پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل

word 959 KB 31196 84
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

    گرایش بازاریابی ( M.A)

     

     

    چکیده:

    در مفهوم بازاریابی اعتقاد براین است که نیل به اهداف سازمانی بستگی تام به تعریف و تعیین نیازها و خواسته‌های بازارهای هدف و تأمین رضایت مشتری به نحو مطلوب‌تر و موثرتر از رقبا دارد. تحقیق حاضر به بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل در شهر ایلام پرداخته است و عوامل ارزش‌ ساز از دید مشتریان انتخاب و رتبه‌بندی شده است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی که به روش پیمایشی انجام شده است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه بوده که روایی صوری آن براساس دیدگاه صاحب‌نظران و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (71%) سنجیده شد، جامعه آماری تحقیق (9531= N) نفر از دارندگان سیم کارت ایرانسل که از 1 فروردین 92 تا 31 شهریور 92 برای سیم کارت ایرانسل در دفاتر فروش ایرانسل در شهر ایلام ثبت نام کرده‌اند، حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران (369= S) تعیین شدند که نحوه انتخاب آنها بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انجام گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها براساس فرضیات تحقیق، با استفاده از روش‌های آمارتوصیفی و استنباطی (رگرسیون خطی) با کمک نرم افزار (16SPSS) انجام گردید. یافته‌ها نشان می‌دهد که بین متغیرهای مستقل کیفیت خدمات، تنوع خدمات، تصویر ذهنی شبکه، قیمت شبکه و نرخ تماس و متغیر وابسته ارزش (ادارک) از دید مشتری رابطه معناداری در سطح (05%) وجود دارد. پیشنهاد می‌شود برای جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان اپراتور تلفن همراه انواع خدمات روز با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سطح گسترده‌ای ارائه گردد محدودیت اصلی این تحقیق ارتباط برقرار کردن با مشتریان اپراتور ایرانسل برای تکمیل پرسشنامه ها بود.

    واژگان کلیدی: ارزش از دید مشتری، مشتریان اپراتور ایرانسل، کیفیت خدمات، تصویر ذهنی شبکه، قیمت شبکه، نرخ تماس.

    فصل اول

    کلیات

    1- مقدمه

    امروزه موفقیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی در گرو توجه به نام ارزش است. در این تحقیق ارزش با معیارهای کیفیت خدمات، رضایتمندی مشتریان از تنوع، تصویر ذهنی شبکه، قیمت شبکه و نرخ تماس ارزیابی و تعریف می‌شود. با توجه به اینکه ارزش آفرینی پارادایم عصر حاضر به شمار می‌رود، حوزه‌های مختلف درصدد بهره‌گیری و پیاده‌سازی عملی آن در بخش‌های مختلف کسب و کار خود هستند ( غفاریان، 1388).

    نظر به اینکه در عصر حاضر بازارهای رقابتی در اوج خود هستند توجه به اولویت‌های مصرف کننده و جلب رضایت مشتریان ضامن بقا در این بازارهای می‌باشد ( مکی، 1387)

    در این تحقیق برآنیم تا به بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل بپردازیم دلیل آن نیز مهم بودن شناخت عوامل ارزش آفرین از دید مشتریان برای جلب رضایت و وفاداری آنان و رقابت موثر و سودمند با سایر اپراتورهای تلفن همراه می‌باشد.

    1-2- بیان مسئله

    بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در دنیا به سمت بزرگتر شدن و افزایش محیط فعال کسب و کارشان پیش می‌روند شاید یکی از دلایل این امر، پاسخگویی به نیازهای چندگانه مشتریان می‌باشد، مدیران سعی می‌کنند که از طریق براوردن نیازهای چند جانبه مشتریان آن‌ها را به خود وفادار سازند. به همین دلیل و دلایل فنی دیگر نظیر برآورده ساختن ارتباطات با کیفیت بهتر، تنوع خدمات بیشتر و هزینه کمتر، بسیاری از شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه به تنوع روی آورده‌اند (صابر رحمان و همکاران، 2011).

