پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری

word 5 MB 30860 178
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • یان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد  رشته:مدیریت بازرگانی گرایش: بیمهپا

    چکیده

    در این پژوهش هدف کلی توسعه وپایداری صنعت بیمه می‌باشد که برای رسیدن به این هدف باید به جذب، حفظ و وفاداری بیمه‌گذاران بپردازیم. با افزایش رقابت بین شرکت‌های بیمه در زمینه به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، مدیران این شرکت‌ها ناگزیر به دنبال راه‌هایی برای کسب اعتماد مشتریانشان هستند که منجر به وفاداری آنان ‌می‌شود. در این میان دو عامل ارتباطات و کیفیت خدمات نقش بسیار مهمی‌در ایجاد اعتماد به نام تجاری بیمه دارند. این تحقیق به دنبال بررسی تاثیر ارتباطات نام تجاری وکیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری در نمایندگی‌های شرکت بیمه ایران استان گیلان بر اساس مدل کمال زهیر و همکاران می‌باشد. همچنین جامعه آماری کلیه مشتریان شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران استان گیلان بوده که حجم نمونه مطالعه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، به تعداد 384 نفر در نظر گرفته شد و با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای اقدام به نمونه گیری گردید، ابزار سنجش و اندازه‌گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندرد کمال زهیر و همکاران می‌باشد و جهت بررسی پایانی پرسشنامه از آزمون آلفای کرانباخ استفاده شد. تاثیر فرضیه‌های تحقیق از طریق مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارpls  این سنجیده شده وسپس تحلیل مسیر انجام شده است. این یافته ها نشان می‌دهد که برداشت از ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات را می‌توان در سوابق اعتماد به نام تجاری مشاهده کرد، که به نوبه خود تحت تاثیر وفاداری به نام تجاری قرار دارد.

    واژگان کلیدی: ارتباطات نام تجاری، کیفیت خدمات، اعتماد نام تجاری، وفاداری نام تجاری

    مقدمه

    یکی از تدابیر نظام اقتصادی و دارایی عصر جدید، بیمه[1] است که در توسعه صنعتی، نقش کلیدی دارد. بیمه در کشورهای مختلف به چنان جایگاهی رسیده است که می‌تواند با ایجاد اطمینان در مجموعه عوامل اقتصادی، نقش کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا کند.(عبدالناصر همتی،1376). امروزه بیمه را می‌توان یکی از ارکان مهم حیات اقتصادی و اجتماعی جوامع بشری و تضمین کننده چرخه اقتصادی تلقی کرد.(ظفرقندی مطلق،1383). شرکت‌های بیمه نیز به منظور ارائه خدمات مناسب به بیمه‌گذاران[2] باید ارتباط نزدیکی با خریداران بیمه به خصوص خریداران بیمه های غیراجباری داشته باشند تا بتوانند از نیازهای آنها باخبر شوند و برای برآورده کردن آنها بیمه‌های مناسب را عرضه کنند. در دنیای تجارت امروز که رقابت نه تنها در بین شرکت‌های یک صنعت بلکه بین صنایع مختلف نیز بسیار زیاد است، شناخت مشتریان شرکت و آگاهی از رفتارهای خریدشان یک مزیت رقابتی[3] را برای شرکت های متبوع خود ایجاد می‌کند(مهدوی نیا و قدرتپور،1384).

    بازاریابی [4]دیروز، تنها در اندیشه یافتن مشتری بود و بازاریابی امروز دانش و هنر یافتن و نگهداری مشتریان است. در بازاریابی سنتی موفقیت به معنی داشتن سهم بیشتر از بازار بود ولی در بازاریابی مدرن ملاک داشتن سهم بیشتر از مشتری است. محصولات و خدمات می‌آیند و می‌روند ولی آنچه که امروز برای سازمان‌ها ارزش می‌آفریند، ایجاد رابطه مستمر با مشتری است و سازمان‌های موفق تنها سازمان‌هایی هستند که قادرند، مشتریان تمام عمر برای خود ایجاد کنند. به طوری که تحقیقات نشان می‌دهد پاره ای از شرکت‌های بسیار موفق از نرخ بالای 90 درصدی ماندگاری مشتریان خود برخوردار هستند. تلاش این سازمانها نه تنها جلب و آفرینش مشتری است، بلکه مهم‌تر از آن مایلاند او را در تمام عمر برای خود نگاه دارند(پیترز[5]،1381). در عصر جدید بازاریابی، هدف برقراری روابط بلند مدت و متقابل با گروهای ذینفع و مهمتر از همه مشتری به گونه‌ای است که مشتریان بیشتری را حفظ و به این ترتیب در بلندمدت منافعی حاصل می‌شود که در نتیجه، سهم بازار[6] و سودآوری[7] شرکت ها افزایش می‌یابد(عثمان و همکاران[8]،2009).

