پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان

word 1 MB 30681 145
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

    رشته: مدیریت بازرگانی       گرایش :بازاریابی

    چکیده

    در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات استان گلستان ، های وب ، آسیاتک و صبانت مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش نمونه گیری تصادفی ساده است و تعداد آن 384 نفر درشهرستان گرگان(مرکز استان گلستان) می باشد که برای خرید برندهای فوق به مراکز ارائه دهنده این خدمات اینترنت پرسرعت مراجعه کرده اند. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی است. روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با استفاده از روش تحلیل مسیر توسط نرم افزار لیزرل 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

    نتایج حاصله نشان داد که متغیرهای خانواده به طور غیر مستقیم با تاثیر گذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه تأثیر گذار است. متغیر دهان به دهان الکترونیکی نیز به گونه ای غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه مؤثر بوده و با آگاهی رابطه ای ندارد و فرضیه فوق رد می گردد. همچنین در این تحقیق تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه برند موثر بوده و رابطه بین آگاهی برند با ارزش ویژه برند تایید نشد.

    واژه های کلیدی : ارزش ویژه برند، وفاداری به برند، کیفیت درک شده از یک برند، تداعی برند اطلاعات مثبت درباره یک برند، بازار خدمات، اینترنت پرسرعت، ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی، مخابرات 

    مقدمه

    افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر[1]،2013،ص3). در سال­های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت­ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می­نماید تا ارزیابی درست­تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب [2]،2014،ص315). اکثر شرکت­ها و سازمان­ها درک کرده­اند که برند، یکی از با اهمیت­ترین دارائی­ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می­بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی­ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی­های درک شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر[3]،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می­کند. بنابراین، به­طور شگفت­انگیزی، تمام سازمان­ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

     

     

    1-2. بیان مسئله

    در ایران مطالعات صورت گرفته درباره ارزش ویژه برند و نام و نشان تجاری در ایران بسیار محدود است. به نظر می رسد که این بعد از بازاریابی در ایران مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است. این درحالی است که شرکت های جهانی بیش از نیمی از موفقیت های فروش خود را به خصوص در میان کشور های درحال توسعه مدسون برند و نام و نشان جهانی هستند(سالار و گرگاوی  و جعفری ،1392). همچنین تاکنون پیرامون موضوع ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات استان گلستان مطالعاتی صورت نگرفته است. بنابر تعریف لازار[4] (1995) ارزش ویژه نام و نشان تجاری، اولویت بندی مصرف کننده از یک نام و نشان تجاری در مقایسه با دیگر نام و نشان­های تجاری در یک طبقه از محصول است(گیل[5] ،2007،ص 190). بر اساس گفته راماب و همکاران(2014)،  ارزش ویژه برند از سه عامل اصلی وفاداری مشتری نسبت به برند، نگرش مشتری نسبت به برند و ادراک مشتری نسبت به اصول اخلاقی نسبت به برند تشکیل شده است (راماب [6]،2014،ص 317). ون دورن و لیف لانگ[7](2014) نشان دادند که  ارزش ویژه برند از چهار قسمت پاسخگویی برند،تصویر برند کیفیت برند و وفاداری برند تشکیل شده است (ون دورن و لیف لانگ،2014،ص286). همچنین لیا و چنگ[8](2014)  نیز نتایج ون دورن و لیف لانگ(2014) را اثبات نمودند و نشان دادند که این عوامل بر روی نوآوری محصولات تاثیر گذار نیست (لیا و چنگ،2014،ص214). کلادو خاگیاس[9](2014) نیز نشان داد دارایی های فرهنگی برند نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر که  ارزش ویژه برند است(کلادو خاگیاس،2014،ص3).

    ارزش ویژه برند ، سازمان­ها را قادر می­سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (لی و بک، 2009،ص2). دیوید آکر[10] در سال 1991 بیان کرد که ارزش ویژه برند باعث افزایش کارآیی برنامه­های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند می­شود، مخارج و هزینه­ی فعاّلیت­های بازاریابی را کاهش می­دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می­نماید. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان جریان نقدی ایجاد می­نماید. یک برند قوی می تواند با ارزش ترین دارایی یک مؤسسه تجاری محسوب شود زیرا باعث می شود سازمان بتواند حاشیه سود بیشتر، کانال­های همکاری بهتر و همچنین مزایای دیگری را بدست آورد (اولزن[11]،2008،ص246).

    نظرات خانواده درباره برند، تاکنون به عنوان یک عامل مؤثر قوی در رفتار مصرف کننده، مورد توجه قرارگرفته ؛ اما تآثیرات آن بر شکل­گیری "ارزش ویژه برند" کمتر مورد تحلیل قرارگرفته است. در واقع، فقط مور و دیگران (2002) مستقیما به این تأثیرات پرداخته­اند. چنانکه این نویسندگان، بطورکلی بیان کرده­اند؛ خانواده می­تواند تآثیری قابل توجه بررابطه مصرف کننده – برند داشته باشد و این می­تواند به شکل گیری "ارزش متکی برمصرف کننده" برند منجرشود. براین اساس؛ خانواده، فرد را در تماس با برندهایی قرارمیدهد که درخانه مصرف میشوند وازاین طریق، باعث شناخت وآگاهی بیشتر ازآن برندها میگردد.علاوه براین،برندهای مزبورمیتوانند با خاطرات خانوادگی گره بخورند واین،یک معنای عاطفی ایجاد خواهد نمود ( فورنیر ،2001) ازاین گذشته،مصرف مکرر یک برند درخانواده میتواند به خلق عادتی در فرد بینجامد که ممکن است عاملی باشد برای وفاداری متعاقب به آن برند. ارتباط خانواده با شکل گیری "ارزش ویژه برند"، بخصوص در افرادی جالب توجه است که ازخانه پدری خود جدا شده و ناگزیرند با موقعیت­های جدید خرید روبروشوند. زیرا در این مرحله، فرد مصرف کننده، تقریبا هیچ تجربه مصرفی بجز آنچه درخانه پدری خود داشته، ندارد. ضمن آنکه، اینگونه افراد هنگام خرید یک کالا، اغلب به توصیه خانواده­های خود مراجعه می­کنند؛ چون والدین خود را مرجعی نزدیک و قابل اعتماد می­دانند(چارانوتونی[12]،2008).

