پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان)

word 2 MB 31195 109
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت‌ دولتی

    گرایش مدیریت نیروی انسانی

    چکیده

    تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه نظام جبران خدمات کل با بهره‏وری نیروی انسانی صورت گرفته است. این تحقیق بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع تحقیق توصیفی برمبنای روش جمع‏آوری داده‏ها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی می‏باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان می‏باشند که با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای 79 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمع‏آوری داده‏های مورد نیاز از پرسشنامه‏ استاندارد بهره‏وری (پرسشنامه هرسی و گلداسمیت[1]، 1980) و پرسشنامه محقق‏ساخته نظام جبران خدمات و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین ابعاد جبران خدمات (مالی مستقیم با ضریب همبستگی 694/0، مالی غیرمستقیم با ضریب همبستگی 780/0، غیرمالی شغلی با ضریب همبستگی 590/0، غیرمالی محیط کار با ضریب همبستگی 742/0) و بهره‏وری نیروی انسانی در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان همبستگی مستقیم وجود دارد.

     

    واژگان کلیدی: بهره‏وری نیروی انسانی،جبران خدمات کل، جبران خدمات مالی، جبران خدمات غیرمالی، بانک ملی

    مقدمه

    فصل اول هر گزارش تحقیقی، به کلیات تحقیق اختصاص دارد. در این فصل تصویری کلان از مسئله و دغدغه ذهنی محقق، ضرورت و اهمیت پژوهش، فرضیات پژوهش و نوع‌شناسی و روش‌شناسی تحقیق، معرفی جامعه آماری و نمونه آماری و روش گرد‌آوری داده‌ها و تعریف واژگان تحقیق صورت می‌پذیرد. این فصل به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از تحقیق به دست آورد و به محقق کمک می‌کند تا چارچوب تحقیق خود را روشن‌تر نماید.

    تشریح و بیان مساله

    سالها است که بهره‏وری بر‏ای همه دولت ها و سازمان ها موضوعی کلیدی به شمار می‏رود. این امر به دلیل تأثیر بهره‏وری در توسعه اقتصادی و اجتماعی و اهمیت آن به عنوان یک منبع افزاینده درآمد و یک هدف پیونددهنده بین نیروی کار و مدیریت بوده است و مشارکت کارکنان را در محیط کار موجب می‏شود. در عین حال بهره‏وری بهترین معیار برای متوازن نمودن تلاش ها بین اهداف اقتصادی، اجتماعی، فنی و زیست محیطی گوناگون است (فقیهی و یعقوبی، 1383: 30-31).

        امروزه مدیران متوجه شده اند که جبران خدمت می تواند عامل بهبود کیفیت و عملکرد و افزایش بهره وری باشد(شریفیان،127:1386). در این راستا  یکى از وظایف مدیریت منابع انسانى، اداره نظام جبران خدمات مى باشد. مدیران مى توانند به منظور نظارت و تأثیرگذارى بر رفتار افراد سازمان و افزایش بهره ورى فردى و سازمانى، از طراحى مناسب نظام جبران خدمات استفاده کنند. نظام جبران خدمات مناسب مى تواند به جذب و حفظ و پرورش نیروى انسانى منجرگردد (زارعی متین،1391). بنابراین سیستم جبران خدمات باید کارکردی فراتر از اداره حقوق و دستمزد داشته باشد و به صورت جامع و کل نگرانه تر طراحی و پیاده سازی شود. بنا به تعریف مؤسسه ی جهان کار[1] (2012)، جبران خدمات کل "همه ی ابزارهای در دسترس کار فرماست که از آن برای جذب، حفظ، ترغیب وراضی کردن کارمندان استفاده می شود."(ورلد ات ورک،2012).

    تقسیم بندی های گوناگونی از نظام جبران خدمات صورت گرفته، اما در این پژوهش به طور کلی جبران خدمات کارکنان در دو قسمت:جبران خدمات مالى( مستقیم و غیر مستقیم) و غیرمالی(حاصل از شغل و حاصل از محیط کار) (ماندی،[2] 2008: 277 و ابیلی و موفقی،1389: 329) مورد بررسی قرار می گیرد.

    در این راستا سعی شده است که در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 مولفه های جبران خدمات مالی و غیر مالی با جامعیت و کیفیت بیشتری مورد توجه قرار گیرند. اما با عدم اجرای قانون فوق الذکر در بانک‌های دولتی از یک سو و عدم به روز شدن آیین‌نامه خاص نظام بانکی دولتی از سوی دیگر، کارکنان بانکهای دولتی به رغم مشکلات متعددی که طی انجام وظایف خود با آنها مواجه اند (پیچیدگی و حجم بالای وظایف و مسئولیتها، سطوح گسترده فعالیتهای بانک، ریسک بالای عملیاتی به لحاظ سروکار داشتن با امور مالی و منابع پولی کشور، تبعات حقوقی ناشی از اشتباهات احتمالی، مواجهه با احتمال انواع کلاهبرداری‌ها و جعل اسناد و اوراق و سرقت) در سالهای اخیر از افزایش‌های موردنظر در قانون مدیریت خدمات کشوری محروم شوند؛ و این امر می تواند با انگیزش و بهره وری کارکنان شاغل در بانک های دولتی ارتباط مستقیمی داشته باشد.

    طی بررسی های بعمل آمده درمیان بانک های دولتی، یکی از اولویت های پژوهشی بانک ملی در سالهای اخیر بررسی راهکارهای افزایش کیفیت نظام جبران خدمات در راستای افزایش بهره وری نیروی انسانی می باشد.(پایگاه اینترنتی: بانک ملی،1391) با در نظر گرفتن این موضوع و با توجه به مطالب فوق الذکر، این تحقیق در نظر دارد به این پرسش پاسخ دهد که: ارتباط بین نظام جبران خدمات کل با بهره‌وری نیروی انسانی چگونه است؟ و در این راستا شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان (به دلیل موافقت مدیران بانک در شهرستان فوق الذکر به جهت جمع آوری اطلاعات میدانی تحقیق) مورد مطالعه واقع شده است.

    اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    در دنیای پررقابت کنونی، بهره‏وری به عنوان یک فلسفه و دیدگاه مبتنی بر استراتژی بهبود، مهمترین هدف هر سازمانی را تشکیل می دهد و می تواند همچون زنجیره ای فعالیت‏های کلیه بخش‏های جامعه را در برگیرد (طاهری، 1378: 18)، به طوری که رسالت مدیریت و هدف اصلی مدیران هر سازمان استفاده موثر و بهینه از منابع و امکانات گوناگون چون نیروی کار، سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات می باشد (وزیری سرور و دیگران، 1388: 136). این امر سبب شده است که درکلیه کشورها بهره‏وری و استفاده صحیح و هر چه بهتر و مناسبتر از مجموع عوامل تولید (اعم از کالا وخدمات) به اولویتی ملی تبدیل شود و همه جوامع به این باور برسند که تدام حیات هر جامعه بدون توجه به موضوع بهره‏وری ممکن نیست (پویان و معصومی، 1388: 25).

    متقی (1384: 12) اظهار می‏دارد که تا اوایل دهه 1950 اکثرا تصور می‏شد که عامل اساسی و عمده‏ای که در عدم پیشرفت کشورهای در حال توسعه نقش داشته و باعث عقب افتادگی می‏شده، کمبود سرمایه‏های فیزیکی ومادی بوده است و در نتیجه به هر نحو که شده این کشورها بدنبال جذب و بدست آوردن سرمایه می‏روند که این باعث وابستگی بیشتر و تخریب بنیانهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی آنها می‏شود، اما امروزه مسلم شده است آنچه که توسعه پایدار را به دنبال دارد نهادهای اداری قوی و کارامد است. این نهادها از سرمایه انسانی کارامد ومتخصص و قوی برخوردارند. امروزه تاکید رشد و توسعه بر سرمایه‏های انسانی است، اعتلای کیفیت نیروی کار یکی از راههای اساسی افزایش بهره‏وری وتسریع رشد اقتصادی است. یعنی نیروی انسانی مهم‏ترین عامل بهره‏وری است. توجه به نیروی انسانی در قالب آمورش و رشد کارکنان سازمان، کوشش در ایجاد روحیه و انگیزه و برانگیختن قوه خلاقیت و ابتکار آنان و بخصوص کسب مشارکت افراد به منظور دستیابی به اهداف و ماموریتهای سازمان، رشد کارایی و افزایش بهره‏وری را در سازمان تضمین می‏نماید. نکته حایز اهمیت در این مورد این است که بهره‏وری در سازمانها نیازمند توجه به خواسته‏ها و نیازهای کارکنان و همسویی این نیازها با اهداف سازمانی است. داردن[3] و دیگران (2005 : 10) بیان می‏کند از جمله اقدامات مهم در بهبود بهره‏وری کارکنان که می‏تواند منجر به افزایش حقوق و درامد شود شامل موارد زیر است: تعلیم و تربیت، دولت و حکومت‏های محلی، مراقبت‏های بهداشتی و عوامل مالی.

    بهرحال با توجه به نقش اساسی که بهره‏وری برای سازمان‎‏ها دارد شناسایی نوع تأثیری که نظام جبران خدمات در یک سازمان بر بهبود بهره‏وری کارکنان دارد اهمیت فراوانی دارد که این تحقیق در راستای انجام این مهم در بانک ملی (شعب حوزه شهرستان لاهیجان)، به عنوان یک سازمان عمومی مشغول به فعالیت در حوزه خدمات‏رسانی به شهروندان، می‏باشد. علاوه براین، اهمیت انجام تحقیق حاضر در دو حوزه نظری و کاربردی به شرح ذیل، نیز شایان توجه است.

    اهمیت و ضرورت نظری

    کمک به توسعه دانش نظری در حوزه جبران خدمات کل در ایران.

    کمک به توسعه دانش نظری در حوزه بهره‏وری منابع انسانی در ایران.

    کمک به توسعه دانش نظری پیرامون ارتباط بین جبران خدمات کل و بهره‏وری نیروی انسانی در ایران.

    اهمیت و ضرورت عملی(کاربردی)

    کمک به افزایش کیفیت نظام جبران خدمات در راستای ارتقاء سطح بهره‏وری نیروی انسانی.

    ارائه راهکارهای عملی با پشتوانه نظری به جهت افزایش انگیزه، رضایت شغلی و بهره‏وری نیروی انسانی.

    کمک به همسوسازی روش‏های جبران خدمات با اهداف سازمان (افزایش بهره‏وری) و ارزش‏ها و نیازهای کارمندان.اهداف تحقیق

    هدف اصلی

    سنجش رابطه نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان.

    اهداف فرعی

    سنجش رابطه جبران خدمات مالی مستقیم با بهره وری نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه.

    سنجش رابطه جبران خدمات مالی غیر مستقیم (مزایا) با بهره‏وری نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه.

    سنجش رابطه جبران خدمات غیرمالی حاصل از شغل با بهره‏وری نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه.

    سنجش رابطه جبران خدمات غیرمالی حاصل از محیط کار با بهره‏وری نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه.

    1‌.5‌       فرضیات تحقیق

    1‌.5‌.1‌     فرضیه اصلی تحقیق

    بین نظام جبران خدمات کل با بهره‏وری نیروی انسانی در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان رابطه معناداری وجود دارد.

    1‌.5‌.2‌      فرضیات فرعی تحقیق

    فرضیه 1): بین جبران خدمات مالی مستقیم با بهره‏وری نیروی انسانی در شعب بانک ملی در سازمان مورد مطالعه رابطه معناداری وجود دارد.

    فرضیه 2): بین جبران خدمات مالی غیر مستقیم (مزایا) با بهره‏وری نیروی انسانی در در سازمان مورد مطالعه رابطه معناداری وجود دارد.

    فرضیه 3): بین جبران خدمات غیر مالی حاصل از شغل با بهره‏وری نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه رابطه معناداری وجود دارد.

