نیروی انسانی، دارایی راهبردی سازمان محسوب می‌شود و از این رو، توجه مدیریت را سخت به خود معطوف کرده است. دیدگاه مدیران این نوع سازمانها که آینده را نیز از آن خود ساخته‌اند، نسبت به مخارج امور کارکنان، دیدگاه هزینه‌ای نیست، بلکه سرمایه‌ای و آن هم از نوع سرمایه‌گذاری راهبردی است. بنابراین می‌توان انتظار داشت کارکنان اینگونه سازمانها برای حرکت های خلاق و دانش محور پرورش یابند.

    مدیران منابع انسانی سازمانها، در جهت سازمان‌دهی به راهبرد منابع انسانی، در قالب «اقدام مثبت» باید در قبال حرکت ‌هایی که برابری را در سازمان به هم می‌ریزد، موضع‌گیری سختی از خود نشان بدهند. متاسفانه در اکثر سازمان‌های ایرانی نه تنها چنین موضع‌گیری‌هایی مشاهده نمی‌شود، بلکه کار مدیران منابع انسانی صرفا به تنظیم «قراردادهای پرداخت حقوق و دستمزد» محدود شده است.(سلطانی،34:1381)

    انگیزش کارکنان بسیار مهم است زیرا این امر زیربنای تمام فعالیتهای سازمان به منظور ایجاد تعهد سازمانی و افزایش بهره‎وری است. هرزبرگ معتقد است که انگیزش شغلی تحت تأثیر عوامل درونی و خارجی می باشد. عوامل انگیزشی درونی (ذهنی) از انجام کار ناشی شده و موجب رضایتمندی فرد می شوند، مثل موفقّیت، پیشرفت، قدردانی و ماهیت کار و عوامل خارجی عمدتاً با محیط و زمینه شغل ارتباط دارند و کارکنان را در سازمان ابقا می کنند و شامل خط و مشی و مقررات و شرایط محیط کار، حقوق و دستمزد، روابط شخصی با هم ردیفان و امنیت شغلی می‎شود.

    هرزبرگ بر پایه ی بررسی های به عمل آمده ، متوجه شد که کارکنان تجارب‎خشنودکننده‎ی خود را متاثر از عواملی می دانستند که بیش تر با نفس و محتوای درونی کار مربوط می شد . این عوامل ؛ عوامل انگیزشی نامیده شد . و تجارب ناخشنود کننده نشات گرفته از عواملی که با ماهیت کار آنان چندان ارتباطی نداشت ، عوامل بهداشتی اصطلاح گردید ، که عوامل بیرونی در به وجود آمدن این تجارب سهم بسیار مهمی داشتند( نایلی،40:1373 ) .

    ویژگی هایی مثل مدیریت و سیاست شرکت ، سرپرستی ، روابط بین افراد ، شرایط کاری و حقوق ( به وسیله هرزبرگ ) به عنوان عوامل بهداشتی شناخته شده اند هنگامی که این عوامل در وضع مناسبی باشند، افراد ناراضی نخواهند بود ؛ ولی آن ها کاملا راضی هم نخواهند بود . اگر بخواهیم وسیله‎ی انگیزش افراد در سازمان فراهم آوریم و موجب تحریک آن ها شویم ، ( از نظر هرزبرگ ) باید روی مساله پیشرفت ، شناخت و کسب شهرت ، ماهیت کار ، مسوولیت و رشد تاکید نماییم . این ها ویژگی هایی هستند که موجب می شوند فرد به پاداش های درونی برسد ( رابینز،213:2000 ).

    هرزبرگ این نکته را تذکر می‎دهد که ، حقوق و دستمزد عمدتا نقش یک عامل بهداشتی دارد ولی ویژگی یک عامل انگیزشی را نیز نشان می‎دهد( نایلی،52:1373 ) .

    به کارکنان به جبران کاری که در سازمان انجام می‌دهند،حقوق‌ و دستمزد پرداخت می‌شود.اما علاوه بر جبران زحمات و وقت و نیرویی که کارکنان در جهت و به خاطر نیل به اهداف سازمان صرف‌ می‌کنند،پرداخت باید جنبه انگیزشی نیز داشته باشد .