    نتیجه‌ی این مطالعه به ارائه دهندگان خدمات مخابراتی آینده جهت اقدامات پرشور در جهت غنی سازی و تجربه‌ی خدمات مشتریان کمک می‌کند، این تحقیق خصوصاً بر روی مصرف کننده در صنعت موبایل متمرکز می‌شود. علاوه بر این تحقیق مطرح شده براساس مطالعه‌ی قبلی مصرف کننده با بررسی نقش تصوراتی که در نهایت بر روی انتخاب خدمات یک اپراتور تاثیر می‌گذارند، ساخته می‌شود ( کرامتی و همکاران، 1388).

    این تحقیق با درک معیار انتخاب مشتری برای یک اپراتور تلفن همراه سعی در پیدا کردن عوامل ارزش ساز از دیدگاه مشتری دارد، همچنین سعی خواهد شد تصورات مصرف کنندگان و خواسته‌های در حال احیای آن‌ها در مورد ارائه دهندگان خدمات مخابراتی موبایل و خدمات آن‌ها دقیقاً شرح داده شده شود (کرامتی و همکاران، 1388).

    هدف انجام این پژوهش بررسی عواملی است که بابت آن مشتری از اپراتور خود رضایت کسب می‌کند. در این پژوهش عواملی همچون کیفیت خدمات، قیمت شبکه، نرخ تماس، امکانات قابل ارائه (تنوع) و برند شبکه و ... که می‌تواند باعث جلب مشتری و حفظ آن در بلند مدت و همچنین افزایش توان رقابت با دیگر شرکت‌های مخابراتی که به سرعت در حال رشد و توسعه گردد، بررسی می‌شود. در این تحقیق ما بر آنیم تا به بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل بپردازیم.

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    تلفن همواره تعاملات اجتماعی گسترده‌ای را بین افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها  وهمچنین دولت‌ها ایجاد می‌کند و یک محیط بین‌المللی و شبکه‌ای گسترده را در ارتباط با کشورها، فرهنگ‌ها و هویت‌ها و کسب و کار ملی ایجاد می‌کند. پیشرفت تکنولوژی ارتباطات امروز مرز جهانی را نادیده می‌گیرد و از جهان یک «دهکده‌ی جهانی می‌سازد» بخش مخابرات تغییر حوادث جهانی را با آزادسازی و خصوصی سازی این بخش که به نوبه‌ی خود یک رقابت شدید را گسترده می‌سازد، تجربه می‌کند ( رنجبر یزدی، میرزایی‌نژاد، 1385).

    شرکت‌ها به خاطر رقابت شدید سعی در گرفتن حداکثر سهام بازار از طریق فراهم کردن خدمات متعدد برای برآوردن کردن نیازهای مشتریان، خواسته‌ها و تقاضاها دارند. ( مکی، 1387).

    چون رقابت در میان اپراتورها افزایش‌ یافته است پس آگاه بودن از تصورات مصرف کننده در مورد کیفیت سرویس، تصویر برند و رضایت مشتریان ضروری است. علاوه بر این یک اختلاف تحقیقاتی بزرگ وجود دارد که با کیفیت خدمات، تصویر برند و رضایت مشتریان نسبت به تصورات مشتریان اپراتورهای تلفن همراه مرتبط است. خصوصاً تحقیقاتی تجربی که تحقیقات جدید را در این زمیه افزایش می‌دهند در این زمینه نادر است.  (صابر رحمان، 2012). از آنجا که تحقیقات حاضر در کشور ما تاکنون رابطه بین خدمات اپراتور و ارزش از دیدگاه مشتری را بررسی نکرده است، لذا جنبه‌های مختلف این بررسی تازگی داشته است. از طرفی با ظهور اپراتورهای مختلف در کشور از جمله (همراه اول، ایرانسل، رایتل) لزوم بررسی این مورد بیش از پیش درک می‌شود. این تحقیق در صورت موفقیت می‌تواند به امر بازاریابی اپراتورهای مختلف کمک نماید تا با تشخیص ارزش‌های مورد نظر مشتری بهتر بتواند خواسته‌های آنها را برآورده و به طبع در امر بازاریابی موفق‌تر عمل کنند.

    1-4- جنبه جدید بودن  پژوهش

    پژوهش حاضر از آن رو حائز اهمیت است که جنبه‌های نوین زیر را داراست ازجمله:

    الف- در کشور عموماً اصل موضوعات مربوط به اپراتور اساساً چندان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند خصوصاً موضوع ارزش از نگاه مشتری اپراتور که اصلاً تاکنون بررسی نشده است.