    فرضیه 4): بین جبران خدمات غیر مالی حاصل از محیط کار با بهره‏وری نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه رابطه معناداری وجود دارد.متغیرهای تحقیق

     تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

    با توجه به اهداف و فرضیات، این تحقیق رابطه دو نوع متغیر (مستقل و وابسته) را مورد بررسی قرار می‏دهد که به شرح ذیل قابل توضیح می‏باشند:

    متغیرهای مستقل

    •     جبران خدمات کل: هرآنچه را که یک کارمند از سوی کارفرمای خود دریافت می دارد (به عنوان مثال، پرداخت نقدی، مزایا، آموزش، توسعه فردی و غیره) که برای وی باارزش و رضایتبخش بوده و آن را نوعی پاداش به حساب می آورد (اون‏هیت[4]، 2012 :5). ماندی[5] (2008: 278) جبران خدمات کل یا جبران خدمات را دربرگیرنده کل پاداش‏هایی می‏داند که در ازای انجام کار برای کارمند مهیا شده است. برای سنجش متغیر نظام جبران خدمات در این تحقیق از چهار متغیر فرعی شامل جبران خدمات مالی (مستقیم و غیرمستقیم) و جبران خدمات غیرمالی (مربوط به شغل و مربوط به محیط کاری) با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده است.

    •     جبران خدمات مالی مستقیم: طبق نظر ژائو[6] و دیگران (2009: 15) جبران خدمات مالی مستقیم، سطوح رقابتی از حقوق و دستمزد پایه را فراهم می‏کند، که برای جذب و حفظ استعدادها و همچنین برای جبران وظایف و مسئولیت‏هایی روزمره که در سطح بالا و کاملا قابل قبول انجام شده‏اند، لازم و ضروری است.

     در این تحقیق جبران خدمات مالی مستقیم با استفاده از سوالات(1 تا12) پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته است.

    •     جبران خدمات مالی غیرمستقیم (مزایا): مزایا به بخشی از بسته جبران خدمات کل اشاره دارد که ازسوی کارفرما به کارمند پرداخت می‏گردد. و شامل پرداخت بابت انجام کارهای روزمره نمی‏شود (میلکوویچ و نیومن[7]، 2008: 55).

    در این تحقیق جبران خدمات مالی غیرمستقیم با استفاده از سوالات(13تا 18 و38تا43) پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته است.

    •     جبران خدمات حاصل از شغل: شامل رضایت و لذتى است که براى شاغل از طریق انجام وظایف شغلى معنى‏دار و پراهمیت حاصل مى‏گردد (زارعی متین، 1391: 107).

    در این تحقیق جبران خدمات غیرمالی حاصل از شغل با استفاده از سوالات(19 تا25 و 27و28 و30) پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته است.

    •     جبران خدمات حاصل از محیط کار: شامل فراهم کردن شرایط و محیط و فرهنگ سازمانى مناسب است به‏طورى که کارکردن در آن شرایط و فرهنگ براى شاغلین خوشایند باشد و همچنین کمک کند تا نیازهاى مهم کارکنان مانند نیازهاى اجتماعى آنها برآورده گردد (زارعی متین، 1391: 107).

     در این تحقیق جبران خدمات غیرمالی حاصل از محیط کار با استفاده از سوالات(31تا37) پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته است.

    متغیر وابسته

    •     بهره‏وری نیروی انسانی: معیاری برای قضاوت پیرامون میزان تغییر ناشی از عملکرد آدمی در چارچوب یک ساختار متعامل انسانی- ماشینی (خاکی،1386: 27).

    برای سنجش متغیر وابسته؛ بهره‏وری نیروی انسانی از هفت مؤلفه توانایی، وضوح، حمایت، انگیزش، ارزیابی، اعتبار و محیط (طبق پرسشنامه استاندارد هرسی و گلداسمیت، 1980 ) بر اساس سوالات (44 تا 70) مورد استفاده قرارگرفته است.

    نوآوری تحقیق

    این تحقیق از این جهت که به مقوله جبران خدمات به صورت یک بسته جامع جبران خدمات کل نگریسته است دارای نوآوری می باشد. لذا در این تخقیق ارتباط مولفه های مالی و غیرمالی نظام جبران خدمات با بهره وری نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

    روش شناسی تحقیق

    از منظر هدف

    این تحقیق از نظر هدف کاربردی می باشد. پژوهش های کاربردی، پژوهش‌هایی هستند که در آنها نظریه ها، قانون ها، اصل ها و فن هایی که در پژوهش های بنیادی تدوین می شوند برای حل مسائل اجرایی و واقعی بکار گرفته می شوند که سازمان(ها) از نتایج آن استفاده خواهند کرد. بانک ملی نیزمی تواند از نتیجه این تحقیق استفاده بکند.

    ازمنظر روش

    تحقیق حاضر پژوهشی توصیفی- پیمایشی است. توصیفی از این جهت که تصویری از وضع موجود را ارایه می دهد، و به توصیف منظم و نظامدار وضعیت فعلی آن می‌پردازد، و پیمایشی از این جهت که داد‌ه‌های مورد نظر از طریق نمونه‌گیری از جامعه برای بررسی توزیع ویژگیهای آماری گردآوری می‌گردد.

    جامعه آماری

    جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شاغل در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان می باشد.که برابر با 100 نفر می باشد.

    1‌.10‌    چگونگی تخمین/ برآورد نمونه آماری تحقیق و روش نمونه گیری

    روش نمونه‏گیری در این طرح با استفاده از روش نمونه‏گیری طبقه‏ای می‏باشد. بدین منظور ابتدا حجم کلی نمونه مورد نظر بر اساس تعداد کارکنان تمام شعب بانک ملی در شهرستان تسهیم گردید و در ادامه با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی ساده، نمونه‏های مورد نظر از هر شعبه انتخاب گردید.

    ابزارهای گردآوری(داده ها) اطلاعات

    جمع­آوری اطلاعات مورد نیاز برای این پژوهش به دو صورت کتابخانه­ای، و میدانی می باشد.

    روش کتابخانه ای: استفاده از کتب معتبر و تحقیقات داخلی و خارجی. استفاده از مجلات و مقالات داخلی و خارجی مرتبط با موضوع. استفاده از مستندات الکترونیکی موجود در اینترنت.استفاده از قوانین و مقررات و آیین نامه ها...