    بازار یابی دهان به دهان فعالیتی است که از طریق دادن اطلاعات یک مشتری به دیگر مشتریان آنها را راهنمایی اطلاعاتی می کند. بازاریابی دهان به دهان  ارایه ی انگیزه  و دلیلی به افراد جامعه برای اینکه در مورد خدمات و کالا های شرکت شما با هم به صحبت بپردازند(شائمی و براری، 1390). پژوهش ها نشان داده است، ارتباطات دهان به دهان مؤثرتر از ارتباطات از طریق سایر منابع مانند توصیه های مطالب مهم روزنامه یا آگهی ها است؛ زیرا این طور درک شده که اطلاعات مقایسه ای معتبری را ارائه می دهد (سامیعی[13]،2012،ص5).

    تحقیق حاضر بطور کاربردی به­دنبال بررسی و تحلیل ابعاد ارزش ویژه برند با توجه به مدل توسعه یافته آکر در مدل ارائه شده گیل(2008) در بازار خدمات (اینترنت پرسرعت [14]شرکت مخابرات استان گلستان) می باشد و در ضمن ارائه پاسخ به موثر بودن عوامل ارائه شده در مدل فوق الذکر در ارزش ویژه برند در مطالعه موردی بر ارزش ویژه برند هست یا خیر؟

    1-3. اهداف تحقیق

    هدف اصلی تحقیق بصورت زیر است:

    بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان

    بر اساس هدف اصلی تحقیق،اهداف فرعی تحقیق بصورت زیر است:

    سنجش رابطه بین نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با آگاهی از برند در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با تداعی برند در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با کیفیت درک شده در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با وفاداری برند در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با آگاهی از برند در شرکت مخابرات
    استان­گلستان

    سنجش رابطه بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با تداعی برند در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با کیفیت درک شده در شرکت مخابرات
    استان­گلستان

    سنجش رابطه بین ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با وفاداری برند در شرکت مخابرات
    استان­گلستان

    سنجش رابطه بین آگاهی از برند با ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین تداعی برند با ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات استان­گلستان

    سنجش رابطه بین کیفیت درک شده از یک برند با ارزش ویژه  برند در شرکت مخابرات
    استان­گلستان

    سنجش رابطه وفاداری به برند با ارزش ویژه برند بین در شرکت مخابرات استان­گلستان

    1-4. اهمیت و ضرورت تحقیق

    امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمانها است که آنها را در جهت ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می نماید. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار ، هدف بسیاری از سازمانها است. زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنها کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک کنند . به عبارت دیگر می توان گفت که یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود(چن و چانگ،2008).

    وجود اینکه بیش از 30 سال از کار مداوم در جهت غنای دانش برند در اروپا و آمریکا  می­گذرد، این مفهوم در ایران مورد توجّه قرار نگرفته است. فقدان دانش برند و مدیریت برند صحیح در ایران نتیجه ای جز فروش روزافزون برندهای خارجی در میان اقشار جامعه و انزوای محصولات داخلی به همراه نخواهد داشت. اگر چه تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته در ایران عامل وفاداری مشتری را مهم ترین خصوصیت مصرف کنندگان ایرانی در مورد اکثر محصولات و خدمات مورد بررسی، معرفی می کنند، متأسّفانه با نپرداختن به حوزه­هایی چون برند، مدیریت برند و مفاهیم جدیدی چون ارزش ویژه برند و ارزش افزوده برند، چنین فرصت بکری عملاً برای بازاریابان محصولات داخلی از دست رفته است. در کشور ایران برند­ها به عنوان یک دارایی در ترازنامه قید نمی­شوند. این امر سبب خنثی کردن تمرکز بلندمدت مدیریت بر هرگونه توسعه درونی برند است. بنابراین، جریان نقد و سودهای کوتاه مدت غالباً به عنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می­شوند. به طور استراتژیک، برند­های قوی مزیّت رقابتی و عملکرد را به عنوان منابع اصلی دریافت­های آتی شرکت تجسّم می­کنند. تحقیقات پیرامون ارزش ویژه برند نسبت به سایر دارایی­های نامشهود منطق نظام یافته تری دارد. این خصیصه سبب شده است که این حوزه، به بخش زنده و قابل دوامی برای تمرکز بر کاربردهای معیارهای عملکرد تبدیل گردد. با ایجاد تمایزات ادراکی میان محصولات از طریق برند سازی و افزایش مشتری­های وفادار، بازاریابی ارزشی فراتر از سود آوری مالی برای سازمان ایجاد می­کنند. واقعیت این است که بیشتر داشته­های ارزشمند بسیاری از شرکت­ها، دارایی های مشهود آن­ها (مانند تجهیزات و زمین وساختمان و...) نیست؛ بلکه دارایی­های نا­مشهود (توانمندی های مدیریتی، بازاریابی و تخصص های مالی و عملیاتی و از همه مهمتر برند) آن هاست که می تواند ارزش­آفرین باشد. بنابراین یکی از ضروریات مدیران ارشد هر سازمان ایجاد برند­های قدرتمندی است که ضمن عمل به وعده ها و تعهد ها، قدرت و توانمندی­های خود را در طول زمان ارتقا دهند. درتمامی سازمان ها(اعم از دولتی، خصوصی ،تولیدی، خدماتی) استراتژی بازاریابی مهم­ترین منبع ایجاد ارزش برند، به شمار می آید . هر برند زمانی از ارزش ویژه بالاتری بر خوردار می­شود که مشتری­ها واکنش­های خوشایند و مطلوبی را نسبت به محصولات و تمام فعالیت­های بازاریابی آن نشان دهند(کلر،2003). بنابراین به این نتیجه می­رسیم امروزه در هر سازمانی بر خورداری از برندی با ارزش ویژه­ی بالاتر ممکن است مشتری­ها واکنش­های بهتری را نسبت به راهبردهای تعمیم برند نشان دهد؛ نسبت به­افزایش قیمت حساسیت کمتری داشته باشند؛ به دنبال یافتن برند مطلوب خود باشند یا حتی در صورت نبود فعالیت های تبلیغاتی همچنان به خرید یا استفاده از آن برند ادامه دهند (دیواندری،1391).