    ب- در خارج از کشور نیز این موضوع اگر چه بررسی شده است اما اولاً این پژوهش‌ها نیز چندان وسیع نیستند و ثانیاً در پژوهش‌ها به انجام گرفته حداکثر سه فاکتور (البته در تحقیق‌های مختلف، فاکتورهای متفاوت) مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما در تحقیق حاضر 5 فاکتور (کیفیت خدمات، تنوع خدمات، تصویر ذهنی شبکه، قیمت شبکه، نرخ تماس) مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

    ج- تحقیق حاضر براساس بررسی های میدانی صورت گرفته است که این نقطه قوت این تحقیق است و با برای 380 نفر، پوشش مناسبی از افراد شکل گرفته است، در حالیکه بیشتر مطالب مربوط به این عرصه در کشور، مقالات نظری هستند که از سوی صاحبنظران مرتبط با مخابرات تهیه شده‌اند و مشتریان را مورد تحقیق و بررسی قرار نداده‌اند.

    1-5- تاریخچه مطالعاتی

    1- مهناز رنجیر یزدی و محمدرضا میرزایی نژاد، 1387 در تحقیقی به نام "چارچوبی برای استراتژی توسعه مخابرات موبایل" نسل‌های مختلف سیم کارت ها و موانع توسعه مخابرات در کشورهای در حال توسعه را شرح داده است.

    2- عباس کرامتی، محسن اردبیلی و بابک سهرابی، 1388 در تحقیقی به نام "تحلیل رویگردانی مشتریان، بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران" عواملی را که باعث رویگردانی مشتریان از اپراتورهای خود می‌شود را تعیین کرده‌اند.

    3- محمدرضا میرزایی‌نژاد، خشایار سیدشاکری و پگاه پلنگی، 1390 در تحقیقی به نام "تخمین تابع تقاضای تلفن همراه با تاکید بر ورود اپراتور جدید" عواملی را که بر تابع تقاضا برای خرید اپراتور تلفن همراه موثره هستند را برشمرده‌اند.

    4- جوپیارد،[1] آنا ریلاندر،[2] 2006 در تحقیقی به نام "از زنجیره ارزش تا شبکه ارزش: بینشی از اپراتور موبایل" عوامل ارزش‌زا را برای موفقیت در میان رقبا در صنعت اپراتورهای تلفن همراه را تعیین کرده است».

    5- صابر رحمان، احسنول هاکو،[3] اسماعیل سیداحمد، 2011 در تحقیقی به نام "انتخاب معیارهایی برای خرید اپراتور تله کام در میان مشتریان مالزی" 3 معیار برای خرید اپراتور تلفن همراه بدست آورده‌اند.

    6- صابر رحمان، 2012 در تحقیقی به نام "ادارک مشتری از اپراتور و عوامل‌ ارزش زا" 3 عامل ارزش زا برای ادراک مشتری از اپراتور را بررسی کرده است.

    1-6- اهداف تحقیق

    هدف کلی: تحقیق عبارت است از شناخت عوامل ارزش ساز از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل.

    اهداف ویژه:

    شناخت سازه‌های تاثیرگذار بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن همراه.

    اندازه گیری سازه‌های تاثیرگذار بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن همراه.

    رتبه بندی فرایند ارزش از دیدگاه مشتریان تلفن همراه.

    هدف کاربردی:

    طراحی و تعیین مدل مفهومی بهینه و استخراج مدل نهایی برای بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل.

    1-7- فرضیات تحقیق

    1: کیفیت خدمات مطلوب اپراتورهای تلفن همراه بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن  همراه تاثیر مثبت دارد.

    2: رضایتمندی مشتری از تنوع خدمات بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن  همراه تاثیر مثبت دارد.

    3: تصویر ذهنی از شبکه (برند شبکه) بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن  همراه تاثیر مثبت دارد.

    4: قیمت پایین سیم کارت (قیمت شبکه) بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن  همراه تاثیر مثبت دارد.

    5: نرخ پایین تماس بر ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن  همراه تاثیر مثبت دارد.