    نام‌های تجاری[9] به عنوان دارایی‌های نامشهود یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شرکت می‌باشند. در این زمینه، وفاداری به نام تجاری[10] در قلب فعالیت‌های بازاریابی شرکت ها قرار دارد(شیس و پاوتیار[11]، 1995). هزینه جذب مشتریان جدید پنج برابر حفظ مشتریان کنونى است و از دست دادن یک مشترى ، تنها از دست دادن یک قلم فروش نیست، بلکه فراتر از آن به معنى از دست دادن کل جریان خرید هایى است که مشترى مى توانسته است در طول زندگى خود انجام دهد(کاتلر[12]،2002) و علاوه بر این، به دلیل عوامل مختلف عاطفی، مصرف کنندگان وفادار ممکن است از نام تجاری که استفاده از آن را دوست دارند و یا تصویر آن را می‌شناسند بیشتر استفاده کنند(آپ شو[13]،1995). هنگامی که مصرف کننده در زندگی روزمره خود به دنبال نام تجاری خاص جهت برآوردن خواسته هایش اقدام می کند، به دنبال نامی است که رضایت او را جلب کند(ویاسو[14]،2009) و این همان ارتباط بین نام تجاری و مشتریان است که به صورت وفاداری نام تجاری مطرح می شود، که از موضوعات مهم پژوهش در مدیریت نام تجاری است(هابر[15]،2009). نام تجاری به عنوان علامت و نشانه ای از وضعیت محصول بکار می‌رود. مهمترین ویژگی و مشخصه یک نام تجاری به عنوان نشانه ای از موقعیت محصول، قابلیت اعتماد و اعتبار آن است(اردم وسوایت[16]، 2004). قابلیت اعتماد نام تجاری، جزء کلیدی در هرم نام تجاری ارائه شده توسط کلر[17](2001) می‌باشد که جنبه ای ازپاسخ مشتری به نام تجاری را نشان می‌دهد و این جنبه همان درک ما از قابلیت اعتماد نام تجاری است، همچنان که رابطه مشتری را با آن نام تجاری در طی زمان نشان می‌دهد ( اردم وسوایت ،2004). مشتریان نه به دلیل برنامه‌های پیشبرد فروش و بازاریابی بلکه به دلیل ارزشی که دریافت می‌کنند وفادار باقی می‌مانند. این ارزش از نظم و آرایش کامل جلوه‌هایی چون کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن آن ناشی می‌شود(گامسون[18]، 1995). مشتریان وفادار نام تجاری ممکن است مایل به یرداخت مبلغ بیشتر برای استفاده از نام تجاری باشند (ریچرد،1996).

    در این پژوهش هدف کلی توسعه وپایداری صنعت بیمه می‌باشد که برای رسیدن به این هدف باید به جذب، حفظ و وفاداری بیمه‌گذاران بپردازیم. و با وجود اینکه تمامی بیمه‌های دولتی غیر از بیمه ایران تبدیل به خصوصی شدند ، برای بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی و با وجود سهم بازار بیشتر از سایر رقبا موضوع وفاداری مشتریان اهمیت فراوان دارد. این منحصر به فردی ممکن است ازطریق ارتباطات نام تجاری[19]، کیفیت خدمات[20] ،اعتماد[21] و وفاداری نام تجاری مشتق شود زمانی که مشتریان در تعامل و استفاده از نام تجاری هستند(اسایل[22]،1998).

     1-2-بیان مسئله

    امروزه، تشدید رقابت در حوزه‌های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا مشاهده می‌شود. افزایش رقابت در حوزه خدمات، در صنایعی چون هتلداری[23] ، بانکداری[24] ، بیمه و... کاملا مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آن ها را در این فضا روزبه روز مشکل‌تر می‌کند(علامه و نکته دان،1389). نام‌های تجاری از زمره با ارزش‌ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول می شوند و در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزشها، اعتقادات، سیاست ها و حتی افراد را تحت تاثیر قرار دهند، اهمیت ایجاد و حفظ وفاداری مشتری تبدیل به تمرکز واضح‌تر در بازاریابی شده است(فورنل[25]، 1992). وفاداری سطح بالای مشتریان به نام تجاری باعث ایجاد یک سری مزیت های رقابتی برای شرکت ها و تاثیر مثبت بر افزایش در آمد نام تجاری و
     کاهش هزینه های بازاریابی می گردد .با شدت گرفتن رقابت، امروزه شاهد پیشی گرفتن تمرکز بر روی روابط به جای تمرکز بر روی مبادله هستیم (اسمیت و وان پاک[26]،1992). وفاداری مشتریان، امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و بالا می رود(کرونین و تیلور[27]،1992). افزایش نرخ وفاداری آنها، منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. با پیشرفت فناوری و رقابتی‌تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود(کرونین و تیلور،1992).