    امروزه این نظریه در روان‌شناسی مطرح است که ازمیان‌ نیازهای متعدد و متنوع انسان،تنها معدودی را می‌توان مستقیما با پول ارضا کرد و انگیزه‌های غیر مادی بسیاری چون میل به کسب‌ موفقیت و قدرت و میل به کمال و خودیابی در اعمال و رفتار انسان‌ تأثیر می‌گذارد. با وجود این،جای هیچ شک و تردیدی نیست که‌ هنوز پول از جمله مهمترین انگیزه‌هاست.و اگر چه کارکنان سازمان‌ علاوه بر حقوق و دستمزد،پاداش و مزایای غیر نقدی بسیاری‌ دریافت می‌دارند. پرداخت نقدی هنوز از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش بسزایی در جذب و حفظ نیروی انسانی دارد.

     در سازمانهای ایرانی آنگونه که شایسته است به مباحث انگیزشی کارمندان توجه نمی‎شود که این باعث کم شدن انگیزه کارمندان و در نتیجه کم کاری آنان و در نهایت کاهش بازده سازمان و افزایش هزینه خواهد شد. و همین امر یکی از دلایل ایجاد فاصله بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. به عنوان مثال در برخی از شرکتهای آمریکایی و اروپایی، با استفاده از ابزار بیوریتمولوژی، وضعیت فیزیکی، احساسی و روحی –  روانی کارکنان از طریق واحد توسعه منابع انسانی پیش‌بینی و برای روزهایی که احتمالا کارمندان از وضعیت مناسبت فیزیکی، روحی و احساسی برخوردار نباشند، بدون اطلاع آنها، مرخصی (با حقوق) صادر می‌شود تا کارکنان در منزل به استراحت بپردازند. این یعنی ارج نهادن به بزرگترین دارایی سازمان( فتح اللهی، 23:1385).

    یکی از دلایل عدم کارایی کارمندان در ادارات میتواند ضعف در پرداخت پاداش به آنان وعدم تطابق پاداش پرداختی با کار انجام شده توسط کارمندان باشد.پاداش میتواند یکی از معیارهای انگیزشی مناسب باشد.بابررسیهای انجام شده مشخص گردید میان پاداش پرداختی به کارمندان وهم چنین کارانجام شده توسط آنان تناسب چندانی وجود ندارد.در این پژوهش سعی براین است عوامل موثر در پرداخت پاداش عادلانه در اداره مالیاتی کاشان بررسی شود.

    1-2.اهمیت وضرورت مسئله

        سیستم پاداش سیستمی است که به وسیله آن یک شرکت کارکنان خود را به جلو هدایت می کند. بر مبنای تئوری ایزاک آدیزس صاحب کتاب عمر سازمان و مشاور بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی، هر دوره از منحنی عمر سازمان(ایجاد، طفولیت، رشد سریع، بلوغ، تکامل و ثبات) دارای نوعی از سیستم های پاداش است که در مرحله تکامل، این سیستم به ثمر می نشیند و کامل می شود. بر مبنای این تئوری دو نوع پاداش وجود دارد: بیرونی و درونی.

       پاداش درونی شامل کار ، ماموریت و توان می باشد. کار به معنی علاقه ای است که فرد به انجام آن کار از خود نشان می دهد و ماموریت به معنی مقصود متعالی است که او از انجام آن کار حاصل می کند و توان به پتانسیل و توانایی که فرد در انجام آن کار از خود نشان می دهد، بستگی دارد. در مجموع این سه پاداش، نوع درونی را می سازند.  پاداش بیرونی به مادیات و غیرمادیات اشاره دارد که در واقع مادیات همان پاداش های مالی و غیر مادیات پرستیژ حاصله از آن شغل است.