    1-8- حدود مطالعات

    قلمرو زمان: فرایند جمع‌آوری داده‌ها از 1 فروردین سال 92 تا 31 شهوریور 92

    قلمرو موضوع: بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل

    قلمرو مکان: کشور ایران، شهرستان ایلام

    محدوده انسانی: پژوهش حاضر مشتریان اپراتور ایرانسل در شهرستان ایلام را مورد بررسی قرار داده است.

    1-9- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی

    تعریف مفهومی ارزش: در فرهنگ فلسفی لالاند[4] مفهوم  ارزش در کالا یا خدمات و نسبت آن با انسان در چهار بعد ذکر شده است:

    1- تا چه مورد آرزو و علاقه فرد یا گروه است (درجه تعلق ارزشی)

    2- چه مقدار شایستگی توجه و علاقه‌مندی دارد (ارزش ذاتی)

    3- چه هدفی را برآورده می‌سازد (ارزش کارکردی)

    4- در یک گروه و زمان یعنی چه مقدار ارزش مبادله‌ای دارد (ارزش مبادله‌ای)( مکی، 1387).

    تعریف عملیاتی ارزش: عوامل و متغیرهایی که بر ادراک مشتری برای رضایت هر چه بیشتر از اپراتور تلفن همراه تاثیر دارد و بر وفاداری مشتری نسبت به اپراتور خود تاثیر می‌گذارد و در این تحقیق این متغیرها عبارت‌اند از: کیفیت خدمات، تنوع خدمات، تصویر ذهنی شبکه، قیمت شبکه و نرخ تماس.

    تعریف مفهومی کیفیت: تمام ویژگی‌های یک محصول که در توانایی آن برای برآورده نمودن نیازهای تصریح شده یا تلویحی موثر است( نعمتی و گازور، 1386)

    تعریف عملیاتی کیفیت خدمات: در این تحقیق کیفیت خدمات اپراتور با توجه به معیارهایی از قبیل برقراری تماس و دادن پیام کوتاه در هر زمان، برقراری تماس و دادن پیام کوتاه در هر مکان، برقراری تماس با بهترین کیفیت صدا، دادن پیام کوتاه در سریع ترین زمان و استفاده آسان، راحت و بدون مشکل از سایر خدمات اپراتور اندازه گیری شده است.

    تعریف مفهومی تصویر ذهنی شبکه (برند شبکه): تصویر برند، تصویری است که مردم درباره شرکت یا محصولات تولیدی آن دارند. شرکت با طراحی و ترسیم یک هویت یا جایگاه، تصویر ذهنی مردم را شکل می‌دهد ( رحیم‌نیا و فاطمی، 1385).

    تعریف عملیاتی تصویر ذهنی شبکه: در این تحقیق تصویر ذهنی شبکه با توجه به معیارهایی از قبیل جایگاهی که ایرانسل در میان جامعه دارد، تصویر ذهنی اپراتور ایرانسل در مقایسه با تصویر ذهنی اپراتورهای دیگر کشور و احساسی که فرد با داشتن سیم کارت ایرانسل در میان افراد جامعه دارد، اندازه گیری شده است.

    تعریف مفهومی تنوع: تنوع در خدمات شامل تمام ویژگی‌هایی می‌شود که یک خدمت را از سایر خدمات جدا می‌کند. از نگاه مدیریتی مشخصه‌های ایجاد کننده تنوع بسیار پیچیده بوده و به دو دسته تقسیم می‌شود:

    مشخصه‌های غیرقابل کنترل و قابل کنترل، در متون فارسی تنوع به معنی گونه گونه شدن و یا بودن است که در عرف به گوناگون مشهور است ( شاه طهماسب و همکاران، 1388).

    تعریف عملیاتی تنوع خدمات: در این تحقیق خدمات اپراتور با توجه به معیارهایی از قبیل ارائه خدمات مختلف مانند: اطلاع از هزینه تماس، پیشنهادهای تشویقی، دسترسی به اینترنت، خدمات ارزش افزوده، پیام‌گیر صوتی، شارژ مستقیم از طریق تلفن همراه، MMS، سرویس آهنگ پیشواز، ریزمکالمات اعتباری، سرویس اعلام دسترسی، لطفا با من تماس بگیرد، سرویس اطلاعات شهری، پیامک صوتی، کاهش تعرفه پیامک، تبدیل سیستم اعتباری به دائمی و ارسال شارژ اندازه گیری شده است.