     

     

     

     

    1-5) چارچوب نظری تحقیق           

    این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به مصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت می پردازد. متغیرهای مستقل تبلیغات دهان به دهان و خانواده بوده و متغیرهای میانجی در این تحقیق آگاهی از برند،تداعی برند،کیفیت درک شده، وفاداری به برند و متغیر وابسته ارزش ویژه برند است. در این پژوهش با استناد به تحقیات (جلیلیان، ابراهیمی، محمودیان،1391؛گیل،2008) و یافته های محقق مدل تحلیلی به شکل زیر نشان داده شده است.

    آگاهی از برند

    تداعی برند

    وفاداری به برند

    ارزش ویژه
    برند

    کیفیت درک شده

    تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی

    نظرات مثبت خانواده

     

     

     

     

     

     

     

     

    شکل 2- 1 : مدل تحلیلی تحقیق (جلیلیان، ابراهیمی، محمودیان،1391؛گیل،2008)

     

     

    1-6. فرضیه‌ها

    بر اساس اهداف تحقیق،فرضیات تحقیق بصورت زیر است:

    نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با آگاهی از برند رابطه معنی دار دارد.

    نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با تداعی برند رابطه معنی دار دارد.

    نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با کیفیت درک شده رابطه معنی دار دارد.

    نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با وفاداری یرند رابطه معنی دار دارد.

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با آگاهی از برند رابطه معنی دار دارد.

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با تداعی برند رابطه معنی دار دارد.

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با کیفیت درک شده رابطه معنی دار دارد.

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با وفاداری برند رابطه معنی دار دارد.

    آگاهی از برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد.

    تداعی برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد.

    کیفیت درک شده از یک برند با ارزش ویژه  برند رابطه معنی دار دارد.

    وفاداری به برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد .

    1-7. تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها:

    تعریف مفهومی متغیرها

    ارزش ویژه برند:

    ارزش ویژه برند، ارزش افزوده­ای است که از طریق افزایش قدرت نگرشی برای یک محصول به واسطه استفاده از یک برند، ایجاد می­شود(هالبوک[15]،2000،ص389). کلارک عنوان می دارد که ارزش ویژه نام و نشان تجاری منحصراً از وفاداری مشتری ناشی می شود و می توان آنرا اثرمتفاوتی که شناخت نام و نشان تجاری بر پاسخ مشتری به فعالیت های بازاریابی آن نام و نشان تجاری دارد(بامنی مقدم،1390).

     

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی: هر بیان مثبت یا منفی درباره یک محصول یا شرکت که توسط مشتریان بالقوه ، واقعی و در آینده ایجاد شده که توسط اینترنت می تواند قابل دسترس بسیاری از مردم و سازمانها باشد(هنینگ- تورا و همکاران، 2004) . مانند شخصی که پیامی راجع به محصول یا شرکتی بر روی اینترنت قرار می دهد که قابل دسترس دیگران باشد.

    وفاداری به برند : وضعیتی است که نشان دهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به  سایر برند های تجاری است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی های محصول تغییر کند. این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل تمایل به تکرار خرید برند، توصیه برند به دیگران، تعهّد به برند و ... مورد استفاده قرار می گیرد(دیواندری،1391). وفاداری برند[16] نوعی نگرش مثبت به یک محصول است که بر اثر استفاده مکرر از آن به وجود می آید که می توان دلیل آن را فرآیند های روانی بیان کرد. به بیان دیگر، تکرار خرید تنها یک واکنش اختیاری نیست بلکه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است)صفرزاده و همکاران،1390).

    نظرات مثبت خانواده درباره یک برند: خانواده به عنوان کوچکترین و اولین بنیادی که هر فرد حتماً در آن عضویت دارد به عنوان یکی از موثرترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کننده در نظر گرفته میشود. خانواده شامل همسر و فرزندان  خریدار است و تاثیر مستقیم بر رفتار و خرید مشتریان دارد. خانواده مهمترین سازمان خرید مصر ف کننده در جامعه به شمار می رود و تحقیقات به عمل آمده در این زمینه نیز بسیار گسترده است. بازاریابان به  نقش و نفوذ نسبی هر کدام از اعضای خانواده )شوهر، زن و بچه ها( بر خرید کالا و خدمات توجه زیادی دارند. اعضای خانواده قادرند شدیداً رفتار خرید را تحت تاثیر قرار دهند. حتی اگر خریدار دیگر هیچ گونه تماس و ارتباطی با آنها نداشته باشد آنها کماکان بر رفتار ناخودآگاه او نفوذ بسیاری دارند در کشورهایی که والدین همچنان با فرزندان خود زندگی می نمایند این تاثیر چند برابر خواهد شد(ابراهیمی،1388).