    در کشور ما بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که عموما پاداش های بیرونی مهم تر تلقی می شوند، در حالی که در ژاپن که شاخص بهره وری بسیار بالاتری نسبت به کشور ما دارد رویکرد به پاداش های درونی بر خلاف آن چیزی است که در ایران مشاهده می شود.

    سیستم پاداش مبتنی بر نوع درونی اهمیت بسیار بیشتری در سطح کلان استراتژی های هر سازمان داشته است.(آدیزس،نقل ازسیروس،1390)

        شرکت هایی که هر پنج مؤلفه  سیستم پاداش را دارا هستند، به عبارت دیگر هم نوع درونی و هم نوع بیرونی پاداش ها را در مورد کارمندان خود به خوبی لحاظ کرده اند. در نتیجه با توجه به تئوری آدیزس در مورد چرخه عمر سازمان و سیستم پاداشی هر دوره می توان نتیجه گرفت که در مرحله تکامل هستند؛ چرا که تنها این مرحله از عمر سازمان است که چنین شرایطی را دارا است. این مرحله ای است که ایده آل همه سازمان ها بوده و همواره تلاش می کنند به آن برسند و در آنجا بمانند.

        در بازار بسیار رقابتی امروز، نیازسازمانها به حفظ نیروی انسانی متخصص بیش از پیش آشکار شده و ارائه پاداش راهبردی درجهت وصول به این مهم است. (ساندرز، 44:2000)

    پاداش عبارتست از: «پیامدهای ارزشمند مثبت کار برای افراد (شرمرهرن، 1993) پاداش ارائه یک پیامد خوشایند برای انجام رفتاری مطلوب از فرد به منظور افزایش احتمال تکرار است. (هلریگل و دیگران، 1995)

    پاداش از چنان اهمیتی در مباحث مربوط به مدیریت برخوردار است که از آن به عنوان یکی از منابع قدرت مدیر تحت عنوان «قدرت پاداش» یاد می شود. منظور از قدرت پاداش استفاده از پاداشهای مختلف درونی و بیرونی به منظور کنترل عملکرد افراد است. به عبارتی، مدیر از قدرت پاداش به منظور تاثیرگذاری و کنترل رفتار زیردستان استفاده می کند. (رابینز و کالتر، 321:1999)

     اگرچه همه مدیران دارای قدرت پاداش مشابه ای هستند اما موفقیت در دسترسی و به کاربردن اثربخش پاداش نیازمند مدیریت آن است. به منظور مدیریت بهینه پاداش آشنایی با انواع پاداش و سیستم های مختلف پرداخت کننده پاداش ضروری به نظر می رسد .

    سیستم پاداش وحقوق به رفتار فرد وگروه شکل می دهد و در اجرای استراتژی سازمان نقش مهمی دارد.اگر برنامه های تشویق و پاداش بخوبی طرح ریزی شوند وبا هدف ها وساختار سازمان هماهنگ شوند موجب انگیزش کارکنان می شود و عملکرد خوبی در جهت بهره وری سازمان خواهند داشت.بدون یک سیستم پاداش مناسب پیامدهایی مانند کناره گیری روانی ،غیبت،ترک خدمت،نارضایتی شغلی ،جستجوی شغل و..بجا می گذارد.همچنین ارتباط نظام پاداش با عملکرد کارکنان دارای اهمیت زیادی است.کارکنان دوست دارند سیستم پاداش متناظر با عملکرد،منصفانه و قابل انتظار باشد.

    پاداش به عنوان بزرگترین اصل مدیریت در دنیا، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای مهم ترغیب و تشویق کارکنان یا سازمان‌ها تلقی می‌شود. نظام پاداش و پرداخت تشویقی، مجموعه پاداش‌های درونی و بیرونی را در برمی‌گیرد که در قبال انجام بهینه کار و بر پایه معیارهایی منطقی و عادلانه به مناطق و سازمان‌ها پرداخت می‌شود و با توجه به طیف وسیع پاداش‌ها می‌توان گفت که پرداخت‌ها شامل انگیزاننده‌های مالی و غیرمالی متعددی می‌گردد که هر یک به نوبه خود مشوقی است جهت انجام مطلوب‌تر امور که در نهایت انگیزه به کار، رضایت شغلی و سازمانی و تعهد اجتماعی را افزایش داده و کم‌کاری‌ها، نقل و انتقالات منفی و تمایل به ترک خدمت را کاهش می‌دهد.