    روش میدانی: از دو پرسش نامه: 1- پرسش نامه محقق ساخته برای سنجش و ارزیابی جبران خدمات بانک از دیدگاه کارکنان. 2- پرسشنامه استاندارد هرسی و گلداسمیت  (1980)، برای سنجش بهره وری نیروی انسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.لازم به ذکر است که این پرسشنامه ها به صورت یک پرسشنامه واحد توضیح گردیدند.

    روش تحلیل داده ها

    در این تحقیق، به منظور تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از نمونه ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده خواهد شد.

    برای بررسی مشخصات پاسخ دهندگان از آمار توصیفی استفاده خواهد شد و در آمار استنباطی از آزمون کالموگروف-اسمیرنوف[8] برای اطمینان از نرمال بودن داده ها و از آزمون همبستگی به منظور بررسی رابطه میان متغیر های مدل با کمک نرم افزار SPSS استفاده می شود.

    قلمرو تحقیق (موضوع ،زمان، مکان)

    قلمرو موضوعی تحقیق مباحث مربوط به نظام جبران خدمات کل و بهره‏وری نیروی انسانی می‏باشد. دوره زمانی انجام تحقیق نیز سال 1392 می‏باشد. همچنین قلمرو مکانی این تحقیق نیز شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان می‏باشد.

    فرایند انجام کار

    جهت انجام تحقیق حاضر پس از مشخص نمودن موضوع تحقیق و تعریف و تحدید آن، کلیات آن مشخص و به جستجوی سابقه تحقیقات انجام گرفته در ایران و خارج از ایران پرداخته شد و با استفاده از برخی منابع تحقیقاتی انجام گرفته در این زمینه و کتب و مقالاتی که در دسترس بود به مطالعه ادبیات موضوعی تحقیق پرداخته شد. پس از درک کلی در مورد موضوع و حوزه های مرتبط با آن ابزار لازم و مفید برای گردآوری داده‏های مورد نیاز (پرسشنامه) آماده گردید. در ادامه با تعیین حجم نمونه آماری، پرسشنامه‏ها توزیع و اطلاعات مورد نیاز گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پس از تدوین پایان‏نامه و ارائه نسخه‏ای از آن به اساتید راهنما و مشاور و رفع ایرادات و اشکالات آن با نظر اساتید فوق، نسبت به دفاع از پایان‏نامه اقدام گردید.

     

    The Survey of the relationship of total compensation system with the human resources productivity

    (In: Melli Bank in area of  Lahijan County)

     

    Abstract

     

    This research is done with the aim of analyzing the amount of relationship between total compensation system and human resources productivity. Regarding aims and nature of research ,this research is a descriptive one, and regarding the method of data collection is a survey, and it is a correlational study regarding data analysis. The population is employees working at Melli Bank branches in Lahijan and the sample was chosen by random sampling of 79 class. In order to collect the necessary data, the standard efficiency questionnaires (Goldsmith & Hersi Questionnaires, 1980) and the researcher made questionnaires of services rectifying system and for testing of research hypothesis Pearson correlational method are used. The results of the research have indicated that there is a direct correlation between the aspects of compensation system (direct financial with correlation of 0.694, indirect financial with correlation of 0.780, nonfinancial job with the correlation of 0.590, nonfinancial environmental with the correlation of 0.742) and human resources productivity at Melli Bank branches in Lahijan.  

     

    Key words:

    Human resources productivity, total compensation system ,financial compensation, nonfinancial compensation, Melli Bank.

  • فهرست:

    1    فصل اول: کلیات پژوهش... 1

    1‌.1‌  مقدمه 2

    1‌.2‌  تشریح و بیان مساله. 2

    1‌.3‌  اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 3

    1‌.3‌.1‌ اهمیت و ضرورت نظری.. 5

    1‌.3‌.2‌ اهمیت و ضرورت عملی(کاربردی) 5

    1‌.4‌  اهداف تحقیق.. 5

    1‌.4‌.1‌ هدف اصلی.. 5

    1‌.4‌.2‌ اهداف فرعی.. 6

    1‌.5‌  فرضیات تحقیق.. 6

    1‌.5‌.1‌ فرضیه اصلی تحقیق.. 6

    1‌.5‌.2‌ فرضیات فرعی تحقیق.. 6

    1‌.6‌  متغیرهای تحقیق.. 7

    1‌.6‌.1‌ تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7

    1‌.7‌  نوآوری تحقیق.. 9

    1‌.8‌  روش شناسی تحقیق.. 9

    1‌.8‌.1‌ از منظر هدف... 9

    1‌.8‌.2‌ ازمنظر روش... 9

    1‌.9  جامعه آماری.. 9

    1‌.10‌     چگونگی تخمین/ برآورد نمونه آماری تحقیق و روش نمونه گیری.. 10

    1‌.11‌ ابزارهای گردآوری(داده ها) اطلاعات... 10

    1‌.12‌ روش تحلیل داده ها 10

    1‌.13‌ قلمرو تحقیق (موضوع ،زمان، مکان) 11

    1‌.14‌ فرایند انجام کار. 11

    2    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 12

    2‌.1‌  مقدمه 13

    2‌.2‌  بخش اول : نظام جبران خدمات کل.. 14

    2‌.2‌.1‌ جبران خدمات کل- کلیات... 14

    2‌.2‌.1‌.1  ................................................................................................................ مقدمه. 14

    2‌.2‌.1‌.2 مفاهیم و تعاریف نظام جبران خدمات کل.. 14

    2‌.2‌.1‌.3  .............................................................................. اهمیت جبران خدمات کل.. 17

    2‌.2‌.1‌.4  ............................................................................. مدلی از جبران خدمات کل.. 18

    2‌.2‌.1‌.5  .............................................................................. مزایای جبران خدمات کل.. 19

    2‌.2‌.2‌ جبران خدمات کل- جبران خدمات مالی.. 20

    2‌.2‌.2‌.1 مقدمه. 20

    2‌.2‌.2‌.2 جبران خدمات مالی مستقیم. 21

    2‌.2‌.2‌.3 جبران خدمات مالی غیرمستقیم (مزایا) 22

    2‌.2‌.3‌ جبران خدمات کل- جبران خدمات غیر مالی.. 25

    2‌.2‌.3‌.1  ........................................................................................................... مقدمه. 25