    آگاهی از برند : آگاهی از برند را می توان توانایی مصرف کننده در شناسایی یا به خاطر آوردن یک برند در یک طبقه محصول مشخص تعریف کرد (آکر،1991). مثلا به یاد آوردن نام و نشان خاصی مانند کوکاکولا. میزان یادآوری نام، نماد و شعار تبلیغاتی و ویژگی های برند، شناسایی برند و ... در این متغیر سنجیده می شوند(ابراهیمی،1388).

    تداعی برند: تداعی برند، به عنوان معنای خاص برند برای مشتری تعریف می شود و همچنین عبارت است از دارایی هایی که بطور ضمنی به برند متّصل شده باشند. این متغیر به وسیله ی شاخص هایی از قبیل شخصیت برند، صداقت و اعتماد ، تداعی سازمانی(مسئولیت اجتماعی برند) و ... مورد سنجش قرار می گیرد(ابراهیمی،1388).

    کیفیت ادراک شده : کیفیت ادراک شده ، کیفیت واقعی محصول نیست بلکه ارزیابی ذهنی مشتریان از محصول است و به عنوان ادراک مشتری از کیفیت کلّی یک کالا و یا خدمات تعریف می شود. شاخص هایی از قبیل عملکرد برند، رفتار کارکنان ، میزان مطلوبیت نرم افزارهای کاربردی و کیفیت خدمات رسانی و ... در این متغیر مورد سنجش قرار می گیرند(ابراهیمی،1388).

    تعریف عملیاتی متغیرها

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی: در این تحقیق ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی یعنی بیان مثبت یا منفی درباره یک محصول که برای اندازه گیری آن سوالات 29-20-11-2 پرسشنامه با طیف و مقیاس اندازه گیری فاصله ای استفاده شده است.   

    ارزش ویژه برند:

    در این تحقیق ارزش ویژه برند یعنی ارزش ویژه نام و نشان تجاری که برای اندازه گیری آن سوالات 27-19-12-4 پرسشنامه با طیف و مقیاس اندازه گیری فاصله ای استفاده شده است.  

    وفاداری به برند:

    در این تحقیق وفاداری به برند یعنی تکرار خرید مشتری در طولانی مدت و برای اندازه گیری آن سوالات 26-21-15-6 پرسشنامه با طیف و مقیاس اندازه گیری فاصله ای استفاده شده است.  

    نظرات مثبت خانواده درباره یک برند:

    در این تحقیق نظرات مثبت خانواده درباره یک برند یعنی نظرات و عقایدی که خانواده خریدار نسبت به یک برند خاص دارند و برای اندازه گیری آن سوالات 28-22-17-7 پرسشنامه با طیف و مقیاس اندازه گیری فاصله ای استفاده شده است.

    آگاهی از برند:

    در این تحقیق آگاهی از برند یعنی به یاد آوردن نام و نشان تجاری خاصی برای مشتری که برای اندازه گیری آن سوالات 23-16-8-1 پرسشنامه با طیف و مقیاس اندازه گیری فاصله ای استفاده شده است.

    تداعی برند:

    در این تحقیق تداعی برند یعنی ویژگی هایی که یک برند را مطرح می سازد و برای اندازه گیری آن سوالات 24-18-13-9-3 پرسشنامه با طیف و مقیاس اندازه گیری فاصله ای استفاده شده است.

    1-8. قلمرو تحقیق

    1-8-1. قلمرو موضوعی تحقیق:

    قلمرو موضوعی تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات در حوزه علم بازاریابی قرار دارد.

    1-8-2. قلمرو مکانی تحقیق:

    قلمرو مکانی تحقیق شرکت مخابرات استان­گلستان است.

    1-8-3. قلمرو زمانی تحقیق:

    این تحقیق در بازه زمانی اسفند ماه 1392 تا خرداد ماه  1393 انجام شده است.

     

     

     

     

     

     

     

                                                                             فصل دوم                                                                        

     ادبیات تحقیق

     

     

     

    2-1. مقدمه

    انجمن بازاریابی آمریکا برند را اینگونه تعریف می کند : برند عبارت است از یک نام ، واژه ، علامت ،طرح و یا ترکیبی از آنها که برای شناسایی فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن کالاها و خدمات آنها از کالاها یا سایر رقبا بکار می رود(اخلاصی،1392).

    ساختن برندهای قوی نقش بسیار مهمی در  بخش خدمات دارد و تعداد معدودی از سازمان ها می دانند که چگونه می توان برندهای قدرتمندی در بخش خدمات ایجاد کرد. امروزه بانک ها تحت فشار رقابتی زیادی از جانب دیگر موسسه های مالی و دیگر سازمان های تازه وارد به این صنعت هستند و همچنین به علت رشد سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات و تغییرات غیر قابل پیش بینی بازار، به طور مستمر به دنبال بازارهای جدید وارائه خدمات مالی جدید و همچنین راه های جدیدی برای افزایش سهمشان از بازار و بهبود عملیات مالی شان هستند (توکلی و جعفری،1392).

    2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند

    یک شرکت با دارابودن برندی محبوب و معروف، در مقایسه با کمپانی دیگری که از برندی با محبوبیت و معروفیت کمتری برخوردار است، در فرآیند تولید و فروش کالایی مشابه، سود بیشتری به دست می آورد. این ویژگی برند کمپانی اول که موجب فروش بیشتر و سودآوری بیشتری در تولید محصولی مشابه با رقبا می شود، در علم برندینگ، نام دارد که در زبان فارسی به “ارزش ویژه برند[17]” ترجمه می شود(بامنی و مهرزادی،1390).