     

    1-3.اهداف تحقیق

    شناسایی ورتبه بندی مولفه های موثردرپرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان

    ارائه شیوه های نوین ومناسب جهت سیستم پرداخت پاداش وارائه آن به سازمان امور مالیاتی

     

    1-4.سوالات تحقیق

    1.آیا مهارتهای ادراکی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست؟

    2.آیا مهارتهای ارتباطی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست.؟

    3.آیا عوامل شخصیتی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست؟

    4.آیاکارتیمی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست؟

    5.آیا مدیریت عملکرد کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست؟

     

    1-4.قلمرو تحقیق

    قلمرو موضوعی: پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی

    قلمرو مکانی:اداره مالیات کاشان

    قلمرو زمانی:مقطعی از فروردین91 تابهمن 92

     

    1-5.فرضیات تحقیق

    1.مهارتهای ادراکی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست.

    2.مهارتهای ارتباطی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست.

    3.عوامل شخصیتی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست.

    4.کارتیمی کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست.

    5.مدیریت عملکرد کارکنان در پرداخت پاداش عادلانه موثراست.

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق                                                                                                                

    مقدمه.............................................................................................................................. 2

    1-1. بیان مسئله............................................................................................................... 3

    1-2. اهمیت وضرورت موضوع......................................................................................... 5

    1-3. اهداف تحقیق......................................................................................................... 7

    1-4.سوالات تحقیق......................................................................................................... 7

    1-5 .قلمرو تحقیق........................................................................................................... 7

    1-6 . فرضیات تحقیق...................................................................................................... 7

    1-7 .مدل مفهومی........................................................................................................... 8

    1-8 .تعاریف اصطلاحات................................................................................................. 8

    1-8-1 .تعریف مفهومی................................................................................................... 8

    1-8-2 .تعریف عملیاتی................................................................................................... 9

    فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

    2-1.علل بی انگیزگی کارکنان ......................................................................................... 11

    2-2 .مدیریت عملکرد...................................................................................................... 14

    2-3 .نظام پاداش و ارزیابی عملکرد.................................................................................. 15

    2-4 .ویژگى‌هاى حقوق و دستمزد .................................................................................... 17

    2-5 .مراحل طراحى نظام حقوق و دستمزد ......................................................................... 18

    2-6.نظریه‌هاى حقوق و دستمزد ....................................................................................... 19

    2-7 .نقش نظام پاداش در افزایش بهره وری ..................................................................... 21

    2-8 .سیستم کار و تشویق گانت........................................................................................ 22

    2-9 .انواع پاداش...........................................................................................................................24

    2-10.سیستم های پاداش.................................................................................................. 25

    2-11 .مدیریت پاداش...................................................................................................... 27

    2-12 .طراحی استراتژی های مدیریت پاداش...................................................................... 28

    2-13.معیارهای پاداش..................................................................................................... 30

    2-14. مبانى اعطاى پاداش .............................................................................................. 31

    2- 15.ویژگى‏هاى نظام پاداش مؤثر................................................................................... 33

    2-16 .تعیین اهداف جبران خدمات کارکنان...................................................................... 34

    2-17. ارزشیابى شغل...................................................................................................... 36

    2-18 .مدل ویژگیهای شغل هاکمن و الدهام....................................................................... 39

    2-19 .مدل انتظار پورتر و لاولر......................................................................................... 41

    2-20 .پاداش و رضایت شغلی.......................................................................................... 41

    2-21.طرح های جدید اعطای پاداش ................................................................................ 42

    2-22 .پیشینه پژوهش....................................................................................................... 43

    فصل سوم:روش تحقیق

    مقدمه.............................................................................................................................. 48