    تعریف مفهومی قیمت: هزینه‌ایی را که فرد برای بدست آوردن کالا یا خدمت و استفاده از آن را می‌پردازد قیمت گفته می‌شود ( رنجبران، 1392).

    تعریف عملیاتی قیمت شبکه: قیمت شبکه هزینه‌ای است که فرد بابت دریافت سیم کارت یا استفاده از شبکه می‌پردازد. در این تحقیق قیمت شبکه با توجه به معیارهایی از قبیل مطلوب بودن قیمت شبکه ایرانسل، قیمت شبکه در مقایسه با خدماتی که اپراتور به مشتری ارائه می‌دهد، قیمت شبکه ایرانسل در مقایسه با قیمت شبکه اپراتورهای دیگر و عدم تاثیر قیمت شبکه اندازه‌گیری شده است.

    تعریف مفهومی نرخ تماس: عبارت است از هزینه‌ایی که مشتری برای ارتباط با دیگران از طریق تماس با اپراتور تلفن همراه می‌پردازد (رنجبران، 1392).

    تعریف عملیاتی نرخ تماس: عبارت است از هزینه‌ای که فرد برای یک دقیقه تماس و دادن یک پیام کوتاه به افراد درون شبکه (افرادی که سیم کارت ایرانسل دارند) و بیرون شبکه (افرادی که سیم کارت‌های دیگر را دارند) می‌پردازد. در این تحقیق نرخ تماس با توجه به معیارهایی از قبیل تاثیر نرخ تماس در انتخاب اپراتور ایرانسل، نرخ تماس در مقایسه با کیفیت خدمات تماس و پیامک، نرخ تماس در اپراتور ایرانسل در مقایسه با نرخ تماس اپراتورهای دیگر کشور و عدم تاثیر نرخ تماس در انتخاب اپراتور ایرانسل اندازه گیری شده است.

    1-10- روش‌های تحلیل داده‌ها

    تحقیق حاضر با توجه به هدف مطالعه (بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل) کاربردی است با توجه به تقسیم‌بندی خصوصیات موضوع تحقیق، پژوهش حاضر از نوع تحقیق توصیفی- همبستگی می‌باشد. براساس زمان تحقیق، این پژوهش از نوع پیمایشی می‌باشد. براساس روش جمع‌آوری اطلاعات تحقیق در دسته روش‌های میدانی قرار می‌گیرد.

    به منظور توصیف و تلخیص داده‌ها جمع‌آوری شده از آمار توصیفی و استنباطی مناسب استفاده شده است به منظور توصیف داده‌ها ازجدول فراوانی و به منظور تحلیل داده‌های استنباطی از تحلیل رگرسیون خطی استفاده شده همچنین برای آزمون فرضیه‌ها از آزمون کلموگروف- اسمینروف استفاده شده است.

     

    Value Evaluation from irancell corporate in customers perspective

     

     

    Abstract

    The marketing concept is believed that achieving organizational goals depends entirely on defining the needs and demands of the target markets, and providing customer satisfaction more effectively and efficiently than the competition. This study examined the value from the consumer's Irancell perspective in the city of Ilam, and the value of the instrument, from the customer's perspective is choice and ranked. The purpose of this research is applied that its survey method was conducted. Data gathering tool was questionnaire and writing that based on expert opinion and reliability using Cronbach's alpha coefficient 71% has been measured, the statistical population N = 9534 were MTN SIM card holders, which was enrolled for MTN sim in MTN sales offices in the city of Ilam in March 21 2013 to September 22 2013. Sample size were defined using Cochran's formula (S= 369) that how to choose them was done based simple random sampling method. Data analysis were performed based on research hypotheses using descriptive and inferential statistics methods with spss v16 software. Results indicate that between independent variables of service quality, variety of services, image storage, network cost, calling rates and the variable dependent to value (perceived) by view of the customer there are a significant relationship in the 5% levels. Recommended that to attract more customer satisfaction of mobile operators, will present the highest quality and most affordable variety of services on a large scale.

    Keywords: Value from customer view, Mobile operator, Quality of services, Network image, Network price, calling rate.