    2‌.2‌.3.2 جبران خدمات غیر مالی حاصل از شغل.. 25

    2‌.2‌.3.3 جبران خدمات غیر مالی حاصل از محیط کار. 28

    2‌.3‌  بخش دوم: بهره وری منابع انسانی.. 31

    2‌.3‌.1 مقدمه. 31

    2‌.2‌.3‌ مفهوم و تعریف بهره وری.. 32

    2‌.3‌.3‌ اهمیت بهره وری.. 34

    2‌.3‌.4 بهره وری منابع انسانی.. 35

    2‌.3‌.4.1‌ مدل آچیو. 37

    2‌.3‌.4.2 مراحل تدوین مدل اچیو. 37

    2‌.4‌  بخش سوم: ارتباط نظام جبران خدمات کل و بهره وری منابع انسانی.. 40

    2‌.5‌  پیشینه تحقیق.. 41

    2‌.5‌.1‌ پیشینه خارجی.. 41

    2‌.5‌.2‌ پیشینه داخلی.. 42

    2‌.6‌  جمع بندی و نتیجه گیری.. 43

    3    فصل سوم: روش تحقیق.. 45

    3‌.1‌  مقدمه 46

    3‌.2‌  بانک ملی.. 46

    3‌.2‌.1‌ تاریخچه و معرفی بانک ملی.. 46

    3‌.2‌.2‌ وضعیت فعلی نظام جبران خدمات بانک ملی.. 48

    3‌.3‌  روش شناسی تحقیق.. 50

    3‌.3‌.1‌ جامعه آماری.. 51

    3‌.3‌.2‌ نمونه آماری.. 52

    3‌.3‌.2‌.1 روش نمونه گیری.. 52

    3‌.3‌.2‌.2 حجم نمونه. 51

    3‌.3‌.3‌ داده‏های تحقیق.. 53

    3‌.3‌.3‌.1 روشهای گردآوری دادهها 53

    3‌.3‌.3‌.2 روش سنجش روایی ابزار. 54

    3‌.3‌.3‌.3 روش سنجش پایایی ابزار. 54

    3‌.3‌.4‌ روش تجزیه و تحلیل داده‏ها 55

    4    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 57

    4‌.1‌  مقدمه 58

    4‌.2‌  تحلیل توصیفی یافته‏های تحقیق.. 58

    4‌.2‌.1‌ جنسیت پاسخ‏دهندگان. 59

    4‌.2‌.2‌ وضعیت تأهل پاسخ‏دهندگان. 59

    4‌.2‌.3‌ سن پاسخ‏دهندگان. 60

    4‌.2‌.4‌ وضعیت تحصیلی پاسخ‏دهندگان. 61

    4‌.2‌.5‌ سابقه کاری و پست سازمانی  پاسخ‏دهندگان. 62

    4‌.3‌  فراوانی (پارامترهای آماری) سوالات پرسشنامه. 63

    4‌.3‌.1‌ فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران مالی مستقیم. 63

    4‌.3‌.2 فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران مالی غیرمستقیم. 64

    4‌.3‌.3 ‌فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران غیرمالی شغلی.. 65

    4‌.3‌.4 فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران غیرمالی محیط کار. 65

    4‌.3‌.5‌ فراوانی سوالات مربوط به متغیر بهره‏وری کارکنان. 66

    4‌.4‌  تحلیل استنباطی یافته‏های تحقیق.. 67

    4‌.4‌.1‌ نرمال بودن توزیع متغیرها 67

    4‌.4‌.2‌ بررسی فرضیات تحقیق (رابطه علی بین متغیرها) 68

    4‌.4‌.2.1‌ بررسی فرضیه فرعی اول تحقیق.. 69

    4‌.4‌.2.2‌ بررسی فرضیه فرعی دوم تحقیق.. 70

    4‌.4‌.2.3‌ بررسی فرضیه فرعی سوم تحقیق.. 71

    4‌.4‌.2.4 بررسی فرضیه فرعی چهارم تحقیق.. 72

    4‌.4‌.2.5‌ بررسی فرضیه اصلی تحقیق.. 73

    5    فصل پنجم: نتیجه‌گیری، بحث و پیشنهادها 76

    5‌.1‌  مقدمه 77

    5‌.2‌  نتایج حاصل از یافته های تحقیق.. 77

    5‌.3‌  ماتریس همبستگی متغیرهای تحقیق.. 79

    5‌.4‌  بحث 79

    5‌.5‌  پیشنهادهای تحقیق.. 82

    5‌.5‌.1‌ پیشنهادهای کاربردی.. 82

    5‌.5‌.2‌ پیشنهادهایی جهت پژوهش های آتی.. 83

    5‌.6‌  محدودیت های تحقیق.. 84

    منابع و مراجع. 85

    منابع فارسی  85

    منابع انگلیسی.. 88

    پیوست‌ها 91

     

     

    منبع:

    منابع فارسی

    1) ابطحی، سید حسین (1384)." مدیریت منابع انسانی". تهران . دانشگاه پیام نور.

    2) ابطحی، سیدحسین(1372). "طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل" ،نشر صبا، تهران.

    3) ابطحی، سیدحسین، کاظمی بابک (1380)." بهره وری" ؛ تهران: مؤسسه مطالعات و پژوه ش های بازرگانی.

    4) ابیلی، خدایار و موفقی، حسن (1389). "مدیریت منابع انسانی(با تاکید بر رویکردهای نوین)" چاپ اول،سازمان مدیریت صنعتی.

    5) الوانی، سیدمهدی (1386)، "تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی" ، انتشارات سمت.

    6) الوانی، سیدمهدی و شریف‌زاده، فتاح؛ (1386) "فرایند خط مشی‌گذاری عمومی"، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.