    اعتماد به نام تجاری منجر به وفاداری به نام تجاری و یا تعهد می‌شود زیرا اعتماد روابط تبادل را که بسیار ارزشمند است، ایجاد می‌کند(مورگان و هانت[28]، 1994). نام تجاری در یک رابطه طولانی مدت، باعث می‌گردد که خریدارو فروشنده به یکدیگر تعهد پیدا کنند. لذا نام تجاری می‌تواند به عنوان ابزار دفاعی بازاریابی به کار رود که مشتریان کنونی را حفظ می‌کند و همینطور بعنوان یک ابزار تهاجمی‌بازاریابی به کار رود که مشتریان جدیدی را بدست آورد. اهمیت بازاریابی دفاعی در زمینه خدمات از طریق این دانش مشخص شده که هزینه جذب مشتری جدید بسیار بالاتر از حفظ همان مشتریان است
     (سویینی و سوایت[29]،2008 ). ما اعتماد به نام تجاری را به عنوان تمایل متوسط ​​مصرف کننده به تکیه بر توانایی نام تجاری به انجام عملکرد اعلام شده آن تعریف می‌کنیم(مورمن و همکاران[30]، 1993).

    کمال زهیر و همکاران[31] (2011) به این نتیجه رسیده اند که برداشت از ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات محصول را می‌توان به سابقه اعتماد به نام تجاری و به نوبه خود تحت تاثیر وفاداری به نام تجاری مشاهده کرد.

    از آنجایی که نیروهای ارایه دهنده خدمات بطور مستقیم با مشتریان در تماس هستند، در نتیجه بخش بزرگی از وفاداری مشتریان از طریق این نیروی صف ایجاد می‌شود. در شرکت ها ی خدماتی، کیفیت روابط میان مشتریان و کارکنان شرکت که دارای ارتباطی حرفه ای و اجتماعی با یکدیگر هستند، به درک کلی مشتریان از کیفیت واحد خدمات دهنده کمک می‌کند(لارسن و کتلار[32]، 1991). مشتریان نه به دلیل برنامه‌های پیشبرد فروش و بازاریابی بلکه به دلیل ارزشی که دریافت می‌کنند وفادار باقی می‌مانند. این ارزش از نظم و آرایش کامل جلوه ها یی چون کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن آن ناشی می‌شود(گامسون، 1995). کیفیت خدمات عبارت است از تمرکز بر چیزی که به مشتریان تحویل داده می‌شود، موقعیتی که خدمات در آن موقعیت ارایه می‌شود و این که آن خدمات چگونه ارایه می‌شود (راس و دیواهیر[33]،2003).

    بیمه ایران اولین شرکت بیمه است که در کشور تاسیس شده است. قدمت بیمه ایران تا حدی است که نام این شرکت و صنعت بیمه با هم عجین شده و نام هر یک، تداعی کننده دیگری در ذهن مردم بوده است. این امر تا چندی پیش سبب فزونی تقاضا بر عرضه ی خدمات بیمه‌ای در مورد این شرکت شده بود. همچنین حضور نسیتا ضعیف و محدود دیگر رقبا– که به چهار شرکت بیمه ی دولتی دیگر محدود می‌شد- علت دیگری بود که شرکت بیمه ایران چندان تفکر و رویکرد مشتری مداری[34] را مدنظر قرار ندهد. اما افزایش رقابت در سال‌های اخیر، حضور فعالانه رقبای قدیمی، فعال شدن بخش خصوصی در این زمینه، احتمال حضور شرکت‌های بیمه خارجی ونیز افزایش سطح دانش و اگاهی مردم باعث شده است که انتظارات آنان از خدمات شرکت‌های بیمه و از آن جمله بیمه ایران افزایش یابد(منوریان و امیری, 1384). از این رو شرکت بیمه ایران برای حفظ مشتریان خود و نیز جذب مشتریان جدید ناچار است که خدمات خود را به گونه ای ارایه دهد که موجب ایجاد اعتماد و حفظ وفاداری در مشتریان شود. باتوجه با مطالب فوق الذکر مساله اصلی تحقیق حاضر این است که آیا میزان ارتباطات نام تجاری وکیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری بیمه ایران در سطح استان گیلان موثر می‌باشد؟

    1-3-سوالات تحقیق

    1-3-1-سوال اصلی تحقیق

    آیا ارتباطات نام تجاری بیمه ایران و کیفیت خدمات بیمه ایران از طریق اعتماد به این نام تجاری در وفاداری مشتریان به نام تجاری بیمه ایران تاثیر دارد؟

     

     

    سوالات فرعی تحقیق

    آیا ارتباطات نام تجاری بیمه ایران بر میزان اعتماد مشتریان به این نام تاثیر دارد؟

    آیا کیفیت خدمات نام تجاری بیمه ایران بر میزان اعتماد مشتریان به این نام تجاری تاثیر دارد؟

    آیا اعتماد مشتریان نام تجاری بیمه ایران بر میزان وفاداری مشتریان به این نام تجار تاثیر مثبت دارد؟

    1-4-اهمیت و ضرورت تحقیق

    به طورکلی وفاداری مشتری از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد. مشتریان وفادار در تعیین جریان قابل پیش بینی فروش و افزایش سود به سازمان کمک می‌نمایند. به علاوه، مشتریانی که با نام تجاری سازمان آشنایی دارند، به احتمال زیاد آن را به دوستان و نزدیکان خود نیز توصیه نموده و در چرخه بازخور و ارزیابی محصول سازمان تأثیر می‌گذارند و این موارد در محیط کسب و کارهای امروزی اهمیت حیاتی دارند
    (هارت و همکاران[35]،1999).