     

     

  • فهرست:

    چکیده...................................................................................................... 1

    فصل اول: کلیات

    1-1- مقدمه............................................................................................. 3

    1-2- بیان مسئله....................................................................................... 3

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق............................................................ 3

    1-4- جنبه جدید بودن پژوهش ...................................................................... 4

    1-5- تاریخچه مطالعاتی.............................................................................. 4

    1-6- اهداف تحقیق ................................................................................... 5

    1-7-  فرضیات تحقیق ............................................................................... 5

    1-8- قلمرو پژوهش................................................................................... 5

    1-9- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی......................................................... 5

    1-10- روش‌های تحلیل داده‌ها....................................................................... 7

    فصل دوم: مروری بر ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه............................................................................................. 9

    بخش اول: ارزش از دید مشتریان

    2-1-1- معنی لغوی و تعریف اصطلاحی ارزش................................................ 10

    2-1-2- بررسی ابعاد ارزش از برخی دیدگاه‌های دانش بشری................................ 10

    2-1-3- نتایج تحقیقات «تریسی و یرسما» در مورد ارزش.................................... 11

    2-1-4- سنجش و ارزیابی ارزش.................................................................. 11

    2-1-5- ارزش از دیدگاه مشتری................................................................... 12

    2-1-6- گروه‌های ارزش............................................................................ 12

    2-1-7- مدل‌های ارزش از دید مشتری............................................................ 13

    2-1-8- مفهوم مدیریت مبتنی بر ارزش........................................................... 16

    بخش دوم: سازه‌های تاثیرگذار

    بر ارزش از دید مشتریان اپراتور تلفن همراه

    2-2-1- کیفیت........................................................................................ 19

    2-2-2- تعریف کیفیت در استاندارد:............................................................... 20

    2-2-3- پنج ویژگی در کیفیت...................................................................... 20

    2-2-4- کیفیت از دیدگاه مشتری.................................................................... 22

    2-2-5- کیفیت از دیدگاه تامین کننده............................................................... 23

    2-2-6- ارتباط کیفیت خدمات با ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن همراه.............. 23

    2-2-7- تعریف تنوع و انواع استراتژی‌های تنوع............................................... 24   

    2-2-8- ارتباط تنوع خدمات با ارزش مشتریان اپراتور تلفن همراه:......................... 26

    2-2-9- تصویر ذهنی برند.......................................................................... 27

    2-2-10- تعریف برند............................................................................... 27

    2-2-11- ارزش ویژه برند و ابعاد تشکیل دهنده آن............................................. 28

    2-2-12- تصویر برند............................................................................... 29   

    2-2-13- ارتباط تصویر ذهنی شبکه با ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن همراه..... 30

    2-2-14- تعریف قیمت با نرخ..................................................................... 31   

    2-2-15- عوامل موثر بر قیمت گذاری........................................................... 32   

    2-2-16- مراحل قیمت گذاری...................................................................... 32   

    2-2-17- ارتباط قیمت شبکه و نرخ تماس با ارزش از دیدگاه مشتریان اپراتور تلفن همراه 33

    بخش سوم: پیشینه تحقیق

    2-3- پیشینه تحقیق................................................................................... 35   

    2-3-1- تحقیقات داخلی.............................................................................. 35   

    2-3-2- تحقیقاتی خارجی............................................................................ 37   

    2-3-3- مدل مفهومی تحقیق......................................................................... 40

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1- مقدمه............................................................................................ 42

    3-2- روش تحقیق ................................................................................... 42

    3-3- جامعه آماری تحقیق........................................................................... 42

    3-4- روش نمونه گیری............................................................................. 43

    3-5- برآورد حجم نمونه............................................................................. 43

    3-6- روش جمع‌آوری اطلاعات.................................................................... 43

    3-7- ابزار تحقیق.................................................................................... 43

    3-8- روایی و پایایی ابزار تحقیق.................................................................. 43

    3-8-1- روایی........................................................................................ 44

    3-8-2- پایایی ........................................................................................ 44

    3-9- متغیرهای تحقیق............................................................................... 44

    3-9-1- متغیر وابسته تحقیق........................................................................ 45

    3-9-2- متغیرهای مستقل تحقیق:.................................................................. 45

    3-10- روش‌های آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده‌ها............................... 45