    3-1.روش تحقیق............................................................................................................ 48

    3-2.جامعه آماری............................................................................................................ 49

    3-3.حجم نمونه و نمونه گیری.......................................................................................... 49

    3-4.روش گردآوری اطلاعات.......................................................................................... 50

    3-5.ابزار گردآوری داده ها.............................................................................................. 50

    3-6.روایی و پایایی پرسشنامه............................................................................................ 51

    3-7.روش تجزیه وتحلیل داده ها....................................................................................... 51

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

    مقدمه.............................................................................................................................. 54

    4-1.آمار توصیفی........................................................................................................... 55

    4-2.آمارتوصیفی گویه های پرسشنامه.............................................................................................58

     4-3.آزمون فرضیات....................................................................................................... 64

    فصل پنجم: نتیجه گیری

    مقدمه.............................................................................................................................. 72

    5-1.خلاصه تحقیق.......................................................................................................... 72

    5-2 .نتیجه گیری تحقیق................................................................................................... 73

    5-3 .پیشنهادها................................................................................................................ 75

    5-3-1.پیشنهادات کاربردی............................................................................................. 75

    5-3-2.پیشنهادات پژوهشی.............................................................................................. 77

    منابع فارسی..................................................................................................................... 78

    منابع لاتین....................................................................................................................... 80

    پیوست

    پرسشنامه......................................................................................................................... 82

    SPSS........................................................................................................................... 84

    فهرست جداول

    3-1.شماره گویه ها درپرسشنامه........................................................................................ 51

    4-1-1.فراوانی جنس...................................................................................................... 55

    4-1-2.فراوانی تحصیلات................................................................................................ 56

    4-1-3.فراوانی سابقه کار................................................................................................. 57

    4-2-1. فراوانی گویه های متغیر مهارت های ادراکی........................................................... 58

    4-2-2. فراوانی گویه های متغیر مهارت های ارتباطی.......................................................... 59

    4-2-3. فراوانی گویه های متغیرویژگی های شخصیتی......................................................... 60

    4-2-4. فراوانی گویه های متغیرکار تیمی........................................................................... 61

    4-2-5. فراوانی گویه های متغیر مدیریت عملکرد................................................................ 62

    4-2-6. فراوانی گویه های متغیر سیستم پاداش.................................................................... 63

    4-3-1. آزمون کولموگروف اسمیرنوف............................................................................ 64

    4-3-2.آزمون فرضیه یک................................................................................................ 65

    4-3-3.آزمون فرضیه دو.................................................................................................. 66

     4-3-4.آزمون فرضیه سه................................................................................................. 67

    4-3-5.آزمون فرضیه چهار............................................................................................... 68

    4-3-6.آزمون فرضیه پنج................................................................................................. 69

    4-3-7:رتبه بندی عوامل موثربرسیستم پاداش...................................................................... 70

     

     

     

    منبع:

     

    منابع فارسی

    1- آرمستر انگ، مایکل. (1381). مدیریت استراتژیک منابع انسانی. سیدمحمد اعرابی و داوود ایزدی، تهران،دفتر پژوهش های فرهنگی

    2- ابوالعلا یی، بهزاد و غفاری، عباس .(1386) .مدیران آینده. تهران، سازمان مدیریت صنعتی

    3- ابوالعلا یی ، بهزاد .(1389).مدیریت عملکرد راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان. تهران.نشر پگاه

    4- ابیلی، خدایار و موفقی، حسن.(1386). دریچه ای بر مفاهیم نوین مدیریتی با تاکید بر منابع انسانی. تهران،نشر سارگل

    5- استیفن پی رابینز (1373)، رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران: نوبهار ، چاپ اول بیان ، حسام الدین.(1379). آئین مدیریت. تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی

    6- جزنی، نسرین .(1378). مدیریت منابع انسانی. چاپ دوم، تهران، نشر نی

    7- حاجی کریمی، عباسعلی و رنگریز، حسن (1379)، مدیریت منابع انسانی، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