    7) امانی،مهدی و عبدالملکی،جلال (1386). "مطالعه تطبیقی میزان بهره وری در کارکنان مدارس دولتی و غیر انتفاعی با تاکید بر کیفیت زندگی کاری در سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی"

    8) انصاری رنانی، قاسم و سبزی علی آبادی، سارا،(1388). " اولویت بندی عوامل سازمانی موثر در ارتقاء بهره وری نیروی انسانی در صنایع کوچک" ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.

    9) ایران نژاد پاریزی، مهدی،(1378). "روش‌های تحقیق در علوم اجتماعی" ،تهران، نشر میدان

    10) آذر، عادل و مومنی، منصور، ( 1383 ). "آمار و کاربرد آن در مدیریت، تحلیل آماری" ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگا هها (سمت)

    11) آرمسترانگ، مایکل،(1390). "مدیریت جبران خدمات"، ترجمه: جوادین،سید رضا و پورولی، بهروز و جمالی پویا، الهام، انتشارات ارگ.

    12) پایگاه اینترنتی: بانک ملی،1391 قابل مشاهده در: http://bmi.ir/Fa/DynamicPage.aspx?id=42&smnuid=10011405.

    13) پایگاه اینترنتی: سازمان ملی بهره وری ایران، قابل مشاهده در: http://nipo.spac.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=92a43b99.

    14) پایگاه اینترنتی: صندوق بازنشستگی بانکها، قابل مشاهده در: http://www.sbbiran.ir/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemi.

    15) پویان، علی؛ معصومی، مریم. (1388). "استقرار چرخه بهره وری" ، تهران: هفتمین کنفرانس کیفیت و بهره‏وری.

    16) جزینی، نسرین، (1388). "مدیریت منابع انسانی" ، تهران، چاپ و نشر بازرگانی.

    17) جون. شرمرهورن، جیمز جی، هانت. ریچارد ان، بورن(1387). "مدیریت رفتار سازمانی" . ترجمه‌ی مهدی ایران نژاد پاریزی، محمد علی بابایی، محمد علی سبحان اللهی، تهران. موسسه‌ی تحقیقات و آموزش مدیریت.

    18) حافظ نیا، محمدرضا، (1383). "مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی" ، چاپ دهم، تهران، انتشارات سمت.

    19) حبیبی، آرش،(1391). " آموزش کاربردی نرم‌افزار SPSS" ، ناشر: پایگاه اینترنتی پارس‌مدیر: http://www.parsmodir.com/com/articlereq.php

    20) خاکی، غلامرضا (۱۳۸۶). "آشنایی با مدیریت بهره وری" ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

    21) خاکی، غلامرضا (1387). "روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی" ، چاپ چهارم، تهران، انتشارات بازتاب.

    22) خاکی، غلامرضا (1390). "روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی" ، تهران: انتشارات بازتاب.

    23) دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل ( 1384 ). "رو ششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکرد جامع" ،تهران: انتشار صفار.

    24) دعائی، حبیب اله،(1386). "مدیریت منابع انسانی(نگرش کاربردی)" ، مشهد،ناشر: بیان هدایت نور.

    25) دهقان نبی اله ،صالحی صدقیانی جمشید,مرادی آیدیشه شعبان(1389) "تبیین ارتباط ابعاد غنی سازی شغل و رضایت شغلی کارکنان (مورد: شرکت برق)" ، پایگاه اطلاعات علمی (SID).

    26) رستگار، عباسعلی و داودی، سیدمهدی و فرتاش،کیارش وسعادت، حمیدرضا (1391)، "تاثیر غنی سازی شغل بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی (مطالعه موردی: کارکنان بانک ملت استان مازندران)" ، پایگاه اطلاعات علمی (SID) .

    27) رضائیان، ع. (1387). " مبانی سازمان و مدیریت" ، انتشارات سمت.

    28) رونق، یوسف.(1384). "مدیریت حقوق و دستمزد" ،تهران، انتشارات فرمنش.

    29) زارعی متین، حسن،(1391). "مدیریت منابع انسانی" ، قم، ناشر: بوستان کتاب.

    30) زمانی، فرهاد(1375)."بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری نیروی کار در صنایع مس ایران" ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    31) سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه(1380). "روش‏های تحقیق در علوم رفتاری" . تهران: انتشارات آگاه.

    32) سلطانی، ایرج (1384)،" بهره وری منابع انسانی" ،اصفهان ،انتشارات ارکان.

    33) سیدجوادین سیدرضا، عطاردی محمدرضا(1384) "عوامل موثر بر افزایش بهره وری کارکنان دانش مدار در صنعت خودرو ایران" ،همایش ملی بهره وری و توسعه، تبریز.

    34) شریفیان، محمد علی(1386)."مدیریت سرمایه انسانی" ، تهران، مهر کاویان.

    35) شهابی، رضا؛ کاکایی رضا و رمضانی، رضا (1387)، " بررسی تاثیر مولفه های کیفی بر شاخص های دستمزد و بهره وری نیروی کار" فصلنامه آموزشی مهنسی ایران ، ش 40، زمستان 1387: 127.

    36) صفری،عبدالله(1389). " بررسی نظام جبران خدمت کارکنان و رابطه آن با انگیزش، رضایت، عملکرد، و تعهد در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی" ، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری.

    37) طاهری، شهنام (1378). "بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها(مدیریت بهره وری فراگیر)" ؛ تهران : نشرهستان.

    38) عباس پور، عباس و باروتیان، هدی (1389) "بررسی رابطه ارتباطات اثربخش و عملکرد سازمانی در واحدهای ستادی شرکت ملی گاز ایران" فصل نامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت.

    39) عریضی، حمید رضا(۱۳۸۴)،" پیشنهاد طرح"، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

    40) عمادی،پرویز (1381)، " عوامل موثر بر افزایش بهره وری منابع انسانی در شرکت پالایش نفت اصفهان" دانشگاه آزاد اسلامی.

    41) فرد،آر دیوید، (2000). "مدیریت استراتژیک" ، ترجمه: دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی.

    42) فقیهی، ابوالحسن؛ یعقوبی، نورمحمد. (1383). "دولت اکترونیک انتخاب یا اجبار". فرهنگ مدیریت، 5، 29-44.