    به عبارت ساده تر، اگر تمام پارامترها برای دو مجموعه A و B که کالایی مشابه را تولید می کنند، ثابت فرض شود و تنها پارامتر متغیر، بیشتر بودن قدرت برند مجموعه  A در مقایسه با مجموعه B باشد، مجموعه A الزاماً بیشتر خواهد فروخت و سود بیشتری کسب خواهد کرد. این ویژگی برند مجموعه A در مقایسه با برند مجموعه B، ارزش ویژه برند نامیده می شود(دیواندری،1391).

    ارزش ویژه برند پارامتری است که در طول زمان و با رفتارهای برند دستخوش تغییرات می گردد. از این رو شاید از این دیدگاه، بتوان برندینگ را تلاش برای افزایش ارزش ویژه برند معنی کرد. تا کنون با وجود تلاشهای فراوان برای ارائه مدلهایی در راستای اندازه گیری کمی ارزش ویژه برای برندها، هیچ مدلی مورد پذیرش در سطح جهانی واقع نشده و می توان گفت ارزش ویژه برند، پارامتری قابل اندازه گیری نیست.

    یک نگرش رو به گسترش در جهان مدیریت بازاریابی به وجود آمده است: ایجاد دارائیهای غیر ملموس جهت ایجاد وفاداری و ارتباط بیش از پیش با مشتریان. کیفیت، تجربیات شخصی، فرهنگ سازمانی، دانش و ارزش وی‍ژه برند از این قبیل دارائیها هستند. همچون دیگر دارائیهای غیر ملموس، ارزش ویژه برند نیز می تواند به ابزاری قدرتمند در بازار رقابتی تبدیل گردد(سید جوادین،1388).

    مطالعاتی که از سوی صاحب نظران مختلف در خصوص ارزش ویژه برند ارائه شده است را
    می توان در سه دسته جای داد: (پرهیزگار و ابراهیمی،1391).

    ۱- بعد مشتری گرا :

    ارزش ویژه برند مشتری گرا متشکل از دو مفهوم چند بعدی قدرت برند و ارزش برند است. قدرت برند بر پایه مشاهدات، ادراکات و رفتارهای مشتریان که اجازه می دهند برند برای ایشان دوست داشتنی گردد و مزیتهای رقابتی ممتازی را شکل دهد تعریف می گردد. در این روش ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان سنجیده می شود. در بعد مشتری گرا، مدل آکر که در سال ۱۹۹۱ ارائه شد به عنوان یکی از بهترین تئوریهای ارائه شده مورد پذیرش قرار گرفته است. ایشان در سال ۱۹۹۱ ارزش ویژه برند را شامل ابعاد آگاهی از نام و نشان، کیفیت ادراکی، ویژگیهای تداعی کننده نام و نشان، وفاداری به نام و نشان و دیگر دارائیهای نام و نشان (چون حقوق معنوی و کانالهای توزیع و …) بیان کردند(پرهیزگار و ابراهیمی،1391).

     

    [1] Athanasios & Polymeros

    [2] Rummab

    [3] Kapferer

    1. Lassar                                                                                                                  

    [5]. Gil et al

    [6]. Rummab

    [7]. van Doorn & Leeflang,

    [8]. Liao and Cheng

    [9]. Kladou and Kehagias

    7. Aaker

    1. Olson                              

    [12]. De Charnatony

    [13]. Samiei                                                                                                                                                           

    [14]. (ADSL)Asymmetric Digital Subscriber Line

    [15]. Holbrook

    [16] Brand Loyalty

    [17]. Brand Equity

    Abstract       

    Brands are often the starting point for the distinction between products and services and are competing in the market, so that the are so crucial to organizational success. In recent years this particular brand and brand equity, researchers and practitioners have been attracted to the field of marketing. The concept of brand equity has also been proposed as a measure of the strength of the brands that formed and evolved over the past decades. Services market and consequently broadband provider companies seeking to strengthen their brand and market development can not be free from this case.

    In this study provide broadband Internet (ADSL: Asymmetric Digital Subscriber Line) by Golestan Telecommunication, Web, and Sbant Syatk have been studied. Non-probability sampling is available and the number of 384 aged 18 to 40 years, the city of Gorgan (Golestan province) which brands to buy the broadband services provider centers visited. The study design was descriptive research method was applied to the survey. The method of data collection was through questionnaires using Lisrel path analysis software will be analyzed.

    The results showed that parents indirectly influence the variables associated with quality, loyalty and equity impact. Variable electronic word of mouth as well as indirectly influencing variables associated with quality and equity of loyalty and a relationship with no knowledge of the above hypothesis is dismissed. In addition, research associate, quality and loyalty of the brand equity and brand awareness of the relationship between brand equity was not confirmed.

    Finally, suggestions and questions are presented.