    8- خاکی،اصغر،(1382).مدیریت پاداش های مالی،تهران،نشرپگاه

    9- رابینز، استیفن پی.(1381). مبانی رفتار سازمانی. علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، چاپ پنجم، تهران،

    دفتر پژوهش های فرهنگی

    10- سعادت، اسفندیار .(1379). مدیریت منابع انسانی. تهران، انتشارات سمت

    11- سلطانی تیرانی، فلورا .(1378).نهادی کردن نوآوری در سازمان. انتشارات رسا، تهران، چاپ اول

    12- سلطانی، ایرج و پورسینا، محسن.(1384). بنیادهای کار تیمی. اصفهان، انتشارات ارکان

    13- سلطانی، ایرج.(1381). روابط صنعتی در سازما نهای تولیدی. اصفهان، انتشارات ارکان

    14- سلطانی، ایرج .(1383).مدیریت عملکرد بسترساز پرورش منابع انسانی. اصفهان، انتشارات ارکان

    15- سلطانی، ایرج.(1386). پرورش منابع انسانی با رویکرد استانداردمدار. تهران، انتشارات ارکان

    16- سیدجوادین، سیدرضا.(1373).تاثیر جبران خدمات در نگهداری نیروی انسانی.  فصلنامه دانش مدیریت، شماره 26

    17- شرمر هورن، جان آر و سایر همکاران (1378)، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی و سایر همکاران، کرج: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ اول

    18-کاظمی.حمید.(1384).نظام های حقوق ودستمزد.تهران.انتشارات مدیریت دولتی

    19- مشبکی اصغر (1377)، مدیریت رفتار سازمانی، تهران: ترمه، چاپ اول

    20- میرسپاسی، ناصر.(1381). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار. تهران، انتشارات میر

    21- محمدزاده،علی،(1385).بررسی علل بی انگیزگی شغلی درکارکنان شرکت نفت استان تهران.پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

    22- مورهد ، گریفین (1374)، رفتار سازمانی، ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران: چاپ صبا

    23- مولوی،رضا،(1376).منابع انسانی درسازمان،تهران،نشر انقلاب

    24- نایلی محمد علی (1373)، انگیزش در سازمانها، اهواز: دانشگاه شهید چمران، چاپ اول

     

     

     

     

     

    منابع لاتین

    -25Che n, Hai-Ming & Hsieh, Yi-Hua.2006. Key Trends of the Total Reward System in21st Century. Compensation and Benefits Revie; 38, 6; ABI/INFORM Global, Pg. 20

    -26Hock A.1999. The effect of reward system on personnel job satisfaction in Tarbiat Modares University. [MA Thesis].Publicof Management.Tehran: Tarbiat Modares University

    -27Greenslade JH, jimmieson NL. Organizational factors impacting on patient satisfaction: a cross sectional examination of

    -28Hezgiz,1995.service climate and linkages to nurses’ effort and performance. International Journal of Nursing Studies

    -29Jonz&Georck, A.1998. Advanced human resource management: approaches, processes and applications. Tehran: Organization of  22study and writing the Academic Books of Human Sciences

    -30Lon genecker, Clinton O.1997. and Laurence, Fink. Keys to Designing and Runningan EffectivePerformance Appraisal System: LessonsLeared. Journalof Compensation and Benefits,Vol. 13, No. 3, November/December

    -31Parkintoon, TE,2002. Lusch RF, Naylor G. Role of professionalism in determining job satisfaction in professional services: a study of  16marketing reasearchers. Journal of Service Research

    -32Rabinz&Katller, 2000.Georgakopoulos G, Sotiropoulos I, Dimitris V. The effect of reward system on job satisfaction organizational chart of four hierarchical levels: a qualitative study. Canadian Social Scienc

    -33Rushmood,borough.2002.payrewardstrategy. Http://www.rushmoor.gov.uk/concillper.htm.

    -34Sanders,Debbie .2000.A total reward perspective. Http://www.total. Reward.com/whatsup/tr perspective.htm.