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

    4-1- مقدمه............................................................................................ 47

    4-2- آمار توصیفی................................................................................... 48

    4-3- آمار استنباطی.................................................................................. 57

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

    5-1- مقدمه............................................................................................ 64

    5-2- جمع‌بندی........................................................................................ 64

    5-3- بررسی نتایج هر فرضیه و مقایسه با پیشینه‌های تحقیق ................................. 67

    5-4- نتیجه گیری کلی .............................................................................. 69

    5-5- پیشنهادهای کاربردی هر فرضیه ........................................................... 69

    5-6- پیشنهادها آتی:.................................................................................. 70

    5-7- محدودیت­های پژوهش ........................................................................ 70

    پیوست‌.................................................................................................. 71

    منابع.............................................................................................................

     

    منبع:

    توحیدی‌فرد، مصطفی. (1384). ارزش از نگاه مشتری. فصلنامه علوم و مدیریت ایران، سال چهارم، شماره 13، صفحات 61-85.

    دلاور، علی. (1391). پردازش و تحلیل داده‌ها در اقتصاد و تحقیقات اجتماعی- اقتصادی تهران. انتشارات فرهنگ صبا، چاپ چهارم.

    رحیم‌نیا، فریبرز، فاطمی، زهرا. (1385). تاثیر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری. مجله‌ تدبیر، 167، شماره ص(4-8).

    رنجبران، بهرام. بازاریابی و مدیریت بازار، چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تهران، دوره اول، ص330.

    رنجبر یزدی، مهناز، میرزایی نژاد، محمدرضا. (زمستان (1387). چارچوبی برای استراتژی توسعه مخابرات ایران، فصلنامه علوم و مدیریت ایران، سال سوم، شماره 12، ص 77-81.

    سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی الهه. (1390). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، چاپ بیست و یکم، نشر آگه.

    شاه طهماسبی، اسماعیل امراللهی، ناهید، غلامعلیزاده ابوذر. (1388). مدیریت تنوع؛ منبع جدید مزیت رقابتی، مجله تدبیر، شماره 205، شماره صفحه (16-22).

    طالبی، ابوتراب. (1385). مفهوم ویژگی‌های ارزش. مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره نهم، شماره 3، صفحات (11-19)

    غفوریان، وفا. (1387). مدیریت بر پایه ارزش. مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره چهاردهم، شماره 2، صفحات (8-12).

    کاتلر، فلیپ، آرمسترانگ، گری. (1390). اصول بازاریابی، ترجمه نگار فروزنده، نشر آموخته، اصفهان، چاپ دوازدهم، صفحات (461-471).

     کارگزار، علی. (1390). دولت همراه سگاپور یک تجربه موفق. فصلنامه علوم و مدیریت ایران، سال ششم، شماره 24، صفحات (65-70).

     کرامتی، عباس، اردبیلی، محسن، سهرابی، بابک. (تابستان 1388). تحلیل رویگردانی مشتریان بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران با کمک روش‌های داده کاوی، فصلنامه علوم و مدیریت ایران، سال چهارم، شماره 14، صفحات 63-91.

    محب علی، داوود، فرهنگی، علی‌اکبر. (1375). مدیریت بازار، چاپ امیرکبیر، تهران، چاپ اول، صفحات (259-267).

    مکی، منوچهر. (1387). مدیریت بر پایه ارزش. مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره چهاردهم، شماره 2، صفحات (8-12).

    میرزایی‌نژاد، محمدرضا، سیدشکری، خشایار، پلنگی، پگاه. (پائیز 1390). تخمین تابع تقاضای تلفن همراه اول با تاکید بر ورود اپراتورهای جدید، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 28، صفحات (161-184).

    نایب‌زاده، شهنار. (1386). ارزش از دیدگاه مشتری، مجله تدبیر، شماره 174. صفحات (1-3)

     نعمتی، بابک، گازور، حسین. (1386). مقایسه سه الگوی کیفیت، دمینگ، بالدریج و EFQM. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 12، صفحات (160-172).

     

    منابع انگلیسی:

    18-  Berry,  LL.  (2005).  Relationship  marketing  of  service:  Growing  Interest,  emerging  perspective,  Journal  of  the  Academy  of  Marketing Science. 23(4) 236­245. 