    43) کل، جی ای (1380). " تئوریها و فرآیندهای مدیریت" ترجمه: سهراب خلیلی شورینی. تهران مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    44) کیت، دیویس و استورم،جان(1380)."رفتار انسان در کار" مترجم: طوسی،محمدعلی،تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    45) گریفن، مورهد گریگوری (1383). " رفتار سازمانی" مترجمان: مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده. تهران. انتشارات مروارید.

    46) گودرزی، محمد و عطایی،علی (1388). " عنوان رابطه بین حقوق بهره وری منابع انسانی" دانشگاه آزاد اسلامی؛ واحد مبارکه.

    47) متقی، محمد حسین (1384). "جزوه ی درسی منتشر نشده دوره ی کارشناسی ارشد". مدیریت دولتی. دانشکاه آزاد کرمان.

    48) مقیمی، محمد (1392). " مدیریت منابع انسانی" ،تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ دوم.

    49) موسوی نسب،یوسف و سعادت، اسفندیار،(1376). "نقش نظام جبران خدمات در جذب نگهداری و انگیزش نیروی انسانی". پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.

    50) میرزایی، بهنام،(1391). " بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری نیروی انسانی در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران"، پایگاه مقالات علمی مدیریت www.system.parsiblog.com.

    51) نصرپور حمید(1382)، "ضرورت توجه به بهره وری نیروی انسانی و عوامل موثر بر آن " تعاون، شماره 141 ، ص 23.

    52) نظری،محمدرضا،(1387). "عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی" در دانشگاه آزاد اسلامی،نشریه مدیریت.

    53) وزیری‏سرور، اعظم؛ منصوری، حسین؛ ادیبان، احمد(1388). "شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهره‏وری نیروی انسانی با استفاده از تکنیکهای MADM (مطالعه موردی: کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان هرمزگان)". نشریه روان‌شناسی تعلیم و تربیت، 100، 135-159.

    54) هرسی، پال و بلانجارد، کنت،(1382). "مدیریت رفتار سازمانی: کاربرد منابع انسانی" ،ترجمه: علاقه‌بند، علی، موسسه‌ انتشارات‌ امیرکبیر.

    55) هنری، حامد و رضائیان،علی (1385) " ارتباط بین انگیزش و بهره وری منابع انسانی در سازمان تربیت بدنی"،مجله حرکت؛ شماره:27

    منابع انگلیسی

     

    Aduda, Josiah (2011)," The relationship between executive compensation and firm performance in the Kenyan banking sector", Journal of Accounting and Taxation Vol. 3(6), pp. 130-139, October 2011.

    Aon Hewitt (2012)," Total Rewards Survey" [Online]. Available: www.aonhewitt.com.

    Ban Carolyn, Faeman, Sue.R and Riccucci, Norma, M(2002), "Productivity and Personnel Process" .pp.168

    Bateman S.thomas. Scott A.Snell (2007), "Management Leading & collaborating in a competitive word" , Seventh Edition , MC Graw Hill , Irwin.pp.64

    Boxall ,P and Purcell, J (2009) "Strategic Human Resource Management" , Palgrave Macmillan, Basingstoke.

    DALTON, M. (1997), "Are Competency Models a Waste?, Training and Development" , Vol. 51, N°10, p. 46.

    Datta, Deepak k.; Guthrie, James P.; Wright, Patrick M., "Human Resource  anagement and Labor Productivity: Does Induster Matter?", Academy of Mangement Journal, Vol. 48, No. 1, 2005, PP. 135

    De Cenzo, D.A. & Holoviak, S.J. (1991). "Employee Benefits". Englewood Cliffs, N. j. Prentice Hall.PP.68

    De Cenzo, D.A. & Robbinz, S.P.(1996). "Human Resource management". (1996: 5th ed. &1999 6th ed.), New York.PP.478

    Dearden, L., Reed, H., & Van Reenen, J. (2005). "The impact of training on productivity and wages" : evidence from British panel data. 674. Centre for Economic Performance, London School of Economics and Political Science, London, UK.

    Dessler, G., (2000). "Human Resource Management" (8th ed.).Prentice Hall, New Jersy,pp.439

    Dye,t. "understanding public policy" , ninth edition, upper saddle river, nj:prentice hall, 1998.

    Employee  Benefit   Research   Institute (1995). "EBRI Databook on Employee Benefits" . Washington,DC: Employee Benefits Research Institute.

    EnShassi, Adnan; Mohamed, Sherif; Mayer, Peter; Abed, Karem, "Benchmarking  asonry Labor Productivity", International Journal of Productivity and Performance  anagement, Vol. 56, No.4, 2007,

    French,W. (1998). "Human Resource Management" (4th ed). Boston: Houghton Mifflin Company.

     Garg Pooja and Rastogi Renu, " New Model of job Design: Motivating employees performance", Journal of Management Development, Vol. 25, NO.6, 2006, pp. 572-587.

    Gronroos, Christian (2002) "Service management and marketing managing"

    Henderson, R.I. (2006). "Compensation Management in a Knowledge based-World". Prentice Hall, New Jersey.pp.11

    Hersey, H & Goldsmith, M 1980, "A situational approach to performance planning", Training and Development Journal, Madison, vol. 34, no.11, p. 38.

    Herzberg, F. (1966). "Work and Nature of Man" . New York: World.pp.38

    http://www.hr.vt.edu/compensation/total_compensation/index.html

    Leblebici, Demet, (2012), "IMPACT OF WORKPLACE QUALITY ON EMPLOYEE’S PRODUCTIVITY", Journal of Business, Economics & Finance (2012), Vol.1 )1).

    MCLAGAN, P. (1996), "GREAT IDEAS REVISITED”, TRAINING AND DEVELOPMENT", VOL. 50, N°1, P. 60

    Milkovich G.T. & Newman, J.M. (2008). "Compensation", (9th Ed.). McGraw Hill International Edition, USA.

    Mondy, R. W. & Noe, M. R. (1987). Personnel: "The Management of Human Resource" (3rd ed.). Boston: Allyn and Bacon, Inc.

    Mondy, R.W. (2008). "Human Resource Management" (10th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.