    مشتری، رمز موفقیت هر سازمان و هر گونه فعالیت تجاری اقتصادی می‌باشد. اعتبار یک سازمان موفق ، بر پایه روابط بلند مدت آن سازمان با مشتریان بنا گردیده است. کلیدی‌ترین عامل کسب رضایت و وفاداری مشتریان، ارائه خدمات مناسب است. سازمانی که یکی از اهداف عملی خود را ارائه خدمات مناسب بر پایه انتظارات و نیازهای مشتری طرح ریزی نموده باشد، می‌تواند با تکیه بر سایر اصول تجارت، سازمان موفقی باشد. ارائه خدمات مناسب جز بر پایه شناخت نیازها، علاقمندی‌ها، امکانات و انتظارات مشتریان امکان پذیر نیست. امروزه فقط جلب رضایتمندی مشتریان کافی نیست و شرکتها نباید تنها به این موضوع بسنده کنند، بلکه آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند (کاتلر و آرمسترانگ[36]،2008).

     

     

    طبق یافته‌های تحقیقی که در مرکز هتلی در سال 1999 صورت گرفت، هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از هزینه نگهداری مشتری فعلی باشد و نیز بازگشت سرمایه در بازاریابی برای مشتریان موجود، سه تا هفت برابر بیشتر از مشتریان آینده باشد. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهند که بیش از 90 % از مشتریان ناراضی یک شرکت، کوشش نمی‌کنند تا به منظور ارائه شکایت و یا انتقاد با سازمان مورد نظر ارتباط برقرار کنند(فتحیان،1390). این مشتریان برای تامین نیازهای خویش به رقبا مراجعه ‌می‌کنند و عدم رضایت خویش را با علاقمندی تمام برای سایر مشتریان بالقوه بازگو ‌می‌کنند(هاپسون[37]،1381). به دلیل اهمیت وفاداری مشتری برای رشد سازمان، شناخت مفاهیم و الگوی وفاداری بسیاراهمیت دارد، نبودن چنین شناختی، ممکن است باعث شود مؤسسات خدماتی شاخص‌ها ی نادرستی را برای اندازه گیری وفاداری مشتری انتخاب نموده و قادر به ارتباط دادن وفاداری مشتری به شاخص‌های عملکرد نباشد و درنتیجه در طراحی برنامه‌های وفاداری و شناخت رفتارهای درست مشتریان دچار اشتباه شوند
    (جیمز و همکاران[38]،2001).

    1-5-اهداف تحقیق

    1-5-1-هدف اصلی تحقیق

    هدف کلی این تحقیق بررسی میزان تاثیر ارتباطات نام تجاری وکیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری می‌باشد چهارچوب هدف کلی تحقیق اهداف فرعی بصورت ذیل تنظیم گردید.

     

     

    1-5-2-اهداف فرعی تحیق

    در چهارچوب هدف کلی تحقیق اهداف فرعی بصورت ذیل تنظیم گردید:

    سنجش تاثیر ارتباطات نام تجاری بیمه ایران بر اعتماد مشتریان به این نام تجاری در استان گیلان

    سنجش تاثیر کیفیت خدمات نام تجاری بیمه ایران بر اعتماد مشتریان به این نام تجاری در استان گیلان

    سنجش تاثیر اعتماد مشتریان نام تجاری بیمه ایران بر وفاداری مشتریان به این نام در استان گیلان

    1-6-چارچوب نظری تحقیق

    چارچوب نظری، بنیانی است که تمامی‌پژوهش بر آن استوار است. این چارچوب شبکه ای است منطقی، توصیفی و پرورده مشتمل بر روابط موجود میان متغیرهایی که در پی اجرای فرآیند‌های چون مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه، بررسی پیشینه شناسایی شده اند. این متغیرها ناگزیر با مساله پژوهش مربوط اند. در همینجا این نکته آشکار ‌می‌شود که برای یافتن راه حل مساله، پژوهشگر ابتدا باید مساله را به درستی شناسایی کند سپس به شناسایی متغیرهایی که در مساله سهم دارند بپردازد. پس از شناسایی متغیرهای مناسب باید شبکه ای از روابط میان متغیرها تدوین شود تا بتوان فرضیه‌های مرتبط با آن را پدید آورد وسپس آزمود. بر پایه نتایج آزمون فرضیه‌ها( که متضمن تایید یا عدم تایید است) درجه حل شدن مشکل به یاری یافته‌های پژوهش آشکار ‌می‌شود. بدین ترتیب ، چاچوب نظری گام مهمی‌در فرآیند پژوهش به شمار می‌رود ( سکاران،1388 ).