    Keywords: brand equity, market services, broadband, telecommunications, and family

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    فصل اول - کلیات پژوهش

    1-1      مقدمه

    1-2      بیان مسئله

    1-3      اهداف تحقیق

    1-4      اهمیت و ضرورت تحقیق

    1-5      چارچوب نظری تحقیق

    1-6     فرضیه ها

    1-7      تعریف متغیرها

    1-8      قلمرو تحقیق

     

     

    فصل دوم - مبانی نظری و سابقه پژوهش

    2-1   مقدمه

    2-2   تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند

    2-3   عوامل موثر بر ارزش ویژه برند

    2-4  مشتری و مشتری داری

    2-5   تحقیقات انجام شده

      2-5-1 تحقیقات داخلی

      2-5-2 تحقیقات خارجی

    فصل سوم - روش شناسی تحقیق                                                                            

    3-1   مقدمه

    3 -2   روش تحقیق

    3-3   جامعه آماری

    3-4    نمونه آماری

    3-5   ابزار گردآوری داده ها

    3-6   روایی پرسشنامه

    3-7   پایایی پرسشنامه

    3- 8    روش های تجزیه و تحلیل داده ها

    3-9  مدل معادلات ساختاری

      3-9-1   ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر

     

    فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1    مقدمه

    4-2    آمار توصیفی

      4-2-1  جنسیت

       4-2-2  سن

       4-2-3  وضعیت تأهل

       4-2-4  میزان تحصیلات

       4-2-5  شغل

       4-2-6  برند شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در استان گلستان

       4-2-7  مدت زمان استفاده از اینترنت

       4-2-8  آمار توصیفی متغیرها

    4-3    آمار استنباطی

       4-3-1  آزمون همبستگی پیرسون

       4-3-2  تحلیل عاملی

         4-3-2-1 ارزیابی برازش کلی مدل

         4-3-2-2 حالت تخمین استاندارد مدل

         4-3-2-3 حالت معناداری اعداد (T - Values) مدل

     

    فصل پنجم - نتیجه گیری وپیشنهادات

     5-1     مقدمه

    5-2      بررسی یافته­های پژوهش با توجه به آمار توصیفی

    5-3      بررسی یافته­های پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون

    5-4      بررسی یافته های پژوهش با توجه به مدل تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری

      5-4      پیشنهادات تحقیق

    5-5 -1  پیشنهادات کاربردی

      5-4-2   پیشنهادات برای تحقیقات آتی

    5-6      محدودیت های تحقیق

    منابع

    ضمائم

    فهرست جدولها

    جدول 3-1  شماره و تعداد سوالات برای سنجش متغیرهای تحقیق

    جدول 3-2  ضریب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها

    جدول 4-1  توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان

    جدول 4-2  توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان

    جدول 4-3  توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان

    جدول 4-4  توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

    جدول 4-5  توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان

    جدول4-6   توزیع فراوانی مربوط به­برند شرکت­های ارائه دهنده­اینترنت­پرسرعت استان­گلستان به­پاسخ­دهندگان

    جدول 4-7  توزیع فراوانی مربوط به مدت استفاده از اینترنت پرسرعت پاسخ دهندگان

    جدول 4-8  آمار توصیفی متغیرها

    جدول 4-9  شاخص های برازش مدل

    جدول 4-10 خلاصه ضرایب بدست آمده از تحلیل عاملی

     

     

     

     

     

     

    فهرست نمودارها               

    نمودار 4-1   توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان

    نمودار 4-2   توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان

    نمودار 4-3   توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان

    نمودار 4-4   توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

    نمودار 4-5   توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان

    نمودار 4-6   توزیع فراوانی مربوط به برند شرکت­های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در گلستان

    نمودار 4-7   توزیع فراوانی مربوط به مدت زمان استفاده از اینترنت

    نمودار 4-8   مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر خانواده با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

    نمودار 4-9   مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

    نمودار 4-10  مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر آگاهی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه­ای

    نمودار 4- 11 مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر تداعی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه­ای

    نمودار 4-12  مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر کیفیت با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه­ای

    نمودار 4-13  مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر وفاداری با منحنی توزیع نرمال ونمودار جعبه­ای

    نمودار4-14 مقایسه­ی توزیع نمونه گیری متغیر ارزش ویژه با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه­ای

    فهرست شکلها

    شکل 1-2    مدل مفهومی تحقیق

    شکل 2-1    عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر

    شکل2-2     مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند

    شکل 4-1  تخمین استاندارد مدل

    شکل 4-2  حالت معناداری اعداد (T - Values) مدل

     

    منبع:

    منابع:

    اخلاصی، امیر،(1392)، اصول برندسازی، با رو یکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی،تهران، انتشارات علمی علوم اجتماعی.

    ابراهیمی، عبدالحمید؛ خیری، بهرام ؛ یادگاری نیارکی، سمیه ،(1388)، ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده،مجله مدیریت بازاریابی ، سال چهارم ، شماره 7، صص34-47.

    الهیاری ، اشکان. 1388 ، بررسی رابطۀ بین تصویر از عناصر معنا بخش برند و شناخت برند، براساس مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران ، دانشکده مدیریت

    انصاری،علیرضا،(1391)، عوامل موثر بر وفاداری مشتری،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد رشت،مدیریت بازرگانی

    بامنی مقدم م. حیدرزاده ک. و مهرزادی ح. ( 1390 ). بررسی اهمیت ارزش ویژه نام و نشان تجاری در دستیابی به مشتریان وفادار برای تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی ایران. مجله پژوهش های مدیریت،88،.38-23

    توکلی،حمید و جعفری،حوریه،(1392)، برندسازی اینترنتی،مجله بازاریابی،شماره33،صص 11-26.

    پرهیزگار،محمد مهدی، ابراهیمی عابد،محدثه،(1391)، بررسی تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند در مدل آکر بر ارزش ویژه برند از دید مصرف کننده «مطالعه موردی برند سامسونگ، بررسی های بازرگانی ، شماره 53 ، ص ص 71-61.

    جلال زاده ، سیدرضا . اختیاری ، مهناز،(1390) ؛ « ارزش نشان تجاری در صنعت بانکداری». اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران 32 -21 .