    Namasivayam, K., Miao, L., & Zhao, X. (2006). "An investigation of the relationship between compensation practices and firm performance in the us hotel industry". International Journal of Hospitality Management, 26, 574.

    O'Neal, S (1998) "The Phenomenon of total rewards" , ACA Journal, 7 (3), pp18

    Peter, Drucker. (2002). "Innovation and  Enterpreneurship", New York: Harper&rRow.pp.36

    Pfeffer, J (2011) "Managing Behavior in Organization", Acott, Glenivew, IL

    Pfeffer,(1998) "The Human Equation: Building profits by putting people first", Harvard Business School Press, MA.pp.28

    Phonsanam, Soodchai Ting, (2010) "Total compensation practices and their relationship to hospitality employee retention". UNLV, Paper 561

    Prokopenko. (1987 ). Productivity Management, P .86

    Sauian, Mohd. S., "Labor Productivity: an Important Business Strategy in Manufacturing", Integrated Manufacturing Systems, Vol. 13. No. 6, 2002, PP. 438.

    Shahidul M. I. and Syed Shazali S.T. 2010. "Dynamics of manufacturing productivity: lesson learnt from labor intensive industries". Journal of manufacturing Technology management, Vol. 22, No 5. ww.emeraldinsiht.com

    SPENCER, L.M. and SPENCER, S.M. (1993), "Competence at Work: Models for Superior Performance", John Wiley and Sons, Inc., New York, Chichester, Brisbane, Toronto, Singapore.pp.93

    Sturman, M.C. (2001). "The compensation conundrum: Does the hospitality industry shortchange its employees – and itself?" The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 47, 70.

    Thompson, P (2002) "Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development" , London.pp,58.

    Towers Perrin, (2005) "Reconnecting with Employees: Quantifying the value of engaging your workforce" , Tower Perrin, London.

    Wether, JR; Buch, William; McClure, "Productivity Through People", West Publishing Company, New York: 1986.

    WorldatWork (2012), "total Rewards: From strategy to implementation", WorldatWork,L ondon.

    Zemguliene, Jolanta (2012), " Employee Perceived Factors of Labour Productivity: Evidence from Bank Enterprise", Sauletekio 9, LT–2040 Vilnius, Lithuania.

    Zhou Jiang, Qian Xiao, Henan Qi & Lei Xiao (2009). "Total Reward Strategy: A Human Resources Management Strategy Going with the Trend of the Times". International Journal of Business and Management, Vol. 4, No. 11.


موضوع پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), نمونه پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), جستجوی پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), فایل Word پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), دانلود پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), فایل PDF پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), تحقیق در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), مقاله در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), پروژه در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), پروژه درباره پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان), رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان)

پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A.» رشته مدیریت اجرایی (استراتژیک) چکیده هدف از این پژوهش بررسی تاثیر نظام نگهداشت نیروی انسانی بر بهره­وری سازمانی در شرکت سهامی مخابرات استان هرمزگان است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان ستادی شرکت مخابرات استان هرمزگان می باشد که به روش تصادفی طبقه­ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد ...

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد( (M.A مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی چکیده در شرایط متغیر و پیچیده امروزی که بر محیط اداری، اقتصادی و اجتماعی حاکم است ، یکی از عواملی که می تواند به افزایش کارایی ، اثربخشی و رضایت ارباب رجوع در بخش دولتی کمک نمایند، بهره وری است. به همین دلیل در این تحقیق تلاش گردید عوامل موثر بر بهره وری کارشناسان فنی دهیاریهای استان گیلان شناسایی و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش: استراتژیک چکیده هدف کلی پژوهش حاضر، تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان می باشد. برای این منظور یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی طراحی شده است. جهت آزمون فرضیه ها پرسشنامه ای شامل 45 سوال با توجه به شاخصهای تعریف شده برای ابعاد الزامات برنامه ریزی ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش: مدیریت منابع انسانی 1-1. مقدمه یکی از اهداف اصلی هر سازمانی، دستیابی به بهره وری است. برای رسیدن به این هدف، راهی جز توسل به نوعی دیدگاه سیستمی، بومی و کاربردی وجود ندارد. موفقیت­های چشمگیر دهه اخیر سازمان هایی با حداقل امکانات از یک سو و شکست سازمان هایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر، بیانگر نقش قابل ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد "M.A." مديريت  شهريور  1390   چکيده هدف تحقيق بررسي تاثير استقرار نظام پيشنهادات بر کارآمدي نظام پاسخگويي حرفه اي مرک

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: تحول چکیده اهداف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عمکلرد شرکت های تولیدی شهرستان رشت است. روش ها: جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های تولیدی استان گیلان واقع درشهرستان رشت می باشد و به روش نمونه گیری تصادفی از بین آنها 109 شرکت انتخاب شد. پرسشنامه ای شامل 22 سوال برای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A( گرایش مدیریت دولتی(مدیریت نیروی انسانی) چکیده : در این تحقیق رابطه بین مولفه های یادگیری سازمانی با بهره وری منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مدیران ارشد ، میانی و اجرایی شهرداری شهرستان محلات می‌باشد. تعداد مدیران اصلی برابر 15 نفر، تعداد مدیران میانی برابر 28 نفر و تعداد مدیران اجرایی برابر 19 نفر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش تحول چکیده با توجه به رابطه بین توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارکنان و اهمیت روزافزون ترک شغل و جابجایی کارکنان و هزینه های زیادی که این پدیده به سازمان تحمیل می کند، توجه به رضایت شغلی کارکنان سازمان یکی از موضوعات مهم در مدیریت منابع انسانی هر سازمان می باشد. با افزایش فشارهای محیطی و کاری و رقابتی در سازمان ها و لزوم تحمل این ...

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت چکیده: بهره وری و استفاده موثروکارآمد از منابع سازمانی ( نیروی انسانی ، سرمایه ، مواد ، انرژی و اطلاعات و غیره...) هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و موسسات خدماتی می باشد .امروزه شرط بقای هرسیستم سازمانی بذل توجه عمیق و کافی به نیروهای انسانی موجود خود وتلاش در جهت خلق ارزشی تحت عنوان "کارکنان ...

ثبت سفارش