    چهارچوب نظری پژوهش حاضر برگرفته ازمطالعه کمال زهیر و همکاران در سال 2011 می‌باشد. متغیرهای مستقل تحقیق ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات نام تجاری و متغیر واسطه تحقیق اعتماد نام تجاری و متغیر وابسطه تحقیق نیز وفاداری به نام تجاری می‌باشد.

    نمودار Error! No text of specified style in document.‑1 چهارچوب تحقیق(کمال زهیر و همکارا ن [39] ،2011)

     1-7-فرضیه‌های تحقیق 

    1-7-1-فرضیه اصلی تحقیق

    ارتباطات نام تجاری بیمه ایران و کیفیت خدمات بیمه ایران از طریق اعتماد به این نام تجاری در وفاداری مشتریان به نام تجاری بیمه ایران تاثیر دارد.

    1-7-2-فرضیات فرعی تحقیق

    فرضیه یک: ارتباطات نام تجاری بیمه ایران بر میزان اعتماد مشتریان به این نام تاثیر دارد.

    فرضیه دو: کیفیت خدمات نام تجاری بیمه ایران بر میزان اعتماد مشتریان به این نام تاثیر دارد.

    فرضیه سه: اعتماد مشتریان نام تجاری بیمه ایران بر میزان وفاداری مشتریان به این نام تاثیر دارد

     

    1.insurance

    2.insureds

    3.Competitive Advantage

    4.marketing

    5.peters

    1.Market share

    2.Profitability

    3.Osman et al

    [9].brands

    5.Brand Loyalty

    6.Sheth and Parvatiar

    7.Kotler

    8.Upshaw

    9.Veioutsou

    10.Huber

    11.Erdem & swait

    12.keller

    1.Gamson

    2.Barands communication

    3.Service quality

    4.trust

    5.Assael

    6.hoteling

    7.Banking

    8.Fornell

    1.Smith & Whan park

    2.Cronin & Taylor

    3.Morgan and Hunt

    4. Sweeny & swait

    5.Moorman et al

    6.Cemal Zehir, Azize Sahin, Hakan Kitapci, Mehtap Ozsahin, a∗

    1.Larsen and Ketelaar

    2.Ross & Jowaheer

    3.Customer-oriented approach

    1.Hart,Smith,Spark,Tzokas

    2.Kotler & Armstrong

    1.Hobson

    2.James, Bartlett,Kortrlik

    1.Cemal Zehir et al

     Abstract:

    The main objective of this study is to evaluate approaches to achieve stability and development in insurance industry. To attain this objective, insurance companies should attract and maintain customer loyalty. Increasing competition among insurance companies to improve their market share led executives of these companies to look for various methods to attract customers’ trust which can lead to customer loyalty. Communication and quality of service play major role in building customer’s trust to commercial insurance companies.

    Applying Kamal Zahir and colleagues’ methodology, this article evaluates communication and quality of service and their role in brand loyalty within branches of Iran Insurance Company across Guilan province. Statistical population is made of all customers of branches and representatives of Iran insurance company across the province and volume of study, based on Korjsi and Morgan’s chart, is 384 samples. Samples were measured using multi-stage cluster sampling.Current study used standard questionnaire of Kamal Zahir and colleagues’ as examination and evaluation tool and Kranbakh test to Reliability analyses of data. Impact of the research hypotheses through structural equation measured by pls software and then pathway analysis has been done. The findings indicate that perceptions of brand communications and service quality can be viewed a antecedents to brand trust, in turn affects brand loyalty

    Keywords: Brand communication, service quality, brand trust, brand loyalty

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    چکیده............................................................................................................. 10

    فصل اول:کلیات................................................................................................. 11

    1-1-مقدمه...................................................................................................... 12

    1-2-بیان مسئله................................................................................................. 14

    1-3-سوالات تحقیق............................................................................................ 17

    1-3-1-سوال اصلی تحقیق................................................................................. 17

    1-3-2-سوالات فرعی تحقیق.............................................................................. 18

    1-4-اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................... 18

    1-5-اهداف تحقیق............................................................................................. 19

    1-5-1-هدف اصلی تحقیق................................................................................ 19

    1-5-2-اهداف فرعی تحیق................................................................................ 20

    1-6-چارچوب نظری تحقیق.................................................................................. 20

    1-7-فرضیه‌های تحقیق......................................................................................... 21

    1-7-1-فرضیه اصلی تحقیق............................................................................... 21

    1-7-2-فرضیات فرعی تحقیق............................................................................. 21

    1-8-تعریف نظری و عملیاتی متغیرها........................................................................ 22

    1-8-1-ارتباطات نام تجاری............................................................................... 22

    1-8-2-کیفیت خدمات..................................................................................... 23

    1-8-3- اعتماد به نام تجاری............................................................................... 24