    19-  Bicket geoffery brown Andrew Andrew b., (2006) “gustomer perceptions of the value delivered by retail banks in south Africa” international journal og bank marketing, 22,5. Pp30.

    20-  Christopher martin (1996), from brand values to customer value”, journal of marketing practice, vol 2, no pp.55-66.

    21-  Christopher martin (2005), from brand values to customer value”, journal of marketing practice, vol 2, no pp.55-66.

    22-  George Evans. (2002). ‘’measuring and managing customer value’’ journal of work study, vol 51, No3,pp.134-139.

    23-  Haber frank, Herrmann and reas, morgan Robert. (2001). ‘’Gaining competitive adventage through customer value orinted managemet’’ journal of customer marketing, vol. 18.Na.1,pp. 41-530.

    24-  Khanh v. la and kanadampully (2009) “market oriented learning and customer recovery management” journal of manging.

    25-  Khalifa A zaddin salem, (2004), ‘’ customer value: a review ofvecent literature and an integvative configuration’’, management Decision, 42,5pp.645-666.

    26-  Mascarenhas et al.(2009). “customer value chain in volvement for co- creating customer delight” , journal of customer marketing, vol 21, no 7, pp. 486-496.

    27-  Peppard, joe, Rylander, Anna. (2006). ‘’from value chain to value Vetwork: insights for mobile opevators’’, Published in European management Iournal, vol.24, 1ssuez.

    28-  Rahman, sabbir. (2012).’’srvice quality corporate Image and customer satis faction to wards custom peveption’’, Business intellihence journal – janurary. 5.No.

    29-  Rahman, sabbir, Haque, Ahasanal, Sayyed, Ismsil. (2011). ‘’ choic critevia for mobile telecom operator’’, intelligence management veview, vol. No1.

    30-  Sawhny and piper,(2002), “value creation through enriched marketing- operations enter face”. Journal of operations management, vol20, pp.259-272.

    31-  Tser- yieth chen et al. (2005),’’ Price, brand cuse and banking customer value’’, International jouvnal of marketing No 3, PP. 273-2910.


موضوع پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, نمونه پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, جستجوی پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, فایل Word پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, دانلود پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, فایل PDF پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, پروژه در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, پروژه درباره پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارزش از دیدگاه مشتریان شرکت ایرانسل

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی مدیریت دانش(KM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دو ابزار کلیدی برای هر شرکتی در محیط رقابتی کنونی هستند.همچنین مدیریت دانش یک مساله مهم در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری است.مدیریت ارتباط با مشتری با یک راهبرد کاری آغاز می شود.این راهبرد،تحول را در سازمان و فرایندهای کاری ایجاد می کند و فرایندهای کاری نیز به نوبۀ خود به وسیلۀ ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان GSM غرب مازندران چکیده: راز ماندگاری در دنیای کسب وکار امروز، داشتن مشتریان راضی و خشنودی است که نه تنها بارها و بارها از خدمات شرکت خرید می­کنند بلکه با معرفی محصولات یا خدمات شرکت (سازمان) به دیگران، عملا هزینه جذب مشتریان جدید را هم به حداقل میرسانند. سازمانها، ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

یان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته:مدیریت بازرگانی گرایش: بیمهپا چکیده در این پژوهش هدف کلی توسعه وپایداری صنعت بیمه می‌باشد که برای رسیدن به این هدف باید به جذب، حفظ و وفاداری بیمه‌گذاران بپردازیم. با افزایش رقابت بین شرکت‌های بیمه در زمینه به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، مدیران این شرکت‌ها ناگزیر به دنبال راه‌هایی برای کسب اعتماد مشتریانشان هستند که منجر به ...

چکيده   امروزه تبليغات شفاهي به عنوان  يکي از ابزارهاي رايج بازاريابي و تبليغات  از اهميت بسياري نزد بازاريابان برخوردار گرديده است، بطوري­که مطالعات بيانگر آن هستند که تبليغ

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي صنايع مهر 1391 شناسايي ارزش[1] مشتريان، از مولفه‌هاي اصلي موفقيت در فروشگاه‌ هاي مختلف مي‌باشد که امروزه مورد توجه بيش از پيش قر

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت تحول چکیده یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388) این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

ثبت سفارش