    -35Shermerrhorn, John. 1993. Mana gement for productivity. New york: JOHN WIELY.

    -36Torrangton,Derek  , Hall, laura.1998. human pesource management harlow: financial times, PRENTICE HALL.

    Lundy, Olive, cowling, alan .2000.strategic human resource management  ,london: International Thomson business press

     


موضوع پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, نمونه پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, جستجوی پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, فایل Word پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, دانلود پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, فایل PDF پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, پروژه درباره پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های موثردر پرداخت پاداش عادلانه در اداره امور مالیاتی کاشان

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش:"سیستم‌های اطلاعاتی \ چکیده امروزه عدالت سازمانی به یکی از مهمترین ورودی­های سازمان که تاثیر زیادی بر عملکرد، رضایت و بهره­وری کارکنان دارد، در نظر گرفته می­شود. از آنجا که منابع انسانی مهمترین منابع سازمان­ها به شمار می­روند، رشد و توسعه آنان می­تواند به موفقیت سازمان­ها منجر شود. در پژوهش حاضر به بررسی رابطه میان عدالت ...

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی ( M.A ) گرایش: داخلی چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مؤلفه ­های فناوری اطلاعات از طریق کانال­های انتقال بر مؤلفه­های مدیریت منابع انسانی می­باشد. برای گرد آوری اطلاعات در حوزه پژوهش از مطالعات کتابخانه­ای برای تسریح ادبیات نظری موجود، و پرسش­نامه برای اندازه­گیری متغیرهای استفاده شده است. جامعه آماری کارمندان ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده : هدف : این پژوهش با هدف تعیین بررسی رابطه توانمندی منابع انسانی با میزان پذیرش خدمات بانکی و جذب منابع مالی در شعب بانک ملی کلان شهررشت طراحی گردیده است . روش : پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بوده و به صورت میدانی در بهار 1392 اجرا گردید . جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب مختلف بانک ملی ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (MS.C) گرایش: مدیریت منابع انسانی چکیده با مراجعه به سازمانهای مختلف و نگاهی عمیق و کارشناسانه به فرایند ارتباطات در این سازمانها این مسئله برای هر مشاهده گری آشکار می گردد، که یکی از مشکلات مهم که همواره در سازمانها حس شده و کارکنان سازمانها از آن گله مند هستند، عدم وجود مهارتهای ارتباطی نزد مدیران آنهاست. سطح پایین مهارتهای ارتباطی موجب ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت‌ دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه نظام جبران خدمات کل با بهره‏وری نیروی انسانی صورت گرفته است. این تحقیق بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع تحقیق توصیفی برمبنای روش جمع‏آوری داده‏ها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی می‏باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش- تعلیم و تربیت اسلامی چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه ، اهداف ، روشهای اجرا و نتایج به دست آمده ): این تحقیق با هدف بررسی میزان مطابقت نظریه های مدیریتی عصر حاضر با دیدگاه امام علی(ع) در رابطه با مدیریت منابع انسانی به منظور استخراج موارد تشابه و تفاوت آنها انجام شده است در این مطالعه توصیفی که از ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت MBA – گرایش استراتژیک چکیده: فرهنگ‏سازمانی الگویی مشترک و نسبتاً پایدار از ارزش‏ها، باورها و اعتقادات اساسی در یک سازمان است؛ بنابراین می‏توان گفت انجام هرگونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان تنها از طریق شناخت فرهنگ آن سازمان امکان‏پذیر می‏باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر شناخت فرهنگ حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی (M.A) گرایش سیستم های اطلاعاتی چکیده در کشور ایران که برمبنای نظام اسلامی شکل گرفته است،به دلیل اعتقادات مذهبی،مشارکت و تعاون در راستای محرومیت زدایی از اهمیت خاصی برخورداراست.کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهای شکل گرفته پس از انقلاب است که هدف اصلی آن حمایت از محرومان و مستضعفان و جلب مشارکت های مردم به منظور گسترش ...

ثبت سفارش