    1-8-4-وفاداری به نام تجاری............................................................................. 25

    1-9-قلمرو تحقیق.............................................................................................. 27

    1-9-1-قلمرو موضوعی تحقیق............................................................................ 27

    1-9-2-قلمرو مکانی تحقیق(جامعه آماری )............................................................. 27

    1-9-3-قلمرو زمانی تحقیق................................................................................ 27

    فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق............................................................................. 28

    2-1-مقدمه...................................................................................................... 29

    2-2-تعریف بیمه............................................................................................... 32

    2-3-نام تجاری................................................................................................. 33

    2-4-ارتباطات نام تجاری...................................................................................... 34

    2-4-1-ارتباطات............................................................................................ 35

    2-4-2-تاثیر ارتباطات بر سازمان بیمه..................................................................... 37

    2-4-3-ارتباطات در سازمان‌ها (که به دو دسته ارتباطات داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند)....... 38

    2-4-4-فرایند ارتباط........................................................................................ 40

    2-4-5-تعاریف بازاریابی رابطه مند........................................................................ 42

    2-4-6-تاریخچه بازاریابی رابطه مند....................................................................... 43

    2-4-7-مزایای بازاریابی رابطه‌مند.......................................................................... 46

    2-4-8-اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند.................................................................. 47

    2-4-9-مدل‌‌های بازار یابی رابطه مند...................................................................... 50

    2-5-کیفیت خدمات............................................................................................ 54

    2-5-1-کیفیت............................................................................................................................ ... 56

    2-5-2-خدمات............................................................................................. 57

    2-5-3-مشتری.............................................................................................. 58

    2-5-4-مدل‌‌های کیفیت خدمات........................................................................... 58

    2-6-اعتماد نام تجاری......................................................................................... 64

    2-6-1-اعتماد.................................................................................................. 67

    2-6-2-مدل‌‌های اعتماد به نام تجاری..................................................................... 68

    2-7-وفاداری به نام تجاری.................................................................................... 70

    2-7-1-مزایای وفاداری به نام تجاری..................................................................... 74

    2-7-2-وفاداری مشتریان................................................................................... 75

    2-7-3-تاریخچه وفاداری مشتری......................................................................... 79

    2-7-4-مدل‌‌های وفاداری.................................................................................. 80

    2-8-سوابق و پیشینه تحقیق................................................................................... 86

    2-8-1-پیشینه داخلی....................................................................................... 86

    2-8-2-پیشینه خارجی...................................................................................... 89

    فصل سوم:روش اجرای تحقیق................................................................................. 94

    3-1-ﻣﻘﺪﻣﻪ...................................................................................................... 95

    3-2-روش ﺗﺤﻘﻴﻖ.............................................................................................. 95

    3-3-جامعهی آماری............................................................................................ 96

    3-4-نمونه آماری............................................................................................... 96

    3-5-روش و ابزار جمع آوری داده‌ها........................................................................ 99

    3-5-1-روش جمعآوری اطلاعات........................................................................ 99

    3-5-2-ابزار جمعآوری اطلاعات.......................................................................... 99

    3-6-روایی (اعتبار ابزار تحقیق)............................................................................. 100

    3-7-پایایی (اعتماد به ابزار اندازه گیری)................................................................... 100

    3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق................................................................ 103

    فصل چهارم :تجزیه و تحلیل آماری تحقیق................................................................. 104

    4-1-مقدمه.................................................................................................... 105

    4-2-آمارتوصیفی متغیرها.................................................................................... 105

    4-2-1-فراوانی جنسیت پاسخگویان.................................................................... 106

    4-2-2-فراوانی سن پاسخگویان......................................................................... 107

    4-2-3-فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان.......................................................... 108

    4-2-4-فراوانی وضعیت تاهل پاسخگویان............................................................. 110

    4-2-5-فراوانی سابقه ارتباط پاسخگویان با بیمه ایران................................................. 111

    4-2-6-خلاصه وضعیت آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.............................................. 113

    4-2-7-بررسی وضعیت توزیع متغیرهای تحقیق....................................................... 114

    4-3-آمار استنباطی............................................................................................ 118

    4-3-1-آزمون مدل اندازه گیری.......................................................................... 119

    4-3-2- آزمون مدل ساختاری........................................................................... 124

    4-4-بررسی فرضیات........................................................................................ 128

    4-4-1-فرضیه اول........................................................................................ 128

    4-4-2-فرضیه دوم........................................................................................ 128

    4-4-3-فرضیه سوم....................................................................................... 129

    فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات....................................................................... 130

    5-1-مقدمه.................................................................................................... 131

    5-2-نتایج آمار توصیفی...................................................................................... 131

    5-2-1-یافته های توصیفی............................................................................... 132

    5-3-نتایج آمار استنباطی..................................................................................... 133

    5-4-پیشنهادات............................................................................................... 135

    5-4-1-پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق................................................................ 135