    جلیلیان، حسین و ابراهیمی، عبدالحمید محمودیان، امید،(1391)، تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصر فکنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان،مدیریت بازرگانی،دوره4،شماره4،ص ص 64-41.

    جوانمرد، حبیب اله. سلطان زاده، علی اکبر.( 1390 ).بررسی ویژگیهای برند اینترنتی و وب سایتها و تأثیر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: خرید محصولات فرهنگی از طریق اینترنت، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی،شماره 53، 256-225.

    خاکی، غلامرضا.( 1378) ، روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. مرکز تحقیقات علمی کشور با همکاری کانون فرهنگی: انتشارات درایت

    دعایی ، حبیب الله . فرزانه حسن زاده ، ژاله،(1390) ؛ « مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک ( مورد مطالعه مقایسه برندهای محلی ایران ، کره و ژاپن)». بررسی های بازرگانی ، شماره 42،صص56-78.

    دهقانی سلطانی، مهدی و محمدی، اسفندیار،(1392)، بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند،مدیریت بازرگانی،دوره 5،شماره1،صص104-86.

    دیواندری،علی و کرمانشاه،علی، (1391)، ارائه مدل برند سازی برای کلان پروژه های تفریحی، فصلنامه پژوهش های بازرگانی،شماره 65،صص 27-64.

    سالار،جمشید و علیخان گرگاوی،حسین،(1392)، عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری،پایان نامه کارشناسی ارشد بازاریابی، دانشگاه آزاد رشت

    سید جوادین ، سید رضا . شمس ، راحیل،(1388) ؛ « عوامل تعیین کننده ی ارزش ویژه ی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان ». پژوهشنامه ی علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، سال هفتم شماره بیست و پنجم، صص22-39.

    شائمی، علی، برابری، مجتبی، (1390). کانون کنترل و ارتباط دهان به دهان در میان مصرف کنندگان. مدیریت بازرگانی، دوره سوم، شماره 8، صص 101-114.

    شریف آبادی، و کشورشاهی،(1391). ارتباط ابعاد ارزش ویژه ی برندو عملکرد سازمان بر اساس مدل CBBE،فصلنامۀ علمی  پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی،شماره 6، صص 22-1.

    صفرزاده ح. خیری ب. و آقاسیدآقا ر. ( 1390 ). بررسی تأثیر عوامل زمینهای، وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان. مجله مدیریت بازاریابی، 10، .93- 65

    غفاری ، محمد ، رادمهر ، رضا ، (1389)، بررسی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در مدیریت گردشگری، همایش منطقه ای صنعت توریسم، دانشگاه آزاد خمینی شهر ،صص32-51.

    قاسمی نژاد،(1392)، بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان بانکهای خصوصی،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد رشت

    کاظمی راد، شیرین(1388)، ؛ « بررسی تاثیر وفاداری مشتریان به برند بر ارزش ویژه برند ( جامعه مورد مطالعه : مشتریان کارت الکترونیکی بانک های خصوصی استان گیلان) » . پایان نامه کارشناسی ارشد.

    گنجی نیا،حسین و اخوان فومنی،سمانه،(1391)، نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا، مدیریت بازرگانی،www.SYSTEM.PARSIBLOG.com

    گیلانی نیا، شهرام ؛  موسویان، جواد ،( 1389)، تأثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی ، فصلنامه مدیریت صنعتی ،  ، شماره 14،صص33-42.

    نصیری پور ، اشکان . گوهری ، محمود رضا . نفیسی ، ابوالفضل ؛(1391)، « رابطه برند سازی و شاخص های عملکردی » . مجله مدیریت سلامت ، شماره 13

    سالار، جمشید،علیخان گرگاوی الکامی ،ولی الله جعفری (1392)، عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری،پایا نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علوم و تحقیقات مازندران

    دهقانی سلطانی، مهدی و محمدی، اسفندیار،(1392)، بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند،مدیریت بازرگانی،دوره 5،شماره1،صص104-86.

     

    Abbasi Hamed, Abbasi Hamid Reza, Hajirasouliha Mahsan,(2014), Investigating the effects of different levels of CRM investment on development of brand equity, Management Science Letters,n4,pp 647–650

    Athanasios Krystallis n, PolymerosChrysochou,(2013), The effects of service brand dimensions on brand loyalty, Journal of Retailing and Consumer Services,3(18),1-9.

    Atilgan, E., Aksoy , S., and Akinci , S. (2007) .“ Determinants of the brand equity ”, Marketing Intelligence and Planning , Vol.23 No.3 , pp. 237-248 .

    Baldauf , A., Cravens , K.S. and Binder , G. 2008 . “Performance consequences  of brand equity management: evidence from organizations in the value chain ” , Journal of Product and Brand Mnagement , Vol.12 No.4 , pp.220-236.

    Bianchi, C., Pike, S., Lings, I. (2014). Investigating attitudes towards three South American destinations in an emerging long haul market using a model of consumer-based brand equity (CBBE). Tourism Management, 42, 215-223.

    Bornmark , H., Goransson, A., and Svensson , C.(2005), “ A study to indicate the importance of brand awareness in brand choice”, Bachelor degree dissertation International Business Program, Kristianstad University.

    Boo S. Busser J. & Baloglu. (2010). A model of customer-based brandequity and its application to multiple destinations. Journal of TourismManagement, 219-230.

    Charnatony, L., & Cottam, S. (2008). “International brand factors driving successful fainacial services brands”, European Journal of Marketing, 40 No.5/6, 611-633

    Clottey . T.A., Collier, D.A., and Stodnick, M. (2008), “Drivers of customer loyalty in a retailstore environment”, Journal of Service Science, Vol.1 No.1, pp. 35-48.