    5-5-محدودیت‌های پژوهش................................................................................ 136

    5-6-پیشنهادات برای محققین آتی.......................................................................... 137

    ضمائم منابع و پیوستها......................................................................................... 138

    منبع:

    فهرست مطالب

    چکیده............................................................................................................. 10

    فصل اول:کلیات................................................................................................. 11

    1-1-مقدمه...................................................................................................... 12

    1-2-بیان مسئله................................................................................................. 14

    1-3-سوالات تحقیق............................................................................................ 17

    1-3-1-سوال اصلی تحقیق................................................................................. 17

    1-3-2-سوالات فرعی تحقیق.............................................................................. 18

    1-4-اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................... 18

    1-5-اهداف تحقیق............................................................................................. 19

    1-5-1-هدف اصلی تحقیق................................................................................ 19

    1-5-2-اهداف فرعی تحیق................................................................................ 20

    1-6-چارچوب نظری تحقیق.................................................................................. 20

    1-7-فرضیه‌های تحقیق......................................................................................... 21

    1-7-1-فرضیه اصلی تحقیق............................................................................... 21

    1-7-2-فرضیات فرعی تحقیق............................................................................. 21

    1-8-تعریف نظری و عملیاتی متغیرها........................................................................ 22

    1-8-1-ارتباطات نام تجاری............................................................................... 22

    1-8-2-کیفیت خدمات..................................................................................... 23

    1-8-3- اعتماد به نام تجاری............................................................................... 24

    1-8-4-وفاداری به نام تجاری............................................................................. 25

    1-9-قلمرو تحقیق.............................................................................................. 27

    1-9-1-قلمرو موضوعی تحقیق............................................................................ 27

    1-9-2-قلمرو مکانی تحقیق(جامعه آماری )............................................................. 27

    1-9-3-قلمرو زمانی تحقیق................................................................................ 27

    فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق............................................................................. 28

    2-1-مقدمه...................................................................................................... 29

    2-2-تعریف بیمه............................................................................................... 32

    2-3-نام تجاری................................................................................................. 33

    2-4-ارتباطات نام تجاری...................................................................................... 34

    2-4-1-ارتباطات............................................................................................ 35

    2-4-2-تاثیر ارتباطات بر سازمان بیمه..................................................................... 37

    2-4-3-ارتباطات در سازمان‌ها (که به دو دسته ارتباطات داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند)....... 38

    2-4-4-فرایند ارتباط........................................................................................ 40

    2-4-5-تعاریف بازاریابی رابطه مند........................................................................ 42

    2-4-6-تاریخچه بازاریابی رابطه مند....................................................................... 43

    2-4-7-مزایای بازاریابی رابطه‌مند.......................................................................... 46

    2-4-8-اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند.................................................................. 47

    2-4-9-مدل‌‌های بازار یابی رابطه مند...................................................................... 50

    2-5-کیفیت خدمات............................................................................................ 54

    2-5-1-کیفیت............................................................................................................................ ... 56

    2-5-2-خدمات............................................................................................. 57

    2-5-3-مشتری.............................................................................................. 58

    2-5-4-مدل‌‌های کیفیت خدمات........................................................................... 58

    2-6-اعتماد نام تجاری......................................................................................... 64

    2-6-1-اعتماد.................................................................................................. 67

    2-6-2-مدل‌‌های اعتماد به نام تجاری..................................................................... 68

    2-7-وفاداری به نام تجاری.................................................................................... 70

    2-7-1-مزایای وفاداری به نام تجاری..................................................................... 74

    2-7-2-وفاداری مشتریان................................................................................... 75

    2-7-3-تاریخچه وفاداری مشتری......................................................................... 79

    2-7-4-مدل‌‌های وفاداری.................................................................................. 80

    2-8-سوابق و پیشینه تحقیق................................................................................... 86

    2-8-1-پیشینه داخلی....................................................................................... 86

    2-8-2-پیشینه خارجی...................................................................................... 89

    فصل سوم:روش اجرای تحقیق................................................................................. 94

    3-1-ﻣﻘﺪﻣﻪ...................................................................................................... 95

    3-2-روش ﺗﺤﻘﻴﻖ.............................................................................................. 95

    3-3-جامعهی آماری............................................................................................ 96

    3-4-نمونه آماری............................................................................................... 96

    3-5-روش و ابزار جمع آوری داده‌ها........................................................................ 99

    3-5-1-روش جمعآوری اطلاعات........................................................................ 99

    3-5-2-ابزار جمعآوری اطلاعات.......................................................................... 99

    3-6-روایی (اعتبار ابزار تحقیق)............................................................................. 100

    3-7-پایایی (اعتماد به ابزار اندازه گیری)................................................................... 100

    3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق................................................................ 103

    فصل چهارم :تجزیه و تحلیل آماری تحقیق................................................................. 104

    4-1-مقدمه.................................................................................................... 105

    4-2-آمارتوصیفی متغیرها.................................................................................... 105

    4-2-1-فراوانی جنسیت پاسخگویان.................................................................... 106

    4-2-2-فراوانی سن پاسخگویان......................................................................... 107

    4-2-3-فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان.......................................................... 108

    4-2-4-فراوانی وضعیت تاهل پاسخگویان............................................................. 110

    4-2-5-فراوانی سابقه ارتباط پاسخگویان با بیمه ایران................................................. 111

    4-2-6-خلاصه وضعیت آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.............................................. 113

    4-2-7-بررسی وضعیت توزیع متغیرهای تحقیق....................................................... 114

    4-3-آمار استنباطی............................................................................................ 118

    4-3-1-آزمون مدل اندازه گیری.......................................................................... 119

    4-3-2- آزمون مدل ساختاری........................................................................... 124

    4-4-بررسی فرضیات........................................................................................ 128

    4-4-1-فرضیه اول........................................................................................ 128

    4-4-2-فرضیه دوم........................................................................................ 128

    4-4-3-فرضیه سوم....................................................................................... 129

    فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات....................................................................... 130

    5-1-مقدمه.................................................................................................... 131

    5-2-نتایج آمار توصیفی...................................................................................... 131

    5-2-1-یافته های توصیفی............................................................................... 132

    5-3-نتایج آمار استنباطی..................................................................................... 133

    5-4-پیشنهادات............................................................................................... 135

    5-4-1-پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق................................................................ 135

    5-5-محدودیت‌های پژوهش................................................................................ 136

    5-6-پیشنهادات برای محققین آتی.......................................................................... 137

    ضمائم منابع و پیوستها......................................................................................... 138


موضوع پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, نمونه پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, جستجوی پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, فایل Word پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, دانلود پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, فایل PDF پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, پروژه درباره پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر ارتباطات نام تجاری و کیفیت خدمات از طریق اعتماد به نام تجاری در ایجاد وفاداری نام تجاری

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی((M.A گرایش: بازاریابی چکیده امروزه نام و نشان تجاری در بازارهای مصرف کننده بسیار پر اهمیت هستند. آنها جزء ارزشمندترین دارایی های نامحسوس به شمار می آیند و رابط بین مصرف کنندگان یک شرکت می باشند، مصرف کنندگان نیز به نام و نشان تجاری اعتماد می کنند و نسبت به آن ها وفادار می شوند، بنابراین نام و نشان تجاری به عنوان ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A.» رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازرگانی داخلی چکیده: امروزه پیشرفت اقتصادی و بازرگانی کشور در گرو پیشرفت صنعت بانکداری پا به پای سایر صنایع کشور و همچنین صنایع بانکداری سایر کشورهای پیشرفته است. در حال حاضر درصد بالایی از مالکیت این صنعت در اختیار دولت بوده ولی با ظهور برخی بانکهای خصوصی رقابت در این صنعت نیز آغاز شده اما با ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (MA) چکیده فارسی: تجارت نوین نیازمند ابزارها و زیر ساخت های مناسبی برای گسترش فرآیندهای اقتصادی است.هنگامی که از پیوند میان فناوری اطلاعات و ارتباطات با امورمختلف صحبت میکنیم، پیوند میان فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانکداری یکی از ملموس ترین و بدیهی ترین نکاتی است که به ذهن متبادر می شود.این تحقیق نیز بطورموردی به رابطه بکارگیری فناوری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.A” مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده هدف از این تحقیق بررسی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده بوده است که بدین منظور 385 نفر از مصرف کنندگان مواد شوینده ای که از فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر تهران خرید می کنند به عنوان نمونه انتخاب و به پرسشنامه استاندار برگرفته از مقاله ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده: هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی وضعیت کیفیت ارائه خدمات در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین شهر بندرعباس می باشد. در پژوهش حاضر با استفاده از مدل سروکوال به بررسی و سنجش کیفیت ارائه خدمات و همچنین اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت ارائه خدمات در بانک اقتصاد نوین به عنوان یک بانک با 12 سال سابقه به طور موردی پرداخته شده ...

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد "MA " رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی\ چکیده توسعه شگفت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش آن به بازارهای پولی و بانکی جهان علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانکها روش های جاری بانکداری را متحول و دگرگون ساخته است. سرعت توسعه صنعت انفورماتیک باعث ایجاد تغییرات عمده در شکل پول و سیستم های انتقال منابع در عرصه بانکداری الکترونیکی شده است. ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت دولتی چکیده بانکداری آنلاین، باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است وهمانند هر فن آوری جدید دیگری دارای هزینه های خاص و مسائلی از قبیل امنیت سیستم واحتمال بروز مشکلات پیش بینی نشده است. از سوی دیگر بخش در حال رشدی ازمشتریان شکل گرفته اند که فهم تکنولوژیکی دارند و سهولت سیستم های توزیع خدمات مبتنی بر ...

ثبت سفارش