    Cropanzano, R., Chrobot-Mason, D., Rupp, D. E., & Prehar, C. A. (2004). Accountability for corporate injustice. Human Resource Management Review,14(1), 107-133.

    Fournier, S. (2001), “Consumers and their brands: developing relationship theory in consumer research”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 24 No. 4, pp. 343-74.

     

    Gil, R. BravoE. Fraj Andres and E. Martinez Salinas. (2007), “Family as a source of consumer-based brand equity”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 16, No. 3, pp. 188–199.

    Keller, K. L. (2008), “Strategic Brand Management-Building, Measurig, and Managing Brand Equity (3rd ed.,) ”, United States: PEARSON - Prentice Hall.

    Kim, Hong-Bumm; Kim, Woo Gon, And An, Jeong A.(2003), “The Effect of Consumer-Based Brand Equity on Firms’ Financial Performance”, Journal of Consumer Marketing, 20 (4), 335-351.

    Krishnan, H. S. (1996). Characteristics of memory associations: A consumer-based brand equity perspective. International Journal of research in Marketing,13(4), 389-405.

    Kladou, S., & Kehagias, J. (2014). Assessing destination brand equity: An integrated approach. Journal of Destination Marketing & Management, 3(1), 2-10.

    Liao, S., & Cheng, C.C.J. (2014). Brand equity and the exacerbating factors of product innovationfailure evaluations: A communication effect perspective. Journal of Business Research, 67(1),2919-2925.

    -Loay Salhieh, Jamal Abu-Doleh, Nada Hijazi, (2011) "The assessment of e-banking readiness in Jordan", International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, Vol. 4 Iss: 4, pp.325 – 342

    Orth U.R. & Green M.T. (2010). Consumer loyalty to family versus nonfamilybusiness: The role of store image, trust and satisfaction, Journalof Retailling and Consumer Service, 16(4), 248-259.

    Olsen, B. (1993), “Brand loyalty and lineage: exploring new dimensions for research”, in Rothschild, M. and McAlister,L. (Eds), Advances in Consumer Research, Vol. 20, Association for Consumer Research, Provo, UT, pp. 575-9.

    Rumman  As'ad, H.  Alhadid  Anas Y.(2014), The Impact of Social Media Marketing on Brand  Equity: An Empirical Study on Mobile Service  Providers in Jordan, Rev. Integr. Bus. Econ. Res. Vol 3(1) pp.315-326.

    Rezvani,M..,Khodadad hosseini.h., Samadzadeh,M.M.,(2012)“Investigating the Role of Word of Mouth on Consumer Based Brand Equity Creation in Iran’s Cell-Phone Market”, Journal of Knowledge Management,vol.8,pp. 1-15.

    Reynolds, T., & Phillips, C., (2009). “In Search of True Brand Equity Metrics: All Market Share Ain’t Created Equa”. Paper in review, Journal of Advertising Research.

    Samiei N.  & Jalilvand m. (2012). The Effect of electronic word of mouth on brand image and purchase intention: An empirical study in the automobile industry in Iran. Journal of Marketing Intelligence& Planning, 30(4), 5–5.

    van Doorn, J., & Leeflang, P. S. (2014). Does the importance of value, brand and relationship equityfor customer loyalty differ between Eastern and Western cultures?. International BusinessReview, 23(1), 284-292.


موضوع پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, نمونه پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, جستجوی پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, فایل Word پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, دانلود پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, فایل PDF پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, تحقیق در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, مقاله در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, پروژه در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, پروپوزال در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, تز دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, پروژه درباره پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان, رساله دکترا در مورد پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان¬گلستان

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریرت چکیده تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند . تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبیت برند ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت تحول چکیده یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388) این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.» گرایش :"بازاریابی" چکیده: در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و تصویر برند در صنعت بیمارستان پرداخته شده است.در این تحقیق از عواملی چون ارزش برند، تصویر برند و فاکتورهای موثر بر رابطه موفقیت آمیز با مشتری شامل: اعتماد، رضایت، تعهد ، آگاهی از برند ، وفاداری به برند و تداعی برند یاد شده است. روش تحقیق از نظر جمع آوری ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل\ چکیده هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه برند:مطالعه موردی صنعت آسانسور پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارفرمایان، مهندسین،مشاورین و سایر افراد تصمیم گیرنده در انتخاب برند آسانسور پروژه های ساختمانی بوده است، که تعداد 230 نفر به روش ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده عملکرد برند موفقیت یک برند در بازار را نشان می دهد و از راه های متعدد و دیدگاه های متفاوتی اندازه‎گیری شده است. مطالعات موجود نشان می دهد، در حدود 70 درصد از درآمدهای شرکت قابل انتساب به برند است. بنابراین عملکرد سازمانی و عملکرد برند ارتباط بسیار بالایی با یکدیگر دارند در این راستا هدف از ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده صنعت بیمه بعنوان یکی از صنایع رو به رشد جامعه حاضر جهان و ایران می باشد. با توجه به افزایش تعداد شرکت های مختلف و طبع آن؛ افزایش رقابت در بازار، نیازمند انجام تحقیقات متنوع و کسب نتایج روابط متغیر هایی است که پیشرفت در این بازار رقابتی و البته پر تحول را با اتخاذ استراتژی ها و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده هدف کلی از این پژوهش ارتباط بین کیفیت خدمات، تعهد تمرینی، برند و وفاداری به برند شرکت کنندگان در اماکن تندرستی شهر تهران می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ زمان حال نگر است. همچنین این تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از لحاظ روش تحقیق جزو تحقیقات توصیفی-پیمایشی بصورت همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش، ...

ثبت سفارش